מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בעיות הריון תאומים בשבוע ה-31מרים08/08/2009
דוקטור שלום,
מאז עלה נושא הזה אני בחרדות וחששות.
אני בת 32 שנושאת ברחמי תאומים שב-13.8 אהיה בשבוע ה-32. בסקירת המערכות המורחבת שנערכה ב-18.6 התגלה באחד העוברים VSD והופנתי לאקו לב עובר. את הקו לב ביצעתי באסותא בת"א ב25.6. הבדיקה ע"י הרופא ארכה כ-3 דקות שלאחריה נאמר לי שלא רואים שום דבר וכנראה הכל בסדר ולהגיע עוד 5 שבועות.
מאז אושפזתי בהריון לסיכון גבוה בתה"ש מה-16.7 ועד 5.8. ב-5.8 הופנתי לאקו לב המיוחל ובו התגלה בוודאות VSD בגודל של 4 מ"מ בעובר הנקבה. נאמר לי שיש סיכוי כלשהו לתסמונות הגרועות ביותר דאון ודיג'ורג'.
כיום אני בשמירת הריון שלפי דברי הרופאים אינני מאימת בלידה.
שאלותי הם :
1. דיקור מי השפיר המתוכנן בשבוע ה-32 יאמר בוודאות עם קיימים תסמונות דאון ודיג'ורג' ?
2. לגבי בעית המום בלב, האם 4 מ"מ נחשב לגדול מאוד ? האם המחיצה יכולה להיסגר עד הלידה או להצטמק עד לסגירה מוחלטת ?
3. אם התינוקת נולדת עם מום זה ובגודל הזה. מה ניתן לעשות ? האם רוב הסיכוים שיסגר לבד עם הזמן ? ואם כן תוך כמה זמן ?
4. איזה חיים יהיה לילדה ? בעיות נשימה ? עליה במשקל ?
5. מה דרכי הטיפול בVSD גדול זה ? האם זה שכיח ?
6. האם גם אם היא נולדת עם מום זה היא תחיה חיים רגילים ללא כל בעיות ?
אנא תשובתך המהירה
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובות
ד''ר יזהר בן שלמה08/08/2009דיקור מי שפיר נותן תשובה וודאית לגבי התסמונות.
אשר ל-VSD. חשוב מאד המיקום שלו וחשוב מאד האם כרגע נצפית זרימה על פניו. שני נתונים אלה יש בהם כדי להעיד על מידת המשמעות התפקודית של הבעיה. הגודל בלבד אינו חוזה את היקף הבעיה. ניתן לנחש, שמום אשר כלל לא נצפה על ידי בודק אחד, וכן נצפה על ידי השני, הוא דווקא בצד של המומים הפשוטים.
גם במידה, שהמום הוא מן הסוג שיש עליו זרימה (ולכן מעבר דם מן הצד השמאלי לצד הימני), התיקון שלו היום יכול להיעשות בצנתור בהרבה מקרים, ולא יצריך ניתוח. גם אם יצריך ניתוח, וזה מקרה די נדיר, הניתוח הוא פשוט.
לסיכום, מרבית חששותיך, ובמיוחד עוצמתם, אינם מוצדקים אוביקטיבית. מירב הסיכוי, שתיוולד לך תינוקת בריאה, שאולי בשלב כלשהו תצטרך צנתור לשם סתימה של חלון קטן בין חדר ימין לחדר שמאל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שקיפות עורפיתגלית08/08/2009
שלום רב,
אני עושה את השקיפות העורפית בשבוע 13+5 האם יכולים להגיד לי מה מין העובר
ואם כן מה הדיוק לגבי זה? האם בגלל שאני עושה את זה בשלב מאוחר יחסית הדיוק גדל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לפעמים ניתן לראות
ד''ר יואב פלד08/08/2009הדיוק כ 80-70 אחוז
ככל שמבצעים יותר מאוחר קל יותר לראות והדיוק עולה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות עיכול בהריוןטל08/08/2009
אני בשבוע 8 פלוס 5 ימים וכל פעם שאני אוכלת ולו את הדבר הכי קטן אני מרגישה שאני חייבת לשכב לנוח, התחושה מעיקה מאד, לוחצת, מבעבעת בבטן, תחושה ממש ממש לא טובה לאחר אכילה, מדוע זה כך? גם כמות היציאות שלי פחתה משמעותית.
ועוד שאלה, לגביי השבוע בו אני נמצאת... אם אני בשבוע 8 פלוס 5 ימים זה אומר שאני תכף מסיימת שבוע 9 ועוברת לספירת שבוע 10?
אם כך יהיה נכון לקרוא באינטרנט לגביי שבועות היתפתחות העובר על שבוע 10?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינוי בתחושות הגוף
ד''ר יזהר בן שלמה08/08/2009ההריון, בעיקר בתחילתו, גורם לשינוי בתחושת הגוף. אצל נשים מסויימות זה מגיע עד כדי תחושות כפי שתיארת. אל דאגה, סביב השבוע ה-13 זה די חולף.
אשר לגיל ההריון, צדקת, בעוד יומיים תכנסי לשבוע העשירי של ההריון. ועדיין, מותר לך לקרוא גם על שבוע 30, אם כך תחפצי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחחחח תודה
טל08/08/2009אתה חמוד, ברור שאני יכולה לקרוא, פשוט אני רוצה לעקוב אחרי היתפתחות העובר בצורה המדוייקת כמה שניתן.
תודה על העידוד - עוד 3 שבועות זה מאחורי :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרשות וגירודדנה08/08/2009
שלום כבר יומיים יש לי כמו תחושות לא נעימות בנרתיק- כמו גירודים וקצת הפרשות אבל לבנות. האם זה יכול להיות פטרייה ? האם זה מסוכן בהריון?אני בשבוע 12+5 האם נרות אגיסטן לא יזיקו לעובר? האם כדאי להיבדק אצל רופא?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גרד
ד''ר יזהר בן שלמה08/08/2009לפי תיאורך מדובר כנראה בפטרת. טיפול מקומי באגיסטן לא מזיק לעובר. אם זה לא יעזור תוכלי אז לפנות לבדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה אנה תשובהמישהי08/08/2009
שלום רב!
אני בהריון שבוע 5.
קיבלתי טיפול ב - Clarithromycin למשך שבוי פעמיים ביום. מבלי לדעת שאני בהריון.
האם אני חייבת לעשות הפלה?
מה השלכות על העובר?
רוצה לציין שזה הריון רצוי, אחרי שנתיים של נסיונות.
תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אין בעיה
ד''ר יזהר בן שלמה08/08/2009התרופה היא ממשפחת המאקרולידים, ולפי הפרסומים, אינה כרוכה בשכיחות יתר של מומים מולדים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחוף - הפרשה חומהדידי08/08/2009
שלום רב. הריון ראשון לאחר ivf , שבוע 7 + 1. לפני יומיים כבר נצפה בא.ס עובר עם דופק. אתמול בלילה, יחד עם ההפרשות של שאריות נרות האנדומטרין, הופרשה גם מעט הפרשה חומה (סליחה על התיאור). מאז, תודה לאל, זה לא חזר על עצמו. הא.ס הבא שלי נקבע רק לעוד שבועיים. אציין שהרופא שלי נסע לחו"ל ויחזור רק בעוד מעל שבוע. האם כדאי ללכת למיון לבדוק את פשר ההפרשה או שבאם היא לא תחזור על עצמה אפשר להתעלם מה"אפיזודה" החד פעמית? אני מאד מודאגת. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא לדאוג
ד''ר יזהר בן שלמה08/08/2009כמו שציינת, ההפרשה חלפה, ואת פשוט צריכה להרגע.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחווווווףמישהי08/08/2009
שלום רב!
אני בהריון שבוע 5.
קיבלתי טיפול ב - Clarithromycin למשך שבוי פעמיים ביום. מבלי לדעת שאני בהריון.
האם אני חייבת לעשות הפלה?
מה השלכות על העובר?
רוצה לציין שזה הריון רצוי, אחרי שנתיים של נסיונות.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא להבהל
ד''ר יזהר בן שלמה08/08/2009התרופה שנטלת היא ממשפחת המאקרולידים, ואין איתן בעיה. בנוסף לכך, יש מרכז למידע על מומים בעובר ותרופות, בראשות פרופ' אור-נוי, בירושלים. הרופא המטפל שלך יכול לפנות אליהם, אם תרצי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתמים ללא דימום לאחר הפסקת גלולותמיכל08/08/2009
הפסקתי גלולות לאחר 4 שנים רצופות במטרה להיכנס להריון,ביום ה-34 הופיעו כתמים חומים לסירוגין ללא דימום זה נמשך ככה 3 ימים, בעת ניגוב לא נראה כלום רק הכתמה של תחתונית-האם נחשב מחזור?בעבר אובחנתי כבעלת שחלות פוליצסטות, באולטרסאונד בסוף יולי לא נצפו ציסטות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גלולות.
ד``ר איילון לחמן08/08/2009למ שלום.
כל אשה אחרת מגיבה בצורה אחרת להפסקת גלולות. יכול להיות שמדובר במחזור אבל קשה להתחייב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגלולות-סליחה קודם הוספתי לדיון אחר
מיכל08/08/2009תודה על התגובה המהירה,
במידה וזה לא מתפתח לדימום האם עליי לעזוב את זה ופשוט להמשיך למחזור הבא כי זה יסתדר או שעליי לבדוק את זה? האם יש טעם לעשות בדיקת הריון?
שבת שלום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סוג דםרינה08/08/2009
שלום
אם סוג הדם שלי הוא O פלוס ובעלי הוא O מינוס, האם יש סיבה לדאגה או כל עוד סוג הדם שלי חיובי זה תקין?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סוג דם.
ד``ר איילון לחמן08/08/2009לדינה שלום.
כפי שהוסבר לך אין מה לדאוג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות בסל הבריאותליאת08/08/2009
שלום רב,
אני בת 36 . אילו בדיקות כיום מאושרות לכל אשה בהריון, ללא קשר לביטוח מורחב בקופ"ח? האם סקירה מוקדמת מאושרת לכולן?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סל הבריאות.
ד``ר איילון לחמן08/08/2009לליאת שלום.
יש להפנות שאלה זו למזכירות מרפאת קופח לה את שייכת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שמירת הריוןלונה07/08/2009
מהי המשמעות של שמירת הריון שהוכרז עקב צוואר רחם מעט פתוח וצירים סדירים בשבוע 26? האם מדובר בריתוק למיטה? האם מותר להסתובב קצת? לטייל קצת? או שחייבים להשאר במיטה כל היום?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שמירת הריון
ד``ר איילון לחמן08/08/2009ללונה שלום.
האם קיבלת גם טיפול נוסף עקב הממצאים ?בעיקר לגבי הצירים הסדירם?.בכל מקרה מנובר על מנוחה מקסימלית ובודאי לא טיולים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תור לבית חולים ושפעת החזיריםמיטל07/08/2009
שלום
יש לי תור להסרת נקודות חן בבית החולים (מדובר מבחינה בריאותית ולא אסטטית)
זה נקבע עוד לפני שנודע לי על ההריון (אני בשבוע 7)
כעת אני חוששת להתקרב לבית החולים בגלל שפעת החזירים.
מה כדאי לעשות? האם כדאי לדחות את התור בנתיים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בה"ח.
ד``ר איילון לחמן08/08/2009למיטל שלום.
ממליץ להתיעץ עם הרופא המזמין.בכל מקרה אין אפשרות להימנע באופן מוחלט,עד הגעת החיסון ,מהידבקות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בבקשהדינה07/08/2009
שלום רב,
אני בהריון בשבוע 5.
מזה 6 ימים (מהיום בו אמור היה להתחיל המחזור) יש לי כאבים לא חזקים(כמו כאבי מחזור) בבטן תחתונה לא בצד מסויים - ובעיקר במעבר מישיבה לעמידה. בישיבה עם רגליים מורמות הכאב כמעט נעלם.
הייתה טיפה קטנה של דימום אך לא יותר.
האם זה תקין שהכאב יימשך כ"כ הרבה זמן ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בבקשה
ד``ר איילון לחמן08/08/2009לדינה שלום.
יש לך בעיה ,בשביל זה הומצאו רופאים. גשי להיבדק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חולת קרוהן , ובהריון וחוששת מהשפעתאור07/08/2009
שלום רב,
אני בשבוע 21 להריון , חולת קרוהן , שהרע קצת במהלך ההריון , ובתפקידי בעבודה אני עובדת כתועמלנית המסתובבת בבתי חולים ומרפאות באופן יומיומי. אנחנו קצת חוששים שגם ככה אני רגישה יותר מרגיל , ויכולה להעלות את הסיכון לתפוס משהו. מה כדאי לעשות? אודה אם תוכלו לענות לי בהקדם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בידוד
ד``ר איילון לחמן08/08/2009לאור שלום.
את בעצמך מבינה שאין אפשרות לבידוד סטירלי לכל הנשים בהריון.נאלץ להמתין לחיסון. תוכלי להתיעץ עם רופא תעסוקתי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לבנות... מנסיונכן?מיואשת07/08/2009
אני 11 יום אחרי ביוץ ובעוד 3 ימים אמורה לקבל בתקווה שלא כמובן... כבר יומיים שיש לי בצהריים בחילה במשך של כשעה, האם יכול להיות בתחילת הריון בחילה בצהריים או שמתחיל בבוקר והאם יתכן בשלב כל כך מוקדם? אינני סובלת מבחילות בדרך כלל ולא אכלתי בחוץ או שום דבר שונה מהרגיל...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לי בכלל היו בחילות רק בערב...
tuly8207/08/2009"בחילות בוקר" בהריון לא באמת מגיעות רק בבוקר.. לפעמים בצהריים לפעמים בערב, לפעמים כל היום - ולפעמים אין בכלל....
11 יום מהביוץ אפשר כבר לעשות בדיקת דם לזיהוי הריון... תגשי לבצע אחת וייגמרו הספקות...
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההריון מדומה
לירון07/08/2009לפעמים מרוב שרוצים את ההריון פסיכולוגית יש תופעות.
חשוב להיות רגועים וסובלניים, כגודל הציפייה כך האכזבה.
מאלת לך שזה באמת הריון. אצלי הבחילות בכלל בערבים אז כמובן שזה יכול להיות
אבל בד"כ זה מגיע בשלב מאוחר יותר. בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)


.jpg)
