מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תוצאות בדיקת MRI ראשרונית22/02/2011
אני מצרפת את בדיקת ה - MRI בגלל כאבי ראש ממושכים. אודה לך אם תוכל להתייחס לתוצאות הבדיקה.
1. מבנה תקין של הסינוסים, ארובות העיניים, בסיס הגולגולת והפירמידות. מחיצת האף בקו האמצע עם התעבות רירית הקונכות, יותר מימים והפרעה דו צדדית מתונה למעבר האוויר.
2. מעבר קרניו צרביקלי תקין
3. מתחת לטנטוריום:פרנכימה וחדר רביעי שמורים.
4. מעל לטנטוריום: משמאל מבנה שמור. מימין מודגמת אנגיומה ורידית שטוחה בחומר הלבן מעל גוף החדר הצדדי הימני. מדובר בכלי דם שטוח שצירו מקביל לקו האמצע דהיינו בציר הסגיטלי ואורכו המירבי כ – 22 מ"מ. אין ממצא דומה בצד האנולוגי שמשמאל.
5. לאחר הזרקה של גדוליניום לוריד מודגמת האדרה באותה אנגיומה ורידית שמימין. אין מוקדי האדרה נוספים.
6. מבנה תקין של האוכף הטורקי, תוכנו וסביבותיו.
7. מבנה תקין של ורידי המוח ללא סימני פקקת ורידית.
בסיכום:
אנגיומה ורידית שטוחה בהמיספרה המוחית הימנית מעל החדר הצדדי הימני כמתואר.
שאלותיי:
האם ניתן להסיק מתוצאות הבדיקה את הסיבה לכאבי ראשי.
האם אתה יכול להסביר לי בבקשה את תוצאות הבדיקה- במיוחד סעיף 1 וסעיף 4. מה זה אנגיומה ורידית שטוחה והאם צריך לטפל בזה.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקת MRI ראש - תגובה
ד''ר יוסף גילבורד28/02/2011רונית שלום:
הכל תקין מלבד המום הורידי הקטן שעלול לתת כאבי ראש . בד"כ לא מנתחים.
זקוקה למעקב הדמייתי וקליני נוירולוגי\נוירוכירורגי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שריריים פריפרייםאלי22/02/2011
כבן 50,אני סובל מבאלט דיסקים ובמיוחד מדלקת/פריצה באזור השכיח של האגן.
בעיקר רגלי השמאלית לכל אורכה חסרת תחושה מלאה ןמוחלשת וקרירה מיום ליום (בפרט בצד החיצוני של הרגל) בגלל הפגיעה העצבית מעמוד השדרה לעבר השרירים הללו...
שמתי לב שגם הליכה לא נעל וגרב דווקא מועילה לי..
גם מיפוי עצמות העיד על בעיה שם וגם EMG דיבר רק על בעיה כרונית "קלה".
קיבלתי לפני חודשיים XEFO8 וזהו.
אני ממש חרד להתדרדרות ושואל מה סוג הרופא האופטימלי לעניין זה: אורטופד?
נוירו כירוג? רופא שיקום ופיזיולגיה? וכו..
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שריריים פריפריים - תגובה
פרופ` אייל יצחיאק22/02/2011כדאי להיבדק ע״י אורטופד או נוירוכירוג המומחים בניתוחי עמוד שידרה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
אלי22/02/2011האם העובדה שההרגשה/עוצמה מתחלפת/משתנה באותו יום ,מלמדת שלא מדובר על דלקת כרונית אלא על נגיעה-לחיצה /אי נגיעה-לחיצה אקראית בעצב? או שמא גם דלקת יכולה לגבור או להשתכחך באותו יום?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח מימצא בMRI מוחמוש22/02/2011
בוקר טוב,
לאור איבוד שמיעה , וטיפול בסטרואידים , בוצע mri ורציתי רק להתעכב על 2 מימצאים ,כאשר כל השאר בגדר התקין :
1. "ציסטות כורודיאליות בולטות בקרניים האוקסיפטליות באיזור הטריגון"
2.מודגמים מוקדים בודדים היפראינטנסים בסדרת t2 flair מהחומר הלבן.
א. האם צריך לנתח או להישאר במעקב ? השמיעה הולכת ונחלשת מיום ליום.
ב. האם יתכן ואיבוד השמיעה הוא מאפיין של מחלה (עצבית /אחרת בכלל ), ויש מקום ליעוץ נוירולוגי?
בתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח מימצא בMRI מוח - תגובה
ד''ר יוסף גילבורד22/02/2011מוש שלום
לפחות ממצא אחד (סעיף 2) יכול להיות קשור עם ירידה בשמיעה , הירידה בשמיעה הינה עצבית? בדקו לך אוליגוקלונל ב CSF?
כדאי להתיעץ עם נוירולוג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- VP SHUNTכהן עינבל21/02/2011
השאנט אומנם קיים אצלי מה 25 שנים אך לאחרונה הועבר לצד השני לרוחב הבטן ולא לאורכו כפי שהיה כך שסופו של השאנט נוגע בדפנת הבטן . השאלה היא האם חיכוך ממושך של השאנט עלול ליצור פצע שיגרום לדלקת ויש צורך לנתח עמ"נ לקצר אותו .
והאם יש קשר לכאבי בטן תחתונה היכן שהוא עובר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר VP SHUNT - תגובה
ד''ר יוסף גילבורד21/02/2011הבנתי את השאלה מהתחלה. אין סיבה לכך שיהיו כאבים בגלל העברת השנט למקום אחר. מבחינה מעשית המצב שאת מתארת לא קיים. הקטטר עצמו איננו יכול לגרום לשום פצע בתוך הבטן ואין צורך לקצרו. יש צורך לפנות לכירורג הכללי לבדיקת סיבת הכאבים, אולי לשקול בדיקות הדמייה נוספות כמו CT בטן לבירור יותר מעמיק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- vp shuntכהן עינבל21/02/2011
לפני 25 שנים עברתי ניתוח להוצאת גידול שפיר שבמהלכו הוחדר לי VP SHUNT
את הניתוח עברתי ברמב"ם ע"י ד"ר גילבורד.
לפני כחודש וחצי עברתי כריתת כיס המרה שגרם לקולקציה נוזלית .
עקב כך הוחלט להעביר את השאנט לצד שמאל דרך הבטן .
פעולה זו בוצעה בדרך פלרוסקופית ומאז יש לי כאבים בבטן התחתונה ובצד .
בUS שבוצע צוין כי השאנט ארוך קצט וכנארה שפוגע ברקמות .
האם יתכנו סיבוכים ומה עליי לעשות ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר vp shunt - תגובה
ד''ר יוסף גילבורד21/02/2011שלום לך ענבל
ראשית כל התשובה שקבלת לא מקובלת עליי. הצינור נמצא בגופך כבר 25 שנה ולא נראה לי שכעת פוגע ברקמות. הכאב יכול לנבוע מהשנט רק אם יש זיהום במערכת השנט אבל לא נראה לי שיש כי אחרת היית סובלת מכאבי ראש וחום.
אי לכך מציע לך לפנות מחדש למי שניתח אותך לאחרונה לבירור הסיבה לכאבים שלך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גולה מאחורי אוזן ימיןלחוצה20/02/2011
אתמול גיליתי גולה קטנה מאחורי אוזן ימין, אין לי כאבים, אבל אני מאוד חוששת.
אשמח לדעת ממה זה יכול להיות, ומה כדאי לעשות?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
פרופ` אייל יצחיאק21/02/2011לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_אף_אוזן_גרון' id=link]אף אוזן גרון[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ADENOMAיוסי18/02/2011
התגלה גידול ובסריקת MRI נמצא:
תהליך תופס מקום באוכך בקוטר 3 ס"מ. מערב את הסינוס הקברנוטי השמאלי, את הציסטה הסופרה סלרית, עם לחץ על הכיאזמה ועל ההיפוטלמוס מתאים למקרו אדנומה היפופיזרית.
ומפה אבקש הסבר בשפה מובנת מה קורה, מה עלי לעשות, מהי הדחיפות בביצוע פעילות פולשנית, היכן נעשית פרוצדורה כזו, כמה זמן היא אורכת, מהי תקופת ההחלמה, מהי השכיחות של ניתוח כזה, וכל פרט שיאיר את עיני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ADENOMA - תגובה
פרופ` אייל יצחיאק19/02/2011קרוב לודאי שמדובר בגידול שפיר שמקורו בלוטת יותרת המח. ראשית יש לברר אם יש לגידול פעילות הורמונלית והאם יש השלכות על הראיה שכן עצבי הראיה קרובים מאוד אל התהליך ולעיתים לוחץ עליהם
עם כל המידע ועם צילומי ה MRI יש לגשת למומחה
מנתחים מנוסים מאוד הם דר ספקטור מהדסה או דר הדני משיבא
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לידה לאחר ניתוח מוחמיטל16/02/2011
עברתי ניתוח מוח להוצאת ציסטה לפני כשנה וחצי. מאז הניתוח הגולוגולת שלי לא התאחתה לגמרי (השקע כתוצאה מהניתוח עדיין מורגש).
אני צפויה ללדת בעוד כשלושה חודשים.
האם אוכל ללדת לידה טבעית או שעליי להזמין ניתוח קיסרי?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לידה לאחר ניתוח מוח - תגובה
פרופ` אייל יצחיאק16/02/2011יש להתיעץ עם המנתח שלך בהקדם על מנת לקבל הדרכה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- a v mשגיא16/02/2011
שלום דוקטור ,גילו לי מילפורמציה אחורית ימנית גדולה שהוחלט לטפל ראשית בצינתור ,ואחר כך בהקרנה .
ניקבע לי צינטור ליום חמישי הקרוב ואני לחוץ מאוד וקצת מפוחד מהתוצאה ומאופן הפעולה האם תוכל לספר לי בבקשה על אחוזי ההצלחה בפעולות מיסוג זה והאים אני בסכנת חיים מהפעולה העדינה הזאת? תודה מראש שגיא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר a v m - תגובה
פרופ` אייל יצחיאק16/02/2011הי שגיא
כל מלפורמציה היא שונה באופן הזנתה בכלי דם באופן זרימת הדם בה ובמיקומה במח
לא ניתן ללא ידיעת פרטים אלו לשער את מידת ההצלחה או הסכנה
כדאי לפנות להתיעצות עם מומחה לכלי דם מוחיים
פרופ כהן או דר עטיה בהדסה או דר הרנוף בשיבא
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ בגוגולתהראל12/02/2011
שלום לדר
הפסקתי לקחת כדור מודל לפני שבועיים בעקבות לחץ גוגלתי ,לחץ בעיניים ומסביב לעיניים,יש לי גם כאבי ראש נוראים ובא לי לישון קשה לי לשמוע רעשים גם הקלים שבהם.האים זה התופעה של הכדור או שזה קשור למערכת מסויימת בראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ בגוגולת - תגובה
פרופ` אייל יצחיאק13/02/2011נא לפנות לנוירולוג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשב וריכוזדליה10/02/2011
בן משפחה 60 שעבר חבלת ראש קשה עם נזק מוחי פרונטלי,אנו מבחינים בשינויי התנהגות כמו בעיית קשב וריכוז שעדיין לא אובחנו רשמית,גם הפך להיות אובססיבי לטיפולים ובדיקות ,האם נותנים ריטלין למקרים כאלו? מי קובע איזה בעיניין התרופה. נוירוכירורג? פסיכיאטר? נוירולוג?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשב וריכוז - תגובה
פרופ` אייל יצחיאק13/02/2011כדאי להתייעץ עם מומחה לשיקום נוירולוגי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת CTלי10/02/2011
ערכתי CT בשל מיגרנות, והתוצאות תקינות מלבד השורה הבאה: חללי האוויר בגולגולת מאווררים היטב, למעט התעבות פוליפואידית של הרירית בסינוס המקסילרי מימין.
עדיין לא הלכתי לרופא, האם תוכל להסביר לי את המשמעות ? תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקת CT - תגובה
פרופ` אייל יצחיאק10/02/2011לדעתי קרוב לודאי שהכל תקין
ניתן לפנות לרופא א.א.ג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת אביזהבית אמבאו10/02/2011
שלום רב,
אבי (בן 52) ביצע בדיקת MRI לאור כאבי ראש , סחרחורות ובעיות שמיעה באוזן שמאל , ואלו תוצאותיה:
ממצאים- אנגיומה ורידית פראטלי שמאלי יש מוקדים קטנים בחומר הלבן בהמספרות חשודים שינויים מוקדים וסקולרים, חדרים וחריצים סימטריים.
אין תת"מ לאורך עצבי קרניאלי 7,8 דו צדדי.
אין אפקט מסה.
חדרים וחריצים סימטריים.
שאלותיי-
מה משמעות הממצאים?
1. מהי אנגיומה? מהם המוקדים עליהם מדובר?
2. מה החומר הלבן ?
3. כיצד מטפלים בממצאים אלו?
4. כתוצאה ממה הם יכולים להיווצר? - משהו מולד / פגיעה בראש / נטילת סמים / עישון ...
5. מהן ההשלכות של הממצאים מבחינת תפקוד הגוף, כאבים , תופעות לוואי וכו'?...
6. האם יש בכך סיכון חיים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
פרופ` אייל יצחיאק13/02/2011לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_נוירולוגיה_שבץ_מוחי_אירוע_מוחי' id=link]נוירולוגיה, שבץ מוחי, אירוע מוחי[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציסטה קולואידית - בחירת שיטת ניתוחדודי08/02/2011
שלום,
לפני כחצי שנה התגלתה ציסטה קולואידית בגג חדר שלישי במוח.כיום בביקורת,נראה בMRI כי גודלה כמעט זהה- קוטרה כ-7 מ"מ ואולם בעקבות מיקום אשר נראה בMRI כייתכן וכבר מפריע ומייצר תחילה של חסימה, בשילוב חוסר סימטריה בין החדרים (הרחבה של החדר הלטרלי הימני) וממצא שלא ניתן לשלול קשר אליו (כאבי ראש חוזרים ונשנים במרווחים משתנים) וכן הסטה של הספטום לשמאל כאשר הציסטה נוטה לימין הביא את הנוירוכירורג בבית החולים לחשוד בהפרעה בזרימה דרך המונרו הימני ולפיכך להמליץ על אנדוסקופיה לריקון הציסטה והסרת המעטפת ככל שניתן.למען הסר ספק אין חשד להידרוצפלוס בעת זו.הומלץ גם על ספטוסטומיה כאמצעי בטחון נוסף. לדעה זו הצטרף נוירוכירורג נוסף אשר הצטרף בזמן אמת בבדיקת הביקורת.
מאידך, בהתייעצות שניה עם נוירוכירורג בכיר מבי"ח אחר, הומלץ על הליך כריתה בגישה מיקרוסקופית אשר הובהר כי היא מחד אגרסיבית יותר לעומת הליך אנדסקופי עם המשמעויות הנלוות (החלמה ארוכה יותר, סיכון גבוהה יותר לזיהום, רמת סיבוך גבוהה יותר, הסרה של חלק ניכר מהעצם לעומת קידוח נקודתי וכו),ומאידך בשורה התחתונה מאפשרת כריתה ללא אפשרות חזרה של הציסטה.
שאלתי: מאחר ואני מצוי כעת בשאלה באיזו שיטת ניתוח לבחור, הייתי מבקש לדעת אילו עוד פרמטרים, עובדות, נתונים סטטיסטיים באפשרותי / עלי לדעת / לקחת בחשבון בבואי לקבל החלטה זו והאם פנייה לנוירוכירוג נוסף תוכל לדעתך להוסיף מידע אשר יוכל לסייע. ברור לי כי ייתכן ואין "תשובת בית ספר" וכי כל רופא נוטה להמליץ על הגישה בה הוא דוגל ומנתח ואולם אחת ממטרותי היא לוודא כי אני נחשף לספקטרום רחב ככל האפשר של מידע.
אודה על תשובתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ציסטה קולואידית - בחירת שיטת ניתוח - תגובה
פרופ` אייל יצחיאק09/02/2011אנדוסקופיה בעבר נחשבה לשינוי גדול בכריתה של ציסטה קולואידית. היום אנו יודעים שקשה מאוד לכרות ציסטה מסוג זה בשלמות עם אנדוסקופ ולכן מעדיפים את הגישה המיקרוסקופית בה בדרך כלל ניתן לכרות את כל התהליך ולמנוע הישנות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהציסטה קולואידית - בחירת שיטת ניתוח - תגובה
ד''ר יוסף גילבורד09/02/2011דודי שלום
ככלל ולא רק קשור למקרה שלך הגישה הטובה ביותר היא זו שהכירורג שינתח אותך הכי מצוי בה, הכי רגיל אליה ומרגיש הכי נוח.
בהקשר למקרה שלך וכאחד שניתח לא מעט מקרים בשתי הגישות ולמרות שלא ראיתי את צילומך להלן מחשבותיי:
1. אמנם בגישה הפתוחה הפתח בגולגולת יותר גדול אך הפלטה הגרמית תמיד מוחזרת למקומה .לעומת זאת באנדוסקופיה לא מדובר בפתח נקודתי אלא בפתח של לפחות 20 מ"מ.אכן הגישה הפתוחה נראית מעט יותר אגרסיבית אך לא נראה לי ששיעור הזיהום יותר קטן מאשר באנדוסקופיה. כמו כן אינני מסכים ששיעור הסיבוכים מועט באנדוסקופיה לעומת מיניקרניוטומיה, אותו כנ"ל לגבי זמן האשפוז.
2. על פי ניסיוני ציסטה בגודל של 7 מ"מ בד"כ ניתן לבצע כריתה מלאה של הציסטה דרך אנדוסקופיה.
3. נראה לי קצת מוזר שהינך מציין שאין הידרוצפלוס , אולי יותר נכון להגדיר את המצב כהידרוצפלוס חד צדדי.
4.אני מוכרך לציין שלפני מספר חודשים נתקלתי במקרה כמעט זהה כמו שלך שנותח בגישה אנדוסקופית ולמרות כריתה מלאה של הציסטה וספטוסטומיה ללא סיבוכים, היה צורץ לבסוףבהתקנת SHUNT לחדר המורחב.בדיעבד יתכן שבקרניוטומיה לא הינו מגיעים לשנט.כפי שהינך רואה ברפואה אין חוקים. אני במקוך הייתי בוחר את המנתח שנראה בעיניי הכי אמין והייתי אתו על פי המלצתו בלי לחפש סטטיסטיקות ופרמטרים נוספים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בליטות בראש אצל תינוקתספיר06/02/2011
שלום רב
בתי בת 4 חודשים ומהיום שנולדה הרגשנו בליטות בראשה, בחלק
האחורי, היכן שהראש מתחבר עם העורף.
יש לה כ-4-5 בליטות משני הצדדים קרוב לאוזניים ואחת מהן יותר גדולה מהשאר.
כשנוגעים בהן לא נראה שזה כואב לה וההרגשה היא שהן "בורחות" מהאצבעות.
עד כה לא ייחסנו לזה חשיבות וחשבנו שהן ייעלמו אבל זה קצת מטריד אותי.
האם תקין? מה יכולה להיות האבחנה במצב זה ומהו הטיפול?
אודה על תשובתכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בליטות בראש אצל תינוקת - תגובה
ד''ר יוסף גילבורד09/02/2011על פי תיאורך נראה לי שמדובר בבלוטות לימפה בעקבות זיהום ויראלי . יכול לקחת מספר שבועות עד להעלמות המוחלטת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

