מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מיקוד ראיה אצל ילדבתיה02/03/2009
בני בן החמש רואה טוב (66 לפי הרופאה). הבאתי אותו לבדיקה בגלל שאני שמה לב שהעיניים שלו "בורחות" הוא לא מצליח להתרכז במבט לזמן ארוך. הרופאה בדקה הרחבת אישונים ואמרה שיש לו פלוס אחד וחצי, היא הציעה לי לפנות לאופטומיטריסט שישקול מתן משקפיים, אפילו שלטענתה במספר כזה לא נותנים משקפיים. לצערי הרופאה היתה עייפה ולא כ"כ אדיבה ולא הבנתי בדיוק את משמעות דבריה. כמו כן הומלץ לי ע"י רופא ילדים לפנות לרופאת עיניים או לנוירולוג בעניין הזה. היא טענה שמספיק שפניתי אליה. האמנם? האם זו יכולה להיות בעיה נוירולוגית אחרת ולא בעיית עיניים? אודה לתשובתך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיקוד ראיה אצל ילד
נתנאל סילם03/03/2009בתיה שלום
לא ציינת האם העיניים בורחות פנימה או החוצה שכן זה יכול להיות שיקול מכריע האם לתת משקפיים אם קיימת פזילה (לפי מה שזה נשמע מדברייך) כדאי לתת משקפיים ובנוסף לפנות לאורטופטיסט לשם תרגילי עיניים - בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עדשות דו שבועיותענבל01/03/2009
שלום רב, אני משתמשת בעדשות מגע דו שבועיות, לא באופן קבוע. ז"א שמרגע שהתחלתי להשתמש בעדשות יכול להיות שבשבועיים הקרובים אני ארכיב אותן רק מספר מועט של פעמים (לדוגמא ארבע). האם בכל זאת יש צורך לזרוק אותם תוך שבועיים מרגע שנפתחו או שזה תלוי במס' הפעמים שהשתמשתי בהן? תודה ענבל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עדשות דו שבועיות
אורטל לביא01/03/2009יש לזרוק אותן אחרי שבועיים ללא קשר למס' ההרכבות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהמיכל28/02/2009
הזמנתי משקפיים וביקשתי שיהיו להם כל הציפויים: אנטי רפלקס, emi (הכוונה לקרינת מחשב), נגד שריטות 1. כשאגיע לקבל את המשקפיים, איך אני יכולה לדעת שקיבלתי את כל הציפויים? יש אפשרות לבדוק זאת? 2. יש לי גם מספר וגם צילינדר. מה מהם גורם לעדשה להיות עבה יותר? גודל המספר או גודר הצילינדר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה
אורטל לביא01/03/2009ניתן לבדוק במראה עיניים רק את ציפוי האנטי רפלקס,העדשה שקופה וצלולה עם גוון ירקרק/סגלגל.
את שאר הציפויים לא ניתן לראות אך את יכולה לבקש את המעטפות המקוריות של העדשות שהזמנת ועליהן יהיו רשומים כל הנתונים גם של הציפויים.
לשאלתך השניה העובי נוצר גם מהמספר הספרי וגם מהאסציגמציה(הצילנדר).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילינדרשרית26/02/2009
שלום וברכה, לבעלי יש צילינדר בשתי העיניים והראיה שלו עם השנים מתדרדרת (הוא צעיר, בן 36) הוא מרכיב משקפיים ורואה איתם טוב אבל בלי משקפיים הוא רואה הכל מטושטש אפילו ממרחק מאוד קצר של מטר! רציתי לשאול איזה טיפול יכול לעזור לו? האם ניתוח מומלץ במקרה כזה? תודה רבה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילנדר
אורטל לביא26/02/2009אסטיגמציה(צילנדר) הינה מיקוד של הראייה בזוית מסויימת,ואכן אם לא מרכיבים משקפיים הכל נראה מטושטש ולא ברור גם ממרחקים מאוד קצרים.
אין טיפול לזה מלבד משקפיים,לגבי ניתוח עליו לעבור בדיקה במכונים המתאימים ולקבל חוות דעת האם מומלץ או לא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת ראייה PIN HOLEאנני25/02/2009
שלום, לאחרונה חשבתי שמס' המשקפיים שלי עלה, שאני רואה פחות טוב ואף החל לכאוב לי הראש. הלכתי לחנות האופטיקה ועשיתי שם בדיקה ובסוף החלטתי ללכת לעשות את המשקפיים בחנות של קופת החולים שהיא יותר זולה. מה שמוזר לי ששתי הבדיקות ראיה שעשיתי במקומות השונים העלו תוצאות שונות, וכן, בחנות בה עשיתי בסוף את המשקפיים גם בזמן הבדיקה לא הרגשתי שאני רואה ממש ממש טוב, והאופטימטריסטית אמרה שאין מה לעשות יש ראייה אופטימלית שאפשר להגיע אליה , ושמה לי יענו באחת העדשות עדשה שחורה עם חור קטן ואמרה שלפי זה אפשר לראות מה הראייה האופטימלית ואם שם אני לא רואה משהו אז זו הוכחה שאין מה לעשות. קראה לזה PIN HOLE. האם זה אכן נכון ? אודה מאוד על תשובתכם, אנני.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת ראייה פינהול
אורטל לביא26/02/2009אכן יש רצוי ומצוי בראייה,כולם רוצים לראות 6/6 אבל לא כולם מצליחים להגיע לכך.
בדיקה עם פינהול (עדשה חסומה למעט חור קטן במרכז) יכולה לגלות האם ניתן לשפר את הראייה בעזרת משקפיים או מרשם גבוה יותר,אם בבדיקה זו לא ראית טוב יותר אזי זהו התיקון המקסימלי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עלייה במס'אור22/02/2009
לפני כשנה חשתי בכאבי ראש לעיתים תכופות ומיד פניתי לרופא עיינים כדי לבדוק האם יש קשר בין הראייה לכאבי הראש הרופא עשה לי בדיקה ואמר לי שהמס' שלי אכן עלה אבל בקצת.. ושעדיף שאני לא אחליף עדשות כלומר.. משהו כמו "זה טוב שהמס' העדשות במשקפיים שלך הם קצת פחות מהמס' שכביכול את צריכה".. האם יש הגיון בזה?? ד.א.. כאבי הראש עברו אך לאחרונה יש לעיתים רחוקות כאבי ראש חזקים..[לא בטוח שזה מהעיניים]
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עלייה במס'
אורטל לביא22/02/2009מאוד קשה לי לענות אם יש בזה הגיון מבלי לבדוק אותך,כיוון שיש שיקולים נוספים במתן מרשם למשקפיים.
מקצועית אני מאמינה כי כאשר יש שינוי צריך לתקן אותו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לימודי אופטומטריהאריאל22/02/2009
שלום, אני מתעניין בלימודי אופטומטריה, אך אני חושש שבכדי להצליח במקצוע זה צריך להיות בעל יכולת שיווקית עיסקית וכו. האם זה נכון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לימודי אופטומטריה
אורטל לביא22/02/2009כמו בכל מקצוע גם במקצוע זה אתה צריך לדעת לשווק את היכולות שלך כדי להצליח.
אך זה לא צריך להיות החשש כי הרבה פעמים אם "אין לך את זה" באופן טבעי זה בא עם הזמן והנסיון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה
אריאל25/02/2009אבל ממש אין לי כוונה להתחיל למכור לאנשים דברים במסגרת עבודתי. האם זה יכול להתאים לי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה
אורטל לביא25/02/2009בחדר הבדיקה בחנות ישנו אלמנט המכירה,אם זה לא מתאים לך אתה יכול לחפש נישה אחרת כמו בתי חולים או קליניקות פרטיות.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משקפייםמאי20/02/2009
שלום לפני כ- 5 שנים בבדיקת ראייה מצאו כי מספר העדשות במשקפיים שהייתי צריכה הוא רק חצי. מאז המספר עלה וממשיך לעלות, כרגע המספר שלי הוא 2. אני מקפידה מאוד לשים את המשקפיים ולכן אני לא רואה סיבה לעלייה במספר. מה גורם לעלייה במספר? האם זה טבעי ? מה אפשר לעשות כדי למנוע עלייה במספר? תודה רבה רבה :)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משקפיים
אורטל לביא21/02/2009זה טבעי, ואין דרך לעצור את "גדילת" המספר.
אין לכך חוקים, והגורמים יכולים לנבוע מצמיחה/גדילה שלנו,משינויים הורמונליים או מהגיל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עדשות למשקפי ראיהענבל19/02/2009
שלום רב, יש לי מספרים גבוהים במשקפיים (-9 ו-7.5 ללא צילינדרים). הייתי רוצה לקנות משקפי ראיה ללא מסגרת, האם זה אפשרי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עדשות למשקפי ראיה
נתנאל סילם20/02/2009בהחלט ניתן לעשות משקפי ראיה ללא מסגרת אך כדאי להתחשב בעובי .
במשקפיים כאלו אין שום מסגרת ש "תחביא" את עובי העדשות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעדשות למשקפיים- המשך
ענבל23/02/2009שלום רב, זאת בדיוק השאלה שלי, האם אפשרי שהעדשות יהיו אסטיות מספיק כדי שיראו נורמלי במשקפיים ללא מסגרת? עד כמה אפשר להקטין עדשות מפלסטיק (כי עד כמה שאני יודעת אי אפשר לעשות משקפיים ללא מסגרת עם עדשות מזכוכית) האם 1.67 זה מקסימום?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעדשות למשקפיים- המשך
נתנאל סילם23/02/2009ככל שהעדשה תהיה יותר קצרה כך העובי יקטן . יש חברות שנותנות אחריות לקידוח בעדשות 1.74 שהם יותר דקות כדאי לך לבדוק את זה-בהצלחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עדשות מגע רכות וקשותעידן16/02/2009
שלום. שאלתי היא האם עדשות מגע קשות עדיפות על עדשות מגע רכות מבחינה בריאותית? מה ההבדלים הבריאותיים בין השתיים, והאם עדשות מגע יומיומיות הן פחות עדיפות מבחינה בריאותית על עדשות מגע לאורך זמן? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עדשות מגע רכות וקשות
נתנאל סילם16/02/2009מבחינה בריאותית אם משתמשים כראוי בעדשות אין הבדל ביניהם אך ישנם אנשים אשר יש להם העדפה לעדשות מסוימות ורגישויות לאחרות..
לגבי השאלה השניה עדשות יומיות הן בדרך כלל יותר בריאות בגלל שהתחלופה שלהם יותר תכופה,בכל יום שמים עדשה חדשה ונקיה..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עדשות מגעשפרה08/02/2009
שלום רציתי לדעת מה הם הגורמים האפשריים שבגללם בנאדם לא יוכל להרכיב עדשות מגע תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עדשות מגע
אורטל לביא09/02/2009זוהי שאלה רחבה מאוד והשאלה לאיזה עדשות מגע התכוונת.
בגדול הגורמים האפשריים הם חוסר מוטיבציה/רצון.
אי התאמה(בעיקר בגלל קימורי קרנית).
אי הסתגלות לחומר/לתחושה,ואי נוחות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עדשות מגע צבעוניותענת08/02/2009
שלום, הנני מרכיבה עדשות מגע קשות קבועות, יש לי עין עצלה והמספרים בשני העינים מאוד גבוהים, אינני זוכרת כעת את המספרים המדוייקים - אני חושבת שבאחת העיניים המספר הוא 9. אני מעוניינת לעשות עדשות מגע צבעוניות האם זה אפשרי עקב המספרים הגבוהים שיש בעיני? מודה לך מראש על תשובתך המהירה :) ענת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עדשות מגע צבעוניות
אורטל לביא08/02/2009ראשית,אין עדשות מגע קשות צבעוניות אלא רק רכות.
כיום העדשות הצבעוניות החד פעמיות הן עד 6.00- מקסימום 6.50- .
אין לי נתונים מדוייקים על המרשם שלך האם יש לך אסטיגמציה(צלינדר) והאם את מרכיבה עדשות קשות מסיבה ספציפית? או האם את יכולה להרכיב גם עדשות רכות?
לשאלות נוספות אשמח לענות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעדשות מגע צבעוניות
ענת08/02/2009שלום אורטל, יש לי צילינדר לא גבוה, אני חושבת 0.75, אני מרכיבה עדשות מגע קשות עקב נוחות שהן לא מתקפלות והן עלולות להיקרע וכשאין סבון בהישג יד בכדי לנקות אותם אז אפשר לנקות אותם בסבון רגיל והמליצו לי בחום להשתמש בקשות. האם ישנם עדשות מגע רכות צבעוניות שהן קבועות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעדשות מגע צבעוניות
אורטל לביא09/02/2009יש ע"מ צבעוניות קבועות,אך לא במספרים כפי שציינת.
(שוב,תשובתי מתבססת על מה שציינת ולא עלפי המרשם המדוייק)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עדשות מגעטניה30/01/2009
שלום אני מרכיבה עדשות מגע מסוג חניתה הפחות טובים ניסיתי סוג אחר ויש לי אלהם אלרגיה העניים לא קיבלו אותם היתה צריבה ממש חזקה בעניים יש לי צילינדר במיספר ועדפות הם חןדשיות בירצוני להחליף חברה של עדשות מה אני צריכה לעשות כדי שהעיניים יתרגלו לעדשות מחברה אחרת? סליחה שאשאלה ארוכה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עדשות מגע
אורטל לביא31/01/2009עליך לגשת לאופטומטריסט ולבצע בדיקת התאמה לעדשות,תוכלי לקבל זוג לנסיון ולהבדק איתן וכך לקבל החלטה האם הן מתאימות לך או לא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נתונים מספרייםגלית29/01/2009
שלום רב, אני זקוקה לנתונים מספריים וסטטיסטיקות אודות מרכיבי משקפיים ועדשות מגע לכתיבת עבודת תיזה במסגרת לימודיי. אודה באם תוכלו לעזור לי או להפנות אותי למקורות הידועים לכם המספקים נתונים אלו. תודה רבה מראש....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נתוניים מספריים
אורטל לביא29/01/2009אין מאגר שמאגד את הנתונים שציינת בכלל האוכלוסיה,לכל חנות/מכון אופטיקה יש את נתוני הפציינטים שלה.
את צריכה לפנות לבעלי החנויות בבקשה לקבל נתונים אלו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מספר..קרן27/01/2009
שלום,
אני בת 22 וכבר 10 שנים שיש לי משקפיים/עדשות.
במשך 5 שנים הייתי עם אותו מס' בעיניים (3 וחצי).היייתי 3 שנים עם משקפיים שבעין אחת היה 3 וחצי ובעין השניה המס' היה 3 ורבע;על אף שהייתי צריכה 3 וחצי גם בעין השניה.בעדשות הייתי 3 וחצי בשתי העיניים וראיתי מעולה.בגלל שלא השתמשתי יותר מידי במשקפיים במשך ה3 שנים האלה אז לא כל כך הפריע לי שיש מס' אחד נמוך יותר .
עקב זה שהמשקפיים שלי נשברו הייתי צריכה לעשות בדיקה בשביל לקנות חדשות.בבדיקה התברר שהמספר עלה לי ל4 ו4 ורבע.איך זה שלעולם לא הרגשתי בזה?אולי כי עם עדשות רוב הזמן ?
במשקפיים החדשות המס' בעין אחת הוא 4 ובעין השניה הוא 3.75 ובעדשות מגע בשתי העיניים המס' הוא 3 וחצי ואני רואה אפילו יותר טוב מהמשקפיים.
האם זה תקין ???שבעדשות מגע יש מס' שונים מאלה שבמשקפיים??
זה לא לשחק בעיניים יותר מידי?למרות שהאופטימטריסט אמר לי שזה לא נורא?
תודה על הסבלנות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינויים במספר
נתנאל סילם28/01/2009יכול מאוד להיות שעלה המספר . לא הרגשת בזה כי לא נבדקת ולכן מומלץ לעבור בדיקה וביקורת פעם בשנה כדי למצוא בעיות בזמן אם יש וכך גם לא תופתעי שהשינוי גדול...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם פרפקציוניסטים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




