מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- בת 12.5 נוגעת באובססיביות באוזנייםנדיה20/01/2015
שלום רב
יש לי ילדה בת 12.5 ושמתי לב (אולי זה כלום אך קצת מוזר לי) שילדה כל הזמן נוגעת באוזניים בצורה אובססיבית ,לפעמים באיזור עגילים לפעמים בקצה העליון של האוזן ,הרבה פעמים זה נגיעה בשתי ידיים באוזניים וישר נגיע בצוואר..תנועות שחוזרות המון פעמים ביום.
מה יכולות להיות הסיבות ואם לדעתכם זה מצריך פניה למומחה ואם כן לאיזה
המון תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת 12.5 נוגעת באובססיביות באוזניים - תגובה
פז שפירא27/01/2015הי נדיה,
האם שאלת אותה לסיבה לנגיעות? אולי משהו פיסי מפריע לה? אם לא מדובר במשהו כזה ייתכן ומדובר בטיקים/התנהגות אובססיבית כפייתית (OCD) ובמקרה כזה מומלץ לפנות לפסיכיאטר או פסיכולוג ילדים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן שנה וגירושיןמ'18/01/2015
היי,
התגרשתי לפני מספר חודשים. מאז האב לוקח את הילד (בן שנה) אחת לשבוע למשך מספר שעות בלבד. כשהילד חוזר אליי הוא לא מפסיק להגיד "אבא אבא".
השאלה שלי היא האם הפגישות האלה עם אביו לא מסבות יותר נזק מתועלת ושמא לא עדיף כי לא יהיה כלל חלק מחייו?
אודה על תשובתכם בהקדם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן שנה וגירושין - תגובה
פז שפירא27/01/2015הי מ',
הקושי מאוד מובן אך יחד עם זאת עדיף לבנך קשר עם אביו. נזק רב יותר עלול להיווצר מנתק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול פסיכולוגי לילד בן ששבר13/01/2015
שלום רב,
עקב קשיים של בני בן השש הלומד בכיתה א', הן בבית והן בבית הספר, החלטנו לפנות לייעוץ פסיכולוגי שכולל גם הדרכת הורים וגם טיפול לבני.
בבדיקה עם הפסיכולוגית הסתבר לנו כי הטיפול עם בני הנו פרטני בחדר, ללא נוכחות ההורים, והפרטים שיינתנו לנו לגבי פגישות אלה הנם פרטים כלליים מאחר והיא מחוייבת לפרטיות לבני.
שאלתי הנה, האם אכן כך מקובל?
תודה רבה על תשובתכם.
בר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול פסיכולוגי לילד בן שש - תגובה
פז שפירא27/01/2015הי בר,
אכן כך מקובל. גם הפסיכולוגית לא נותנת פרטים מדוייקים לגבי מה שקרה בפגישות, היא יכולה לספר על רוח הדברים, על הנושאים שמעסיקים את בנך ועוד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול רגשי לבן 4.5.שני12/01/2015
שלום רב,
רציתי לדעת האם בגיל 4.5 כדאי לקחת לטיפול פסיכולוגי משולב של הורים ילד או הדרכת הורים בלבד מספיקה בגיל זה.
בגדול מדובר על חוסר בטחון ואי מימוש פוטנציאל באירועים או במקומות שאינו מרגיש בהם מספיק בטוח.
בקופת חולים יש רק הדרכת הורים ואם רוצים משולב כולל פגישות עם הילד הבנתי שזה במרפאות לבריאות הנפש.. רק השם קצת מלחיץ .
כמובן שיש את האופציה של פרטי אבל השאלה שלי האם טיפול עם הילד הכרחי בשלב זה, מה ההמלצות והאם כדאי מרפאה לבריאות הנפש או פרטי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול רגשי לבן 4.5. - תגובה
פז שפירא27/01/2015להערכתי ניתן להתחיל בייעוץ הורים בלבד. פעמים רבות הדרכת הורים יכולה להוביל לשינוי משמעותי וזאת מבלי להכניס את הילד לתהליך טיפולי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רגשותלילי11/01/2015
שלום
יש לי ילדה בת שנתיים שאני מרעיפה עליה המון אהבה במגע והבעת רגשות
האם זה יכול להזיק האם יש דבר כזה יותר מידי הבעת אהבה
? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רגשות - תגובה
פז שפירא27/01/2015הי לילי,
כיצד ביתך מגיבה להבעת הרגשות והאהבה? בעיקרון המגע והתקשורת צריכים להיות מותאמים לילד. במידה וזה נעים לה אפשר להמשיך אך אם את שמה לב להסתייגות מצידה כדאי להפחית את העוצמה של הבעת הרגשות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרגשות תשובה לשאלתך
לילי28/01/2015שלום,לשאלך זה נעים לה מאוד ואני מקבלת מימנה פידבקים של אהבה (גם במיליח וגם בחיבוקים ונשיקות)לאחרונה היא קצת דבוקה אלי(יש קשר?). השאלה אם זה לא עושה אותה קצת ניזקקת וחלשה ורגישה .מעבר לכך אן לי בעיה להביע את אהבתח אליה ולקבל חזרה ניראה שהיא אוהבת את זה וגם אני. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדה מהגןסבטה11/01/2015
שלום בתי בת 3.8 , עד כה הלכה מצויין לגן . לפני כשבועיים חוותה משהו לא נעים בגן - כאבה לה הבטן עקב עצירות והיא סבלה . מאז יש לה חרדה מהגן . היא ממש לא רוצה ללכת לגן . כבר סיפרתי לה סיפורים ודיברתי איתה על האירוע וכלום לא עוזר . היא ממשיכה לפחד מללכת לגן כי לפי מה שהיא אומרת , היא תרגיש שם לא טוב ואני (אמא שלה ) לא תהיה איתה .
איך לגרום לה להתאושש?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדה מהגן - תגובה
פז שפירא27/01/2015הי גליה,
ממה שאת מספרת, ביתך כיום מקשרת בין כאב בטן ותחושה שאינך נמצאת שם איתה לבין הגן. כדאי להדגיש עבורה את המצבים בהם היא בגן וזה לא קורה. לשם כך עליה ללכת לגן ולא להימנע מכך ולבקש מהצוות שלאחר כמה שעות יזכירו לה בשמחה שהנה היא בגן והיא מרגישה טוב. גם את, לאחר הגן אמרי לה שהיא הייתה בגן ולא כאבה לה הבטן - זאת אומרת שלרוב היא דווקא מרגישה טוב מאוד בגן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כעס של ילדה בת שנתיים ושמונהרוית11/01/2015
שלום,
הבת שלי כשהיא כועסת מוציאה את התסכול באלימות
היא אוהבת את הרופאה שלה היום כשהלכנו אליה היא לא היתה כי היא חולה
הבת שלי התעצבנה,בכתה מכעס והעיפה לי את המשקפיים ברחוב
עלינו במדרגות והיא העיפה לי את המשקפיים מכל המדרגות
מה לעשות?ביום גשום היא יכולה לשכב על המדרכה ,אני לא יודעת מה לעשות
איך גורמים לילדה להקשיב לי,זה ממש מתסכל,אני מדברת אליה ואומרת לה שזה לא מתאים,קר בחוץ ושהיא נרטבת אבל היא לא מקשיבה לי.
אני עדינה איתה אבל גם תקיפה שצריך,אבל היא לא מתייחסת ממש מתעלמת ממה שאני אומרת
מה לעשות??????
היא כן ילדה נבונה,אבל אוהבת לעשות דווקא
מחכה לתשובה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה לא עונים לי????בבקשה תענו,תודה
רוית01/02/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פגיעה מינית?רעות10/01/2015
הוא בן 9 והיא גם. הם משחקים יחד. כשהיא הייתה באה אליו היה להם את המשחק שלהם- הוא אמר לה להתפשט. הוא נגע בה. אמר לה לגעת בו. אחר הצמיד אותה לדלת וחדר לכמה דקות.
היא לא התנגדה נחרצות. לפעמים אמרה שלא בא לה. לעיתים נהנתה מהקרבה. הוא לא השתמש בכוח מעולם.
האם זו התנהגות נורמלית בין ילדים וסקרנות לעולם המיני? או האם יש כאן פגיעה כלשהי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פגיעה מינית? - תגובה
פז שפירא27/01/2015הי רעות,
זו לא נשמעת כמו התנהגות נורמטיבית ואני ממליצה לפנות להתייעצות פרטית בנושא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התאבדות אמאתמי09/01/2015
איך מתמודדים עם ילד בן 4 שאמו התאבד(ירתה בעצמה ) מול עיניו???
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התאבדות אמא - תגובה
פז שפירא27/01/2015הי תמי,
זהו מקרה מאוד קשה וטראומטי ואני ממליצה לפנות כמה שיותר מהר לפסיכולוג ילדים, רצוי כזה המתמחה בטראומה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התייחסות לסיטואציות שונות בגןחסוי02/01/2015
בוקר טוב,
בני בן ה-5.5 ילד חכם, בוגר ומקסים
לאחרונה עולות מס' סיטואציות בגן כגון:
השתתפות במסיבת חנוכה, הכנת פלקט על עצמו והצגה בפני הכיתה, מענה לשאלות ששואלת הגננת לאחר הקראת סיפור שמלחיצות אותו והוא לא רוצה להשתתף בהן ואף אומר לי לדבר עם הגננת כדי שלא תבקש ממנו
האם יש משהו שאני יכולה לעשות כדי לעזור לו ? משהו שהגננת יכולה לעשות מהצד שלה ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התייחסות לסיטואציות שונות בגן - תגובה
פז שפירא03/01/2015נשמע שבנך חושש מלהיות במרכז העניינים ובעיקר חושש מלהיכשל בפני אחרים. אפשר לדבר עם הגננת על כך ולמצוא דרכים בהן בנך לא יימנע לגמרי מהפעילות אך כן יהיה אפשר להקל עליו. למשל: שבהכנה למסיבה ובמסיבה עצמה אשת צוות תהיה יחד איתו ותעודד אותו, שיכין פלקט על עצמו ומשהו כתוב שהוא יעמוד והגננת תקריא, שתיתן לכם את הסיפור שהיא הולכת לשאול עליו במפגש מבעוד מועד שיוכל להתכונן וכו'.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן תשע. כאב אוזניים אמר שרוצה למותאור -לי01/01/2015
בני בן תשע חלה באוזניים , בכה במשך שעתיים חווה כאב עצום , אני יודעת מניסיוני. כאב אוזניים זה ממש קשה. תוך כדי שהוא בוכה אמר בא לי למות אני שונא את עצמי. מה עליי לעשות? אמא של ...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן תשע. כאב אוזניים אמר שרוצה למות - תגובה
פז שפירא03/01/2015הי אור-לי,
האם בנך מתבטא כך בפעם הראשונה או שהוא אמר זאת כבר בעבר? אם זו הפעם הראשונה, ייתכן שכך הוא ביטא את הקושי והסבל שנגרמו לו בגלל כאב האוזניים. את יכולה לומר לו שאת מבינה שכ"כ כואב לו ושהוא סובל מאוד. אם הוא התבטא כך בעבר בהקשרים נוספים כתבי לי כדי שאוכל לייעץ לך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לשאלתך
אור -לי08/01/2015אולי אמר מזמן משפט דומה לפני שנה ..הוא בעל ביטחון עצמי מאוד נמוך ואני רוצה לעזור לו .. מידי פעם רוצה להחליף את שמו ובנושא בחירת חברים בכיתה הוא בוחר חברים בעייתיים שלא מתאימים ורק בגלל שקל לו לברוח ולהתחבר עם כאלה .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעניין הנושא החברתי
נופר09/01/2015אור-לי יקרה,
כאמא עם מצב דומה מאוד בבית אני כ"כ מזדהה ומבינה לליבך..
גם לבן שלי (היום בן 11) היה מאוד קשה מבחינה חברתית, עקב חוסר ביטחון נמוך פנה והתחבר עם ילדים מאוד בעייתים שהשפיעו עליו לרעה.. החלטתי שאין מנוס וחייבת לקחת אותו לטיפול פסיכולוגי שיעזרו לו בבעיית הביטחון והתקשורת עם החברה. אני לא יודעת אם מותר לתת פה המלצות מניסיון אישי אבל אני גם יודעת כמה הנושא רגיש והחיפוש אחר מטפל טוב מתיש.. יכולה מניסיון אישי בלבד להמליץ על המטפלת המדהימה שמצאנו עבורו שמה מיכל אופיר. פסיכולוגית מצויינת שקידמה ועזרה לבני המון!
מקווה שעזרתי לך קצת.. בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיברותלילי01/01/2015
שלום
ביתי בת שנתיים וחןודשיים
ילדה נבונה ומפותחת לגילה
לאחרונה ישנה קבוצת הורים שמיתארגנת על כל מיני פעילויות
שלא תמיד אני יכולה להישתלב בהם מפאת עבודתי או לעיתים כי לא מיסתדר
אני חוששת שמא הקבוצה הנל תתלכד ואז ביתי תישאר בחוץ ותיפגע חברתית
זה מטריד אותי ואני דואגת שמא לא תהיה מקובלת
עוד אציין שבגן יש 2 קבוצות גיל היא בקבוצה של הקטנים (הקבוצה שניפגשת הם הקבוצה של היותר גדולים אבל כטולם יכולים להיצטרף) ההפרשים הם כחצי שנה מינוס פלוס בן שתי הקבוצות
האם יש סיבה לדאגה או שהיא כבר תיצור חברויות בלי שום קשר
האם הקבוצה בגלל הפעילות המשותפת תיתגבש ולא יהיה מקום למישהו מבחוץ?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיברות - תגובה
פז שפירא03/01/2015הי לילי,
בגיל של ביתך איני חושבת שיש מקום לחשוש מחוסר מקובלות. קבוצה של הורים יכולה להיות פורום נחמד בו נוצרים קשרים בין המבוגרים ומאפשר קשרים בין הילדים. אם את הולכת למפגשים האלה מידי פעם זה יכול להספיק. לגבי ביתך, יכול להיות נחמד עבורה אם תפגישי אותה מידי פעם עם חבר/ה או שניים - זאת אפשר לעשות באופן יזום עם הורים אחרים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה שמתעצבנת שמתקנים אותהאור31/12/2014
שלום,
יש לי ילדה בת 8.5 בכיתה ג' וכשהיא עושה איתי שיעורים או עם המורה שלה ומתקנים אותה היא נעלבת ומתרגזת ולא רוצה ללמוד
מה לעשות?
תודה,
אור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה שמתעצבנת שמתקנים אותה - תגובה
פז שפירא03/01/2015הי אור,
כדאי לומר לביתך, לפני תחילת הכנת שיעורי הבית שאת הולכת עכשיו לעבור איתה על הדברים ולהגיד לה כל הכבוד על מה שהצליחה ולתקן אותה על טעויותיה. כדאי לומר שבטוח יהיו טעויות כי אין ילד שעושה שיעורי בית בלי טעויות. כמו כן, כדאי לספר על עצמך כילדה, שאת זוכרת שהיו לך דברים שהתקשית בהם ולא הצלחת בשיעורי הבית. בזמן הכנת שיעורי הבית כדאי לאזן בין מחמאות לבין תיקונים. אם יש תחום שהוא מתקשה בו במיוחד אפשר לעודד על החשיבה, על הניסיון, על המאמץ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 7 נוגע בלי הפסקה באיבר מינואיילת29/12/2014
שלום רב, אני אמא לשני ילדים: בני 7 ו-2. בתקופה האחרונה בני הגדול נוגע באיבר מינו ללא הפסקה, בפומבי ואף בזמן שמדברים איתו. ניסינו לבדוק עמו האם משהו מציק לו והסברנו לו שאת סקרנותו המינית הוא יכול לבטא באופן פרטי. אך ללא הועיל. מה עלינו לעשות וכיצד להתמודד עם העניין? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 7 נוגע בלי הפסקה באיבר מינו - תגובה
פז שפירא30/12/2014הי איילת,
אוננות ללא הפסקה יכולה להעיד על מתח רב בו שרוי בנך. במידה ובנך אינו משתף אני ממליצה לפנות לאיש מקצוע להדרכת הורים ובמידת הצורך אף לטיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גניבה אצל ילד בן 10שרית29/12/2014
שלום , אשמח להתייעץ בנושא חשוב ..
בני בן ה10 - גנב כ350 שח מקופות החיסכון של אחיותיו וקנה עם זה ( ובכספו הפרטי) טלפון סלולרי .
יש לציין , שהוא שיקר לי כאשר אמר שהטלפון עולה סכום חלקי - ואני אישרתי את הקניה .
אני כעסתי אך גם ריחמתי עליו ( שבכלל הגיע למקום כזה ולשקר כזה ) ודווקא האמפתיה הזו הוציאה ממנו הרבה בכי .
הוא נשלח מוקדם למיטה ללא כל טכנולגיה .
שאלותיי :
1. מה העונש שצריך היה לתת ?
2. מה אפשר לעשות קדימה ?
3. מה עושים עם הטלפון החדש ? מחזירים לחנות ? גורמים לו לשלם על זה ?
תודה לכל עזרה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גניבה אצל ילד בן 10 - תגובה
פז שפירא30/12/2014הי שרית,
אין תשובה אחת לשאלה איזו תגובה צריכה להיות לעניין. יחד עם זאת אני יכולה להציע לך דרך פעולה בה אני הייתי נוקטת. יש לי הרגשה שלא כדאי להשאיר את הטלפון בידיו, כיוון שהוא נרכש בכסף שלקח מאחיותיו. אני מציעה לקחת את הפלאפון, שיהיה אצלכם ומבלי שתהיה לו גישה אליו. לאחר מכן, אפשר להציע לו להרוויח את הסכום שהיה חסר לו בדרך מקובלת והולמת - למשל תוכלו להחליט על כך שבכל פעם ש"יעבוד" בבית בעשיית מטלה כלשהי ירוויח סכום מסויים של כסף עד שיצליח להשיג את כל הסכום שלקח מאחיותיו. את הכסף הזה כדאי שתחזירו אתם להורים לאחיות. בנוסף, אני מציעה להתנות את קבלת הטלפון גם בעשיית מעשה של תיקון כלפי אחיותיו - למשל להכין להן ברכה, יצירה, דיסק עם שירים שאוהבות וכ'ו. תוכלו להציע להכין זאת יחד איתו. זאת על מנת להעביר מסר שנעשתה פגיעה וצריך לעשות מעשה על מנת לשקם ולתקן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה שעשינו...
שרית31/12/2014פשוט החזרנו את הטלפון לחנות והחזרנו את הכספים לבעליהם החוקיים
בנוסף שוחחנו על זה בבית .
וכמובן שבאותו יום הוא גם הלך לישון מוקדם ללא טנלוגיה בכלל וכו...
האם זה קשור , לדעתך , לגירושין שקרו לפני קרוב לשנה ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה שעשינו... - תגובה
פז שפירא01/01/2015התגובה נשמעת לי הולמת. ייתכן וזה קשור לגירושין, במידה וההתנהגות החלה בסמוך להם. עם זאת, ייתכנו סיבות שונות להתנהגות כזו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
