מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- גזירת ציפורניים לפעוטה בת שנתיים+רוית29/12/2014
שלום,
הבת שלי בת שנתיים ושבע לא נותנת לי לגזור לה ציפורניים היא ממש נאבקת
כשהיתה יותר קטנה לא היתה לי בעיה,היום היא מזיזה את הידיים ופשוט לא רוצה
ברגליים זה יותר מסובך,כבר יומיים שלא הצלחתי,היום היא לקחה את הבובה שלה והסכימה בידיים ,ברגליים לא,כשהיא מתנגדת אני לוקחת את הבובה שלה ומראה לך איך הבובה נהנית כשאני "גוזרת לה ציפורניים"והיא אומרת עכשיו אני אבל בסוף לא נותנת.
ניסיתי בזמן שינה אבל זה לא הלך,הערתי אותה והיא זזה, ואני לא אנסה לעשות שוב כי אני לא רוצה להפריע לה לישון (חשבתי שזו דרך טובה,מסתבר שלא)
קניתי לה מספריים יפות עם צורות ,זה גם לא הולך,היא לא מאפשרת לאף אחד לגזור לה,גם לא לגננת בגן,היא לא רואה את התסכול עליי
היא ממש פוחדת.
אני ממש מתוסכלת
מה לעשות??????
מחכה לתשובה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גזירת ציפורניים לפעוטה בת שנתיים+ - תגובה
פז שפירא30/12/2014הי נעמה,
תוכלי לנסות על ידי הסחת דעת - למשל טלוויזיה או הקראת סיפור. שאלי אותה איזה דבר כיפי היא רוצה לעשות תוך כדי גזירת ציפורניים והציעי לה רעיונות. אם לא תבחר בחרי משהו כזה בעצמך. תוכלי להסביר לה שגוזרים ציפורניים כדי להיות נקיים/בריאים או אפילו כדי שהגננת שלה תהיה מרוצה. אפשר להציע לה פרס קטן אחרי גזירת ציפורניים. אפשר לתת לה אפשרות בחירה - עם איזו אצבע להתחיל. כדאי לחשוב מה יכול להתאים לביתך מבין הדברים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פחדים אצל ילד בן 10אניה28/12/2014
בן שלי שהוא בן 10 לפני שבועיים בערך רעה בטלויזיה תוכנית על רוחות רפעים ... מאז יפוחד מהכול לפני זה חזר מבית בספר לבד עכשיו או שהוא בא לאיזה חבר או שחבר בא עליינו לא רוצה להשער לבד בבית והכי קשה זה בערבים הוא רוצה שאשב איתו עד שהוא נרדם לפעמים זה לוקח יותר משעה ומאוד קשה לי עם זה כי אני כול יום קמה מאוד מוקדם לעבודה ובכלל זה כמו שחזרתי כמה שנים אחורה שהבן היה קטן ....ניסיתי לדבר איתו לשכנע שהוא כבר ילד גדול .. אני כבר ממש מותשת מה לעשות איך לאזור לו להפסיק לפחד מאוד אשמח לעזרה ...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פחדים אצל ילד בן 10 - תגובה
פז שפירא30/12/2014כדאי לשאול אותו ממה הוא מפחד ולתת לגיטימציה לפחד. כדאי לתת תמיכה ונוכחות הורית, כפי שאת עושה, ולכן אני כן מציעה שבזמן הקרוב תהיי איתו בלילה עד שירדם. תוכלי לחשוב איתו מה יעזור לו. למשל, אולי יעזור לו ללכת לישון צעצוע שאוהב, עם איזשהו חפץ שלך, אולי יעזור לו ללכת לישון עם פנס או אקדח צעצוע. כיוון שהוא יכול לקרוא שעון (בטוח שיכול לקרוא שעון דיגיטלי) תוכלו להחליט בשלב מסויים שאת תהיי איתו בחדר עד שעה מסויימת ואז בכל יום תורידו מהזמן עשר דקות.
מעבר לכך, כדאי לדבר איתו על הסרט שראה - מה ראה, מה הפחיד אותו, מהן המחשבות והרגשות שעולים בו כשחושב על הסרט.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד שמשחק רק עם בנותנועה28/12/2014
שלום רב,
בני בן ה5 ילד בכור לעוד שני אחים קטנים ממנו, ילד רגיש מאוד. כל היום עושה הצגות והופעות אך תמיד מתחפש לבת, בוחר את הדמות הנשית כגון סינדרלה, שלגיה, נסיכה וכו. גם בחנויות צעצועים לרוב נמשך לאזורים של הבנות ושואל אם אני מרשה לו לקנות בובה. בגן משחק עם בנות בלבד. אין לו חברים בנים בכלל אלא חברה אחת מאוד טובה שלרוב משחק איתה לבד ואם מצרפים עוד ילדים זה רק בנות. שאלתי היא איך להתנהג? האם להבליג? לעודד אותו? אנחנו מנסים לעניין אותו בדברים של בנים אך הוא לא רוצה. מה זה אומר? אני מאוד חוששת מתגובות של ילדים אחרים כלפיו ומהסביבה בכלל. תודה מראש על העזרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד שמשחק רק עם בנות - תגובה
פז שפירא01/01/2015הי נועה,
אתם מציעים לו תחומי עניין נוספים והוא אינו מעוניין בהם. על כן, לדעתי כדאי לאפשר לו ולקבל את תחומי העניין שלו. אפשר להכין אותו ולומר לו בעדינות שהוא מתעניין בדברים שבדרך כלל בנות מתעניינות בהם, שייתכן ויהיו לכך תגובות לא חיוביות מהסביבה, אך שאתם מקבלים אותו כפי שהוא ותתמכו בו בכל מקרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מוכנות לכיתה א'שקד28/12/2014
שלום, לחברה שלי יש ילד בן חמש וחצי והגננת המליצה להשאיר אותו שנה נוספת בגן חובה מאחר שלדעתה אין לו מוכנות רגשית לעלות לכיתה א'. לטענתה הוא לא יודע לדחות סיפוקים כגון יציאה לחצר ואינו אוסף את הצעצועים שהוא משחק בהם. חברתי אינה מעוניינת להשאיר את בנה שנה נוספת. האם ללא המלצת הגננת הילד יוכל לעלות לכיתה א'? מה מומלץ לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוכנות לכיתה א' - תגובה
פז שפירא30/12/2014הי שקד,
למיטב ידיעתי ההחלטה על השארת ילד שנה נוספת בגן או העלאתו לכיתה א' נתונה בידי ההורים. לצד זאת, אני כן מציעה לחשוב על דברי הגננת ואולי לקחת את הילד לאבחון בשלות לכיתה א' (זאת ניתן לעיתים לעשות בשירות הפסיכולוגי וניתן לעשות באופן פרטי) וזאת כיוון שהקשיים של ילד לעלות לכיתה א', במקרה ואינו מוכן לכך עלולים לעלות על הקשיים של הישארות בגן שנה נוספת.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נשיכות בגיל 6יעל28/12/2014
שלום,
בני אוטוטו בן 6, בגן חובה, ילד חברותי, טוב לב, ומאוד אנרגטי. הבוקר הגננת פנתה אליי ואמרה לי שאחת האמהות בגן אמרה לה שבני נשך את בנה. אציין כי הגננת לא ראתה את המקרה. בתקופה האחרונה הגננת פנתה אליי מספר פעמים ואמרה לי שהיא מרגישה שבני קצת במצוקה מול החברים שלו ובמיוחד מול אלה הנחשבים חזקים חברתית, בניסיון לייצב את מעמדו ביניהם.
בני הוא לא "נשכן סדרתי" אבל נתקלתי במקרים בודדים כאלה אצלו שכאשר מרביצים או מקניטים אותו ולמעשה הוא מרגיש שהוא "נדחק לפינה" ככה הוא פועל.
מה אני יכולה לעשות כדי לעזור לו? ממה נובעות אותן נשיכות שעל אף שהן בודדות מאוד מטרידות אותי.
מדוע עושים כזה עניין דווקא מנשיכה ולא ממכות שהחטיפו לו קודם לכן?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נשיכות בגיל 6 - תגובה
פז שפירא03/01/2015אני מבינה בדברייך שאת מרגישה שתגובת הגננת אינה מאוזנת ומכוונת יותר כלפי בנך מאשר כלפי הילדים האחרים. אני מציעה לנהל איתה שיחה פתוחה ובאווירה רגועה, על מנת להבין את תגובותיה וכדי שלא יישארו אצלך משקעים כלפיה.
לגבי בנך, כדאי ללמד אותו דרכים אחרות להתגוננות, למשל להתרחק, לומר לגננת וכו'.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יחסי אבא ובןחסרת אונים26/12/2014
שלום ,
אני חייבת עזרה בבעיה שמחמירה מיום ליום , אני ובעלי נשואים 4 שנים יש לנו ילד מקסים בן שלוש, היחסים בינינו לא הכי טובים בעלי בן אדם מאד קשה אינו מסוגל לתקשר בצורה נורמלית והוא רוב הזמן חסר סבלנות ומדבר אליי לא יפה , אני מרשה לעצמי להעיד על עצמי שאני אדם מאד נוח ורגוע מאד טוטאלית בכל דבר ואשת שלום אבל בעלי בדיוק ההפך מיום שבני נולד התמסרתי ב200 אחוז לאימהות ואני גאה במי שהבן שלי גדל להיות בזכות עבודה רבה מצידי ודברים נכונים שאני עושה חוץ מזה שבחרתי לו אבא לא נכון , לא ארחיב על היחסים בינינו כי זו לא מטרת הפנייה שלי לפורום אבל רק אומר שהדבר יוצר חור ענק בין הבן שלי לבעלי ואני חסרת אונים הוא מאד מאד קשור אליי ופיתח אנטי לאבא שלו , יש בינינו גם רגעים יפים והכל כביכול בסדר אבל הבן שלי לא בסדר עם זה ולא סולח או יותר נכון לא שוכח , הוא ממש לא רוצה להיות בקירבתו גם אם זה ללכת לקנות מתנות , פארק, משחקיות למיניהן או כל דבר הוא לא מוכן שיקלח אותו , ירדים אותו או כל דבר אחר שברור מאליו שאבא עושה עם בנו חייבת לציין שמעולם לא פגע בו והוא מאד אוהב אותו (בעלי) אבל לא יודע איך לגשת אליו והרבה פעמים חסר סבלנות , אני בכל המצבים שאנחנו רבים משתדלת לא לתת לו להרגיש וגם כשאני במצב שבל איב אני עדיין מנסה לגשר ביניהם ולקרב ביניהם ולא לתת זה להשפיע אבל זה לא הולך.
ניסיתי לדבר עם בעלי אינסוף פעמים על המצב אבל אין שום שינוי מצידו ושום השתדלות וזה מאד מכאיב לי , ניסינו טיפול זוגי לפני שנתיים בערך והעניין הזה עלה אבל הוא לא מוכן ללכת לשום טיפול ולקבל שום עזרה ואני מרגישה שאני על סף התמוטטות גם כי הכל עליי וגם כי כואב לי שלבן שלי אין אבא , מה אוכל לעשות? למי אוכל לפנות לעזרה? מה אני יכולה לעשות יותר ממה שאני עושה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יחסי אבא ובן - תגובה
פז שפירא30/12/2014הי,
אני מרגישה מפנייתך את הכאב הרב שלך. המצב נשמע לי מאוד מורכב ורגיש וקשה להשיב ולייעץ דרך הפורום. אני ממליצה לך ללכת לטיפול אישי עם פסיכולוג על מנת לחשוב על הסוגיות המורכבות והקשות שאת מתמודדת איתן בהורות, בזוגיות ובמערך המשפחתי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן 4 שכורך דברים סביב צוארומירב26/12/2014
היי
יש לי ילד בן 4 שלאחרונה התחיל לקחת כל מיני דברים ולכרוך סביב צווארו כמו - חוט צמר, כבל של אוזניות את הדברים האלה הוא עשה בגן ופעם נוספת הוא כרך גם סביב ילדה בגן חוט צמר.
אין לי מושג ממה ההתנהגות הזו נובעת בבקשה עזרה דחופה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בן 4 שכורך דברים סביב צוארו - תגובה
פז שפירא30/12/2014ראשית, מבלי לברר מהיכן ההתנהגות נובעת, יש להפסיקה באופן מיידי שהרי היא מסוכנת. חשוב להציב גבול ברור, להבהיר שאינך מרשה לעשות זאת ולהגיב במידה והוא עושה זאת. כדאי לשים בזמן הקרוב יותר לב אליו בגן ובבית כדי להגיב מייד למצבים בהם הוא עושה זאת.
ההתנהגות יכולה לנבוע מסקרנות, ממשחק, מחוסר מודעות לסכנה שבכך. ההתנהגות גם יכולה לבטא אגרסיות במידה והוא כן מודע לכך שזהו מעשה שיש בו סכנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה לא רוצה ללכת לבית הספר אומרת שmichelle24/12/2014
שלום,
הבת שלי בת 9 וחצי כיתה ד'. פעם בחודש לפחות היא לא רוצה ללכת לבית ספר, העניין הוא, היא לא אומרת את זה אלא אומרת שהיא חולה. למשל שכואב לה הגרון, הרבה פעמים גם מעלה חום נמוך למשל 37.5 ואז בוכה בהיסטריה, גם אם בבוקר כבר אין לה בכלל חום. כמה פעמים בעלי הגיע איתה עד שער בית הספר ואז היא בכתה מאוד והוא ויתר לה ולא הלכה לבית הספר אותו יום. יש לציין שמדובר בתלמידה מצטיינת, אהובה על חבריה. המורה שלה בחופשת לידה אך היא אומרת שאין לה בעיה עם המורה המחליפה. ששואלים אם מישהו מציק לה בבית ספר או אם יש בעיה עם איזו מורה היא מתעקשת שלא ושרק כואב לה. הרבה פעמים זה מתחיל כבר בערב לפני השינה היא מתחילה לבכות ולהגיד שכואב לה הגרון. גם כשהייתה בגן היו פעמים שעשתה את זה אך לאחרונה המצב החריף, וזה קורה לעיתים יותר קרובות. אם יש חוג באותו יום היא הולכת לחוג בלי בעיה... אך לבית ספר ממש בוכה שכואב לה... מה עושים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה לא רוצה ללכת לבית הספר אומרת ש - תגובה
פז שפירא03/01/2015הי,
בימים שביתך אומרת שהיא חולה ולא רוצה ללכת לבית הספר, כדאי קודם כל ללכת לרופא כדי לשלול בעיה רפואית. אם זה נשלל, כדאי לנסות ולדובב את ביתך ולבדוק מה מפריע לה. כיוון שאת אומרת שהיא לא משתפת פעולה, כדאי ליזום שיחה עם המורה המחליפה ועם מורים מקצועיים ולבדוק אם הם יכולים לחשוב על משהו שמפריע לביתך בבית הספר. נסו גם לשים לב באילו ימים ביתך לא רוצה ללכת (אם יש יום קבוע בשבוע, לפני או מזמן מאורעות מסויימים וכו'). אם זה לא יעזור, שיקלו במידת הצורך לפנות לפסיכולוגית בית הספר בנושא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התמודדות עם ילדה בת שנתיים+רוית24/12/2014
שלום,
רציתי לדעת מה נכון לעשות כשילדה בת שנתיים ושבע "מורדת"
יש לה עיקוב התפתחותי ,היא לא עושה עבודות יצירה בגן,בבית היא לא כל-כך משתפת פעולה,אין לה טוסיק לשבת,אני רוצה לקדם אותה
כשהיא רואה שאני רוצה לעשות איתה דברים זה רק לא ולא
האם להתעלם יותר טוב ולחכות שזה יבוא ממנה?
שנה הבאה היא עוברת לגן עיריה,אני לא רוצה שהיא תהיה מאחור
הגננת שלה אומרת שאני צריכה להפסיק להילחץ ולא לדרבן אותה ואז זה יבוא ממנה
האם זה נכון לעשות?
בגן מציעים לה לעשות עבודות וכשהיא לא רוצה אז לא מתעקשים
גם אני לא מתעקשת איתה יותר מדיי אבל בתוך ליבי אני מאוד רוצה לקדם אותה
ושהיא תצליח,היא מדברת אבל לא שותף עדיין
מחכה לתשובה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התמודדות עם ילדה בת שנתיים+ - תגובה
פז שפירא03/01/2015הי נעמה,
רשמת שלביתך עיכוב התפתחותי. האם אובחנה? האם היא מקבלת טיפולים כלשהם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לשאלתך
רוית04/01/2015היא מטופלת בהתפתחות הילד על ידי קלינאית תקשורת
היא התקדמה מאוד,התחילה לדבר ולעשות דברים אבל היא עדיין מאחור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לשאלתך - תגובה
פז שפירא05/01/2015כיוון שאתם מטופלים במכון להתפתחות הילד, תוכלו לבקש להיפגש שם עם רופא התפתחותי לשם אבחון. אני מציעה זאת כדי שתוכלו לבדוק אם סירובה של ביתך לעשות יצירות נובע מעיכוב התפתחותי מוטורי, קושי רגשי או משהו אחר. אם תדעו את הסיבה לבעיה תוכלו לדעת כיצד להתמודד או לטפל.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשר אם תינוקעדן23/12/2014
התינוק שלי בן שנה, לפני חודשיים הפסקתי להרים אותו הרבה עקב בעייה רפואית, בעלי היה אוסף אותו מהגן ומקלח במקומי אבל אני עדיין הייתי נוכחת מאוד בחייו, משחקת, מאכילה, מטפלת וכל השאר, עכשיו כשהבראתי הוא לא מוכן לעבור לידיים שלי כשאני מנסה להרים אותו ואפילו כשבאה לאסוף מהגן הוא לא רוצה לבוא אלי מהמטפלת, עד לפני הבעיה הרפואית כשהייתי באה לגן הוא היה קופץ עליי.. מה יכול לגרום לתינוק שלי להתרחק ממני כל כך? אף פעם לא החסרתי ממנו כלום ותמיד דאגתי להתפתחות הפיזית והנפשית שלו ולכל הצרכים, אף פעם לא עשיתי משהו שיכול לפגוע בו חלילה.. איך אני מחזירה את הקשר שלנו לקדמותו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשר אם תינוק - תגובה
פז שפירא30/12/2014הי עדן,
יתכן כי בנך התרגל לכך שאת אינך אוספת אותו מהגן ושאינך מרימה אותו וקשה לו לחזור לשגרה הישנה. תחושת הזמן אצל ילדים שונה וחודשיים יכולים להראות לו כמו זמן רב. אפשרות נוספת היא שבנך מביעה במעשיו כעס מסויים על כך שבמשך החודשיים האלה לא הרמת אותו או אספת אותו מהגן. נסי להבין שאין זה אומר כלום על האימהות שלך ואכן נשמע שאת אמא מגוייסת ואוהבת. לצד זאת ילדים מתקשים פעמים רבות לבטא אכזבה וכעס במילים ועושים זאת דרך מעשים.
אני מציעה שלא לוותר, להמשיך כעת כשאת יכולה להגיע ולקחת אותו. אם הוא לא מוכן לעבור לידיים שלך אני מציעה, לשם התחלה, לבוא ולחבק ולנשק אותו תוך כדי שהוא על הידיים של מישהו אחר ולחבק אותו מבלי להרים בהתחלה כשהוא יושב או עומד. אמרי למטפלת שתעודד אותו לבוא אליך, לא בכעס על שלא רוצה אלא בשמחה על כך שאמא הגיעה. התמדה בהפגנת חום ואי ויתור נוכח ההתנהגות שלו תביא לדעתי לתוצאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת שמונה-התייעצותרינת22/12/2014
בתי בת שמונה. ילדה שמחה ואינטליגנטית חברותית ואהובה. לאחרונה בהתקפי כעס אומרת שרוצה למות שלא טוב לה. כשהיא נרגעת היא אומרת שזה סתם והיא בכלל לא מתכוונת. ואומרת שהיא יודעת שאני לא אוהבת חשמוע אותה מדברת ככה. התיעצנו עם מדריכת הורים והיא אומרת לא לתת לה את ההרגשה שזה מפריע לי והיא תפסיק. אני מפחדת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת שמונה-התייעצות - תגובה
פז שפירא30/12/2014הי רינת,
כאשר ביתך אומרת שהיא רוצה למות ולא טוב לה, כדאי לתמלל עבורה את הרגשות שעומדים מאחורי אמירות אלה. כלומר, לומר למשל: את כל כך כועסת ומתוסכלת עכשיו או - את מרגישה מאוד מאוד לא טוב. חשוב לנסות כך לנהל איתה שיחה רגשית על הדברים שמקשים עליה, גם אם הרגשות הקשים הם כלפיכם ההורים.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קיבלה כסף "מאיש זר"לירז22/12/2014
שלום רב,
הבת שלי בת 4 ותשעה חודשים.. ביום חמישי האחרון הגעתי לקחת אותה מהצהרון והיה בידה 4 מטבעות (3 מטבעות של 5 שקלים ומטבע של 10 שקלים). כאשר שאלתי את בתי מאיפה היא קיבלה את הכסף היא ענתה שמצאה את המטבעות בחול שבחצר הגן. ניסיתי להסביר לילדה שזה הרבה מטבעות ואולי בטעות היא לקחה ממישהו בלי רשות. היא התעקשה כי מצאה את המטבעות בחול וללא לקחה מאף אחד. היא מאוד נלחצה שלא "האמנתי" לה בתחילה וישר אמרה "אמרה את כועסת עליי שמצאתי כסף בחול". הסברתי לה שאני לא כועסת אבל גם אם מוצאים משהו והוא לא שייך לנו צריך לתת לגננת, כי אולי זה נפל למישהו אחר וזה שייך לו". חזרנו לגן ונתנו את הכסף לגננת.
חשוב לי לציין שלפני חודש לערך ערכתי שיחה עם ילדיי שאסור לדבר עם זרים ובמקרה אם מישהו מגיע לגדר ומציע ממתק אז לרוץ מיד לגננת ולשתף.
ביום ראשון (היום) בתי הלכה שוב לגן ובסיום היום כאשר בעלי לקח אותה, שוב היא שלפה מספר מטבעות ואמרה "מצאתי כסף בחול". ניסיתי לתשאל אותה מהיכן הגיע הכסף ושלא יכול להיות שיש כל כך הרבה כסף בחול אז פתאום אמרה "ציפור נתנה לי". אמרתי לה אבל איך הציפור החזיקה את הכסף אין לה ידיים אז אמרה "היא החזיקה את הכסף עם הפה"
כאשר הגענו הביתה בעלי לחץ על הילדה וניסה לתשאל אותה מהיכן הכסף ואז היא התחילה לבכות וסירבה לשתף פעולה. החלטנו להניח לה ואז הסבתא תוך כדי משחק ניסתה להוציא ממנה ושוב היא החלה להגיד פעם בחול, פעם ציפור, פעם של ילד, פעם מצאה על הריצפה בגן (חשוב לציין שזו ילדה מאוד נבונה שתמיד מספרת הכל, לא נתקלנו בעבר במצבים בהם לא אמרה אמת).
דיברתי עם הגננת ושאלתי האם יש מצב שאולי מישהו דרך הגדר נתן לה את הכסף? הגננת אמרה שהיו פעמים בהם הסתובבו זרים אבל הם מקפידים לשים לב.
בשלב מסויים לקחתי אותה לשיחה והסברתי לה שהיא יכולה לספר לאמא הכל ושאמא תמיד איתה ותשמור אליה ואז שאלתי אם היא רוצה לספר לי מה קרה?
הילדה אמרה שהיא תספר לי בתנאי שלא אספר לאף אחד והסכמתי כמובן ואז אמרה לי
מישהו זר פנה אליה דרך הגדר של החצר וזרק לה מטבעות.הילדה התעקשה שאני לא אשתף את הגננת וכששאלתי אותה מדוע היא לא רוצה שאיידע את הגננת אז היא אמרה טוב אמא סתם אמרתי לך, זה לא נכון.
טוב, החלטתי להניח לה ואז היא נגשה אליי ושאלה אם אני כועסת עליה.
הסברתי לה שאני לא כועסת בכלל, שאנחנו אוהבים אותה מאוד ושהיא יכולה לספר לנו הכל.
ואז כנראה שלחצתי שוב ואמרתי לה האם זה נכון שזר נתן לך? בואי תספרי לאמא מאיפה הכסף? שאלתי מספר פעמים והילדה לא ענתה לי? ואז אמרתי לה למה את שותקת? תספרי לאמא. הילדה אמרה שהיא לא רוצה. כאשר שאלתי למה היא לא רוצה לספר אז אמרה שהיא מתביישת. אמרתי לה ממה את מתביישת אז היא לא ענתה והחלה לבכות.
אני מאוד מתוסכלת ממה שהילדה שלי מרגישה. אני לא יודעת איך לברר את הנושא.
הרי הכסף לא היה איתה כאשר הלכה לגן. את הכסף היא "קיבלה" כאשר היתה בגן.
למה היא חשה בושה? ממה היא חוששת?מתביישת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מתנצלת מראש על ההודעה הארוכה..
לירז22/12/2014* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקיבלה כסף "מאיש זר" - תגובה
פז שפירא30/12/2014הי לירז,
קשה להבין מהסיפור מהיכן הכסף שביתך הביאה. נראה שהיא אינה מגיבה טוב ונלחצת מהשאלות שהיא נשאלת בנושא. אני מציעה להניח קצת לנושא ובהמשך לנסות לשאול בדרך עקיפה ולא מלחיצה. למשל, אפשר לשחק איתה בבובות, לשחק עם בובה האומרת שיש לה מטבעות כסף ולשאול אותה מאיפה יש לה. את הנושא של דיבור והתייחסות לאנשים זרים אפשר להעביר גם בדרך עקיפה, למשל תוך קריאת ספר בנושא המותאם לילדים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן שנתייםדנה21/12/2014
שלום, בני בן שנתיים+3. לאחרונה החל לחזור להתנהגות ילדותית יותר. מבקש כל הזמן על הידיים (רק ממני), רוצה את המוצץ כל הזמן (גם בבית וגם בגן) ו"מיילל" רבות כאמצעי לבקש דברים (למרות שגם אם לא יילל אין סיבה שלא יקבל)
נושא נוסף שאשמח לעצה בעניינו הוא הפחתת כמות המים שבני שותה. נושא שתיית המים איננו חדש אצלו והוא שותה כמויות גדולות מאוד של מים. שללנו סיבות רפואיות.
כמות השתיה רבה כל כך עד כדי סכנה בריאותית ממש (שותה קרוב ל2 ליטר מים ביום ומשקלו פחות מ10 ק"ג)
ניסינו להפחית באמצעות תעסוקה אינטנסיבית אך הוא מבקש מים גם במהלך פעילות שמעניינת אותו.
ניסינו לאפשר לו להיות עם המוצץ אך המוצץ לא מהווה עבורו תחליף למים והוא ממשיך לבקש גם כשהמוצץ בפה.
ניסינו להילחם ולהגיד לא עכשיו ולאפשר בזמנים קבועים (אחרי האוכל למשל) אך לא הצלחנו לעמוד בתחנונים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן שנתיים - תגובה
פז שפירא21/12/2014הי דנה,
לפעמים ילדים מתנהגים באופן רגרסיבי בעקבות שינויים או מתח. האם ההתנהגות התחילה בעקבות שינוי או מתח? כדאי לנהוג בו בצורה יותר חמה ועוטפת. לצד זאת, אני מציעה לומר לו שאתם מתקשים להבין אותו כאשר מיילל, לבקש שיגיד זאת בקול רגיל ולתת לו את מבוקשו אחרי שמבקש כך.
לגבי המים, עליכם להתחזק ולהציב את הגבול, שהרי מדובר בסכנה בריאותית. עליכם לעמוד בתחנונים, לומר לבנכם כאשר מבקש מעבר למים שאתם מקצים לו, שזה לא בריא בשבילו. אם אתם מתקשים לעמוד בלחץ, תוכלו לומר להתחזק על ידי גיוס סמכות חיצונית, למשל לומר שהרופא לא מרשה עוד מים. אם תצליחו לעמוד בלחץ ובבכי אלה יפחתו והוא יתרגל לשתות פחות.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן 11 עם בעיות התנהגותמאיה19/12/2014
שלום,
אודה לייעוץ לעניין ילד בן 11 שכל הזמן מתנהג בצורה "תינוקית" משחק עם אחיו הקטנים שבע וארבע בבלונים רב איתם על זה מתבכיין וכו'. גם שאנחנו כמשפחה יוצאים למקומות ויש ילדים קטנים ממנו הוא בוחר להיצמד אליהם לשחק איתם במשחקים של ילדים קטנים . אודה לייעוץ כיצד לנהוג על מנת להסביר לו ושיבין שההתנהגות הזאת לא תואמת לגילו והציפיות ממנו בגיל הזה הן שונות לגמרי.
אם יש צורך בטיפול כלשהוא על ידי איש מקצוע אודה להפנייה לגבי התמחות ספציפית
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בן 11 עם בעיות התנהגות - תגובה
פז שפירא20/12/2014הי מאיה,
האם אלו הדברים היחידים שמפריעים לכם אצלו או שיש עוד דברים? איך הוא מבחינה חברתית? האם יש לו חברים בני גילו?
השיבי בבקשה על מנת שאוכל להמשיך ולייעץ לך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
מאיה20/12/2014היי,
תודה על המענה המהיר.
הבן שלי מקובל חברתית בשעות בית הספר ככה המורה אומרת וגם בני טוען כך אולם אחרי שעות הלימודים ישנם רק 2 ילדים בכיתה שיוצרים איתו קשר והם נפגשים . מפריע לנו שמבחינה לימודית לאחרונה הוא מביא ציונים נמוכים יחסית לאלו שהביא עד כה. ממתינה לתגובתך תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה - תגובה
פז שפירא20/12/2014הי מאיה,
הדברים שציינת אינם נשמעים לי חריגים או פוגעים בתפקוד. לצד זאת, נשמע שיש פער בין הציפיות שלכם מבנכם ובין התנהגותו. אני ממליצה להתייעץ עם פסיכולוג או מטפל מתחום אחר המתמחה בייעוץ להורים, על מנת לבחון את הפער, ממה נובע וכיצד כדאי להתייחס אליו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן להורים גרושיםהינדי19/12/2014
הי, מקווה שזה המקום הנכון לשאול.
יש לי ילד בן 9, אני גרושה כ8 שנים ויש לי משמורת מלאה עם הסדרי ראיה לאבא.
לאחרונה הוא התחתן עם אשה שיש לה 3 בנות קטנות מבני.
מאז שהם גרים יחד הוא מסרב ללכת לשם וטוען שהילדות מעצבנות אותו.
אבא שלו לא עושה מאמץ מיוחד להקל עליו וגם לא דואג לזמן איכות אישי שלדעתי הכרחי בסיטואציה כזו.
יש לציין שאני והאבא מסתדרים טוב בד״כ ואני מאד משתדלת לעדכן אותו בכל דבר שקורה כי חשוב לי שיהיה מעורב.
היום הבן שלי התקשר אליי ושמעתי את אבא שלו צועק עליו כיוון שהעיר אותו מהשינה (הוא ישן כשהילד הגיע) ובכלל אני מקבלת תחושה שהוא לא ממש רוצה אותו שם.
מצד אחד אני מאד צריכה את השקט לפעמים וזה עוזר לי להיות יותר רגועה וסבלנית כשהוא חוזר.
מצד שני אני חוששת שלא טוב לו שם.
אשמח לעצות והמלצות.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן להורים גרושים - תגובה
פז שפירא20/12/2014הי הינדי,
כדאי לשוחח עם בנך ולהבין מהם הקשיים עימם הוא מתמודד כשהולך לאביו, במטרה לתת לו כלים להתמודדות ולגרום לכך שהשהות שלו שם תהיה קלה ומהנה יותר. למשל, אם הבנות מעצבנות אותו כדאי להבין בדיוק מה קורה שם ולתת לו אפשרויות כיצד להתמודד. אם בנך יעלה משהו לגבי התקשורת שלו עם אביו שמקשה עליו, תוכלי גם כן לתת לו כלים להתמודדות ואם התקשורת שלך עם גרושך טוב, תוכלי לספר לו על כך ולחשוב יחד עימו כיצד לשפר את הדברים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
