פורום וטרינריה - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • פצע שניפתח לאחר ניתוח
    ליאל
    17/04/2009

    שלום רב,
    חתולה שלי בת 7 חודשים עברה ניתוח עיקור לפני 10 ימים. היום לקחנו אותה להוריד תפרים. היא נורא התמרדה והשתוללה אצל הוט', שרטה את כולם עד שנאלצנו לטשטש אותה. כשרופא הוריד את התפרים - התפר החיצוני נפתח - יש פתח די גדול. הרופא אמר ששני תפרים פנימיים החלימו ורק החיצוני בעייתי. הוא טען שאין צורך לשים תפר חיצוני חדש ופשוט אמר לשטו. את הפתח עם מי מלח כמה פעמים ביום. הפתח נראה די מפחיד, כמו פצע פתוח.. אני לא יודעת מה לעשות, האם עליי לפנות לחוו"ד נוספת של וטרינר אחר? האם זהו אכן הטיפול המומלץ והאופטימלי במצבים כאלה??
    אנחנו בינתיים ממשיכים עם אנטיביוטיקה, אבל לדעתנו זה לא מספיק כי הפצע פתוח ויש בו דם...
    מה לעשות?
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פצע שניפתח לאחר ניתוח

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אם הפצע גדול מאוד יש לתפור אותו

    ד''ר סמדר טל
    18/04/2009

    אבל ייתכן שמה שאת חושבת שהוא גדול ומפחיד אינו יותר מכמה מילימטרים ואכן עם חיטוי ייסגר בעצמו. אם אינך משוכנעת שזה מה שיקרה- גשי לוטרינר ובקשי לבדוק את החתולה שוב.


    רק בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חתולים
    דינה
    16/04/2009

    באיזה גיל חתולים מתחילים לעשות את הצרכים שלהם??

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חתולים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חתולים עושים את צרכיהם מיום הוולדם-

    ד''ר סמדר טל
    18/04/2009

    אלא שהאם בדרך כלל מנקה את אחוריהם בכמה שבועות הראשונים לאחר הוולדם. לאחר מכן הם מסוגלים לגשת לעשות את צרכיהם בחול.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סקווסטרום, חתול פרסי
    זינה לוין
    16/04/2009

    יש לנו חתול פרסי , בן 6.
    הוטרינרית חושבת שהוא סובל מסקווסטרום
    ולפי דעתה הפתרון הטוב ביותר הוא ניתוח.
    מה דעתך, האם יש פתרון אחר?
    האם יש באזור הצפון מומחה שמטפל במחלה זו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סקווסטרום, חתול פרסי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אם אכן יש סקווסטרום

    ד''ר סמדר טל
    18/04/2009

    אזי הפתרון הטוב ביותר הינו הסרתו כירורגית וכל המקדים הרי זה משובח משום במצב זה מכאיב מאוד ועלול אפילו לגרום לאבדן ראיה באם הוא מחמיר.סקווסטרום הינו מצב שבו תאי הקרנית מתים ומזוהים על ידי הגוף כ"גוף זר" - דבר שגורם לתגובה ולכאבים.הניתוח מיועדלהסרת תאים אלה על מנת לרא את הקרנית. זהו ניתוח שאני ממליצה בחום לגשת לעשות אצל מי שעוסק ברפואת עיניים ולמיטב ידיעתי מומחים לאופטלמולוגיה יש כיום רק באיזור המרכז.


    רק בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דחוף!חתול בן 19
    קרן
    16/04/2009

    אני בת 24, מגדלת חתול בן 19 שאצלי כבר מגיל 5, חתול בריא מחוסן מסורס- חצי פרסי חצי סיאמי חתול מדהים באופי וביופי....
    לפני מספר חודשים עברתי דירה (האישונים שלו מורחבים מאוד, הוא מגיב לאור ולא נתקל ברהיטים אבל לדעתי כבר לא רואה כלום), לקחתי אותו לווטרינר שאמר שהגיל עשה את שלו... ולא דאגתי.
    אני כבר חודשיים בדירה החדשה ובה יש עוד חתולה מעוקרת מבוגרת (איתה הוא גדל בילדות), והחתול שלי ירד במשקל באופן דרסתי... אני מאכילה אותו כבר שנתיים באוכל הכי יקר בשוק לחתולים בגיל מבוגר, אני נותת לו ויטמינים ובאמת שיש לו המון אהבה...
    לקחתי אותו שוב לווטרינר שאמר שכנראה זאת בעיה בכליות.
    ביקשתי לעשות לו בדיקות דם ושתן מקיפות כדי לטפל במצב כמה שאפשר ולדעת בדיוק מה הבעיה... והווטרינר המליץ לתת טיפול תרופתי ונוזלים בגלל הכליות. מספר ימים לאחר שהווטרינר אמר שמתחילה לחתול קריסת כליות ויש לו חלבון בשתן אבל הוא עדין נראה בסדר ומתפקד והכל- החתול נכנס למעין התקף אפילפטי(| יש דבר כזה אצל חתולים???) ופרכס במשך חצי שעה כשקצף יוצא לו מהפה... בסוף הוא נרגע והיה טשוש לגמרי... והווטרינר אמר שזה קשור בכליות ולחכות לראות אם זה חד פעמי או לא.
    יום אחרי כן הוא חטף שוב התקף כזה ואחר כך ממש לא תפקד כרגיל... אפילו בדרך לארגז שלו ברח לו- וזה מעולם לא קרה,הוא נראה כמו סמרטוט עכשיו ואני לא יודעת מה לעשות!!!
    אני אוהבת אותו יותר מהכל ולא יכולה לחשוב על להרדים אותו- אני רוצה שהו ילך בטבעיות בלי שאני אקבע אם הוא סובל או לא. אבל אני גם לא רוצה לחכות שיסבול ... אני מבקשת אם אפשר קצת מידע על כשל כליות? אם תוכלי להמליץ לי אם להרדים אותו או להמשיך לטפל בו...
    הוא כמו הילד שלי, אני מוכנה לשלם את כל הכסף שבעולם אם תגידי לי שיש פיתרון... ומה זה ההתקפי פירקוסים שלו??? למה זה קורה ואיך אני יכולה למנוע אותם??

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דחוף!חתול בן 19

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ראשית אני חושבת שחתולך זקוק לאישפוז

    ד''ר סמדר טל
    18/04/2009

    ואיבחון מקיף ולא לטיפול ביתי בשלב זה. אם אכן מדובר בבעית כליות הרי שבישראל קיים מומחה לבעיות כליה בשם ד"ר גלעד שגב אשר עובד בבית החולים הוטרינרי בבית דגן.
    לגבי כשל כליות- מאוד חשוב אם הוא אקוטי או כרוני או אקוטי על כרוני ובהתאם הטיפול.כן - כשל כליות יכול לגרום לפרכוסים אולם גם בעיות אחרות יכולות לגרום להם.
    כשל כליות הינו מצב שבו הכליות מתפקדות בהספק מאוד נמוך או כלל לא וכתוצאה מכך בעל החיים מתייבש וצובר רעלנים שלרוב גורמים לו להיות במצב "רדום" או"מעופף" וכן לאבדן תיאבון ובחילה. בעל חיים כזה לרוב שותה הרבה מאוד ומשתין הרבה מאוד וזקוק למתן נוזלים באופן קבוע ול"שטיפת" רעלנים מן הגוף. לעיתים רעלנים אלה עלולים לגרום גם לפרכוסים. חתול שסובל מכשל כליותחריף עדכדי כך זקוק לאישפוז חירום ולטיפול אניטנסיבי.
    ממליצה לך בחום לעשות זאת.


    רק בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זקוקה לעצה דחופה
    איילת
    15/04/2009

    שלום רב ולילה טוב

    יש לי כלבה מסוג צ'יוואווה מעורבת עם פינצ'ר בת 12 שנים, מאז היותה גורה סבלה הכלבה מחנק מסויים בעת התרגשות ובעיתות מאמץ... לפני שנתיים לערך היא אובחנה כסובלת מקריסת קנה... ממנה לפי הבנתי סובלים כלבים רבים...הכלבה לא קיבלה טיפול מיוחד לעניין זה והמשיכה לסבול מהחנק מדי פעם... אחת ליום או יומיים.
    בשבועיים האחרונים החלה הכלבה לסבול מהחנק הזה לעיתים קרובות מאוד והיא סובלת ממנו לערך אחת לשעה או שעתיים ללא קשר לפעילות אותה היא עושה (מלבד כאשר היא ישנה). מלבד זה הכלבה מתפקדת כרגיל לחלוטין...

    האם ההחמרה הנ"ל יכולה להיות כתוצאה מקריסת הקנה ? או שמא חלילה יכול להיות מדובר בהתפתחות של סרטן ריאות (יצויין כי לפני שנתיים סבלה כלבתי מגידול סרטני בעטינים.. גידול שהוסר לחלוטין) אני חרדה מאוד וזקוקה לעזרה..האם היא זקוקה לטיפול וטרינרי דחוף? ואילו בדיקות היא צריכה לעבור כדי לוודא ממנה נגרם החנק ??


    ממתינה לתשובה

    בתודה

    אתי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זקוקה לעצה דחופה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הסיבות לחנק ושיעול יכולות להיות

    ד''ר סמדר טל
    18/04/2009

    רבות- ביניהן בעיות זיהומיות כמו שעלת , בעיות לבביות- כמו אי ספיקת לב, בעיות מבניות- כמו קריסת קנה ואחרות ובעיות שונות אחרות - כמו גידולים, ספירוצרקה לופי (תולעת הפארק ) ואחרות. בכל מקרה- על מנת לקבל דיאגנוזה יש כמובן לגשת לוטרינר אשר יבדוק את כלבתך ויחליט למה הוא זקוק על מנת לאבחן את הבעיה הנוכחית- בדיקת דם, רנטגן, ברונכוסקופיה וכיוצא באלה. נראה לי שאם הכלבה משתעלת פעמים רבות ביום יש לגשת בהקדם לבדיקה על מנת להקל עליה ולמנוע סיבוכים אפשריים נוספים


    רק בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כלבה מצער בעלי חיים שלא עושה צרכים
    שלי
    15/04/2009

    שלום
    אספנו כלבה לפני יומיים ממכלאה נוראית שלא הוציאה את הכלבים לטיול ונותנת לכלבים רק אוכל ומים בלי שום יחס. הכלבה מפחדת מכל דבר שזז. היא בכתה שהיא צריכה לעשות פיפי ובסוף עשתה על המיטה שלה. היא עדיין לא עשתה קקי, ניסינו לקחת אותה לטיול בחוץ אבל היא מפחדת ולא מנסה אפילו להריח את הסביבה שלה..
    היא עכשיו עושה פלוצים אבל לא עושה קקי ומתבכיינת כאילו כואב לה.
    מה כדאי לעשות?
    תודה רבה!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כלבים המגיעים למקום חדש

    ד''ר סמדר טל
    17/04/2009

    אכן הינם לעיתים מפוחדים מאוד וכמו כן חווים שינויים בתזונה אשר לעיתים עלולים לגרום לשלשול או לחוסר מתן צואה. אם כואב לכלבה הרי שאולי יש לקחתה לביקור אצל הוטרינר, אחרת כדאי להמתין - ולתת לה מזון עדין שייקל על אי הנוחות- קיימים מזונות רפואיים מיוחדים לבעיות מעי במרפאות וטרינריות- או שפשוט תכינו מרק עוף עם עוף ואורז ותגישו לאת העוף(ללא עצמות!!) והאורז עד שתראו שהיא מתחילה לתת צרכים באופן קבוע.

    רק בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זנב קצוץ לבוקסרים
    יוני
    15/04/2009

    שלום רב
    לאחרונה רכשתי גור בוקסר פשוט נפלא, עם זנב קצוץ.
    מביקור שלי בפורומים מצויינים בחו"ל של בוקסרים, כולם בעלי זנב קצוץ.
    לאחרונה הבנתי שהדבר אינו חוקי בישראל, מה זה אומר מבחינתי בתור בעל הבוקסר?
    יכולים לקחת אותו ממני או כיצד זה מתבטא בדיוק?
    למה בכלל אוסרים את הקיצוץ זנב בארץ, ובאמריקה יש עשרות מיליוני בוקסרים מאושרים ובריאים שאין כמותם קצוצי זנב?
    תודה
    יוני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זנב קצוץ לבוקסרים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מבחינתך כבעל הכלב כחיית מחמד

    ד''ר סמדר טל
    15/04/2009

    אין זה אומר דבר- ולא יכולים לקחת אותו ממך כיון שלא אתה קצצת את זנבו אלא רכשת אותו כך.
    החוק נגד קיצןץ אזניים וזנבות נוצר כחוק צער בעלי חיים- פעולת קציצת הזנב והאזניים - על אף שנעשית בגיל צעיר- הינה פעולה מכאיבה ובמקרים רבים נגרמות דלקות מוגלתיות ונוצרים סיבוכים שונים ומשונים. גם כלבים קטועי רגליים - לאחר שתם סבלם וכאבם הינם כלבים מאושרים ובריאים. אפשר לחלוק על הצורך בחוק- אבל זו דיעה אישית בלבד. לטעמי- כך יצר אותם הטבע- ואין לנו להתערב בכך- זוהי פעולה קוסמטית שאין לה שום רווח בריאותי עבור הכלב- כן- זה גם לא מונע דלקות אזניים- שאם זהו הרציונל אז מדוע לא לקצץ אזניים לקוקר ספניאל וגזעים דומים.?
    החוק קיים באירופה ונדמה לי שכבר גם בארה"ב או שהם בשלבי חקיקה.


    חג שמח ורק בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גם לדעתי

    יוני
    15/04/2009

    גם לדעתי גזירת אוזניים זה אמור להיות מנוגד לחוק - כאן מדובר רק באסטטיקה בלבד, והניתוח מורכב ואף דורש הרדמה, ואומנם זה עיניין של טעם אך גורם לכלב להראות אכזרי בצורה מה.
    בנוגע לקיצוץ הזנב, מעבר לאסטטיקה קראתי כמה וכמה מאמרים שבגזעים מסויימים (כמו הבוקסר לדוגמא) זה גם יכול למנוע פציעות כאלו ואחרות ואף לתרום בצורה כזו או אחרת לכלב. עד כמה זה נכון אין לי מושג, אני לא וטרינר ולא מתיימר להיות, תודה על ההערה בנוגע ללקיחת הכלב.

    ברשותך - שאלה אחת אחרונה וחביבה:
    לידע כללי, האם את מסכימה עם המשפט שאומר שכלב שנרכש ללא תעודות הופך בסופו של יום בטווח הארוך לכלב יקר יותר לטיפול?
    קראתי רבות על כל עיניין התעודות, הוכחת הגזעיות, והדורות הקדומות של הכלב, אך עדיין הייתי מעוניין לדעת האם זה נכון שכלב שכביכול הוא ללא תעודות, יבקר יותר אצל וטרינר, עם תוחלת חיים קצרה יותר ובעל סיכוי רב יותר לחיות במחלות?

    במקרה שלי, אני רכשתי את הגור בעודי נפגש עם שני ההורים - כאמור, וטרינר אני לא, אבל הכלבים נראו הכי גזעיים/"בוקסריים" שיש, האם עצם העובדה שהייתי רוכש ממגדל במחיר X3, היה מעניק לי כלב איכותי יותר (שוב, מבחינה בריאותית?) - האם זה מדע מדוייק או שכל מקרה לגופו?

    אני לא מנסה לשכנע את עצמי בשום דבר כמובן רק רוצה להיות מודע לעובדות.

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה שעומד מאחורי האמרה היא

    ד''ר סמדר טל
    17/04/2009

    שכלב עם תעודות אמור להבדק ולהמצא בריא יותר מבחינת בעיות מורשות ומולדות. אין הדבר מהווה תעודת ביטוח לגבי בריאותו משום שמלבד מחלות מולדות קיימות גם מחלות שאינן כאלה ותוחלת חייו של הכלב עלולה להתקצר בשל אלה. אם אכן המגדל אחראי ושומר על סטנדרטים נאותים שבריאות הכלב- אזי כן- לפחות מבחינת הצ'אנס לבריאות- הוא גבוה יותר- אבל אין זה אומר שבאופן סטטיסטי כלבים אלה חיים יותר או פחות- לפחות אני לא מכירה מחקרים השואתיים כאלה.
    אגב- כלבים מעורבים- עליהם נטען שבשל תערובת גנטית הם יותר בריאים מכלבים גזעיים. לטעמי אם הכלב נבדק ונמצא בריא- ובמקרה של בוקסר- אינו סובל מבעיות לבביות או בעיות אחרות נראות לעין- אזי סביר שיחיה ככל כלב אחר.

    מקווה שלא בילבלתי אותך :-)
    רק בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על העזרה

    יוני
    17/04/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חתולה בת שנה וחצי
    דינה
    14/04/2009

    חתולה שלי, לפעמים פותחת את הפה ומוציאה את הלשון כמו כלב..
    זה טבעי????

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חתולה בת שנה וחצי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תלוי

    ד''ר סמדר טל
    15/04/2009

    אם את מתכוונת שהיא מלחיתה כמו כלב- היינו מתנשפת בנוסף להוצאת הלשון- זה עשוי להיות סימן שהיא בלחץ או שקשה לה לנשום מסיבה זו או אחרת (חתולים עם אסתמה- למשל- מרבים להלחית ולנשום נשימות מהירות).


    חג שמח ורק בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה דחופה!!!!!!
    שירה
    14/04/2009

    יש לי גורת חתולים בגינה היא מאוד מנוזלת עם דלקת בעניים ומסרבת לאכול ....
    מה אני יכולה לעשות כדיי לגרום לה לאכול?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עזרה דחופה!!!!!!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לטפל בנזלת ובדלקת העיניים

    ד''ר סמדר טל
    14/04/2009

    בעזרת הנחיה וטרינרית ולפחות לנקות את ההפרשות על מנת שתוכל להריח את האוכל - בלי להריח היא לא תאכל כראוי. ניתן גם לחמם את האוכל מעט על מנת שיריח חזק יותר והיא תוכל לזהותו ולאכול יותר טוב. ייתכן גם שהבעיה אינה רק נזלת והפרשות עינים אלא בעיה חריפה יותר שבעטיה אינה אוכלת ולכן אם אינה מגיבה - קחי אותה לבדיקה וטיפול

    חג שמח ורק בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כלבה עיוורת
    מוניק
    13/04/2009

    שלום,
    הכלבה שלי התעוורה לחלוטין לאחרונה, מאז החיים בבית וגם שלה השתנו.
    ממש קשה לה להסתדר-היא כנראה לא רואה בכלל, אפילו לא גוונים של אור וצל, כי היא נתקלת בכל דבר, דופקת את הראש ברהיטים בבית, נופלת ברחוב כשהיא יורדת ממדרכה וכו'... גם כשקוראים לה היא די אבודה ולא כ"כ מצליחה לזהות מאיפה הקול מגיע
    היום היא עברה בדיקה אצל וטרינרית שמתמחה בעיניים ולרוע המזל הרשתית שלה לא עובדת בשתי העיניים, מה ששבר את התקווה היחידה שהיא תוכל לחזור לראות במידה ותעבור ניתוח.
    הרופאה אמרה שאולי כדאי לעשות בכל זאת ניתוח באחת העיניים כדי למנוע בעיות בעתיד, ואולי סיכוי קלוש שיחזור לה אור וצל, אבל הראיה עצמה לא תחזור...
    איך אפשר להתמודד עם כלב עיוור? יש דרך לעזור לו? מה דעתך, כדאי שתעבור את הניתוח?

    אשמח לעזרה...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כלבה עיוורת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני משערת שאם הוטרינרית שבדקה אותה

    ד''ר סמדר טל
    14/04/2009

    היא ד"ר חוי צרפתי ושהיא המליצה על ניתוח - כדאי לעשות אותו בכדי לנסות ולתת לה מכשיר גם אם הוא אור וצל) על מנת שתוכל ביתר קלות להסתדר בסביבתה.
    עוורון בכלבים הינה תופעה נפוצה ובדרך כלל לאחר תקופת הסתגלות הם מסתדרים די טוב בסביבה מוכרת. ניתן לעזור להם על ידי מניעת שינוי סביבתם בצורה תכופה- ועל ידי שימוש בקול או בצליל כמו פעמון ועזרים דומים אחרים. שמשו אתם עיניהם בזמן טיול בחוץ. קצת יצירתיות והרבה אהבה תמיד עוזרים.

    חג שמח ורק בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כלב בוקסר הפסיק לאכול
    אבירם
    13/04/2009

    שלום
    הכלב שלי בן 1 ושלושה חודשים
    כבר כמעט חצי שנה שאני מאכיל אותו במזון שנקרא nutram
    המזון נחשב מאד איכותי והכלב היה "טורף" אותו כל פעם שהייתי ממלא לו את הצלחת .
    הצלחת שהיתה לו עד לפני חודש היתה עשויה מפלסטיק ..
    לפני כמה זמן הוא התחיל לגשש בצורה מוזרה את הכלי מספר פעמים עד שהתחיל לאכול.
    ולאחר מכן היה מגשש( עם האף במעגלים, סביב הצלחת) ופשוט לא אוכל .
    הנחתי שזה קשור איכשהוא לכלי שממנו הוא אוכל מכיוון שזו היתה קערת פלסטיק שתמיד היתה מתלכלכת מהר בגלל הריר שלו .
    לפני כשבועיים החלפתי לו את הכלי בנירוסטה . ולמרות זאת הוא עדיין לא אוכל מייד שאני מגיש לו
    ואפילו לא אוכל בכלל אלא רק מגשש ומחיל לבכות ליד האוכל ..
    רק אם אני מוסיף לו על האוכל איזה משהו שמגרה אותו הוא מתחיל לאכול ומסיים הכל .
    האם אני צריך להחליף את האוכל פתאום לאחר חצי שנה ?
    האם הוא סתם מפונק ? :)

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כלב בוקסר הפסיק לאכול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יכולות להיות סיבות רבות

    ד''ר סמדר טל
    13/04/2009

    ייתכן וקיימת סיבה רפואית- כמו בעיה בפה או במערכת העיכול. ייתכן וזו בעיה של המזון עצמו- אולי שק ספציפי התקלקל או שזה סוף השק- דבר זה קל יחסית לבחון משום שאם תציעי לו מזון אחר והוא יאכל אותו ברצון כנראה שהמקור הוא בשק הספציפי שיש לך ( או שהוא פשוט יותר סלקטיבי כי הוא מרגיש פחות טוב- גם זאת אפשרות). בכל מקרה- נסי מזון אחר- ואם עדיין קיימת בעית אכילה- שווה לגשת לוטרינר לבדוק את בריאותו של כלבך - ורק אחר כך לחשוד ב"פינוק" יתר.


    רק בריאות וחג שמח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עעזזזרררהה דדחחחחחחחחחחווווווווווףף
    אסף
    11/04/2009

    שלום רב!
    יש לי כלב מגזע פקינז מאתמול בבוקר יצא לו בקקי אבנים(אמרו לי שיכול להיות שזה תולעים)
    הוא מרגיש מאוד לא טוב עם זאת הוא אוכל ושותה כרגיל אם נוגעים לו באזור הבטן הוא צורח מכאבים את הרגליים האחרויות שלו זה נראה כאילו הוא גורר והוא בקושי הולך חשוב לציין שהוא רק בן 2.5 שנים אני לא יודע מה לעשות.
    דואג מאוד אודה לכם אם מישהו יוגל לעזור לי!!!!
    בתודה מראש,
    אסף

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כפי שאמרת דחווווווףףףףף לגשת

    ד''ר סמדר טל
    13/04/2009

    לקבלת טיפול רפואי אצל וטרינר! כלב שכל כך כואב לו צריך לגשת לוטרינר ולא להתייעץ לגביו באינטרנט. זה יכול להיות משהו שקל לטפל בו ועלול להסתבך עם הזמן- או בעיה יותר חמורה שעל אחת כמה וכמה יש לטפל בה מהר.
    רוץ בהקדם- אם טרם עשית זאת- עם כלבך לוטרינר

    רק בריאות וחג שמח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פצעים..
    אור איסקוב
    10/04/2009

    יש לי כלב מסוג אמסטפ מעורב..
    אחרי זמן רב מאוד שלא טטילו איתו הוציאו אותו לטיול ומרוב משיכול וחיכוחים הוא פצע לעצמו את כריות בכפות הרגלים..
    אחרי שניקינו לו אותם הוא ליקק אותן המצב ניראה בסדר אך כעת הוא מסרב לאכול.. הוא מתיפח ונדמה שהוא סובל..
    אנא עזור לי אני אובד עצות..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פצעים..

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פציעות בכפות הרגליים

    ד''ר סמדר טל
    10/04/2009

    בייחוד בפדים גורמים לכאבים די עזים בדרך כלל ולגירוי באיזור- משום שזהו עור חשוף ולא מוגן מפני כאב וזיהום. הטיפול צורך בדרך כלל חבישה ואנטיביוטיקה או חיטוי ואנטיביוטיקה וטיפול למניעת כאבים. אני ממליצה לך בחום לגשת לוטרינר על מנת למנוע סבל מכלבך וסיבוכים מיותרים - ובינתיים - אל תרבה בטיולים עימו בחוץ ואם אתה יוצא החוצה אנא דאג לשים לו גרבי תינוקות או נעליות על מנת למנוע חיכוך של הפצע עם הקרקע.

    חג שמח ורק בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ברצוני לברר..
    רונה
    08/04/2009

    שמעתי שלהאכיל כלב בקערת פלסטיק אינו מומלץ האם זה נכון ואם כן אז למה? אודה על התשובה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ברצוני לברר..

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קערת פלסטיק לעיתים

    ד''ר סמדר טל
    09/04/2009

    גורמת לגירוי בסנטרים של כלבים שרגישים ואלרגים, וכן קשה יותר לחאט ולנקות קערה זו מאשר קערת נירוסטה. אין פרושו שהאכלה בכלי פלסטיק אינה מומלצת- היא פשוט פחות הגיינית מאשר קערת נירוסטה.


    חג שמח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום
    ליאת
    07/04/2009

    יש לי כלבה מסוג פקינז בת 8 שנים.
    מצבה הבריאותי תקין ולא ידועה לי על שום בעיה או אלרגיה לתרופה כלשהי.
    ברצוני לדעת האם זה מסוכן לעקר את הכלבה בגיל הנ"ל?
    האם היא תעמוד בניתוח?
    אשמח אם אקבל הסבר על הניתוח (האם הוא מסוכן, מה אורך הניתוח, האם יש תופעות לוואי וכו'...)

    בתודה,
    ליאת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שלום

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עיקור בגיל 8

    ד''ר סמדר טל
    09/04/2009

    בכל גיל האם הכלבה בריאה ובדיקות טרום ניתוחיות שלה תקינות- לב/ריאות ובדיקת דם ושתן - ניתן ורצוי לעקר אותה על מנת למנוע הווצרות דלקת רחם או סרטן עטינים הנפוצים מאוד בגילאים מבוגרים.
    הניתוח כולל הוצאת השחלות המייצרות הורמוני מין האחראים לכל הבעיות הנ"ל - וכן הוצאת החצוצרות והרחם. זהו ניתוח מאוד נפוץ ולכן בידי מנתח מיומן אורך בין חצי לשעה. יחד עם זאת רצוי ומולץ להשאיר את הכלבה להתאוששות מן ההרדמה כמה שעות במרפאה. בפקינזית - בשל מערכת הנשימה המיוחדת שלה- יש לדאוג לחומרי הרדמה עדינים המתאימים לה ולנטר את הניתוח עד לסיומו.

    אם כל הנ"ל מתבצע אין כל מניעה ואף מומלץ לעקר את הכלבה. באם מתגלה בבדיקות בעיה שאינה מאפשרת עיקור - יש לטפל בדרכים אחרות שימנעו נזק הורמונלי לרחם ולעטינים בהמשך חייה.

    פסח שמח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום