פורום וטרינריה - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שלום ד"ר
    בת
    24/05/2009

    יש לי כלבה בת 8 חודשים. לאחרונה שמתי לב שעל פניה נוצרה קרחת קטנה, עגולה וסימטרית בקוטר של כ - 1 ס"מ. עושה רושם שזה לא מגרד או כואב. מה דעתך? תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שלום ד"ר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קרחת קטנה

    ד''ר סמדר טל
    24/05/2009

    שלום בת,
    גורי כלבים יכולים לסבול ממגוון טפילי עור שמצויים על עורם של כל הכלבים באופו טבעי אך גורמים למחלה בתקופת הגורות או בעקבות סטרס.
    אני ממליצה לגשת למרפאה וטרינרית בה יבצעו מגרד עור ויבדקו תחת מיקרוסקופ אם קיימים טפילים פעילים בנגע. במידה וכן, יינתן הטיפול המתאים.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפריית ביצה
    יואב
    24/05/2009

    יש לי זוג רוזלות, האם הזכר צריך להזדווג עם הנקבה בכל הטלה והטלה?או מספיק שהם יזדווגו פעם אחת על מנת שכל הביצים תהיינה מופרות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפריית ביצה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפריית ביצה

    ד''ר סמדר טל
    24/05/2009

    שלום יואב,
    שאלה זו תוכל להפנות לפורום המתמחה בחיות אקזוטיות
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גורי חתול מקריחים
    אסף
    24/05/2009

    מצאתי שני גורי חתולים בני כמה שבועות אני מגדל אותם אבל הבעיה היא שהם מתחילים להקריח, אחד מהם בצורה דראסטית והעור שלו כמעט גלוי לחלוטין
    1.כמו מה זה נשמע?
    2. אם זאת בעיית עור איך אפשר לפתור אותה?
    3. בשבוע האחרון אני מתגרד עם נקודות אדומות קטנות, ולבני התגלו סימנים שאובחנו ע"י רופאת הילדים כפטריות. האם יש קשר בין הדברים, מה הסיכון, ואיך להתמודד עם זה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גורי חתול מקריחים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פטרת

    ד''ר סמדר טל
    24/05/2009

    שלום אסף,
    1. נשמע מאוד כמו פטרת
    2. פטרת זו מחלת עור הניתנת לטיפול באופן תרופתי
    3. יש קשר ישיר בן השניים, פטרת יכולה לעבור מחתולים לבני אדם כפי שככל הנראה קרה...

    יש לטפל גם בחתולים וגם בבני הבית האנושיים. לגבי הטיפול בבני הבית יש לפנות לרופא עור שיתאים את הטיפול. לגבי החתולים יש לפנות למרפאה וטרינרית על מנת שיתנו טיפול תרופתי במשחה / תרחיץ ו/או כדורים.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תספורת לכלב והשתנה.
    ויקטוריה
    24/05/2009

    בוקר אור ושבוע טוב
    יש לי כלב בן שנתיים מסוג קווליר גזעי שאלותיי הן:
    1-האם אפשר לספר אותו? כמות נשירת השיער שלו היא בלתי נסבלת יש לי ילד קטן בבית שכל הזן חי עם שערות של הכלב בפה ואני מדברת על קבוצות של שיער שנושר לו לא נעים בכלל .זה כבר 3 חודשים ככה.
    2-אני מורידה את הכלב 3-4 פעמים ביום לפעמים אפילו יותר אם אפשר ובכל זאת הוא החליט לסמן את החדר של הורי וקבוע עושה שם שלוליות של פיפי :(
    מה עושים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תספורת לכלב והשתנה.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תספורת

    ד''ר סמדר טל
    24/05/2009

    שלום ויקטוריה,
    כן, אפשר לספר את הכלב. אני ממליצה לפנות לספר/ית כלבים מנוסה ולהתייעץ איתה לגבי תספורת של גזע זה באופן ספציפי על מנת שלא תתאכזבי מהתוצאה.
    לגבי מן השתן, יש להבין אם מדובר בתופעה התנהגותית או שכלבך סובל מבעיה רפואית הגורמת לו לתת שתן בכמויות גדולות יותר או לא מאפשרת לו להתאפק. אני ממליצה לגשת איתו לבדיקה רפואית כדי לאתר את מקור הבעיה ולפעול בהתאם (טיפול תרופתי או התנהגותי)
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיסון מרובע לחתולה בת 17
    יוסי
    24/05/2009

    החתולה שלי בת 17 וחודשיים, במצב טוב ללא שום בעיות ידועות.
    מקבלת מאז ומתמיד אוכל סופר פרימיום יבש + רטוב, לא יוצאת מהבית בשנים האחרונות.
    בכל שנה היא קיבלה חיסון כלבת + מרובעת + תילוע.
    לאחרונה המרפאה הווטרינרית הקבועה שוב שלחה לי תזכורת לבוא איתה לחיסון מרובע + תילוע.
    שמעתי שמועות שבגיל כזה החיסון מסוכן לחתול, והסיכון גדול יותר מהתועלת (חתולה שנמצאת רק בבית, כאמור) וגם שחיסון כזה מחזיק שנתיים-שלוש ואין צורך כל שנה.
    אין פה שום שיקול כספי, רק טובת החתולה.

    מה המלצתכם ? ללכת לחסן אותה או לוותר על זה ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חיסון מרובע לחתולה בת 17

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיסון חתולה

    ד''ר סמדר טל
    24/05/2009

    שלום יוסי,
    ראשית אני שמחה שחתולתך הגיעה לגיל הזהב כשהיא בריאה וחיונית, נשמע שהיא מטופלת היטב. לגבי החיסון, גורמי המחלה המצויים בחיסון אינם חייבים לעבור מחתול לחתול והם מצויים באוויר שמסביבנו, כך שהעובדה שהיא אינה יוצאת החוצה אכן חשובה להפחתת גורמי מחלה (כמו FIV, איידס החתולים) אך אינה פותרת אותנו ממתן חיסון.
    מערכת החיסון היא מערכת מורכבת ומיוחדת ויכולה להיות שונה מפרט פרט. ככלל, רוב החתולים זקוקים לחיסון פעם בשנה-שנתיים על מנת לפתח תגובה חיסונית נאותה. אם ברצונך לבדוק את סטטוס החיסון של חתולתך באופן מדויק, ניתן לבצע בדיקת דם בה תיבדק רמת הנוגדנים כנגד גורמי המחלה שבחיסון ותוכל לדעת אם החתולה זקוקה לחיסון או לא.
    אם תבחר לחסן אותה תוכל לבקש את החיסון המשולש שאינו כולל את החיסון לכלמידיה שנחוץ בעיקר לחתולים היוצאים גם החוצה ופחות גורם לתופעות לוואי.
    מקווה שעזרתי ולא בלבלתי
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחלת הנשיקה
    מיכאל
    24/05/2009

    שלום אני סובל ממחלת הנשיקה.
    רציתי לדעת האם אני יכול להדביק את הכלבה שלי.
    האם לכלבים בכלל יש מחלת הנשיקה ואם כן כיצד זה נגרם?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מחלת הנשיקה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחלת הנשיקה

    ד''ר סמדר טל
    24/05/2009

    שלום מיכאל,
    מחלת הנשיקה לא ידועה כמחלה העוברת מאנשים לבעלי חיים ואינך יכול להדביק את כלבתך.
    כמיטב ידיעתי מדובר במחלה ויראלית דמוית הרפס המועברת ע"י וירוס די.אנ.איי והיא ספציפית למין הנדבק (אדם במקרה זה).
    לפרטים נוספים אני ממליצה להתייעץ עם רופא המשפחה שלך
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כלבה ישנונית
    איילת
    23/05/2009


    שלום רב,

    יש לי כלבה בת 12.5 שלפני מספר שבועות החלה לקבל טיפול תרופתי של פרדניזון בשילוב עם ברקלין - תרופה נגד שיעול עקב איבחון של ברונכיטיס כרוני.

    בשבוע האחרון הכלבה החלה להתנהג מוזר היא החלה לישון הרבה והיא הולכת באופן לא כל כך יציב והיא לא מוכנה לצאת החוצה בשעות היום כאשר חם אלא רק בשעות הערב.

    יצויין כי מעבר לדברים אלו היא אוכלת ושותה כרגיל ועושה צרכים ללא בעיה.

    האם קיימת אפשרות שזו תופעת לוואי של אחת מהתרופות הנ"ל? האם יוכל להיות שמדובר במשהו אחר.

    זקוקה לעזרה

    אני דואגת

    תודה

    איילת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כלבה ישנונית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול תרופתי

    ד''ר סמדר טל
    24/05/2009

    שלום איילת,

    כן, הטיפול התרופתי יכול להביא לסימני עייפות. עם זאת, כתבת שאתם מטפלים כבר מספר שבועות והסימנים הקליניים התחילו להופיע רק בימים האחרונים, ולכן מומלץ לגשת עם הכלבה לבדיקה רפואית כדי לוודא שאין בעיה נוספת אחרת ברקע.
    חשוב גם לדעת שטיפול כרוני בסטרואידים צריך להיות מלווה במגיני מערכת עיכול כמו פמוטידין (גסטרו) למניעת כיבים.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה...פקינז
    רני
    22/05/2009

    שלום רב...
    יש לי כלבת פקינז ראש אריה בת שנה, לפני 4 ימים היו לה הכאות ושלשולים עם דם והיא ממש לא הרגישה טוב לאחר בדיקת הוטרינר גילה שהיא אכלה עצמות שגרמו לחתכים בכיבה ובמעיים קיבלה כמה זריקות וזה עבר לה, עד לפני יומים, היא רצה אחרי חתול ופתאום שכבה והתחילה לרעוד מכאבים , וכבר יומיים היא לא הולכת ובכלל לא יכולה לעמוד פשוט סוחבת את הרגלים .
    לקחתי אותה כבר לשני וטרינרים
    הראשון אומר : לפקינז יש בעיות בגב וכנראה היא עשתה תנועה לא נכונה ובגלל זה נתפסו לה השרירים בגב ועקב זה היא לא יכולה ללכת , היא צריכה מנוחה שבוע-שבועיים עד שתוכל ללכת שוב
    השני אומר : שיש לה דלקת חריפה בבטן (בגלל העצמות שאכלה) שגורמת להרבה כאבים וכתוצאה מכך קשה לה ללכת ולעמוד , 3ימים עד שבוע תתחיל לעמוד וללכת.

    מה שמרגיע אותי זה ששני הוטרינרים אמרו שאין לה שיתוק ,והיא תוכל ללכת שוב,
    השאלה שלי מי יותר צודק מבין השניים, ומה אני יכול לעשות כדי שלוקה תוכל ללכת שוב ולא יהיה לה כאבים ??????

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עזרה...פקינז

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פקינז

    ד''ר סמדר טל
    22/05/2009

    שלום רני,
    לא ציינת אם הכלבה מחוסנת, הקאות ושלשולים דמיים יכולים להיות קשורים גם למחלות ויראליות רבות ולא רק לפגיעה מכאנית ע"י עצמות.
    ייתכן שכלבתך סובלת מיותר מבעיה אחת ושני הוטרנרים צודקים... בכל מקרה חשוב לשלול מצב של חסימת מעיים בעקבות אותן עצמות שנאכלו באמצעות צילומי רנטגן של איזור הבטן בתוספת חומר ניגודי.
    לגבי חולשת הרגליים האחוריות, חשוב לוודא האם מדובר בפגיעה נוירולוגית ואם כן, באיזו חומרה (ע"י בדיקה נוירולוגית פשוטה במרפאה). בכל מקרה של החמרה בסימנים כדאי לפנות למרכז וטרינרי חירומי או לנוירולוגית מומחית.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כלב עבודה
    מיכאל
    21/05/2009

    שלום.
    ברצוני לדעת האם שבר בצלע יוכל למנוע מכלבי בעתיד להמשיך ולהיות כלב עבודה.
    מה ההשלכות בעצם של שבירת צלע בכלבים?
    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כלב עבודה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שבר צלע

    ד''ר סמדר טל
    21/05/2009

    שלום גיל,
    כמו באנשים, שבר צלע הוא מסוג השברים שלא ניתן לקבע, וההחלמה ממנו כרוכה במנוחה מוחלטת. חזרה לעבודה תלויה באיחוי השבר שניתן לזהותו בצילום רנטגן פשוט, בדרך כלל מדובר במספר שבועות.
    חשוב לוודא שמלבד השבר אין פגיעות אחרות באיברי בית החזה. המכה החזקה שהביאה לשבירת הצלע יכלה גם להביא לפגיעות נוספות שיכולות לסבך את המצב
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התשובה.

    מיכאל
    22/05/2009

    הוטרינר כבר אבחן שאין פגיעה באברים הפנימיים.
    שאלתי היא האם אחרי שהשבר יתאחה הכלב יוכל לחזור ולעבוד??
    הכלב הוא כלב עם המון דרייב ואם הוא לא יוכל לחזור ולהתאמן מבחינה רפואית נצטרח למצוא לו פתרון אחר כדי שיפרוק את האנרגיות שלו (הוא בן שלוש).

    שאלה נוספת אלייך היא איזה פגיעות / מחלות יכולות למנוע מכלב עם אנרגיות למנוע להיות כלב עבודה.


    עבודה = אג'יליטי בעיקר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובות

    ד''ר סמדר טל
    23/05/2009

    לגבי נושא הצלע- אם השבר יכול להתאחות כך שלא יפריע לתנועתו של הכלב אין שום מניעה שיחזור לעבוד. חסרים פרטים לגבי מיקום סוג ומספר הצלע - וכן באם השבר הוא שבר יציב או לא (שבר יציב=שבר חסר תזוזה). באם תהיה החלמה מלאה - לא צריכה להיות בעיה בהמשך לגבי שום פעילות.

    לגבי נושא פגיעות/מחלות- כל פגיעה אורטופדית רצינית - בעיות גב (פריצת דיסק למשל), שברים מורכבים בעצמות וכיוצא באלה עלולים לגרום לכך שהכלב לא יוכל להיות כלב עבודה לאג'יליטי.
    ובאופן כללי כל מחלה שפוגעת ביכולת הכלב לתפקד ולהיות בכושר- החל מבעיות לבביות וכלה בבעיות בבלוטת הערמונית (פרוסטטה) -- עלולה לפגום בכשרו של הכלב להיות כלב עבודה.

    מקווה שעזרתי

    רק בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה עזרת מאוד.

    מיכאל
    23/05/2009

    אכן השבר יציב.
    מה שאומר שבעוד כמה חודשים אוכל לשוב ולעבוד איתו.
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פקינז
    זיו
    21/05/2009

    שלום רב
    יש לי כלב פקינז בן שנה לפני שבוע גילתי עליו 3 קרציות לאחר ביקור אצל הווטרינר הומלץ על קולר נגד קרציות colitex מאז שענדתי לו את הקולר הכלב פשוט השתנה הוא לא אקטיבי כמו שהיה חסר שימחת חיים ובטיול לעשיית הצרכים הוא משתרע על הדשא ולא רוצה להמשיך
    בבקשה עזרה


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פקינז

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קולר

    ד''ר סמדר טל
    21/05/2009

    שלום זיו,
    יש כלבים שלא מגיבים כל כך טוב לקולרים חדשים וכאות מחאה לא רוצים לזוז כל עוד הקולר ענוד על צווארם (תופעה זו יכולה לבוא לידי ביטוי גם כשמרכיבים את קולר הקונוס המפורסם אחרי ניתוחים מסוימים). בדרך כלל בסופו של דבר הם מתרגלים לקולר וחוזרים לעצמם.
    במקרה של קולר כנגד קרציות חשוב לוודא שלא מדובר בתגובה לחומר הספוג שיכול לגרום במקרים מסוימים להרעלה! אני ממליצה לגשת עם הכלב למרפאה כדי לבדוק שלא מדובר באפשרות שכזו. במידה וכלבך מסרב להתרגל לקולר תוכל תמיד להשתמש באמפולות שמכילות חומר שמגן גם נגד פרעושים וגם נגד קרציות.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כלבה עם כאב בבטן
    אתי
    21/05/2009

    בוקר טוב

    יש לי כלבה פינצ'רית מעורבת קטנה בת 12, לפני מספר ימים כאשר הרמנו את הכלבה היא החלה לצרוח מכאבים באיזור הבטן וגם כאשר היא נבחה היו לה כאבים, הנחנו שזה בגלל שהיא נפלה באותו היום מהספה וככל הנראה קיבלה מכה שיחד עם הקטינות שלה ועודף המשקלה שלה גרמו לה לכאבים יודגש שג ם היה לה קשה להוריד את הראש לרצפה לצורך אכילה. בהתייעצות עם בית החולים נאמר לי כי אם הכלבה אוכלת, שותה והולכת אז אין למה ר להביא אותה ולעקוב אחרי מצבה.
    למחרת הכלבה התאוששה ובימים הבאים כבר לא היו לה כאבים והיא חזרה לעצמה.
    אתמול בלילה (לאחר 4 ימים) ששוב הרמתי אותה היא צעקה מכאבים ושוב היה לה קשה להוריד אתהראש לצורך אכילה אבל היא אכלה, שתתה עשתה צרכים וכו'.

    ממה יכול הדבר לנבוע? ברצוני לציין כי המדובר בכלבה קטנה מאוד שלאחרונה בעקבות פרדניזון שהיא החלה לקחת אוכלת בכמות גדולה יותר.

    לפני חודש לערך היא ביקרה אצל וטרינר ועשו לה בדיקות דם מקיפות והכל יצא תקין


    האם יכול להיות שמדובר בכאבי בטן? או משהו אחר?

    לתושבה אודה

    מוטי


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כלבה עם כאב בבטן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כלבה כואבת

    ד''ר סמדר טל
    21/05/2009

    שלום מוטי,
    חשוב ראשית להבין אם מדובר בכאב בטני או כאב גבי, בכלבים המצבים האלו יכולים להיות דומים מאוד ולבלבל. כלב עם כאב גבי מחזיק היטב את שרירי הגב והבטן ולכן בזמן מישוש בטני מגיב בתגובת כאב. חוסר היכולת של הכלבה שלך להרכין את ראשה לצורך אכילה מתאים מאוד לכאב צווארי.
    אני ממליצה לגשת עם הכלבה למרפאה וטרינרית שם יבצעו בדיקה מקיפה, אם מדובר בכאב צווארי ו/או גבי תבוצע גם בדיקה נוירולוגית. בחשד לפגיעת עמוד שדרה (פריצת דיסק, דלקת, מסה בתעלת השדרה וכו') יומלץ על ביצוע סדרת צילומי רנטגן ואולי אף CT.
    עד להגעתך למרפאה אני ממליצה על מנוחה מוחלטת! לא לאפשר לכלבה לקפוץ או להתרוצץ בבית ובמידה והיא צריכה לרדת במדרגות יש להרימה על הידיים בעלייה ובירידה
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כלבה שעברה שבץ
    צור
    19/05/2009

    לפני כ3 ימים הכלבה שלנו (מעורבת, בת 5 בערך) עברה ככל הנראה אירוע מוחי. באמצע הטיול היא קיבלה עווית ברגל ובצוואר וקיבלה מבט מזוגג בעיניים. לאחר שיחת טלפון עם הוטרינרית שלנו לקחנו אותה לבדיקה אצל וטרינר אחר (לא היינו באיזור מגורינו) והוא בדק אותה ואמר שזה אכן נראה כשבץ - היא הלכה בסיבובים סביב עצמה, היתה לה "קפיצה" של העין (ימין) והטיית ראש חזקה לצד ימין. כמו כן הוא איבחן שהיא גם קצת מיובשת (עברה כשעה וחצי מהמקרה עד הבדיקה).

    הוא הכניס לה נוזלים, נתן לה זריקת סטרואידים ונתן לנו כדורים של סטרואידים וגאסטרו להמשך טיפול בבית.

    במשך 3 הימים הראשונים המצב הלך והשתפר, הטיית הראש נראית חמורה פחות, ההליכה מתייצבת. תיאבון נשאר כרגיל, כנ"ל שליטה בצרכים. יש לציין שביומיים הראשונים אחרי המקרה נאלצנו לוותר על הטיפול התרופתי, כך שהיא בעצם קיבלה רק זריקה + כדור אחד ביום שאחרי, אחר כך הפסקה של יומיים ואתמול חזרנו לתת לה את הכדורים.
    היום נראה כאילו מצבה מעט התדרדר - הטיית הראש כאילו התחזקה, ובפעם הראשונה היא לא הצליחה לשלוט על הצרכים - ברח לה פיפי. יש לציין שבטיול הבוקר היא לא עשתה פיפי, רק קקי, ובריחת השתן אירעה לפני כשעה.
    אנו מקפידים שתשתה הרבה, היא מאד עייפה וכל מאמץ קטן או סיבוב בחוץ גורם לה להתנשם במהירות, כאילו שעשתה מאמץ גדול מאד.

    אנחנו דואגים ותוהים האם יש משהו נוסף שניתן לעשות על מנת לזרז את ההחלמה ולוודא שלא תהיה רגרסיה במצבה?
    מה בעצם עושים הסטרואידים (הוטרינר אמר לנו שזה קשור לספיחת נוזלים מבצקות שעלולות להיות)? האם יש להם תופעות לוואי - רעב מוגבר, עייפות מוגברת א משהו דומה?

    אודה מאד לכל מיש שישיב, יתן עצה ועידוד. אנחנו אוהבים אותה מאד ורוצים שתחלים במהרה.
    דרך אגב, שמה של הכלבה - ג'ולי.
    תודה. יום טוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כלבה שעברה שבץ

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה נוירולוגית

    ד''ר סמדר טל
    19/05/2009

    שלום צור,

    שבץ מתאפיין במופע פתאומי מאוד (כמו שתיארת) שבדרך כלל לאחריו נראית מגמת שיפור ולא מגמת החמרה. המצב שאתה מתאר נראה במגמה מעורבת ולכן כדאי לקחת בחשבון שייתכנו גורמים אחרים פרט לשבץ. הסימנים שתיארת מתאימים לפגיעה וסטיבולרית (מערכת שיווי המשקל) שבאה לידי ביטוי בסיבובים, הטיית ראש ו"קפיצה" של העין (ניסטגמוס בשפה המקצועית). הסיבה להופעת הפגיעה הזו עדיין לא ברורה לחלוטין (לא ציינת אם בוצעו בדיקות נוספות)
    סטרואידים הם תרופה אנטי דלקתית חזקה מאוד בעלת שלל של תופעות לוואי, לעיתים שימוש בהם הוא בלתי נמנע, אך השאיפה היא לבצע איבחון קפדני כדי להבין את המקור לסימנים טרם מתן טיפול. אחת מתופעות הלוואי של שימוש בסטרואידים היא שתייה מרובה והשתנה מרובה שלעיתים באה לידי ביטוי ב"בריחה" של שתן כמו שתיארת.
    אני ממליצה לגשת עם הכלבה למרפאה וטרינרית ולבצע בדיקה נוירולוגית על מנת למקם את הנזק בצורה מדוייקת ככל האפשר (ולהבין האם מדובר בנזק במערכת העצבים המרכזית או בפריפרית). לאחר מכן ייתכן וידרשו בדיקות דם לשלילת דלקת ואולי אף בדיקה פולשנית יותר של הפקה ובדיקה של נוזל חוט שדרה בכדי לאבחן את הבעיה.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גורת פקינז
    ספיר
    18/05/2009

    שלום! יש לי כלבת פקינז בת 3 חודשים...עכשיו השאלה שלי היא לגבי העיניים שלה..שמעתי שהשערות שנמצאות ממש מתחת לעפעף צריכות להיות תמיד רטובות,כי אם לא אז היא חולה...האם זה נכון? ובנוסף יש לה הרבה לכלוכים בעין (כמו לכלוך של בוקר בבני אדם) ולכלוך על האישון...האם זה אומר שיש לה דלקת עיניים או שזה טבעי? לקחתי אותה לוטרינר לעשות חיסון והיא בדקה אותה באופן כללי ולא אמרה לי כלום על העיניים...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גורת פקינז

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פקינז

    ד''ר סמדר טל
    19/05/2009

    שלום ספיר,

    הבעיה העיקרית של כלבי הפקינז היא העובדה שעיניהם בולטות מאוד ולא מכוסות באופן טבעי ע"י העפעפיים כמו כלבים אחרים. בעיה מבנית זו גורמת למספר מצבים, ראשית העיניים פגיעות מאוד לחיכוך ופציעות ויכולים להיווצר כיבים (פצעים) ע"ג הקרנית (החלק השקוף של העין שנראה היטב בפרופיל). בעייה נוספת היא צמיחה של ריסים בכיוונים שונים, חלקם יכולים לצמוח בכיוון העין ולהביא למצב של חיכוך שגם הוא עלול להביא לפצעית הקרנית. ההפרשות המרובות שאת רואה יכולות לנבוע מדלקת עיניים אמיתית או מהפרשות טבעיות שבכלבים אחרים מסולקות באמצעות העפעפיים אך בכלבי פקינז לא מתאפשר סילוק יעיל ולכן הן מצטברות. אני מציעה לגשת איתה שוב חמרפאה וטרינרית בכדי לברר שלא מדובר בדלקת. במידה ויש דלקת תקבלי טיפול מתאים ובמידה ולא, תוכלי לקבל הדרכה כיצד לנקות את ההפרשות באופן קבוע.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ד"ר שלום, לנכד שלי יש כלב..
    סבתא:)
    12/05/2009

    ד"ר שלום,
    אשמח אם תעזרי לי בלבטים שלי ושל ביתי..
    לפני 15 שנים מסרתי לנכד שלי כלב שאימצתי מצער בעלי חיים.. כל כך חמוד!!
    עברו מאז שנים רבות:) והכלב מרגיש רע. הוא כבר זקן לא? 15 שנים זה המון זמן לכלב. לפי מה שאני מבינה הוא כבר יותר מבוגר ממני חה חה חה
    אני מבקרת אצל ביתי מידי יום ועוזרת לה לאחרונה ושמתי לב לבעיות של הכלב..
    הוא לא מצליח לנשום כמו שצריך, כאילו יש לו התקפי אסתמה.. לא יודעת איך להסביר זאת.
    כאילו משהו תקוע לו באף. הוא כל היום נושם כך ללא הפסקה. עוד מעט נחנק.
    ראוי לציין שהוא לא שומע יותר, בקושי רואה, ומקיא את האוכל שהוא אוכל (כבר החליפו לו סוג)
    ביתי שוקלת להרדימו, היא חושבת שהגיע זמנו..
    מה את חושבת?


    אשמח אם תעזרי לי


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ד"ר שלום, לנכד שלי יש כלב..

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זוהי קרינה הספרית עם פרינס הכלב הזק

    סבתא:)
    12/05/2009

    זוהי קרינה הספרית עם פרינס הכלב הזקן!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כלב מבוגר

    ד''ר סמדר טל
    12/05/2009

    שלום,
    גיל 15 הוא בהחלט גיל מתקדם בכלבים אך זקנה איננה מחלה.
    בעיות נשימה בכלבים יכולות לנבוע ממצבים רבים ביניהם מחלות ריאה, בעיות לב, חוסר איזון הורמונלי ועוד מצבים אחרים. אני ממליצה לגשת עם הכלב למרפאה וטרינרית ולבצע איבחון ראשוני שבמקרה שלו יכלול וודאי צילומי בית חזה ב-3 זוויות ובדיקות דם כלליות. בהתאם לממצאים תוכלו לשקול את צעדיכם, ישנם מצבים רבים בהם טיפול נכון ומתאים יכול לשפר את מצבו של הכלב וישנם כמובן מצבים שאינם ברי פיתרון או שיפור.
    באופן אישי אני חושבת שההחלטה על המתת חסד צריכה להיעשות לאחר שבוצע בירור ואיבחון ראשוני של המחלה והפרוגנוזה שלה ולא לפני כן.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בריחת שתן לחתול עם בעיית כליות
    רז
    12/05/2009

    שלום
    לחתול שלי (מגזע פארסי) יש בעיית כליות. הוא אוכל כמובן אוכל רפואי ואפשר לראות שאכן הוא שותה ,אוכל ונמצא בארגז חול הרבה יותר מחתול רגיל. לאחרונה התחיל לברוח לו שתן על הרצפה ובכל מקום. אפילו כשהוא עלי "בורח לו". מדובר בטיפה קטנה בכל פעם ואין לו דם בשתן. האם זה קשור לכליות ? או שהוא צריך לעבור בדיקות ? לציין כי החתול סורס ע"י תנו לחיות לחיות בגיל הרצוי.

    בתודה ובברכה
    רז.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות דרכי שתן

    ד''ר סמדר טל
    12/05/2009

    שלום רז,

    בהחלט ייתכן שבעיית ההשתנה קשורה למחלת הכליות. לא ציינת באיזו מחלת כליות מדובר וכיצד בוצעה ההבחנה אך בכל מקרה, שתייה והשתנה מוגברת (שבאה לידי ביטוי בהשתנה מחוץ לארגז ובילוי זמן ממושך בו) היא ביטוי למספר מצבים, ביניהם גם למחלת כליות. כמובן שייתכן שמדובר גם בבעית דרכי שתן תחתונות (שלפוחית וצינור שתן) או בבעיות אחרות מחוץ לדרכי השתן.
    המלצתי היא לגשת עם החתול למרפאה וטרינרית שם יבצעו בדיקת שתן, בדיקת דם כללית (כולל תפקוד כלייתי) ואולי יומלץ גם על ביצוע אולטרסאונד בטן בהתאם לממצאים.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום