מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- פענוח MRIאור03/10/2010
שלום,
מזה שנים אני סובלת מנימול בידיים וברגלים. בעבר נצפו ערכים גבוהים של פרולקטין -הסתדר מאז. מזה כ3 שנים הרגשת נימול ושריפה בראש ,וכן כאב ממוקד בראש.סובלת מקרשיות יתר -LAC. הופנתי לבירור "השלכות קרישיות יתר " ובעקבות ירידה בתחושה.
תוצאות בדיקת MRI להלן:
"מעל לטנטוריום:
1)מימין מבנה שמור .
2)משמאל מודגם מוקד זעיר בעל רלקסציה מוארכת במיקום תת קליפתי בקטע הפריאטלי השמאלי שקוטרו כ 5 מ"מ . טיבו אינו חד משמעי-דמיאלינטיבי? וסקולופתי?
3)בנוסף מודגת אנגיומה ורידית הממוקמת בקטע הטמפורלי השמאלי בצורת כלי דם מוארך שאורכו כ23 מ"מ במיקום תת קליפתי. מדובר ב DVA .
4)לאחר הזרקה של גדוליניום לוריד מודגמת האדרה ב DVA המתואר משמאל.
שאלותיי:
א. איזה מהסעיפים בעייתים ?
ב. למרות ערכי הפרולקטין אין התייחסות בסיכום לבדיקת היפופיזה-האם על סמך הצילומים שקיימים בידי (C.D) ניתן יהיה לבדוק את ההיפופיזה?
ג. מה הכוונה במילים: מוקד, דמיאלינטיבי , וסקולופתי
אנא תשובתך לשאלותיי.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי אור
פרופ` אייל יצחיאק04/10/2010הסעיף הבעיתי הוא זה המתאר את הלזיה.
וסקולופתי משמעו שיש נזק קטן לרקמת המח עקב פגיעה באספקת הדם לאזור זה, דהמילאניטבי משמעו שיש תהליך דלקתי של מערכת העצבים.
בהחלט ניתן לומר על ההיפופיזה מבדיקה זו.
אנא פני לנוירולוג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך-פענוח MRI
אור05/10/2010תודה ד"ר על תשובתך ,עוד שאלה בבקשה.
1)האם הממצא קשור לקרישיות יתרLAC ?
2) האם זו תחילתה של טרשת נפוצה?
3) מהו הטיפול? תרופתי? ניתוח? אם בכלל קיים טיפול...
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך-פענוח MRI - תגובה
פרופ` אייל יצחיאק05/10/2010הממצא יכול להיות קשור לשתי ההשערות הראשונות שהעלית ולכן כדאי שתפני לנוירולוג על מנת שיבדוק אותך ויחליט האם אבחנות מסוג זה אכן מתאימות למצבך או שמדובר בממצא מקרי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה תתקבל בברכה ד"ר נכבדקובי02/10/2010
ביום חמישי האחרון שמתי לב כי אימי מנותקת לחלוטין כאשר קראתי בשמה לא הגיבה לי כלל, אך כאשר פקחתי את עיניה ראיתי כי היא מזיזה את האישונים.
שמתי את ידי בידה וביקשתי ממנה ללחוץ את ידי וכך עשתה.
פיניתי אותה לסורוקה הסמוך למקום מגורינו, שם ערכו בדיקות וגם CT בין היתר
בבדיקת ה CT נתגלה גידול במוח שלדעת הרופאים הוא שפיר, עם הזרקת סטרואידים אימי התעוררה וחזרה לתפקד.
הרופאים במחלקה אומרים כי לא יהיה מנוס מניתוח, האם תוכל בקצרה לומר לי מה כיום הנסיון הרפואי להסרת גידול שפיר שכזה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סיבוכים של ניתוח מנינגיומה
ד''ר יוסף גילבורד03/10/2010קובי שלום!
בד"כ אכן הם צודקים . כמובן שהכל תלוי בגיל, במיקום התהליך, במחלות נוספות שאמך סובלת וכו'. לא ניתן להסביר על רגל אחת ודרך אינטרנט את כל האפשרויות רק צריך תמיד לקחת בחשבון שבמידה והתהליך גדול מאוד או מוקף בהרבה בצקת, אכן אין מנוס מלנתח . כמו כן צריך לשקול ולשאול היטב את הרופא המנתח אם קיים סיכוי לפגיעה בתפקוד חשוב כמו לדוגמה דיבור. מציע לך לשבת מול המנתח ולקבל הסבר מדוייק של הסיכוים והסיכונים של הניתוח ולאחר מכן להחליט בהתאם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בפיענוח MRIדנה30/09/2010
אבקש את עזרתך בפיענוח הבדיקה MRI לאחר כריתת מנינגיומה
1. מבנה תקין של הסינוסים ארובות העיניים,בסיס הגולגולת והפירמדות
סטיה מתונה של מחיצת האף משמאל לימין עם התעבות רירית הכונכות משני הצדדים
2.מעבר קרניו-צרביקלי תקין
3.מתחת לטנטוריום:פרנכימה וחדר רביעי שמורים
4.מעל לטנטוריום מימין מבנה שמור
משמאל מודגמים שינויים מלצים פוסט ניתוחיים בקטע הפורנטלי השמאלי.
בנוסף מודגמת דורה מעובה ומאודרת באיזור זה.ניתן לציין התעבות רקמתית חשודה כהישנות מנינגיומה הנראית כבעלת צורה כיפתית ומתלבטת כלפי פנים. קוטרה המרבי (בציר הסגיטלי) הוא כ-21.1 מ"מ ונראה שהיא צמודה לדורה המועבה משמאל כמפורט לעיל.
5.מבנה תקין של עצמות הקלווריה למעט שינויים פוסט ניתוחיים לאחר קרניוטומיה קדמית
בהמיקקרניום השמאלי.
6.מבנה תקין של האוכף התורכי.תוכנו וסביבותיו
7.מבנה תקין של ורידי המח ללא סימני פקקת ורידית
לסיכום:
בהשוואה לבדיקה הקודמת נראה שהמלאות הרקמתית החשודה כמינינגיומה נשנית נצפתה גם אז אם כי קטנה יותר (קוטר מרבי של 18 מ"מ בציר הסגיטלי וגם מואדרת פחות ומלאה פחות)
יש לציין שבסריקה קודמת יותר (3 חודשים לפני) נצפתה מלאות דומה ואף גדולה יותר מאשר קוטרה המרבי אז בציר הסיגטלי היה 24.4 מ"מ.. להמשך מעקב
מבקשת עזרה בפיענוח אני מבולבלת בקשר לתוצאות הבדיקה חשד להישנות הגידול ??
עכשיו הקוטר הוא 21.1מ"מ לפני כ-6 חודש 24.4 מ"מ ולפני כ3 חודש 18 מ"מ??
והאם עוברים שוב ניתוח להסרת הגידול והקרנות או רק הקרנות?
מכיון שכאן מדובר בשפת הרפואה אודה לכם על תשובה קלה יותר ופשוטה
תודה מראש דנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי דנה,
פרופ` אייל יצחיאק01/10/2010לדעתי לא ברור האם זו שארית שנשארה לאחר הניתוח הקודם או השנות שגדלה.
לדעתי קרוב לודאי שיש לחכות שישה חודשים נוספים ואז לחזור על ההדמיה ולראות האם יש שינוי.
כל זאת אומר ללא בדיקתה של ההדמיה וללא ידיעה מה נעשה בניתוח הראשון. לדעתי יש להתייעץ עם נוירוכירורג והאפשרות המועדפת היא להיבדק אצל הרופא שניתח אותך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ב-MRI נמצא מוקד זעיר באונה פרונטליתyosi28/09/2010
במוח- כאשר המוקד אינו עובר כעת האדרה, משום שהבדיקה נעשתה הרבה שנים
אחרי תאונת דרכים עם איבוד הכרה.
האם לאחר איבוד הכרה - אם מבצעים בדיקת MRI מיידית אחרי התאונה האם בדרך כלל מקבלים ממצאים עם האדרה?
כלומר השאלה היא האם האדרה לכשעצמה עם הזמן הולכת ונעלמת?
כך קראתי באתר בחו"ל אולם אני בספק.
תודה רבה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי יוסי
פרופ` אייל יצחיאק01/10/2010בדרך כלל לאחר חבלת ראש לא מבצעים MRI כי אם CT.
אם יש בבדיקת ה-MRI שלך מוקד שעובר באדרה הייתי ממליץ להתייעץ עם נוירוכירורג שכן יש אבחנה מבדלת לתהליך מסוג זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הירדמות וקפיצות לעין עין שמאלפרופ` אייל יצחיאק28/09/2010
בצד השמאלי של הפנים אני מרגישה מין קפיצות בשפתיים ליד העין השמאלית וטיפת הרדמות.יש לציין שאני בת 35 בריאה בדרך כלל והימים האלה אני מאוד לחוצה ובמתח....מה עלי לעשות רופא משפחה אמר שהכל בסדר..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רעידות שרירים בשפתיים ומסביב לעין
ד''ר יוסף גילבורד28/09/2010לימור שלום!
רוב הסיכויים שהרופא שלך צודק כי על פי רוב התופעות שאת מתארת הינם על רקע נפשי כתוצאה ממתח מוגבר ועצבים. יחד עם זאת אם התופעה נמשכת יותר מדי זמן מעבר לתקופה של מתח חריג יש מקום להתייעץ עם נוירולוג או נוירוכירורג להמשך בירור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פינוח MRIשמואל27/09/2010
שלום דר בבקשה עזרה בהסבר לפינוח של MRI רוש THE PREVIOUSLY DESCRIBED SIGNAL FLAIR AND T2 LESIONS INVOLVING THE SPLENIUM OF THE CORPUS CALLOSUM AND ADJACENT TO THE ATRIA OF THE VENTRICLES MAY NARROW WITHOUT SIGNIFICANT INTERVAL CHANGE THE REMAINDER OF THE EXAMINATON INCLUING THE FULLNESS OF THE RIGHT CAVERNOUS SINUS IS LIKEWISE WITHOUT CHANGE THE REMAINDER OF THE EXAMIINATON IS INTACT דר אני מכבה ת שתוכל לעזור לי בבקשה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיענוח MRI
ד''ר יוסף גילבורד27/09/2010שמואל שלום!
הפיענוח שהעברת איננו שלם ולא יכול לענות לך. תגיד לי בן כמה את ולמה הפנו אתך לMRI* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאמשך
שמואל27/09/2010שלום דר אני בן 45 ואני נמצה במעכב גם ביגלל NF1 וגם ביגלל תיפול שכבלתי [רדיכירוגיה] הנג היה מניגיומה והפינוח שכתבי זה מה שכבלתי תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהממצאי MRI ב NF1
ד''ר יוסף גילבורד28/09/2010שמואל שלום
הפיענוח ששלחת לא שלם ולכן אינני יכול להתייחס לכך. נא לשלוח את כל הפיענוח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום רב. שאלת הידרוצפלוס.שירי26/09/2010
רציתי לדעת מבחינה תאורטית- האם יתכן כי לאדם שנותח מספר פעמים עקב הידרו', ועבר השתלת נקז (+ניתוחי תחזוקה), יתכן כי יהיו לו תופעות לוואי בחיי היום יום?
לדוגמא: עצבנות/חוסר ריכוז וכו?
(אני לא רוצה "להכניס" את המילים לפה, אבל אני פשוט רוצה לדעת האם יתכנו מצבי רוח משתנים וכו'--ואם כן מה ההסבר?)
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תופעות חריגות לאחר התקנת שנט
ד''ר יוסף גילבורד26/09/2010שירי שלום!
אמנם למרות שלא ציינת את גיל המנותח , אני יוצא מתוך הנחה שהמדובר לא בתינוק אלא לפחות בילד או במבוגר. ככלל עקב הניתוח צמו לא אמורים להשאר תופעות כפי שאת מציינת. השאלה באיזה נסיבות הותקן השנט, האם לפני התיקונים של המערכת הסבל נמשך הרבה זמן או לא. ככלל אם השנט עובד טוב ובהדמיית המוח יש ניקוז טוב של חדרי המוח, לא אמורים להיות תופעות לואי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי
ממשיכה...26/09/2010מדובר באדם בן 39, שבעברו נותח 4 פעמים.
לפני הניתוחים לא הרגיש טוב +ראה מנצנצים בעינים, הקאות/בחילות/לא היתה לו תחושת זמן.אחרי הניתוחים הכל עבר, אבל בתחושה שלי הוא לא אותו אדם מבחינה התנהגותית.
לדוגמא:
הוא טוען כי תמיד חם לו יתר על המידה, ורוב הזמן הולך עם כובע.--האם יש קשר לחום ולהידר'?
הוא טוען שאינו יכול להתרכז יותר מרבע שעה בעבודה (ולפני הניתוחים היה חד כתער בעבודתו)
כרגע אילו הטיעונים- ורציתי לדעת האם יש להם ביסוס.
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבהרה לאחר שנט
ד''ר יוסף גילבורד27/09/2010חוזר על תשובתי הקודמת , לרוב אם הכל בסדר לא אמורים להיות תופעות לואי. האם עבר MRI בעבר ובהווה? רק אם ניתן לראות סימני פגיעה מוחית בMRI ניתן להתייחס לתלונות קקשורות , אם לא הרי שמבחינתי הכל בתחום הספקולציות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיענוח MRIחיה22/09/2010
אני בת 56 ונמצאת במעקב כבר מספר שנים עקב חשד לפרולקטינומה.
מטופלת בדוסטינקס.
ממצאי הבדיקה האחרונה:
מודגם מוקד האדרתי מימין בהיפופיזה בגודל 17X13 מ"מ הדוחק שמאלה את הגבעול ורקמה תקינה של ההיפופיזה. הבדיקה הקודמת נמדדה בגודל 15X12 מ"מ.
התהליך חודר לסינוס הקברנוזי ועוטף חלקית את הקרוטיס התוך קברנוזי עם מעט יותר מעורבות.
יש לחץ על הציסטרנה הסופרה סלרית ללא לחץ על הכיאזמה או עצבי הראיה.
לציין מוקד האדרתי אקסטרה אקסיאלי פרונטלי מימין לאורך הגירוס רקטוס גודלו 13X9 מ"מ, ללא שינוי.
האם ממצאים אלה מחייבים התערבות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ממצאי MRI
ד''ר יוסף גילבורד26/09/2010חיה שלום!
על פי הנתונים בMRI החדש חלה הגדלה קלה של התהליך בהיפופיזה. ההחלטה לגבי התערבות איננה מתבססת בלבד על הMRI. כדאי לך להתיעץ עם מי שעוקב אחרייך. רצוי לקבל יעוץ אנדוקריני + נוירוכירורגי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות MRI - האם הכתם חשוד?פרופ` אייל יצחיאק22/09/2010
שלום רב,
אני בן 40 ויש לי כבר מספר שבועות בעיות בגפיים השמאליות(זרמים ברגל, רעד ביד
לאחרונה זה מחמיר עם בעיות שיווי משקל, קושי להתלבש, לכתוב ולבצע פעולות בסיסיות
להלן צילום של 4 תמונות מתוך ה- MRI שביצעתי הלילה.
אני לא רופא, אבל הכתם הגדול בתמונות נראה לי כחשוד.
עדיין לא קיבלתי פענוח.
יש לי תור לנוירולוג רק בעוד כשבועיים.
האם עליי להמתין לנוירולוג? לקבוע לנוירוכירורג? לגשת למיון?
חג שמח,
אלי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות MRI
ד''ר יוסף גילבורד26/09/2010אלי שלום וחג שמח!
הנך סובל מתהליך גידולי במוח, קרוב לודאי גידול שפיר מסוג מנינגיומה.
כדאי לך ליצור קשר עם נוירכירורג בהקדם כי הינך זקוק לניתוח!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ד"ר ספקטוררוני17/09/2010
שלום! האם ד"ר ספקטור עדיין עובד בירושלים??
אנחנו זקוקים לניתוח בבסיס הגולגולת. יש עוד מנתח מומלץ בארץ שעושה את זה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי רותי,
פרופ` אייל יצחיאק17/09/2010דר' ספקטור בהחלט עובד בהדסה. הוא כרגע בשבתון ויחזור לארץ בעוד כחודש.
מנתחים נוספים במלקה בהדסה הם פרופ' אומנסקיף דר מרגולין ודר' עטיה, כולם מומחים לניתוחי בסיס הגולגולת.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח תוצאות MRIכרמית16/09/2010
בתוצאות הבדיקה נכתב-מודגם תהליך מעט אקספנסילי עם אלמנטים ציסטיים עם אלמנט מזערי קלוש של האדרה באמיגדלה מימין.מודגם לחץ קל על הקרן הטמפורלית מימין. התהליך עשוי להתאים לDNET או תהליך אחר בדרגת ממאירות נמוכה. אין עדות לבצקת או לתהליכים אחרים ברקמת המוח.
לאחר פגישה עם נוירולוג נאמר כי מדובר בגידול והופננו לנוירוכירורג .
רציתי לדעת האם מדובר בגידול סרטני? האם הסיכויים להסרת הגידול בניתוח והחלמה מכך טובים? האם יש צורך בטיפולי הקרנות? האם המקרה הנ"ל מוכר? האם פרופסור קונסטנטיני ידוע כמתמחה בתחום הנ"ל?
אודה על תשובתכם המהירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בבקשה תענו לי אני נואשת
כרמית17/09/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההי כרמית,
פרופ` אייל יצחיאק17/09/2010קשה לתת תשובה ללא בדיקת ההדמיה והחולה. אם מדובר במבוגר כדאי להתייעץ עם דר' שושן ואם ילד אז דר' בניפלא שניהם בהדסה.
פרופ' קונסטנטיני הינו מנתח מנוסה ביותר מנהל המחלקה לנוירוכירורגית ילדים בבית החולים דנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך תשובה
כרמית18/09/2010תדה רבה על ההתייחסות
מדובר בילדה בת 12 וכפי שרשמתי זהו פענוח ההדמייה
רק תאמר לי בבקשה אם זה סרטני אם צריך הקרנות ואם זה מקרה שאתה מכיר מעברך?תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההי
פרופ` אייל יצחיאק28/09/2010כמו שכתבתי כדאי להתייעץ עם מומחה לנוירוכירורגית ילדים
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעינוחא15/09/2010
אבקש עזרה בפענוח MRI מוח תשובת סיכום לציין ציסטה פינאליתעם האדרה היקפית בקוטר של 8.6 ממ ואורכה 9.8 ממלמעט זאת לא ניצפית האדרה פתולוגית או גושית ציסטה פינאלית עם האדרה מעט אסמטרית כמפורטהיום הייתי אצל נירולוג והבנתי שצריך יעוץ להחלטת נירוכרוג אם מנתחים או מעקב ושגודל הציסטה יחסית גדולה האם לפי הממצא יתכן כן ניתוח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי א
פרופ` אייל יצחיאק17/09/2010קשה לומר ללא בדיקתך ובדיקת ההדמיה. האבחנה המבדלת הינה רחבה. אנא פני לנוירוכירורג לצורך הערכה מלאה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח mriמנחם15/09/2010
שלום,
לפני 3 חודשים עברתי ניתוח היפופיזה. להלן תמצית הניתוח:
במסגרת בירור כאבי ראש חדים והופעת דיפלופיה בהמשך, עדות הדמייתית למארואדנומה היפופיזרית עם דמם בתוכה. שארית גידולית באספט קידמי, דחיקה כיאזמטית, בלוטה בהיקף ומימין. בבירור אנדוקריני 1600 - PRO. ללא קיפוח בחדות ראייה.
הניתוח- בהרדמה כללית בגישה טרנס- ספואידלית ובהנחיית מערכת ניווט הסרה מלאה של מאקרו אדנומה היפופיזרית לאחר apoplexy, במהלך ניתוח תקין.
ממצאי mri:
התוויה קלינית:מצב לאחר כריתת תהליך תופס מקום אינטרא וסופרה סלרי.
ממצאים: מודגם מצב לאחר ניתוח טרנס ספנואידלי. באוכף שמאל מודגמים שרידים של תהליך אשר הודגם בבדיקה קודמת עם האדרה דפרנציאלית,יתכן שרידי דם בלבד. הגבעול עדין מוסט ימינה.
אין עדות ללחץ כיאזמתי. יתר רקמת המוח שמורה. מודגמים שינויים פוסט ניתוחיים בסינוס הספנואידלי וכן ציסטות רנטציה בסינוסים המקסילריים, יותר משמאל.
לסיכום: שיוניים פוסט ניתוחיים באוכף שמאל.
אין לשלול שארית של תהליך באוכף משמאל יחד עם זה אין עדות ללחץ כיאזמתי. רצי המשך מעקב.
1.מתנצל על אורכו של המייל.
2.האם יש מקום לדאגה?
3.כיצד ואם בכלל מטפלים בשארית דם? האם בניכוז?
4.האם תופעות של סחרחורות ועייפות כרונית יכולה לנבוע משאריות הדם?
5.מה הכוונה הגבעול מוסט ימינה?
6.מהם ציסטות רטנציה בסינוסים המקסילריים. האם דרוש לכך התערבות כירורגית?
מודה מראש על הסבלנות
אודה לכל פיסת מידע
שנה טובה,
מנחם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר MRI לאחר כריתת מקרואדנומה
ד''ר יוסף גילבורד15/09/20101. בשלב זה לא כדאי לדאוג, במצבים לאחר apoplexy בד"כ רוב הגידול נהרס מעצמו אך אפשר יהיה לדעת אם בכל זאת נותרה שארית רק ב MRI הבא.
2. הדם נספג לבד
3.לא נראה לי שהסחרחורת ועייפות הם על רקע הממצאים בMRI . כדאי להתיעץ עם רופא קופח ולבדוק ספירת דם, אולי יש לך קצת אנמיה בעקבות הניתוח וזאת הסיבה.
4.סטיית הגבעול ( מחבר בין יתרת המוח והיפוטלמוס) הינו ממצא אנטומי נתון, לא בהכרך קשור לקיום שארית גידולית
5. ציסטות בסינוס מקסילרי הינו ממצא שכדאי לך להתיעץ עם רופא א.א.ג.
גמר חתימה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
מנחם15/09/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיענוח MRI לאחר ניתוח ראשדנה15/09/2010
ד'ר שלום
אימי עברה ניתוח ראש לפני שנה היא נותחה לאחר אבחנה של מנינגיומה אטיפית(דרגה2), ואף עברה הקרונות לאחר כ3 חודשים נותחה שוב לניקוז אמפיאמה אפידורלית והוצאת מתלה עצם , ביוני 2010 עברה ניתוח להחזרת העצם הכל עבר בשלום המהלך תקין.
אתמול עברה בדיקת MRI נוספת והממצא הראה שינוי איזור האדרה צמודה לדורה באיזור המנותח
הנני מודאגת בשל השינוי האם יש סיכוי שהגידול חזר? הרופא אשר אנו מטופלים הפנה אותה למעקב ואף לביצוע MRI נוסף בלי ועם GD בעוד כשלושה חודשים, האם זה לא הרבה זמן במידה ויש הישנות הגידול ואם כן כיצד ניתןו לטפל האם מנתחים שוב?
מאד מודאגת אשמח לתשובה
תודה מראש
דנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר MRI לאחר כריתת מנינגיומה
ד''ר יוסף גילבורד15/09/2010כמובן שהאבחנה מבדלת היא בין חזרת התהליך ושינויים בעקבות הזיהום. למרות שלא ראיתי את הצילומים אני נוטה לחשוב שעיקר השינווים בשלב זה הם בעקבות התהליך הדלקתי . תמשיכי בהמלצת שקיבלת שהיא להערכתי נכונה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- MRI בשבוע 7 להריוןטלי13/09/2010
שלום רב,
בצעתי בדיקת MRI עם הזרקת גדוליניום בהיותי בשבוע 7 להריון ללא ידיעה להיותי בהריון.
האם קיים סיכון כולשהו? ? ? האם יש חשש? מה עלי לעשות?
שאליתי את רופא /אורטופד מטפל שלי ולפיו אין אין ממה לדאוד.
אנא ממתינה לתשובתך המהירה.
אמא מודאגת..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר MRI בשבוע 7
ד''ר יוסף גילבורד15/09/2010מבחינת הMRI כשלעצמו אין לך בעיות כי לא מדובר בקרינה אלא בשדה מגנטי שלא גורם בעיות לעובר. מבחינת הגדוליניום כדאי לך לפנות למכון MRI שביצעת את הבדיקה או למרפאה לסיכוני הריון בכל בית חולים גדול שיתענינו עבורך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טובים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

