מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ארוחת לילהלירז28/08/2009
היי,
בני בן 9 שבועות ורציתי לנסות להרגיל אותו לדלג על ארוחת לילה-כלומר לתת ארוחה אחרונה לקראת 23:00 ובמשך הלילה לא להאכיל עד 5:00.
כיצד ניתן לעשות זאת?אם הוא בוכה מה לתת מוצץ?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה ללירז
ד''ר הדר ירדני28/08/2009שלום לירז,
יתכן והוא עוד קטן וזקוק לארוחת לילה.
בכל מקרה, אם בוכה ואת לא רוצה להאכיל, אז עדיף לא להוציא מהמיטה ולא לתת תחליף אחר כמו מים למשל.
מוצץ, מילה טובה...
שוב, כדאי לשקול אם לא מוקדם מדי.
בברכה, הדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינה לא רגועהאלנה28/08/2009
שלום רב!
מתנצלת מראש על אורך ההודעה - אני אם טריה והכל נראה לי חשוד :-)
בני בן ה6 שבועות מתקשה מאוד להרדם בכוחות עצמו. לפעמים תוך כדי הנקה ולפעמים על הידיים כשהוא כבר סחוט ובוכה עד להירדמות (לפעמים מייבב לפעמים צורח). כשמניחים אותו בעריסה הוא מתעורר מיד או תוך דקות ספורות, לפעמים עפילו עוד לפני שהספקנו להניח אותו לשכב. הוא מפהק, מתמתח-מתעוות משמיע מין נחירה, יכול לשכב כמה דקות ויכול להתחיל לבכות מייד -שכן הוא בכל זאת עייף. אני בטוחה שאלו כבר לא גזים כי רואים חוסר מנוחה לפני היציאות וגם הבכי מסוג אחר. גם בלילה קטעים מרובים משנתו מאוד לא רגועים-כל כמה זמן הוא מזיז ידיים ורגליים, מסובב את הראש וכל הגוף, משמיע נחירה ונרגע שוב (ללא תזוזות). אציין שעד עכשיו הוא עלה יפה במשקל ובמהלך היום יש רגעים של ערנות, שקט ומצב רוח טוב, אך אני מודאגת שהוא לא ישן מספיק וכמובן שהוא מתרגל לישון על הידיים, וגם התזוזה המרובה תוך כדי שינה נראית לי מדאיגה למדי.האם לפנות לרופא עם הסבר הנ"ל או שהפרעות השינה יכולות להיות דבר תורשתי (בעלי גם כן מתקשה עם השינה)?
בתודה מראש על העזרה החיונית
אלנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אלנה שלום
ד''ר קווין שרייבר28/08/2009מה שאת מתערת זה נורמלי לילד בן 6 שבועות. הוא לא יתרגל לשינה בידיים בגיל כזה. הוא עדיין קטנצ'יק וצריך קצת פינוק!
על תדאגי
שבת שלום!
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התשובה המרגיעה
אלנה29/08/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תזונהיערה27/08/2009
שלום,
בני בן שלושה חודשים, אוכל 180 מ"ל , חמש ארוחות ביום וישן לילה שלם (משמונה בערב ועד שש)
בחודשיים הראשונים רק ינק, כל הנקה לקחה בערך שעה ואפילו לפעמים שעה וחצי (כל שלוש שעות)
בגיל חודשיים עשינו לו התרת לשון קשורה, אבל זה לא שיפר את ההנקה (וגם לא את הפצעים שעשה לי)
השאלה שלי היא מדוע לוקח לו כ"כ הרבה זמן לאכול? כל האכלה לוקחת לי יותר משעה, האם זה תקין?
האם אפשר לעשות משהו בנידון?
ניסיתי להחליף לפיטמה יותר גדולה, אבל כל החלב נשפך לו מהצדדים
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יערה שלום
ד''ר קווין שרייבר27/08/2009הייתי בודק אם הלשון עדיין קשור
גם הייתי חושד בריפלוקס
העניין צריך עוד בירור
בהצלחה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהריפלוקס
יערה27/08/2009איזה עוד תסמינים מעידים על ריפלוקס?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיערה
ד''ר קווין שרייבר27/08/2009פליתות
נודניק
לא עולה במשקל
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהריפלוקס
יערה27/08/2009איזה עוד תסמינים מעידים על ריפלוקס?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיערריבי27/08/2009
שלום
באיזה גיל נושר השיער בפעם הראשונה?
אם בכלל? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריבי שלום
ד''ר קווין שרייבר27/08/2009לפעמים אף פעם
בן ימים ראשונים עד כמה חודשים
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יציאהרויטל27/08/2009
שלום רב, בני בן 4 חודשים והחל מהיום הראשון הוא סובל מגזים באופן אינטנסיבי. כמובן שבחודש האחרון הנושא קצת נרגע. בכל אופן, ביומיים האחרונים יש לו בכל יום יציאה בצבע ירוק בהיר עם חתיכות קטנות שחורות בתוכה. הוא גם פחות רגוע מהרגיל ומקשת את גבו לאחור לא מעט. האם זה נורמלי?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רויטל
ד''ר קווין שרייבר27/08/2009מה הוא אוכל? וויטמינים?
נשמה בסדר
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיציאה
רויטל27/08/2009הוא עדיין לא מקבל ויטמינים. אך ורק מטרנה. זה עדיין בסדר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרויטל
ד''ר קווין שרייבר27/08/2009רב הזמן כן. אם זה ממשיך הייתי שולח בדיקת צואה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נקודות אדומותזיוה27/08/2009
שלום
בני בן 6.5 חודשים ושמתי לב אצלו לנקודות קטנטנות בתך כפות הידיים והרגליים.
הוא ניזון מהנקה ומטרנה. התחלנו עם מוצקים, מרקים, אבל בימים האחרונים לא ניסינו שום דבר חדש, אפילו לא מרק.
הופיע גם אדמומיות בעין שמאל, אולי דלקת...אין הפרשות מהעין. (הסבתא אמרה להשפריץ חלב מהשד אל תוך העין...זה נכון לעשת?).
אודה על התשובה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זיוה שלום
ד''ר קווין שרייבר27/08/2009יכול להיות תגובה אלרגית
לעין הייתי משתמש אם קומפרסים חמים לא יותר מזה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קפיצות ידיים ורגלייםזיוית27/08/2009
אתמול הייתי עדה לתופה מוזה בנכדתי בת ה-18 יום.
פתאום תוך כדי שינה הופיעו "קפיצות" בידיים וברגליים.
זה נמשך לסירגין מספר דקות.
אני מודאגת מאד.
האם אלו פירכוסים?
אם כן מה זה אומר?
מה צריך לעשות?
סבתא מודאגת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זיוית שלום
ד''ר קווין שרייבר27/08/2009יכול להיות תקין החזר מורו (moro reflex) אבךל בודאי צריך בדיקת רופא!
בהצלחה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משקלאושרת27/08/2009
שוב שלום, שאלה נוספת.
ב-4 חודשים וחצי, בני הכפיל את משקלו, מ-3 ק"ג ל-6 ק"ג, האם תקין או מעיד על חלב-אם לא מזין במיוחד?
תודה מראש,
אושרת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אושרת שלום
ד''ר קווין שרייבר27/08/2009תקין
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ראש חםאושרת27/08/2009
שלום,
בני בן 4 חודשים ו-3 שבועות. ניזון מהנקה מלאה.
לעתים קרובות בשבועות האחרונים, ראשו נעשה חם אך המדחום אינו מצביע על חום גוף גבוה, מה הסיבות לכך שראשו חם? על מה זה יכול להצביע? מה ניתן לעשות כדי למנוע זאת?
האם כתמי לידה יכולים להופיע כחודשיים-שלושה לאחר הלידה?
עד מתי יכולים להופיע כתמי לידה על גוף התינוק?
האם אפשר לתת לתינוק ירק מסויים המכיל כמות גבוהה של ברזל במקום טיפות? מה יכול להחליף את טיפות הברזל הניתנות לתינוק, אשר לעתים גורמות לעצירות?
המון תודות לכם,
אושרת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אושרת שלום
ד''ר קווין שרייבר27/08/2009מה הסיבות לכך שראשו חם? על מה זה יכול להצביע? מה ניתן לעשות כדי למנוע זאת?
תופעה ידועה לא צריכים לעשות כלום
האם כתמי לידה יכולים להופיע כחודשיים-שלושה לאחר הלידה?
כן
עד מתי יכולים להופיע כתמי לידה על גוף התינוק?
3-6 חודש
האם אפשר לתת לתינוק ירק מסויים המכיל כמות גבוהה של ברזל במקום טיפות?
לא מספיק
מה יכול להחליף את טיפות הברזל הניתנות לתינוק, אשר לעתים גורמות לעצירות?
הברזל אצמו גורם לבעיה. לא משנה התמיסה
בברכה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ללא אנטיביוטיקהsmadar26/08/2009
האם זה בסדר להמנע מטיפול אנטיביוטי כאשר ילדה בת חמש וחצי ששבוע ימים נלחמת בחום שנובע מדלקת חזקה בשקדים לא מסוגלת לבלוע וממעיטה בדיבור לפחות שותה מספיק?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סמדר שלום
ד''ר קווין שרייבר27/08/2009דלקות חידקיות בגרון צריך אנטיביוטיקה
(בפעם הבא נא לפנות לפורום לנכון)
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נוכחות השפעתsmadar26/08/2009
בני בן ה שלושה חודשים ואנוכי הינו מסתבר במגע עם משהי שהיתה משופעת . לאחר מעשה התברר לה שיש לה שפעת חזירים היא החזיקה את בני לזמן מה ואילו אני בירכתי אותה בנשיקה על הלחי
המפגש ביננו היה ביום שבת
בני מצונן מעט ומשתעל מעט אין לו חום ואילו לי כואב מעט הגרון. יש לציין שאני מניקה טוטאלית.
מה דעתך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סמדר שלום
ד''ר קווין שרייבר27/08/2009לא הייתי עושה משהוא מיוחד.
אכמול / נורופן המון שתיה / הנקה!
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נשירת שיער לתינוק בן שלושה חודשיםמיכל26/08/2009
בני נולד עם שיער מלא, אך לאחר כחודשיים החלה לו נשירה מאסיבית, וכיום, שלושה וחצי חודשים לאחר הלידה שיערו דליל ביותר.יודגש כי הקרקפת חלקה, מלבד איזור קטן בו יש יובש אך בו דווקא יש שיער. האם זה נורמלי? האם יש צורך בבדיקת רופא?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיכל שלום
ד''ר קווין שרייבר27/08/2009זה בסדר
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נקודות אדומותמיטל26/08/2009
שלום
בתי בת חודש וחצי ולפני כמה ימים שמתי לב לנקודה אדומה שיצאה לה על הבטן ועוד אחת בתוך כף היד, זה לא מגרד או מציק לה, זה נראה יותר כמו נקודת חן אדומה.
השאלה שלי היא אם צריך לבדוק את זה או שזה משהו שהוא נפוץ אצל תינוקות.
תודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיטל שלום
ד''ר קווין שרייבר27/08/2009הכי סביר שזה כתם לידה שרק עכשיו הופיע. לא צריכים לרוץ לרופא אבל הייתי מראה לו בפגישה הבאה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תמ"ל-ראשי תיבות של מה זה?הרבהענת26/08/2009
אני רואה רשום בשאלות שלהפונות?ואיזה פעולות אמור לעשות תינוק בן חודש?תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לשולי
ד''ר הדר ירדני26/08/2009שלום שולי,
תמ"ל - תרכובת מזון לתינוקות.
בגיל חודש? לאכול, לישון, לעשות קקי, להיות נחמד...
תינוק בשבועות הראשונים רואה למרחק של כ-30 ס"מ (מרחק בין עיניי האם לתינוק בזמן הנקה), לכן עדיף לדבר אל התינוק קרוב לפניו.
הוא מרים את ראשו, שוכב על הבטן, הצד והגב.
החיוך של התינוק עדיין רפלקסיבי, לא מכוון.
בסביבות גיל חודש הילד מגלה לראשונה את ידיו.
בברכה, הדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עישוןהילה25/08/2009
ערב טוב
אני ובעלי (לצערנו הרב) מעשנים ויש לנו תינוקת בת חצי שנה.
אנחנו כמובן - ל א מעשנים לידה וכשמסיימים אנחנו שוטפים ידיים עם סבון ושוטפים את הפה במי פה.
האם זה מספיק על מנת לא להזיק לה? האם עשן שנדבק בבגדים ובשיער יכול להזיק לה בזמן שאנחנו מרימים אותה והיא נשענת עלינו?
באיזה מרחק ממנה אנחנו יכולים לעשן על מנת להבטיח שהיא לא תפגע מכך?
במידה והיא נמצאת בחדר מסוים בבית, האם עישון בחדר אחר בבית יכול להזיק לה?
אודה מאוד לתשובתכם,
הילה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר להילה
ד''ר קווין שרייבר26/08/2009ביחס לעישון. כמו שבן אדם זר יבול להריח על הבגדים ושיער שאתם מעשנים, כך התינוקת יכולה להריח, ולהזיק לה.
הדרך היחידי להימנע מנזק זה להפסיק לעשן.
אם זה לא אפשרי: לעשן רק בחוץ ולקנות ג'קט ארוך ולבוש אותו כשמעשנים.
כשאתם מעשנים זי גורם לה ל:
דלקות אוזניים
דלקות ריאות
ציפצופים בריאות
נזלות
סינוסיטיס
ועוד!
בהצלחה
דר קווין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)
