מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- זיכרון?אלמה22/01/2009
שלום ד"ר נכבדה בני בן 4 ויש לנו בעיה במספרים איתו שהוא רואה את המספרים 6,9 ,7 ,5 הוא לא יודע להגיד את המספר אבל שאנחנו מבקשים את המספר נגיד 5 או 7 או נותן לנו ואת 6 ו9 הוא מתבלבל בינהם הסברנו לו שש העיגול למטה והתשע העיגול למעלה מה אפשר לעשות עוד? יש הסבר לבעיה הזאת? בשנה שעברה היתה לו בעיה דומה בצבעים ביקשנו צבע מסוים ונתן לנו אותו אבל ששאלנו אותו מה הצבע לא ידע להגיד אבל זה עבר והחשב הוא יודע נפלא את כל הצבעים הגננת בגן גם עובדת איתו אבל אני דואגת לו תודה מראש סוף שבוע טוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תפישה, הבנה או זכרון ?
23/01/2009קרין שלום,
גיל 4 הוא צעיר לקריאה של מספרים, מבחינה זו, שעדיין קשה לילד לתפוש את ההבדל הגרפי בין המספרים השונים, בעיקר 5-6-9 באמת. אפשר ללמד את הילד, בעזרת צבע שונה לכל מספר, או גודל שונה, אבל בעיני, אין צורך. עוד חצי שנה יגדל, יתפתח, וילמד מעצמו.
אינני יודעת לומר לך אם הקושי שהיה בלמידת הצבעים קשור לכך, או לא. אינני חושבת שמדובר בבעיית זכרון. זו אולי בעייה של הבנת המושג.
לפעמים אנחנו שוכחים, או לא מבינים כהורים, שכל למידה מצריכה בשלות מסויימת של כל המערכות במוח, ועד שילד מגיע לשלב הזה, הלמידה אינה שלמה.
לכן, בכל מקרה של קושי, חשוב להמתין מעט. אם הילד לומד, אפילו קצת יותר מאוחר מהחברים שלו, זה בסדר. אין צורך ולא כדאי ללחוץ, או לשדר לו דאגה. להיפך, הילד חש את הדאגה, ומרגיש תסכול, כשלון, חוסר-בטחון, ואז אולי הוא נמנע .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעדיין לא הולךמיכל22/01/2009הבן שלי בן שנה ושבע חודשיים. נעמד והולך עם תמיכה בלבד. לפני מספר חודשיים היינו במכון להתפתחות הילד ואובחנה גמישות ייתר. התרשמו לטובה מהילד (מטוריקה עדינה, תקשורת, אינטרקציה ...) לא הומלץ כלום, פשוט לחכות. אנחנו רואים שהילד מתקדם, הרי הוא נעמד והולך עם תמיכה. אנחנו חושבים שאולי מדובר בחוסר ביטחון ולכן חשבנו לקנות לו נעיילים, הוא כל הזמן מחליק עם הגרביים. רציתי לדעת אם באמת מומלץ לנעול נעליים בשלב זה, האם צריך נעלי טרום הליכה או צעד ראשון, או פשוט כל נעל שמתאימה? תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקראת הליכה
23/01/2009מיכל שלום,
נעליים אינן גורם חשוב להליכה, בוודאי לא בשלב שלקראת הליכה. אפשר עם, ואפשר בלי. כיום מקובל להניח לילד ללכת ללא נעליים, כיוון שזה מאפשר חופש לשרירי כף הרגל, ומפתח אותם.
בהמשך - צריך לבדוק שוב, ולפי זה, בוודאי ידריכו אותך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיובל- אחות של הראלנטלי נויפלד22/01/2009הי שלום, שוב אני אמא של הראל ושל ילדה נוספת בת שנה בחודש, שהיא מטבעה הפוכה מהראל רגועה שקטה ונינוחה, מאוד קולטת ומבינה ואף החלה לומר כמה מילים, הדבר היחיד שמקשה עליי זה העירנות שלה בלילה היא קמה לפחות פעמיים בצרחות ופשוט אם אני לא מנחיה אותה איתי במיטה , היא פשוט לא נרגעת... מה עלי לעשות? כיצד להיגמל מדבר זה? שמקשה עליי את ההתנהלות בעבודה, ובבית אני ובעלי פשוט מרוטים מעייפות... אנחנו לא מסוגלים להירדם היטב כשהיא ישנה עימנו... תודה רבה על התגובה לגבי המוצץ אני בהחלט יחל לאמץ שיטה זו. נוסף לזה לגבי הרגישות יתר של בני שקלתי לפנות לאדם מיקצועי,האם יש לך מישהו כזה מאיזור חיפה והקריות- מישהו פרטי- לא דרך הקופות .שיוכל לאבחן אם קיימת איזשהויא בעיה שניתן יהיה לטפל. תודה רבה על המענה המהיר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרהראל ויובל
22/01/2009שוב שלום,
לגבי הראל : יש לי כמה שמות מומלצים : ד"ר יהודית הראל, ד"ר חנה קמינר, ענת יודפת, רעיה פת-אבימאיר, חיותה קפלן.
לגבי יובל : ממליצה לך לקרוא את ספרו של פרופ' אבי שדה מאונ' תל-אביב "לישון כמו תינוק", שיצא לאור לפני כמה שנים.
ישנה שם שיטה מקובלת, שנקראת שיטת 5 דקות : נותנים לילד לבכות 5 דקות, ואז נכנסים לחדר, אומרים לו "אני כאן, אני שומעת אותך", אבל יוצאים מהחדר. אם הילד ממשיך לבכות, מחכים עוד 5 דקות, ושוב נכנסים לחדר, ואומרים אותו הדבר.
העקרון הוא, שהילד מבין שהוא לא לבד, ויש הורה בסביבה, אבל לא מוותרים לו, ולא מעבירים אותו למיטת ההורה.
זה מעייף, אבל עוזר. בתוך כשבועיים, הרוב הגדול של הילדים מבין את העקרון, ומפסיק.
צריך סבלנות.
בהצלחה !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמוצץ בלילה ילד בגיל 4נטלי נויפלד22/01/2009הי יש לי בן ושמו הראל , מגיל 0 הוא אופיין כילד בכיין שסבל המון עם שיניים וגזים... גמלתי אותו במשך היום ממוצץ , אך עדיין הוא מתקשה להיפרד ממנו , ונתתי לו במשך הלילה כשהוא ישן, כשהוא קם בבוקר , הוא מבין שצריך להניח את המוצץ במיטה ולהתלבש- פעמים רבות הוא מתקשה אך לבסוף הוא נפרד מהמוצץ. הראל באופיו ילד די רגיש ומעט מפונק ובכיין. מה עלי לעשות על מנת לגמול את הצורך הזה. בעצם הילד במשך היום בגן אם ישנם התקפה של שבכי- שלדעתי נובע מעייפות, הם מאפשרות לו בפינה מיוחדת ששם הוא לוקח את המוצץ ומחזיר כנרגע ומצטרף לצוות הגן ולחברים שלו, ראוי לציין שהילד הוא חברותי ומאוד אוהבים אותו בגן- הוא הכי גדול בגן ומשמש מעין מנהיג- לדברי הגננת. מה עליי לעשות לגבי העיניין של המוצץ וגם הילדותיות שדי מאפיינת אותו...????. אודה על מתן תשובה בהקדם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרמוצץ בגיל 4
22/01/2009נטלי שלום,
כל ילד נולד עם אישיות שלו, ונראה כי הראל שלך, כפי שאת מעידה הוא רגיש, ומתקשה להתמודד עם דרישות, יותר מהממוצע.
לעצתי, אפשר לנקוט בשתי דרכים : מצד אחד, מאחר שהוא עדיין צעיר (אפשר להמתין עוד שנה), מותר לתת לו "להינות" מילדותיות וממוצץ כשהוא עייף או מתוח. לא יקרה כלום.
מצד שני, אפשר להתחיל לעבוד איתו על חלופות. כלומר : ללמד אותו כלים אחרים להרגיע את עצמו במצבי לחץ. למשל : ללכת לשכב, ולעצום קצת עיניים, ולחשוב "כאילו" יש לו מוצץ בפה. למשל : לקחת לעצמו משהו לאכול, כמו חתיכת פרי, או שתייה קלה. למשל : לעשות משהו, אולי לצייר.
צריך להסביר לו, שהמוצץ הוא סימן "תינוקי", ולמרות שזה עוזר לו להרגע, ילדים עלולים לצחוק ממנו, ואז זה יהיה מבייש.
כדאי לבקש גם את הגננת להצטרף לתכנית זו, ולהפעיל אותה גם בגן.
אני מקווה שהראל ישתף פעולה ולאט-לאט ישתפר.בכל מקרה - ילד גדל, מבין יותר, קולט יותר את הסביבה, מתחזק, ולומד להתנהג עפ"י החוקים החברתיים המקובלים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמשבר בגןמודאגת22/01/2009שלום, בני בן שנתיים וחצי, נמצא באותו גן כבר כמעט שנה, ועד לפני כחודש, הכל היה תקין. הילד שמח בגן, אוהב את הצוות, ואוהב את הילדים. לפני כחודש היתה תקופה של שבועים בערך בהם נעדרתי מהבית הרבה בערבים, לפעמים אחרי שנרדם, ולפעמים לפני שנרדם (אבל לא היה ערב שלא הספקנו לבלות קודם יחד). הילד ידע שאני אצל חברה שגרה ממול, והסברתי לו שהיא צריכה אותי כי נולדה לי תינוקת חדשה, והיא צריכה שאלמד אותה לטפל בה. הוא הבין, שאל הרבה שאלות, ולא התלונן. בנוסף אציין שלפני תקופה זו הוא לא היה כל כך קשור לאביו. כלומר - כל עוד הייתי בסביבה, אבא ממש לא עניין אותו, ורק כשהם היו לבד הוא נהנה איתו גם. באותם שבועיים בהם נעדרתי בערבים, הוא היה עם אביו, והקשר בניהם התחזק, אך כבר אז הגננת דיווחה לי שמשהו עובר על הילד בגן. הוא יותר מתבודד, בוכה הרבה, רוצה את אמא. בתום השבועיים, אבא טס לחו"ל לשבוע. הילד ידע שאבא בחופשת סקי, דיברנו איתו בטלפון מדי ערב, וכל עוד בילינו יחד הוא התנהג רגיל לחלוטין, אבל בבקרים לפני הגן הוא היה ממש "מרדן". ניסה לעשות הכל כדי למשוך את הרגע, ובנוסף מבקש כל הזמן שאחבק אותו ולא אעזוב אותו. אפילו אם הייתי אומרת לו שאני הולכת לשניה אחת לשירותים הוא היה פורץ בבכי שלא אלך. הגננת המשיכה לדווח ל מדי יום שהמצב לא משתנה. יש ימים יותר קשים ופחות קשים, אבל בסך הכל רואים שהוא בסוג של מצוקה. קיוויתי שהכל יעבור כשאביו יחזור מהסקי, אבל למרות שעבר כבר שבוע מאז שחזר, ושנינו איתו כל ערב, ואיתנו הוא צוחק ומאושר, בגן הוא ממשיך להיות עצוב. הוא לא רוצה להשתתף בחוגים, ולא במפגשים, הוא לא רוצה ללכת לישון בצהריים, הוא פורץ בבכי על כל "שטות". האם זה אומר שהוא עדיין לא נרגע מהתקופה האחרונה, או שאולי זה בכלל נובע ממשהו אחר? בעבר כשהייתי שואלת אותו כל יום איך היה בגן, הוא תמיד היה אומר "כיף". וה\בכל התקופה האחרונה התשובה היא תמיד "לא היה לי כיף.." כשאני שואלת למה הוא לא עונה. מתעלם או מעביר נושא. בנוסף אציין שהוא הבכור, ואני כעת בחודש שביעי. הוא יודע מתחילת ההריון שלאמא יש תינוקת בבטן, והוא מדבר על זה בלי סוף. הוא כל הזמן אומר שהוא אוהב את התינוקת ורוצה שהיא תצא כבר, ומאד מתעניין בכל מה שקשור אליה, לכן לא נראה לי שיש לזה השפעות שליליות עליו, למרות שידוע שלפעמים הילד עובר משבר כשהאם בהריון. אשמח לשמוע את חוות דעתך... תודנה מראש, אמא מודאגת...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרמשבר בגן - תגובה למשבר בבית ?
22/01/2009לאמא מודאגת שלום,
לפי תיאורך, הילד שלך עובר תקופה לא פשוטה, המאופיינת ע"י שינויים רבים, חוסר-יציבות, שבירה של השגרה ועוד "איום" שממתין לו, בדמות אחות שעומדת להצטרף למשפחה, והילד (בוודאי בגיל שנתיים וחצי) עדיין אינו מבין מה המשמעות לחייו.
לכן, רק ברור וטבעי שהוא יגיב בחרדה קשה. סגנון התגובה שלו מוכר לנו מאד : ראשית, הוא נצמד אלייך, עד כמה שאפשר, ומנסה "לשמור" עלייך צמודה אליו, כדי שלא תיעלמי לו. שנית, הוא מבטא דחק וחרדה ברמה גבוהה בגן, משום שאז הוא רחוק מן הבית, ואולי מוטרד כל הזמן במחשבות, מה קורה בינתיים אצל אמא ואבא. במצב כזה, בוודאי שאיננו נהנה להיות בגן, והיה מעדיף להישאר בבית איתך.
קשה לייעץ לך, כיוון שהרי לא תוכלו לשנות את עובדות חייכם, או "להעלים" את ההריון, או להוציא את הילד מהגן. אבל אפשר לעשות כמה דברים כדי להקל עליו :
- נצלי את הזמן הפנוי להיות איתו עד כמה שאפשרי לך, ברוגע ובנעימות, במשחק משותף.
- דברי איתו, והכיני אותו לארועים, במיוחד ארועים חריגים, כמו יציאה שלכם בערב, נסיעה של אבא, וכד'. הסבירי לו למה זה חשוב. גם אם לא יבין, הוא יחוש, שאת משתפת אותו.
- בכל בוקר, ספרי לו על סדר היום שיהיה, הדגישי ארועים "טובים", כמו טיול או בילוי משותף שלכם, וכן דברים פחות נעימים לו, כמו הליכה שלך לשכנה. הידיעה לגבי סדר היום הצפוי, מקלה על הילד להתכונן לכך, ונותנת לו תחושה מסויימת של שליטה בחייו, וגם אם יגיב בבכי, או בכעס ("לא רוצה שתלכי!") זה יקל עליו לקבל את העובדה.
- בקשי את הגננת להקדיש לו מעט יותר תשומת-לב מהרגיל, במיוחד כאשר היא חשה שהוא עצוב או "לחוץ" : אפשר לגשת אליו, לחבק אותו, לומר לו שהיא מבינה שהוא מתגעגע לאבא ואמא, אבל גם היא אוהבת אותו, שמחה שהוא בגן שלה, ושגם כל הילדים האחרים אוהבים אותו, וגם ההורים של הילדים האחרים עסוקים ורחוקים. אפשר לבקש ממנה להקדיש לנושא הבית/המשפחה מפגש אחד, עם שיחה על עבודת ההורים, או נסיעות של ההורים לחו"ל, כך שכל ילד יספר מה הוא חש אז. זה עוזר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשעות שינה רבותהדס21/01/2009בתי בת 4 חודשים, נולדה 3.200 ויונקת מצויין. אני לא מתלוננת - ילדה רגועה וחייכנית, אך לעתים נדמה לי שישנה המון. בדיקה שערכתי מעלה כי היא ערה בין 6-7 שעות ביום, מה שמותיר אותה עם כ- 17-18 שעות שינה.. אני לא סופרת שעות האכלה בלילה - אז היא אוכלת כמעט מתוך שינה. האם נורמאלי? התפתחותה נראית תקינה לחלוטין אחוזון 85 גובה+משקל וכשערה - עליזה, חייכנית, ממלמלת ומתקשרת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרשעות שינה לתינוקת בת 4 ח'
21/01/2009הדס שלום,
את מוזמנת לבדוק בספרים על התפתחות ילדים, ותגלי, שתינוק עד גיל 6-8 ח', ישן בממוצע כ-16 - 18 שעות ביממה, כאשר בגיל שנה, הממוצע יורד בהדרגה ל-14 -15 שעות.
מכאן, שבתך בהחלט בתחום הנורמה, ואינך צריכה לדאוג. להיפך, תהני מכך, כל עוד את יכולה !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיך יוצרים קשר?ענת20/01/2009איך אפשר ליצור קשר באופן פרטי עם ד"ר יוכי בן נון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתריצירת קשר
20/01/2009ענת שלום,
אפשר להתקשר אלי בטלפון 054-4807441, בשעות אחה"צ או הערב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלקיחת חפצים מאחרשושי20/01/2009שלום רב שאלה לחברה הבן שלה בן ארבע ילד נבון יש לה בעיה שהוא הולך לחבר לשחק הוא כמעט כל פעם לוקח צעצוע קטן מהילד בלי רשות שם בכיס ושהיא מגיעה הביתה היא מגלה זאת איך לנהוג עם הילד ? מה להגיד לו? יש לציין לא חסר לו כלום יש בנוסף בעיה לאמא (החברה שלי) שהיא לא רואה טוב יש לה אחוזי נכות גבוהים זה נראה לך קשור? תודה רבה מראש המשך שבוע טוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקיחת חפצים ללא רשות
20/01/2009גליה שלום,
בהחלט ייתכן, שנכות האם יוצרת אצל הילד תחושה מסויימת של חסר, או מצוקה, שהוא מבטא אותה, ומנסה לפצות עליה, ע"י לקיחת חפצים מאחרים.
ראשית, כדאי לבדוק מה הוא חש מבחינת המשפחה שלו, מקומו בבית וכו', כדי לזהות את גורם המצוקה הרגשית.
מעבר לכך, לילד בן 4 אפשר להסביר את "עקרון המוסריות", והוא יבין שהתנהגותו לא נכונה. צריך בכל מקרה לדרוש ממנו להחזיר את החפץ לילד האחר, ולבקש את סליחתו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההצבעה תקשורתיתטלי20/01/2009באיזה גיל אמורה להופיע כבר הצבעה "תקשורתית" (כלומר כיוון מדויק של האצבע אל החפץ ממרחק, תוך התבוננות בו, ואחר כך התבוננות בעיניו של האדם שהילד רוצה לשתף אותו)? בני בן שנה וחודשיים ועדיין אינו עושה זאת. האם זה מצביע על בעיה? יש שלו קשר עין טוב, יודע איך עושות חלק מהחיות, מוחא כפיים, משחק מחבואים, אומר "אור" ו"אבא". לא עושה "ביי ביי".
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרהצבעה תקשורתית
20/01/2009יעל שלום,
כמו כל ידע מתפתח, יש טווח רחב של תנועת הצבעה. יש ילדים המתחילים בגיל 10 ח', וכבר נוהגים להצביע על אור, או הורה. יש ילדים המתחילים רק בגיל שנה וחצי.
לפי תיאורך, נשמע שבנך מפותח היטב, ולכן אין סיבה לדאגה. צריך לראות את המכלול. תמיד ייתכן, שדבר כלשהו יירכש מאוחר יותר, ולפעמים - בכלל לא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהריפוי בעיסוק בגיל 3.5?גלית18/01/2009שלום 1. הבן שלי בן 3.5, ילד מאושר ושמח, בעל זכרון וכושר ביטוי טובים, אוהב מוזיקה ובעל קצב טוב. לפני כחודש וחצי הפנתה הגננת את תשומת ליבי לכך שהוא לא אוחז נכון את העיפרון/ צבע, ולכן מתאמץ ובהמשך , בביה"ס, יתעייף מהר, לאחר כתיבה של כמה אותיות. לדעתה זה עניין של בשלות ויסתדר עם הזמן. בבית תיקנתי לו מעט את האחיזה ונראה לי שזה בלבל אותו עוד יותר. בבדיקת התפתחות בטיפת חלב, טענה האחות שבהחלט יש בעיה באחיזה ושכדאי כבר עכשיו ללכת לריפוי בעיסוק ולפחות לעשות איבחון כי אח"כ כבר קשה לתקן. חזרתי עם זה לגננת - לטענתה באיבחון יאמרו שמוקדם מדי לטיפול והיא הציע לתת לו טושים דקים ואת משחק הפטריות - כדי לאמן את שרירי הכתיבה. אני שומעת דעות לכאן ולכאן - מה דעתך? 2. דמיון אינו צד כ"כ חזק שלו - האם כדאי כבר לעבוד על כך וכיצד? תודה גלית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתראחיזת צבע בגיל 3 וחצי
19/01/2009גלית שלום,
1. גיל 3 וחצי הוא אכן צעיר מעט, ועדיין "מותר" לילד לאחוז צבע באחיזה לא בשלה, ואת צודקת שבהחלט ייתכן, כי הוא יתקן את האחיזה מעצמו. במכון שלנו, מעדיפים להמתין עד גיל 4 עם התחלת הטיפול. אז גם הילד ערני יותר לעצמו, וקל יותר לטפל בו : הוא מבין טוב יותר מה ההוראות שניתנות לו, והטיפול יותר יעיל.
יחד עם זאת, בהחלט כדאי לתת לו לתרגל באופן קבוע עבודת קואורדינציה של האצבעות, כמו השחלת חרוזים, שיבוץ פטריות וכד'. למדתי מהמרפאות בעיסוק שלנו, שהדרך הנכונה ללמד ילד אחיזה טובה, היא לתת לו צבעי פנדה, ולשבור אותם לשניים, כך שהילד צריך ללמוד לאחוז צבע "קטן". זה מחייב אותו לאחוז בקצות האצבעות.
2. מאד כדאי לפתח את דמיונו של הילד. אפשר בקלות לעשות זאת ע"י משחקי תפקידים (רופא ואחות, ילד וגננת, ילד ואבא/אמא, מוכר בחנות , או כל דמות מהספרות או מהטלויזיה). אפשר להלביש אותו בבגדים תואמים, לחקות את קולה של הדמות,כך שתהייה כניסה "ממשית" לעולם הדמיוני. הזמיני עוד ילד, ותכננו הצגה. זה מצויין גם להורים !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרעיונות נוספים לשיפור אחיזה נכונה
אבישג נווה27/09/2010מספר המלצות לשיפור והכנה לקראת אחיזה נכונה:
1. הרמת חפצים קטנים באמצעות פינצטה והעברתם ממקום למקום (על השולחן).
2. שבירת צבעי פנדה לפיסות קטנות מאוד כך שזה מאלץ את הילד להחזיק בצורה הנכונה יותר כהכנה לאחיזת עפרון.
3 עבודה עם פלסטלינה - גלגול פיסות קטנות לכדורים קטנים בין האצבעות.
4. משחק עם אטבי כביסה - ללחוץ עליהם על מנת שיפתחו.
בעצם העבודה צריכה להיות לחיזוק שרירי האצבעות (במיוחד אגודל, אצבע ואמה) כהכנה לאחיזה נכונה ויציבה של כלי הכתיבה בהמשך.
אבישג נווה - מרפאה בעיסוק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלהלילך18/01/2009שלום, התינוק שלי בן כמעט 4 ח'. עד כה ישן בעריסה שלו בחדר שלנו. האם יש חשיבות להתחיל להעבירו למיטה ולחדר משלו? האם זה הזמן ומומלץ? אשמח לשמוע מה החשיבות והמשמעות של הדבר. תודה מראש ויישר כח על הפורום הנהדר הזה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרשינה עם ההורים, או בנפרד ?
19/01/2009לילך שלום,
במידה מסויימת, זו שאלה של "אופנה". אין כאן נכון או לא נכון ברור ומדעי, אלא פילוסופיית חיים, ובתקופות שונות, אנו פוגשים פילוסופיות שונות.
כיום יש רבים, מאלה הדוגלים בגישת ה"רצף", שהם בעד שינה של התינוק עם ההורים אפילו ממש במיטה יחד, עד גיל ההתבגרות.
מצד שני ישנה הטענה, שהילד צריך ללמוד את הנפרדות, וצריך את המרחב הפרטי שלו, וגם להורים הזכות לפרטיות ולנוחיות.
דעתי האישית היא, שאם רק אפשר, ילד צריך לישון בחדר משלו, גם כדי ללמוד להיות במרחב משלו, לבד, וגם כדי לאפשר להורים מעט שקט ופרטיות.
מבחינה זו, גיל התינוק שלכם בהחלט מתאים להתחיל, אם כי - אם את עדיין מיניקה, וקמה אליו כמה פעמים בלילה, אולי עדיף לך, במיוחד בחורף, שיישן לידך. לא יקרה כלום גם אם תמתיני עוד חדשיים.
מעל גיל חצי שנה, ילדים כבר ערניים יותר, מתרגלים לקרבת ההורים, ואז ההפרדה קשה יותר.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיחור בהתפתחותיפית11/01/2009הבת שלי נולדה בשבוע 32.6 , היא היום 4.5 חודשים , מתוקן בת 3 חודשים , היא ערה במשך היום רק 4 שעות ולפעמים גם פחות ( היא אפילו לפעמים נרדמת גם כשהיא אוכלת במשך היום ) היא גם יושנת לאורך כל הלילה , היא לא מראה עניין כשאני מדברת אליה ( עשתה בארה - תקין) הפעם אחרונה שראיתי אותה מכייחת חיוך חברתי היה לפני 3 שבעות (כמה פעמים בודדות בלבד) , אני לא מצליחה לגרום לה לחייך , לא ניראה שהיא מתעניינת בי האם צריך להדאיג אותי שהיא יושנת כל כך הרבה ושהיא לא מראה עניין ושהיא לא מחייכת חיוך חברתי ? היא נוראה סובלת מגזים רואים שממש כואב לה , זה יכול להיות הסיבה לכך? אני נורא דואגת ולא יודעת מה לעשות תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרפגית בת 4 וחצי ח'
11/01/2009יפית שלום,
את מתארת מצב שהוא בהחלט לא רגיל לתינוקת בגיל של ביתך, אפילו אם נולדה פגית.
לא ברור לי אם את במעקב, ואיפה. מקובל שפגים נמצאים במעקב צמוד במרפאת פגים, בביה"ח שבו נולדו, או שמפנים אותם מייד אחרי הפגייה למכון להתפתחות הילד.
אינך כותבת איפה את גרה, אבל בכל איזור יש בית-חולים, ומרכז של התפתחות הילד ו/או מרפאת פגים, וחשוב שתהייו במסגרת כזו.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצד ימיןאסתי08/01/2009בתי ,תאומה,בת 8 שבועות ,נולדה בשבוע 35.6 במשקל 1.850 ק"ג, מגיבה יפה מאוד לגירויים ומאוד סקרנית, עוקבת אחרי חפצים ורעשים. בשבועיים האחרונים שמתי לב לא-סימטריה בראשה, היא התרגלה לישון כאשר ראשה מוטה ימינה, אם אני מתעקשת איתה ומשכיבה אותה על צידה השמאלי היא בוכה ומגיבה באי נוחות. איזה תרגילים עליי לעשות איתה על מנת לשנות הרגל זה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרנטייה לימין
10/01/2009אסתי שלום,
בהחלט יכול להיות, שהתקבע כאן הרגל שנרכש בתנוחה ברחם, ולוקח זמן עד שהוא משתנה. המשיכי לנסות להשכיב אותה בכיוונים שונים.
כדאי גם להתייעץ עם פיזיותרפיסטית התפתחותית, שתלמד אותך לעשות זאת בדרכים שונות. למשל : מגלגלים שמיכה צמר למין "בייגלה" סביב הילד, בתנוחה הרצוייה. כך נעים לו יותר והוא פחות מתנגד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבת שנה וחודשיים ואינה עומדתענבל07/01/2009שלום רב, ביתי בת שנה וחודשיים, אובחנה גמישות יתר והיפוטניה ע"י ד"ר צלניק. החלה לזחול בגיל 7 חודשים ולשבת בגיל 10 וחצי חודשים. היא אינה נעמדת וגם אם מעמידים אותה היא עומדת לשניות ספורות בלבד. הופנתי ע"י הרופא לפיזיוטרפיה אך התורים מאד מאד ארוכים (3 חודשים). האם יש תרגילים פשוטים שאני יכולה להתחיל לעשות לה בינתיים? הייתי מאד מבקשת המלצה על פיזיותרפיסטית פרטית באזור הקריות או חיפה מאחר שאני בהחלט לא יכולה לחכות 3 חודשים. אני לא מצליחה למצוא פיזיוטרפיסטית פרטית באזור זה. לעזרתך הדחופה אודה מאד, ענבל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרתרגול לעמידה
10/01/2009ענבל שלום,
לא הייתי רוצה לייעץ על תרגילים ספציפיים, כיוון שזה משתנה מילד לילד.
באופן עקרוני, אין גם סיבה ש"תדחקי" בילדה לעמוד. היא כנראה מעט איטית בהתפתחות המוטורית בגלל ההיפוטוניה, אבל אם נבדקה ע"י ד"ר צלניק והוא רגוע, אין סיבה שתהיי את מודאגת.
היא תגיע להליכה, בקצב שלה, ואולי עד שתגיעו לפיזיותרפיה, היא כבר תעמוד מעצמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכיצד גורמים לילד לישון רצוף בלילהשיר07/01/2009ילד מקסים ומפותח לפי גילו בן שנה קם 10 פעמים לפחות ביליה רוצה לישון עם אמאליפעמים אני מאפשרת ולפעמים לא כיצד לגרום לו להשאר במיטתו {בחדר ההורים}
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרשינה רצופה בלילה
10/01/2009שיר שלום,
אינך מציינת בן כמה הילד.
מכל מקום, 10 פעמים זה באמת הרבה. כדאי שתתייעצי עם רופא הילדים : אולי הוא רעב, או צמא ?
נסי למצוא את הסיבה ע"י שינויים שונים שתעשי בארוחות שלו, אולי בחדר (בתאורה, ברמת השקט או הרעש).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהערוץ הבריאות
בחן את עצמך:
האם אתם רומנטיים?מאמרים אחרונים
היועצים שלנו
מנהל היחידה לאנדוקרינולוגיה וסוכרת בחטיבה הפדיאטרית ומנהל השרות למחלות מטבוליות מולדות במרכז הרפואי האוניברסיטאי ע"ש סורוקה בב"ש. יו"ר לשעבר של האיגוד הישראלי לאנדוקרינולוגיה לילדים. מתמחה בגדילה, השמ... קרא עודמומחה לגסטרו-ילדים מחלות כבד, תזונת ילדים ורפואת ילדים. תחומי טיפול: כאבי בטן כרוניים, עצירות כרונית, קרוהן, קוליטיס, צליאק, הליקובקטר פילור, מחלות רפלוקס ועוד. ... קרא עוד
.jpg)
.jpg)
.jpg)


.jpg)





.jpg)

(1).jpg)