מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- בהלה לא מובנתמורן21/08/2015
שלום , אני אמא לילד בן 3.5 ולאחרונה אני נתקלת במצבים שבהם הוא נבהל להיות בסביבת קהל רב.
הוא נלחץ כאשר הוא רואה הרבה אנשים באיזור אחד, יכול להיות בבריכה, בגן שעשועים, בהפנינג בבית של חברים ובכל מקום בילוי אחר. עד כדי כך שהוא מעדיף לא לצאת מהבית בכל סיטואציה הוא אומר״ לא רוצה ללכת יש שם ילדים״ גם כשהוא נכנס למקום שיש בו מוזיקה חזקה הוא נלחץ ומתחיל לבכות ודורש ללכת לבית או שהוא אומר שהוא רעב, עיייף העיקר לא להיות נוכח באותו מקום, אני ממש מוטרדת מהמצב.
אשמח לקבל יעוץ איך להתמודד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אשמח לקבל התיחסות לשאלתי
מורן משה06/09/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהלה לא מובנת - תגובה
פז שפירא10/09/2015ייתכן שבנך רגיש לגירויים חזקים והוא מנסה לפתור זאת על ידי הימנעות. אני מציעה שמצד אחד תגני עליו ומצד שני תעודדי אותו לא להימנע. למשל - ניתן לומר לו שתלכו רק לכמה דקות... רק להסתובב שני סיבובים בקרוסלה... ואז תלכו הביתה.
מעבר לכך, כדאי לשים לב אם בנך נמנע מעוד דברים - למשל מלגעת בחומרים מסויימים כמו חול ופלסטלינה, האם מגע של בדים מסויימים או מרקמים מסויימים של אוכל מפריעים לו. אם כן - כדאי לפנות להתייעצות אצל מרפאת בעיסוק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם מיניות נורמטיבית לגיל שש?חן17/08/2015
שלום, בני עוד חודש בין 6. הוא מאונן רק במיטה שלו לפני השינה, החל בגיל שלוש והסברתי שזה משהו שהוא עושה לבד בפרטיות שלו. יש לו התעסקות כל הזמן בטוסיק שלו ושל אחרים, ניסיון לגעת ... אני מסבירה שוב ושוב שזה האיברים הפרטיים שלו ואסור לגעת באחרים. היום בערב אמר לי ״ זה כיף להתחתן כי אז מביאים ילדים ואפשר לגעת להם באיברים הפרטיים״ וכשהערתי שאסור לגעת או שיגעו לך הוא אמר ״ רק אם אני מסכים״ . האם זה בגבול הנורמלי?! (יש לו אח ואחות קטנים והוא רואה שאני מחליפה להם ומקלחת אותם)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם מיניות נורמטיבית לגיל שש? - תגובה
פז שפירא10/09/2015הי חן,
אני מציעה להתייעץ עם איש מקצוע באופן פרטי כדי לברר יותר לעומק את העניין. מצד אחד סקרנות מינית בגיל שש הינה נורמאלית ומצד שני נשמע שיש אצל בנך מידה מסויימת של חוסר גבולות בעניין וכדאי להבין אותה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן שנתייםטובטוב13/08/2015
שלום
ילד רביעי בן שנתיים אחד מתאומים כל היום רק מרביץ בלי שום סיבה \ צובט , לא מקשיב, עושה דווקא וצועק ובוכה כשלא מקבל מה שרוצה
בכוונה רשמתי שהוא ילד רביעי ( אני לא אמא היסטרית ) אבל הוא מתיש אותי ממש .
יש לו אוצר מילים של כ100 מילים אבל גם הדיבור שלו לא לגמרי מובן ( לא יודע להגות אותיות ת ,ד,ל,ש,ר) מדבר לפעמים גם ג'יבריש .
אומר משפט של 2 מילים - אבא קח / מי זה /בוא רגע/עוד פעם/את זה.
הוא ממש מצליח להתיש ולעצבן . לא מקשיב / "עושה דווקא" מרביץ וצובט בלי שום סיבה .גם אותנו וגם את בני גילו . אנו כועסים , שמים בצד ( ממש נראה שלא עוזר כי הוא בוכה וקם אחרי 2 שניו ואנחנו ממשיכים) בעיקר אנחנו מותשים .... לא יודעים מה לעשות ... הוא צועק הרבה בוכה המון. מה אפשר לעשות ? איך להתמודד? מנסים לשבח אותו על דברים חיובים אבל לרוב אלו דברים של דווקא ..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוסיפה
טובטוב13/08/2015האם צריך לקחת אותו לריפוי בעיסוק/ קלינאית ?/ התפתחות הילד?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבן שנתיים - תגובה
פז שפירא06/10/2015הי טובטוב,
זהו גיל שבו פעוטות בוחנים גבולות וכך מנסים להשיג שליטה על העולם. מצד שני, זהו גם גיל מאוד מתסכל שכן פעוטות נתקלים שוב ושוב בסיטואציות שממחישות להם דווקא את העובדה שהם קטנים ולא יכולים. במקרה של בנך העובדה שאינו מצליח לבטא עצמו וורבלית באופן מספק בוודאי מתסגלת אותו מאוד.
לכן, חשוב להמשיך ולהציב גבולות באופן עקבי (ואם לשים בצד לא עוזר, התרחקו ממנו אתם כשמרביץ). המשיכו גם לתגמל אותו כאשר כן מתנהג יפה ולומר לו כל הכבוד כשזה קורה.
בעיקר כדאי לקחת נשימה ארוכה ולהבין שזהו הגיל ועליכם להמשיך במה שאתם עושים.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גן עייריהאמא09/08/2015
אהלן
בני בן 4 עד היום היה בגנים פרטיים לא באזור מגוריי שבחרתי בקפידה ושהתאימו לתפיסת עולמי בנוגע לחינוך.
השנה ההתלבטות היא כה קשה בגן שהיה לא נשארת קבוצת בוגרים וכרגע רשום לגן באזור מגורינו. אני חוששת מהמעבר לגן עייריה אין לו שם שום חבר שהוא מכיר וממה שהצלחתי לשמוע על הגננת אני לא שלמה עם התפיסה שלה , שהיא דידקטית ונוקשה
אני מרגישה כאילו שבאיזשהו מקום נלקחת מעט הילדות של הילד בגנים האלו . אנחנו אוהבים לא להגביל את החשיבה הגמישה פחות חשובה לנו דידקטיקה בגיל הזה תחרות והשגיות, אלא פיתוח הביטחון הנפש והחשיבה הגמישה של ילדנו. אני חוששת שמא ילדי שהוא מאוד שמח וחווה את הילדות בצורה נהדרת יפגע בגן. האם עדיף עוד שנה בגן במסגרת פרטית גם אם כל שנה יש חלופה של מסגרת ? כמובן שההיבט הכלכלי הוא גורם מכריע אך לא נסכים שיהיה במקום שלא טוב לו
האם כדאי לנסות את הגן באזור מגורינו ואם לא יהיה טוב להוציא? תודה רבה סליחה על המגילה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גני עיריה שייכים למשרד החינוך
ליאור12/08/2015ואין שם.גמישות מחשבתית.אם את מרוצה מגן פרטי ועדיין יכולה להשאיר אותו זה מומלץ. מה גם שגני עיריה עמוסים. רוב ההשקעה נופלת על ההורים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגן עייריה
אמא12/08/2015העניין הוא שזה מצריך החלפת מסגרת חדשה עכשיו ושנה הבאה שוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגן עייריה - תגובה
פז שפירא10/09/2015הי,
הבחירה היא מורכבת מאוד ולא חד משמעית. חשוב מאוד לדעתי להבין מהם הערכים שחשובים לכם כהורים בגן ולשאוף שבנך יהיה בגן כזה, בין אם במסגרת פרטית או עירונית. כיוון שאמרת שחשובה לה האישיות של הגננת והגמישות שלה, כדאי לנסות ולהבין מה אתם, ההורים מרגישים מול כל אחת מהגננות ולהישמע לתחושות הבטן שלכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן 4.5noa06/08/2015
שלום רב,
הבן שלי בן 4.5 מאז שהתחיל החופש הגדול פיתח לעצמו הרגל מגונה כל פעם שלא עושים מה שביקש עושה פיפי על הרצפה בהפגנתיות בטור מחאה.
מה לעשות כדי להרוג את ההרגל המגונה הזה פעם אחת ולתמיד אני ממש מתוסכלת מזה .
המון תודה ,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בן 4.5 - תגובה
פז שפירא06/10/2015הי noa,
קשה למנוע את המעשה עצמו אך ניתן לגרום לבנך להבין שיש לכך השלכות. אני מציעה שבכל פעם שזה קורה, לנקות יחד איתו את הפיפי. לאחר מכן, כדאי להציע לו להביע את כעסו דרך שיחה ולהרגיע את הכעס שלו בדרכים חלופיות - למשל לנשום עמוק, להרביץ לבובה וכו'.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיניות בילד בן 6אמא ל206/08/2015
אני אמא לילד בן 6 ובת בגיל שנה ו8, לאחרונה הפסקתי לקלח את שניהם ביחד כי ראיתי שהבן נוטה לבחון את איבר מינה של הקטנה, גם כאשר מחליפים לה חיתול הוא נכנס לחדר בשביל להסתכל, ואני אומרת לו שיצא. לאחרונה הוא נתפס על חם על ידי חמותי שהוא מציץ בחור המנעול כמבוגרים נכנסים לשירותים, או לחדר ההורים כשהדלת סגורה ואנחנו עדיין ישנים.
מבחינת הרקע- הבן שלי הוא מזוגיות קודמת, אך נפרדתי מאביו כחודש לאחר הלידה כך שהבן גדל להורים פרודים, ורק מאז שהתחתנתי לפני 3ץ5 שנים הוא קיבל משפחה מלאה.
אביו כאשר היה לוקח אותו לשישי שבת היה ישן איתו באותה המיטה כי לא דאג לילד לחדר או מיטה משלו. האם זה השפיע על ההתנהגות של הילד עכשיו והרצון להציץ למבוגרים בשירותים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיניות
נטלי26/08/2015מצטרפת לשאלה, הבן שלי בן 3, לאחרונה הוא סקרן מתעניין ושואל את כולם האם את בת או בן
הוא לפחות פעמיים ביום מריץ שמות ושואל אותי האם היא בן או בת
והאם יש לה בובול(הוא תמיד שואל אותי על בנות שהוא מכיר-רינה בת?דנה בת?מורן בת? למה?? ידשלה בולבול? למה אין לה?ואומר אוף והוא נורא מתוסכל מזה שאני אומרת לו שלבנות אין בולבול ורק לבנים יש
האם זו התשובה הנכונה לתת להם? האם להגיד מה יש לבנות? אני תמיד משנה נושא ומרגישה שהוא מתוסכל מחוסר הבנה למה אמא בת ואין לה בולבול
חשוב לי לציין שהוא לא שואל על הבני דודים וחברים בנים רק על הבנות/נשים שהוא מכיר
מה עונים לו? והאם זה מראה מהו על המיניות שלו?
תודה רבה על ההתייחסות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמיניות בילד בן 6 - תגובה
פז שפירא10/09/2015הי,
נשמע שבנך סקרן בנוגע לגוף ולמיניות וזה בסדר גמור. כדאי להעביר לו את המסר שהסקרנות עצמה היא לגיטימית אך לא ההצצה, וכדאי מאוד לשבת ולשוחח איתו על הדברים שמעניינים אותו. ניתן גם לקנות עבורו ספרים המסבירים את נושא הגוף והמיניות המותאמים במיוחד לילדים ולקרוא יחד איתו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נערה גונבתענת רבינוביץ02/08/2015
שלום
ביתי בת 16 נמצאה מספר פעמים שלקחה ממני מאות שקלים מארנק
כולל את כרטיס האשראי ללא רשות לצורך ביזבוזים שונים ( גלידות \ מוניות )
מספר פעמים תפסנו את הכרטיס אצלה והיא לא הכחישה
מה עושים ???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר את צריכה לשבת ולדבר עם הבת שלך
גל08/08/2015האם את נותנת לה דמי כיס? האם היא יכולה לעבוד ולהרוויח? את צריכה לקחת אותה לשיחה ולעשות איתה הסכם בקשר לדמי כיס ולהבהיר לה חד משמעית שאתמרואה בחומרה לקיחת כספים מאחורי הגב ואם זה ייעשה שוב יופעלו סנסציות נגדה. לא ברור לי איך היא יכולה להשתמש בכרטיס אשראי שלך אבל את יכולה לבטל עסקאות. אולי אפשר להוציא לילדה כרטיס ולפתוח לה חשבון זה גם רעיון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנערה גונבת - תגובה
פז שפירא10/09/2015כדאי לבדוק עם ביתך את המניע שלה לגניבה וכן לבדוק האם ניתן להגיע להסדר בו תקבל מכם סכום של כסף לבזבוזים. במידה וקיים הסדר כזה וביתך עדיין גונבת חשוב להסביר לה שכעת, בגלל הגניבה את תצטרכי להקפיד ולפקח יותר, למשל לבדוק בכל יום את הארנק. כדאי גם לנסות ולחשוב יחד איתה מה ניתן לעשות אם גנבה (למשל, להחזיר את החוב על ידי מטלות בית).
במידה וכל זה לא עוזר - כדאי להתייעץ ולבדוק האם ההתנהגות של ביתך נובע מקשיים רגשיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לימודי פסיכולוגיה לילדיםשיר30/07/2015
שלום אני חיילת
ומאוד מתעניינת בנושאים שקשורים ליעוץ והכוונה
ופסיכולוגיה
רציתי לדעת האם יש לימודים רק של פסיכולוגיה לילדים ?
או יעוץ לילדים ( לא יועצת בית ספר )
אלא ממש כמו פסיכולוגית עם קליניקה
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר את יכולה ללמוד משהו
ליאור12/08/2015שיאפשר לך להיות תרפיסטית. או להרשם ללימודי פסיכולוגיה ולהמשיך לתואר שני.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיש תואר לא זוכרת איך הוא נקרא
ליאור12/08/2015משהו שקשור לגיל הרך שמאפשר לך אחר כך להיות יועצת פדגוגית לגני ילדים. אגב לימודי ייעוץ חינוכי יכולים לפתוח דלת לייעוץ בכל מיני מקומות מלבד בית ספר. אבל תמיד רוציםתניסיון חינוכי. אלא אם כן תהיי עצמאית ותבני את הניסיון שלך בכוחות עצמך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפסיכולוגיית ילדים
יפתח01/09/2015בפסיכולוגיה, התחומים הבאים עוסקים בילדים:
פסיכולוגיה קלינית של הילד
פסיכולוגיה חינוכית
פסיכולוגיה התפתחותית
תחומים נוספים עוסקים בילדים בדגש טיפולי:
ייעוץ חינוכי
חינוך מיוחד
טיפול באמנויות (אמנות פלסטית, דרמה, מוסיקה).
ריפוי בעיסוק
קלינאות תקשורת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דילמה לגבי העברת גןיעל29/07/2015
שלום.בתי בת השנה ו8 בשנה האחרונה נמצאת בגן פרטי ממנו עד לפני 3 חודשים היינו מרוצים עד הרגע בו העבירו את הילדה מהתינוקיה לשכבה הבוגרת יותר.מאז הילדה מאוד מתקשה בגן ולא מוכנה להשתלב וכל הזמן בורחת לתינוקיה ועדיין מחוברת רק לסייעות של התינוקיה.התייעצתי עם הגננת והיא טוענת ששנה הבאה היא לא תיתן לה להתקרב לתינוקיה ותשלב אותה בבוגרים באופן טוטאלי אבל שהשנה היא עדיין לא מוכנה נפשית למרות הניסיונות הרבים. זו ילדה שצריכה דמות "עוגן" שתתן לה בטחון ואז היא פורחת,בבוגרים היא לא מצאה דמות כזו וממש מפחיד אותי שגם שנה הבאה היא לא תמצא(אותו צוות נשאר)האם לאור העובדה שלא הצליחו לשלב אותה עדיף להעביר אותה לגן אחר שנה הבאה?בכל זאת הם לא הצליחו 3 חודשים והילדה פשוט סובלת כי היא רואה את הסייעות של התינוקיה כל היום ורק אליהן היא מחוברת.בבית היא גם כזאת וצריכה המון יחס עד שנותנת אמון במישהו בסביבתה ואז פורחת ומשתחררת. תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דילמה לגבי העברת גן - תגובה
פז שפירא30/07/2015הי יעל,
האם ישנה אפשרות שבשנה הבאה היא תישאר בקבוצת התינוקיה למרות שהיא תהיה הגדולה ביותר? יש ילדים שמצב כזה דווקא יכול להקנות להם בטחון וערך עצמי.
אם לא, נשמע דווקא שהגננת בקבוצת הבוגרים קשובה לצרכיה ולכך שאולי ביתך צריכה להיפרד בהדרגה מקבוצת התינוקיה ומהסייעות. חשוב לבחון כיצד את מתרשמת מהגננת החדשה - האם היא חמה, אמפטית, כיצד את מרגישה בנוכחותה ועל פי כך להחליט אם להשאיר את ביתך שם או לא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול רגשי לילד בן 10סיגל29/07/2015
בני האמצעי הוא ילד מקסים, רגיש, מופנם ועדין. הוא מגמגם מאז גיל 3 כאשר היו תקופות שהגמגום כמעט לא הורגש והיו תקופות, כולל היום, שהגמגום מאוד כבד. הוא היה ברכיבה טיפולית במשך שנתיים מגיל חמש עד שבע. זה עזר בעיקר בשנה הראשונה. אחר כך הוא נכנס לכיתה א ושוב הייתה רגרסיה נוראית. בכיתה ב' טופל על ידי קלינאית תקשורת המתמחה בגמגום שבעצם נתנה גם טיפול רגשי והטיפול היה טוב מאוד אך גם הוא הסתיים כעבור מספר חודשים כשהמטפלת עזבה את הקליניקה וגם טענה שהטיפול די מוצה. אחר כך שוב הייתה רגרסיה.
מדובר בילד עם דימוי עצמי מאוד נמוך. הוא רואה עצמו כמכוער ׁ(למרות שהוא יפיפה), מוטרד מאוד מהעובדה שהוא נמוך ומתקשה לקבל הערות של חברים בנושא. הוא מפחד להשתתף בכיתה, לא יוזם מפגשים עם חברים ובאופן כללי מאוד מפחד משינויים וממצבים לא מוכרים.
חשוב לציין שהוא אהוב על חבריו ועל מוריו. ילדים מנסים להתקרב אליו והוא לא כל כך מעוניין. מפחד ללכת לימי הולדת ומפגשים כיתתיים, למרות שכשהולך בסופו של דבר כיף לו והוא נהנה.
אני כל כך רוצה לעזור לו ולא יודעת איך. הוא ילד מדהים עם איכויות נדירות של אינטליגנציה רגשית, חם ואוהב, מחבק ומנשק, אבל אני מרגישה שהוא זועק לעזרה. מתלבטת בין פסיכו-דרמה לבין פסיכולוג. אשמח לקבל עצה בנושא.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול רגשי לילד בן 10 - תגובה
פז שפירא30/07/2015הי סיגל,
אם את מתלבטת בין פסיכודרמה לבין פסיכולוג כדאי לחשוב למה הילד יותר יתחבר - למשחק במשחקים וצעצועים או להבעה עצמית בדרמה. בעצם אלו שתי דרכים בהן יכול הילד להביע את עצמו, דרכן יוצר המטפל את הקשר עם הילד ומבין את עולמו הפנימי. חשוב בעיקר למצוא מטפל מקצועי, בעל הכשרה מתאימה ועימו יש תחושה של קשר נעים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן שנה ו5 מחובר לאבא ולא רואה אותוורד29/07/2015
שלום רב, מקווה שזה המקום לשאול את שאלתי. קצת ארוך.
בננו בן שנה ו5 חודשים, מחובר ואוהב מאוד את אבא :)
בעיה קטנה.. האבא עובד בלילות...
לפני כחודש האבא היה בחופש ארוך של 3 שבועות בו הם בילו יחדיו כמעט כל הזמן.
בתקופה הזו הילד נקשר אליו מאוד. (הוא היה קשור אליו לפני וזה הלך והתעצם)
היום האבא יוצא בצהריים לעבודה, שהילד בגן..
וחוזר ב 2, 3 בלילה.
הבעיה גם שהילד קם בבוקר האבא ישן. על מנת לצבור כוחות ליום למחרת.
השבוע הוא חזר לעבוד והילד מגיע הביתה מהגן פותח את הדלת ואומר אבא בציפייה לראות אותו, מתאכזב ומידי פעם אומר אבא בבכי קל עובר הזמן והילד הולך לישון לפעמיים בבכי קל תוך אמירת אבא אבא..
הילד ישן נפלא לילה שלם .. רק שהשבוע הוא קם כמה פעמים באמירת אבא.. וכאשר רואה אותו במיטה ישן הוא בוכה תמרורים שירים אותו האבא ניגש מחבק .. ומניח ואומר לו לחזור לישון אבל הילד לא מוכן הוא רוצה להיות איתו מצביע לו לדלת ורוצה לשחק איתו כאשר האבא אומר לו שעכשיו לילה הוא מתעצבן וזה יכול לקחת לו שעה עד שחוזר לישון.
בבוקר הילד קם ומחבק את האבא והאבא ישן...
כואב לי הלב.. הילד כל כך מתגעגע אליו וזה דופק לו את כל השינה.. הוא קם כמה פעמים בלילה כי הוא הבין שמתישהו הוא יקום ןיראה אותו, הוא הבין שאבא מגיע באמצע הלילה.
אין לי שום רעיון איך לשפר לו את ההרגשה ...
מה עושים ?
אני מאוד מבינה אותו, וממש רואה את האכזבה שהוא חש.. ואני בדר"כ לא כזאת רגשנית :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן שנה ו5 מחובר לאבא ולא רואה אותו - תגובה
פז שפירא30/07/2015הי ורד,
חשוב לשקף לילד את רגשותיו ולתת להם לגיטימציה. למשל לומר: אתה מאוד אוהב את אבא ומתגעגע אליו מאוד כי אבא עובד בלילות. אם יש אפשרות, בקשי מהאבא שיקבע איתו מראש זמן שבו הוא יבלה איתו - למשל יקבע איתו שמחר אחה"צ בשעה חמש הם ישבו לראות סרט ביחד. וכך - כאשר הוא ניגש לאבא תוכלו להזכיר לו מתי הם יפגשו ויעשו פעילו יחד.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן שלי הולך לסכנותקמר אידנלי28/07/2015
יש לי ילד בן 8 טיפס מחוץ לחלון בגובה של קומה 3 הוא הלך על מעקה ביטון אין מרפסת .שאלתי אותו למה עשיתה את זה אין לו תשובות ..מאוד נדבק אלי אוהב לקפוץ כל הזמן .אני לא יודעת זה טבעי איך אני אלמד אותו שזה לא נכון ביני לבין עצמי אני מתה מפחד לא יודעת מה לעשות איתו ....מקווה שתעזרו לי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן שלי הולך לסכנות - תגובה
פז שפירא30/07/2015הי קמר,
את מתארת מצבים בהם בנך מסכן את עצמו באופן ממשי. במקרה זה הדבר החשוב ביותר הוא להפסיק את לקיחת הסיכון שלו על ידי השגחה צמודה יותר. אמרי לו שעלייך להשגיח עליו כעת הרבה יותר כי את פוחדת שמשהו יקרה לו ושרק לאחר שיפסיק להסתכן תוכלי להשגיח פחות.
במקביל, כדאי לחשוב ולבדוק מה גורם לו ללקיחת הסיכון. לשם כך כדאי לשם התחלה להתייעץ עם המחנכת, היועצת ופסיכולוגית בית הספר - לבדוק האם הם רואים אצלו שינוי רגשי, התנהגות חריגה או ליקוי קשב וכדי לחשוב האם יש מקום להתערבות נוספת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- OCD?גלי26/07/2015
שלום רב,
בני בן 8. ילד סגור ומופנם שכמעט ואינו מדבר על מה שמרגיש.
בחודש האחרון שמנו לב שהוא דואג כל הזמן לסדר את הבית. את הכריות על הספה, את השטיחים בסלון, את הפלייסמטים על השולחן וכיו"ב ודואג שהכל יהיה ממוקם באופן סימטרי. הוא עושה את זה בעיקר כשאין לו משהו אחר לעשות, ופחות כאשר נמצא עם חברים, או עסוק במשהו אחר.
האם יש סיבה לחשוש מOCD?
האם זה משהו לתמיד? חולף? האם יכול לרמז על מצוקה כלשהי שנמצא בה? האם כדאי לפנות לייעוץ מקצועי?, או להמתין ולעקוב?
אודה לתשובתך,
גלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר OCD? - תגובה
פז שפירא26/07/2015הי גלי,
אני מציעה להתייעץ באופן פרטני עם פסיכולוג/פסיכיאטר ילדים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אב נרקיסיסטשירלי26/07/2015
הגרוש אובחן כנרקיסיסט. יש לנו שתי ילדות קטנות. מה הן ההשפעות של אב נרקיסיסט שעשויות להיות על הילדות. . הוא עסוק בעצמו ובמלחמה בי. הוא גם מתנהג בצורה מוזרה וכשהבנות איתו הוא מחליף להן בגדים . איך מסבירים לבית המשפט את ההשלכות שעשויות להיות על הילדות עקב התנהגויות מוזרות שלו? מהן השפעות שעלולות להיות עקב אב בעל אישיות נרקסיסיטית ? האם יש חומר קריאה לגבי נושא הנרקיסיזם בהורות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אב נרקיסיסט - תגובה
פז שפירא30/07/2015הי ספיר,
לא אוכל לתת לך ייעוץ פסיכולוגי- משפטי בפורום שכן זהו נושא מורכב מאוד. אני מציעה להתייעץ בעניין עם פסיכולוג משפטי באופן פרטני.
באופן כללי אומר כי ההתמודדות של ילדים להורים עם הפרעות אישיות אינה פשוטה, אולם חשיבות הקשר עם הורה עשוייה להיות במקרים רבים משמעותית מאוד, על אף ההפרעה ממנה סובל ההורה. גם בנושא ההתמודדות מול הגרוש ומול הילדים בעניין זה אני מציעה להתייעץ עם פסיכולוג באופן פרטני.
בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הכנה מפני סכנות לגיל 6אודליה26/07/2015
שלום!
בני בן ה - 6 עולה בשנה הבאה לכיתה א'. עד היום העולם הצטייר בפניו כוורוד וטוב, אבל הגיע הרגע שהוא צריך לדעת מאיזה סכנות החיים יש להיזהר.
השאלה היא איך עושים את זה מבלי לגרום לו לפחד?
לפני כמה חודשים, ניסיתי קצת להסביר לו שאם לדוגמא הולך לאיבוד, כדאי שיפנה לאישה הראשונה שפוגש כדי לנסות לאתר אותי. הוא שאל למה אישה ולא גבר ולא היתה לי תשובה. סגרתי את הנושא בכך שאישה סבלנית יותר. ברור שלא רציתי להפחיד אותו מפני גברים פדופילים.
הפחד הכי גדול שלי זה פדופילים ואני לא מאמינה באף אחד! בבית ספר שלא כמו בגן, השירותים ממוקמים מחוץ לכיתות הלימוד, ובזמן שיעור במידה ויצטרך לשירותים הוא יכול להיות חשוף למנקה שיכול לקלוט אותו ולרוץ אחריו לשירותים, או השומר של הבית ספר ואפילו אחד המורים. אני ממש חרדה מהמצבים האיומים האלו שיכולים לקרות. וזה לא דמיוני, הרי היו מקרים דומים לאלה.
איך אוכל להעביר לו מסר שיזהר מהאנשים האלה מבלי שיפחד מהעולם?!
האם יש צורך לפרט שיש אנשים שעלולים לגרום לו לאי נעימות ולגעת בו? חוץ מגנבים הוא לא חושב שיש משהו יותר מסוכן מזה.
אשמח להכוונה בנושא,
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הכנה מפני סכנות לגיל 6 - תגובה
פז שפירא30/07/2015הי אודליה,
זהו גיל טוב להתחיל ולהסביר את הנושא שכיום בתוכניות החינוכיות נקרא "הגוף הפרטי". כדאי להסביר שהגוף שלו הינו פרטי וישנם איברים אצל בנים ובנות שהם אפילו עוד יותר פרטיים: הישבן, הפין, הפות והחזה. חשוב, למרות המבוכה לומר את שמות האיברים. לאחר מכן יש לומר שאסור לאף אחד לבקש ממנו לגעת באיברים הפרטיים שלו או לבקש שהוא יגע באיברים הפרטיים של אדם אחר. כמו כן יש להסביר שאסור לאף אדם לומר לו כי יש לשמור סודות מההורים.
ניתן להשתמש בחומרים חינוכיים כמו DVD ספרים או הצגות בנושא.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
