פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • הרטבה מכוונת בגיל 4 וחצי רק בלילה
    רונית
    13/04/2015

    שלום רב,
    אודה לעזרתך- ביתי בת 4 וחצי, ילדה נבונה ותקשורתית. נגמלה מחיתולים בצורה מעולה והדרגתית- ממש לפי הספר בגיל שנתיים וחצי באופן שבו אני הייתי קשובה לצרכיה ולשלבי הגמילה. רק לעיתים רחוקות הייתה מרטיבה בלילה לאחר הגמילה ובעיקר בתקופות מעבר/ בזמן חולי.
    השינוי שחל בבית- ילדתי את ילדי השני לפני כחודשיים וחצי. ומאז הרטבת הלילה חזרה באופן מוחלט משמע- כל לילה ולילה. ניסינו הכל- החל מהסברים, עונשים, ניסיתי אפילו מקלחת במים פושרים, שיטת סיבה ותוצאה- תצליח לא להרטיב - פרס, גם טבלה שבועית של חייכן, מלבד דבר אחד שהמליצה לנו הרופאת ילדים- לחזור לטיטול - וכמובן ביתי אומרת אז שימו לי טיטול...היא נבונה ואפילו אמרה יש את הסדין שעוונית ככה שזה לא נורא שאני עושה במיטה...ברור לנו שזו הרטבה מכוונת והיא ממש מתעצלת לקום לשרותים ( במרחק של כמה צעדים) - מעבר לכך שזה קשה ברמה הלוגיסטית -כי זה יומיומי - מה ניתן לעשות כדי לעצור את התופעה? אני מבינה שזה עונה על הצורך בתשומת לב מיוחדת אישית רק לה, ובכך היא משיגה את זה, לכן אני משתדלת כל יום כחצי שעה להיות רק איתה ועדיין זה לא פוסק.
    לכאורה אני מבינה את כל המצב ומנסה לעצור את התופעה אך עדיין לא מצליחה לשנות את המצב ולגרום לה לעשות בשרותים.
    ( אגב ההרטבה רק בבית בלילה ולא בגן )
    מה דעתך? מה ניתן עוד לעשות?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרטבה מכוונת בגיל 4 וחצי רק בלילה - תגובה

    פז שפירא
    13/04/2015

    הי רונית,

    ההרטבה היא בעצם ביטוי של רגרסיה שקשורה ללידת האח. זהו תהליך שקורה לילדים רבים ויש להבינו ולהיות אמפטיים לכך. ביתך בעצם מנסה לשדר שגם היא רוצה להיות תינוקת, כמו אחיה ושקשה לה עם המקום במשפחה שנלקח ממנה. אני מציעה לא להתייחס להרטבה בלילה - לא להעניש או לתת פרסים, חיזוקים וכל דבר אחר. להחליף בבוקר בלי לומר דבר ובלי להראות כעס.

    צריך להפחית את החרדה של ביתך ולעשות זאת תוך שאתם מדברים איתה על הקושי שבלידת אחיה. טוב את עושה כשאת מבלה זמן איכות איתה. כדאי לקחת נשימה עמוקה, הרבה סבלנות והבנה לכך שזהו תהליך טבעי שמתרחש ועם הזמן, במידה ולא תעניקו לכך יתר תשומת לב, גם יחלוף.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשר חיובי עם הילדה
    תומר
    12/04/2015

    שלום
    יש לי ילדה כבת שנתיים ובמשך זמן זה אני רואה אותה פעמיים בשבוע לשעה בנוכחות אמא שלה . כאשר אני מגיע לביקור ומנסה להרים אותה היא צורחת בוכה ונצמדת לאמא שלה .כל משחק שאני יושב ומשחק איתה היא נוחכת לשתי דקות ומיד לוקחת משחק אחר והולכת לאמא שלה. שאלתי היא אך אפשר לגרום לילדה להיות יותא קשורה וחיובית כלפי ובכך הקשר איתה יעמיק. חשוב לי לציין שבהמשך אני רוצה להתחיל לקחת אותה מהגן פעם בשבוע (דבר שרק אמא או סבתא שלה עושות) ואני רוצה להכין את הקרקע למפגש ויציאה מהגן יותר נעימות וכמעט ללא בכי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קשר חיובי עם הילדה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשר חיובי עם הילדה - תגובה

    פז שפירא
    12/04/2015

    הי תומר,

    איך הקשר שלך עם האמא? כיצד היא מתווכת את הקשר שלך עם הילדה?

    אנא השב כדי שאוכל להמשיך ולענות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשר חיובי עם הילדה

    תומר
    12/04/2015

    קשר מנותק לחלוטין אנו מתקשרים בהודעות , היא אומרת לילדה ללכת לשחק או לטייל איתי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשר חיובי עם הילדה - תגובה

    פז שפירא
    13/04/2015

    הקשר עם הילדה תלוי בין השאר גם בקשר שלך עם אימה ובדרך שבה האמא מתווכת את הקשר. אם ישנה אפשרות לשוחח עם האם על כך או אם יש אפשרות לשפר את הקשר עימה זה יכול לעזור. אם לא - הדבר שניתן לעשות הוא פשוט לא לוותר ולא להתייאש ולהמשיך להקפיד על קשר רציף. כמו כן, אתה יכול להתייעץ באופן פרטי עם איש מקצוע כדי להבין את התקשורת שלך עם הילדה והאם ישנם דברים שאתה יכול לעשות על מנת לשפר אותה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צילומים
    מירה
    11/04/2015

    שלום רב,
    ביתי בת 9 ולתדהמתי גיליתי שבמסיבת פיג'מות אצל חברה ביתי הצטלמה בטאבלט שלה על ידי חברה מתערטלת ומתפשטת שמשדלת אותה להיות סקסית. הילדה בכיתה ג'....
    מבקשת לשאול מה עליי לומר לה בשיחה ביננו? האם להרחיקה מהחברה הזו? האם לידע את אמה של החברה? ומה עליי לומר לביתי שיגרום לה לא לחזור על מעשה זה?
    ביתי ילדה יפה ובוגרת ובעיקר מאוד דעתנית ועקשנית.
    אנא עזרי לי עם תוכן ואופן השיחה עמה....רוצה שתבין את עומק הבעיה והשלכותיה.
    לתשובתך המהירה אודה.
    אם במצוקה.....
    שבת שלום

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    צילומים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צילומים - תגובה

    פז שפירא
    12/04/2015

    הי מירה,

    לדעתי כדאי לשוחח עם האם של החברה, על מנת שתוכל להתייחס לעניין ולטפל בו. לא הייתי ממהרת להרחיק את הבת מהחברה.

    חשוב להסביר לביתך שהרצון שלה לעשות כיף עם החברה והסקרנות לגבי הגוף מובנים ולגיטימיים. ולצד זה - שצריך להגן על עצמה. אפשר להסביר שאת הדברים שאפשר לעשות עם הגוף, שמותרים או שאסורים את יודעת ואת תגידי לה אותם כדי להגן עליה. הסבירי שהתערטלות וצילום הגוף הם דברים שלא מתאימים לגילה ותני דוגמה לסכנות שבזה (למשל, התמונות יכולות להגיע לאינטרנט. וכן - שהנפש שלה עדיין לא מתאימה לדברים האלה ולכן זה לא בריא לה).

    חשוב לפתוח את השיחה במתן לגיטימציה לרצונות ולסקרנות ולסיים באמירה לגבי מותר ואסור מבחינתך עם מתן הרציונאל לכך.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 10 מאוננת
    אלינה
    09/04/2015

    שלום רב,
    רציתי להתייעץ אם יש צורך בהתייחסות מיוחדת להתנהגות ביתי בת 10. היא עדיין מרטיבה בלילות, וזה יכול להיות כל יום או פתאום תקופה ארוכה שאינה מרטיבה. בנוסף היא מאוננת כמעט כל יום. מבחינת התנהגות היא די אגרסיבית במיוחד כלפי אחותה הקטנה בת 5.
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בת 10 מאוננת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 10 מאוננת - תגובה

    פז שפירא
    12/04/2015

    הי אלינה,

    אוננות רבה שמגיעה לצד הרטבה בלילות יכולה להעיד על מצוקה נפשית. אני מציעה לבחון את הדברים באופן פרטני אצל איש מקצוע - אני ממליצה על התייעצות עם פסיכיאטר ילדים כיוון שהוא יוכל להתייחס גם להיבטים פיסיולוגיים אם קיימים (בהרטבה) וגם להיבטים נפשיים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פסיכיאטר ילדים

    אלינה
    12/04/2015

    בהמשך להצעתך האם יש לך המלצה לאיש מקצוע רצוי אישה כי הבת שלי פחות מתחברת עם רופאים גברים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פסיכיאטר ילדים - תגובה

    פז שפירא
    13/04/2015

    הי אלינה, אין אפשרות לקבל בפורום המלצה ספציפית לגבי איש מקצוע.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מכות
    לילי
    09/04/2015

    שלום
    ביתי בת שנתיים וארבע חודשים
    ילדה נבונה וורבלית לעיתים כאשר כועסת עלי מרביצה קלת
    אני כמובן לא מאפשרת זאת אני אומרת לא שאנחנו לא מרביצים
    השאלה היא כזאת
    כמובן אין לי רצון שתרביץ לאף אחד אבל אני לא מעוינינת שירביצו לה והיא לא תחזיר
    איך להיתנסח הכי חשוב לי שהיא לא תרים ידיים עלי ועל אביה(היא אומרת אני כועסת ופעם אפילו אמרה לי שהיא רוצה להרביץ לי כי היא כעסה אבל יודעת שזה לא מקובל עלי אז היא שיתפה אותי ברחשי ליבה כאשר היא כועסת אני נותנת לזה לגיטמציה ומסבירה שזה בסדר גם להרגיש כעס
    בכל אופן כוונתי היא שהכי חשוב שעלי לא תרים ידיים לגבי היתגוננות אם מרביצים הייתי מעדיפה שצתיתמודד אני לא רוצה להעביר מסרים מבלבלים(לנו לא מרביצים ולאחרים כן )
    תודה אשמח לתגובה איך להיתמודד
    חג שמח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מכות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מכות - תגובה

    פז שפירא
    12/04/2015

    הי לילי,

    חשוב להראות לביתך שאת מתגוננת בעצמך מפני אלימות וכך היא תבין כיצד עליה להתגונן בעצמה כשמישהו אלים כלפיה. ניתן לומר לה שכאשר היא תרביץ לכם אתם לא תרצו להיות לידה ואז תתרחקו. עשו זאת בכל פעם שתרביץ ואפשר לומר באותו הרגע שאתם מתרחקים כי אתם לא מרשים שירביצו לכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם להחליף גן לתינוק
    תות
    08/04/2015

    שלום רב, מקווה שזה המקום לקבל עוד דעה בנושא

    בני בן שנה וחודש, נמצא במהלך היום במסגרת משפחתון, בגיל 10 חודשים החל ללכת לשם ולפני כן היה בבית, איתי.

    כאשר הוא נרשם נאמר לנו מפורשות שהוא הילד האחרון שנכנס למשפחתון ובכך הוא סוגר את הרשימה והגננת אמרה שהיא מקבלת עד 5 ילדים.

    כעבור כחודש הצטרף עוד ילד, ושוב כעבור חודש הצטרף עוד ילד ולפני כמה ימים הצטרף עוד ילד, מה שאומר שהם 8 ילדים ומטפלת אחת ! רק לי ולעוד אמא אכפת מהעובדה שהיא משקרת לנו ומכניסה ילדים ללא ידיעתנו ורק במקרה כאשר אנחנו באים לקחת את הילדים אנחנו רואים כל פעם ילדים חדשים

    הבן שלי כבר רשום לגן אחר שהוא אמור להתחיל בספטמבר, מה שאומר שיש לו עוד 4 חודשים להיות בגן שהוא נמצא עכשיו, מבחינת הטיפול בילד, אני לא דואגת, היא לא פוגעת בו, היא מאוד חמה ואוהבת מנשקת ומחבקת הרבה תמיד הוא נקי ושבע, ישן טוב וברוך השם חייכן ומתפתח מעולה.

    לי מאוד מפריע שהיא משקרת כל הזמן וכל הזמן מכניסה ילדים בלי ידיעתנו, כמובן שדיברנו איתה וזה כמו לדבר לקיר היא הבטיחה שלא תכניס עוד והופ זה חוזר חלילה, בתור בן אדם היא מאוד חרטטנית ושקרנית ואני לא מאמינה לחצי ממה שהיא אומרת שזה לעצמה תחושה נוראית, לי ולאמא השנייה יש אותן תחושות, באופן אישי אנחנו לא אוהבות אותה ומודעות לכך שהיא שקרנית ותחמנית אבל משום מה מרגישות בטוחות בה בטיפול בילד בגלל שרואים על הילד שטוב לו, הוא גם בא בכיף והולך בכיף

    השאלה האם זה נכון להוציא את הילד מהגן ולמשך ה4 חודשים הונתרים לשים אותו בגן אחר ושוב עוד 4 חודשים להוציא אותו ולהכניס אותו שוב לגן חדש.
    האם זה יפגע בו?
    לקח לו המון זמן להתרגל לגן שהוא נמצא בו עכשיו, ועד שהוא סומך עלייה, על המקום, הוא מרגיש שם בנוח ושוב היא מטפלת בו טוב (חוץ מהעובדה שכרגע יש לה יותר ילדים לטפל)

    אני מפחדת להוציא אותו ועד שהוא יתרגל שוב למקום חדש אני שוב אצטרך להוציא אותו
    מפחדת שהוא לא יסמוך עלי, שיהיה לו קשה לעזוב אותי שכל פעם אני שמה אותו במקום חדש
    האם לבלוע את הרוק במשך 4 חודשים ?
    מה נכון לילד, אני רוצה רק בטובתו
    השאלה אם להשאיר אותו במקום כזה שיש גננת אחת על 8 עדיף מאשר לטלטל את הילד מגן לגן בזמן כו קצר

    תודה רבה ,מקווה שתיתני לי קצה של אור בסוגייה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האם להחליף גן לתינוק

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם להחליף גן לתינוק - תגובה

    פז שפירא
    09/04/2015

    הי תות,

    אין לשאלתך תשובה אחת ברורה. אולם, כדאי באמת להתייחס לשאלת הטיב הטיפול בגן, הנגזרת משאלת האמינות. כלומר, האם ההרגשה שהגננת משקרת נוגע רק למספר הילדים בגן או שלדעתך היא משקרת בעוד תחומים כמו האם הילד אכל מספיק, ישן, האם בכה במהלך היום ועוד.

    להרגשתי, אם אינך חושדת בשקרים מסוג זה ואת בוטחת לחלוטין בטיפול בילד, אין מקום להעבירו גן כדי להעבירו שוב לאחר כמה חודשים. אני לא חושבת שמעברים רבים עלולים לפגוע באמון שלו בך, אך הם עלולים ליצור מצב של תקופה ארוכה של הסתגלות ואי חזרה לשגרה שחשובה מאוד לילדים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה והמשך

    תות
    12/04/2015

    תודה על המענה, אשמח להמשך מענה

    אז כן, אני בטוחה שחצי ממה שהיא אומרת לא נכון אפילו דברים שטותיים!
    למשל בחול המועד של פסח הגן היה פתוח חצי יום, הבן שלי הגיע ל 4 שעות שבהן היא אמרה שהוא עשה קקי פעמיים ואכל מרק ירקות עם בשר
    שבפועל פתחתי לו חיתול מפוצץץץ בפיפי (לא הגיוני שב4 שעות היא החליפה פעמיים) וזה לא פעם ראשונה שהיא אומרת את זה! שכאין לה מה להגיד היא ממציאה ובקשר למרק....למזלה הרע הילד שלי פלטני והוא פלט אליי סימילאק כולה 4 שעות היה אצלך איך הספקת לדחוף לו בקבוק???

    אז כן, אני בטוחה שהיא דוחפת לו הרבה סימילאק כל פעם שהיא עסוקה או כל פעם שהוא קצת נודניק, אני בטוחה שהיא תוקעת אותם מול הטלויזיה המון! הטלויזיה פתוח כל הזמן ואני בטוחה שהיא דוחפת לו 2-3 עוגיות ביום.
    היא לא ממש גננת, היא שומרת על ילדים ונותנת להם לעשות מה שבא להם... טלויזיה עוגיות בקבוקים אז בגלל זה הילד אוהב לבוא לשם- לא רע לו, לא צועקים עליו לא מרביצים לו, נותנים לו עוגיות וחיבוקים
    ממש אידיליה בשבילו
    בשבילי- סיוט!
    אני בטוחה שבימים שלילד קצת קשה להיפרד היא סוגרת את הדלת ונותנת לו עוגיה כי פתאום יש שק מוחלט והיא בדוק לקחה אותו לכיוון המטבח (ואין לי מה לעשות עם זה מה אני אדפוק שוב ואגיד לה אל תביאי לו .. אז היא תעשה את זה אחרי 10 דק שאלך, מה אגיד לה לא אחלפת לו חיתול?)
    אבל משהו בתוכי אומר לשרוד את התקופה הזאת, היא לא פוגעת בילד ועוד 4 חודשים הוא יתחיל גן חדש עם חוקים חדשים שילמד להתרגל שאין יותר עוגיות כל פעם שהוא נודניק.. לטלויזיה אני לא דואגת כי אין שם טלויזיה והוא ידע להסתדר כמו שבבית שלי 95% אין טלויזיה רק מוזיקה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תקני אותי אם אני טועה-

    תות
    12/04/2015

    באופן אישי, אני לא אוהבת אותה, אני חושבת שהיא תחחנית שקרנית תוקפנית (בשיחות איתי איתה לא כלפי הילד) אומרת מה שהיא חושבת שאני רוצה לשמוע, דוחפת לילד עוגיות טלויזיה וסימילאק.

    אין ספקקק ששם הוא לא ישאר, אני פשוט חושבת שברגע שהוא יכנס לגן אחר, כל הדברים האלה יתנו לשינוי ז"א הם לא דברים אשר פוגעים בילד, נכון?
    האם אפשר לשרוד עם המצב הנוכחי את ארבעת החודשים הקרובים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בגיל 4.5 בתקופת פרידה
    לימור
    08/04/2015

    שלום, הבן שלי בן 4.5 אני והבן זוג שלי נפרדנו לפני חודש. הוא לא האבא האמיתי שלו (האבא הביולוגי שלו בקשר רציף איתו). אני ובן הזוג היינו ביחד כ3 שנים גרנו ביחד והוא היה כאבא לבני לכל דבר. והבן שלי מאוד מאוד קשור אליו ואוהב אותו ממש. לפני חודש הוא עזב את הבית ואני סיפרתי לבן שלי שהוא נסע רחוק. אני מנסה למלא את ימיו ולפצות על היעדרו אך נראה שהילד חווה איזשהו חוות נטישה. הוא מזכיר אותו בכל מיני זמנים, מדבר עליו ואומר שהוא מתגעגע אליו ויודע שהוא נסע רחוק ועוד הרבה זמן יחזור. לפני יומיים הוא ראה את התמונה שלו בטלפון ואמר שהוא נסע כי הוא לא אוהב אותו יותר. אמירה זו מכאיבה לי מאוד ואני מנסה להסביר לו שהוא אוהב אותו ומתגעגע עליו מאוד. אני והבן זוג לשעבר בקשר לא רציף בהודעות והוא מוכן לבוא ולדבר איתו ולהיות איתו כי גם הוא אוהב ומתגעגע עליו. אך אני קרועה ואובדת עצות. כי הוא לא האבא האמיתי שלו ולא מגיע לו הסדרי ראייה או מפגשים שבועיים והפחד שזה יכול לבלבל עוד יותר את בני. אני מאוד אובדת עצות ולא יודעת מה לעשות. כשהתגרשתי הבן היה מאוד קטן והוא לא הבין את המשמעות של גירושין ובמיוחד שהיה לי חשוב לשמור עם אביו על קשר חברי בשביל הילד ושמתי את רגשותיי הצד בשבילו. עכשיו זה יותר מורכב כי מצד אחד יש את הפרידה שהיא מאוד קשה בשבילי אך מצד שני יש את בני שקשור לגבר אחר שהוא לא אביו. מתלבטת עם לקבוע פגישה מסודרת עם פסיכולוג ילדים.
    מקווה שהצלחתי להבהיר את הבעייתיות, מקווה לתשובה שתוכל להבהיר לי מה לעשות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד בגיל 4.5 בתקופת פרידה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בגיל 4.5 בתקופת פרידה - תגובה

    פז שפירא
    09/04/2015

    הי לימור,

    באמת סיטואציה מורכבת ולא פשוטה. להערכתי דווקא בנך יוכל להפיק רבות אם בן זוגך לשעבר ימשיך להתראות איתו. כך, תוכלו להסביר לו שהקשר הזוגי ביניכם נגמר אך שהוא עדיין אוהב אותו ורוצה בו. כלומר, כלפי בנך ייתכן מאוד שזהו מעשה נכון.

    מאידך, באמת יש את הרגשות שלך שמקשים עליך להישאר בקשר עם בן הזוג לשעבר. בשל כך, ייעוץ פרטני אצל פסיכולוג בהחלט יכול לעזור לך להבין כיצד להתייחס לצרכים של בנך ולצרכים שלך שלא בהכרח עולים בקנה אחד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך לסיפור- לאחר כשבוע

    לימור
    16/04/2015

    היי פז,
    פונה אליך שוב לאחר שבוע.
    מאותו זמן של הפרידה היה ניסיון ביני בין הבן זוג לחזור להיות בקשר אך ניסיון זה נהרס לאחר גילוי כואב שלי שהוא בגד בי כל הקופה.
    דבר זה שבר את כל הקלפים ויש ניתוק סופי ביני לביני ואין חשיבה שיהיה בקשר גם עם בני (אני ואבא של הילד לא מעונינים בכך)
    עכשיו שאלתי מה לעשות אם בני מה לומר לו? סיפרתי לו שהוא נסע רחוק וכבר לא יחזור, אך אני מרגישה שזה שקר מכיוון שלא הייתי רוצה שיקח את האשמה עליו (כאילו הוא נסע בגללו) אני לא יודעת מה לספר לו ואיך לעבור את התקופה הזו בהתמודדות עם המצב. אבא שלו מגוייס לחלוטין למצב ומוכן להיות יותר איתו.
    אנחנו מנסים לקבוע תור לפסיכולוג ילדים, אך ההמתנה היא ארוכה וכרגע המצב דחוף.

    בבקשה תגידי לי מה לעשות איתו? מה לספר לו? איך להקל עליו את הפרידה ממנו ולהפוך את התקופה הזו ליותר קלה. גם אני וגם אביו מוכנים לעשןות כל דבר.
    תודה לימור

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך לסיפור- לאחר כשבוע - תגובה

    פז שפירא
    16/04/2015

    הי לימור,

    אם ההחלטה היא סופית - צריך באמת להפחית מבנך אשמה ככל שאפשר ולהסביר לו שאתם נפרדתם כי לא הסתדרתם והוא אוהב אותו ובטוח מאוד יתגעגע אליו ויחשוב עליו גם אם הוא לא איתו.

    אני ממליצה בכל זאת לחשוב עוד על הדברים - לא לסגור ולחשוב על אופן שאולי בכל זאת בנך יוכל להיות בקשר עם בן זוגך לשעבר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיפור התנהגות לילדה בת 4
    א
    04/04/2015

    שלום!
    יש לי ילדה בת 4 שמאוד קשה ההתמודדות איתה. אני מרגישה שהיא מאוד מקנאה באחיה בן ה - 6. הוא ילד טוב מאוד, חכם, מחונך ונעים. מאוד נוח להציב לו גבולות והוא מצידו לא מתווכח, לעומת הילדה שמתקשה להקשיב לנו ההורים ונוטה להתווכח כמעט על כל דבר. אנו נאלצים להעניש אותה הרבה ביחס לאח אבל אנחנו מאוד משתדלים להעניק לה המון אהבה שהיא זקוקה ואת תשומת הלב החשובה לה. המריבות שלה עם אחיה מתוך רצון להפריע לו ולא באמת בגלל שהיא מעוניינת להיות שותפה איתו במשחק. היא מקבלת התקפי זעם מדברים פעוטים שלא מצדיקים כלל את התנהגותה הכעוסה והנזעמת.
    אשמח לשמוע איך אוכל לעזור לה ולכוון להתנהגות יותר נינוחה ונעימה שתעזור לה גם בהמשך החיים, וגם לנו כהורים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שיפור התנהגות לילדה בת 4

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיפור התנהגות לילדה בת 4 - תגובה

    פז שפירא
    07/04/2015

    הי אודליה,

    אנא תני לי דוגמאות להתנהגויות שמפריעות לכם אצלה ובאילו עונשים אתם נוקטים.

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דוגמאות להתנהגות

    א
    07/04/2015

    דוגמא להתנהגות שמפריעה: באופן קבוע כשיוצאים מהבית יחד עם הילדה ואחיה, היא מוצאת תמיד דבר מה שאין לה ויש לו (כמו למשל שהוא יושב בצד של השמש באוטו והיא לא או להיפך, ועוד דברים פעוטים בסגנון), ואז היא מדברת בקול בכייני, מתעצבנת וכמובן בוכה ולא מקשיבה לאף אחד. אנחנו ההורים בדרך כלל לא מנסים לפייס אותה כי ההתנהגות שלה לא תואמת לסיטואציה. אנחנו כועסים ומאיימים שנחזור הביתה או שהיא לא תקבל משהו במידה והיא לא תפסיק לבכות.
    היא רבה עם אחיה בכל הזדמנות אפשרית ובאמת על דברים שלא מוצדקים. אחיה נאלץ לפספס פעילויות בגללה אם אנחנו בחוץ וחוזרים הביתה בלית ברירה. יש לציין שבמצבים שהאח לא נמצא, הילדה פשוט מקסימה, קשובה, נעימה ולא בכיינית. ממש ילדה אחרת. זה פוסק ברגע שהאח נכנס הביתה...
    אני מודה שאין לי מספיק כלים להתמודד מולה. למשל אם היא כועסת וזורקת מה שיש לה ביד, אני כועסת עליה בחזרה ולוקחת אותה לחדר.
    העונש העיקרי והשימושי הוא לשבת בחדר, מה שנראה לי פחות יעיל בזמן האחרון.
    היא רוצה לשלוט בכל מצב. ואנחנו לא ממש יודעים איך למנוע את זה ממנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דוגמאות להתנהגות - תגובה

    פז שפירא
    09/04/2015

    הי אודליה,

    לגבי מצבים שניתן לצפות מראש, כמו הסיטואציה עם האוטו, נסו "להקדים תרופה למכה" ולהגיד לה לפני שיוצאים שאתם מצפים ממנה לא למצוא דברים שלאחיה יש ולה אין ולא לבכות. הזכירו לה את זה גם ממש רגע לפני שנכנסים לאוטו. במידה והיא תצליח להחזיק את עצמה ולהתנהג יפה (אפילו לדקה או שתיים) שבחו אותה על כך.

    במידה וצריך לחזור הביתה אם היא לא מתנהגת יפה - אם ישנה אפשרות שאחד ההורים יישאר עם הבן ואחד ההורים יחזור איתה מה טוב.

    במידה וזורקת חפץ, תוכלי לתת לה שוב את החפץ ולבקש ממנה שהפעם תושיט לך אותו במקום לזרוק.

    באופן כללי - נסו לחשוב האם ישנן סיטואציות בהן אתם כן יכולים לאפשר לה לבחור ולשלוט במצב. בנוסף, נסו לחזק את הקשר בין האחים. למשל, לשחק יחד איתם במשחק משותף, לומר לביתך כמה אחיה אוהב ומעריך אותה ולחזק כל רגע, אפילו הכי קטן בו הם משתפים פעולה באופן חיובי.

    בהצלחה!


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המון תודה!

    א
    09/04/2015

    תודה רבה על התשובה המפורטת. מתכוונת ליישם הכל מיידית ומקווה לראות שיפור.
    חג שמח !!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה נגררת ומאוד שקטה
    רינת
    04/04/2015

    ביתי בת ה6 מאוד מתוקה וכמובן כמו כל הילדים לא תמיד מסכימה למה שאנחנו ההורים והאחים אומרים לה.היא מאוד מצליחה בלימודים ובבית משחקת מאוד יפה רק שמגיע הרגע שהיא משחקת עם אחותה בת ה 2 היא מיד נלחמת ולוקחת מימנה אפילו חוטפת למרות שהיא יודעת שזה לא מקובל עלינו ההורים.
    מה שקורה בגן או בסביבת ילדים אחרים היא ההפך הגמור היא לא עומדת על שלה.היא מוותרת בקלות אפילו בלי להגיד שזה התור שלה.לפי הגננת היא תמיד צריכה להתערב והגננת אפילו אומרת שהיא אוהבת את המופרעים והיא מתחברת אליהם בקלות וכל מה שהם אומרים לה לעשות היא עושה ואף פעם לא עומדת ואומרת לא
    הגננת אומרת שהיא הנגררת ואף פעם לא זאת שמחליטה
    בבית כמובן היא ההפך
    בחג ראיתי את זה וזה ממש כואב לראות את ביתי בלי עמוד שידרה אני יודעת שהיא עדיין קטנה ואני מאוד מקווה שהיא תשתנה
    הדוגמא בחג שהתארחה אצל אמי משפחה שהייתה שם ילדה בת 3 וכל דבר היא החליטה במה לשחק ואיך לשחק ומתי לשחק והבת שלי הסכימה לכל דבר
    האם יש דרך לעזור לביתי שתבין שלא רק בבית היא יכולה להחליט למרות שעשינו המון שיחות
    מה עושים ?אני מאוד מקווה שהיא לא תגדל ותשאר הנגררת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילדה נגררת ומאוד שקטה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה נגררת ומאוד שקטה - תגובה

    פז שפירא
    04/04/2015

    הי מאי,

    ניתן לעזור לביתך בכמה דרכים. ראשית, כדאי לתווך עבורה סיטואציות חברתיות. כלומר, במצבים חברתיים בהם את נוכחת, הכוויני אותה כיצד לנהוג. למשל, בסיטואציה כמו שהיתה בחג ניתן להתערב ולהגיד שפעם אחת ביתך תחליט ובפעם הבאה בילדה השנייה תחליט. תוכלי לקחת אותה למקומות בהם יווצרו סיטואציות חברתיות רבות, למשל לגינה ולתת לה עוד הכוונה. למשל, אם תהיu בגינה ותראי שהיא מוותרת על מקומה תוכלי לומר לה מה לעשות ומה להגיד בזמן אמת.

    מעבר לכך, נראה שיש מקום לחזק את בטחונה העצמי של ביתך. זאת ניתן לעשות בדרכים שונות: לעודד עצמאות, לתת לה תפקידים בבית ובגן, לקחת אותה לחוג בתחום בו היא טובה, לתת פידבקים חיוביים רבים, להתייעץ איתה בדברים שמתאימים להתייעץ עימה לגביהם (למשל תוכלי להתייעץ איתה אילו בגדים תבחרי).

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה נגררת

    רינת
    06/04/2015

    אני מאוד מקווה שזה לא האופי שלה להיות הנגררת
    האם זה מוכיח משהו לעתיד שהיא הנגררת ותשאר כזאת ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה נגררת - תגובה

    פז שפירא
    07/04/2015

    תמיד יש השפעות גם של האופי המולד וגם של הסביבה. חשוב לציין שאצל ילדים יש מקום לעבודה ולחיזוק, זה יכול פעמים רבות לשפר דברים. לכן, לא בהכרח כלל שהיא תמיד תהיה נגררת, בעיקר אם תעבדו לחיזוקה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    רינת
    07/04/2015

    אני מאוד מעריכה את התשובה הזריזה
    שהיה לך ולבני משפחתך חג מהנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • החתול גוסס
    ליאת
    30/03/2015

    שלום !
    אני צריכה עזרה דחוף ??.
    יש לנו חתול שגוסס ושני ילדים בן 7, ובת 10 שאוהבים אותו מאוד.
    היום בעלי לקח אותו לווטרינר ואמרו לו שזה עניין של זמן מאוד קצר, החתול סובל וצריך להרדים.
    הילדים ראו את אבא שלהם לוקח אותו לרופא ודאגו מאוד.
    מה לעשות? איך אני אמורה לספר להם ? האם להכין אותם לזה או להגיד שהוא חולה ?
    אודה על עזרתכם הדחופה , מכיוון שהילדים קשורים אליו מאוד.
    תודה רבה
    ליאת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    החתול גוסס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • החתול גוסס - תגובה

    פז שפירא
    31/03/2015

    הי ליאת,

    נראה שאין ברירה אלא להסביר להם את המצב. תוכלי לומר שהחתול שלכם חולה ובקרוב הוא ימות. שזה מאוד עצוב אך שלפחות היו לו חיים מאוד טובים איתכם ושאתם נהנתם מאוד ממנו. אפשרי לילדייך לדבר על מה הם מרגישים ותני להם אפשרות להיפרד ממנו (לצייר ציורים, לכתוב עליו שירים, להכין מחברת עם תמונות שלו, לכתוב זכרונות ממנו). אם יש אפשרות לתת לילדים לראות אותו לפני ההרדמה - אפשרו להם לראות אותו, אולי לתת לו חטיף או צעצוע שהוא אוהב.
    לאחר ההרדמה, במידה וזה אפשרי ונראה לכם מתאים אפשר לתת לילדים להשתתף בטקס קבורה בו אפשר להניח פרחים או דברים נוספים שתחשבו עליהם ולומר מילות פרידה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד שמרטיב בלילה
    מיטל
    30/03/2015

    שלום, יש לי ילד בן שנה וחצי שנגמל מטיטול כבר לפני למעלה משנה, הוא היה גמול לחלוטין גם בלילה. מאז ספטמבר הוא החל להרטיב כל לילה ולעיתים מספר פעמים בלילה. תחילה חשבתי שזה בגלל מזג האוויר הקר אך גם חימום החדר והמיטה לא עזר.
    בשנה בארונה התחללו הרבה שינויים: במרץ ילדתי לו אח, ביולי בעלי היה במילואים חודש וחצי בגלל המלחמה וגרתי אצל אמא שלי ובסוף אוגוסט עברנו דירה.
    אינני יודעת מה לעשות, איך להגיב שהוא מרטיב, האם זה יחלוף מאליו, האם לפנות לרופא ילדים או לפסיכולוג?

    אשמח לתשובה ולעזרה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד שמרטיב בלילה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד שמרטיב בלילה - תגובה

    פז שפירא
    30/03/2015

    הי מיטל,

    בנך עבר באמת שינויים רבים ובכלל לא קלים ולכן הנסיגה מובנת מאוד. יש לציין גם שבנך נגמל בגיל צעיר מאוד ואין ציפייה חברתית ממנו שיהיו גמול, על כן אין לחץ בעניין.
    מצד שני, עברה כבר חצי שנה מאז השינוי האחרון והשאלה שעולה בעקבות ההרטבה בלילה היא האם הוא עדיין חש במתח וחרדה. אני ממליצה כן להתייעץ גם עם רופא וגם עם פסיכולוג התפתחותי בעניין - עם רופא כדי לשלול בעיה גופנית ועם פסיכולוג כדי לברר האם קיימים גורמי לחץ וחרדה שגורמים להרטבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 5 קם בלילה וסוגר את דלת חדרו
    מוטרד
    29/03/2015

    שלום
    הבן שלי בן 5 ומזה כחצי שנה הילד מוטרד מאד שהדלת של חדרו נשארת פתוחה במהלך היום ואף בלילה שהוא יישן.
    הסיבה הנה חתול שיש לנו בבית.
    כל הארוע החל מאז שהוא פעם אחת גילה שהחתול ישן לו במיטה באיזה אחר הצהריים.
    מאז אותו ארוע הילד לא מוכן להשאיר את דלת חדרו פתוחה במהלך היום וגם שהוא הולך לישון הוא מבקש לסגור את הדלת עד הסוף , אנחנו כמובן לא מוכנים וסוגרים לו כמעט עד הסוף . באמצע הלילה הילד מתעורר וכנראה סוגר את הדלת וממש לא מפריע לו שיש חושך מוחלט , זה ממש נראה כאילו הוא מחכה שנירדם כדי לעשות זאת , אין בוקר שאנחנו קמים ומגלים שהדלת טרוקה עד הסוף.
    יש לציין שמדובר בחתול לא מזיק ושקט מאד ולמרות שאנחנו מסבירים לו ומראים לו שהחתול יישן בארון במקום שלו הוא לא מוכן להקשיב.
    זה ממש נראה כמו התנהגות כפייתית ומוזרה.
    האם אנחנו צריכים להיות מודאגים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 5 קם בלילה וסוגר את דלת חדרו - תגובה

    פז שפירא
    29/03/2015

    הי,

    אנא השב לי על שאלות אלה: מדוע אינכם רוצים שבנך יסגור את הדלת? האם מלבד הרצון שלו שהדלת תהיה סגורה הוא מפגין התנהגויות נוספות הקשורות לפחד מהחתול?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    מוטרד
    29/03/2015

    היי , תודה

    פשוט לא נראה לנו בסדר שילד בגילו יסגור את הדלת של חדרו עד הסוף . במהלך היום שהוא לא בחדר , זה לא מפריע אבל בלילה שהוא הולך לישון זה לא נראה לנו הגיוני .
    הוא לא מראה פחד מהחתול ביום יום הוא יכול ללטף אותו ולדבר אליו , הוא לא חתול ממש חברותי אבל מצד שני הוא פשוט בורח אם לא מתאים לו שילטפו אותו , הוא מעולם לא תקף והוא איתנו כבר 12 שנה.
    בגדול נראה שהדבר היחידי שמפריע לו זה שהחתול ייכנס לחדרו שהוא יישן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה - תגובה

    פז שפירא
    29/03/2015

    הי,

    קודם כל, זו לא נשמעת התנהגות מאוד בעייתית, כיוון שאין עוד התנהגויות של הימנעות במהלך היום ומדובר ברצון ממוקד שהחתול לא יישן במיטתו הגורם לו לסגור את הדלת.

    כיוון שחשוב לכם שהדלת לא תהיה סגורה לגמרי, תצטרכו למצוא דרך אחרת שתעזור לבנך להירגע. למשל, תוכלו לומר לו שאתם לא מסכימים בגילו לסגור לגמרי את הדלת אך שאתם תעמדו בחוץ ותשמרו שהחתול לא ייכנס, עד שירדם ושתבדקו גם במהלך הלילה ואם החתול ייכנס אתם תוציאו אותו. כמובן, שאם תגידו זאת, זו התחייבות אכן לעשות זאת (גם במחיר של לעמוד מחוץ לחדרו עד שיירדם ולהתעורר באופן מכוון בלילה ולוודא שהחתול לא שם).
    תוכלו גם לחשוב על אפשרויות נוספות להרגעה או לשאול אותו מה ירגיע אותו.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 3 נרתע מילדים
    רז
    29/03/2015

    ילדי בן ה-3, ילד ראשון שקיבל מגיל 0 את כל החום והאהבה שהיה זקוק לה, ילד מאוד מאוד מםותח לגילו(יודע לזהות אותיות באנגלית ובעברית,מונה וכו') כבר מגיל קטן ראינו זאת.
    הילד גדל איתי ולא הלך לאף מסגרת חברתית מימיו,אציין שאני לוקחת אותו מידי פעם לשחק עם בני דודיו ועם כמה חברים מעטים שיש לו.
    אך הבעיה היא שלילד אין ביטחון עצמי מילדים,הוא פשוט נרתע מכל ילד ולא מוכן להיכנס לאינטרקציה עם ילדים.בד"כ שאנו הולכים לגן המשחקים הוא משחק לבד ובכדי שלא לגרום לו להרגיש בודד אני משחקת איתו ומנסה לעודד אותו ובנוסף נורא רגיש ופגיע מילדים ומבוגרים כאחד.
    אציין שהילד לא קיבל יותר מידי עצמאות ממני לאורך השנים,הוא גדל ונהיה תלותי מאוד,ממש דבוק אליי לאורך כל היום.
    ממש אשמח לעזרה ועצות ממך בכדי למגר זאת.
    תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן 3 נרתע מילדים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 3 נרתע מילדים - תגובה

    פז שפירא
    29/03/2015

    הי רז,

    ראשית, נשמע שבנך התפתח יפה, והיה לו "זמן אמא" משמעותי - איזה כיף!
    שנית, בגיל שלוש אין עדיין ציפייה לאינטראקציות חברתיות מפותחות. בגיל זה ניתן לראות פעמים רבות ילדים שמשחקים זה לצד זה, או מקיימים אינטראקציה פשוטה ביותר. בסביבות גיל ארבע נצפה יותר למשחק משותף.

    לצד זאת, הרצון שלך לפתח אצלו עצמאות מובנת. זאת אפשר לעשות בדרכים שונות - להתחיל לעודד אותו לעשות דברים לבד (במיוחד דברים שקשורים לגופו: להתלבש, לנעול סנדלים וכו'), לתת לו לעזור בבית (למשל להוריד מהשולחן את הצלחת שלו, לחלק מזלגות לשולחן, כשאת מנקה לתת לו גם מטלית או לתת לו ללחוץ על הכפתור כמפעילים מכונת כביסה), לקחת אותו לחוג - למשל חוג יצירה ולהשתדל לא לעשות עבורו את הדברים למרות שזה מפתה.

    לגבי הפגיעות שלו מילדים, כאשר את רואה שבנך נפגע מילדים אחרים, תני לו כלים להתמודדות (למשל אפשר להגיד לו שיאמר לילד השני שלא ידבר אליו בצורה מעליבה).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה לילה
    לילי
    29/03/2015

    שלוןם
    ביתי בת שנתיים ורבע
    גמולה כבר משנה וחודש
    הגמילה היתה נהדרת גם פיפי וגם קקי הלך ממש טוב
    כמעט ולא פיספסה
    וצהריים קמה יבשה
    הבעיה מה הלילה (ךעיתים קמה יבשה ולעיתי לא)
    אני לא ניסיתי להוריד לה עוד טיטול בליליה
    משתי סיבות
    האחת שותה בקבוק ליפני השינה
    וגם בגלל שהבנתי שמתחילים עם היום
    מה לעשות האם לעבור ללילה ואיך ביכלל להתחיל עם הלילה?תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גמילה לילה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה לילה - תגובה

    פז שפירא
    29/03/2015

    הי לילי,

    השליטה בסוגרים בלילה תלויה בבשלות גופנית. אפשר לשתות לפני השינה ורצוי לעשות פיפי לפני השינה. צריך לשים לב לטיטול בבוקר. כאשר תשימי לב שהיא יבשה במשך כמה לילות ניתן יהיה לשקול להוריד את הטיטול בלילה. ייתכן ויש לכך עוד זמן.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד סנדביץ בן 5 והתנהגות בגן
    יעל
    29/03/2015

    שלום
    יש לי 3 ילדים בני 7,5,3
    הילד בן ה-5 חכם, מתוק, בוגר ואהוב
    במהלך החודשים האחרונים לא טוב לו בצהרון והא משתולל, מציק לילדים ואף מרביץ. הגננות לא יודעות מה לעשות איתו ונוהגות להתקשר אלי ואני מדברת עמו ולעיתים קרובות הוא נרגע. לדבריו, לא כיף לו בצהרון, ילדים מציקים לו ובגלל זה הוא מציק ומרביץ (לדברי הגננות כמעט תמיד מדובר בתשומת לב, כאשר הוא לא מקבל מספיק או שמרגיש שאחרים מקבלים הוא מתחיל להשתולל ואז זה כמו כדור שלג). ניסיונו לבנות מערכת חיזוקים, מדבקות, ממתקים ושיחות טלפון וזה לעיתים עובד אך עדיין ישנם ימים שהוא חוזר לסורו.
    לטעמי מדובר בניסיונות לקבל תשומת לב רק שבבית הוא אחד מ-3 ובגן הרבה יותר. מה ניתן לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד סנדביץ בן 5 והתנהגות בגן - תגובה

    פז שפירא
    29/03/2015

    הי יעל,

    כיצד הגננות מגיבות כאשר משתולל ומרביץ בגן? האם יש להן כלים להתמודדות? איך הוא מבחינה חברתית ומבחינה התפתחותית?


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 5

    יעל
    29/03/2015

    הגננת של הגן יודעת איך להתמודד עמו כך שאין בעיה, הגננת בצהרון מנסה לתת לו תשומת לב, עשתה לו טבלת מדבקות עם חיזוקים, אך גם מענישה אותו במידה ומפריע לפעילות (יושב בצד) מה שב"כ רק גורם להחמרת המצב.
    בזמן האחרון הגננת מתקשרת אלינו בטענה שהיא אינה יודעת מה לעשות איתו כי הוא כל הזמן משתולל ומציק ואז אנחנו משוחחים עמו טלפונית, מנסים להבין מה הבעיה וחוזרים בפניו כי הוא ילד בוגר ונבון ואז בד"כ הוא חוזר להתנהג יפה.
    מבחיה התפתחותית והתנהגותית נראה לנו שהוא בנורמה ואנחנו סבורים כי מכיוון שהוא ילד סנדוויץ' הוא פשוט מנסה להשיג תשומת לב בכל מחיר ושהוא לא מקבל אותה הוא מתחיל להשתולל ולהציק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 5 - תגובה

    פז שפירא
    31/03/2015

    ראשית, כדאי לבקש מהגננת של הגן לשוחח עם הגננת בצהרונית ולהנחות אותה כיצד לנהוג עם בנך, שהרי נראה שהיא הבינה כיצד להגיב אליו טוב יותר מהגננת בצהרונית.

    שנית, כדאי ליצור מצב בו בנך יראה שבכל יום אתם מקבלים דיווח על התנהגותו בצהרונית. אפשר להכין מחברת שבה הגננת של הצהרונית תרשום כל ההתנהגויות שלו - גם החיוביות וגם השליליות כשמסמנים את ההתנהגויות (למשל סמיילי להתנהגויות החיוביות ואיקס להתנהגויות השליליות). את המחברת היא תעביר אליכם בסוף כל יום ואתם תוכלו לשבת עם בנך ולבדוק יחד איתו בבית מה נכתב ולהגיב על כך. לעיתים עצם הרישום משפיע לחיוב על ההתנהגות.

    נסו זאת, ואם זה לא ילך את מוזמנת להתייעץ שוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה נגררת

    רינת
    06/04/2015

    אני מאוד מקווה שזה לא האופי שלה להיות הנגררת
    האם זה מוכיח משהו לעתיד שהיא הנגררת ותשאר כזאת ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום