מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- צמיחת שיעראיריס23/04/2008
שלום רב, בתי בת מספר חודשים ועדיין לא צומח לה שיער ראש, עד איזה גיל כדאי להמתין עם זה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיער
ד''ר יורם זנדהאוז24/04/2008שלום וברכה,
יש להתייעץ עם רופא עור, רצוי רופא עור-ילדם
חג שמח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרגלי חינוך...שאלה21/04/2008
איני יודעת איך להתמודד עם הנכדים שלי . הם אחים : אחד בן 3 והשני בן שנתיים. הם מדברים ברור, חברותיים בגן, אבל שמתי לב שהאח בן בן השנתיים מתחיל לאכול למשל מעדן-, באמצע חייב לטבול את כף ידו בתוך המעדן, אין לו הרגלי ניקיון, וכמה שהסברתי לו הוא ממשיך לנהוג כך. כל מילה שנייה אצליהם המילה: לא", הם מקבלים ממני הרבה חום ואהבה, אוכלים בצורה מאד מלוכלכלת (אני מאד נקייה , משתדלת להתעלם, אך זה קשה), מסרבים לרחוץ ידים כשהם מתלכלכלים, בקיצור כל דבר הם אנטי, וזה מתיש. הם מכתיבים להורים שלהם מה לעשות , ההורים בד"כ נכנעים להם כי הם רוצים שקט... וכשההורים מסרבים הם פורצים בבכי מר. בלילה ישנים היטב כל הלילה. באיזה גיל ילד כבר חייב לאכול בצורה נקייה ומדוע הם כל כך סרבניים. הילדים שלי לא היו כאלה.... .הם סרבנים מאד להורים שלהם כמעט בכל דבר . אם לא שומעים להם - ישר בוכים.מה עושים? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גבולות
ד''ר יורם זנדהאוז21/04/2008שלום וברכה,
יש צורך חד משמעי בהדרכת ההורים על ידי בעל מקצוע שמתמצא בענין, למשל פסיכולוג/ית. בעיקר, בנושא גבולות והיררכיה משפחתית.
מוטב עכשיו, במהרה. שיתוף הפעולה של ההורים הכרחי.
חג שמח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זקוקה לעצה...יעל21/04/2008
ביתי בת 12.5, גובה 152 ס"מ, משקלה 50 ק"ג
אני מוטרדת שכן בחצי שנה העלתה 9-10 ק"ג וזה נראה לי המון. המון.
אכן, תזונתה אינה ראויה, היא איננה אוכלת פירות וירקות וכן לא דברי עוף ובשר, היא נזונה
בעיקר מקטניות ופחממות, אולם לא היה שום שינוי בהרגלי האכילה שלה בתקופה זו.
כמו כן היא סובלת לעיתים מחוסר ברזל ובעבר אף עלה חשד לאנמיה חרמשית, אך בדיקת דם
(אלקטרופרוז ?) שללה זאת.
לעיתים מתלוננת על כאבי בטן.
בדיקה שגרתית אצל רופאת משפחה לא העלתה דבר. אולם בכל זאת אני חרדה, אולי ישנה
איזושהי בעייה, אחרת ? ולא רק השמנה כתוצאה מתזונה...
על איזה כיוונים ניתן לחשוב?
מה ראוי וכדאי לבדוק? איזה בדיקות כדאי לבצע?
לעצותך מראש אודה.
תודה וחג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עליה במשקל
ד''ר יורם זנדהאוז21/04/2008שלום וברכה,
אני ממליץ על בדיקת אנדוקרינולוג ילדים (מומחה לגדילה והורמונים) ובנוסף, רצוי מאד יעוץ ומעקב של דיאטנית או נטורופאט/ית.
חג שמח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדים- מע' עיכול +שינהמיכל20/04/2008
שלום ,
ברצוני לדעת מאיזה גיל בערך מערכת העיכול של הילד היא כמו של מבוגר?
ומה הן מספר שעות השינה המומלצות ליד (מגיל 4 ומעלה) ועפ"י מי ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מערכת עיכול , ושינה
ד''ר יורם זנדהאוז20/04/2008שלום,
מקובל לצפות מילד מעל גיל שנה לאכול מכל תפריט הבית שמוגש לשולחן. ילד בגיל הגן אמור לישון לפחות 8 שעות בלילה .
חג שמח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרגלי שינהתמר15/04/2008
שלום,
בני בן שנה וארבעה חודשים ואינו ישן לילה שלם לבדו. הוא לא נקשר לשום אובייקט (ניסינו דובי, בובה, חיתול, חולצה של אבא ועוד), לא מוצץ אצבע ולא אוהב מוצץ. כאשר היה בן תשעה חודשים הוא ישן לילה שלם לתקופה קצרה, ואז חלה קצת והפסיק. עד לפני כחודשיים הוא היה נרדם לבדו במיטה, שותה מהבקבוק ואז עוזב אותו, מתהפך לצד ונרדם לבד, אבל שוב חלה ומאז הוא לא נרדם לבד אלא כמעט רק על הידיים. בנוסף באמצע הלילה הוא מתעורר ולא מוכן לישון אלא אם הוא מרגיש את היד של אמא/אבא (גם לא אם רק עומדים לידו) או שמביאים אותו למיטה שלנו והוא מחבק אותנו.
בשעות היום הוא מאוד חברותי, אוהב לשחק עם ילדים או מבוגרים ולא מפחד מזרים, ובאופן כללי מאוד חייכן ופתוח.
האם מדובר ברגרסיות זמניות כל פעם? אשמח לעצה.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינה
ד''ר יורם זנדהאוז16/04/2008שלום,
נראה לי שיש צורך בהדרכתכם ההורים, לגבי הרגלי שינה . רצוי שרופא הילדים יעשה זאת.
במידה ויש בעיה אובייקטיבית , כדאי להתייעץ עם רופא המתמצא בבעיות שינה.
חג שמח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רגרסיהנורית13/04/2008
בתי בת 3 וחצי עד לפני מספר ימים ידעה לספור עד 20 אך בימים האחרונים אני מרגישה
שיש רגרסיה בהתפתחות , לא יודעת לענות בת כמה היא, לא סופרת נכון. וכו"
רציתי לדעת האם זו תופעה מוכרת או מצריך מעקב בהתפתחות הילד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רגרסיה?
ד''ר יורם זנדהאוז14/04/2008שלום ,
צריך לראות אם המצב קבוע. האם היא בגן ילדים? מה אומרת הגננת? האם יש מתח כלשהוא?
צריך התייעצות עם רופא הילדים טרם פניה לגורם נוסף.
בברכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לתוכנית חדשה בערוץ 10קובי ערוץ 1010/04/2008
הילד התפתח מהר? שיעור מוקדם , מחזור, התפתחות גובה , שדיים, אשכים?בואו לדבר על זה בתוכנית חדשה בערוץ 10 בענייני בריאות.
נא לפנות במייל לקובי
[email protected]
או בטלפון052-8841705* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה השאלה?
ד''ר יורם זנדהאוז10/04/2008מה השאלה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות רגשיותערן09/04/2008
שלום,
בני בן ה-3 וחודשיים מתקשה להתמודד עם תסכולים ומגיב לתסכולים באמצעות מכות התפרצויות זעם בכי וכו'. גם בגן הצוות מתקשה להשתלט עליו והוא מכה את הילדים בגן ללא סיבה לא מאפשר להם לשחק בצעצועים.
ברצוני לציין כי בני אינו גמול.
כמו כן אשתי סובלת מהפרעות אכילה ולעיתים קרובות אינה מרגישה טוב האם יש קשר לעניין.
אנא, כיצד עלינו לנהוג ולמי לפנות על מנת לעזור לו לצאת מהמצוקה שהוא שרוי בה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תסכולים
ד''ר יורם זנדהאוז09/04/2008שלום,
יש צורך שרופא הילדים יעריך את המצב . האם יש תסכול עקב דבור לא ברור? האם יש סיבה נוספת? וכו'. במידת הצורך יש להפנות למכון להתפתחות הילד., לאחר התייעצות עם הגננת וקבלת מידע ממנה.
בברכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גמישות יתרגלית08/04/2008
שלום, בתי סובלת מגמישות יתר, האם זה עלול ליצור בעיות בעתיד?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גמישות יתר
ד''ר יורם זנדהאוז09/04/2008שלום,
גמישות יתר יכולה להיות ללא משמעות קלינית אצל 10% עד 15% מהאוכלוסיה.
יש צורך לבדוק גם אפשרות של היפוטוניה מלווה.
השלכות לעתיד, רק לאחר הערכה קלינית של פיזיו' ילדים.
בברכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהר06/04/2008
שלום רב,
אני בן 16 והתחלתי לעשן. רציתי לדעת האם עישון יכול לגרום לי להפסיק לגבוה והאם יש קשר בין השניים?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עישון
ד''ר יורם זנדהאוז06/04/2008שלום וברכה,
עישון מזיק מכל הבחינות וכדאי להפסיקו. לגבי גדילה-יש להתייעץ עם מומחה להורמונים (אנדוקרינולוג).
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 8 חודשים לא יוצר הברותדנה02/04/2008
בני בן 8 חודשים ואינו משמיע הברות.
לא בה בה בה ולא טה טה טה כלום
הוא משרבב שפתיים ומשפריץ רוק(רעש של פוק)
וחוץ מזה כלום
האם אני צריכה לדאוג?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הברות
ד''ר יורם זנדהאוז02/04/2008שלום וברכה,
כדאי קודם כל לבצע בדיקת שמיעה ולהתייעץ לאחר מכן עם קלינאית תקשורת.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קושי ללכתטלי01/04/2008
שלום, בתי בת 3 מתקשה ללכת ישר ופעמים רבות מתיישבת מחוסר כוחות, אני חוששת שיש לה בעיה כלשהי ולא יודעת לאיזה רופא כדאי לפנות, האם יש לך עצה בשבילי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קושי בהליכה
ד''ר יורם זנדהאוז01/04/2008שלום וברכה,
חשוב ביותר שביתך תיבדק על ידי אורטופד ילדים ובהמשך, לפי הצורך, על ידי נוירולוג ילדים.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיקים רצינייםשירי25/03/2008
שלום ד"ר, שמתי לב כי לאחרונה בתי בת השמונה סובלת מטיקים רצייניים בפנים, היא קורצת באופן בלתי רצוני עם עינייה ומעוותת את פיה מדי פעם, איני יודעת מתי זה התחיל (מדובר על החודש האחרון) אך האם יתכן שזה זמני או שכדאי לבדוק אצל רופא?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיקים
ד''ר יורם זנדהאוז25/03/2008שלום וברכה,
אני ממליץ על בדיקת נוירולוג ילדים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מעקב במכון התפתחות הילד במכבי השלוםורד23/03/2008
שלום ד"ר זנדהאוז,
בני נולד פג קיצוני והוא נמצא במעקב התפתחותי במכון מכבי השלום, ומקבל טיפולים. ברצוני לדעת האם אוכל לקבוע אצלך תור לייעוץ התפתחותי לגביו במסגרת המכון.
תודה,
ורד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תור
ד''ר יורם זנדהאוז24/03/2008שלום וברכה,
איני יודע. לא אני קובע את התורים. נסי להשאיר לי הודעה שם ואברר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה רגשיתעופר19/03/2008
בני בן חמש וחצי נמצא בגן חובה, לפי דברי הגננת מבחינה התפתחותית הוא מתאים לגילו ואין שום בעיה, הבעיה יותר רגשית וזה מתבטא בבכי והתפרצות כאשר ילד עושה לו פרצוף או במצב שבטעות ילד עבר לידו ונתן לו מכה או כאשר הוא בונה או מצייר ואומרים לו שזה לא יפה,אני חבר קופ"ח מכבי והרופא טוען שאיני יכול לקבל עזרה ממכבי כי הבעיה לא מוטורית או שכלית, האם תוכל להנחות אותי איך לטפל בבעיה זו ואיך כן אוכל לקבל עזרה ממכבי, כי כל טיפול פרטי שבדקתי דורש הוצאה כספית לא מבוטלת, תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בכי בגן
ד''ר יורם זנדהאוז19/03/2008שלום וברכה,
קודם כל, ניתן להתייעץ בפסיכולוג/ית הגן מטעם ה-שפ"ח העירוני (שירות פסיכולוגי חינוכי). שנית, אם הילד נולד בסוף השנתון, יתכן ויש חוסר בשלות רגשית. בנוסף, צריך לבדוק קיומם של גורמי סטרס אפשריים. במידה ויש צורך בטיפול , אפשר לנסות להעזר בטיפול רגשי בהבעה, יצירה, אמנות, בעלי חיים או רכיבה טיפולית דרך הבטוח המשלים לאחר הערכה ראשונית במכון להתפתחות הילד. ישנם גם פסיכולוגים בהסדר, בספר המטפלים של קופת החולים,אם יש צורך בכך.
ברכות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)
