מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מוצרי חלבאורטל21/02/2008
שלום, בני מסרב לאכול מוצרי חלב וירקות, ניסיתי בכל צורה שהיא, איני יודעת מה לעשות כדי שיוכל להתפתח ולקבל תזונה בריאה (בן 5) אודה לעצה בנושא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוצרי חלב וירקות
ד''ר יורם זנדהאוז21/02/2008שלום וברכה,
יש צורך בהערכה והדרכה חד פעמית של דיאטנית. את הקלציום והויטאמינים ועוד,אפשר לצרוך ממקורות אחרים. אולם, לא ברור אם הילד ירצה לאכול את המזון האחר.
לכן, צריך לעקוב ולראות בקפדנות אם הילד צורך את אשר נידרש לגילו. לכן, ליווי מקצועי והדרכה נידרשים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בכי בגןשרונה18/02/2008
בני בן 4.5. נמצא בגן טרום חובה. ילד רגיל, חברותי ונבון. הבעיה אצלו שהוא כמעט כל בוקר שאני מביאה אותו לגן קשה לו להיפרד ממני והוא בוכה נורא. כמה שבעלי ואני מנסים לדבר איתו ולהסביר לו שכיף בגן, לפעמים מבטיחים לו "הפתעה" אם הוא לא יבכה אבל ברגע שהוא נכנס לגן ואני צריכה ללכת זה כאילו "משתלט" עליו והוא מתחיל לבכות. לפני דברי הגננות לאחר שהוא נרגע הוא במשך היום ילד טוב וחברותי ובסה"כ ילד "רגיל". רציתי לדעת מה יכול לגרום לילד לבכות כמעט כל בוקר (ישנם גם ימים שהוא לא בוכה) ואיך אני יכולה להתנהג עם הילד על מנת שהוא יפסיק עם הבכי. גם בגנים הקודמים זה היה אותו הדבר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בכי בגן
ד''ר יורם זנדהאוז19/02/2008יתכו שמדובר בקושי רגשי ו/או קושי במעברים. לא צוין חודש הלידה. בדרך כלל ילדי אוק' עד דצמ' הינם פחות בשלים בשנתון, גם מהבחינה הריגשית. לדעתי,יש צורך בהערכה רגשית וכן לגבי קשיי ויסות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות משמעתשרונה18/02/2008
בתי בת 10. לפני כחצי שנה עשיתי לה אבחון פסיכודידקטי. באבחון גילו הרבה ליקויי למידה מכל מיני סוגים. לגבי הפרעת קשב וריכוז ולגבי בעיה רגשית נאמר שהכל בסדר. המורה שלה מתלוננת שהיא לא מתנהגת יפה אליה, "אין לה כבוד אלי, היא שמה עלי פס", לא נשמעת להוראות שלה, מנסים לעזור לה בלימודים ולה אין רצון בכלל. נמצאת או לא נמצאת בשיעור זה אותו דבר. המורה אומרת שהיא לא יודעת כבר איך להתנהג איתה. אנחנו בבית כל הזמן מנסים לדבר איתה, להבין מה גורם לה להתנהג בצורה הזאת. היא כל הזמן אומרת שאין לה שום דבר. ולכן אני רוצה לדעת ולהבין למה הילדה מתנהגת כך, האם זה האופי שלה ואני צריכה לכעוס עליה ולתת לה עונשים או שהבעיה נובעת ממשהו ריגשי, פסיכולוגי (שכאמור באבחון נמצא שהכל בסדר) ואז אני לא צריכה לכעוס ולפנות למישהו מקצועי איתה. אשמח אם תייעצו לי מה לעשות עם הילדה, האם אני צריכה לפנות לייעוץ - ולאן ?, או שזו הילדה כמו שנאמר באבחון ופשוט לדבר איתה שתתנהג כמו שצריך ותישמע להוראות המורה ותתן לה כבוד.(שזה מפעמים קודמות יכול לעזור לתקופה מסויימת ואח"כ לחזור שוב לאותו המצב).
אנא עיזרו לי כיצד להתנהג עם הילדה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשיי התנהגות
ד''ר יורם זנדהאוז19/02/2008נראה לי שיש צורך ללוות אותך על ידי הדרכה של עו"ס התפתחותית שעוסקת בכך. בנוסף, ראוי שפסיכולוג/ית יהיו בתמונה . אפשר לקבל פרטים על מטפלים מתאימים ממכונים להתפתחות הילד או יחידות העוסקות בלקויות למידה או דרך מורה יועץ/יועצת בבית הספר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מניקה ילד בן שנתיים ו-3אמא מינקת16/02/2008
חודשים.
שנינו מאוד נהנים מההנקה. יש לי התלבטות לגבי המשך ההנקה מכיוון שהוא מתעורר בין שלוש לארבע פעמים בלילה להנקה. האם היקיצות הקצרות להנקה פוגעות ב"שנת הלילה" ובכך גם לגדילתו אופטימלית? האם, לדעתך, "שווה" להמשיך להניק בשל החוסן הנפשי שמעניקה לו ההנקה וחשיבותה לקשר בינינו ואולי להסתכן בשנת לילה לא עמוקה ושאינה מאפשרת גדילה אופטימלית?
גמילה מהנקת לילה בלבד איננה אפשרות-נוסתה ונכשלה.
מאוד מתלבטת ואשמח לקרוא דעתכם המלומדה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הנקה מעל גיל שנתיים
ד''ר יורם זנדהאוז17/02/2008שלום וברכה,
הנקה היא מבורכת אולם כדאי גם שילדך ישן כבר לילות מלאים ויאכל יותר אוכל מוצק.
אפשר להניק במשך היום כתוספת לכלכלה רגילה. לשינה חשיבות גדולה מאד גם בהקשר לגדילה ולהתפתחות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טונוס שריריםיהודית13/02/2008
שלום רב,
ביתי בת חודשיים בדיוק. לאחרונה הבחנתי שכאשר אני משכיבה אותה על הבטן היא מתרומת בכיוון אחד - ז"א על יד שמאל היא מתרוממת ואילו יד ימין נשארת קפוצה וזה נראה כאילו כל רגע היא מתהפכת. כמו כן היא "משתוללת" עם הרגלים ועושה תנועות כמו לזחילה . היא לא זוחלת אבל זה נראה כאילו היא ממש מנסהלזחול ואפילו קצת זזה קדימה מזה. בנוסף לכל זה, היו שבוע שעבר בטיפת חלב, וכאשר האחות מדדה לה אורך היא יישרהלה את הרגלים ובתגובה היא הרימה את הראש מהבטן והאחות הייתה המומה ואמרה "מה?? אנו מצפים לזה רק בגיל חצי שנה לפחות" מה זה אומר לבי טונוס השרירים שלה? האם זה יכול להעיד על בעיה כלשהי? אשמח לתגובתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טונוס
ד''ר יורם זנדהאוז14/02/2008יתכן שמדובר בענין הקשור לטונוס השרירים, פגות, מצב סביב לידתי וכו' . המצב לא חייב בהכרח להיות בעייתי. לצורך הערכה מדויקת יש צורך בהערכה של פיזיותרפיסט/ית ילדים ו/או רופא/ת הילדים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קושי בהליכהארי13/02/2008
שלום, עד איזה גיל מפתח הילד את יציבותו בהליכה על 2? בני בן 5 ועדיין מראה הרבה חוסר שיווי משקל, נוטה להאחז בדברים, הוא אינו רץ והולך לאט יחסית, האם זהו איחות התפתחותי לא תקין?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קושי בהליכה
ד''ר יורם זנדהאוז14/02/2008יתכן שמדובר בסרבול מוטורי עם אלמנט של חוסר שיווי משקל. זה לאו דוקא איחור התפתחותי אלא מצב בסיסי שיתכן שהוא על רקע משפחתי.
יש צורך באבחון מרפאה בעיסוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 4 וחציסילבי11/02/2008
שלום וברכות על הפורום. בני בן 4 וחצי. מבחינת התפתחות מילולית הוא מאוד מתקדם עם אוצר מילים גדול, יכולת הכללה והפשטה, סופר עד 100 וכו'. לדברי הגננת הוא קצת "מפגר" בהתפתחות בתחום המוטוריקה העדינה ולפי דעתי גם במוטוריקה גסה. הוא עדיין לא מעתיק ריבוע או משולש ובקושי מצליח, עם הרבה עזרה, להעתיק צורת איקס. הוא עדיין לא צובע בתוך הקווים אלא בקשקוש על פני כל הדף. כשהוא רוצה לצייר דמות אנושית הוא מצייר מעין עיגול מקושקש כראש שממנו יוצאים שני קווים לשני הכיוונים (כלומר אין גוף ואין רגליים). הוא לא גוזר ולא מעוניין לגזור בכלל ולציין שגם לצייר ולצבוע הוא ממש לא אוהב. הוא לא מסוגל לעמוד על רגל אחת וגם בנושא השירותים יש עדיין בעיות בכך שהוא ממש מסרב לעשות קקי ומתאפק ימים עד שמבקש לעשות בסיר אבל אין בריחות בתחתונים . השאלה היא האם מדובר בעיכוב התפתחותי שדורש התערבות מקצועית או שניתן להמתין ולתת לו להשלים פערים. שאלה נוספת - בהתחשב בכך שעבורו ציור/צביעה וכו' הם מטלה לא אהודה במיוחד, האם להתעקש לעבוד איתו על זה בבית? אולי להניח לו ולתת לזה לבוא לבד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לסילבי
ד''ר יורם זנדהאוז12/02/2008שלום וברכה,
ראשית, מחמאות על התיאור המפורט.
שנית, את מתארת כאן חוסר בשלות או איחור במוטוריקה עדינה (בעיקר) וכן קושי רגשי. לא כתבת אם מדובר בפג או בילד שנולד בסוף השנתון.
נראה לי שאבחון בריפוי בעיסוק הוא הנידרש ועל פי ממצאיו ישקל הטיפול. יש צורך גם בהערכה ריגשית. בכל מקרה לא להתעקש אך גם לא להניח לענין ויש לפעול על פי הנחיות איש/אשת מקצוע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה והמשך (קצר הפעם)
סילבי13/02/2008איך מגיעים לאבחון של ריפוי בעיסוק? צריך הפניה? ממי? והאם אבחון כזה גם מסוגל לאבחן את הצד הרגשי? הילד יליד ספטמבר. לא נולד פג אבל משקל נמוך מאוד - גבולי. ואני הייתי בתת תריסיות בהריון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
ד''ר יורם זנדהאוז13/02/2008צריך הפניה מרופא הילדים למרפאה בעיסוק התפתחותית ולמטפל/ת רגשי/ת. בדרך כלל זה נעשה על ידי הפניה אחת למכון להתפתחות הילד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שימוש במרכך כביסהיונתן10/02/2008
שלום האם ניתן לשים מרכחים למיניהם בכביסה לילד בן 2?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מרכך כביסה
ד''ר יורם זנדהאוז10/02/2008שלום וברכה,
שאלה זו אינה עוסקת בתחום פורום זה. יש להפנותה לרופא הילדים המטפל .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהמירית07/02/2008
בני, בן ה-3.5 חודשים אינו מוכן לשכב על הבטן ואינו מסוגל כמעט להרים את ראשו.
בשניה ששמים אותו על הבטן הוא מתחיל לבכות. אני לא מרימה אותו מיד אלא משאירה אותו כמה דקות (והוא ממשיך לצרוח עד השמיים באותו זמן) עד שאני מרחמת עליו והופכת אותו חזרה.
בזמן שהוא על הבטן הוא קובר את ראשו בשמיכה ואינו מרים אותו.
אציין שהוא נולד בשבוע 37 ושהוא עלה הרבה במשקל (יצא מבי"ח במשקל 2.900 ק"ג ועכשיו שוקל יותר מ-7 ק"ג והכל מהנקה בלבד). האם יכול להיות שבגלל משקלו הגבוה יחסית, קשה לו להרים את הראש? ומלבד זאת - הוא סובל גם מטורטקוליס קל בצואר. היינו בפיזיותרפיה ואני עושה לו תרגילי מתיחה בצואר כל החלפה. האם יתכן שהקושי נובע מזה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכיבה על הבטן
ד''ר יורם זנדהאוז07/02/2008שלום וברכה,
הרבה תינוקות לא אוהבים לשכב על הבטן לאחר שגילו את העולם והמתרחש סביבם. לכן, אפשר להשכיב את תינוקך על הבטן כשהוא עליך או על אדם קרוב אחר. זה כנראה ימצא חן בעיניו יותר.
משקל רב אכן יכול להפריע לתנועה וכן גם טורטיקוליס. יש להתייעץ עם אנשי הפיזיותראפיה בקשר לכך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בני בן השנתייםפנינה וויזל05/02/2008
לבני יש בעיה מבחינה מוטוריקה עדינה הוא מופנה לריפוי בעיסוק אבל עד הטיפול שזה כעוד כמה חודשים בנתיים רציתי לדעת מה ילד בגיל שלו אמור לעשות שאני יוכל לשבת איתו עד שאני יקבל הדרכה מהמרפאה בעיסוק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רפוי בעיסוק
ד"ר זנדהאוז05/02/2008שלום וברכה,
ראשית, לא רשמת את גיל הילד כך שבכל מקרה איני יכול לענות על שאלתך
שנית, לצערי אין באפשרותי לתת הנחיות ללא קריאת האבחון. זה ממש בלתי אפשרי לעשות זאת כך דרך האינטרנט.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גמישות יתר ושרירים חלשיםבר04/02/2008
ביתי בת שנה ושלושה חודשים. לא מזמן היא התחילה ללכת סביב חפצים וכשנותנים לה יד
שמתי לב שהיא הולכת עם רגל ימין קדימה ואת רגל שמאל היא גוררת כשהיא פתוחה החוצה בזווית של 45 מעלות. היא גמישה מאוד בקלות הפיסוק שלה מגיע לשפגט שלם והיא באחוזון חמש ואמרו לי שהשרירים שלה חלשים. לגבי פיזוטרפיה אמרו שנחכה חודש חודשיים ונראה אם המצב לא השתפר. השאלה מה אפשר לעשות בינתיים בבית כדאי לשפר את מצבה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גמישות יתר ושרירים חלשים
ד''ר יורם זנדהאוז04/02/2008שלום וברכה,
נראה שטיפול או מעקב פיזיותראפי , זה הצורך כעת. גמישות יתר מלווה לפעמים חולשת שרירים (היפוטוניה) והיא ואריאנט נורמאלי.
רצוי גם מעקב רפואי-התפתחותי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה ועוד שאלה
בר05/02/2008תודה רבה על תגובתך המהירה
יש עוד עניין ואולי הוא גם קשור להיפוטוניה
הילדה לא פיתחה דיבור מלבד חזרה על הברות כמו דה דה דה
האם זה יכול להיות קשור לחולשה של שרירים בפה או בגרון
האם יש לזה איבחון או טיפול? האם ניתן לטפל בכך באופן פרטי?
בקופת חולים אמרו לי שלא בודקים או מטפלים בליקויי דיבור מתחת לגיל שנתיים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
ד"ר זנדהאוז05/02/2008שלום וברכה,
בהחלט יתכן שהכל קשור. אני לא יודע באיזו קופת חולים את מבוטחת, בכל מקרה , ניתן לבדוק גם מתחת לגיל שנתיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת שנה ותשע חודשיםלינה02/02/2008
בתי בת שנה ותשע חודשים היא מדברת כמו גדולה יודעת צבעים ,צורות, חיות,ויש לה קליטה מהירה בכל דבר. אני מרגישה שהיא מפוטחת יותר מהגיל שלה. האם יש איזשהו בדיקה לגלות ילדים מחוננים? או שהגיל עוד מוקדם מידי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחוננות
ד''ר יורם זנדהאוז02/02/2008שלום לינה,
אין ספק שהתפתחותה הקוגניטיבית של ביתך מרשימה ביותר.
מחוננות ניתן להגדיר בגיל מאוחר יותר. אם את רוצה לברר את רמתה ההתפתחותית הנוכחית, פסיכולוגית התפתחותית יכולה לאבחן אותה. זה לא נראה לי דחוף אם התפתחותה הכללית תקינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 7 שבועותיהודית31/01/2008
ביתי בת 7 שבועות ולא עוקבת בכלל. גם כשאני מדברת איתה היא לא מסתכל עליי. היא בעיקר מסתכלת סביב.
שאלתי- מתי צריך לחשוש לבעית ראיה והאם כשיש בעית ראיה הילד במצב בהייה או שמא מסתכל כל הזמן לכל הכיוונים ( כמו אצל מבוגרים) מאיזה גיל אפשר לאבחן והאם בכלל יכול להיות שאין בעיית ראיה רק שכרגע אני לא כ"כ מעניינת אותה? או אולי הבעיה היא הרבה יותר חמורה???
אשמח לתגובתכם המהירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ראיה
ד''ר יורם זנדהאוז02/02/2008שלום יהודית,
כבר מגיל ינקות ניתן לבצע בדיקת רופא עיניים, כולל אצל פגים.
לא כתבת אם מדובר בפגית. בכל מקרה , כדאי לברר את נושא מיקוד המבט מול פנים מחייכות בערך בגיל חודשיים. אני חושב שכדאית בדיקת רופא הילדים ולפי שיקול דעתו, הערכת רופא עיניים לילדים .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקודם כל תודה רבה ודבר שני
יהודית02/02/2008היא לא נולדה פגית אלא בשבוע 37+2 במשקל 2736 גר' בניתוח קיסרי אלקטיבי (בשל קיסרים קודמים) אך הייתה במצג עכוז. יש לציין שנכנסתי להריון לאחר שימוש באסטרופם (לדחיית ביוץ). כל תחילת ההריון (כ- 4 חודשים) סבלתי מהקאות מרובות שגרמו לי פעמיים התייבשות ולירידה באשלגן, שבעקבות כך קיבלתי במשך שבוע כל יום 1500 CC נוזלים. חוץ מזה בסה"כ ההריון היה תקין. (עשיתי רק את הבדיקות השגרתיות U/S סקירה (מוקדמת ומורחבת), העמסת סוכר ובדיקות דם רגילות) האם יכול להיות שיש קשר והשפעה להתפתחות העובר? (הכדורים וירידה באשלגן?)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהראיה
ד"ר זנדהאוז03/02/2008מהלך הריון עלול להשפיע על מצב העובר. על מנת לברר בצורה מדויקת עד כמה שאפשר אני ממליץ לפנות למרכז לטרטולוגיה של בי" ח הדסה עין כרם, ירושלים או למרכז ליעוץ תרופתי של בי"ח אסף-הרופא , צריפין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהרחלי30/01/2008
בני בן 12 ונמוך מדי לגילו. עשינו לו בדיקת עצמות ולא המליצו על טיפול תרופתי.
בני מתאמן בכדורסל וגם נוהג לעשות תרגילי מתח. שאלתי היא האם משחק כדורסל ותרגילי מתח לאורך זמן יכולים לתרום לו עוד סנטימ או שניים לרפואה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גדילה
ד''ר יורם זנדהאוז30/01/2008שלום רחלי,
שאלתך עוסקת בנושאי גדילה ולא בנושאי התפתחות. הגדילה קשורה למימדים הפיזיים של הגוף ואילו ההתפתחות קשורה לפונקציות של המח-שפה, מוטוריקה גסה , מוטוריקה עדינה וכו'.
יש צורך להתייעץ בנושאים אלו עם רופא הילדים המכיר את בנך ובמידת הצורך עם אנדוקרינולוג ילדים שעוסק בהתמחותו בהורמונים וגדילה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אני חוששתרוני28/01/2008
בני בן ה-11 חודשים לא הולך ועדיין לא מוציא הגה מהפה. אמרו לי שזה טבעי ונורמלי, אבל כמעט כל תינוק שאני רואה כבר יותר מפותח ממנו. האם יש דרך לפתח יכולות כאלו?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היי,
ד''ר יורם זנדהאוז28/01/2008לדעתי, יש צורך בהערכת רופא הילדים המטפל או בטיפת חלב.
יש צורך במידע יותר מפורט, יתכן שזו אזעקת שווא.
חוץ מזה, לא משווים ילד לילד אחר. יש לכל אחד קצב התפתחות אחר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טובים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)
