מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- דר אייל שלוםאריאל03/06/2009
דר אייל שלום
לאחר בדיקה גנטית והיסטולוגית התגלה שהגידול הפך ליהיות אוליגואסטרוציטומה דרגה שלישית
שלא ניתן לכימוטרפיה אלא רק טמודל +הקרנות רציתי לדעת מה תוחלת החיים עם מחלה זו והאם ניתן לשמור על המצב הקיים כמו שהוא קרי באותו דרגה ואותו שלב לאורך זמן תודה אריאל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי אריאל
פרופ` אייל יצחיאק03/06/2009קשה מאוד לתת תשובות מסוג זה במסגרת הפורום. עליך להתייעץ עם הנוירואונקולוג המטפל.
בהצלחה והחלמה מהירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיענוח MRIדנה02/06/2009
שלום
חברתי ביצעה MRI בראש לפני כשבוע, ובמכתב ציינו בשורת הסיכום:
קיימת וריאנטה ורידית התפתחותית באיזור פרונטאלי עליון משמאל
מה משמעות הדבר??
אודה על תשובתכם במהרה
דנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי דנה
פרופ` אייל יצחיאק03/06/2009בדר"כ חסר משמעות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נפיחות מעל העורףחיים02/06/2009
מזה יומיים אני מרגיש נפיחות מעל העורף אשר הולכת וגוברת, בנוסף לכך מעל הנפיחות הופיע פצע מוגלתי.
האם אפשר לעשות משהו או לחכות שיעבור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי חיים
פרופ` אייל יצחיאק03/06/2009פנה לכירורג כללי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בליטה מוזרה בין העורף לאחורי הראשבנימין02/06/2009
שלום לרופאים המכובדים.
לפני כמה ימים הבחנתי בבליטה עגולה בין העורף לראש, ממש בתחילת השיער. אני ממש פוחד לבדוק את זה, שמא יתברר לי שמדובר בגידול סרטני. רציתי לדעת, האם ישנה אפשרות שמדובר במכה שתעבור, או שעלי להפסיק לפחד ולבדוק זאת בכל מקרה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי בנימין
פרופ` אייל יצחיאק03/06/2009לא ניתן להשיב ללא בדיקה שלך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיענוחדליה28/05/2009
מה המשמעות לכך שבמהלך ניתוח קרניוטומיה להשלמת חסר עצם הדורה נקרעת ומדביקים אותה בחומר מונוקריל ? האם זה אומר שהגולגולת שבירה ?אשמח לקבל הסבר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי גדי
פרופ` אייל יצחיאק29/05/2009תחת לעצם יש קרום גס שעוטף את המח ונקרא דורה. כשפותחים אותו בכוונה או שלא בכוונה במהלך ניתוח יש כאלה שמקפידים לסגור אותו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
דליה29/05/2009מה התפקיד של הקרום הזה? אם הודבק עי חומר כלשהו הוא מפסיק לתפקד?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה תיאורטיתניב28/05/2009
בהנחה ומפרצת מוחית מתבקעת וגורמת למוות, האם יכול להיות שטרם ההתבקעות לא הופיעו סימנים מקדימים כלל? (בכלל, שום סימן שהחולה חש בשעות/ימים או בטווח זמן גדול יותר לפני האירוע)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי ניב
פרופ` אייל יצחיאק29/05/2009בהחלט יכול להיות שמפרצת תתפוצץ והדמם יהיה כל כך משמעותי שיגרום למוות מהיר. בדרך כלל יקדים כאב ראש ושינויים נוירולוגיים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמהי השכיחות של מקרים בהם קרה אירוע
ניב29/05/2009שכזה ללא סימנים מוקדמים כלל לעומת השכיחות של מקרים בהם קרה אירוע שכן קדמו לו סימנים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פציעת ראשאפרת27/05/2009
אישה כבת 80 נפגעה בתאונת דרכים. בעקבות התאונה יש פגיעה בראש בחלקו האחורי. היה שטף דם פנימי שבהדרגה מתחיל להעצר. מזה שלושה ימים מונשמת ומורדמת. שאלנו את הרופאים מהו טווח הזמן שהיא תישאר במצב הזה. יש לציין שלאחר יום ניסו להוציא את מכונת ההנשמה אך היא נתקלה בקשיי נשימה והוחזר המכשיר. לדברי הרופאים, לא ניתן לדעת מתי תנותק ממכשיר ההנשמה. שאלתי- מניסיונות קודמים של פציעות מסוג זה ובהתחשב בגילה המופלג. כמה זמן יכול להמשך המצב הזה? ידוע לנו בבירור שאין זה תהליך קצר
בתודה ובריאות איתנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי אפרת,
פרופ` אייל יצחיאק27/05/2009בגיל כזה אכן קשה לחזות את קצב ההתאוששות ואם תתאושש בכלל שכן יכולה ללקות בסיבוכים כגון דלקת ראות, דלקת בדרכי השתן וכו' די בקלות.
החלמה מהירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיקום לאחר הוצאת גידול שפירנעה27/05/2009
שלום רב. לחברתי (35) הוצא גידול שפיר מההיפותלמוס לפני כשבעה חודשים. היא סובלת כרגע מחוסר איזון של משק המלחים (לפעמים רמת המלחים גבוהה מדי ולפעמים נמוכה), התקפים אפילפטיים, רעידות, ארועים של אובדן הכרה, חוסר אנרגיה ודיבור איטי. המצב כרגע הוא שהיא נכנסת ויוצאת מאישפוז במחלקה פנימית ועדיין לא התחילה בשיקום. שאלותיי הן כדלקמן:
האם יש סיכוי שתצא מהמצב האקוטי?
האם המחלקה הפנימית מתאימה לה?
האם היא נמצאת בסכנת חיים?
אם מי ניתן להתייעץ? האם תוכלו להמליץ על אנדוקרינולוג או נוירולוג שמתמחה בנושאים אלו?
מחכה לתשובתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי נעה
פרופ` אייל יצחיאק27/05/2009לעיתים לאחר ניתוחים מסוג זה יש צורך בסבלנות רבה.
אני מניח שטיפול במחלקה הפנימית יכול בהחלט להתאים לה ואני משוכנע שהם מקפידים להתייעץ עם אנדוקרינולוג.
אין לי רופא מיוחד שאוכל להמליץ עליו, אני מניח שכל אנדוקרינולוג מומחה יוכל לעזור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק בן שנהמירה24/05/2009
סובל מהקאות, רזה לגילו, בעל כתם לידה על המרפק כתם קפה אולה. איזה קשר יכול להיות בין הנצתונים הללו לבין בדיקות אצל נוירוכירורג?תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי מירבוש
פרופ` אייל יצחיאק25/05/2009תינוק כזה צריך להיבדק על ידי רופא ילדים ולא על ידי נוירוכירורג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרופא הילדים הפנה לנוירוכירורג ילדים
מירבוש26/05/2009בטענה שייתכן שיש קשר בין הכתם וההקאות לנוירוכירוגיה...מכאן נובעת הסיבה לשאלתי. אודה על תשובתך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההי מירבוש
פרופ` אייל יצחיאק29/05/2009יתכן שחשד במחלה שנקראת נוירופיברומטוזיס בה יש כתמי קפה בחלב על העור ונטיה לייצר גידולים במערכת העצבים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום לדר אייל ודר שלמהיובל מלכה21/05/2009
ביום חמישי שעבר אישתי עברה ניתוח להסרת גידול כ4 ס"מ כגורם לאפילפסיה(מימצאים פטולוגים עדיין לא נימסרו)
מצד שמאל בביה"ח סורוקה ע"י ד"ר מוני בניפלא
כפי הניראה ניפגעה ראייתה המרחבית של אישתי היא איננה מדברת ברור מבולבלת מאוד ויושנת ימים שלמים
היא מסוגלת ללכת מתפקדת ידיים רגליים ומבינה מי נימצא בסביבתה למרות שלא מצליחה לדבר באופן ברור ושותף הרופאים אומרים שיש איטיות בהחלמה אך לא מוסרים פרטים נוספים
האם המצב הזה סביר (שבוע לאחר הניתוח)?יש לה מעט כאבי ראש וחום לא גבוה מדי פעם 37 38
האם יש סיכוי שראייתה תשתפר? האם הניתוח הזה יכול היה להסתיים ללא התופעות האלו?
בדיקת הסי טי מהיום מראה מעט נוזלים באיזור הניתוח ורמת התרופה טגרטול גבוה נימצאה בדם היום תקבל מחצית הכמות מ1000 מג שהיית מקבלת תמיד האם יכול להיות קשר בין הדברים למצבה??
תודה רבה על עזרתכם אתם משמשים אוזן קשבת ועזרה אמיתית ומיקצועית
יובל ומלכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טגרטול
דליה22/05/2009תרופה עם תופעות לוואי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההי יובל
פרופ` אייל יצחיאק23/05/2009קשה מאוד לחוות דעה ענינית בלי להכיר את המיקרה של אשתך.
בכל מקרה הזמן הוא מרכיב חשוב ולדעתי אתם עדיין קרובים מאוד לניתוח.
נסה לקבל מידע נוסף מדר' בניפלא, אתה בידיים טובות.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
יובל29/05/2009תודה וחג שמח קודם כל
הסיבה שפניתי בשאלה לפורום היא כי לא קיבלנו את כל התשובות מביה"ח והרופאים אי הוודאות אפפה גם את הסגל והבילבול היה גדול
נימצאה רמת תרופה גבוה מאוד מה שמסביר את הבילבול ....ואת הקושי בתיקשור והימים האלה יש שיפור בתחום הזה
השאלה החשובה מכל מיבחינתינו כמובן ללא שום מחוייבות האם מניסיון שלך הפגיעה והשינויי
במרחב הראיה הימני (הניתוח היה בשמאל) זה משהו שיכול להישתפר עם הזמן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההי יובל
פרופ` אייל יצחיאק29/05/2009שמחתי לשמוע שיש שיפור במצבה של אישתך.
קשה מאוד לענות על השאלה בלי להיות המנתח ובלי להכיר את ההדמיה. באופן עקרוני לעיתים לאחר ניתוח יש בצקת של המח סביב אזור הניתוח, לעיתים יש סיבי עצב שנפגעו באופן קל מהסטה שלהם או מלחץ עליהם ואז הזמן הוא גורם חשוב ובהחלט יש אפשרות לשיפור. לעיתים יש נזק ממשי לסיבי העצב ואז לא יהיה שיפור. כך שחייבים להיות סבלניים ולחכות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר תקשורת לאחר ניתוחאלעד17/05/2009
אחייניתי ילדה כבת 10 עברה ניתוח להסרת גידול מודולבסטומה לאחר הניתוח אמרה מספר מילים והיה נראה תקין, הגיבה והניע גפיים.
לאחר מספר ימים חלה התדרדרות במצבה והפסיקה לתקשר עם הסובבים וכמובן שאיננה מדברת, ולהניע גפים עליונות, אינה יושבת ואפילו לא להחזיק ראשה כראוי. ההתדרדרות החלה לאחר הוצאת הנקז מהראש.
הרופאים טוענים שהניתוח עצמו עבר בהצלחה. וטוב.
האם יש קשר להוצאת הנקז? והאם זה הגיוני ששבוע וחצי לאחר הניתוח הילדה עדין לא התאוששה ונראית כמורדמת, ומה עלינו לעשות במצב הנוכחי????
בתודה מראש
אלעד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי אלעד,
פרופ` אייל יצחיאק17/05/2009קשה לענות על שאלות מסוג זה בלי להכיר את המיקרה לפרטיו. יתכן ויש הפרעה בספיגת הנוזלים במח ולכן חלה השקיעה במצב ההכרה לאחר הוצאת הנקז. כמו כן, לעיתים נזק למוחון גורם לסוג של אילמות.
לדעתי במצב כזה הדרך הטובה ביותר היא לדבר עם הרופא המנתח ולקבל תשובות נכונות ולא השערות שאינן מבוססות על הכרת המיקרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ גולגלתידליה14/05/2009
אלו תופעות יש כאשר קיים לחץ תוך גולגלתי ומדובר באדם שעבר ניתוחי מוח? למה צריך לשים לב? אם קיים לחץ והאדם לא מתלונן באופן חריג עדיין קיים סיכון? האם יש סיכון למוות? או שבץ? או מה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
פרופ` אייל יצחיאק15/05/2009בדר"כ סובלים מכאבי ראש, הקאות, טשטוש ראיה ובהמשך ירידה במצב ההכרה עד אפילו מוות אם הלחץ גבוה מאוד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
דליה15/05/2009האם יש מצבים שאין סימנים ובכל זאת יש לחץ גבוה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת
דליה15/05/2009קראתי שאדם עם חבלת ראש יכול להכיל דימום מוחי גם לאחר חודשים מיום החבלה.האם זה נכון? אם כן מה הם הסימנים? האם חדרים מורחבים הם גם סימנים לדימום?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום,
פרופ` אייל יצחיאק17/05/2009בדרך כלל כשהלחץ התוך גולגלתי עולה החולה אינו סובל זאת ומתלונן, במידה והחולה כבר מחוסר הכרה אז סימנים אלו לא יבואו לידי ביטוי.
אצל חולים מבוגרים יש דמם כרוני שמתפתח לאיטו ויכול לגרום ללחץ מוגבר. לכן אצל חולים אלו אנו נוהגים לחזור על CT כשלושה שבועות לאחר החבלה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשוב שלום
פרופ` אייל יצחיאק25/05/2009בהחלט יכול להיות שאדם שנחבל בראשו יפתח דמם מאוחר לאחר החבלה, מצב זה שכיח באנשים מבוגרים.
חדרים מורחבים יכולים להיות תוצאה של דמם מוחי תת עכבישי או תוך חדרי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
דליה25/05/2009מה ההשלכות ? האם גם אחרי שנה מתפתח דמם? אילו סימנים יש לכך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגדי
פרופ` אייל יצחיאק29/05/2009לאחר שנה הסיכוי לכך קרוב לאפס
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מילפורמציהאבי12/05/2009
שלום דוקטור אחי הצעיר (38) נימצא בתהליך סגירה של מילפורמציה( avm) ליפני חודש עבר אימבוליזציה ריאשונה אחת מיכמה שיצטרך לעבור והוא לוקח באופן קבוע תרופה נגד פירקוסים, הוא סובל מיכאבים מידי פעם ,לאחרונה גיליתי דרך חבר שלו שנגד הכאבים לידברו הוא מעשן צמח מיסוג קנאביס (מריחואנה)האים הדבר מגדיל את סיכויו לדמם? והאים יש איסור לדבר ביזמן נטילת התרופה הקבועה שהוא לוקח?תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי אבי
פרופ` אייל יצחיאק12/05/2009אין לי מושג, אבל מריחואנה או חשיש אינם עוזרים במאום נגד הכאבים, הם מקלים לעיתים על תופעות לואי שקשורות במתן טיפול כימוטרפי. יש תמיד לקחת בחשבון את התחלואה הקשורה בשימוש בחומרים מסוג זה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאבי שלום
משה14/05/2009אם מותר לשאול איפה ואצל מי עבר האימפוליזציה .
אשמח מאוד לקבל תשובה מהירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מלפורמציה מוחית avmמשה10/05/2009
לד"ר שלום
אני סובל ממלפורמציה מוחית ואני מוזמן לטיפול במלפורמציה בעוד כחודשיים אך לאחרונה מרגיש בלחץ תוך גולגולתי וצפצוף באוזניים .
האם לאור האמור לעיל כדאי להקדים את הטיפול לפני שאדמם .
האם הלחץ הנ"ל אומר שאני קרוב מדימום כלשהוא ? אני מאוד חרד מזה
לטיפולך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי משה
פרופ` אייל יצחיאק11/05/2009אין סימנים מקדימים לדמם ממלפורמציה. קרוב לודאי שאתה נלחץ מעט מהפרוצדורה המתקרבת ומהמצאות המלפורמציה בראשך.
לדעתי אין ממה לחשוש אך הייתי מתיעץ עם הרופא המטפל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- c.t מח ואוכף תורכייפעת10/05/2009
ד"ר שלום,
אני מטופלת כבר 10 שנים בדוסטינקס (לאחרונה בקבותרים) 1.5 מ"ג פעם בשבוע עקב מיקרואדנומה שנתגלתה בגודל של 0.5 מ"מ ופרולקטין גבוה.
לפני כשבוע עשיתי c.t מח ואוכף תורכי עם הזרקת חומר ניגוד , עקב כאבים חזקים בשד שמאל (הרופא הפנה אותי לסדרת בדיקות) וחשש שאולי הכאבים נובעים מבעיה הורמונלית.
התוצאה שקבלתי היא כזו:
המבנה הגרמי של האוכף התורכי הודגם תקין.
הציסטרנה הסופרה סלרית, כולל הכיאזמה האופטית הודגמה תקינה.
בלוטת ההיפופיזה על מרכיבהיה, הודגמה במימדים תקינים. את פגם המילוי שנראה בבדיקה משנת 2001 לא נראה כעת. ניצפו שני פגמי מילוי זעירים צמוד לרצפת הסלה שיכולים להיות ארטיפקטים.
כלי הדם הגדולים והסינוסים הקוורנוזיים הודגמו תקינים.
הסינוס הספנואידלי נראה תקין.
במידה והקליניקה מחייבת מומלץ על mri.
שאלותי היא:
1. האם הממצא בגודל 0.5 שהיה בבדיקה לפני כמה שנים נעלם? האם יש דבר כזה?
2. מה זה שני פגמי מילוי? האם זה כמו הגידול הקודם שראו בבדיקה הקודמת?
3. האם זה חמור?
אודה על תשובתך
יפעת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי יפעת
פרופ` אייל יצחיאק10/05/2009קשה להתיחס לבדיקת CT של האוכף התורכי, הייתי מציע לבצע MRI ולהמשיך מעקב נוירוכירורג ואנדוקרינולוג מטפלים.
בלי לראות את ההדמיה נראה לי כי מדובר בממצאים חסרי משמעות.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

