מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- חוסר התמודדות עם קושיהילה28/05/2008
שלום יש לי ילדה בת שנתיים וחצי. יש לה קושי להתמודד עם קשיים במשחק למשל אם לא הולך לה למשל במוטוריקה עדינה (השחלות ופאזלים) היא מתעצבנת וזורקת ולא רוצה לשחק הזה יותר. יש לציין שהיא מאוד נבונה. היא גמולה משנה ו 7. מדברת שוטף ויודעת לבטא את עצמה באופן יוצא מן הכלל.
מה אפשר לעשות כדי שיהיה לה יותר סבלנות?
זה די באופי שלה. אשמח לעזרה. גם בגן היא מתנהגת אותו הדבר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אופי או התנהגות מסיבה אחרת?
ד''ר יורם זנדהאוז28/05/2008שלום וברכה,
נראה שיש צורך בבירור התנהגותי וסביבתי. ניתן להתייעץ עם רופא התפתחותי או נוירולוג ילדים או פסיכולוגית התפתחותית.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התפתחות מינית מוקדמתרותם25/05/2008
שלום רב
לסדרה דוקומנטרית בנושא בריאות שתשודר בערוץ 10 אנו מחפשים אם לידיה שהתפתחה מינית מוקדם ומוכנה להתראיין ולספר.
לא מדובר בראיון חושפני או חודרני, היא גם לא חייבת לדבר על הבת עצמה אלא יותר על התופעה.
במידה והדבר כרוך באי נעימות נוכל לטשטש את זהות המרואיינת.
בבקשה צרו עימי קשר בהקדם
תודה
רותם
0544454491
rotemf* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מודעה
ד''ר יורם זנדהאוז26/05/2008איני חושב שפורום זה הוא הכתובת לגיוס לטלויזיה !!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כללי נימוסבארי25/05/2008
שלום,בתי בת שנה והחלה לאכול לבד, אשתי מקפידה איתה על כללי נימוס כמו לאכול בפה סגור, לא לזרוק אוכל, להיות מסודרת ולי זה נראה מוגזם בגיל כזה להתחיל לחנך, אלא דוןוקא לת לה הליות הכי טבעית, מה דעתך על כך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טבעיות
ד''ר יורם זנדהאוז26/05/2008שלום,
נושא החינוך הוא בהחלטה משותפת של ההורים. בגיל שנה זה אולי מוקדם ללמד נימוסי שולחן.
יש צורך בתאום בין ההורים וכיבוד דרכה של הילדה בגיל זה. כדאי לדבר על כך ביניכם. יתכן שיש גם
רקע תרבותי לצורך בלימוד מוקדם של כללי נימוס?
בברכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 4חני20/05/2008
שלום,
בני כמעט בן 4 (עוד חודשיים ) מתקשה ללמוד מספרים. האם זה נורמלי בגיל הזה או שזה מראה לי על בעיה מסוימת איתו ?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מספרים
ד''ר יורם זנדהאוז26/05/2008שלום,
לדעתי, יש צורך בהערכה שפתית / קוגניטיבית לפני שמדברים על בעיה.
כדאי להתייעץ עם קלינאית תקשורת או פסיכולוגית התפתחותית.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אכילה עצמאיתנויה18/05/2008
שלום, מאיזה גיל כדאי לתת לילד אפשרות לאכול באופן עצמאי, לגעת באוכל בעצמו,?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אכילה עצמאית
ד''ר יורם זנדהאוז18/05/2008שלום,
יש הבדל בין אכילה עצמאית ובין נגיעה באוכל. כבר בגיל הינקות נותנים לילדים לאחוז בבקבוק בזמן אכילה, להחזיק פרוסת לחם, להחזיק פרי וכו'. אכילה עצמאית עם הידיים אפשר כבר לפני גיל שנה ולקראת גיל שנתיים מומלץ ללמד שימוש ראשוני בכפית ואחר-כך במזלג לילדים.
בברכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהזהבית15/05/2008
אני בת 14 והגובה שלי הוא 1.50 מטר. הלכתי לרופא אנדוקרינולוג, והוא אמר לי שיותר לא אגבה. האם זה נכון? ומה אוכל לעשות כדי לגבוה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גובה
ד''ר יורם זנדהאוז17/05/2008שלום,
איני יכול לתת תשובה מעבר לתשובתו של האנדוקרינולוג שזה מקצועו ובוודאי היו בפניו כל הפרטים הקליניים. נראה לי שיש באפשרותך לבקש חוות דעת נוספת מאנדוקרינולוג אחר אליו תגיעי עם כל הפרטים.
בברכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרבנית תמ"למילי12/05/2008
שלום,
בתי בת 7 חודשים משקל לידה 4.390 (לידה טבעית ללא סכרת הריון) כיום שוקלת 8.200 גובה 71 ס"מ ניזונה עד היום מהנקה מלאה. בחודש האחרון אוכלת גם מוצקים בשמחה ובכמויות הגדלות מיום ליום כמפורט בהמשך. עלי לחזור לעבוד בין 8:00-16:00 ובתי מסרבת לקבל תמ"ל בזמן העדרותי. ניסינו כל סוג, האכלה ע"י משפחה ומטפלת, התעקשות - שבה פשוט לא אכלה 7 שעות . אני מצליחה לשאוב כ-100 מ"ל ליום. האם התפריט לעיל נשמע לך תקין ומספיק להתפתחותה בזמן העדרי?
6:00- הנקה
7:30- הנקה (לעיתים לא רוצה לינוק כי עדיין לא רעבה, לעיתים יונקת מעט)
10:00 - חצי בננה ורבע תפוח עץ
12:00 - חצי כוס מרק שעשוי מירקות, עלים, עוף/הודו טחון, בטטה, תפ"א שום, ברוקולי, כף דייסת קינואה אורגנית של מטרנה או כף שיבולת שועל
13:30 - עד 100 מ"ל חלב שאוב
16:30 ואילך - הנקה.
יש לציין כי שותה מים מבקבוק. במידה ולא מספיק, האם ניתן להעשיר באמצעים שאינם תמ"ל בלי השיטה של להרעיב אותה ובכך לגרום לה לאכול מה שלא אוהבת או לרעוב מס' רב של שעות עד שחוזרת מהעבודה? (אבקש לציין גם כי היום, בקושי גמרה את 100 מ"ל החלב השאוב שהוצע לה בזמן העדרי)
סליחה על אורך היריעה... ותודה על המענה בפורום!
מילי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ארוחות התינוקת
ד''ר יורם זנדהאוז13/05/2008שלום וברכה,
תודה על הפירוט הרב. יש צורך בחישוב קלורי מתאים ואם רופא הילדים אינו יכול לעשות זאת, אני ממליץ להתייעץ עם דיאטנית שעוסקת ביעוץ לתינוקות וילדים , דרך קופת החולים שלכם. צריך לחשב כמויות במדויק ולבדוק ערך קלורי לפי חלוקה לאבות המזון ולראות אם זה עונה על הצורך לפי גיל התינוקת ולפי הצורך הפיזיולוגי, גם בהתייחס לעקומות הגדילה.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחוננות אצל פעוטותבדיאטה12/05/2008
האם ניתן בגיל שנתיים לאבחן מחוננות.? כיצד ניתן לדעת האם הפעוטה תהיה מחוננת.
אלו כישורים בגיל זה מעבר להתפתחות הנורמטיבית מאפיינים מחוננות?
תודה
אמא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחוננות
ד''ר יורם זנדהאוז12/05/2008שלום,
עוד מוקדם לקבוע בשלב זה. יש צורך לבדוק את הענין שוב לאחר גיל 5 שנים.
בברכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גובהמאיה11/05/2008
שלום, בני בן 4 והוא מאוד נמוך, ההתפתחות שלו מאוד איטית, הוא נראה הרבה יותר קטן מבני גילו, האם יתכן שיש לו בעיות גדילה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גובה
ד''ר יורם זנדהאוז12/05/2008שלום,
בהחלט יתכן. יש צורך בהפנית רופא הילדים לאנדוקרינולוג ילדים לגבי הגובה ולשקול הפניה למכון להתפתחות הילד ,אם ההתפתחות מאחרת.
בברכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהמירית07/05/2008
בני בן 3 ילמד להשתין בשירותים. הבעיה היא שהוא כל הזמן משתין לצדדים ולא מצליח לקלוע. האם זה תקין, מתי בערך לומדים לקלוע?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קליעה למטרה
ד''ר יורם זנדהאוז07/05/2008היי,
האם ראייתו תקינה? אין קושי מוטורי כלשהוא? אם הכל בסדר, זה ענין של זמן. לפעמים פתח השופכה מעט מוטה. צריך להתבונן ולראות.
כל טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוות דעתימית04/05/2008
האם ניתן לפגוש אותך באופן פרטי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוות דעת
ד''ר יורם זנדהאוז04/05/2008שלום וברכה,
אני כעת עובד ביחידה לנוירולוגית ילדים בבית חולים וולפסון וכן יועץ מכבי בהפרעות קשב ורכוז , יועץ מאוחדת בהתפתחות הילד ויועץ מכבי טבעי ברפואת ילדים והתפתחות הילד.
ניתן לפגוש אותי בכל אחד מהמקומות העיל או לתאם על ידי משלוח sms לנייד שלי-0506331923
איחולי בריאות !!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- על גננת שי"ח (שילוב) ומת"יאיריס01/05/2008
שלום לכולם.
ביתי כיום בת 5 שנים,החלה לראשונה גן עירוני בגיל 3 שנים . הגננת טענה שלילדה קשיים בתקשורת חברתית עם שאר ילדי הגן ,ורופא המשפחה שמשמש גם כרופא התפתחותי ,טען שלילדה קשיים רגשיים משום שהיא מרבה בבכי בכל ביקור במרפאה שלו.בעקבות כל הנ"ל,למרות שלא היינו משוכנעים שיש בעייה, אבל בעקבות לחץ מסיבי מצד הגננת והרופא לפנות למכון להתפתחות הילד,נערך לילדה איבחון שבעקבותיו הופנתה לאחר כמה חודשים לטיפול ריפוי בעיסוק (שהסתיים בינתיים לאחר חצי שנת טיפול),וכעת החלה בטיפול רגשי ע"י פסיכולוגית וטיפול ע"י קלינאית תקשורת.
רופא המשפחה היה מרוצה,אולם הלחץ מצד הגננת לא פסק,עוד לפני שפנינו לאבחון ,לפני כשנה ,היא דרשה שנמלא טפסים למת"י עמ"נ שיקצו לה גננת שילוב ,את חלקה בטפסים מילאה
במהירות בצורה שמי שלא מכיר את ביתי חושב שמדובר בילדה בעייתית,רק לאחר שדיברתי איתה ,היא הועילה לתקן חלק מהנכתב.אנחנו מצידינו צירפנו מיכתב אישי שלנו כהורים שם כתבנו שבסה"כ הילדה בסדר גמור.
עברה שנה וכלום לא קרה,השנה שוב נתנה לנו טפסים למלא למת"י,טענה שיש שיפור עצום מלפני שנה,אך עדיין יש בעיות חברתיות.הפעם היא וביקשה מיכתב ממנהלת המכון להתפתחות הילד עמ"נ לזרז את התהליך.
מנהלת המכון שאיבחנה את ביתי לפני חצי שנה,רשמה מיכתב בן 5 שורות שנכתב על סמך האבחנה הראשונית בן השעתיים...
אולם גם זה לא הספיק לגננת ,ולאחר כמה חודשים היא טענה שמת"י מבקשים ממנה מכתב מפורט יותר,אנחנו העברנו לה 3 דפים שכתבה המרפאה בעיסוק שסיכם חצי שנת טיפול ,ושבו היא סקרה את התקדמותה בכל התחומים,המיכתב היה חיובי ובו כתבה על התקדמות ניכרת של ביתי ועל כך שצריך להכיר אותה יותר זמן כדי להעריך את ביתי.
אולם גם זה לא הספיק ולטענתה הם רוצים מכתב מקלינאית התקשורת ולא מהמרפאה בעיסוק.
כל טענותי שמכתבה של המרפאה בעיסוק רחב ומקיף את הכל ושהקלינאית נפגשה עם ביתי רק מספר מועט של פגישות שלא יכול לתת הערכה מדויקת עלו בתוהו.ביקשתי ממנה שאני אדבר ישירות עם מת"י והגננת אמרה שתבדוק אם ניתן,לא לפני שאמרה בטון נעלב שאם אנו רוצים שהילדה תלך לאיבוד והיא את שלה עשתה....,ולשאילתי האם היא משוכנעת שאכן נדרש הסיוע, היא ענתה שאינה יודעת וזה החלטה של מת"י.
רציתי להבהיר שהבעיות החברתיות הן שהיא מעדיפה לשחק לבד :להתבודד,והקשר ע"י מגע גופני כמו חיבוק משיכה וכו.כשאינה מקבלת את מבוקשה היא לפעמים בוכה,למרות שהשנה יש כבר שיפור גדול גם בתוכן המילולי.(ד"א גם בעלי טוען שהיה מתבודד ולא חברותי,רק שלפני 40 שנה לא עשו מזה סיפור).
עד כאן הסיפור.אני עדיין איני משוכנעת שגננת שילוב אכן נדרשת,אולי גם מת"י חושבת כך בניגוד לגננת,והם מחפשים מסמכים מתחת לשטיח,הילדה בסה"כ במגמת שיפור מתמיד.
מה דעתכם? מי צודק?
בתודה,יש לכם פורום מדהים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גננת שילוב
ד''ר יורם זנדהאוז02/05/2008שלום וברכה,
תודה על הברכה.
לצערי , נושא גננת שילוב מועבר ממשרד החינוך לפתחם של הרופאים ההתפתחותיים ללא כל הצדקה. אני נתקל בזה על ימין ועל שמאל. זהו התפקיד של אנשי חינוך ולא אנשי רפואה .
לגופו של ענין, ילדתך בשיפור מתמיד וזה מה שחשוב !!!
אשמח אם תקבעי פגישה עם הרופא ההתפתחותי שהינו גם רופא הילדים שלה ותשמעי את דעתו, בנוסף לדעתה של הגננת.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך אני גומלת את בני השנתיים וחצי מגלית01/05/2008
טיטול?
הוא ילד מאוד חכם ונבון הוא יושב בסיר אבל לא מעוניין לעשות את הצרכים שלו שם מה עלי לעשות אני פשוט מיואשת.
רוב הילדים בגנו כבר עושים את צרכים בסיר, רק בני עדיין לא מה עושים?
להתראות,
גלית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גמילה מטיטול
ד''ר יורם זנדהאוז02/05/2008שלום וברכה,
בגיל שנתיים וחצי לא חייבים לגמול מטיטול ובודאי לא בגלל לחץ חברתי.
נסי להושיבו עם הטיטול על הסיר ובהמשך לאחר מספר פעמים, לשכנעו בעדינות להשאר ללא טיטול
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאבי30/04/2008
שלום רב,
אני בן 15 ונמוך לגילי. עלה במוחי רעיון שאני עושה אותו כבר כמה חודשים ורציתי לדעת אם הוא עובד לדעתך או לא. בבקשה תענה לי בשיא הרצינות.
אני עושה כל יום מתח ונתלה על המתח 10 דקות. זה מרגיש לי שהגוף נמתח כולו וכך אני מקווה לגבוהה עוד סנטימטר או שניים. האם זה תיאורתית הגיוני?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גובה
ד''ר יורם זנדהאוז30/04/2008שלום וברכה,
לא ידוע לי אם זה עובד או לא. נראה לי שאתה צריך להתייעץ עם רופא ספורט או אורטופד או אנדוקרינולוג (שעיסוקו בגדילה). אני עוסק בהתפתחות ולא בגדילה.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריטלין או תחליף?עדי27/04/2008
שלום רב,
יש לי ילד כבן 5.5 אשר אובחן בהיפרקטיביות וחוסר קשב וריכוז והמליצו לי לתת לו ריטלין כבר בגיל הזה וכן קונצרטה בעתיד. עשיתי נסיון של חודשיים וזה היה בסדר אך יש לי רגשות מעורבים בכל נושא נתינת תרופה.
רציתי לדעת לגבי תחליף טבעי לטיפול בנושא, האם נטילת ויטמין אומגה 3 יכול להיות תחליף טוב לכך.
תודה, עדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריטלין
ד''ר יורם זנדהאוז27/04/2008שלום וברכה,
ניתן לנסות תחליף רק בפיקוח רפואי ולזמן קצוב , בכדי להעריך את יעילותו. לשם החלטה צריך את כל פרטי המצב וכל נתוני האבחונים..
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)