מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- שלוםניצה30/04/2014
יש לי שאלה שקשורה באופן עקיף לנושא ואודה לכם אם תוכלו להשיב לי .
קראתי שבמסגרת השראת ביוץ בנשים צעירות לצורך תרומת ביציות לעיתים מתרחש גירוי יתר שחלתי. הבנתי שמפסיקים את הזרקת ההורמונים לכמה ימים. ואז מה? המצב פשוט מתאזן מעצמו וממשיכים בשאיבת הביציות או שבמקביל להפסקת הזרקת ההורמונים נותנים משהו? אשמח להסבר ולפירוט.
תודה רבה, ניצה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום - תגובה
ד``ר יואל שופרו30/04/2014שלום רב
ביחידות עם תכנית תרומת ביצית ראויה לשמה, התורמות עוברות גרוי שחלתי בפרוטוקול בו אין סכנה להתהוות גרוי יתר שחלתי ולכן אין צורך במקרים אלו להפסיק את הטיפול ההורמונלי.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ד"ר שופרו
ניצה04/05/2014* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהברשותך ד"ר שופרו שאלה נוספת
ניצה12/05/2014האם דברייך נכונים אף למסלול טיפולי פוריות רגיל. דהיינו - השראת ביוץ במטופלת הפוריות עצמה לשם שאיבת ביציותיה שלה, הפרייתן ע"י זרע בן זוגה והחזרת הביציות המופרות אל רחמה? (מודעת לכך שהפורום הנוכחי עוסק בתרומת ביציות. ועדיין - אודה לך אם תשיב לי).
תודה, ניצה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהברשותך ד"ר שופרו שאלה נוספת - תגובה
ד``ר יואל שופרו14/05/2014לא תמיד
שיעור ההריונות בפרוטוקול זה, כשהוא ניתן למטופלת פוריות ״רגילה״ הוא מעט נמוך יותר ולכן הוא נהוג רק במקרים בהם קיים סיכון לגרוי יתר שחלתי.
הסיבה לכך קשורה כנראה לפגיעה מסויימת בתפקוד הגופיף הצהוב התומך ברירית הרחם. עניין זה אינו רלוונטי במקרה של תרומת ביצית שכן אז התמיכה ברירית היא עצמאית ונפרדת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ד"ר שופרו!
ניצה15/05/2014לאור תשובתך המקצועית והמפורטת, אני חוזרת על שאלתי הראשונה - במקרה של גירוי יתר שחלתי בעקבות השראת ביוץ במטופלת פוריות "רגילה", הבנתי שמפסיקים את הזרקת הגונדוטרופינים. מה לגבי זריקות הדיכוי? האם נהוג להפסיק גם אותן? להשאיר את המינון שלהן כפי שניתן במהלך הזרקת הגונדוטרופינים? להעלות את מינון זריקות הדיכוי?
תודה רבה, ניצה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ttpיולה07/04/2014
אני בת 43 ויש לי שני ילדים. לפני כשש שנים חליתי ב ttp האם אני יכולה להכנס להריון מתרומת ביצית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ttp - תגובה
ד``ר יובל בדולח15/04/2014שלום רב,
יש לבדוק עם מומחה לרפואת האם והעובר וכן עם המטולוג ו/או ראומטולוג שבודאי טיפלו בך מהי חומרת המחלה. מהם תפקודי הכבד והכליות - ואז להחליט אם רצוי שתהיי בהריון כלל.
עניין תרומת הביצית אינו רלוונטי לבעיה זו, אלא רק לעובדה שהביציות מתבגרות עם השנים ולכן הסיכוי להרות מביציותייך - קטן.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרומת ביצית ברחם שרירניירדן25/03/2014
בת 45 לאחר 3 נסיונות של תרומת ביצית שנכשלו. הנסיון האחרון בוצע לאחר היסטרוסקופיה ניתוחית להסרת שרירן אחד. יש לציין שהרחם מוגדל עם מספר רב של שרירנים.
האם מנסיונך יש טעם להמשיך ולנסות או להפסיק את הטיפולים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תרומת ביצית ברחם שרירני - תגובה
ד``ר יובל בדולח27/03/2014שלום רב,
השאלות החשובות הן:
האם יש עיוות של חלל הרחם? האם יש בלט של שרירנים לחלל?
מה מיקום השרירנים שנותרו?
יש לתת תשובות טובות לשאלות אלו ואז להעריך אם השרירנים הם הסיבה
לכשלונות.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- 15 יום לפני החזרה- תרומת ביציתצופית20/03/2014
האם ערך פרוגסטרון 4.9 רירית 8 ממ ופרוגסטרון 1248 תקינים. ????
זה לא מוקדם מדיי ? אם כן מה אפשר לעשות כדי לא לפספס.. כרגע לוקחת 4 אסטרופם ביום .. זריקת הדקה לא ניתנה לי...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תיקון..אסטרדיול 1248 ..תשובה מישהו?
צופית20/03/2014* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתיקון..אסטרדיול 1248 ..תשובה מישהו? - תגובה
ד``ר יואל שופרו23/03/2014יש בהחלט מקום לבחון בנתונים אלו אם זקיק אחד לא מתקדם למרות מתן האסטרופם במינון מכובד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום דר' -המוזר הוא שלא נצפה זקיק.. - תגובה
ד``ר יואל שופרו24/03/2014הפרוגסטרון הנ״ל, בין אם נצפה זקיק או לא משבש את מוכנות הרירית להחזרה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאכן צדקת !!!
צופית24/03/2014הטיפול בוטל,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לפני תרומת ביצית לדר'צופית20/03/2014
מה הערכים התקינים שצריכים להיות ב E2 והפרוגסטרון כשבועיים לפני תרומת הביצית (החזרת עוברים טריים) במצב של 3 יח של אסטרופם ביום ללא קבלת דקפפטיל בכלל..
רירית 8 ממ ,הייתה עליה בפרוגסטרון מבדיקה קודמת ערך של 4.9 .. וכאבי בטן תחתונה חזקים....האם זה יכול להכשיל את הטיפול הנוכחי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לפני תרומת ביצית לדר' - תגובה
ד``ר יואל שופרו24/03/2014כבר עניתי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דמות תךורמת הביציותרחל כהן19/03/2014
אם אישה מעוניינת שאחותה תתרום עבורה את הביציותץ , האם הדבר אפשרי ?
תוד ה רחל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דמות תךורמת הביציות - תגובה
ד``ר יואל שופרו19/03/2014שלום רב,
במדינת ישראל הדבר אסור לחלוטין. איני מכיר אף מדינה שמתירה זאת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גיל הריוןלאה14/03/2014
בתאריך 17.2.14 עשו לי החזרת שני עוברים. העוברים הם של יום 4.
אחד העוברים נקלט.
מתי אני אסיים שבוע 10 להריון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גיל הריון - תגובה
ד``ר יובל בדולח18/03/2014וסת אחרונה מחושבת ל- 30.1.14
מכאן שכל יום חמישי התקדמת בעוד שבוע. ביום ה הקרוב- 7 שבועות מלאים ו- 3 שבועות אח"כ- 10 שבועות..
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההריון
לאה18/03/2014באולטרסאונד היום נצפה שק הריון ושק חלמון בתוכו וקוטב עוברי.
לא היה דופק.
הטכנאית אמרה לי לעשות אולטרסאונד בשבוע הבא.
האם לפי האולטרסאונד היום אפשר להסיק שההריון אינו תקין, לפי הבנתי היה צריך להיות היום דופק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם בבדיקות מקדימות לפני ת. ביציתמ10/03/2014
בודקים אם יש נטייה לקרישיות יתר, או רק אחרי כשלונות נזכרים? ואז יורד שעון חול לנסיונות שנותרו, במסגרת הכסף ששולם.
או במסגרת ניצול אופטימלי ויעיל של התקציב, מתחילים בפרוטוקול זהה לכולן? נראה לי שגם בזה צריך לקחת מס' לא 1 או 2 של נסיונות.
או אין לדעת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם בבדיקות מקדימות לפני ת. ביצית - תגובה
ד``ר יואל שופרו10/03/2014שלום רב,
בירור קרישיות יתר מבוצע אם קיימת התויה קלינית (סיפור קודם של אירוע קרישה חריג אצל המטופלת או קרוב משפחה מדרגה ראשונה) או אחרי 3 החזרות עוברים ללא הריון (וללא הסבר פוריותי כגון איכות עובר ירודה) בהפריה חוץ גופית.
אני חושב שבהחלט סביר בטיפול מורכב ויקר כמו תרומת ביצית להפנות לבירור זה גם אחרי 2 החזרות.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרומת ביצית מרפאת פדיוס בקפריסיןהילה23/02/2014
שבוע טוב ,
האם אתם מכירים את מרפאת פדיוס בקפריסין לקבלת תרומת ביצית ?
מה ניתן לחדש לי לגביהם ?
תודה ,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תרומת ביצית מרפאת פדיוס בקפריסין - תגובה
ד``ר יואל שופרו23/02/2014שלום רב,
איני מכיר את המרפאה.
הקריטריונים הראשוניים לבחינת מרפאה העוסקת בתחום הם:
1. האם המרפאה מאושרת ומוסדרת לתרומת ביצית במדינה בה פועלת?
2. האם המרפאה מאושרת ומוסדרת לתרומת ביצית בישראל?
3. האם המרפאה פועלת בהתאם לתקינה מוכרת בתחום (אמריקאית, אירופית, iso וכד׳)?
אח״כ כל השאר.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כניסה להריון תוך מס' חודשים מן הלידהילה16/02/2014
שלום לרופאים,
אני בת 44.5 . יש לי ילדה בת ארבעה וחצי חודשים, שאותה הבאתי אחרי טיפולים רבים.
התחלתי בגיל 39 את הטיפולים, ואז מצאו ששחלה שמאל שלי אינה מתפקדת כלל, וחצוצרה שמאל גם חסומה. מההתחלה כבר נתנו לי את 375 ומיד אחכ 450 של גונל או לחלופין מנופור 6 אמפולות. בקיצור הביציות שלי כבר היו בלות ובלתי תקינות.
כמובן שלבסוף הריתי מתרומת ביצית. (בטיפול הרביעי של תרומת ביצית נכנסתי להריון). ההריון תודה לאל היה תקין לגמרי. רק שבשבוע ה-34, התחלתי להעלות מעט לחץ דם. בממוצע 135/80, לבסוף נותחתי בקיסרי בשבוע 38+1., מחשש לרעלת הריון.
(זיהו חלבון בשתן רק בשבוע 38+1, ורק בבדיקת דם מיוחדת איני זוכרת מה שמה. הסטיק תמיד הראה שהכל תקין)
כרגע אני מעונינת להרות שוב, כמובן מתרומת ביצית. כאמור עברו 4.5 חודשים מן הלידה. שאלתי היא - האם נכונה הסברה כי עדיף ורצוי לנסות כמה שיותר סמוך לזמן הלידה, כשהכל "חם"? ואם כן, כמה זמן אורכת התקופה ה"חמה" הזו? שנה? חצי שנה?
אודה להמלצתכם!!
ענהאל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כניסה להריון תוך מס' חודשים מן הליד - תגובה
ד``ר יואל שופרו17/02/2014שלום רב,
במתאר שתיארת אצלך, אין כל יתרון או חיסרון בזמן כלשהו ביחס ללידה. אני מציע שתגשי לטיפול ברגע שאת מוכנה לכך גופנית ונפשית.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם באמת לא חשבו על ייבוא ביציות,ס.14/02/2014
ולא נסיעה לחו"ל? מלא רופאים בכירים עוסקים בייבוא. זה "מריח" כמו ניפוח שירותים שמדברים עליו לאחרונה.
בצ'כיה יש יפייפיות. לכן ההתלבטות עם הדסה.
לא יתכן שטכניקה שכזו לא ידועה במקום שעוסק במחקר, ניסיון עתיר, וכו' וכו'. הרי אם לא מצליח להיקלט, מתחילה מסכת המוקפאים (שגם עם זה יש אכזבות).
אז כל ניסיון צריך ליסוע?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם באמת לא חשבו על ייבוא ביציות, - תגובה
ד``ר יואל שופרו15/02/2014שלום רב
בהחלט יש צדק בדברייך, ניתן לשמר ביציות בשיטת הויטריפיקציה, לפני הפרייתן, ולהביאן ארצה. שיעור ההריונות אחרי הפשרה והפריה של הביציות הללו יהיה קרוב מאוד לזה של ביציות טריות.
הבעיה היא שמשרד הבריאות אוסר על ייבוא ביציות מבנקים בחו״ל על מנת שלא לייצר ערוץ מתחרה לחוק הביציות הישראלי שיישומו די מקרטע.
ברגע שביצית מופרית היא הופכת לעובר השייך לאישה או לזוג ואז ניתן לייבא, כך שההפריה היום עדיין חייבת להיות מבוצעת בחו״ל.
לגבי מסלול הדסה- מדובר בתכנית הטובה והמבוקרת ביותר שניתן להציע בארץ, העומדת גם בתקינה האירופית.
למרות שסיימתי לעבוד בהדסה, אני עדיין מטפל במטופלות בתכנית זו, העובדת כרגיל ללא קשר למשבר הפיננסי בביה״ח. את מוזמנת להתקשר למידע נוסף.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביום ראשון אני עוברת החזרה של תרומתמצפה12/02/2014
שלום רב
אני חדשה בפורם ורציתי לברר האם הערכים של הבדיקות שלי טובים להחזרה ביום ראשון:
יום מחזור 12, הרירית 13.6 סדירה (בסעיף אחר כתוב מעובה)
Progesterone Urgent : 1.1
E2 - 1200
תודה מראש על התשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ביום ראשון אני עוברת החזרה של תרומת - תגובה
ד``ר יובל בדולח14/02/2014שלום
בני כמה ימים העוברים?
האם התחלת ליטול תכשיר של פרוגסטרון?
הנתןנים אינם ברורים לי.
אני מציע שתמשיכי לפי הרופא המטפל- אני מניח שהנתונים בידו ולפיהם נעשה
תכנון הטיפול.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת דם במקום מי שפירשלי12/01/2014
מעוניינת לעשות ב.דם במקום מי שפיר. אולם קראתי כי חלק מב.הדם -איהן מתאימות לתרומת ביצית. אינני יודעת אם בשל עצם העובדה שמדובר בתרומה, או בשל העובדה שמדובר בגיל צעיר של התורמת.
אשמח לשמוע חוות דעתכם בנושא
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת דם במקום מי שפיר - תגובה
ד``ר יובל בדולח13/01/2014שלום רב,
בדיקת הדם העשויה להחליף בדיקת מי שפיר מתאימה גם במקרה של תרומת ביצית. הבדיקה מזהה כמויות של DNA (חומר גנטי) עוברי בדם האם ובשיטות רגישות מאד יכולה לתת מענה אם יש עודף או חסר בכרומוזומים העיקריים (13,18,21,X,Y).
רק במקרה של "צ'יפ" גנטי שבודק את כל רצף ה- DNA במי שפיר, יש לעיתים צורך להשוות את החומר הגנטי העוברי לזה של האם הגנטית על מנת לדעת אם יש הפרעות אמיתיות בעובר.
אגב, בחלק מתכניות תרומת ביצית (כמו זו של הדסה), ניתן לקבל דגימה של DNA של התורמת, במידת הצורך.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גנטיקה של תרומת ביצית ברחם הנתרמת??סאלי08/01/2014
שלום רב לרופאים קראתי את הידע והניסיון הרב שלכם - ויש לי שאלה חשובה לפני שאני מתחילה (בת 47) הביצית של התורמת כאשר תהיה אצלי ברחם - האם עדיין תהיה עם הגנטיקה של התורמת??? או עם מחזור הדם והרחם שלי מקבלת את הגנטיקה שלי??
זה מאוד מטריד אותי - אשמח לתשובה . ותודה לכם.
אפשרי גם למייל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גנטיקה של תרומת ביצית ברחם הנתרמת?? - תגובה
ד``ר יובל בדולח13/01/2014שלום רב,
העובר שיוחדר לרחמך נושא חומר גנטי שחציו מביצית התורמת וחציו מהזרע. הרעיון המרכזי בתרומת ביצית הוא קבלת ביצית צעירה ובריאה - שסיכוייה להביא להריון עולים בסדרי גודל על הסיכויים עם ביצית בת 47. החומר הגנטי, אם כך, מקורו בביצית התורמת.
עם זאת, ידוע היום שהשפעת הסביבה הרחמית בהריון, על התפתחות העובר והאדם שיוולד אחר כך, היא אדירה. חפשי מידע על תיאוריית barker.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלפי תגובתך
רחל13/01/2014אפשר להבין שבמקרה של תרומת ביצית אין סיכוי שהילד יהיה דומה בתווי פניו לאימו שנושאת אותו ברחמה כי היא בעצם אם פונדקאית.
הוא יהיה דומה בתווי פניו לאביו או לתורמת. מבחינה רפואית מה הסיכוי שיהיה דומה לאביו? לפי ההגיון, סיכוי של חמישים אחוז. זה אומר שיש חמישים אחוז סיכוי שהוא יהיה דומה לתורמת. האם אתם הרופאים יכולים להוריד את הסיכוי שהילד יהיה דומה לתורמת? למשל על ידי חיפוש של תורמת שדומה לאב בצבע עיניים, מבנה הגולגולת וכד'. האם הרופאים שעוסקים במציאת התורמת יכולים לדעת עד כמה התורמת דומה בתווי פניה לאביו של הילד?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתאורית barker
שירלי4520/01/2014שלום דר' בדולח
שמי שירלי ואני אם לילדה מתרומת ביצית בת 11 חודשיים. חיפשתי ללא חת חומר על תאוריית barker באינטרנט ולא מצאתי. הייתי מבקשת לדעת יותר על התאורייה. היכן אפשר למצוא חומר בנושא
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם ידוע
רחל09/02/2014על מקרים שבהם רואים שהילד הוא מתרומת ביצית?
ידוע שהילד יכול להיות דומה לתורמת ולא לאבא. הסיכוי שהתורמת ממש דומה לאבא הוא נמוך. האם ידיעה זו לא גורמת לחשש אצל האישה שמקבלת תרומת ביצית? כיצד ניתן להתמודד עם ידיעה זו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם ידוע - תגובה
ד``ר יואל שופרו10/02/2014שלום רב
יתכן בהחלט שיראה שהיילוד אינו דומה לאימו שנשאה את ההריון. אין לזה פתרון פשוט, אבל מטופלות תרומת ביצית מגיעות לפתרון זה בהעדר ברירה אחרת ולרובן זה לא מפריע.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על
רחל18/02/2014תשובתך.
במידה והילד לא דומה לאביו אלא לתורמת, ורואים את זה, האם כאשר הילד יגיע לגיל 18, הוא יוכל ליצור קשר עם התורמת כדי לדעת מהיכן הוא הגיע?
הכוונה היא למקרים שבהם התרומה הגיעה ממזרח אירופה. במקרים אלה הנתרמת לא מקבלת פרטים לגבי זהות התורמת, אבל בטח הפרטים רשומים בארגון שדרכו הגיעו לתורמת. האם ילד כזה יכול לקבל פרטים אישיים לגבי התורמת, 18 שנה לאחר שהתרומה הגיעה דרך בית החולים/המרפאה ?
האם אתה ממליץ לספר לילד את האמת או להסתיר אותה, במידה ומראה הילד שונה מאביו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על - תגובה
ד``ר יואל שופרו18/02/2014בפירוש לא
בתכניות שאני מכיר האנונימיות היא מוחלטת ובלתי הפיכה
אמור להיות רישום מי תרמה למי אך הוא חסוי לחלוטין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאבל אם
רחל19/02/2014הרישום הוא חסוי לחלוטין יכולה להיות בעיה רצינית:
למשל אח שמתחתן עם אחותו ולא יודע על כך!
יכול להיות מצב שבו מישהו שהגיע מתורמת מסויימת יתחתן עם מישהי שגם כן הגיעה מאותה תורמת מסויימת. ואז הם לא ידעו שמדובר בגילוי עריות!
במצב שבו שני בני הזוג הגיעו מתרומת ביצית, גם אז לא ניתן לבדוק האם הם אחים? גם אז זה עדיין חסוי לגמרי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאבל אם - תגובה
ד``ר יואל שופרו19/02/2014בתכניות המסודרות חותמים על התחייבות מראש שלא לברר אודות התורמת.
הסיכוי שמישהו/י יתחתן עם אחותו/אחיו למחצה נדיר ביותר ואינו מצדיק שינוי מדיניות זו. הסיטואציה הזו אפשרית תיאורטית גם במתאר של פוריות ספונטנית ואין גבול לחששות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלי יש תאומות מתרומת ביצית בצ'כיה
דנה20/03/2014ושתיהן לא דומות לי וגם לא לבעלי.
אבל יש לי כמה דברים להגיד לך, ולנשים כמוך שחוששות:
1. את תהיי מאוהבת בתינוק/ת שלא יעניין אותך למי הוא דומה
2. ילדי תרומה יוצאים ממש יפים
3. יש המון הורים עם ילדים מהביצית/זרע שלהם והם בכלל לא דומים להורים שלהם
4. כל מי שמסתכל על התאומות אומר שהן דומות לי או לבעלי. אנשים תמיד ימצאו דימיון
5. אם את מפחדת, את תמיד יכולה להגיד לאנשים שילד דומה לסבתא/סבא רבא :)
6. כשילדים גדלים הם מקבלים את ההבעות פנים והחיוך של האמא ואז הם נראים דומים לה
אל תפחדי, את רוצה להיות אמא או לחשבן לכל העולם?
שיהיה לך בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לדבריך
רחל09/04/2014גם לי יש כמה דברים להגיד לך, ולנשים אחרות שילדו מתרומת ביצית:
1. איך אפשר להיות מאוהבת בתינוק/ת שהוא/היא לא שלך. התינוק/ת הגיע/ה מאישה זרה באירופה. תביני, אין סיכוי שהילד יהיה דומה לך! הוא לא שלך. הוא הגיע מאישה שאת לא מכירה אותה.
2. את בטוחה שילדי תרומה יוצאים ממש יפים? אני ראיתי תינוק מתרומה שהוא ממש מכוער.
3. את טועה באמירה ש"יש המון הורים עם ילדים מהביצית/זרע שלהם והם בכלל לא דומים להורים שלהם". כשרואים ילדים כאלה, זה רק בגלל שהם מעורבים. כלומר הם דומים לשני ההורים (נניח לאבא הם דומים בעיניים ובשפתיים הם דומים לאימא) ולכן קשה לראות למי הם דומים. אני עוד לא ראיתי ילד שלא נראה הבן של הוריו.
4. לא תמיד אנשים ימצאו דימיון. התינוק שראיתי כבר גדל קצת בינתיים, כלומר הוא השתנה קצת בתווי פניו, ועכשיו רואים שהוא בכלל לא דומה לאביו.
5. זה שטות להגיד לאנשים שהילד דומה לסבתא/סבא רבא אם אין שום דמיון.
6. לטענתך "כשילדים גדלים הם מקבלים את ההבעות פנים והחיוך של האמא ואז הם נראים דומים לה".אבל אם אין דמיון כלל בתווי הפנים, מה יעזור החיוך הדומה?
את גם כתבת: "אל תפחדי, את רוצה להיות אמא או לחשבן לכל העולם?". אז רציתי לומר לך שמי שרוצה להיות אימא, רוצה לא רק לטפל בתינוק, היא רוצה גם המשכיות. ואם היא מגיעה לתרומת ביצית, זה אומר שאין לה המשכיות בעולם. זה אומר שהיא בעצם מאמצת ילד של אישה באירופה ומעמידה פנים שזה ילד ביולוגי שלה. זה נראה לי לא הוגן כלפי הילד ולא הוגן כלפי האבא, כי כל הזמן צריך להסתיר מהילד את האמת, וכל הזמן האבא צריך להעמיד פנים שזה הילד של אשתו. תסלחי לי, אבל זה נראה לי נורא להיכנס לסודות ולשקרים לכל החיים!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרחל רציתי להגיד לך שאת טיפשה אבל ממ
סיוון27/07/2014ממש טיפשה ולא נראה לי שמקומך כאן בפורום טיפשה!!!!!!!!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרחל ממש כעסתי ורתחתי על מה שכתבת
אלה28/09/2014אף אחד לא מכריח אותך לעשות תרומת ביצית, תהייה בודדה וגלמודה, את חצופה במה שכתבת,נראה לי שאת עושה כתבה או משהו כזה,אין לך מקום בפורום הזה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלדנה אני איתך גם אני אמא לילד מהממם
דרום אדום17/07/2014למי שי כל כך הרבה שאלות ותגובות נחרצות כמו רחל אף אחד לא מחייב אותך גברתי תישארי עם מילים לשכנים ביי ביי אוהבת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני רואה
צפון ירוק05/08/2014שיש לך בעיה, דרום אדום.
זכותה של רחל להביע את דעתה. אם זה לא מוצא חן בעיניך, וקשה לך לראות דעות שונות, את צריכה ללכת לייעוץ. אל תלכלכי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתמיכה לקראת תרומת ביצית
נוינוי14/10/2014שלום לכולם,
חדשה באתר מתחילה להבשיל עם רעיון של תרומת ביצית.
השאלות והתשובות עוזרות מאוד
מחפשת בארץ חברה/רופא שאפשר לראות את התורמת
אשמח לקבל פרטים למי שמכיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתמיכה לקראת תרומת ביצית - תגובה
ד``ר יובל בדולח22/10/2014התרומה בארץ אנונינימית, עפ"י חוק.
עם זאת, בתכניות רבות, ניתן לקבל פרטים כלליים על התורמת (גובה, משקל, השכלה וכו').
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- וסת לאחר החזרה שלא נקלטהשואלת08/01/2014
אני לאחר תהליך החזרה שניה של ביצית מתורמת (עקב כריתת שחלות) שלא נקלטה.
האם מיד לאחר הפסקת נטילת ההורמונים אמורים לקבל וסת או שזה יכול להתעכב וכמה? אדגיש שאינני מקבלת בדר"כ וסת כלל בגלל הכריתה ובהחזרה הקודמת מיד קיבלתי וסת אחרי ההפסקה בכדורים ועכשו עדיין לא
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר וסת לאחר החזרה שלא נקלטה - תגובה
ד``ר יובל בדולח13/01/2014אחרי הפסקת התמיכה ההורמונלית מתקבלת וסת בטווח של 2-7 ימים, בדר"כ.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

