מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אוזנייםlionnorra17/03/2008
אני הייתי מדברת איתן ילד בן שנתיים כבר שלא מגיב רק אומר :אמא אבא
מים לא מעבר
אני הייתי מאוד מוטרדת מהבעיי שלא משתף איתי פעולה בשירים ומישחקים רק רצה לישון
אני בשבועיים האחרונים הידרדר מצבו היה חולה רק חום הולך ובא
אני פניתי לבית חולים וולפסון
שמה שלחו אותי ישר לרופא אף אוזן גרון
היה לו מין היתקיף כזה של הישתוללות
שלא רצה להירגע הוא בדק הכול היה לו חום
מצא ובדק שבאוזניים יש דלקת חמורה
היה לו מין הרבה אבנים של הליכלוך שיש באוזן שלא מנקים או מחדירים ללא כוונה על זה מיצטבר בסוף הרבה נזק באוזן והרבה ליכלוך
רציתי שתעזור לי בכך על האוזניים :הכוונה מה לעשות בקשר הבן שלא ייצא לי חירש לטפל בו בצורה מעמיקה יותר -מה עליי לעשות אני חסרת אונים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אזניים
ד''ר יורם זנדהאוז17/03/2008שלום וברכה,
לדעתי, יש להתייעץ עם רופא/ת הילדים ובמידת הצורך הערכה של רופא אף אוזן וגרון בקהילה וכן בדיקת שמיעה.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שחיה לבני ארבעגלגל15/03/2008
שרירי ביתי בת הארבע חלשים. היא מטופלת בפזיותרפיה וריפוי בעיסוק. חגורת הכתפיים שלה חלשה. נותרו לה שלשה טיפולי פזיותרפיה לפני הפסקה יזומה של מספר חדשים. המרפאה בעיסוק ממליצה הידרותרפיה. מה ההבדל בין הידרותרפיה לבין שיעורי שחיה? האם שיעורי שחיה יעילים בגיל זה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הידרותראפיה
ד''ר יורם זנדהאוז17/03/2008שלום וברכה,
הידרותראפיה הינה פיזיותראפיה במים. יש התויות רפואיות לכך. היפוטוניה של חגורת השרירים אינה התויה לכך. יש צורך לחזק את שרירי הכתפיים על ידי פעילות גופנית מתאימה. שחיה כדאי להתחיל בסביבות גיל 5-6 שנים. לפני כן, זו לא שחיה כל כך אפקטיבית אולם הפעילות במים יכולה לחזק את השרירים. חשוב לזכור שההמלצה להתחיל שחיה מסודרת היא בגילאים העיל אולם יש גם ילדים שיכולים ללמוד שחיה לפני גיל זה. כדאי לבלות בגן השעשועים ולשים לב שביתך מטפסת על המתקנים. טיפוס על עצים ועל מתקנים , הליכת מריצה, וכל פעילות גופנית המשתפת גפיים עליונות יכולים להועיל.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיית נשיכות בגןאורית13/03/2008
בני בן שנתיים וארבע. אנחנו מטופלים במרפאה להתפתחות הילד.
יש לו בעייה של נוזלים באוזנים, עיכוב בשפה ואולי כנראה גם בעייה של תחושתיות.
עשינו כבר איבחון אצל קלינאית+פסיכולוגית, עדיין אין לנו את הסיכום הסופי.
בנתיים בגן טוענים שיש החמרה במצבו.
הוא מאד נושך ילדים אחרים, וכנראה ולצוות אין שליטה עליו.
האם יש עוד משהו שאנחנו יכולים לעשות?
להמליץ לגננות?
אנחנו מאד מיואשים.
מצד אחד אנחנו מטפלים בו ומצד שני אנחנו מקבלים "תגובות שליליות מהגן"
מאד אשמח אם תוכל לכוון אותי ולייעץ לי.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נשיכות בגן
ד''ר יורם זנדהאוז13/03/2008שלום וברכה,
הנשיכות יכולות לפעמים להיות תוצאה של תסכול על כך שהילד אינו שומע או שדיבורו אינו מובן.
אנא דברי עם קלינאית התקשורת המטפלת בו בכך וכן עם עו"ס התפתחותית במכון להתפתחות הילד בו הוא מטופל , לצורך קבלת הדרכה מתאימה. יש צורך לוודא שזאת אכן הסיבה להתנהגות זו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההדרכה
ד''ר יורם זנדהאוז17/03/2008שלום וברכה,
אני מבין שאתם בתהליך אבחוני. חייבים לזרז את הצוות המאבחן, בעיקר על מנת שתוכלו לקבל הדרכה וליווי מתאימים. זו צריכה להיות תשובה לאורך זמן ולא נקודתית. כנראה שהוא מחפש קשר וקשה לו עקב הירידה בשמיעה והאיחור השפתי ולכן הוא נושך. יש צורך , לדעתי, גם בקשר בין הצוות המאבחן והצוות בגן.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכבר לא כל כך בעיית נשיכות
אורית20/03/2008קודם כל אני רוצה להודות לך על ההענות המהירה.
שלשום קיבלנו את תוצאות האבחון של הפסיכולוגי.
הוא אובחן כסובל מ-PDD או משהו על קצף ה-PDD
יש לי כמה שאלות
האם נוירולוג לא צריך גם לבדוק אותו?
האם צריך להיות גם אבחון של פסיכיאטר?
האם יש טעם לחוות דעת נוספת?, אנחנו כהורים לא רואים את כל התמונה שהצטיירה מהפסיכולוגית.
יש דברים בבית שמאד שונים ממה שהיא רשמה בסיכום.
המליצו לנו על קלינאית ולפנות גם למכון בייקר
תוכל לתת לי פרטים נוספים למי מיועד המכון?
לפי הסיכום, הילד מאד נבון ובעל אינטילגנציה גבוהה. האם זה יוכל לקדם אותו בטיפולים?
האם אבחנה יכולה להשתנות עם הזמן?
אנחנו "טובעים" באינפורמציה וקצת מאבדים את הצפון, כי למסקנה "קיצונית" כזאת לא ציפינו.
אשמח מאד מאד אם תוכל לחזור אלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהPDD
ד"ר זנדהאוז20/03/2008שלום וברכה,
כל התשובות אמורות להינתן על ידי הצוות המאבחן שמכיר את הילד. קשה לתת תשובות ללא הרקע הקליני, מאחר שכל ילד הוא עולם ומלואו. אתם צריכים לדרוש הדרכה/ הסבר ברור וכן ליווי על ידי
עו"ס במכון להתפתחות הילד.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות שינהדן10/03/2008
עד לפני כשבוע בני בן השנה וחצי הלך לישון ללא כל בעיות, כלומר, מניחים אותו במיטה אומרים לילה טוב והוא היה נרדם לבדו. מלפני כשבוע - ברגע ששמים אותו במיטה הוא צורח בלי סוף עד שלוקחים אותו על הידים הוא לא מוכן להיות לבד במיטה ורק נרגע ומוכן להירדם על הידים. כך קורה גם באמצע הלילה הוא מתעורר בצרחות עד שלא לוקחים אותו על הידים לא מפסיק. וגם אז לוקח לו זמן רב להירדם (על הידיים).
יש לציין שזהו ילד שישן לבדו מהערב ועד הבוקר. מה יכולה להיות הסיבה וכיצד עלינו לנהוג עימו? לוותר ? לתת לו לצעוק? מצפה לתשובה. תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינה
ד''ר יורם זנדהאוז10/03/2008שלום וברכה,
מדובר כנראה בבעיה אקוטית מאחר שבדרך כלל הוא ישן טוב. יש לבדוק מה השתנה בשבוע האחרון או לפניו? וכמובן, בדיקה וגם התייחסות של רופא/ת הילדים לשינוי במהלך השינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאלקס09/03/2008
שלום רב,
יש לי שאלה תיאורתית שמאוד מאוד מעניינת אותי וחשובה לי. אם נותנים לילד נמוך שאובחן כאחד שלא צריך הורמוני גדילה - הורמוני גדילה. מה יקרה לו? האם הוא בכל זאת יגבה קצת או שלא יגדל כלל. תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גדילה
ד''ר יורם זנדהאוז09/03/2008שלום וברכה,
שאלתך עוסקת בגדילה ולא בהתפתחות ( אלו לא מושגים זהים). על מנת לקבל תשובה לשאלתך אנא התייעץ עם מומחה להורמונים- היינו, אנדוקרינולוג ילדים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רגליים עקומותעינב06/03/2008
שלום, בני החל ללכת לפני כשנה, הוא כבר צועד לבדו לגמרי (בן שנתיים וחצי) אך שמתי לב כי כפות רגליו פונות כלפי חוץ ונראה אף כי הוא הולך בצורה מעוותת. האם כדאי לבדוק זאת ואם כן היכן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רגליים
ד''ר יורם זנדהאוז07/03/2008שלום וברכה,
כן, כדאי לבדוק זאת אצל אורטופד ילדים .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התפתחותענת03/03/2008
שלום
בתי בת- 8 ילדה נבונה, פקחית , חכמה, יודעת להביע רגשות אך... מתקשה בלימודי החשבון. יש פער גדול בין שפה לבין חשבון. המורה אומרת שיכול להיות שיש בעיית דיסקלקוליה אך לבקשתי נענתי בשלילה למורת שילוב בחשבון.
אין לה בעיות חברתיות אך יש בעיות רגשיות בשל העובדה שהיא בת להורים גרושים.
היא מאד מקובלת אפשר להגיד מנהיגה, בעלת בטחון עצמי רב אך בנוגע לשיעור בכיתה היא מאד פטפטנית (למרות שהמורה מציינת שחל שיפור....) היא אוהבת לשלוט ולנהל את הענינים ואת כולם. פחות מקשיבה לי (לא תמיד יש גבולות ברורים ...מודה!!!). מדברת בקול רם ותזיזיתית במה שנוגע להכנת שעורי בית (תתעסק ב ה- כ- ל אך לא בשיעורי בית עד שאני אקח אותה אשב לצידה ואכין איתה שיעורים). גם כשאני שואלת הותה אם יש שעורים באותו יום היא אומרת "לא זוכרת" לא יודעת".
יש לציין שיש לה סבלנות מגיל קטן לקרוא ספרים ולהעסיק את עצמה . גם כשפעמים רבות אני שומעת את המילים "משעמם לי". "מה אני אעשה"...
1... האם לדעתך יש מקום לאבחון הפרעות ריכוז / קשב?
2... האם יש הפרדה בין הפרעות קשב להפרעות ריכוז?
3... האם יש צורך באבחון דידקטי בחשבון וממי אפשר לקבל המלצה למבחן כזה?
4... האם כדאי גם אבחון פסיכודידקטי?
5... לכמה זמן תופס האבחון הפסיכודידקטי?
6... אם יש באזור חיפה מכון / מישהו מומלץ אנא הפנה אותי?
7... האם מרכז טיפולי יכול לענות על הצורך של אבחון?
8... באיזה מקרים מקבלים מורת שילוב בחשבון?
אנא תשובתך בהקדם ......* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיסקלקוליה והפרעת קשב? לקות למידה?
ד''ר יורם זנדהאוז04/03/2008שלום וברכה,
לצורך מענה על כל השאלות יש צורך באבחון מתאים. ראשית, צריך התייחסות של המורה.
אפשר לעבור אבחון במקומות שונים. מקום שדי מתמחה בדיסקלקוליה הוא המרפאה לנוירולוגית
ילדים בבית חולים שערי צדק בירושלים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התקררותשני29/02/2008
לרופאים שלום רב!
השבוע הייתי עם התקררות,והחום נע בין 36 ומשהו ל37.1 אך היו פעמיים שמדדתי כשהייתי מתחת לשמיכה והיה לי פעם אחת 37.5 ופעם שניה 38.0השאלה שלי היא כזו, האם כשהייתי מתחת לשמיכה זה גרם לטמפרטורת הגוף לעלות או שבגלל התקררות זה עלה
בתודה שני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התקררות
ד''ר יורם זנדהאוז04/03/2008היי,
התחום אינו בהתפתחות הילד אלא ברפואה כללית ואינו תואם פורום זה.
ברכות להחלמה מלאה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מודאגת....שני ;)29/02/2008
אחי הקטן בן 3 ומתחיל להראות ניצני חוסר סבלנות או מה שנקרא "עם פתיל קצר"......
אני מודאגת..
איך אפשר לשנות אותו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אחיך הקטן
ד''ר יורם זנדהאוז29/02/2008שלום וברכה,
כדאי שההורים יפנו לרופא הילדים ויתייעצו עימו על הענין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחיזת עפרון ויד דומיננטיתגלי27/02/2008
שלום!!
בני בן ארבע ילד מקסים ומפותח חכם פיקח וסקרן לדעת וללמוד
עדיין אין לו יד דומיננטית אחיזת עפרון טוש צבע לא נכונה (מחזיק בלפיתה ) מסרב לאחוז נכון בכול תוקף אני מנסה להסביר לשבת ללמד אך נתקלת בסירוב גם אם זה בדרך של משחק
בגיל יותר מוקדם הנחתי לעניין במחשבה כי אולי הוא קטן מידי כעט בגיל ארבע נראה לי כבר זמן טוב האם אני טועה?
מה גישת הלימוד הרצויה
מה לעשות ?האם יש צורך לפנות לגורם מקצועי
להתייחסותכם אודה
אמא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גראפומוטוריקה
ד''ר יורם זנדהאוז27/02/2008שלום וברכה,
מומלץ לבקש הפניה לבדיקת סינון ברפוי בעיסוק ושם גם תקבלי הנחיות והדרכה. חשובה איכות
התוצר הגראפומוטורי של הילד.
אנו מצפים לדומיננטיות בשלה של יד מגיל חמש שנים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה אצל ילד בן שנתייםאלמונית26/02/2008
יש לי ילד בן שנתיים שנולד עם ראש גדול כל הבדיקות שעשינו עד היום למעט בדיקות מטובליות היו תקינות ואני נורא חוששת ההתפתחות שלו היא נורא איטית הוא הלך רק בגיל שנה ושמונה הוא מטופל בפיזוטרפיה וריפוי ועיסוק הוא לא מדבר הרבה וגם לא עושה הרבה דברים ואני די חוששת מהמצב אנא ממך תעזור לי בבקשה תודה מראש אלמונית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בן שנתיים
ד''ר יורם זנדהאוז27/02/2008היי,
ביקשת את עזרתי אך אין לי פרטים על האבחון והמעקב ההתפתחותי זולת פרטים כלליים שציינת.
אם ברצונך שאתייחס ואנסה לייעץ יותר ספציפית, אנא צייני אם תוכלי לשלוח אלי בפקס פרטים
נוספים.
בברכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה להודעה שהשארת לי
אלמונית27/02/2008רציתי לדעת מה מספר הפקס שלך ואם יש שתבדוק את הילד שלי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמספר פקס
יורם27/02/2008מספר הפקס - 03-7614076
לכתוב- אישי , לידי ד"ר זנדהאוז. אנא שילחי את כל החומר הרלוונטי למעקב ההתפתחותי, רק אם ברצונך שאחווה את דעתי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקת הנושא של בני
אלמונית27/02/2008בחזרה לנושא של בני בן השנתיים הרופא משער שזה תסמונת סוטוס מה הם האחוזים בדבריו ומה מאפייני המחלה בבקשה תעזור לי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסוטוס
ד"ר זנדהאוז27/02/2008שלום וברכה,
איני יכול לסייע ספציפית בצורה זו. אנא קבלי את המידע מהרופא המטפל , אני יכול להתייחס רק באופן כללי ונראה לי שאת זקוקה להדרכה מפורטת יותר. את זה יכול לעשות רק רופא שמכיר את הילד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא מוכנה לקבל לא!נוי24/02/2008
שלום... יש לי תינוקת בת-שנה וחדשיים, היא ל א מוכנה לקבל לא למשל... הטלויזיה היא מכבה ומדליקה דופקת עליה לא מקשיבה אני אומרת לאא והיא לא מקשיבה לצערי התחלתי לתת לה מכה על היד וזה לא מרתיע אותה... אני אם-חד הורית 24-שעות היא איתי. אנא מימכם יעצו לי איך ללמד אותה שלא זה לא,ואסור, היא לא מוכנה לקבל "לא" ואפילו מכה את עצמה, ודופקת את הראש. בבקשה אשמח עם תיקראו ותענו לי כי ממש קשה לי... תודה רבה נוי~
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הדרכה
ד''ר יורם זנדהאוז25/02/2008שלום וברכה,
לדעתי, יש לסייע לך בהדרכה/לווי התפתחותי בנושא עמידה על גבולות התנהגותיים וגם בירור נוסף , לפי הצורך.כדאי שתנסי להגיע לגורם מתאים דרך רופא/ת הילדים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המשך לתשובתך בעניין פג בן 7 חודשיםמאיה24/02/2008
תודה רבה על תשובתך.
כעת בני בן 5.5 חודשים מתוקן ושוקל 8.400.
הוא מאוד חיוני מאוד מביע את עצמו ומאוד תיקשורתי אך נראה שאין לו כל עניין להתהפך.
בהמשך לשאלה:
בני בן שבעה וחצי חודשים נולד בשבוע 31 במשקל 1400.
הוא תינוק מקסים חיויני מאוד חייכן ומאוד תקשורתי
לפני כחודשיים הוא התהפך מהבן לגב במשך כמה ימים ולאחר מכן הפסיק מהגב לבטן הוא עושה3/4 סיבוב.
הוא מרים את הטוסיק למצב זחילה אבל לא ממש זוחל.
אני רואה שתינוקות בגילו כבר מתהפכים "חופשי" האם יש מקום לדאגה??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משקל
ד''ר יורם זנדהאוז25/02/2008שימי לב שהוא יותר משילש את משקל גופו... ועוד בגיל כה צעיר.
בכל מקרה, צריך שאיש /אשת מקצוע יגיע/תגיע למסקנה קלינית על פי בדיקה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פג בן 7 חודשיםמאיה22/02/2008
בני בן שבעה וחצי חודשים נולד בשבוע 31 במשקל 1400.
הוא תינוק מקסים חיויני מאוד חייכן ומאוד תקשורתי
לפני כחודשיים הוא התהפך מהבן לגב במשך כמה ימים ולאחר מכן הפסיק מהגב לבטן הוא עושה3/4 סיבוב.
הוא מרים את הטוסיק למצב זחילה אבל לא ממש זוחל.
אני רואה שתינוקות בגילו כבר מתהפכים "חופשי" האם יש מקום לדאגה??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התפתחות מוטורית בפג
ד''ר יורם זנדהאוז24/02/2008שלום וברכה,
יש כמה דברים שצריך להביא בחשבון-
1. גיל "מתוקן" עקב הפגות
2. משקל הילד
3. קושי אובייקטיבי נוסף או חוסר איפשור
כדאי שההערכה תעשה על ידי פיזיותרפיסטית ילדים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן שלוש ושלושה חודשיםיהודית21/02/2008
בני בן שלוש ושלושה חודשים בגן טרום טרום חובה (הקטן של הגן) לפי דברי הגננת ילד טוב ושמח שעובד יפה ומשחק יפה עם חבריו רק שיש לו בעיה "קטנה" בזמן הריכוזבגן הוא לא יושב. כאשר ינה עבודה בקבוצה קטנה ( 4 ילדים) הוא עובד יפה ומשתתף, כמו כן בזמן היצירה הוא עובד יפה ו"יש לו יצירות של גדולים" הוא משקיעה זמן והרבה. גם בזמן משחק - פאזלים או הרכבות למינם הוא יושב יפה ועובד. אך בזמן הריכוז הכללי כשכל ילדי הגן יושבים יחד (27 במספר) אז הוא לא מסוגל לשבת כל הזמן. היא אמרה שהוא רוצה אך פשוט לא יכול. הוא קם באמצע, שר ,לפעמים יוצא מהריכוז לשחק ואז חוזר ועוד. כמו כן יש בגן אדם שמעביר "שיעור" לילדים ובסוףשרים שיר ואז הוא נותן ממתק. הילד שלי כמעט ולא נמצא בשיעור למרות שלדבריה זהו שיעור מרתק אז הוא כבר מזה וברגע שמתחילים לשיר הוא ישר מגיע יושב ושר וכל זה על מנת לקבל את הממתק.
חוץ מזה הוא ילד טוב, לא מופרע, לא מרביץ אלא להפך משחק יפה ויודע לוותר ולעזור מה עושים????* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הילד לא יושב ברכוז
ד''ר יורם זנדהאוז24/02/2008שלום וברכה,
זהו מצב לא נדיר. צריך לזכור שבגיל הזה טווח הקשב הוא לא ארוך יחסית לגיל מאוחר יותר. צריך לראות אם יש אלמנט של מוסחות. צריך לברר אם יש ספור משפחתי של בעיות קשב.צריך לשלול בעיות תחושה.
בכל מקרה , זה לא זמן להגדרה קלינית. רצוי שמרפאה בעיסוק התפתחותית תתרשם ממנו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
