פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • התנהגות פרובוקטיבית
    מריה
    25/11/2014

    בן שלי בכיתה ד'

    קשה לו לקרוא סיטואציות חברתיות ורגשיות ולכן הוא לא ממש מסתדר חברתית
    (אם כי יש לו קצת חברים)
    מצד שני מאד חשוב לו למשוך תשומת לב של ילדים שיתייחסו אליו
    לכן הוא מינה את עצמו לליצן הכיתה
    מה שגורם להתהנהגות פרובוקטיבת מצידו

    אתמול הוא "עשה צחוק" מאישה עיוורת שהגיעה לביה"ס להרצות בנושא נגישות

    בעיה נוספת שקשורה , זה שהוא מסכים ורצה לקבל תפקידים "נחותים" במשחקים
    לדוגמא אתמול הוא שיחק במשחק שכמה חברים צריכים לתפוס אותו ולהחזיק והוא צריך לנסות להשתחרר . במהלך "המשחק" הוא גם קיבל מכות.

    אנחנו מדברים איתו שהוא צריך לכבד את עצמו אבל זה לא עוזר , נראה לי שהוא לא ממש מבין מה אנחנו רוצים ממנו

    מה לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התנהגות פרובוקטיבית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות פרובוקטיבית - תגובה

    פז שפירא
    01/12/2014

    הי מריה,

    ראשית, כדאי לדבר עם בנך באופן קונקרטי ולומר לו את הציפיות שלכם ממנו: שלא יצחק על אנשים וילדים אחרים ושלא יאפשר לילדים אחרים להחזיק או להכות אותו. אימרו לו שתהיו בקשר יום יומי עם המורה לשמוע לגבי התנהגותו.

    מעבר לכך, חשוב לעבוד עם בנכם על העלאת הבטחון העצמי שלו. זה יכול לקחת זמן ולדרוש מאמצים מכם. דרכים להעלאת הביטחון העצמי: חיזוקים חיוביים מצידכם ומצד המורה, השתתפות בחוג בתחום בו הוא חזק, בילוי זמן משותף אחד על אחד איתכם ההורים, לקיחת תפקידים בבית ובבית הספר, הגדלת העצמאות שלו.

    כמו כן, ישנה אפשרות להשתתפות בקבוצה טיפולית של מיומנויות חברתיות.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    שירן
    23/11/2014

    היי,
    בני בן שלוש גמול כבר חצי שנה בערך...
    לאחרונה בערך חודשיים שהוא עושה קקי רק כאשר אנו מורידים לו את החולצה.
    ולא מוכן לעשות עם חולצה ממש נרתע.
    לדעתי זה נובע מזה שקם רטוב בלילה באחד הימים והחלפנו לו חולצה שנרטבה לו.
    מה עושים? ניסינו לדבר איתו המון
    חשוב לציין שעושה רק בבית .
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה - תגובה

    פז שפירא
    01/12/2014

    הי שירן,

    הדברים שאת מספרת מעלים דילמה משמעותית: מצד אחד חשוב שבנך יעשה קקי ולא יתאפק. מצד שני חשוב גם שלא יימנע מלבישת חולצה מתוך חרדה. אני מציעה לומר לו שאתם מבינים שאולי הוא פוחד שהחולצה תירטב/תתלכלך ושאתם מוכנים לקפל לו קצת את החולצה כלפי מעלה לפני שעושה קקי כדי שזה לא יקרה. במידת הצורך אימרו שאתם תהיו לידו ותוודאו שהחולצה לא נרטבת/מתלכלכת.

    נסו זאת, במידה וזה לא ילך התייעצו שוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בכי בגן ולפני הגן מיואשתתת
    ליזה
    22/11/2014

    שלום
    השנה בתי בת ה3 וחצי החלה גן עירייה
    היא התחילה יפה. .לא בכתה.
    בדיוק לפני שבוע היא חלתה ובעצם לא יכלה לאכול מאוב כאב אף לא בגן. זה התחיל מבכי בארוחת 10 בגן כי היא לא רצתה לאכול..לבכי בפרידה בבוקר בגן ובכי ארוך בלילה שלפני הגן. במהלך שבוע זה היא בוכה כל בוקר עד שעה 11 בעצם מהפרידה בוקר עד תום ארוחת 10 ומשעה 11 היל טוב ויפה. אך הסיפור חוזר על עצמו. הילדה לא רוצה לגן, לא רוצה אוכל לגן ולא רוצה תיק לגן. חשוב לציין שכבר הבריאה
    מה עושים?
    איך מחזירים אותה לשגרה שבה הייתה?
    לשגרה של פרידה ללא בכי וליחות ללא לבכי...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בכי בגן ולפני הגן מיואשתתת - תגובה

    פז שפירא
    01/12/2014

    הי ליזה,

    פעמים רבות ילדים חווים רגרסיה אחרי שהם חולים. במקרה של ביתך, היא כנראה מקשרת את הכאב שהיה לה באוכל לגן וכדאי לנסות ולהפחית את הקישור הזה. אפשר אולי לומר לה שאת יודעת שהיה לה כואב כשאכלה בגן בזמן שהייתה חולה אך שעכשיו היא כבר בריאה. אפשר לחשוב יחד איתה מה היא רוצה לאכול בגן שיגרום לה להרגשה טובה. כדאי לתת לה בתקופה הקרובה הרבה חום ולבקש גם מצוות הגן לנהוג כך, במיוחד מהפרידה עד סיום ארוחת הבוקר.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דמיון בגיל הרך
    לילי
    22/11/2014

    בני בן שנתיים ותשעה חודשים קורא לעצמו "חתולי" מזה כחודש. הוא דבק בכך כל היום ומבקש שידברו אליו כך ולא בשמו. "תגיד לחתולי שאסור כך וכך". הוא מיילל ומבקש מאיתנו לשחק במשחקי דמיון "הצילו את חתולי " וכו'. פרט לכך מתנהג כרגיל ובאופן תקין. האם לסרב לשתף איתו פעולה מחשש שלא ברור לו ההבדל בין דמיון למציאות? איך כדאי להתיחס לכך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דמיון בגיל הרך

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דמיון בגיל הרך - תגובה

    פז שפירא
    01/12/2014

    הי לילי,

    באופן כללי אני ממליצה לשחק עם הילד במשחק שהוא רוצה. יחד עם זאת, כדאי לחשוב איך את מרגישה עם המשחק. אולי זה מביך אותך לשחק בזה מחוץ לבית? אולי לא נעים לך לא להגיד כלל את שמו במהלך היום? אולי זה מעייף אותך לשחק ב"חתולי" כל היום. חשוב שתשימי גם לב לגבולות שלך ולצרכים שלך כאן ולהביא אותם לידי ביטוי. דרכים אפשריות לפשרה בעניין: להחליט שמשחקים ב"חתולי" לזמן מוגבל/רק בבית וכו'. אם את חוששת שישנו טשטוש משמעותי בין דמיון למציאות כדאי להדגיש שמדובר במשחק. למשל, כאשר הוא אומר לך להגיד לחתולי כך וכך, אפשר לומר שהוא רוצה לשחק בחתולי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות התנהגות בבית הספר.
    מיכל כהן
    21/11/2014

    שלום רב.
    בני בן 7 לומד בכיתה ב.
    לאחרונה החלו בעיות התנהגות בבית הספר , למשל התפרצות לדברי המורה, קם מהכיסא לאחר ביצוע המשימה, וכו, רציתי לציין שבני מאוד מפותח קוגנטיבית ויש לו השגיים טובים בלימודים. לאחרונה המורה החליפה את מקום הישיבה שלו בשולחן נפרד, כשכול הילדים יושבים בקבוצות. שאלתי היא, האם זה תקין שילדי יושב לבד ולא בקבוצה?? מה עלינו ההורים לעשות בנוגע לבעיות התנהגות, האם הילד צריך טיפול? אם כן איזה טיפול?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיות התנהגות בבית הספר.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות התנהגות בבית הספר. - תגובה

    פז שפירא
    01/12/2014

    הי מיכל,

    מדוע המורה החליטה להושיב את בנך לבד? מה היא הסבירה?

    לגבי בעיות ההתנהגות, אני מציעה לפנות קודם כל לייעוץ הורים לפני הליכה לטיפול. ייתכן מאוד שדרך הכוונה לכם תוכלו להפחית את ההתנהגויות הלא רצויות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הכוונה ל-תרפיה
    ליאת
    19/11/2014

    שלום, המומלץ לי ע"י הגננת לקחת את בני בן 5.7 לסוג של תרפיה מאחר ונראה לה שהוא חווה קושי ריגשי של דחיית סיפוקים (רוצה שתענה לו מיד כשפונה אליה, רוצה לשחק עם חבר מסויים ואם הוא לא אז הוא בוכה, אם לא בועטים לו את הכדור בכדורגל מייבבב... כל מיני דוגמאות כאלו ) או תגובות של בכייניות אם לא מצליח לבצע משהו בצורה מדוייקת למשל כתיבת מספר שלומדים . לצורך העניין אני גרושה מגדלת אותו לבד מגיל שנה. אין לו קשר קבוע ויציב עם אבא שלו. אין לו אחים. הוא ילד באמת מקסים ושמח,חכם מאוד , חברותי מאוד, מנומס לא חסר לו כלום מי שפוגש אותו מתאהב בו וכל הזמן אומרים לי שאני מגדלת ילד מדהים ומקסים. באים עליו כמעט 3 פעמים בשבוע חברים אחרי הגן. אני לא ממש רואה את הדברים שהיא מדברת כי כשאנחנו יחד בבית או עם חברים למטה או בגינה זה לא קורה. אין לי מושג לאיזה סוג תרפיה לקחת אותו. הוא בחוג קארטה שנה שנייה ומאוד אוהבת את זה.
    מאחר ואין שום קשר ביני לבין האבא שלו אני לא אקבל שום הסכמה ממנו ללכת אפילו ל מרכז להתפתחות הילד לאיבחון. האם יש לכם המלצה לכוון אותי לאיזה תרפיה רצוי שילך ? אומנות? יצירה? מוסיקה? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הכוונה ל-תרפיה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הכוונה ל-תרפיה - תגובה

    פז שפירא
    01/12/2014

    הי ליאת,

    העובדה שבבית אינך רואה התנהגות זו מעודדת, שכן זה מראה שלבנך יש את היכולת לדחות סיפוקים אך בגן הוא מתקשה בכך. לפני שפונים לתרפיה, כדאי אולי לקבוע פגישה עם הגננת ועם פסיכולוגית הגן כדי לתכנן כיצד לעזור לבנך לדחות סיפוקים במסגרת הגן. תוכנית צריכה לדעתי לכלול את הפעולות שהגננת עושה וגם את הפעולות שאת עושה בבית.

    לאחר מכן, אם ישנה תוכנית כזו והדבר אינו עוזר לאחר תקופה, ניתן לפנות לתרפיה. סוג התרפיה שבוחרים צריכה להתאים לדעתי לדברים שהבן שלך יתחבר אליהם.אם הוא אוהב לשחק, ישנם פסיכולוגים ואנשי מקצוע אחרים המטפלים במשחק. אם בנך אוהב ליצור אפשר לפנות לטיפול באומנות, אם הוא אוהב דרמה - טיפול בהבעה.

    אבל, כאמור אני ממליצה קודם כל לקבוע פגישה עם הגננת ופסיכולוגית הגן.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת שנתיים וחצי עם כאב פסיכוסומ
    דנית
    18/11/2014

    היי,
    הבת שלי בת שנתיים וחצי, ילדה מאוד אהובה שמקבלת המון תשומת לב. לפני 3 חודשים הצטרפה תינוקת חדשה למשפחה שלנו. היא קיבלה אתה יפה למדי ומאוד אוהבת אותה(כמובן שיש את תופעות הקנאה הרגילות אך לא מעבר) בשבוע האחרון קרה לנו פעמיים שפתאום ובלי שום סיבה מיוחדת או חוסר תשומת לב היא התלוננה על כאבים (פעם במתן שתן ופעם באוזן) אשר התבררו לאחר כמה שעות כתלונות סרק (לאחר שהתייחסנו ועשינו דברים ש"כאילו" מטפלים בבעיה- היא אמרה שכבר לא כואב לה)
    אשמח להתייעץ איתכם איך להתמודד עם התופעה הזאת ?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת שנתיים וחצי עם כאב פסיכוסומ - תגובה

    פז שפירא
    01/12/2014

    הי דנית,

    אם אתם משוכנעים שהתלונות הן תלונות סרק, אפשר לשאול אותה בצורה אמפטית, כאשר היא מתלוננת, אם היא אומרת לה שכואב לה כי היא רוצה עכשיו תשומת לב מכם. יכול להיות מאוד שהיא תאמר שכן, ואז תוכלו לומר לה שאתם מאוד נהנים לתת לה תשומת לב, לחבק ולהעניק לה את תשומת הלב שהיא מחפשת. בדרך זו תעזרו לה לתמלל את הצורך שלה במקום "לדבר" אותו דרך תלונות שווא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות אלימה בגיל שנתיים וחצי
    אור
    18/11/2014

    שלום רב.
    בני בן שנתיים וחצי. הוא מרבה להשתמש באלימות פיזית, דוחף ילדים בבית ובגן. גם כאשר מעוניין להזמין ילד למשחק דוחף אותו. בבית יש אחות אחת גדולה ממנו בחמש שנים, רגועה וכלל אינה אלימה. יש לציין שעדיין אינו מתבטא באופן ברור. הוא מאוד רגיש ומאוד עקשן.
    אני מנסה להגיב בצורה ברורה ואסרטיביות ולהפסיק את האלימות. ניסיתי גם להסביר כיצד לפנות לילדים כאשר מעוניין לשחק עם ילד אחר. האם כדאי לפנות לעזרה מקצועית? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות אלימה בגיל שנתיים וחצי

    ליאת
    19/11/2014

    הי,
    הילד שלי בן שלוש והתחיל להתנהג כך בחודש/חודשיים האחרונים (מאז שנכנס לגן עירייה). הגננת מתלוננת שהילד שובב, מרביץ לילדם ללא סיבה, נושך, מטפס על מגירות וקשה לו לשבת במפגשים .
    מה עושים????

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאור ולליאת

    פז שפירא
    01/12/2014

    אני מציעה להחליט יחד עם הגננת כיצד היא תגיב בגן לאלימות וכיצד אתן תגיבו בבית לכך. כדאי להפסיק את המשחק ולא לאפשר לו לשחק ברגע שהוא מרביץ. לאחר מכן, לומר את הדרך האלטרנטיבית ולבקש שיישם זאת באותו הרגע. כדאי להבהיר לילד שאתן והגננות נמצאות בקשר שוטף לגבי העניין ושהתנהגות לא טובה בגן תוביל לתגובה בבית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חלום רע מאוד?
    אמא דואגת
    18/11/2014

    שלום,
    יש לי בת בכורה בת 16 . לכאורה הכל בסדר חוץ מקצת לחץ בלימודים, וכל מיני פחדים על
    מוות של אחד מבני המשפחה שכבר טיפלנו בזה. הכל דיי בסדר.
    אתמול בלילה קרה מקרה מבהיל: כול בני המשפחה ישנו כבר היה 11 בלילה.
    הבית היה חשוך, ביתי הקטנה יותר (אחותה) ב ה -12 קמה רק כדי לשתות מים והציצה
    עם הראש לחדר של בת ה -16 רק כדי לראות אם היא ישנה...
    כנראה הגדולה נבהלה (אולי חלמה משהו) , קמה מהמיטה החלה לצרוח ולתפוס בשערה של אחותה בפחד כאילו מישהו בא להרוג אותה!
    אנחנו יש קמנו מהמיטה לשמע הצעקות שלה. היא כנראה תוך כדי התעוררה והחלה לבכות ולבקש סליחה ושהיא לא יודעת מה קרה לעצמה ואפילו אינה זוכרת מה חלמה ..
    הרגעתי אותה וגם כעסתי על הדבר הזה כי סה"כ היא מאוד הבהילה את אחותה , אבל כל הלילה היא לא הצליחה להירדם מרוב הלם .
    אני עצמי בהלם, איך אני מתייחסת למקרה כזה .
    תודה לכם על התשובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חלום רע מאוד?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא קיבלתי תשובה.

    אמא דואגת
    24/11/2014

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חלום רע מאוד? - תגובה

    פז שפירא
    01/12/2014

    הי,

    אם מדובר באירוע בודד לא הייתי מייחסת לכך חשיבות רבה מידי בשלב זה. ייתכן בהחלט שחלמה ומאוד נבהלה. במידה ואירוע כזה מתרחשת שוב הייתי מתייעצת שוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות שלילית בבית הספר
    ליז
    17/11/2014

    בני בן 6 ובכיתה א׳.
    השנה התחילה ב׳רגל ימין׳ ואז פתאום התחלתי לקבל מהמורה וממהלת הכיתה בתהרון תלונות על התנהגות- הפרעות למהלך השיעור, התחצפות ואפילו הרמת ידיים.
    המורה מאוד מקסימה ומשתפת פעולה- למשל יש לו טבלת התנהגות יומית שמציינת ברמת שיעור איך התנהג- אם יש יום שהוא מתנהג יפה מקבל ממנה צ׳ופר.
    משהו בגבולות התערער אבל רק במסגרת בית הספר(ניסיתי להבין ממנו ומהמורה אם קרה משהו קיצוני אך לא עלה משהו שמדליק נורה אדומה).
    דיברתי אחתו על הנושא והוא מבטיח שישתדל ויתנהג יפה- אך לא עומד בהבטחתו.
    מה אני יכולה לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התנהגות שלילית בבית הספר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא קיבלתי התייחסות...

    ליז
    23/11/2014

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות שלילית בבית הספר - תגובה

    פז שפירא
    01/12/2014

    הי ליז,

    כדאי לקבוע פגישה עם המורות ואולי עם פסיכולוגית בית הספר ולהתייעץ. חשוב שתגיעו למצב בו יש קשר יום יומי לגבי התנהגותו של בנך וכדאי להחליט כיצד את תנהגי בימים בהם את מקבלת דיווח על התנהגות לא טובה. אני ממליצה להתחיל ולטפל קודם כל באלימות ולאחר מכן לטפל בדברים הנוספים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קושי בזריקת דברים
    מירב
    16/11/2014

    שלום, לבתי בת 5 ו-10 חודשים קשה מאד לזרוק דברים, לאחרונה היא לא מוכנה לזרוק שום חפץ אפילו חפץ שנקרע או נשבר, או כזה שאין מה לעשות איתו,לדוגמא,היא אוספת טיקטים של בגדים, כפכף שנקרע מבקשת שלא אזרוק, וכך גם לגבי חפצים שאינה שלה אלא שייכים לאחותה
    אני חוששת כי זו התפתחות של מחלת האגירה. האם יש משהו שאני יכולה לעשות על מנת לעצור או למזער את התופעה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קושי בזריקת דברים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קושי בזריקת דברים - תגובה

    פז שפירא
    01/12/2014

    הי מירב,

    אני מציעה לשבת איתה, להסביר שצריך לזרוק דברים כדי שבבית יהיה מקום, שהוא יהיה נקי ומסודר. כמו כן לומר שאת מבינה שזה לא נעים לה לזרוק דברים ולכן את כל הדברים המקולקים תשימו בתוך ארגז וכאשר הוא יהיה מלא את תרשי לה לשמור מספר מועט של דברים שהיא תבחר (למשל 4 דברים) ואת השאר תזרקו.
    כך, את תוכלי לשים גבול ולא לאפשר את האגירה, אך גם להתייחס בצורה אמפטית לצורך של ביתך לשמור דברים ולאפשר לה בחירה ושליטה מסויימים במצב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 4, מרטיבה יום ולילה ואינה מתייחס
    מאיר
    16/11/2014

    בת 4, מרטיבה יום ולילה ואינה מתייחסת לעניין

    רקע:
    ביתנו הייתה גמולת שתן קרוב לגיל שלוש אבל לא גמולת צואה. כאשר התקרב המועד להתחיל גן טרום חובה בגיל שלוש אמרו לנו שלא יקבלו אותה ללא גמולת צואה. לכן עשינו כל מאמץ למצוא דרך/שיטה לגמול אותה גם לצואה והצלחנו לעשות כך ממש בשבועת הראשונים לתחילת הגן. אבל מה שקרה ביתנו התחילה להרטיב. ולאחר זמן קצר גם למצוץ אגודל וגם חזרה להסתובב עם שמיכה. יש לציין שהיא פחות או יותר לא מצצה אגודל בגיל צעיר יותר.

    תאור המצב הנוכחי:
    הילדה מרטיבה את התחתון והחצאית כמה פעמים ביום,(אבל אין שלוליות). היא אינה מתייחסת לעניין, לא מפריע לה להיות רטובה, והיא יכולה להישאר כך שעות ארוכות ולא לבקש שיחליפו אותה. כאשר אנו מבקשים לדבר איתה על העניין היא מתחמקת מהדבר וכמעט לא משתפת פעולה. כאשר היא מתבקשת ללכת לשירותים היא משיבה שהיא אינה צריכה. ואז יכול לקרוא שדקה אחר כך היא מרטיבה. זה קורה גם בגן, בחוץ שהיה משחקת עם חברות, וגם בבית. לעומת זאת כשהיא צריכה צואה היא הולכת מיד לשרותים. בלילות היא גם מרטביה ולכן אנו אנו מלבישים לה חיתול. נעשתה בדיקת על-קולי ונמצא הכל תקין, ב"ה.

    כעת אנו מנסים לעודד אותה דרך שיחות ופרסים ללכת לשירותים לפני שיוצא לה והיא תמיד אומרת שתפסיק להרטיב אבל עד עתה זה לא קרה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 4, מרטיבה יום ולילה ואינה מתייחס - תגובה

    פז שפירא
    01/12/2014

    הי מאיר,


    מדובר ברגרסיה המתרחשת לעיתים קרובות עם תחילת מסגרת חדשה. כדאי קודם כל לנסות ולעטוף אותה בתקופה הקרובה בחום ואהבה. שנית, נסו להיזכר כיצד הגבתם בתקופת הגמילה הראשונה לפספוסים ולהגיב באותה הדרך. למעשה התייחסו לפספוסים כאילו הם קורים בפעם הראשונה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת חמש ואמא מודאגת
    אורה
    16/11/2014

    שלום רב.
    בתי בתחמש ויש לה אחות בת שלוש. בדרך לגן ביום גשום נתתי לקטנה יד לעבור את הכביש וביקשתי מבתי בת החמש לתת יד לקטנה. באמצע הכביש היא עזבה את ידה ותכננה לרוץ לכיוון המדרכה בכביש רחב ומסוכן. תפסתי את ידה בכוח רב וכשהגענו לצד השני צרחתי עליה בכול כוחי. (בתי בת ה3 אמרה שהשתנה לי הקול). הסברתי לה בקול רם כמה הכביש מסוכן ושניבהלתי. היא בכתה ולא רצתה חיבוק או לדבר איתי. אני חוששת שההתנהגות שלי היתה קיצונית מהבהלה. והכאבתי ליד שלה מהלחץ והכעס. היא גם ככה לא בטוחה בעצמה בגן. האם יש דרך לתקן? אני חוששת שבתגובות כאלה עלולה להוריד לה את הבטחון. אמא מודאגת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בת חמש ואמא מודאגת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת חמש ואמא מודאגת - תגובה

    פז שפירא
    16/11/2014

    הי אורה,

    הסיטואציה הזו הייתה מאוד מפחידה עבורך ולכן התנהגותך מובנת. במידה ובדרך כלל היחסים ביניכן טובים וזוהי התנהגות קיצונית למצב מאוד מפחיד אני לא רואה בכך בעייה. כיוון שהדבר מטריד אותך, תוכלי לומר לביתך שחבל לך שצעקת עליה ושהכאבת לה, שאת לא אוהבת להתנהג אליה ככה, אבל שאת מאוד נבהלת כשהיא רצה בכביש ורצית להראות לה בהתנהגותך כמה זה מסוכן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיסה לחו"ל
    איילת
    16/11/2014

    שלום רב, יש לי ילדה אחת בת שנה וחצי. בחודש ינואר יש טקס חשוב לסבתא בשגרירות בגרמניה. אי אפשר לקחת את הילדה איתנו לטקס. חשבנו לנסוע ל 4 ימים והמטפלת של הילדה הציעה לשמור עליה במשך 4 ימים של הנסיעה. האם זה נכון להשאיר אותה אצל המטפלת (בבית של המטפלת)? בעלי מאוד חושש שתיווצר לילדה חרדת נטישה . אשמח לתגובה. תודה איילת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טיסה לחו"ל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיסה לחו"ל - תגובה

    פז שפירא
    01/12/2014

    הי איילת,

    האם את שואלת אם באופן כללי כדאי להשאיר את ביתך לארבעה ימים עם המטפלת או שאת שואלת אם זה נכון שתהיה בביתה של המטפלת או בביתכם?

    אם הנסיעה הכרחית, הרי שהשארת ביתך עם המטפלת הינה נתונה ולא ניתן לשנותה. במידה והמטפלת טובה ואתם סומכים עליה הרי שהיא תוכל לשמור על ביתכם, אם זה בביתה או בביתכם. תוכלו לנסות ולהקל על ביתכם על ידי תקשורת בסקייפ או בטלפון ועל ידי השארת מתנות מיכם אותן תיתן לה המטפלת.

    קשה לחזות את תגובתה של ביתכם לנסיעה וההישארות עם המטפלת. ייתכן ולאחר חזרתכם ביתכם תפגין כעס או חרדה. אולם, בדרך כלל, גם אם ישנן תגובות כאלה הן חולפות וניתן להתגבר עליהן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הסדר ראיה לקטין
    בת אל
    15/11/2014

    שלום,
    אני ובעלי הורים לילד בן 3 ,עומדים להתגרש. אנחנו ביחסים טובים ומסכימים על משמורת משותפת ומתעדים לגור ממש קרוב.
    השאלה מה ההסדר הכי טוב שכדאי לעשות עבור הילד בהסדר הראיה?
    על אף שנערוך הסכם להסדר ראיה נוכל לראות ולהשתתף בחיי היום יום של הילד כך שכמעט ולא יצא שלא נראה אותו כל יום.
    תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הסדר ראיה לקטין

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הסדר ראיה לקטין - תגובה

    פז שפירא
    15/11/2014

    הי בת אל,

    להערכתי ההסדר הטוב ביותר הוא כזה שיהיה מוסכם על שניכם ויהיה נוח לכם אך בעיקר שיהיה בו לו"ז קבוע שהילד יודע אותו. למשל, אם תחליטו ששניכם תראו אותו בכל יום, החליטו באילו שעות את תהיי איתו ובאילו שעות בעלך והסבירו לבנך את הלו"ז. כך גם אם אתם מחלקים ביניכם את ימות השבוע. זה משמעותי כיוון שלו"ז קבוע וברור עשוי להכניס סדר לחיי ילדיכם, דבר שיהיה חשוב להסתגלות למצב החדש ובכלל.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום