מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- שלפוחית השתןשני22/05/2010
אני בת 51 וכל חיי סבלתי מתכיפות במתן שתן אך לא בצורה קשה ומטרידה ויכולתי להתאפק.
הייתי מתעוררת גם בלילות.
אולם בחודשיים האחרונים המצב החמיר בצורה משמעותית ולא יודעת מדוע ממש כל הזמן צריכה לשרותים,יוצאת מהשרותים ומרגישה שיש לי עוד.3 פעמים בדיקות שתן כללית ותרבית תקינות.
עשיתי בדיקת us לפני חודש של השלפוחית והכליות ויצא תקין.
לפני שבוע עשיתי אורודינמיקהו אלו התוצאות:
1.שלפוחית יציבה,היענות ירודה.
2.קבולת שלפוחית נמוכה.
3.תחושה-sensory urgency
4.אין דליפת שתן במאמץ.
5.ריקון שלפוחית לא תקין שארית של כ-150 סמ"ק
קיבולת 320 סמ"ק.
6.מתן שתן מאורך ואיטי.
סיכום:
sensory urgebcy
low complience bladder
מה זה אומר והאם יש טיפול
כמו כן היה לי מעט דם בשתן לאחר הבדיקה ופסק למחרת אך צריבה פנימית יש לי עד היום.
האם בגלל ההחמרה הפתאומית יתכן ויש לי איזה גידול?
אני ממש בלחץ נוראי גם לגבי התוצאה וגם בגלל התכיפות הנוראה.
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עיו שאלה
שני22/05/2010איך גם אוכל לדעת שזה לא הגיע לכליות כי התחלתי להרגיש קצת מיחושים בצד ימין.
תודה וסליחה על אורך ההודעה.
אני פשוט מאוד בלחץ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מודאגת ומבקשת תשובה - סרטן שלפוחיתמאיר22/05/2010
בבדיקת ציסוטסקופיה נמצא תהליך תופס מקום כרוביתי עם הסתיידויות בקוטר של 10 מ"מ בדופן שמאל ותהלית נוסף, קטן בדופן אחורי, ללא דמם פעיל, פיות תקינות, מומלץ לכריתה בTURT
לא נלקחת ביופסיה, היות ואני ממתינה לנתוח נוסף בקולון והכירוג מעוניין שהנתוח יבוצע יחד עם הכריתה , שאלתי היא, איזה סוג סרטן זה? האם ניתן לחיות איתו? והאם החודש שאני אמורה להמתין לניתוח לא מאיץ את גדילת הגידול? תודה מראש
יונה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
פרופ' חיים מצקין27/05/2010מציע שתשאלי את האורולוג המטפל שכן יש לך כזה על פי הנתונים.
בעיקרון גידולים קטנים ושטחיים אפשר להמתין כחודש לניתוח, מתוך מטרה לחסוך לך הרדמה אחת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפרופסור מצקין - עוד שאלה בבקשה
מאיר29/05/2010האורולוג שלי לא יודע אם זה סרטן ואיזה סוג, האם מנסיונך הנך יכול לשאר אם סרטן זה הוא אלים וניתן למגרו? מאוד אודה לך על התשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת
פרופ' חיים מצקין05/06/2010כמובן שאין לדעת מראש מהו סוג הגידול.
סטטיסטית בלבד, רב הגידולים המתוארים בפנייתך הם גידולים שטחיים שניתן להבריא מהם, הם אינם מצריכים ניתוחים גדולים אף לעיתים מצריכים טיפול ממושך בכיס השתן ולעיתים אף חוזרים.
רק אחרי הניתוח הראשון ניתן יהיה לומר יותר ובפירוט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפרופסור - תודה על התשובה!!!
מאיר05/06/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דם בצואה לאחר סרטן האשכיםאוהד19/05/2010
שלום, אני בן 23 לאחר שאובחנתי כחולה בסרטן האשכים ועברתי כריתת אשך ו2 מחזורי טיפול BEP.
היום הבחנתי בדם בצואה.
האם יש קשר לסרטן? מה הדבר יכול להיות?
מחכה לתשובה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא רואה קשר ישיר בין השניים
פרופ' חיים מצקין20/05/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדם בצואה
ד``ר אליהו גז22/05/2010שלום
אין קשר בין המחלה והטיפול הכימותרפי כפי שמצויין במכתבך
ייתכן ואתה סובל מטחורים.
בכדי לאשר זאת עליך להיבדק!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה משמעות עליה ב-PSA לאחר הקרנות ?דני17/05/2010
אני לאחר כשנה מניתוח (PT3A ) וכחודשיים לאחר הקרנות IMRT
חודש לפני ההקרנות ה-PSA היה 0.25
האם ה-PSA אמור לרדת ל-0?
במידה ויעלה ,מה משמעות העליה?
האם יש בדיקה כלשהי שיכולה לעזור לזהות סיבת העליה?
מה מומלץ לעשות במקרה של עליה?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תודה ,אני מעונין לשמוע את הרופאים
דני18/05/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעליית PSA
פרופ' חיים מצקין20/05/2010הסיבה לתוספת הקרינה לאחר הניתוח במקרה שלך היא כפולה גם פתולוגיה המעידה על מחלה בשולי/מחוץ לערמונית וגם ערכי PSA שאינם נמוכים דיים לאחר הניתוח.
המעקב יהי בעתיד על ערכי PSA ובמידה ואלו יחזרו לעלות גם בדיקות הדמייה כגון מיפוי עצמות, CT ואף ביופסיות חוזרות עלולולת להידרש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהPSA לאחר קרינה
ד``ר אליהו גז09/06/2010שלום
במצב לאחר כריתה רדיקלית של הערמונית קרינה משלימה אינה מעלה את ערכו של ה-PSA
במידה ויש עליה בערכי PSA פירושו שקיים מוקד ויש לאתרו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ממצא באשכיםאלון10/05/2010
שלום רב ד"ר!
אני בן 22, פראמדיק לוחם. לפני כחצי שנה גילו באופן פתאומי יתר לחץ דם (שמגיע עד לערכים של 250/170) משולב עם טאכיקרדיה יחסית ואירועי PSVT סימפטומטיים עם קיפוח המודינמי שככל הנראה קשורים לקפיצות בל"ד ולא במסלול הולכה פתולוגי (ולכן לא מבצע EPS). בוצע בירור מקיף (בדיקות דם TSH, PTH, צל"ח, אק"ג, הולטר אק"ג, אקו לב, US דופלר כליות, איסוף שתן לקטאכולמינים, 5HIAA- למעט היפוקלמיה קלה וערכי RI גבוליים בכליות ב.מ.פ).
כעת ממתין למס' בדיקות נוספות- שקיעת דם, CT אנגיו כליות, קולונוסקופיה.
כעת אבחנה ראשונית- יל"ד ראשוני אדיופטי. מטופל בביתא בלוקס, ACE Inh, CCB, משתנים. רק תחת כל אלו מושג איזון סביר של לחצי הדם.
וכעת לשאלתי:
בגיל הילדות הצעיר מאוד עברתי ניתוח אשך טמיר והרנייה.
מאז ביקורות עד לגיל 18 תקינות.
בתקופה האחרונה שמתי לב שאשך שמאל שלי נעשה קטן באופן משמעותי ובעוד אשך ימין נעשה מוגדל, במישוש מרקם אינו חלק, חלק גושי באשך. מלווה לעיתים בכאבים (אני לא קושר כאב למאמץ).
1. כמובן שאלך לבדיקה אורולגית בהקדם על מנת לוודא שלא מדובר בממצא חריג, וריקוצלה וכדו'.)
השאלה האם ישנו קשר בין ממצא חריג באשך לתהליך הגורם לאשך להיות קטן יותר?
2. האם עולם הרפואה מכיר בפתולוגיה כלשהי הקושרת קשר אנדוגני ו/או אורולגי בין הממצא החריג ובין הסיפור של יתר לחץ הדם??
לתגובתך אודה,
בברכה,
אלון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אשכים משתנים בגודלם
פרופ' חיים מצקין12/05/2010גש כמובן בהקדם לבדיקת אורולוג מומחה
לא מכיר קשר בין הממצא באשכים לבין יתר לחץ הדם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר פעילות מינית פוגעת בי ?יניב08/05/2010
פרופסור שלום
אני כבר לא מאונן תקופה ארוכה ממניעים דתיים ואינני רוצה לאונן
מצד שני אני גם לא פעיל מינית בכלל
היתי מעוניין לדעת האם חוסר הוצאת זרע פוגע בי בצורה כלשהי ? או פוגע באשכים בזרע וכו' ?
תודה מראש
יניב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא פוגעת
פרופ' חיים מצקין10/05/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גוש לבן וקטןחיים08/05/2010
שלום רב,
מזה כמה חודשים יש לי גוש לבן קטן חיצוני על שק האשכים בחלקו העליון של השק (קרוב לאיבר המין).
לא כואב רק מגרד לפעמים.
האם עלי לדאוג?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא לדאוג
פרופ' חיים מצקין10/05/2010קרוב לודאי מדובר בבלוטת חלב (SEBACEOUS CYST ) , בזמנך הפנוי גש לרופא אורולוג לבדיקה כדי להרגע. בדרך כלל אין צורך ביותר מכך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה פרופסור!
חיים12/05/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתי מבצעים PSA לאחר הקרנות?דני07/05/2010
בן 60 -גליסון 7 (4+3) ,T3A לאחר ניתוח לפני כשנה
גמרתי לפני חודש טיפול קרינה מסוג IMRT
תוצאת PSA ,לפני יומיים היתה 0.36
תוצאת PSA ,חודש לפני ההקרנה היתה 0.24
האם יכול להיות שמהרתי עם בדיקת ה-PSA ?
האם יכול להיות מצב של כשלון בטיפול קרינתי?
האם טיפל הורמונלי מחויב המציאות כעת או יותר מאוחר?
תודה רבה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר PSA לאחר טיפול קרינתי
ד``ר אליהו גז08/05/2010שלום
אין למהר עם בדיקת PSAאחר הקרנה.
לאחר קרינה הירידה ערכי PSA איטית וממושכת
במידה ומסתמנת עליה בערכי PSA יש לברר את הסיבה.
האם נעשתה בדיקת MRI?
טיפול ורמוני ייתכן במידה ו-PSA ממשיך לעלות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן שלפוחית השתן+בלוטת לימפה נגועהדרורית07/05/2010
אבי בן 61 עבר ניתוח להסרת השלפוחית בעקבות סרטן שלפוחית חודרני (גידול בגודל 15 סמ"ק). במהלך הניתוח התגלתה בלוטת לימפה נגועה והיא הוסרה בניתוח. אבי אמור להתחיל בקרוב טיפולי כימותרפיה. העניין הוא שהטיפולים אמורים להתחיל רק בעוד 4-6 שבועות. האם אין זה זמן קריטי בו עלולות להתפתח גרורות? האם יש אפשרות להתחיל לפני? אנו מודאגים מאוד וחוששים.
שאלותי הן: האם יש צורך בבדיקת PET CT או MRI ע"מ לוודא שאין גרורות?איזו מהן עדיפה?
האם כימותרפיה היא הטיפול המועדף במקרה זה?
מה הפרוגנזה ? מה סיכויי ההחלמה?
שאלה נוספת- קראתי באינטרנט על הניסוי של אברהם הוכברג בטיפול החדשני בסרטן השלפוחית . האם ידוע לך האם הטיפול מיועד גם למקרים של סרטן מקומי מתקדם או רק שטחי? היכן ניתן למצוא עוד חומר על הניסוי .
אני יודעת ששאלתי הרבה שאלות אך הדאגה רבה...
מודה מראש על ההתייחסות,
הבת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול משלים כימי לאחר כריתה רדיקלית
ד``ר אליהו גז08/05/2010שלום רב
טיפול כימי משלים לאחר כריתה של כיס השתן, כאשר בבדיקה הפתולוגית נמצאו גרורות בבלוטות הלימפה מוצדק!
חשוב להתחיל בהקדם אך לא בפניקה!
בדיקת PET-CT ממולצת להגדרת היקף המחלה הגידולית ולרוב אני ממליץ לעשות אותה קודם טיפול.
הטיפול הממומלץ הוא שילוב של שתי תרופות גמציטבין וציס פלטינום (או קרבופלטין בצמידה ותפקוד כלייתי לא תקין).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- 2 קישוריות לימפה קטנותרועי06/05/2010
באולטרה סאונד התגלו 3 גידולים באשך ובבדיקת דם HCG 6
ב_CT אגן בטן חזה הכל נקי למעט 2 קישוריות לימפה קטנות ברטרו פרוטנאום
לאור האמנזה ממליץ מעקב צמוד
וגם דיברטיקל קטן על פונדוס הקיבה
האם אטרך לאחר הניתוח כימותרפיה או הקרנות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מצאים בבדיקת CT
ד``ר אליהו גז08/05/2010פנניתך לא ברורה לי.
האם אובחן אצלך גידול?
אם כן איזה סוג?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה\באולטראסאונד התגלו 3 גידולים באשךע
רועי08/05/2010אני לפני ניתוח אבל באשך ימין התגלו שלושה גידולים ואחד בגודל 2 סמ כאמור בדיקת HCG 3
בתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- PSAמיקי05/05/2010
מהו TOTAL PSA
ומהו FREE PSA
הסבר מדעי עם אפשר וכמובן מה היחס בינהם נותן
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר PSA
פרופ' חיים מצקין10/05/2010PSA חלבון מיוצר בבולטת הערמונית ו"זולג" לדם בכמויות מזעריות. מדידתו בדם יכולה לתת הסתברות לקיום מחלה כגון סרטן הערמונית, אך הבדיקה איננה אבחנתית למחלה. לכן נעשה שימוש באיפיונים נוספים של PSA בדם כגון יחס מסוים בין PSA המטייל חופשי בדם לבין PSA הקשור לחלבונים מנטרלים שונים. יחס זה יכול לסייע בקביעת הצורך בביופסיה בחשד לסרטן בערמונית. יחס תקין בין חופשי לסך הPSA בדם הוא מעבר ל0.21-0.25 . ככל שהיחס נמוך יותר מערכים אלו הסיכוי למציאת סרטן בביופסיה עולה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רדיוטרפיה משולבת בהקרנות לסרטן שלפושחר קרנר04/05/2010
שלום רב. שאלתי לדר גז כדלקמן: אובחן אצלי סרטן שלפוחית חודרני, מטופל כרגע בכימוטרפיה לפני ניתוח כריתה רדיקלית מתוכנן. מצאתי מידע רב, אך לא ברור ולא חד משמעי, לגבי אפשרות של שילוב הקרנות וכימו (ציספלטין) כטיפול משמר אלטרנטיבי לכריתה רדיקלית, אולי לאחר כריתה לפרוסקופית של קשרי לימפה קרובים ובדיקה שאין בהן תאים סרטניים (במידה ואין, כרגע לא נראות גרורות בסריקה טומוגרפית). האם אפשרות זו אינה מעשית? אינה מיושמת בארץ? אינה נותנת תוצאות טובות סטטיסטית כמו כריתה רדיקלית? אשמח לתשובתך.
בתודה,
שחר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול בסרטן כיס השתן
ד``ר אליהו גז08/05/2010שלום
טיפול משולב קרינה - כימותרפיה יכול להוות תחליף לכריתה רדיקלית של כיס השתן.
קיים ניסיון קליני רחב בנושא זה.
בארץ יש ניסיון לא מבוטל ובפועל מיושם בארץ במרכזים הרפואיים.
אומנם לא נשעתה עבודה קלינית השוואתית בין כריתה של כיס התן ולבין טיפול קרינתי-כימי, אך התוצאות עם הטיפול המשמר אינן נופלות מאילו של כריתה של כיס השתן
בכינוס האחרון בו השתתפתי המרכז מבוסטון הציג תוצאות של 15 שנה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכימו הקרנות לסרטן שלפוחית חודרני
שחר קרנר10/05/2010לד"ר גז - תודה על תשובתך. אני בן 63. הגידול שלי אובחן (כנראה) כ T3a ע"ס CT, זהו גידול נשנה לאחר כריתה אנדוסקופית של גידול hgT1. לא נראות גרורות ואין יציאה מעבר לשומן הפריווזיקלי . גם המרקרים תקינים. כעת הגידול קטן במקצת בעקבות כימוטפריה GC שעדיין לא הסתיימה. רופאיי אומרים לי שללא כריתת השלפוחית גידול TCC כזה נוטה לחזור והליכה לטיפול משמר הינה הימור על חיי וטעות מסוכנת. איך מחליטים? יש איזשהו קריטריון או כלל החלטה מקובל או כזה שהיית ממליץ עליו?
בתודה וסליחה על התארכות השאלות
שחר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאשמח לתשובה גם מפרופ מצקין
שחר קרנר10/05/2010האם גם פרופ מצקין היה ממליץ לחולה סרטן שלפוחית חודרני עם ממצאים מסויימים (איזה?) לעבור טיפול משמר, כמו למשל כימו הקרנות, במקום כריתת שלפוחית?
תודה
שחר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשימור כיס השתן
ד``ר אליהו גז12/05/2010שלום
איני מסכים עם הקביעה שטיפול קרינתי - כימי בסרטן כיס השתן הוא הימור
יש מספיק עובדות בספרות המקצועית בתחום הזה.
אין עדיפות לכריתה של כיס השתן על פני טיפול קרינתי כימי בסרטן כיס השתן
במקרה של כישלון טיפול שמרני אזי עדין ניתן להציע כריתה של כיס השתן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשחר שלום
פרופ' חיים מצקין17/05/2010לכל אחד כנראה האלוהים שלו...
בגידול שלפוחית כשלך הטיפול המקובל ביותר בעולם וכמובן גם עלי הוא כריתת כל השלפוחית. שימור שלפוחית הוא אלטרנטיבה רק לאלו שאינם יכולים חעבור טיפול כריתה שלם ורדיקלי. כל מקרה לגופו של ענין אבל צריך להפנים שרב מכריע של החולים בעולם המערבי עוברים כריתה כירורגית מלאה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה לד"ר גז ולפרופ מצקין
שחר קרנר17/05/2010תודה על תשובתכם הברורה והמפורטת.ברור שיש כאן מחלוקת וכנראה המלצות סותרות. נו, טוב. נשבור את הראש (או את השלפוחית) ונראה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גוש קטנטן מעל האשך הימנייניב01/05/2010
שלום דוקטור , בתקופה האחרונה הבחנתי בגוש קטנטן צמוד לאשך הימני , מעליו
במגע זה לא כואב לי ,
האם יש סיבה לדאגה ?
תודה מראש אלירן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאחר מישוש חוזר
יניב01/05/2010דוקטור שלום , לאחר מישוש חוזר , הבחנתי שגם באשך השמאלי יש לי כזו בליטה , יתכן וזו עילית האשך?
וחשבתי שזה גוש ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמאחר ולא בדקתיך יתכן כמובן
פרופ' חיים מצקין04/05/2010ועדיין ממליץ שתיבדק ולא בדחיפות על ידי אורולוג מומחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תכיפות בהטלת שתן ודם בשתןללא שם30/04/2010
שלום רב,
אני גבר בן 24.
מאז שאני זוכר את עצמי יש לי בעיות בהטלת שתן. המדובר בתכיפות במתן שתן.
בעבר, לפני כ6-7 שנים נבדקתי על ידי אורולוג בעקבות הבעיה כמו גם בעקבות דם מיקרוסקופי בשתן. נשלחתי לבדיקת אולטרסאונד שלא העלתה ממצאים ונאמר לי לשתות פחות.
בהפרש של כשנה נבדקתי שוב על ידי אורולוג, שוב נשלחתי לאולטרסאונד ושוב אותם ממצאים ואותה המלצה.
התכיפות במתן השתן עלתה ובשנה (אולי יותר) האחרונה התחלתי לקום בלילה פעם או פעמיים. התכיפות במהלך היום היא פעם או פעמיים בשעה ואם זה אחרי כוס קפה או בירה התכיפות אפילו גבוהה יותר. כמו כן התכיפות מתגברת לאחר אורגזמה או "יציאה כבדה".
פניתי לרופא ולאחר בדיקות כלליות התגלה שוב דם בשתן בערך של 50 (לא זוכר יחידת מידה). האורולוג הפנה אותי לאולטרסאונד בו נצפה כי יש קושי בהתרקנות השלפוחית (נפח 220, שארית 50 אחרי התרוקנות ראשונה ו30 אחרי שנייה)
אני מאוד חושש שמדובר בגידול. על מה מעידים הסימפטומים ומה זה יכול להיות? זה יכול להיות גידול? זה יכול להיות משהו שאינו גידול? מה זה יכול להיות?
תודה רבה מראש על התשובה,
אני מאוד מודאג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תכיפות בהשתנה
פרופ' חיים מצקין04/05/2010ראשית אינני מוצא מקום לדאגה.
מניח כי הבירור שבוצע לך לא העלה דבר. בשפת העם "שלפוחית רגיזה-עצבנית". אם מאד מפריע אפשר להעזר תרופתית, פנה לרופאך להתיעצות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על המענה!
ללא שם04/05/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאחר טיפול בברתרפיה בערמוניתרון29/04/2010
שלום
להלן בדיקות הדם טרם הטיפול :
5.67 PSA, Total ng/mL
PSA, Free ng/mL 0.60
PSA, Ratio 10.6
להלן התוצאות אחרי 3 חודשים מהטיפול:
PSA, Total ng/mL 5.85 0
PSA, Free ng/mL 0.34
PSA, Ratio 5.7
אודה לתשובתך לבדיקות!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מי, מה ?
פרופ' חיים מצקין04/05/2010אם אינך במעקב מסודר פנה למרפאה, אם כן בביקורת הבאה אנא הבא עימך הבדיקות להתיעצות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

