מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- איפה ד"ר הדר נעלמה לנו ?שירלי07/04/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
עסוקה בעבודה - חג שמח לכולם!!
ד''ר הדר ירדני07/04/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מדוע אוכל פחות ?יעל06/04/2009
היי, בני הבכור בן שלושה וחצי חודשים, ניזון מהנקה מלאה. נולד 3852 והיום שוקל 8 קילו, גם בגובה אחוזון עליון.
עד לפני כשבועיים ינק כל שעתיים במהלך היום ובלילה כל שלוש שעות. בשבועיים האחרונים אוכל במהלך היום כל 4 שעות לערך והיום אפילו משך (על דעת עצמו..) 7 שעות (!) בלי לאכול. יש לציין כי במהלך הזמן הזה הצעתי לו ללא הפסק והוא פשוט לא רצה. אני די מודאגת ולא יודעת מדוע פתאם הוא אוכל פחות ומדוע ספציפית היום כמעט ולא אכל. מה דעתך ? תודה רבה.
נ.ב- אני מרגישה שחל איזו שינוי בדפוסי ההנקה מאז שקיבלתי מחזור, האם קשור?, האם לא אוהב את החלב שלי ? , חשוב לציין כי הוא רגוע בזמן שלא אוכל, חייכן וממש לא בוכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה ליעל
ד''ר הדר ירדני07/04/2009שלום יעל,
אין קשר בין מחזור וטעם החלב.
יתכן שאינו זקוק ליותר. הוא גדל ומשנה את דפוסי האכילה וזה תקין.
באם מתנהג כרגיל ורק אוכל פחות אולי אין סיבה לדאגה.
בברכה, הדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קושי ביציאה- בת 3 שבועותאורית06/04/2009
שלום רב,
הדר בת 3 שבועות ניזונה ממטרנה (לא מניקה אותה)
בשבוע האחרון קושי ביציאות ואי שקט עקב כך
הקיבה שלה מאד קשה כמו פלסטלינה צהובה וממש קשה לה להוציא..
בשלושה ימים האחרונים ני עוזרת לה להוציא והיא מוציאה...
אציין כי אני גם נותנת לה סימיקול לפני כל ארוחה (0.6) להקלה על הגזים.
איך אפשר לעזור/להקל עליה עם העצירות?
האם להחליף כלכלה?
האם יש תכשי להקלת יציאות?
האם מותר לתת מעט בכפית מיץ של עגבנייה מרוסקת?
אשמח לתשובה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספת
אורית07/04/2009אוכלת מטרנה בערך בין 70-120 מ"ל כל 4-5 שעות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד דבר קטן. היא .שוקלת 4.500ק"ג
אורית07/04/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה לאורלי
ד''ר הדר ירדני07/04/2009שלום אורלי,
אוי ואבוי לך!!!!
לא להכניס כלום לטוסיק ולא לתת תוספות מלבד חלב וגם לא לשנות כלכלה כל יומיים.
הכמות היומית המתאימה לגיל זה - בערך 670 מ"ל. 150 מ"ל לק"ג ליום.
תני תכשיר נגד כאבים וחכי ותראי מה קורה.
באם העצירות נמשכת, שני תכשיר אבל קחי בחשבון שלוקח שבועיים להתרגל לכלכלה חדשה.
בברכה, הדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתכשיר לכאב עצירות?
אורית07/04/2009אילו תכשירים לכאבי עצירות יש לתינוקת כ"כ קטנה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה לאורית
ד''ר הדר ירדני09/04/2009שלום אורית,
כל התכשירים לתינוקות כנגד גזים.
בברכה, הדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מינון מוגזם?יעל06/04/2009
יש לי תינוקת בת שמונה חודשים ששוקלת 9.5 קילו. חלתה כבר פעמיים בברונכית והרופאה נתנה לה מינון גבוה של מוקסיפן - למשל כאשר שקלה 8 ק"ג הרופאה נתנה לה 8 cc בבוקר ועוד 8 cc בערב- בטענה שמצבה דורש את הכמות הכפולה. כיום בתי שוב חולה מאוד ומקבלת מוקסיפן מזה ארבעה ימים בהנחיית רופא אחר. מקבלת 5 cc בבוקר ו 5 cc בערב - ואין שום שיפור. היתכן שהכמות הגדולה שקיבלה השפיעה לרעה וכעת גופה לא מצליח להתאושש עם הכמות הנכונה? אם כן מה לעשות? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה ליעל
ד''ר הדר ירדני07/04/2009שלום יעל,
יש שני סוגי מוקסיפן 125 = 5CC ו 250= 5CC
כך ש 8 CC יכול להיות 200 או 450.
יש מי שנותן 60 ואף 80 מ"ל לק"ג ליום.
קרוב לוודאי שחוסר ההתאוששות לא נובע ממינון יתר.
בברכה, הדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פריחה אצל תינוקשרית05/04/2009
היי הדר
לבני יש נקודות אדומות רבות על כל הגוף. כתבת לי שאולי זה מזיעה.
ביקרתי אצל הרופא הוא טוען שזוהי פריחה אביבית.
מה אפשר לעשות על מנת לשפר מצב זה? ממה זה נגרם?איך אני יכולה להיות בטוחה שזה אכן פריחה אביבית ותוך כמה זמן זה אמור לעבור יש לו את המצב הזה כבר שבוע וזה מתפשט .
שאלה נוסםת האם אפשר לערבב מטרנה וסימאליק אדוונס על מנת לוודא שמה שהילד לא מקבל מתרכובת אחת הוא יקבל מהשנייה כלומר נגיד ארוחת מטרנה ואחריה ארוחת סימיליק האם זה אפשרי?
תודה
שרית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לשרית
ד''ר הדר ירדני07/04/2009שלום שרית,
לא כל כך ברור לי מה זה תפרחת אביבית - אלרגייה?
אם כן יש לטפל, למצוא גורם, להמנע מדברים מסויימים...
אני לא רואה סיבה להשתמש בשני תחליפי חלב, כל מזון דורש תקופת הסתגלות של מערכת העיכול. יכול לגרום לקושי וסבל מיותר.
בברכה, הדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מטרנה כשרה לפסחשירלי05/04/2009
שלום וחג שמח ד"ר הדר,
קניתי היום לבני בן ה8 חוד' מטרנה ורשום על הקופסה שהמטרנה כשרה לפסח בלבד אך אינה מכילה את המרכיב ה BIO שהוא מרכיב חמץ.
שאלתי היא האם זה לא חמור לבני שלא יהיה את המרכיב הזה למשך שבוע שלם?
ולמה המרכיב הזה מיועד?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שירלי מתוקה
שני06/04/2009למה תינוק צריך לשמור כשרות? תני לו מה שצריך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מטרנה כשרה לפסחשירלי05/04/2009
שלום וחג שמח ד"ר הדר,
קניתי היום לבני בן ה8 חוד' מטרנה ורשום על הקופסה שהמטרנה כשרה לפסח בלבד אך אינה מכילה את המרכיב ה BIO שהוא מרכיב חמץ.
שאלתי היא האם זה לא חמור לבני שלא יהיה את המרכיב הזה למשך שבוע שלם?
ולמה המרכיב הזה מיועד?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לשירלי
ד''ר הדר ירדני07/04/2009שלום שירלי,
האמת אין לי מושג מהו המרכיב הזה, אפשר לבדוק באתר של החברה. אבל אני בטוחה שלא היו מקבלים היתר למכור משהו מזיק.
בברכה, הדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביתי התינוקת בת שנה וחציאסתר05/04/2009
ביתי התינוקת בת השנה וחצי רגילה להרדם בערב רק בעגלה ובערך בשעה 11:00 אנו
מעלים אותה לקומה למעלה לחדר שלה כך כבר בערך ארבעה חודשים
האם תהייה פגיעה בגב עקמת וכו
העגלה משומשת ועברה בין הילדים (שניים) הגדולים.
מעבר לאקט חינוכי האם פגיעה בבריאות הילדה???
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לשולה
ד''ר הדר ירדני07/04/2009שלום שולה,
צריך שהעגלה תהייה שלמה ותקינה.
מעבר לאקט החינוכי באם העגלה בסדר אין בעייה.
בברכה, הדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת בת - 4 שבועותרינת סעדיה04/04/2009
היי,
בתי בת ה- 4 שבועות עד לפני שבוע ינקה ובנוסף אכלה סימילאק בכל 3 שעות בהמלצת האחות בטיפת חלב העלתי לה את המינון מ60 מ"ל ל- 90 מ"ל מכיוון שהיא היתה רעבה ולא הספיק לה ה- 60 בשבוע האחרון הילדה לא מפסיקה לפלוט בכל פעם שהיא אוכלת אני עושה לה 3 גרעפסים מחכה אשר היא עליי כחצי שעה ומניחה אותה במיטה כאשר היא ישנה הכל בסדר אבל אם היא לא נרדמת או שהיא מתעוררת משינה היא פשוט לא מפסיקה לפלוט כמעט חצי ממה שאכלה
בהמלצת אחות הורדתי לה את המינון שוב ל-60 מ"ל אך הפעם כל שעתיים וזה עדיין לא עוזר אני שמה אותה על הצד בטרמפולינה ובכל תנוחה מלבד תנוחת הגרעפס היא פשוט פולטת ולאחר כל הפליטות מתחילות הצרחות והבכי כמובן כי היא הוציאה הכל והיא רעבה שוב לאחר כשעה.
האם יש בעיה בעיכול?
האם יש צורך לנסות תחליף חלב אחר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לרינת
ד''ר הדר ירדני05/04/2009שלום רינת,
על פניו נראה שאוכלת מדי.
לא ברור לי אם גם יונקת וגם אוכלת תמ"ל.
בכל אופן בהנחה שהמשקל שלה באזור 3.5 ק"ג היא אמורה לאכול 150 מ"ל לק"ג ליום. כלומר בערך 525 מ"ל ליום סהכ. אם אוכלת 6 ארוחות הרי זה בסביבות 80 לכל ארוחה.
בברכה, הדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כמה צריך לאכול תינוק בן 6 שבועות?קרן04/04/2009
שלום,
בני נולד בשבוע 32 והיה בפגייה עד שבוע 37. כיום בן 6 שבועות
בשהותו בפגייה אכל כל 3 שעות כ- 60 CC ( חלב אם ששאבתי)
לפני 3 ימים הוא שוחרר מהפגייה בשעה טובה במשקל 2.715 ק"ג
בבית הוא התחיל לדרוש יותר אוכל ובצפיפות יותר גדולה ( כמעט כל שעתיים)
אני נותנת לו כ- 60 - 70 CC ולעיתים נראה כי הוא עדיין רעב וממש עצבני.
כמה אנו אמורים לתת לו לאכול ? האם עפ"י דרישתו ? האם כמות גדולה מידי עלולה להזיק לו חלילה? מהי הכמות המקסימלית שמותר לתת לו?
אני לא הבנתי את הנוסחא שמתוארת בפורום לחישוב הכמות או שפשוט הכמות לאחר החישוב נראת לי נמוכה מידי : 2.715* 150 = 408 CC לחלק ל- 8 ארוחות= כ- 50 CC לארוחה וזה ממש לא מה שהוא אוכל הוא עדיין נשאר רעב!
אנא עזרתך.
תודה רבה, קרן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לקרן
ד''ר הדר ירדני04/04/2009שלום קרן ,
אז ככה, אכן המנה המומלצת היא 150 מ"ל לק"ג ליום. כלומר, בואי נגיד ושוקל 3 ק"ג - מדובר על 450 מ"ל ליום. אם נחלק למספר ארוחות של 8 ביום, מדובר על בין 50-60 מ"ל כל ארוחה. כמובן, שניתן לתת בארוחה אחת קצת יותר, ובשנייה קצת פחות.
יתכן ואי שביעות הרצון שלו נובעת מכאב בטן שנגרם עקב האוכל, והאכלה נוספת מגבירה את הכאב..
בקיצור יש צורך בלמידה משותפת של הצרכים.
סבלנות,
בברכה, הדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חום ופריחהיפעת02/04/2009
שלום
לפני יומיים בני סיים אנשטיביוטיקה בשל דלקת אזניים (בן חצי שנה)
היום שוב מאוד לא שקט בבדיקת אוזניים נוזלים. רופאת א א ג החליטה לתת טיפול מונע לחודש.
לא היה לו חום שהיינו אצל הרופאה. לאחר כשעתיים חום 38.7 נתנו אקמול
בערך לאחר 5 שעות הופיעה פריחה בידיים, פנים ורגליים. פריחה עם כתמים אדומים ובאמצע נקודה לבנה.
עבר לו לאחר המקלחת
עכשיו שוב חום גבוה 39.3 ושוב הפריחה אבל בכמות גדולה יותר
האם יש מקום לדאגה וייעוץ. האם הפריחה יכולה להיות מהחום?
תודה על העזרה
יפעת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה ליפעת
ד''ר הדר ירדני03/04/2009שלום יפעת,
הפריחה אכן יכולה להיות מהחום, אבל גם מסיבות אחרות.
אם יש חום ופריחה ואינו חש בטוב, מומלצת בדיקה.
בברכה, הדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- 2 שאלותיוליה02/04/2009
ערב טוב! רציתי לדעת האם מותר להניק כשאני מטופלת באוגמנטין 750מ"ג פעמיים ביום (דלקת בשן - מוקסיפן לא עזר....) והשאלה שניה היא - ילד שלי בן חצי שנה ושבועיים. הנקה מלאה וועושה טעימות של מוצקים. עד כה היה מקבל ברזל 3 טיפות ורופאת ילדים אמרה שכשיגיע לגיל חצי שנה יש לתת 4 טיפות וזה מה שעשינו ...אבל בטיפת חלב האחות אמרה שיש לתת 6 טיפות... אז כמה לתת???? ילד שוקל 7800 בריא ומתפתח מצויין. תודה מראש!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה ליוליה
ד''ר הדר ירדני02/04/2009שלום יוליה,
מותר.
אין בעייה לתת 4 וגם 6 טיפות.
בברכה, הדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת דםלנה02/04/2009
שלום !!!
עשיתי בדיקת דם לתינוקת שלי בת שנה ויש תוצאה חריגה
Monocytes # 06.-1.1 תוצאה 0.58
Monocytes % confirm. 3-13 תוצאה 2.6
מבקשת הסבר, מאוד דואגת
תודה...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תקין!!
ד''ר הדר ירדני02/04/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שפה עליונה קשורהנועה02/04/2009
ביתי בת שנה ושלושה חודשים לפני כיומיים גיליתי שהשפה העליונה שלה קשורה מה עושים? האם יהיה לה רווח בשיניים הקידמיות? האם זה מפריע לדיבור? ולמה זה קורה?
אשמח לתשובה... ותודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לנועה
ד''ר הדר ירדני02/04/2009שלום נועה,
לא מבינה בדיוק מה הבעייה.
כדאי להראות לפלסטיקאי, פה ולסת, או כירורג ילדים.
בברכה, הדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ברזל לילד בן שנה וחודשיים - סליחהALONA02/04/2009
הייתה בעיה עם הודעה הקודמת
יש לי שאלה מאוד מתרידה אותי. יש לי ילד בן שנה וחודשיים שיונק עד עכשיו בלילות. נתתי לו ברזל (הרופה אמר פעמיים ביום 3 תיפות מגיל 4 חודשים עד שנה).
בגיל חצי שנה
המוגלובין בבדיקת דם היה 11.4.
MCH-Mean Cell Hemoglobin 24.
בגיל שנה
המוגלובין היה 10.8 ו-
MCH-Mean Cell Hemoglobin 23.5
הרופא אמר להמשיך ולתת לו ברזל במשך חודשיים 7 טיפות ביום (ילד שוקל 10 ק"ג)
יש לציין שילד נראה לי חיוור.
בדיקת דם בגיל שנה וחודשיים
המוגלובין 11.1
ו- 23.3 MCH-Mean Cell Hemoglobin
היום הייתי בטיפת חלב והבנתי שיכול להיות וגרמתי לילד נזק בלתי הפיך בהתפתחות מוח ו-IQ כי זה רמות ברזל נמוכות מידי וכדי עכשיו לתת לו 15 טיפות ביום.
השאלות שלי:
. האם יש סיכוי שפגעתי בו ובהתפתחות הקוגנטיבית שלו? יש לציין שילד דינאמי , חיכני , אומר 3 מילים.
2. האם זה בלתי הפיך?
3. כמה טיפות ברזל להמשיך ו לתת (15 כמו שמומלץ בטיפת חלב)?
4. האם יש צורך בבדיקת דם נוספת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לאלונה
ד''ר הדר ירדני02/04/2009שלום אלונה,
ראשית להירגע!!!!
התשובה אינה נוראית כל כך ולא כל כך נדירה.
ניתן לתת עד 2 טיפות ברזל לק"ג. נסי חודשיים ובדקי שוב.
בברכה, הדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)
