מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- (:גל12/05/2009
אני שוב חייבת לציין שהפורום הזה פשוט מעולה
אני כמעט כל יום פה עם שאלה חדשה ותמיד התשובה מגיעה בהקדם, איזה כיף.
(:* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תודה
ד''ר הדר ירדני12/05/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הזזת הראשגל11/05/2009
שלום רב,
בתי בת 5 חודשים וחצי, לאחרונה כשבוע שבועיים שמרימים אותה לידים היא מטה את הראש שלה אחרוה (אין שם משהו שהיא מסתכלת עליו או גירוי כל שהוא), פשוט מדי פעם היא מטה את הראש אחורה, יכולה לעשות זאת גם שהיא מוחזקת על הידים בתונחה של האכלה וגם בתונחה של הוצאת אויר.
רציתי לדעת האם זה נורמלי
אני חייבת לציין שעכשיו היא בשלב שמנסה להתהפך האם יש קשר.
תודה רבה (:* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לגל
ד''ר הדר ירדני11/05/2009שלום גל,
זה מסוג הדברים שצריך לראות.
יתכן שאין לזה משמעות.
ישנה תנועה של מתיחת הצואר שנגרמת עקב החזר תוכן קיבה לוושט (ריפלוקס) וצרבת.
בקיצור, לפנות למי שיכול לראות.
בברכה, הדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חום- סירופ או פתילות?עינת11/05/2009
לתינוקת שלי הופיעו בשבוע האחרון פצעים בפה והיא לא מפסיקה לשלשל. היא גם בוכה הרבה ואני חושדת שזה בגלל כאבי ראש ובטן. הלכנו לרופא היום והוא אמר שיש לה חום בגלל הצטננות שהייתה לה, ותוך יומיים-שלושה זה יעבור אם ניתן לה תרופה להורדת חום. נתתי לה אקמולי בסירופ ואני מתלבטת אם לעבור לפתילות, כי שמעתי שזה נספג מהר יותר בגוף. זה נכון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לעינת
ד''ר הדר ירדני11/05/2009שלום עינת,
ככלל עדיף סירופ על נרות. כך המינון יותר מדויק.
במקרה שלכם, עקב השלשול, אין הגיון בשימוש בנרות.
בברכה, הדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיסון פרוונרתמי כהן10/05/2009
ביתי נועם בת 7 חודשים האם מומלץ לחסן את הילדה תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בהחלט
ד''ר הדר ירדני10/05/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינהעינת10/05/2009
בני בן שנה וחצי ישן 3 שעות בצהריים, וכ - 10 שעות בלילה.
אנחנו רוצים לרשמו לגן, ושם ישנים שעתיים בצהריים. האם שנת הלילה אמורה להתארך בשעה או שאין קשר בין שעות השינה ביום לאלה של הלילה והוא פשוט יישן פחות ביממה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לעינת
ד''ר הדר ירדני10/05/2009שלום עינת,
יתכן שתוסיף שעה ללילה ויתכן שלא.
בברכה, הדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נןעם כהןתמי כהן10/05/2009
רציתי לשאול ביתי נועם לא לוקחת בקבוק האים זה טוב להוסיף דיסת דגנים לפירות אגב נועם בת 7 חודשים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לתמי
ד''ר הדר ירדני10/05/2009שלום תמי,
בהחלט אפשר.
בברכה, הדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיסוניםגל10/05/2009
רציתי לשאול אם מנות הדלף שהילד מקבל בגיל שנה מסוכנות יותר ממנה הראשונה והשניה?
חברה אמרה לי שהיא מכירה 2 ילדים שנפגעו בעיקבות החסיני האלו.
דבר נוסף חיסון הפרוונר לכמה זמן הוא תקף ממתן החסיון?
תודה רבה
(:* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לגל
ד''ר הדר ירדני10/05/2009שלום גל,
לא, אין בעיה ואין סכנה. הזהרי מסיפורים כאלו.
הבעייה עם פנומקוק שהוא מאד מסוכן בגילאים הצעירים ביותר, ולכן, החיסון הניתן בינקות יעיל ומספק.
בגיל 65 ומעלה מומלץ להתחסן שוב כי הוא מסוכן גם בזיקנה.
בברכה, הדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת אוזנייםצביה10/05/2009
שלום רב,
הבן שלי בן שנהוארבעה חודשים. ביום שני האחרון עלה לו החום ל 40 מבדיקה הסתבר שזה וירוס. החום כבר היה בירידה עד אתמול בערב שקפץ פתאום ל 41 וישר פנינו למרפאה שהסתבר כי הוא סובל כעת מדלקת אוזניים חמורה, קיבלנו מקסיפן וטיפות אוזניים והיום החום ירד והוא מתנהג כרגיל.
העניין שאנחנו היינו בדיוק בתהליך הסתגלות למעון עד שחלה והשאלה מתי ניתן לחזור כבר לגן? האם כדאי לחכות שיתחזק? או שבעצם אם החום ירד והוא מתנהג בסדר אז ניתן לחזור? והאם דלקת אוזניים קשורה לכך שהתחלנו ללכת לגן? כי עד כה לא סבל אף פעם
המון תודה לך ד"ר הדר ירדני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לצביה
ד''ר הדר ירדני10/05/2009שלום צביה,
באם מקבל טיפול 48 שעות ואין חום והוא מרגיש טוב, אין מניעה לחזור.
מקווה שמקבל אנטיביוטיקה פעמיים ביום - אז אין בעיה.
ילדים שמתחילים גן חדש נוטים לעיתים לפתח דלקות וירליות אופייניות לגיל, אין הרבה מה לעשות. זה עובר.
בברכה, הדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה לגבי האנטביוטיקה
צביה10/05/2009תודה על התשובה המהירה.
הוא אמור לקבל 2.5 מ"ל 3 פעמים ביום. הבעיה שהוא לא מוכן לבלוע את התרחיף. ניסיתי בכל דרך אפשרית אבל הוא פשוט יורק כמעט הכל ואני בעצם לא יודעת כמה קיבל. אך למרות זאת החום כרגע ירד אך הוא עדיין מושך באוזניים.
מה עושים? איך אפשר לתת לו את התרופה בכדי שיקבל את המינון הנכון? אולי ישנם נרות של מוקסיפן?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה לצביה
ד''ר הדר ירדני10/05/2009שלום צביה,
אין דרך אחרת. אפשר לתת רק פעמיים ביום 3.5 מ"ל כל פעם.
נסי עם מזרק, עם מעט מים או מיץ.
בברכה, הדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחום מתמשך
צביה13/05/2009שלום רב,
בשאלתי הקודמת ציינתי כי לבן שלי בן השנה וארבעה חודשים מיום שני שעבר יש חום גבוהה שגיע ל 41, במוצ"ש רופא מביקור רופא קבע כי יש לו דלקת אוזניים ונתן אנטיביוטיקה, לאחר שראיתי כי אין שינוי ועדיין יש חום חזרתי לרופא הילדים שלנו שאמר כי בבירור אין שום דלקת באוזניים והפנה אותנו לאף אוזן גרון אשר גם שלל דלקת אוזניים, עשינו ספירת דם פעמיים שהיתה תקינה וגם בדיקת שתן יצאה תקינה, הריאות נקיות והרופא אמר שאם החום ירד ביממה הקרובה אז הסיכוי הגדול כי זה ווירוס. אתמול החום נעלם לגמרי, היום בבוקר התעורר אכל, שיחק וחזר להיות ילד חייכן וניראה כי הכל עבר. אבל היום בערב שוב חזר החום אמנם לא גבוהה כפי שהיה שבוע וחצי אבל 38.4. השאלה היא הייתכן כי כמעט יומיים כבר לא הייה חום ואז הוא שוב חזר, הוא לא היה בחברת אנשים (חוץ מקופת החולים). אני כל כך מבולבלת ונואשת איך קובעים שיש דלקת אוזניים ואחר כך אומרים שאין... ובכלל חום שנימשך שבוע וחצי ללא שום ממצא
חשבתי מחר כבר לחזור איתו למעון אבל אני בדילמה.
אשמח לשמוע דעתך לכל הסיפור הארוך...
מודה לך מאוד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה לצביה
ד''ר הדר ירדני16/05/2009שלום צביה,
מקווה שעד שעניתי הכול עבר.
באם לא, שווה בדיקה חוזרת.
אולי מצב האוזניים החמיר וכעת יש צורך בטיפול.
בברכה, הדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמודה לך על תשובתך
צביה17/05/2009אכן הכל כבר מאחורינו.
כניראה שהיה וירוס והחום פתאום נעלם... האוזניים בסדר.
אני פשוט המומה מכך שאובחנה דלקת אוזניים והוא קיבל במשך 3 ימים אנטביוטיקה ללא סיבה
תודה לך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבברכה
ד''ר הדר ירדני17/05/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על ההתייחסות -דבר נוסף
מיכל18/05/2009התמ"ל הראשון ניתן 3 ימים בלבד בבית החולים בו ילדתי. האם להמתין עוד מס' ימים עם התמ"ל הנוכחי טרם אחליף אותו לחזרה לסוג הראשון??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכן
ד''ר הדר ירדני19/05/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוכלגל10/05/2009
לגבי אוכל מוצק
התחלתי לבתי מוצקים היא בת 5 חודשיים ושבועיים אוכלת כבר בטטנה,גזר קישוא מתי אני יכולה להוסיף לה גם בשר (כנפיים , פולקע) ?
שאלה נוספת לגבי פירות עם איזה פרי ניתן להתחיל איתה?
תודה רבה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לגל
ד''ר הדר ירדני10/05/2009שלום גל,
להלן ההנחיות החדשות:
שבועות 17 עד 26 (ארבעה עד שישה חודשים)
• חלב אם*
• ויטמין D3
• ברזל (7 מ"ג) – מגיל 20 שבועות
לקראת השבוע ה- 26: טעימות מזון (1-2 כפיות, עד פעמיים ביממה) אפשר לבחור מהקבוצות הבאות: בקר, הודו, עוף, דגים, ביצים, טחינה, קטניות, דייסות לתינוקות מועשרות בברזל, ירקות, פירות.
תחילת חודש שביעי עד תום חודש תשיעי:
• חלב אם*
• ויטמין D3
• ברזל (15 מ"ג)
• מזון משלים מהמזונות הבאים (כ-2 ארוחות ביממה)#:
• בקר, הודו, עוף, דגים, ביצים, טחינה, קטניות, דייסות לתינוקות מועשרות בברזל, ירקות, פירות.
• מים
# יש לתת לפחות ארוחה אחת המכילה מזון עשיר או מועשר בברזל.
בברכה, הדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הזעה באיזור הראשאמא09/05/2009
שלום רב,
בני בן 10 חודשים , מזה כמה חודשים מזיעה תמידית באיזור השיער. בלילה ישן עם מזגן ועדיין מתחת לראשו תמיד יש סימן זיעה, תמיד כשמטיילים עם העגלה או מניחים אותו בסלקל באותו משאיר סימני זיעה גם כאשר הסביבה לא ממש חמה. האם יש הסבר? מישהי אמרה לי שזו תופעה של בקיעת שיניים מאוחרת ואכן עדיין לא יצאו לו שיניים האם זה נכון??? האם יש פתרון???
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לאמא
ד''ר הדר ירדני09/05/2009שלום אמא,
לא ידוע לי על קשר בין זיעה ובקיעת שיניים, אבל בהחלט יש כאלו שמזיעים יותר.
בברכה, הדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציציםריבי09/05/2009
שלום,
ביתי בת שבועיים , לפני כמה ימים שמתי לב שהציצים שלה טיפה יותר נפוחים ממה שהיה בשבוע הראשון לאחר הלידה..
האם זה נורמלי?מותר לעסות אותם טיפה בזמן המקלחת?
ועוד דבר קטן...האם מותר לנקות לה את הלשון עם חתיכת בד, בזמן המקלחת היות והיא לבנה בגלל האוכל..?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לריבי
ד''ר הדר ירדני09/05/2009שלום ריבי,
זה נורמלי וקורה וקשור להורמונים שלך מההריון והלידה. רק לא לגעת!
כן בהחלט אפשר לנקות.
בברכה, הדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בלוטות מאחורי הראשבת-חן08/05/2009
שלום,
בתי בת 8 חודשים, שמתי לב לפני כמה ימים כי כשאני מלטפת את שערותיה מאחור, אני מרגישה בשתי בלוטות משני הצדדים, אחת מימין ואחת משמאל. הן מרגישות כמו שתי ג'ולות. הן ממוקמות מאחורי הראש בחלק התחתון. מה זה יכול להיות והאם כדאי ללכת לרופא?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לבת חן
ד''ר הדר ירדני09/05/2009שלום בת חן,
נשמע כמו בלוטות לימפה מוגדלות.
אפשר לפנות לרופא לבדיקה.
הכי חשוב לא למשש כל הזמן.
בלוטת מוגדלות בילדים די שכיחות יכולות להיות תגובה לצינון, נזלת, כינים, פצע בפה, חור בשן,......
כל שריטה או תהליך דלקתי באזור הראש.
צריך כמובן לראות שאין סימני מחלה נוספים, שהן לא גדלות.
בברכה, הדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חום גבוהחיה08/05/2009
שלום,
יש לי ילד בן שנה ו 7 חודשים שכבר 4 ימים סובל מחום גבוה של 39.7. היינו פעמיים אצל הרופא שאמר שהוא לא רואה משהו נוסף שמצריך טיפול ורק לתת לו אקמול.
הילד כך היום מתבכיין ודי סמרטוט והיום בנוסף לחום הגבוה ראיתי שיש לו פצעים לבנים של השפה התחתונה בתוך הפה ונפיחות בחניכיים למעלה בחלק הפנימי של הפה. הם כל התסמינים אכן נורמליים והטיפול היחידי הוא אקמולי וזהו?בנוסף הוא לא אוכל כי כואב לו נורא אבל הוא שותה הרבה
תודה רבה,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לחיה
ד''ר הדר ירדני09/05/2009שלום חיה,
מה שיש לבן שלך זו מחלה וירלית שעושה אפטות - פצעים בפה.
מאד כואב!! הבעייה הכי גדולה שהם מפסיקים לאכול ולשתות.
אז עזבי אוכל, אם לא רוצה.
תני לו דברים קרים ולא חמוצים, אפילו גלידה ולשתות. תדאגי שאינו מתייבש.
בנוסף, ישנם תכשירים למריחה בפה למניעת כאב, וכמובן אקמול.
בברכה, הדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הדבקה באבעבועות רוחק08/05/2009
היי!
ביתי בת שנה וחודש וקיבלה את חיסון הMMRV .
אני מתכננת הריון ולא חליתי באבעבועות רוח....
הבנתי שיש סיכוי שביתי תקבל את המחלה, אבל תתגבר עליה מהר.
מה הסיכוי הזה? האם היא יכולה להדביק?
אני ממש חוששת מכיוון שאבעבועות רוח מזיקה להריון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה למיכל
ד''ר הדר ירדני08/05/2009שלום מיכל,
החיסון אינו מדבק. אמנם מומלץ לנשים בהריון לא להתחסן, אבל אין הוריה להרחיק מחוסנים מנשים הרות.
בכל מקרה את יכולה לבדוק נוגדנים למחלה אצלך.
בברכה, הדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המשך הנקהדניאלה08/05/2009
יש לי תינוק קטן מקסים בן חודש וחצי.
אני חולה בפסוריאזיס (פלאק) ומטופלת בדייבובט. לאחרונה החלו להופיע אצלי נגעים גם באזור החזה. האם עדיין אפשר להניק במצב זה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לדניאלה
ד''ר הדר ירדני09/05/2009שלום דניאלה,
פסוריאזיס היא מחלה עורית דלקתית אך איננה מידבקת בשום אופן.
כמובן שאין למרוח משחת דייבובט על הפטמות מייד לפני ההנקה.
אם מורחים את המשחה על איזורים אחרים בגוף, אין ספיגה מערכתית, אין מעבר לחלב ואין חשש להניק.
בברכה, הדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
