פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • שינה עם אבא בגיל 7 וחצי
    אור
    06/12/2014

    שלום בני בן 7 וחצי. אני ובעלי איננו ישנים יחד מכיוון שיש לי כרגע תינוק. בני כבר בעבר עוד בטרם הייתי בהריון היה מתעורר ורוצה לישון עם אבא. . אני מגיל מאדדד צעיר הרגלתי אותו לישון לבד אולם בסביבות גן חובה החל להתעורר ורצה לישון עם אבא.. בקשתי מבעלי שיחזיר אותו למיטתו אך סרב ומאז התרגל להתעורר ולבוא לישון איתו.
    אני מאד מחזקת אותו ואומרת לו כמה שהוא בוגר וכי זה לא מתאים לגילו . בעלי כמובן שלא אומר לו דבר בנושא . מה עליי לעשות? האם תופעה זו תחלוף או שיש לכם עצה עבורי כיצד לגרום לבי להפסיק לישון עם בעלי.

    חשוב לי לציין כי בני מאדדדד אוהב את בעלי אבל הוא לא ממש פנוי לבלות עימו(בעבר בילה אתו יותר)והפסיק בחודשים האחרונים.

    אשמח לעצה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שינה עם אבא בגיל 7 וחצי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינה עם אבא בגיל 7 וחצי - תגובה

    פז שפירא
    06/12/2014

    הי אור,

    נשמע שאת ובעלך חלוקים בנושא. לכן, בנך כנראה מקבל מסרים סותרים לגבי האפשרות לישון עם אבא. אני מציעה שתשוחחו, את ובעלך (לבד/בהתייעצות עם אנשים נוספים או איש מקצוע) על הנושא ותגיעו להחלטה ברורה - כזו או אחרת. ברגע ששניכם תחליטו תוכלו להעביר מסר ברור בעניין לבנך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 6-התנהגות לא פורפורציונלית
    אני
    05/12/2014

    בתי בת 6, תלמידת כיתה א'. ילדה חברותית , נהנית מהלימודים.
    לעתים נדמה שהכל בסדר איתה. אך לפעמים אינה מתנהגת באופן פרופורציונלי לסיטואציה. דוגמאות: צחוק מוגזם ולעתים ילדותי ורעשני-מפריע ובולט, מגע יתר בחברות . יכולה לעשות סצנה גם מחרק קטן (ומצד שלי ללטף כלבים גדולים).

    לקחנו אותה למרפאה בעיסוק. היא אובחנה עם פחד GI-גבהים והמליצה להמשיך ללכת לחוגים מוטורים ולעבוד על העניין במגוון דרכים. אמרה שאינה שמה לב לעוד עניין חריג אך כדאי לטפל בעניין הפרופורציות. המליצה על טיפול רגשי פרטני באמצעות חיות או אומנות. אני מנסה למצוא טיפול מתאים באזור ירושלים. כמו כן, תוהה איזה טיפול כדאי? ולא ממש בטוחה. אם יש המלצות אודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 6-התנהגות לא פורפורציונלית - תגובה

    פז שפירא
    06/12/2014

    הי,

    השאלה היא עד כמה התנהגות זו מפריעה ופוגעת בביתך או בסביבתה. ייתכן וזה עניין שלאו דווקא דורש טיפול. אנא כיתבי לי אם זהו מצב שפוגע בביתך או לאחרים.

    האם ייתכן שביתך מנסה למשוך תשומת לב על ידי התנהגותה? תוכלו לדבר איתה על הצורך שלה להיות במרכז אך להסביר מתי ההתנהגות מוגזמת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן שנה ו9 התנהגות לא ברורה
    sima
    05/12/2014

    שלום שמי סימה
    הבן שלי בן שנה ו9 חודשים
    ויש לו כמה "פטישים" מוזרים סליחה פשוט לא יודעת איך לקרוא למה שהוא עושה .

    קודם כל יש לו עיניין כזה שהוא חייב לסגור את הדלת (כל דלת כניסה או בתוך הבית)
    ואם הוא לא סוגר הוא מתחיל לבכות .
    לדוגמה: פעם אחת לא רציתי שיסגור את הדלת של המקלחת שהמייבש עבד שם
    והוא התחיל להשתולל נשכב על הרצפה והחיל לבכות .
    בכללי הוא עושה את זה בכל פעם שמשהו לא מוצא חן בעיניו .

    אני לא חושבת שאנחנו מפנקים אותו
    הרבה פעמים אנחנו לא מסכימים למה שהוא רוצה .
    אבל עדיין הוא מתנהג בצורה כזאת שמהצעד לפחות הוא מצטייר כמפונק שבוכה ברגע שהוא לא מקבל משהו .
    ברגע שמשהו כזה קורה הוא יכול לזרוק דברים לבכות ליפול על הרצפה (משהו שנורא מדאיג אותי כי הוא עושה את זה בכוח ודופק את הראש ברצפה).

    עוד משהו מוזר יש לו קטע כזה שהוא אוסף מלא דברים על הידיים שלו והולך איתם לכל מקום .
    לדוגמא בקבוק , מפתחות סתם חולצה שמצא נעלים והכל ביחד על הידיים עד שנופל לו משהו כי הוא מעמיס ואז הוא בוכה שנפל לו .

    יש לי סיבה לדואג ? אני צריכה לקחת אותו לאיזה טיפול כל שהוא ??
    אני יודעת שהוא עוד קטן אבל זה מרגיש לי כמו התחלה לא טובה של משהו .

    בכללי גם יש לו פחת נטישה מובהק והוא יכול לבכות אם אני נעלמת לו מהעיניים לדקה.
    פרט קטן הוא נכנס לגן רק לפני חודשיים ואני יודעת שזה השפיע שזה כזה מאוחר.
    והוא עוד לא הסתגל לגמרה הוא בוכה עדיין כל פעם שאני שמה אותו בערך ל10 ד.

    אשמח חוות דעת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אין תגובה ?

    sima
    08/12/2014

    זה בגלל הגיל שלו?
    אני בפורום הלא נכון ?
    כי ראיתי שעניתם לכל מי שפנה אחרי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן שנה ו9 התנהגות לא ברורה - תגובה

    פז שפירא
    19/12/2014

    הי,

    ההתנהגות נשמעת תואמת גיל. בנך זקוק לתחושת שליטה ומקבל אותה דרך זה שמנסה להחליט, למשל על סגירת הדלתות ועל ידי כך שמנסה לעשות דברים לבד, למשל לקחת את כל החפצים. כמו כן, פחד נטישה מתאים לגילו. כמו כן, בהחלט ייתכן שתקופת ההסתגלות לגן מעצימה את קשייו. אני מציעה לאפשר לו להחליט בדברים שאינם מהותיים. אולם, בדברים שחשובים לך, כמו במקרה עם הדלת של המקלחת, להציב את הגבול ולהציע לו דרכים להרגע (למשל - לשטף פנים, חיבוק, לשתות). בעניין חרדת הנטישה - כדאי להיות נוכחת כמה שיותר ולומר לאן את הולכת ומתי תחזרי, גם אם זה בתוך הבית. לגבי הגן, כדאי לדבר עם הגננת ולבדוק מה קורה בגן, האם יש דברים שמפריעים לו וכיצד ניתן להקל עליו את ההסתגלות.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 10 - שקרים ומניפולציות
    ליהי
    04/12/2014

    בוקר טוב,

    מעט רקע:

    בן 10, ללא קשיים מיוחדים עד כיתה א'. בגן חובה (גיל 5), מעבר עם המשפחה לאזור גיאורגפי חדש ומעבר גן, בזמנו ללא בעיות. בכיתה א' תקופה של בעיות התנהגות, בעיקר במסגרות אחר הצהריים. לאחר תקופה של כ-9 חודשים, ההתנהגות השתפרה מאוד מחוץ לבית, בבית מול ההורים הקשיים נמשכים עד היום. לפני כשנתיים, 3-4 תקריות הקשורות לגניבת כסף מארנק אחד ההורים, כשנתפס ניסה לשקר, טופל ללא התערבות חיצונית, ולא חזר על עצמו, אבל השקרים והמניפולציות נמשכות והגעתי לרמה שאני לא מאמינה לו. לפני כחצי שנה, פרידה של ההורים, מה שכמובן הגביר את בעיות ההתנהגות, בעיקר בבית הספר (אי הכנת שיעורי בית, חוסר ריכוז בשיעורים, התחצפויות, בדיחות בקול רם), אבל גם בבית.
    אתמול, מקרה מייצג: דיברתי איתו לפני היציאה לבית הספר, בטלפון מהעבודה, הבטיח שיוצא. היום התברר כי לא הלך לבית הספר, התקשר לאביו בצהריים, טען שהתיישב על הספה ונרדם, לא דיבר איתי בשום שלב, כששאלתי איך היה בביה"ס אמר שהיה בסדר.
    כאמא עובדת לשני ילדים (הקטנה בת שנתיים), אני יכולה לפקח על מה שקורה בעיקר באמצעות הטלפון. הוא לא מרבה להדליק את הנייד שלו (שוכח אותו בבית - מקווה שלא בכוונה, משאיר אותו סגור וכד'), לפעמים גם לא עונה לטלפון של הבית. עשיתי איתו מספר שיחות קשות בנושא שקרים והסתרות (שהם בעצם ויתור עצמי), עכשיו עברתי לגישה חיובית ומחבקת יותר (אתה משתף, אני לא כועסת, מקשיבה ומנסה לעזור), אבל האמת בשלב זה אובדת עצות. האם זה הזמן לפנות לעזרה מקצועית? איך מחנכים ילד בגיל הזה לאחריות על עצמו, התנהלות שקופה וישרה, כדי ששוב אוכל לסמוך עליו. כל עצה, טיפ, שיטה, הפנייה לספרות מקצועית בנושא יתקבו בברהה גדולה.

    יום נפלא ומוצלח לכולם,

    ליהי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן 10 - שקרים ומניפולציות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 10 - שקרים ומניפולציות - תגובה

    פז שפירא
    19/12/2014

    הי ליהי,

    להערכתי כדאי בשלב זה לפנות לעזרה מקצועית וזאת כי את מתארת התנהגויות לא רצויות שונות ובעיקר בגלל הפגיעה בתפקוד - אי ההליכה לבית הספר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה
    לילי
    04/12/2014

    שלום
    ביתי בת שנתיים מפותחת ונבונה
    בגיל שנה ושמונה היתה מודיעה כאשר היתה צריכה קקי(היתה אומרת ליפני ולעיתים אחרי
    לעיתים רחוקות גם פיפי
    שקלתי להתחיל גמילה והגננת המליצה שלא (מצד אחד אני מכבדת את הניסיון שלה והידע אך גם באותו זמן היה ניראה לי כאילו היא מורידה אותנו מימנה ולא האמת בה לה להיתמודד עם הגמילהזה היה כחודש וחצי ליפני סוף שנה)
    המצב כרגע שהילדה לא בעיניין בכלל! (לא אומרת ליפני ולא אחרי ולא בזמן)
    האם פיספסתי את המונטום ועשיתי טעות שלא הלכתי עם רצוני ליגמול אותה
    מתי להתחיל?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גמילה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה - תגובה

    פז שפירא
    06/12/2014

    הי לילי,

    אפשר להתחיל גמילה גם ביוזמת ההורים, ייתכן שביתך תשתף פעולה. אני כן חושבת שחשוב שתתחילו בהסכמת הגננת כי תזדקקו לשיתןף הפעולה שלה בעיניין. התייעצו עם הגננת, שאלו אותה מתי היא חושבת שתוכלו להתחיל, תכננו איתה כיצד לפעול.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 3 מרביץ לאמא
    טל
    03/12/2014

    שלום.בני בן ה 3 ילד טוב וחמוד אך כאשר לא מתחשק לו לעשות משהו ( לסדר את המשחק/ להיכנס למקלחת/ לצאת מהאוטו) הוא עלול לבכות ובשבועיים האחרונים החלה תופעה שמטרידה אותי מאד והיא שהוא מתחיל להרביץ לי ולצעוק עךיי. יש לו אח קטן בן חצי שנה וחשוב לציין שבגן מתנהג יפה והגננות ממש אוהבות אותו.הוא ילד נבון, מדבר יפה ומעולם לא הרים יד..כמו כן לא מרים יד על אביו. מה עושים? איך ממגרים את התופעה הלא רצויה הזו? אני נותנת לו תשומת לב, משחקת איתו ועושים דברים ביחד וכמובן בבית אין אלימות ולכן לא ברור לי התקפי הזעם האלו שמלווים בהרבצות מצידו כלפיי. אודה להתייחסות תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד בן 3 מרביץ לאמא

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 3 מרביץ לאמא - תגובה

    פז שפירא
    06/12/2014

    הי טל,

    מכות כלפייך מחייבות לדעתי תגובה מצידך. למשל, תוכלי לומר לו לאחר שהוא מכה אותך שאת מאוד עצובה וכועסת שהיכה אותך ולכן לא בא לך להיענות לבקשותיו. חכי שיבקש משהו שהוא רוצה ממך ואז עני שאת עדיין כועסת ועצובה ולא בא לך לתת - ואל תתני.

    כך יוכל ללמוד שיש השלכות לכך שהוא מכה אותך והתגובה תיראה היגיונית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בכי היסטרי בלילות אצל ילדה בת שנתיי
    אמא ל-2
    02/12/2014

    שלום
    בתי בת השנתיים מתעוררת בשבועיים האחרונים באמצע הלילה בצרחות
    שום דבר לא עוזר, היא גם לא רוצה שום דבר - לא חיבוק, לא מים, לא חם לה, לא קר לה, אפילו לא רוצה לעבור למיטה שלנו. היא רק צורחת בהיסטריה לכל דבר שאנחנו מציעים. וגם אם עוזבים אותה היא צורחת...
    מישהי הציעה לי להוציא אותה מהחדר ולעמוד איתה ליד חלון פתוח או ליד המקרר (בשביל משב אוויר קריר) וזה עבד בשני הלילות הראשונים ואח"כ כבר לא :(
    הצרחות יכולות להימשך אפילו שעה שלמה!! ויש לי תינוק קטן שמתעורר מזה ואז בכלל יש חגיגה....
    מה עושים?????

    חשוב לי לציין כמה דברים:
    אמנם נולד לה אח קטן, אבל אין בה טיפת קנאה! היא ממש אוהבת אותו ומאד טובה אליו.
    היא התחילה גן השנה, עד עכשיו היתה איתי בבית, ואחרי חודשיים בגן הגננת שהיא מאד אוהבת עזבה... אבל גם את שאר הצוות היא אוהבת, והיא מאד שמחה ללכת לגן בדרך כלל.
    דבר אחרון- כשהיא מתעוררת בלילות, היא אומרת כל הזמן "לא רוצה" גם כשאנחנו לא אומרים כלום. אני מתחילה לפחד שעושים לה משהו בגן והיא מדברת על זה... למרות שהיא באמת אוהבת ללכת לגן
    :(

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בכי היסטרי בלילות אצל ילדה בת שנתיי - תגובה

    פז שפירא
    06/12/2014

    הי,

    ייתכן וביתך סובלת מביעותי שינה. אם אכן כך, כדאי לבדוק אם היא נחשפה לאחרונה למשהו מבהיל, אם משהו מטריד אותה או אם חלו שינויים כלשהם. בנוסף, כדאי לבדוק אם היא הולכת לישון מאוד עייפה ואם כן, אפשר להשכיב אותה לישון מוקדם יותר.
    כשהיא צורחת כדאי להיות לידה בשקט עד שמפסיקה לצרוח. בדרך כלל המצב חולף לאחר זמן מה.

    במידה והמצב יימשך זמן רב פנו לייעוץ.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התייעצות דחופה!!!!!!
    עודד
    02/12/2014

    שלום רב,
    ביתנו הבכורה בת 5.עולה שנה הבאה לכיתה א.
    בגן ישנם 33 ילדים.בגן יש קומץ קטן של 4 ילדים אשר מפרים באופן תדיר את האווירה ע"י קללות,התחצפיות,התגרות בילדים חלשים.
    עלי לציין(לצערי הרב) שביתי נגררת לאותה קבוצה"הלא ממושמעת".
    זוגתי ביקשה מצוות הגן להרחיק את ביתנו מאותה קבוצה,שכן אם לא יעשה הדבר היא תעביר אותה לגן אחר.
    אני באופן אישי מתנגד נחרצות להעבירה לגן אחר שכן אין בטוחה שבעיה שציינתי לעיל לא תתעורר גם בגן החדש.אני מאמין שבכל גן ישנם ילדים "בעייתים"(סליחה על המונח).
    עלי לציין גם שביתי אינה "נקיית כפיים" -שהרי גם בבית אין גבולות ברורים וזה בא לידי ביטוי
    בהתחצפות כלפינו ההורים.
    האם נכון "להפיל" האחריות על צוות הגן ולהורות להם להרחיק את ביתנו מאותה קבוצה בעייתית?האם נכון להעביר אותה לגן אחר בשלב של לפני עליה לכיתה א.
    כפי שניתן להבין יש חילוקי דעות ביני לבין זוגתי,אודה לחוות דעת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התייעצות דחופה!!!!!!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התייעצות דחופה!!!!!! - תגובה

    פז שפירא
    02/12/2014

    הי עודד,

    כדאי לנסות לטפל בבעיה במסגרת הבית והגן לפני שמחליטים להעביר גן. הרעיון לבקש מהצוות להרחיק את ביתך מהילדים המפריעים יכול לעזור באופן זמני, במידה ומנסים לחבר אותה עם ילדים אחרים ובמידה והצוות מוכן ויכול לעשות זאת. כדאי, ביחד עם זה, ללכת לליעוץ הורים על מנת ולנסות לטפל בבעיה באופן יסודי יותר.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוק קשר עם סבתא
    יפית
    30/11/2014

    שלום, ברצוני להפנות שאלה לפורום לפסיכולוג/ית ילדים.
    לאחרונה החלטתי לנתק קשר עם אימי עקב התנהגות בעייתית מצידה,
    אני לא רוצה שיהיה לה קשר עם שתי בנותיי ( בנות 11, 8) ורציתי לדעת איך להתנהל מולם בנושא זה, האם לספר להן, לשתף אותן, או שפשוט לא להזכיר אותה.
    יש לציין שמפעם לפעם הן שואלות עליה, לא באופן רציף, וכמו כן הקשר בינה לבינן לא היה מאוד קרוב , נפגשו לעיתים רחוקות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ניתוק קשר עם סבתא

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוק קשר עם סבתא - תגובה

    פז שפירא
    01/12/2014

    הי יפית,

    אני מציעה להסביר לבנותייך את המצב. אני חושבת שלא כדאי לומר שאינך רוצה שיהיה להן קשר עם סבתא. כדאי להשאיר את ההתייחסות לסבתא טובה ככל האפשר. אפשר להסביר שאת וסבתא כיום בקשר לא טוב ולכן אינכם מתראים עימה. במידת האפשר, כדאי לציין שזהו דבר שיכול להשתנות בעתיד. האם ישנה אפשרות שבנותייך תקיימנה עם סבתן קשר מוגבל - למשל דרך מכתבים או בדרך אחרת שנראית לך נכונה? אני מציעה לחשוב אם ישנה דרך כזו על מנת שבנותייך לא יחוו נתק מוחלט מסבתן וכן על מנת שהן לא יפנימו מודל של נתק מהורה.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה אצל ילדה בת 5.5
    _ריהאם
    29/11/2014

    שלום רב
    הבת הבכורה שלי הינה בת 5 שנים וחצי, והיא מאוד חכמה ומבינה.
    לפני כשבועיים צפתה בטיליוויזיה בתוכנית ילדים (קרטון) שהיה שם קטע שבו איזה סוס אחד הרג כמה סוסים.
    מאז שהיא צפתה בקטע הזה, ועד היום , כל הזמן נזכרת בו ומאוד מפחדת, ומתפרצת בבכי.
    הדבר מאוד מדאיג אותי, ואני חסרת אונים , אחרי שכבר נסיתי את כל מה שביכולי לעשות:
    הסברתי לה שזה דימיון ולא קורה באמת, והיא מבינה. את זה
    הראיתי לה את התהליך בו מיוצר סרטון שכזה
    נסיתי לדבר איתה על זה ולהבין מה בדיוק היא מרגישה ולנסות לעזור לה להביע את הרגשות שלה
    כל פעם , שהיא מתפרצת בבכי אני מחבקת אותה ומנסה להרגיע אותה.
    אך שום דבר לא עזר להיפטר מבעיה זו.
    אני מבקשת עזרה/ הדרכה , מה אפשר לעשות????
    תודה מראש
    ריהאם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדה אצל ילדה בת 5.5

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה אצל ילדה בת 5.5 - תגובה

    פז שפירא
    01/12/2014

    הי ריהאם,

    ישנם אירועים שהינם יום יומיים אך בכל זאת מהווים גורם טראומטי אצל ילדים. בשל כך, אני ממליצה לפנות לפסיכולוג ילדים ולהתייעץ בעניין.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התקפי זעם בגיל 8
    מיכל
    29/11/2014

    שלום,

    הבן האמצעי שלנו בן 8. מאז ומעולם היה ילד רגיש במיוחד ובעל אינטיליגנציה רגשית מאוד מפותחת. במקביל חכם במיוחד (השנה אותר כמחונן) וגם ספורטאי מוכשר ביותר. מאז ומעולם היה ילד שבוכה בקלות מכל פגיעה קלה (פיזית ונפשית) אבל לאחרונה התחזק מאוד ונעשה מן סוג של מוביל בכיתה.

    בבית הוא ילד מדהים. דואג לאחיו הצעיר, מכבד אותנו ועוזר לנו אם צריך אבל... אם משהו קורה בניגוד לדעתו, חוטף התקף זעם שבמסגרתו הוא בעיקר צועק ובוכה.
    ניסינו הכל. חיבקנו, איימנו, שלחנו לחדר... כלום לא עוזר... במקביל בבי"ס התחילו להגיע תלונות מילדים שהוא מכה אותם (בעיקר במסגרת משחק כדורגל...)

    אנחנו מחכים לפגישה עם יועצת בי"ס אבל עד אז...
    איך מתמודדים בבית עם התקפים כאלו?
    מה עושים באותו רגע שזה קורה?

    אודה לתשובתכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התקפי זעם בגיל 8

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התקפי זעם בגיל 8 - תגובה

    פז שפירא
    01/12/2014

    הי מיכל,

    אני מציעה לדבר עם בנכם בזמן שהוא רגוע, לומר לו שכאשר הוא לא מרוצה הוא צועק ובוכה ושאתם רוצים לשמוע ממנו מה יעזור לו להירגע (חוץ מלקבל את מה שהוא רוצה). במידה והוא לא יידע לומר, תוכלו לומר שכאשר זה יקרה אתם תהיו לידו ותאמרו לו שאתם מבינים את הכאב והתסכול שלו, אך לא תתנו לו את הדבר שלא ניתן לתת. אני מציעה לעשות כך, זה ידרוש מכם הרבה מאוד סבלנות ואורך רוח אך זה עשוי לעזור בסופו של דבר.

    לגבי המכות לילדים בבית הספר, אני מציעה לומר לו שזו התנהגות שאינה מקובלת עליכם, שאתם תבררו בכל יום אם הוא הרביץ או לא הרביץ לילדים בבית הספר ותגיבו בכל פעם שתשמעו שהרביץ.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ממה יכולה לנבוע התנהגות כזאת?

    מיכל
    06/12/2014

    הוא אמנם ילד סנדוויץ' אבל מקבל את הכי הרבה תשומת לב בבית.
    מתסכל :(

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ממה יכולה לנבוע התנהגות כזאת? - תגובה

    פז שפירא
    06/12/2014

    הי מיכל,

    קשה לדעת במסגרת של ייעוץ זה בפורום ממה נובעת ההתנהגות. לדעתי מה שחשוב כעת הוא דווקא להתרכז בטיפול בבעיה במקום במקור לה. נשמע שהוא אכן ילד אהוב ומקבל מכם הרבה מאוד, גייסו כוחות אלה להתייעצות וטיפול בקשיים.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    מיכל
    07/12/2014

    את עושה עבודת קודש :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות מינית אצל ילדים
    יערה
    28/11/2014

    שלום רב!
    ברצוני לקבל חוו"ד ממך לגבי מקרה שקרה עם בני ולדעת האם התנהגות זו תקינה ונורמלית לגילו.
    בני בן 4.5 שנים. בזמן משחק עם בן דוד שלו (בן 5.5 שנים) "תפסתי" אותם בשרותים כשמכנסיהם מופשלים והם מיד הרימו אותם כשהגעתי.
    לאחר שיחה עם בני הוא אמר לי שהבן דוד ששיחק איתו אמר לו "בוא נלך לשרותים ונסגור את הדלת ונוריד מכנסיים ונמצוץ אחד לשני את הבולבול" (מצטערת אם התיאור מביך במקצת..). הוא גם הציע לו שהם יעשו פיפי בשרותים ביחד.
    שוחחתי עם בני והסברתי לו ברוגע כי זו התנהגות לא ראויה ואף אחד לא צריך להיכנס עימו לשרותים ואף אחד חוץ ממנו לא צריך לגעת לו בפין. הוא הבין שזה אסור. מאז המקרה ההוא שמתי לב שבני נוגע מידי פעם באיבר המין שלו ומתעניין בו יותר...
    אני מודה שמאז המקרה הזה אני מעט מודאגת ורוצה לדעת האם התנהגות זו היא נורמלית בתהליך ההתפתחות של ילד בגיל כזה. בנוסף, אני חוששת שהוא יחזור על הפעולה הזו עם ילדים אחרים בגן ואולי הגננת לא תשים לב במקרה...
    אשמח לדעת האם לדעתך ההתנהגות של הבן דוד (בן 5.5) היא תקינה לדעתך? לי זה נשמע מעט מוזר...
    תודה מראש!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התנהגות מינית אצל ילדים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות מינית אצל ילדים - תגובה

    פז שפירא
    01/12/2014

    הי יערה,

    לעיתים ילדים סקרנים לגבי גופם והגוף של אחרים. אולם, המשפט של בן הדוד נשמע לי חריג ודורש בירור והתייעצות. ממליצה לפנות לפסיכולוג המטפל בילדים והמתמחה בהתנהגות מינית ופגיעה מינית.



    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה חשובה
    רוית
    27/11/2014

    לילדה שלי יש עיכוב התפתחותי,היא בת שנתיים וחצי
    היא מתעקשת לא לשחק במשחקים שאני מציעה לה
    בגן היא לא עושה עבודות יצירה,קניתי לה בצק אז ביום הראשון שיתפה קצת פעולה וזהו
    יש לה פזלים של חיות,פירות,צעצועים ,והיא אוהבת להוציא את הקלפים,היא יושבת קצת ואנחנו משחקות והיא מאבדת מהר מאוד את הסבלנות ואנחנו מסיימות לשחק,
    לצייר היא לא רוצה,מה ניתן לעשות?
    יעצו לי שתשחק במשחקים שהם פחות מהגיל שלה,אבל בגדול אין לה הרבה סבלנות לשחק

    מחכה לתשובה

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה חשובה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה חשובה - תגובה

    פז שפירא
    01/12/2014

    הי מאיה,

    אנא הסבירי עוד, מהו העיכוב ההתפתחותי של ביתך? האם ביתך עברה אבחון ואם כן מהי האבחנה? האם ביתך משחקת במשחקים לזמן קצר או שאינה משחקת כלל?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנדנדות בכיתה
    נועה
    27/11/2014

    שלום,
    ביתי בת 6, בכיתה א'.
    כבר בגן התחילה להתנדנד על הכיסא, ללא הפסקה.
    למרות שמדי פעם אני דיברתי איתה, היא המשיכה בכך.
    היו לעיתים הפוגות של כמה חודשים של הפסקה.
    אתמול המחנכת יצרה איתי קשר לראשונה, כי הילדה מתנדנדת בכיסא.
    אמרה כי העניין מפריעה לה להתרכז, והיא עסוקה בהתנדנדות ולא בלימודים.
    התייעצתי לפני כשנה עם הרופאת ילדים על כך, אמרה כי זו לא תופעה נוירולוגית, ועם הזמן העניין יעלם.

    אשמח לשמוע האם התופעה מוכרת? כיצד עלי להתמודד עם כך? האם לנסות לשכנע את הילדה להפסיק עם זה? הדאגה שלא יפריע לה בהמשך בלימודים, וגם לא נעים מהסביבה שהיא יושבת ומתנדנדת.

    בתודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התנדנדות בכיתה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנדנדות בכיתה - תגובה

    פז שפירא
    01/12/2014

    הי נועה,

    נשמע שההתנדנדות מפריעה למורה ולכן כדאי להתייחס לכך. ייתכן שביתך חסרת שקט בשיעור וההתנדנדות עוזרת לה להירגע (הדבר מעט דומה להזזת הרגל שלנו המבוגרים בזמן שאנו משועממים או חסרי שקט). כדאי לדבר עם ביתך ולהציע לה דרכים אחרות להירגע, שהינן מקובלות על המורה. חישבי עם המורה על דברים כאלה ובידקי מה מקובל עליה. דרכים להירגעות בזמן השיעור למשל: להתעסק עם שרשרת חרוזים, למצוץ סוכריה (לא בטוח שיהיה מקובל על המורה אך שווה לבדוק), לקשקש בעיפרון על דף (כנ"ל), להזיז את הרגל במקום להתנדנד וכו'.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהלה מרעשים
    תדי
    26/11/2014

    שלום רב,
    בתי בת שנה ו 4 חודשים, בחודשיים האחרונים שמנו לב שהיא רצה ובוכה בבהלה
    שהשכנים שלנו גוררים רהיטים מעלינו .
    מה עליי לעשות ? היא לא גדלה בסביבה שקטה היא רגילה לרעשים אבל רק שהיא שומעת שגוררים משהו היא רצה אלינו,זה קורה גם כאשר אני קוראת בקול רם לבעלי היא נבהלת
    אשמח לעצה
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בהלה מרעשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהלה מרעשים - תגובה

    פז שפירא
    01/12/2014

    הי תדי,

    כאשר ביתך שומעת רעשים מבחוץ, אפשר להרגיע אותה בחיבוק, להסביר ממה הרעשים נובעים ולתת לה דרכים להתמודדות (למשל לשים את הידיים על האוזניים). בבית, אם זה אפשרי, תוכלי לומר לה שאת הולכת לקרוא לאבא לפני שאת עושה זאת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום