מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אורמוקסשימחה20/11/2010
שלום ד"ר רציתי לדעת האם כדורי אורמקוס יכולים לגרום לכאבי ראש נקודתיים , אני מטופלת באורמוקס וכמה זמן לאחר שהתחלתי לקחת את הכדורים הופיעו לי כאבים משונים במקום מאד ספציפי בראש ורק שם הוא קורה .
יש לציין שהכאבים הללו לעולם לא היו לי , ושהכאבים שבגללם אני לוקחת את כדורי הארומקוס שונים לחלוטין .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אורמוקס - תגובה
ד''ר יוסף גילבורד21/11/2010לא נראה לי שהכדורים גורמים לכאב המתואר. כדאי לך לפנות לרופא שמטפל בך להערכה מחודשת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההכאבים .
שימחה21/11/2010מה לדעתך הכאבים האלה מאפיינים ?
עשיתי צילום CT וMRI לפני 4 חודשים , שיצאו תקינים מלבד שראו שיש לי לחץ תוך גולגולתי , אך עכשיו כשהופיעו לי כאבים אחרים האם זה אפשרי לעשות שוב CT .?
או שעדיף לא לעשות בגלל הקרינה ?
אך מצד שני הכאבים מדאיגים מאד ..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההכאבים . - תגובה
ד''ר יוסף גילבורד22/11/2010כפי שציינתי קודם לא נראה לי שהכאבים החדשים קשורים לתרופה. אין צורך לדעתי בהדמייה נוספת. כדאי להתיעץ עם מי שהמליץ לך על הטיפול הנ"ל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיענוח MRI גב מותני עם ובלי ח.נ.שירי20/11/2010
שלום רב!!!
אני לא יודעת אם אתם מטפלים הנושא כי מצאו שם שומן.
רופאת המשפחה אמרה שזה שייך לכם אז רשמתי לכם.
במידה ולא אודה לכם עם תפנחו לי את הבדיקה.
דיכוי שומן T1 T2 סגיטלי ואקסיאלי.
L5-S1 - מוקד סגנל מוגבר בקצה האחורי של הדיסק חשוד לקרע אנולרי.
אין פריצה בכל השק.
אין הצרות השק או הנקבים.
אין האדרה חריגה בשק או במבנה הגרמי.
בליטות דיסקים זעירים מ L1 עד L5.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיענוח MRI גב מותני עם ובלי ח.נ. - תגובה
ד''ר יוסף גילבורד21/11/2010שירי שלום!
בפיענוח אין דברים חריגים ביותר. מציע לפנות שוב למי שהפנה אותך לבדיקת MRIכדי שיחד עם הממצאים הקליניים יוכל להחליט על הטיפול הדרוש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תחושה מוזרה בראש לאחר ניתוחאלי19/11/2010
שלום רב,
לפני כ- 7 שבועות עברתי ניתוח פרונטלי להסרת מנינגיומה מצד ימין צמוד לפאלקס.
כ- 3 שבועות לאחר הניתוח ביצעתי שוב MRI למעקב " הודגם תהליך המקבל האדרה בלתי הומוגנית טבעתית בחלקה, יתכן שינויים לאחר ניתוח בלבד. אין לשלול בודאות שארית קטנה של תהליך עם מעט דם בתוכו. אין עדות למנינגיומות נוספות. ממליץ להמשך מעקב אם קיימת שארית". יש לי ביקורת נוספת ללא MRI עוד כ- 3 חודשים.
כמו כן, חזרתי לפני שבועיים לעבודה וכמעט לשגרה מלאה (מלבד נהיגה וספורט).
ביומיים האחרונים יש לי מעין תחושה מוזרה בראש. לא כאב אלא סוג של הרגשת לחץ או כבדות ממש במרכז הראש באזור של הניתוח.
גם בעת הליכה אני מרגיש את הראש (קשה לתאר את ההרגשה המדויקת) וסוג של כאש/תחושה המגיעה עד לשיניים.
1. האם זה משהו מוכר?
2. האם עלי לפנות לרופא? אם כן, לאיזה? רופא המשפחה לא תרם לי לפני הניתוח (מלבד המלצות לאקמול) והנוירולוגית של הקהילה גם היא אמרה לפני הניתוח שאין לי כלום והכל תקין (עד ששילמתי מכספי לרופא מומחה פרטי אשר שלח אותי ל- MRI). בקיצור האמונה שלי ברופאי הקהילה לא גבוהה.
תודה,
פיליפ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תחושה מוזרה בראש לאחר ניתוח - תגובה
ד''ר יוסף גילבורד21/11/2010פיליפ שלום!
אני מציע לבקש להבדק שוב בביקורת ע"י הנוירוכירורג שניתח ולא להמתין לביקורת עוד 3 ח'.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אני מפוחדת נורא..יהודית16/11/2010
התגלה לי בmri בצד שמאל ניורמה אקוסטית בגודל 4 ס"מ ובצד ימין בגודל 13 ס"מ הייתי אצל דר' ספקטור והוא אמר שזה מחלה גנטית נוירופרמטוזיס האם בטוח שיש לי את המחלה הזו ? לפי מה שקרתי באינטרנט אין לי שום אחד מהתופעות שכתובות אני בת 26 ובלחץ נורא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אני מפוחדת נורא.. - תגובה
פרופ` אייל יצחיאק16/11/2010נוכחות של שני תהליכים מסוג זה הינם תנאי מספק לאבחנה של נוירופיברומטוסיז מסוג 2.
את בידיים הטובות ביותר.
מעבר לדר' ספקטור הייתי ממליץ לעבור הערכה ואבחון אצל פרופ' אלכס לוסוס בהדסה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
יהודית16/11/2010ומה באמת תוחלת החיים 36 שנה ?
ומי זה הרופא השני בהדסה מה תפקידו אני אובדת עיצות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות mriא15/11/2010
טמפולרי אחורי משמאל אזור של הארכת זמני הרפיה עם עצירת דיפוזיה.
אין אפקט מסה במקום.
אין האדרה חריגה.
מתאים לאזור של איסכמיה ישנה עם שינויים של גליוזיס.
מוקדים של סינגל גבוה ב-T2 נראים בחומר הלבן פרי ווטריקולרי פרונטלי ופריאטלי בשתי ההמיספרות, המוקדים אינם עוברים האדרה בגדוליניום ומתאימים לשינויים ווסקולופתיים.
בצרבלום ובגזע המוח אין ממצא מוקדי.
אין האדרה חריגה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרוש הבדיקה
א15/11/2010ערב טוב דר'
אולי תוכל בבקשה להסביר במילים פשוטות מהם תוצאות הMRI.
תודה מראש
א* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאות mri - תגובה
פרופ` אייל יצחיאק16/11/2010רושם שמדובר בתגובה למחלת כלי דם. אנא פנה לנוירולוג המומחה לשבץ
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- dvaגליה15/11/2010
שלום
מזה כחודשיים אני חשה כבדות ביד ורגל ימין לאחר אשפוז נשלחתי בו לא מצאו שום דבר חריג נשלחתי לבדיקת MRI בא מצאו DVA במוחון שמאל וDVA במוח שמאל. לאחר פגישה עם נוירולוג ובהמלצת הנוירולוג נאמר לי לא להתאמץ. לאחר שקראתי במספר פורומים על הנושא הבנתי שזו פתולוגיה מולדת ולרב אסימפטומטית ושאינה מסכנת חיים. אם כך מדוע המליצו לי לא להתעמל (אני פעילה ספורטיבית ועובדת בעבודה מאמצת).
האם אכן יש צורך בהפחתת מאמץ פיזי או להמשיך לחיות את חיי כרגיל???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר dva - תגובה
פרופ` אייל יצחיאק16/11/2010DVA הינו הפרעה התפתחותית של המערכת הורידית אבל מהווה חלק מהניקוז הורידי של המח ואי לכך חיוני.
רק במקרים נדירים יכול לגרום לדמם ובד"כ אסימפטומטי. אם זו הבעיה היחידה אז בדר"כ אין מניעה מהמשך חיים רגילים בריאים וללא מגבלות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח MRIלולה12/11/2010
בבדיקת MRI של בעלי(55)לאוזניים,צויין כי יש הרחבה של חדרי המח פרט לחדר הרביעי שהוא תקין.
מה משמעות ממצא זה?
תודה על התייחסותך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח MRI - תגובה
פרופ` אייל יצחיאק13/11/2010במח מערכת חללים המחוברת ביניהם. חללים אלו נקראים חדרים ובהם מיוצר נוזל השידרה. נוזל השידרה, עובר בין החדרים ויוצא מהם להקף המח שם נספג.
לעיתים כשיש חסימה במעבר בין החדרים ממשיך להיווצר נוזל שידרה אך אינו יוצא מהם והם גדלים לאיטם.
אנא פנו לנוירוכיורורג על מנת לשלול התפתחות של הידרקון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התיחסותך
לולה13/11/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- MRI לבדיקת ארובות עיניים ומחששי10/11/2010
שלום רב,
בתי בת 11 נמצאת במעקב מרפאת עיניים כ-4 שנים עקב תלונות על כאבי ראש פזילה וכפל ראיה. לאחרונה המצב החמיר והוחלט לשלוח אותה ל-MRI לברור
וכתוב בהפנייה: RT SUP OBLIQUE POLY או משהו דומה. מה פרוש המילים האלה ומה רוצים לברר?
תודה
ששי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר MRI לבדיקת ארובות עיניים ומח - תגובה
פרופ` אייל יצחיאק11/11/2010פנה לרופא עיניים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת CT שעברתיאדם04/11/2010
שלום רב לפני שלוש שנים עברתי ניתוח בראש אפידרמואיד ולפני חודש חזרו לי הכאבים בראש מבדיקת הCT עולה שיש הגדלה צ'יסטית של הפינאל בגודל 1.6X1.3 ס'מ ושיש מספר הסתיידויות מהיקף הממצא ורשום שהסתיידויות גדלו מCT קודם השאלה שלי מה זה אומר הממצאים של הCT
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת CT שעברתי - תגובה
פרופ` אייל יצחיאק06/11/2010קשה לומר ללא בדיקת MRI, אנא בצע בדיקה זו ופנה לנוירוכירורג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח סיטי מוחבר30/10/2010
שלום רב,
אני בת 60 ובעקבות איבוד חלקי של שדה ראיה בשתי העיניים במקביל למשך תקופות של כ-20 דקות מדי פעם, ללא כל כאבים לפני או אחרי הארועים, בוצע C.T. עם חומר ניגוד.
בפענוח נכתב: הודגם ממצא היפרדנסי אוקציפיטאלי דו צדדי, יותר מימין. נראה כמו מנינגיומה. קיימת DD. אבקש עזרתכם בהבנת הפענוח, באיזה אזור מדובר? מה זה DD? ומהו הממצא?
בתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח סיטי מוח - תגובה
פרופ` אייל יצחיאק31/10/2010מדובר באזור העורפי של המח, האזור שאחראי על שדות הראיה.
אנא צרי קשר עם נוירוכירורג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץא29/10/2010
לציין ציסטה פינאליתעם האדרה היקפית בקוטר של 8.6 ממ ואורכה 9.8 ממלמעט זאת לא ניצפית האדרה פתולוגית או גושית ציסטה פינאלית עם האדרה מעט אסמטרית כמפורט
ולאחרונה עברה ניקור מותני נצפה לחץ 34 וחצי התחילה עם כדורים אורמוקס האם יכול להיות שהציסטה גורמת ללחץ. שאלה נוספת מהרגע שהיא לוקחת את הכדורים מתלוננת על זימזום או גירוד שבא והולך באוזן הרגשת הירדמות בידיים ויושנת הרבה האם זה תקין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ - תגובה
פרופ` אייל יצחיאק31/10/2010הי א'
אנא פנו לנוירוכירורג.
בהחלט יתכן שהציסטה גורמת לחסימה במערכת החדרים במח ומכאן הלחץ הגבוה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
א31/10/2010עשינו אם אראיי אם יש משהו לא תקין מיידעים לפני הזמן קיבלנו דיסק בלבד ותוך שבוע עד עשרה ימים תשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
פרופ` אייל יצחיאק06/11/2010לא מיידעים טרם שיש תשובה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קצר חשמלימיקי29/10/2010
שלום,
אנסה לקצר ככל שאוכל.
עברתי ניתוח פרולקטינומה לפני מס' חודשים. ביצעתי mri לביקורת והכל תקין.
אני מטופל ע"י אנדוקרינולוג במקביל. כרגע צורך חצי כדור של פרנידזון 5 מ"ג ביום.
מזה כחודשיים אני מרגיש סחרחורות (לאט לאט משתפר ביצעתי eng בגדול תקין) וכחודשיים ימים אני מרגיש בקדמת הראש הרגשה של "קצר חשמלי".
ביקרתי לפני חודש אצל נוירולוגית שבדקה אותי ושללה טרשת וכדומה.
להערכתה:
1. מדובר בהולכה עצבית מוגברת. האם מוכר לכם? מה זה?
2. הציעה לי להשתמש בתרופות הרגעה/חרדה וללכת הרבה ברגל על מנת "לעזור" לנוירונים.
בנוסף אני מרגיש חוסר שקט, אני לא רגוע. האם יש קשר בין סוג הניתוח פרולקטינומה (הורמונים) לבין ההרגשה שציינתי?
לא זכור לי הרגשה כזו מלפני הניתוח.
האם נתיקלתם בתופעות כאלו של אנשים שעברו ניתוח דומה לשלי?
אשמח להתייחסותכם,
תודה
יאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קצר חשמלי - תגובה
פרופ` אייל יצחיאק10/11/2010לא נתקלתי בתופעה מסוג זה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב לאחר ניתוח ראשציפי28/10/2010
באוגוסט 2009 עברתי ניתוח להסרת מנינגיומה. בימים האחרונים יש לי כאבים נוראיים בנקודה מסוימת באזור הצלקת. במקרה גם היתה לי ביקורת לפני מס' ימים (MRI תקין)והרופא אמר שזה כנראה עצב וכי ההצטלקות עדיין טרייה ויתכנו כאבים. אני מודאגת כי הכאבים לא נרגעים וקשה לי במיוחד בלילה מכיוון שאני יכולה לישון רק על צד אחד. האם זה טבעי והאם ניתן להקל בצורה כלשהי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב לאחר ניתוח ראש - תגובה
פרופ` אייל יצחיאק31/10/2010תופעה זו בהחלט יכולה להיות לאחר ניתוח אם כי לא שכיחה. במידה ואינה חולפת ניתן לשקול טיפול תרופתי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- GBMרבקה26/10/2010
שלום
גיסי אובחן גידול GBM 4 שהוסר בניתוח והוא אמור להתחיל בטיפולים כימותרפיים וטמודל.
הבנו שהמחלה חשוכת מרפא
1. האם ניתן לצפות עד מתי ישרוד? במב=ה זה תלוי?
2. אם המחלה סופנית - לשם מה הטיפולים??
3. שמענו על טיפול ניסיוני בוירוס הונגרי (NDV ) - האם יש הוכחות שאכן עוזר? האם יכול להאריך את חיי החלולה? מה הסיכונים שבנטילתו? האם יש מרכז בארץ העוסק במחקר לגבי זה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר GBM - תגובה
פרופ` אייל יצחיאק26/10/2010הי רבקה,
צר לי לשמוע על מחלתו של גיסך. את שואלת שאלות נוקבות שלחלקן קשה ליל לענות שלא בשיחה פנים אל פנים. לגבי הוירוס ההונגרי מדובר בוירוס שייחסו לו תכונות אונקוליטיות. כלומר, יכולות להרוס גידולים. מעולם לא ראיתי חולה שמצבו השתפר לאחר טיפול בוירוס זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציסטה פינאליתגל24/10/2010
שלום. מרשים לראות שאתם מוצאים זמן להגיב בפורום למרות שבוודאי אתם עסוקים...
לבתי (18) ציסטה פינאלית שגדלה ב30% משנת 2002 (מ12 ל17 מ"מ). בנוסף, לחץ תוך גולגלתי כרוני ובשל כך מדי פעם נעשה ניקור מותני. הנוירוכירורג המטפל בה רוצה לשוחח על אופציה ניתוחיתשאלותיי:
1) כיצד מתבצע ניתוח זה? (האם אפשר לנתח דרך האף, למשל?)
2) מהם הסיכונים של הניתוח?
3) מהם הסיכונים של הימנעות מניתוח?
אודה לתשובתך, גל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ציסטה פינאלית - תגובה
ד''ר יוסף גילבורד24/10/2010גל שלום
הנושא יותר מדי רציני לדיון בפורום !
על רגל אחת ניתן להגיד שלא ניתן להגיע לאיזור הזה בגישה טראנס-ספנוידלית( דרך האף)
לאיזור פיניאלי יש מספר גישות ניתוחיות
שאר השאלות כדאי להבהיר מול היועץ הנוירוכירורג שבחרת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

