מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- שבר לאחר ברכבת פלטינהשבר לאחר פלנטינ21/06/2018
שלום רב ,
סיפורי הוא כך, נחבלתי בידי בצעירותי ושבר את עצם האולנה שבכף ידי, עם השנים העצם צמחה והתארכה שש מילימטר מעל הצורך שלה, דבר שלא הפריע כלל וכלל אולי תחושה קטנה לא נעימה בעת פעילות ספורטיבית רק בזמן הרמת משקולות כבדים מאוד .
כרגע ,כעבור שבע שנים נחבלתי פעם נוספת באותה היד ,ושברתי את הראדיוס הדיסטלי לאחר הורדת הגבס נשאר כאבים באיזור האולנה . בעקבות כך עברתי ניתוח לקיצור האולנה .
לאחר הניתוח דווח שלי שהרכיבו לי פלטינה ביד מתחת לחיתוך , דבר שלא ידעתי עליו קודם, האם זה סימן למשהו לא תקין ?
*היום כחודש וחצי לאחר הניתוח התגלה בצילום שבר חדש ,ממש באיזור הבורג שמחבר בין הפלטינה ליד, ולא בעצם האולנה . מה הסיבה שדבר כזה קורה ?
* כתוצאה מהניתוח נפגעה תנועת הסיבוב של של שורש כף יד (כצפוי לטענת הרופאים )
ונאמר לי שעם הזמן ככל שאנסה יותר תהיה שחיקה של העצמות שאמורות לעשות רוטציה וזה ייסתדר , כרגע נאלתי לעצור את הפזיותרפיה עקב השבר שהתגלה, למשך חודשיים בתקווה שיתחבר , אם לא ינתחו אותי שוב (לדבריו שהרופא)
מאוד מודאג ומאוד רוצה לחזור לשגרה כמה שיותר ומרגיש שקצת לא נותנים לי תשובות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד``ר ישי רוזנבלט21/06/2018מקרה מורכב לפורום. מציע שתבדק אצל כירורג כף יד עם הצילומים מההתחלה ועד היום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אצבעות רדומות לאחר ניתוח שרוולנתן20/06/2018
שלום רב ותודה על ההזדמנות לשאול,
אני לאחר ניתוח שרוול, (אני חושש שיש קשר לשינויי המהיר במשקל)
ונרדמו לי בעיקר הזרת אבל גם זאת שנמצאת צמוד לה...
זה היה בתהליך, לא בבת אחת. בהתחלה זרמים כלליים מידי פעם בכף היד, ועוד שינויים עד שזה ננעל לאט לאט על האצבעות האמורות.
אשמח לשמוע מה נראה לך הכיוון?
וגם מה הדחיפות לטפל בזה?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד``ר ישי רוזנבלט20/06/2018מציע לעשות בדיקת emg. ככל הנראה קיים לחץ על עצב אולנרי. ככל הנראה לא קשור לניתוח השרוול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מכה חזקה באגודל יד ימיןאושרת16/06/2018
ביום שלישי האחרון הבת שלי בת 11 סגרה על עצמה את דלת המכונית על האגודל ביד ימין.
מיד נעשה לה שטף דם על הציפורן שבהמשך התחיל להתפשט.
באותו היום כבר לקחנו אותה לאורטופד ונעשה צילום כדי לשלול שבר.
האורטופד אמר שאין כלום.
הבת שלי סובלת מכאבים חזקים מאוד לוקחת אופטלגין טיפות להרגיע את הכאב והמצב של האצבע רק מחמיר.
היא נפוחה מאוד והכאב גובר.
האם זה נורמלי למכה כזו? והאם יש צורך בבדיקה נוספת של אורטופד?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד``ר ישי רוזנבלט16/06/2018בדכ זה רק עניין של זמן עד שהבעיה חולפת. אם קיים ספק, גשו להבדק שנית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עצם בולטת בגב כף הידסמדר15/06/2018
שלום
יש לי עצם בולטת בגב כף היד קרוב למפרק, לאחרונה זה התחיל לכאוב לי..
רצתי לשאול מה זה ועם צריך לטפל בזה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד``ר ישי רוזנבלט16/06/2018בדכ מדובר בציסטה שנקראת גנגליון. כדאי לבצע צילום רנטגן ואולטראסאונד. במידה והכאבים לא חולפים, ניתן לנתח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תסמונת הקרפלית - ניתוח או חלופה אחרתטטיאנה14/06/2018
שלום רב
על פי הבדיקה EMG לכף יד קיבלתי תוצה :מדיאנוס לימין 7.2 ולשמאל 5.3 msec
העם חובה בניתוח או ש יש דרכים אחרים לטיפול בכאבים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד``ר ישי רוזנבלט14/06/2018ניתוח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קיבוע באצבע ביד בגלל שברשרה13/06/2018
שלום, שמו לי קיבוע על אצבע בגלל שבר. צריכה להיות עם זה 4 שבועות. האם אני יכולה להוריד את הקיבוע, לשים את היד במים חמימים כמה דקות ולהזיז את האצבע (כמו תנועות שחרור והרפיה) בזמן זה? או לא להוציא קיבוע במשך כל התקופה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד``ר ישי רוזנבלט14/06/2018בגדול, אין להוריד את הסד. קשה להתייחס לשאלה מבלי לדעת את סוג השבר מציע להתיעץ עם האורטופד המטפל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רעד ביד ימין בלבדאודליה11/06/2018
בני בן 15 . בריא בדכ לפני שנתיים שבר את שורש כף יד ימין והיה מגובס חודש בדיוק. מזה כמה חודשים היא מרגיש חולשה ביד ימין . ייחסנו את זה לשבר אך בשבועיים האחרונים מתלונן שיד ימין בלבד רועדת לו לפעמים. האם זה שייך לשבר שהיה לו? אם לא אז לאיזה רופא לפנות? יש לציין שלפני 3 חודשים עבר mri מוח בגלל כאבי ראש תכופים והבדיקה יצאה תקינה לחלוטין וכן כאבי הראש אובחנו כמיגרנה עי נוירולוג ... מה זה יכול להיות הרעד הזה?
חשוב לציין שהרעד מגיע אחרי פעולות מסוימות- משחק בפלאפון, הרמת ספרים, מאמץ כלשהו של היד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד``ר ישי רוזנבלט11/06/2018לרוב לא נמצאת הסיבה לתלונתך. מציע להבדק במקביל עי נוירולוג וכירורג כף יד וייתכן אף לעשות בדיקת מוליכות עצבית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח אצבע הדק וקושי ביישור האצבעמיקי11/06/2018
ביום חמישי עברתי ניתוח אצבע הדק. אני עם תפרים כמובן והחלפתי כבר חבישה. העניין הוא שאני לא מצליחה ליישר את האצבע לגמריי. מאד כואב ויש הרגשה שהאצבע תקועה ללא יכולת להתיישר. האם זה בסדר? באיזה שלב האצבע תוכל להתיישר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד``ר ישי רוזנבלט11/06/2018מקווה שזה ישתפר עם חלוף הזמן וירידת הנפיחות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החלמה מניתוח יישור גידאנונימי08/06/2018
שלום
לפני כ3 חודשים עברתי ניתוח גיד מיישר ביד ימין
עקב כאבים ממושכים באימונים,
הניתוח היה אמור להפחית את הלחץ על היד ולאפשר לי להתאמן ללא כאבים וההחלמה הייתה צריכה להיות בין שבועיים לחודש..
האזור ביד כבר לא נפוח אבל הכאבים בדיוק כמו מלפני הניתוח. Mri/רנטגן תקינים. יש משהו שאפשר לעשות עם זה? ביום יום לא מפריע לי הכאב אלא רק כשאני מתאמנת ואני מתאמנת 9 אימונים בשבוע ולכן זה ממש מפריע* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד``ר ישי רוזנבלט08/06/2018מציע להבדק אצל המנתח. ייתכן ועדיין לא חלפה תקופת ההחלמה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב באמה יד ימיןאורנית05/06/2018
שלום ד"ר,
בני בן 13. מזה כמה ימים מתלונן על כאב באמה (forearm) ימין. הכאב מופיע רק כשמיישר את היד (המרפק) (מיישר את היד ו"קופץ" מכאב בנקודה המסויימת באמה שלא קרובה למרפק). לא מופיע במנוחה ולא בפעילות שלא כרוכה ביישור היד.
זכורה לו חבלה (כנראה לא מרשימה במיוחד) יום לפני שהתחיל הכאב מבעיטה ליד (חוג אומנויות לחימה).
רופאת הילדים סבורה שיכול להיות קשור לשימוש יתר במשחקי מסך (פלייסטיישן), הורתה על אדוויל ומנוחה ל-3 ימים.
תור לאורותופד יש לעוד שבועיים.
אפשר לחכות או שכדאי לבקש צילום מרופאת הילדים כבר כעת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד``ר ישי רוזנבלט05/06/2018תבקשי צילום כבר כעת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקירת ציפורן בכף הידדוד רוזמן04/06/2018
בני יהונתן בן 13.
התרסקה לו קצה האצבע לפני 7 שנים.
עבר ניתוח כירורגית.
מאז הציפורן לא גדלה בצורה בריאה ואסטטית.
אין ברירה אלא להוריד לו את כל הציפורן כולל בסיס הציפורן.
האם יש טכנולוגיות חדישות לפעולה הכירורגית?
אני מבין כי ניתן גם בלייזר...
מה מומלץ?
כמה זמן החלמה?
ומה עלות ניתוח כזו?
אין לי ביטוח לילד.
תודה,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד``ר ישי רוזנבלט04/06/2018תקבע תור למרפאתי כף יד ילדים בביח דנה, ושם תקבל את כל המידע
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דופויטרן בהזרקה יד ימיןענת פרן30/05/2018
הומלץ לי טיפול בכוויצה על שם דופויטרן בהזרקה של חומר XIAPEX ויומיים לאחר מיכן ביצוע של מניפולציה בהרדמה מקומית .
מבקשת הסבר .
קיבלתי הסבר ומבקשת לדעת האם זה הטיפול המומלץ?
האם יש סיבוכים? ומה הם?
מה משך ההחלמה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד``ר ישי רוזנבלט30/05/2018זה טיפול שמתאים לחלק מהמצבים. תלוי מידת הקונטרקטורה ומיקומה. יש לא מעט סיבוכים, בעיקר קשורים לריפוי פצע. כדאי להיוועץ עם המנתח שהמליץ על הטיפול
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פטריה בציפורן עומדת ליפולחנה28/05/2018
שלום,
התחילה לי פטריה מתחת לציפורניים בידיים כתוצאה ממריחת לק ג'ל באופן ממושך בצורה לא תקינה.
התסמינים: 1. כתמים לבנים גדולים בסוף הציפורן.
2. גדילה של מין נסורת ציפורניים בין הציפורן לבשר.
3. הציפורן קשה מהרגיל.
4. החלה התנתקות של הציפורנים בקצה מהבשר)
אציין שבסיס הציפורניים ורוד ונראה די טוב.
הלכתי לרופא ונלקחה לי דגימה- בינתיים משתמש בטיפול אגיסטן.
רציתי לדעת 2 דברים:
1.האם הציפורניים בשלב מסוים יתנתקו לגמרי או שיש דרך לעצור את זה?
2. בגלל הבעית אסטיקה הכרוכה בענין אני מורחת לק רגיל ע"מ שלא יראו.. כמה זה בעייתי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד``ר ישי רוזנבלט28/05/2018תתיעצי עם רופא עור. הציפורן יכולה להתנתק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- וריד בולט במפרק כף היד היכן שעונדים שעון.איתי21/05/2018
שלום רב.
אני עובד בעבודה משרדית. בשבוע שעבר נאלצתי להחליף את עמית שלי לעבודה בעמדה שלו. עקב אילוצי מקום(העמדה אצלו לא נוחה, עכבר רחוק מכף היד, ושולחן נמוך) נאלצתי להתאמץ יותר ויש לציין שביום רביעי האחרון הרגשתי קצת תחושה של נוקשות באצבעות ובכף היד. שמתי לב ביומיים האחרונים שיש לי מעיין וריד בולט. האם זה כתוצאה מהמאמץ? עשיתי תרגילים וזה עזר יש לציין שאין לי כאבים.
שאלה נוספת מי שסובל מתעלה קרפילית יש לו ורידים בולטים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד``ר ישי רוזנבלט21/05/2018תעלה קרפלית לא קשורה לורידים בולטים.
כנראה שהוריד הבולט לא קשור למאמץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החלמה מחתך עמוק בבסיס האצבעדניאל21/05/2018
שלום.
אתמול נחתכתי ממסור ידני, חתך שחייב הגעה למרפאה ותפר.
החתך בבסיס האצבע (index finger).
למרות שקשה כמובן לתת תשובה מדוייקת מרחוק, רציתי לשאול כמה זמן מומלץ שאמנע במודע מכל תזוזה של האצבע.
כרגע יש תפר אחד ותחבושת. נתבקשתי להוריד תפר לאחר 10 ימים. אין קיבוע.
כמו כן הרופא בדק שהאצבע אכן זזה, למרות שאמר שרק תוך שבוע שבועיים נוכל לדעת אם הייתה פגיעה עדינה שתשפיע על התפקוד.
אני מנסה כרגע לא להזיז בכלל את האצבע, בתקווה שזה יעזור לחתך להתרפא ולתפר לא להפתח.
אז בעיקר רציתי לדעת אם זה אכן נחוץ, ואם כן, אז סדר גודל של כמה ימים מומלץ לנהוג כך?
הרבה תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד``ר ישי רוזנבלט21/05/2018חשוב להפעיל היד מייד. אם יש לך ספק, מציע לתאם תור לכירורג כף יד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטווח תנועה
דניאל21/05/2018הרבה תודה על המענה המהיר.
קבעתי תור, והכי מוקדם שיכלו לקבוע זה לעוד יומיים (כשלושה ימים לאחר התפר).
בהמשך להודעתך כי להזיז את האצבע. האם ביומיים שנותרו עד התור מומלץ להתנסות בתזוזות קלות בלבד, או שדווקא חשוב להפעיל את כל טווח התנועה?
הרבה תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)




