מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- סוטוסחנה26/05/2008
שלום רב,
לאחיין שלי התגלה תסמונת סוטוס, אני לקראת הריון ומאוד חוששת מזה
מה הסיכויים שלי לתסמונת כזו? יש לציין כי אין תחלואה כזו במשפחה כלל.
הבנתי שזה גנטי ורציתי לדעת האם זה פגם כרומוזנלי מצד האם או האב?
אודה לעזרה,
חנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר SOTOS
ד''ר דורית לב29/05/2008האם נעשתה אבחנה מוליקולרית או רק קלינית?
בתסמונת סוטוס במרבית המקרים מדובר במוטציה חדשה כלומר שקרתה רק אצל העובר.
אם ההורים של אחיין שלך לא נשאים הרי שאת לא בסכון מגבר.
דר' דורית לב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוטיזםאביטל25/05/2008
במשפחתו של בעלי ישנם מקרי אוטיזם. האם האוטיזם נחשב למקרה תורשתי, ועד כמה עלי לחשוש מכך בהריונות שלי (אני מודעת לעובדה שאי אפשר לבדוק את זה במהלך ההריון)?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אוטיזם
ד''ר דורית לב29/05/2008התורשה באוטיזם היא מולטיפקטורילית. כלומר, מדובר גם בגורמים תורשתיים שמרביתם לא זוהו עדיין וגם בגורמים סביבתיים.
במרבית המקרים בעיקר אלה שבהם יש רק אוטיזם ללא ממצאים נוספים לא ניתן למצוא אטיולוגיה. לכן לא ניתן לקבוע את הסכון. הסכון באוכלוסיה הכללית כ 1:300 לידות
כדאי לבצע בכל מקרה בדיקת נשאות ל X שביר.
דר' דורית לב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בלוטת התריסזוקי21/05/2008
אני בת 48 . עד היום לא היו לי בעיות בריאות מיוחדות פרט לזה ,שבשנה האחרונה יש לי גלי חום ומחזור מתחיל להתנדנד.
בבדיקות דם שגרתיות התגלה TSH-6.96 הנורמה=0.35-4.94
T3 TOTAL=1.5
FT4=12.2 ,ABS=1818 (הנורמה-0-40 )
ANTI TPO ABS-17.6 ( נורמה=0.0-35)
THYRO ( נורמה=0.0-55 )
CHLESTEROL=262
HDL CHOLESTEROL=72.6
LDL CHOLESTEROL=174.7
T לציין שזו פעם ראשונה שיצאו לי תוצאות חריגות כאלה לגבי בלוטת התריס .עדיין לא קבלתי טיפול נשלחתי לאולטרסאונד של הבלוטת התריס ואלו התוצאות-אונה ימניתבגודל 5.1*1.7*1.7 ס"מ בעלת מרקם גרגרי והיפואקוגני מהרגיל,ללא גושים מוגדרים.
אונה שמאלית בגודל 1.7*1.5*4.5* ס"מ. בעלת מרקם גרגרי ללא גושים מוגדרים.
איסטמוס=בעובי תקין.
בלוטת רוק-תת ליסטיות תקינות
בלוטות לימפה-לא הודגמו בלוטות מוגדלות בצוואר.
בבקשה ,האם יש אפשרות להסביר לי את התוצאות ואת המשמעות גם של תוצאות בדיקות הדם וגם האוטרסאונד, ומה יהיה בהמשך? האם ינתן לי טיפול או יש צורך בהמשך בדיקות של הבלוטה .?התור לאנדוקרינולוג רחוק קצת ורציתי בינתיים הכוונה, ייעוץ .הרבה תודה על העזרה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בלוטת התריס
ד''ר דורית לב21/05/2008כדאי לפנות לאנדוקרינולוג להסבר
דר' דורית לב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת CT מוחאמא21/05/2008
"ממצא היפודנסי שלא עובר האדרה " מהו? מה ההשלכות?
בוצע CT לאחר פירכוס ראשון, MRI בהמשך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ממצא ב-CT
פרופ' טלי שגיא24/05/2008בדרך כלל מדובר באוטם ישן. יש להמשיך ולעשות MRI.
פרופ שגיא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקשר בין טיפול הורמוני כושל לADDיקיר21/05/2008
שלום
האם ידוע לכם אם יש קשר בין טיפול בטסטוסטרון עכב התפתחות גדילה לADD הפרעות קשב ???
(ולא להגיד סתם לא ) אם תוכלו לנמק למה לא או למה כן ???
תודה מראש!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעת קשב וטסטסוסטרון
פרופ' טלי שגיא21/05/2008פעם שמעתי תאוריה שיש קשר בין חשיפה לטסטוסטרון ברחם להפרעת קשב. ניסו גם להשתמש בזה כהסבר לשכיחות היתר בבנים לעומת בנות. קשר זה לא הוכח למיטב ידיעתי.
פרופ שגיא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלטלי את כנוירולוגית בטוח צריכה לדעת
יקיר27/05/2008ראיתי כבר מספר רב של פעמים בערוצי המדע שבתהליך ההתבגרות המוח עושה חיוות מחדש של הקשרים המוחיים הטענה שלי היא כזאת התחלתי התבגרות כחצי שנה ושהפסיקו את הזריקות כאילו עצרו באמצע את התהליך של החיוות במוח ומאותו הרגע התחיל ה ADD בהדרגה
זה הגיוני הקשר עכשיו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההפרעת קשב והתבגרות
פרופ' טלי שגיא07/08/2008לא!!
הדברים שאתה כותב אינם מבוססים מדעית.
פרופ שגיא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאב ראוש בלוטה התנבחה
rawda nagar07/08/2008אני שואלת יש לי בעיה אני חולה הבלוטה שבראוש התנבחה אז אני שואלת אם יש נתוחים ראודה נגאר תענו על התשובות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאב ראש ובלוטה
פרופ' טלי שגיא07/08/2008כאב ראש המלווה בבלוטה מוגדלת מעיד על סיבה זהומית. יש לפנות לרופא המשפחה.
פרופ שגיא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דם נמוךיוסי19/05/2008
שלום רב, רציתי לדעת אם לחץ דם נמוךף זה גנטי, כלומר האם יתכן שלכל המשפחה לחץ דם נמוך אם לשני ההורים יש?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ דם
ד''ר דורית לב20/05/2008לחץ דם נקבע ע"י גורמים רבים בחלקם גם גנטיים. לכן זה בהחלט יתכן שאם להורים לתץ דם נמוך יהיה גם לילדים. בכל מקרה חשוב אבל להקפיד גם על כל גורמי הסכון הידועים (השמנה, תזונה וכו').
לחץ דם נמוך אינו נחשב למחלה!
דר' דורית לב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחלת שריריםשירה16/05/2008
שלום,1.האם ניתן לגלות מחלת שרירים או יותר נכון חשד למחלת שרירים/מערכת העצבים בעובר על ידי ממצא באולטראסאונד של מבנה ציסטרנה מגנה שנוטה כלפי מטה? או על ידי כך שרואים שיש נוזל רב מהרגיל בתוך ומסביב למוח הקטן/צרבלום?
כמו למשל מחלת הSMA?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ציסטרנה מגנה מורחבת
פרופ' טלי שגיא16/05/2008אין קשר בין מחלת שרירים וציסטרנה מגנה מורחבת. יעוץ לגבי הפרעה מבנית של מוח העובר מומלץ לקבל במרפאה לנוירולוגיה של העובר בבית חולים וולפסון. שם תפגשי עם צוות של מומחה לאולטראסאונד, נוירולוגית ילדים (אני) וגנטיקאית.
פרופ שגיא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נימוליאירה14/05/2008
שלום
אתמול בבוקר קמתי עם הרגשה מוזרה של רגליים רדומות (זה ממש הזכיר לי את ההרגשה שהיתהלי בלידה, אחרי שהאפידורל התחיל להתפוגג אך עדיין לא יצא לגמרי מהגוף) ושל נימול ושל רגליים כבדות. יש לציין שההרגשה היא סימטרית והיא מגיע מכפות הרגליים ועד אזור הטבור.
מאז עבר יום וחצי וזה לא הפסיק . הלכתי היום לחדר מיון, שם עשו לי בדיקות דם וצילום של עמוד שדרה תחתון ולא מצאו כלום. אמרו לי לקבוע תור ל MRI בגב וגם לבוא עוד שבוע לביקורת.
מה זה יכול להיות? מה היית מציע לעשות?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נימול
פרופ' טלי שגיא14/05/2008לחץ על חוט שדרה יכול לגרום לנימול. עליך לבצע MRI.תבדקי גם B12. האם היית חולה בזמן האחרון במחלה וירלית?
בברכה
פרופ שגיא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה והמשך
יאירה14/05/2008אני אעשה MRI בגב, כמו שבקשו ממני. האם צריך גם MRI של המוח?
לא הייתי חולה בזמן האחרון.
רציתי להוסיף שאני בת 38. אבי ז"ל היה חולה בMS
האם למה שאני מרגישה יש קשר לMS ?
כמו כן היום הנימול עלה עוד למעלה, והוא כעת מכפות הרגליים ועד לחצי הבטן.
מה זה יכול להיות?תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אינברסיה - לדר' לבטל10/05/2008
אני נמצאת בשבוע ה - 23 להריוני השלישי. בבדיקת מי שפיר שנעשתה מתוך בחירה (אינני בקבוצת סיכון והחלבון העוברי יצא תקין לחלוטין) נמצאה אינברסיה בכרומוזום 3. בעלי ואני הופננו לבדיקת קריוטיפ ואנו ממתינים בחרדה גדולה לתוצאותיה.
בהנחה שמדובר בתסריט האופטימי יותר, דהיינו שאחד מאיתנו נושא את אותה אינברסיה - מה זה אומר? האם אפשר להמשיך את ההריון בשקט? האם משמעות הדבר היא שהסיכון למום בעובר נמוך? האם ניתן לדעת על אילו אחוזים של סיכון מדובר?
האם ניתן איכשהו לדעת על סוג המום האפשרי?
אשמח לתשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אינברסיה
ד''ר דורית לב11/05/2008אם תמצא אינברסיה אצל אחד מכם הרי שהסכון לבעיה בעובר נמוך ביותר ואפשר להמשיך את ההריון בשקט.האם ידוע לכם הקריוטיפ המדויק?
דר' דורית לב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאינברסיה - המשך
טל11/05/2008אני לא מבינה כל כך למה כוונתך בקריטויפ מדוייק אז אצטט לך את ממצאי הדיקור:
"בבדיקת תאי מי השפיר נמצא קריוטיפ זכרי בו נצפה רהארגון בכרומוזום 3 קרוב לודאי אינברסיה
46, XY
INV.3 (q22:q25.1)
מקוה שזה מקדם משהו...
אשמח אם תספרי לי משהו חדש...
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קוורנומהרונית08/05/2008
שלום רב, לפני חודשיים עשיתי CT מוח עם חומר ניגוד עקב כאבי ראש והתקפים נוירולוגיים קלים (נימול, חולשה) בCT לא נמצא דבר , לאחר מכן עשיתי MRI שבו נמצאו 2 ממצאים: מתחת לטנטוריום: מבנה תקין למעט נוכחות אנגיומה רידית קטנה ומטושטשת בצד הימני של הגשר שאורכה המירבי כ11 מ"מ (הנוירוכירורג טוען שלא רואים כלום וזו אפילו לא אגיומה)
מעל לטנטוריום: מימין לקו האמצע, מעל החדר הצדדי הימני בקורקס המדיאלי של הונה הפריאטלית הימנית מודגמת קוורנומה מעוגלת עם מרכיב המוסידריני דומיננטי שצורתה מעוגלת וקוטרה המירבי 7.7 מ"מ, לאחר הזרקת גדוליניום לוריד קיים רושם של האדרה קלושה בשוליה של קורנומה זו. נראה שמדובר בקומפלקס של אנגיומה/קוורנומה.
היום אני סובלת מלחצים בראש והאוזניים וטנטון באוזן ימין, יש לציין שמאז אני לא רגועה כי קוורנומה זו דיממה פעם, הנירוכירורג אמר שלא ניתן לנתח ואין גם צורך רק מעקב של MRI פעם בחצי שנה, אבל אני לא רגועה ומפחדת מאירוע מוחי. (אני בת 27 חצי שנה לאחר לידה וגינלית, חודש וחצי לאחר הלידה הכל התחיל) אשמח לחוות דעת נוספת וסליחה על האורך. רונית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ממצא ב-MRI
פרופ' טלי שגיא09/05/2008לא נראה שתלונותיך קשורים לממצא ב-MRI. אני ממליצה לפנות לנוירולוג לקבל חוות דעת וגם עזרה בתלונותיך.
בברכה
פרופ שגיא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעות לוואיעינב06/05/2008
אני מטפלת בנער צעיר (בן 12) המאובחן כסובל מ-ADHD עם מאפייני היפראקטיביות ואימפולסיביות מובהקים.
הנער מטופל כבר כ-6 שנים לסירוגין בריטלין על תצורותיו השונות, וללא התמיכה התרופתית מתקשה מאוד לתפקד נורמטיבית בביה"ס. מדובר בנער נבון וברוך כישורים, שהקושי שלו בוויסות התנהגותי מייצר בעיות הסתגלות ותפקוד קשות. תגובותיו של הנער לריטלין מיידיות וקשות: מגוון טיקים ומאניירות באזורי הפנים, הצוואר, חגורת הכתפיים והקודקוד (קדמת הראש), וכן - פיקים קוליים (קולות כחכוח שונים). מאוד מזכיר תסמיני טורט. התופעות נחלשות, אם כי לא נעלמות לחלוטין, עם הפסקת השימוש בריטלין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר yheho
פרופ' טלי שגיא06/05/2008טיקים קוליים ומוטוריים הנמשכים לסרוגין מעל שנה הם הסימנים של תסמונת טורט. לא משנה אם הטיקים מתגברים בשל ריטלין. ל-50% מילדים עם טורט יש גם הפרעת קשב.
פרופ טלי שגיא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תשובת אם אר איי מטרידהמיכל04/05/2008
תשובת אם אר איי אצל בני :
שינוי אות ציסטיים - פסיים ומוקדיים היפראנטנסים ב-FLAIR\T2 זעירים
פריונטריקולריים קדמיים ואחוריים דו"צ.
הבן לאחר הוצאת גידול מהמוח והידרוצפלוס.
האים זה אומר שיש משהו על פני המוח ? גידול כלשהוא?
אני בלחץ
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר MRI
פרופ' טלי שגיא06/05/2008איני יכולה להתיחס ל-MRI בלי לראות אותו. עליך לפנות לרופא המטפל ששלח אותך ל-MRI.
פרופ שגיא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נשאות ל PKDרונית30/04/2008
אני בהריון בשבוע 13. אובחנתי בגיל 15 כסובלת מ ADPKD (כליות פוליציסטיות), אבל תפקודי הכליות שלי תקינים.
רציתי לדעת אם ניתן לבדוק נשאות למחלה אצל העובר באמצעות בדיקת מי שפיר?
מהי הפרוצדורה שעלי לעשות כדי ששני הגנים (PKD1 ו PKD2) יבדקו בבדיקת מי השפיר?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר APKD
ד''ר דורית לב30/04/2008שלום רב,
קודם כל צריך לבדוק אצלך. אם לא תמצא מוטציה אצלך אין מה לבדוק זאת במי השפיר.
הגנים האלה נבדקים בחו"ל בעלות גבוהה . וזה תהליך שלוקח זמן.
בכל מקרה מומלץ שתעברי בדיקות US של כליות העובר
בברכה,
דר' דורית לב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנשאות ל PKD
רונית30/04/2008האם קופת חולים כללית מממנת את הבדיקה הגנטית הזו ?
הנפרולוגית שלי הסבירה שכמעט לא ניתן לראות ציסטות אצל העובר כי הן מאוד קטנות בשלב זה (ורק לקראת גיל 9-10 ניתן לראות אותן ב US).
האם הדבר נכון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכליות פוליציסטיות
יעל11/04/2010שלום
אני מתכננת להכנס להריון שאלתי היא כזו: אחותי סובלת מכליות פוליציסטיות ומועמדת להשתלת כליה. הוריי עברו את הבדיקה ואינם נושאים את הגן הזה. האם יש סיכוי שגם אני נושאת את הגן והאם צריך לעבור בדיקה גנטית. והיה ואני נושאת את הגן מה זה אומר מבחינת הריון ואילו בדיקות צריך לעשות לעובר?
אודה לתשובתכם המהירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכליות פוליציסטיות
ד''ר לינה באסל13/04/2010שלום,
חשוב לדעת על איזה בדיקות גנטיות מדובר. האם לאחות יצאה בדיקה גנטית לא תקינה? איפה בוצעה הבדיקה? באיזה שיטה?
מומלץ לקבל יעוץ גנטי מסודר עם כל התוצאות של בירור משפחתי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהשרה27/04/2008
שלום רב, בנוגע למחלת ההמופליה, לא הבנתי, אם רק האמא חולה הילד בטוח יהיה חולה? ואם רק האבא חולה? מי הנשא ומי החולה? זה מסובך מאוד.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המופיליה
ד''ר דורית לב30/04/2008בהמופיליה השכיחה האמא היא נשאית בריאה בד"כ והבנים בסכון של 50% לחלות במחלה.
כאשר האב חולה הבנים שלו תמיד יהיו בריאים והבנות שלו תהינה נשאיות.
דר' דורית לב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תחושת כאבמיכל24/04/2008
הבן שלי בן השמונה מגיב בצורה שונה לכאב:
כשהוא מתלונן על כאב כלשהוא, מגדיר את זה כבלתי נסבל ונראה רגוע.
הוא אחרי ניתוח, לפני 4 שנים, עקב הוצאת גידול מוחי, ללא טיפולים.
הוא סובל מכאבי ראש, מוגדרים כחזקים, אמיתיים בבדיקות לחץ מוחי מוגבר שנעשו,
ועדיין הילד רגוע, לעיתים מחייך, אבל נראה חיוור לחלוטין, עיניים אדומות מאוד...
כנ"ל לגבי נפילה ומכה ביד שהיתה לפני כמה ימים, בקושי מזיז את היד, אבל משתולל כאילו כלום.
התופעה הזאת מוזרה למדי, אני מאמינה לו כשכואב לו, הוא לא מנצל את זה אף פעם,
לא דורש טובות הנאה, פשוט לא מרוויח כלום.
משהו מוזר בביטוי לעוצמת כאב....
מה דעתך?
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב בלתי מוסבר
פרופ' טלי שגיא27/04/2008היכן היה הגידול? שינוי בתחושת הכאב יכול להיות קשור למיקום הגידול.
מתי עשיתם MRI אחרון?
כדאי לפנות לנוירוכירורג שניתח אותו.
פרופ שגיא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

