מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אפילפסיהמיכל24/04/2008
הבן שלי מטופל בטרילפטין בגלל פרכוסים.
לצערי עדיין אינו מאוזן.
תלונות חדשות ודי מלחיצות:
יש לא מדי פעם כאבים , פעם ביד, פעם ברגל, לדקה עד שתיים וזה חולף.
לעיתים נרדמת לו כף רגל שמאל והתחושה חוזרת לאחר מספר דקות.
האים אלו גם פרכוסים?
ידוע שהמוקד העיקרי הוא פריאטלי ימני.
האים פרכוס יכול להתבטא בכאב או אובדן תחושה???
שרון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי להוסיף- חשוב
מיכל24/04/2008הכתף השמאלית שלו קופצת מדי פעם, בכל יום.
האים אלו התקפים חדשים???
תופעות לוואי של הטיפול התרופתי???
תודה מראש
שרון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאפילפסיה
פרופ' טלי שגיא27/04/2008התופעות השונות המתוארות יכולות להיות פרכוסים. מומלץ לעשות וידיאו EEG ולראות האם יש פעילות אפילפטית בזמן התלונות.
בבאכה
פרופ טלי שגיא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקאות בלתי פוסקותאורלי23/04/2008
שלום רב, אולי תוכלו לעזור לי, בתי בת 18 סובלת ממחלה כלשהי שאינה מאובחנת, היא מקיאה במשך כל היום בתקופת התעוררות המחלה יש לה התקפים, כאבים והיא לא מסוגלת לתפקד, לעבוד וכו', בדרך כלל זה נמשך כשבוע ואז היא חוזרת לשגרה ומרגישה טוב במשך שלושה שבועות עד חודש, וכן הלאה, בכל תקופה ההקאות חוזרות, הרבה רופאים טוענים כי זה פסיכוסומטי אבל אני לא יודעת מה לעשות ורוצה לעזור לה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הקאות חוזרות
פרופ' טלי שגיא23/04/2008נראה שמדובר במצב הנקרא CYCLIC VOMITING אם נערך ברור והוא תקין ניתן להתיחס לתופעה כמקבילה למיגרנה ולתת טיפול בהתאם. מומלץ לפנות לנוירולוג המתמצא בתחום.
בברכה
פרופ טלי שגיא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תסמונת טרנרדנה21/04/2008
שלום ,
גילו כי העוברית שלי סובלת מתסמונת זו בחודש שישי, עברתי הפלה, רציתי לדעת להריון הבא, האם יש דרך לזהות תסמונת כזו לפני הגעה לחודש מתקדם כל כך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תסמונת טרנר
ד''ר דורית לב21/04/2008תסמונת טרנר אינה תורשתית, כלומר הסכון לחזרה בהריונות הבאים הוא נמוך.
בכל מקרה אפשר לאבחן את התסמונת ע"י בדיקת סיסי שיליה גבר בשבוע 11
דר' דורית לב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהדימה16/04/2008
שלום רב,
מצאו אצלי את מחלת FMF עקב בעיות עיכול במשך שנים רבות. אפשר לשמוע כמה מילים על המחלה הזו ?
מהי וכיצד מטפלים בה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר FMF
ד''ר דורית לב21/04/2008זו מחלה תורשתית רצסיבית השכיחה ביהודים יוצאי אגן הים התיכון.
הצורה הקלאסית של קדחת ים תיכונית (FMF) מתאפיינת בעיקר בהתקפים חוזרים של חום המלווה בדלקת של קרומי הבטן (מתבטא בכאבי בטן), או בדלקת של קרומי הריאה (מתבטא בכאבים בחזה בעת שאיפה עמוקה של האוויר לבית החזה), או קרומי הפרק (מתבטא בנפיחות, אודם וכאב של הפרק המעורב – בד"כ הקרסול או הברך). ההתקפים הללו נמשכים 24-48 שעות וחולפים מעצמם. תדירות ההתקפים משתנה מאחת לשבוע עד אחת למספר חודשים ואף אחת למספר שנים. עם טיפול תרופתי יום יומי בכולכיצין התקפי ה-FMF פוחתים או אף חולפים ברוב הגדול של החולים. רק ב-5% מהמקרים אין תגובה לטיפול – גם אז מומלץ להמשיך בו שכן הטיפול מגן מהסיבוך הכיליתי
האם נעשתה אצלך בדיקה גנטית?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לקטט גבוה לתינוקת בת 3 שבועותבר13/04/2008
שלום,
בתי בת חודש וחצי. בגיל 3 שבועות היה אירוע של ישנוניות למשך כ-10 במהלכו נעשה בירור מקיף בבי"ח, שכלל בירור ספסיס ומטאבולי. הממצאים לא תאמו לבעיה מטאבולית ידועה, אך נמצא כי הלקטט היה גבוה. בביקורת בגיל חודש הלקטט היה תקין.
מה משמעות לקטט גבוה? האם זו יכולה להיות סיבה לישנוניות?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לקטט גבוה
פרופ' טלי שגיא13/04/2008לקטט גבוה יכול להעיד על הפרעה בזרימת דם לרקמות כמו במצב של שוק או על מחלה של חילוף חומרים שבה יש הפרעה במיטוכונדריה: ספק האנרגיה של התא. יכול להיות קשר בין ישנוניות ומחלה מיטוכונדריאלית. יש צורך במעקב רפואי במרפאה המתמחה במחלות מטבוליות.
בברכה
פרופ שגיא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרניטין נמוך (או חסר בקרניטין)ליאת09/04/2008
בבדיקות דם שנעשו לבתי בת ה-11 חודשים נמצאו ערכים נמוכים של קרניטין: 18.5, כשהטווח המצויין הוא בין 38 ל-50.
הבדיקות נעשו לה עקב התפתחות מוטורית איטית ושבירת אחוזונים בעקומות המשקל (כלפי מטה).
מקריאה מהירה ברשת אני מבינה שאכן יכול להיות קשר בין כל הנ"ל. כמובן שאפנה לרופא שהפנה אותנו לבדיקה, אך הוא נמצא בחופש בימים הקרובים ואני קצת בלחץ... מעוניינת לשמוע כל דבר הידוע לכן על התופעה ו/או הפנייה למקורות אינפורמציה בנושא. האם ייתכן שקיימת כבר פגיעה בלתי הפיכה (קוגנטיבית/מוטורית)? מהי רמת הדחיפות של מתן התוסף (קרינטין)?
תודה ובהצלחה עם הפורום.
ליאת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרניטין נמוך
פרופ' טלי שגיא13/04/2008זוהי רמה גבולית של קרניטין אשר אינה גורמת לתופעות קליניות. היא שכיחה מאד בילדים עם הפרעה בעליה במשקל כי רב הקרניטין מקורו בתזונה.
יש להשלים ברור ולבדוק חומצות אורגניות בשתן ואצילקרניטין. בשלב זה אין צורך בתוסף.
בברכה
פרופ שגיא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה! האמת היא שהספקתי כבר
ליאת14/04/2008לקבוע תור פרטי אליך. האם אין צורך לדעתך ביעוץ פנים מול פנים בשלב זה? (התור הוא רק בסוף חודש יוני).
האמת היא שבשל שילוב בין רגישות תחושתית באזור הפה לבין רגישות ללקטוז אני באמת מוצאת את עצמי קצת מוגבלת במגוון המזונות שאני יכולה להציע לה. היא אוכלת בעיקר מרקם טחון או דברים שהיא יכולה להמיס באופן מוחלט בפה (קרקר מסוג "פתית", למשל). במסגרת האוכל הטחון היא אוכלת פירות, ירקות, דגנים וקטניות. מאד לא מתלהבת כשמוסיפים לתערובת הירקות בשר. הבנתי שקרניטין נמצא בעיקר בבשר ובמוצרי חלב. בנוסף, היא יונקת. האם חלב האם הוא המקור היחיד לקרניטין כרגע מבחינתה? האם יש מזונות נוספים שאני יכולה לשלב בדיאטה שלה, במסגרת ההגבלות הללו?
ושאלה אחרונה: אני מבינה שרמת הקרניטין היא גבולית, אבל האם גם לאור התמונה הקלינית (כפי שאמרתי איחור מוטורי של מס' חודשים ומשקל וגובה נמוכים) לא כדאי לשקול מתן תוסף? ובכלל - האם קיימות תופעות לוואי או חסרונות ללקיחת התוסף?
שוב - תודה רבה!
ליאת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהשוקומוקו07/04/2008
היי אני בן 14.5
כבר די הרבה זמן בטח כבר כמה שנים אני מרגיש לפעמים כאלה דקירות במקומות שונים בגוף כל פעם במקום אחר
אני ממש לא יודע מה זה וזה דקירות ממש חזקות
יש סיכוי לבעיה עם העצבים?כי אני באמת על דכאון די חזק בזמן האחרון..
מה לעשות כדי להפסיק את זה?תודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה לא עונים?
שוקומוקו19/04/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדקירות בגוף
פרופ' טלי שגיא21/04/2008כדאי לבדוק ויטמין B12 וכן כדאי שאמא שלך תקח אותך לרופא ילדים שיבדוק אותך ויתיחס גם לדכאון שלך כי דכאון יכול לגרום גם לתופעות גופניות.
בברכה
פרופ טלי שגיא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לד"ר לבהילה07/04/2008
שלום , רציתי לדעת מה זה מחלות מיטוכונדרליות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחלות מיטוכונדריליות
ד''ר דורית לב07/04/2008המיטוכונדריות הן ספק האנרגיה של התאים בגוף. מדובר בחלקיקים תוך תאיים שבתוכם נוצרות מוליקולות ה ATP המשמות לאנרגיה. בכל תא בגוף יש מספר רב של מיטוכומדריה ובכל מיטוכונדריה יש מסםר מוליקולות של DNA מעגלי השונה מהDNA הנמצא בגרעין.
המחלות המיטוכונדריליות מתאפינות בפגיעה במערכות הזקוקות לאנרגיה כמו הלב, ראיה שמיעה, מערכת השרירים והמח. ישנן מחלות מיטוכונדריליות רבות, חלקן גורם לפגיעה רבמערכתית וחלקן יכול להתבטא למשל רק בעוורון או רק בבעיית שמיעה.
המיטוכונדריות מועברות לצאצאים רק דרך האם.
המחלות יכולות לעבור במספר צורות תורשה מכיוון שחלבוני המיטוכונדריה מקודדים בחלקם הקטן ע"י ה DNA המיטוכונדרילי וברובם ע"י ה DNA הגרעיני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ct מוחדוד04/04/2008
שלום
אני חזרתי לפני חצי שנה מהודו , וסבלתי מחולשות סחרחורות מידי פעם חום,קשיי שינה ,
כאבי ראש שלא עוזבי אותי עד היום-עיקצוצים ברגליים,עשיתי מלא בדיקות שכללו דנגי וציקונגונה EBV CMV, עשיתי גם CT מוח לפני 5 חודשים כלומר חודש אחרי שחזרתי ולא נמצא כלום חוץ מתפקודי כבד לקויים שבביופסית כבד יצא כבד שומני עם דלקות מזעריות כרוניות שמתאים ל NASH,
קיבלתי טיפול ממוחה למחלות זיהומיות לפני חודש לטפילים שכלל אסקזול פרוטוציד ומטרוג'ל
(למרות שלא אובחנתי גם לא בבדיקת צואה אלא ב CT בטן שראו עיבוי במעי הדק עקב אישפוז בבית חולים לפני שבועיים בגלל חום גבוהה , ואח"כ עשו קולונוסקפיה במעיים ולא מצאו כלום יש לציין שטופלתי באישפוז במטרוג'ל וציפרודקס שבוע )
המצב השתפר אחרי הטיפול הזה , אבל עדיין יש לי כאבי ראש וסחרחורות וקצת חולשה .
שאלתי היא האם ב CT בסיס מוח אפשר לראות אם יש איזה טפיל שהתישב לי בראש וגורם לי לכל הבלאגן הזה , או אולי צריך לעשות MRI כי CT לא מספיק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר CT מול MRI
פרופ' טלי שגיא06/04/2008CT אינו מספק כדי להדגים פגיעה מוחית ממחלה זהומית. לא ניתך לראות פרזיטים גם ב-MRI.
אם עדיין יש לך תלונות מומלץ לעשות MRI.
פרופ שגיא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קריאטינין נמוךמיקה31/03/2008
שלום רב,
הריון שבוע 23. ברקע קוליטיס כיבית.
רציתי לברר מה אומרת רמת קריאטינין נמוכה.
בבדיקות דם - אנמיה קלה וקריאטינין 0.29.
האם זה קשור לקוליטיס? האם יש סכנה לעובר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קריאטינין נמוך
פרופ' טלי שגיא01/04/2008אין משמעות לקריאטינין נמוך אלא רק לקריאטינין גבוה המעיד על הפרעה כליתית.
פרופ שגיא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקריאטינין נמוך
פרופ' טלי שגיא01/04/2008אין משמעות לקריאטינין נמוך אלא רק לקריאטינין גבוה המעיד על הפרעה כליתית.
פרופ שגיא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לבקנותנעמה30/03/2008
שלום רב, ותתחדשו על הפורום,
רציתי לדעת האם לבקנות היא תופעה שניתן לדעת עליה לפני לידה? והאם יש בכך משהו רפואי מסוכן או רק ביטוי חיצוני?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לבקנות
ד''ר דורית לב07/04/2008ישנן מספר צורות של לבקנות.
אם יש ספור משפחתי ניתן לנסות לאבחן את הבעיה ואז במידה ומוצאים את הגן האחראי ניתן לבדוק האם העובר נושא מוטציה דומה.
ברב מהמקרים הבעיה היא בחסר פיגמנט בשיער בעור ובעין ולכן יש גם פגיעה בראיה וכן בעיה בחשיפה לשמש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

