מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- שלום שאלהטל05/02/2015
היי,
בני בן שנה ו-5. מספטמבר האחרון נמצא במשפחתון פרטי יחד עם עוד 7-8 ילדים, חלקם מעט גדולים ממנו וחלקם מעט קטנים.
במשפחתון פעילויות העשרה וחוגים הינם מאוד מצומצמים, רוב היום הילדים משחקים על השטיח בסלון הבית, עם אותם צעצועים.
בימים יפים יוצאים לחצר לשחק (חצר עם מתקנים), ובימים קרים יוצאים. לגימבורי סגור הנמצא בבניין.
ישנו חוג של 40 דקות בלבד אחת לשבוע, חוג מוסיקה ותנועה+חוג חיות.
לטעמי ההעשרה ןוהפעילות החברתית אינם מספקים. אין לילד גירויים מספקים, אין למידה על חברה, על סבלנות, על שיתוף פעולה עם ילדים אחרים, אכילה משותפת, קבלת שבת, שעת ריכוז בבוקר, נימוסים וכל מה שמלמדים בגן.
הילד שלי שובב וסקרן עד מאוד, כל היום חוקר בודק נוגע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום שאלה - המשך
טל05/02/2015הייתי רוצה להעביר אותו גן כעת, באמצע השנה, גן שייתן לו יוצר צוכן ושיספק את הסקרנות שלו ויעשיר אותו.
אני פוחדת משינוי בהעברה באמצע השנה, מגן קטן לגן עם הרבה יותר ילדים, עם גננות אחרות, סדר יום אחר.....
אשמח לדעת מהם ההשלכות לטוב ולרע, בהעברת פעוט באמצע השנה והאם הפחד שלי מוצדק.
האם כדאי או לא להעבירו?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום שאלה - המשך - תגובה
פז שפירא15/02/2015הי טל,
להערכתי בגיל של בנך הדבר המשמעותי ביותר בגן הוא יחס חם ואישי. לכן, אם את מרוצה מהיחס לא הייתי ממהרת להעבירו גן. יחד עם זאת, אם תחליטי לעשות זאת כעת באמצע השנה, ייתכן דווקא שיהיה לו ייתרון בהסתגלות - שכן בתחילת השנה הצוות צריך לקלוט ילדים רבים ואילו באמצע השנה הילדים בגן לרוב כבר הסתגלו והצוות יוכל לטפל רק בהסתגלות שלו לגן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי פז
טל16/02/2015תודה על תגובתך
היחס של הגננת והסיעת בסדר גמור, אך שוב, אני רוצה את זה וקצת מעבר.
גן עם תכנים, חוגים, העשרות, גירויים, סדר יום, חברה.....
הילד שלי זקוק לזה אני רואה.
כעת הוא אינו מקבל זאת, באמת בקושי.
יש זמן באמצע השנה המתאים ביותר להעבירו?
נניח לאחר פסח או לאחר חופשה?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי פז - תגובה
פז שפירא16/02/2015הי טל,
עדיף להעביר בתקופה בה יהיה רצף של הגעה לגן, למשל לא לפני חופשה ארוכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חול לשבועיים ??? עזרה מניסיוןישראל04/02/2015
שלום
אנחנו זוג בני 30 , ילד בן 3.5 וילדה בת שנה וחצי.
אנחנו מעוניינים לטוס לארופה לשבועיים ,הילדים שלנו יהיו עם סבא וסבתא שהם מכירים ואוהבים .
בבקשב המלצות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חול לשבועיים ??? עזרה מניסיון - תגובה
פז שפירא15/02/2015שלום,
האם תוכל למקד את שאלתך כדי שאוכל לייעץ לך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רעיונות להפעלה בןשי03/02/2015
שלום רב, אני מחפש רעיון להפעלה לבני בן 5 בגן כך שיהיה במרכז העניינים
חשוב לציין שהוא ביישן ולא כ"כ משתף פעולה ואני רוצה לגרום לו שירגיש שותף פעיל בגן וששאר הילדים יתמקדו בו
אשמח לרעיונות
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רעיונות להפעלה בן - תגובה
פז שפירא15/02/2015הי שי, אני מציעה להתייעץ עם הרבה הורים ולשמוע על הפעלות שעשו לילדיהם, אולי משהו יתאים לבנך. אפשר גם להיוועת איתו על כך - אולי לו יהיו רעיונות טובים שיתאימו לו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה בת 4.5 שלא רוצה ללכת לחבריםאורנה03/02/2015
שלום,
ביתי בת 4.5 ויש לה אח גדול בן 7.5. היא ילדה מתוקה שמאד מאד אוהבת להיות בבית עם אמא ואבא, היא הולכת לגן בסדר גמור בבוקר... תמיד תעדיף להישאר איתנו אבל נפרדת יפה. יש לה חברים וחברות בגן והיא מאד שמחה לארח אצלנו בבית.
הבעיה היא שהיא אינה מוכנה ללכת לבתים של חברים אחרים אם אני לא נשארת איתה ואפילו לא ללכת למסיבת יום הולדת. בעבר הלכה כמה פעמים והיה בסדר גמור אבל אז ללא סיבה מסויימת הייתה רגרסיה ועכשיו היא לא מוכנה- נתתי לזה להמשיך לתקופה ועכשיו אני מתלבטת איך להמשיך?
אשמח להכוונה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה בת 4.5 שלא רוצה ללכת לחברים - תגובה
פז שפירא16/02/2015הי אורנה,
האם ביתך מסבירה או תוכל להסביר ממה היא חוששת? כדאי לנסות ולפתח איתה שיחה בנושא. ניתן ללכת איתה לחברים ולימי הולדת ובהמשך ליצור מצבים בהם תיעדרי קצת ותחזרי. למשל, כשאתן בבית החבר/ה תוכלי לומר לה ששכת לקנות משהו חשוב במכולת, שתלכי ותחזרי עוד 5 דקות. בהמשך למשל לומר לה ששכחת להביא להורים של החבר משהו ותלכי לעשר דקות. אחר כך תוכלי לשאול אותה איך היה לה בהפסקה כשלא היית ולעודד אותה ולומר שיפה שהיתה לבד עם החבר/ה ושלא קרה לה כלום.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 10 חודשים נבהלת מרעשרועי02/02/2015
שלום, אנחנו הורים לבת (ראשונה) בת 10 חודשים ולאחרונה הבחנו בתופעה מוזרה. כאשר היא שומעת רעש מאחוריה (אישתי מקנחת את האף והיא לא רואה אותה) היא זוחלת מהר ונשכבת על הרצפה. ממש נצמדת לרצפה מניחה את הראש ולפעמים גם מניעה את הרגלים והידיים. האם יכול להיות שזה אינסטינקט? או שהיא למדה את זה איפה שהוא? אולי ראתה מישהו מתנהג ככה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת 10 חודשים נבהלת מרעש - תגובה
פז שפירא15/02/2015הי רועי,
ייתכן שזהו אינסטיקט וייתכן גם שראתה ילד עושה כך בגן. כך או כך - זוהי לא נשמעת תגובה בעייתית וההתנהגות והפחד מרעשים תואמים את גילה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן 5מיכל02/02/2015
שלום רב,
לאחרונה הגננת בגן מתלוננת שבני מתחכך בילדים בזמן מפגש. היא טוענת שהוא נוגע בהם סתם, לא משהו מיני, אפילו נוגע בברך או ביד של חבר בלי סיבה. והיא מושיבה אותו קצת רחוק מכולם ומסבירה לו שזה לא נעים לילדים האחרים.
הוא ילד חכם ונבון מאוד. הוא צריך חום ואהבה רבה. מרבה בבית להתחבק ולנשק . אבל אני לא יודעת אם לקחת את העיניין של הנגיעות בילדים אחרים צעד אחד קדימה ולהתיעץ עם איש מקצוע ואם כן האם זה קשור לפסיכולוג או משהו התפתחותי?
מלבד העניין הזה הוא נורמטיבי לחלוטין, יש לו הרבה חברים והוא משחק יפה עם כולם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בן 5 - תגובה
פז שפירא16/02/2015הי מיכל,
ליתר ביטחון כדאי לפנות לאבחון של מרפאת בעיסוק על מנת לבדוק אפשרות של קשיים בויסות חושי היכול לעיתים לגרום לצורך רב במגע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רגרסיה בגמילהנעמה02/02/2015
היי,
לפני כחצי שנה הצטרפה אלינו למשפחה אחות קטנה. הילדה הגדולה שלי בת 3 בקרוב הייתה גמולה כבר 5 חודשים כהיא נולדה. לפני כשבוע החלה לה תופעה של "פספוסים", המון פעמים בורחות לה מספר"טיפות" בתחתונים ובשבוע האחרון כבר 3 פעמים היא עשתה פיפי בתחתונים בזמן שנת הצהריים בגן. כמו כן, שמתי לב כי בימים האחרונים היא מתנהגת קצת אחרת למשל- מבקשת לשתות חלב מהציצי שלי. עם זאת היא מאוד אוהבת את אחותה, מטפלת בה, מחבקת בה ורוצה להיות איתה. כמובן שהיא מקבלת את מלוא תשומת הלב- כולל ימי כיף ושעות כיף לבד רק איתה ועם אמא או אבא .
אשמח לעזרתך בייעוץ איך להתמודד עם זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רגרסיה בגמילה - תגובה
פז שפירא16/02/2015הי נעמה,
כדאי לשקף לביתך את הצורך שלה. למשל, אפשר לומר לה כשהיא מבקשת חלב מהציצי: "נכון שאת רוצה להיות כמו תינוקת, אולי להיות כמו אחותך? את תמיד התינוקת שלי אפילו שאת יותר גדולה!" לגבי הפספוסים, נסי להיזכר איך הגבת לפספוסים בתקופת הגמילה הראשונה ואם הגמילה היתה טובה אז, נהגי באותו אופן גם היום.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה בת 5שרית01/02/2015
שלום רב ביתי בת ה5 השתנתה מאוד עקב מוות פתאומי של הדודה הילדה חזרה להרטיב בלילות לא רוצה לישון בחדר רק איתי קושי רב בפרידה בבוקר יש לציין שהדודה שימשה לילדה דמות מאוד חשובה בחייה היא הייתה המטפלת של הילדה בבקרים לילדה מאוד קשה להפרד ממני ואני צריכה לחכות לחברתה הטובה כשהיא נגיעה הפרדה קלה יותר עכשיו הומלץ לי לא להפריד אותה מחברתה שמשרה עלייה ביטחון רשמתי לפני המקרה את הילדה לגן חובה אחר מהחברה שנמצא קרוב לבית ועכשיו לאור המצב הומלץ לי לא להעביר את הילדה קושי נוסף ולהפריד אותה מהחברה קושי שיכול לפגוע במצב הרגשי של הילדה אשמח לקבל עצה והאם הילדה זקוקה לטיפול תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה
שרית04/02/2015מבקשת בבקשה עזרה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהילדה בת 5 - תגובה
פז שפירא15/02/2015הי שרית. מתי אירע המוות של הדודה? אם זהו משהו מאוד טרי הרי שהתגובה של ביתך מתאימה לסיטואציה ויש לתמוך בה ככל שניתן, לשוחח איתה על הקושי ועל רגשותיה ולאפשר לה להיפרד בדרכים שונות - למשל לכתוב זכרונות שהיו עם הדודה, לצייר לה, לכתוב מכתב פרידה וכו'. אם יש אפשרות לשמר עבורה את מקורות התמיכה כמו כברה קרובה זה נשמע לי מאוד נכון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה פז
שרית22/02/2015אני מאוד רוצה להשאיר אותה בקרבת החברה שזה נותן לה יותר ביטחון ולרשום אותה לאותו הגן הבעיה שבעירייה לא מוכנים לאפשר לי לרשום אותה לאותו גן בגלל שזה לא באיזור הרישום אני ממש אבודת עצות ולא יודעת מה לעשות אני לא רוצה שיהיה לה קושי נוסף מה אליי לעשות תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה פז - תגובה
פז שפירא23/02/2015הי שרית,
אפשר לנסות ולהסביר בעירייה את המקרה ולבדוק אם נותנים מענה למקרים כאלה. במידה וזה לא מתאפשר בכל זאת, סמכי על כך שלביתך יש כוחות להתמודד עם הקושי, בעיקר אם יש לה סביבה תומכת ומכילה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחות דימיוניתלילך01/02/2015
לבתי בת ה-5 אחות דימיונית לפעמים יש גם אח.
היא מדברת עליה הרבה, מספרת מה עובר עליה בכל יום כמעט, ממש בנתה עליה עולם שלם. ניסיתי להקשיב מה 'אחותה' מספרת ולהוציא דברים, אבל אין שום דבר חריג בדבריה, רק דיווח יבש על כל מיני דברים ש'אחותה' עושה או אומרת.
בתי ילדה מאוד מקובלת בגן ויש לה חברים ואח קטן (אמיתי :-)
לפני זמן מה הפסיקה לדבר עליה, אבל בזמן האחרון חזרה לדבר עליה הרבה.
האם זה נורמלי?
מה לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אחות דימיונית - תגובה
פז שפירא15/02/2015הי לילך,
חבר דמיוני זהו דבר נורמלי לחלוטין בגיל של ביתך. תוכלי להשתתף במשחק (תוך כדי שאומרים שזהו משחק) וכך לקחת חלק בעולמה המתפתח של ביתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה בכיתה ב.. אנא תשובתכםאמא29/01/2015
הילדה שלנו בכיתה ב'. ילדה מאוד חביבה, מנומסת וחכמה.
בכיתה א' הכל היה בסדר מבחינה לימודית. השנה ומהתחלה גם המחנכת וגם שאר המורים אומרים שהיא לא מספיק זריזה וקצב הכתיבה שלה מאוד איטי ובמיוחד במבחנים ושהיא צריכה לעמוד בזמן שנתנו לה. הכתיבה שלה מאוד מסודרת וקריאה מאוד. דייקנית מאוד ונקייה. בבית אני יושבת איתה על השיעורים ומנסה דרך משחק לזרז אותה בכתיבת השאלות ומצליחים. מגיע המבחן והיא לא מסיימת אותו. המורה (המחנכת) אומרת לי שהיא תמיד מרחפת תוך כדי המבחן ותמיד היא צריכה להעיר לה שתמשיך לכתוב מה שמעקב אותה ולא מסיימת לכתוב.
יש לה 2 אחיות קטנות ממנה ואני משתדלת להפריד ביניהם בבית לפחות עד שהיא תסיים את השיעורים שלה. כמו כן היא לומדת שיעורים פרטיים ושם גם מאוד טוב לה.
אני מבקשת את עזרתכם ותודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה בכיתה ב.. אנא תשובתכם - תגובה
פז שפירא16/02/2015הי,
כדאי להתייעץ עם פסיכולוגית בית הספר ולשקול אפשרות של אבחון שכן ייתכן וישנה בעיית למידה/הפרעה בקשב ובריכוז.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדה ממעליתדפנה28/01/2015
שלום רב,
בתי הבכורה בת ארבע עוד מעט, לפני מספר חודשים חזרנו כל המשפחה מאילת הביתה והיא נכנסה ראשונה למעלית. עמוסים במזוודות ותיקים לא הספקנו להיכנס ודלת המעלית נסגרה. היא עלתה קומה אחת לבד ויצאה מהמעלית ובעלי כבר הספיק להגיע אליה.
מאז היא חרדה מאוד לאחיות הקטנות שלה, תאומות שקטנות ממנה בשנה.
זה הגיע ממש למצב של היסטריה. ברגע שאנחנו מתקרבים הביתה היא כבר מתחילה להגיד שהיא לא רוצה שהן ילכו לבד למעלית. ברגע שמגיעים לחניה היא הראשונה לצאת מהרכב ועוד לפני שאני מוציאה את האחיות שלה היא כבר מתחילה לבכות בכי היסטרי ולא עוזר כמה שאני מנסה להסביר לה שאמא פה ואני שומרת עליהן והיא לא צריכה לדאוג. היא תופסת אותן בכח ובוכה עד שעולים הביתה ורק אז היא נרגעת.
הסיפור הזה חוזר על עצמו כל יום!
אני לא יודעת איך לגרום לה להפסיק להיות חרדה להן.
אודה לעזרתכם המהירה בעניין.
דפנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדה ממעלית - תגובה
פז שפירא16/02/2015הי דפנה,
נשמע שביתך עדיין עסוקה במה שקרה לה במעלית וזה היה עבורה אירוע קשה. על מנת לא להרגיש את החרדה כלפי עצמה, היא ככל הנראה העבירה אותה לדאגה כלפי אחיותיה. כדאי לדבר איתה על האירוע ולהכניס לתוכו משמעויות חדשות וחיוביות. למשל לומר לה שהייתה לה תושיה ואומץ, שהיא יצאה לבדה מהמעלית בלי שאף אחד אמר לה. כדאי לומר לה שהיא בוודאי פוחדת מכך שזה יקרה לה שוב אך שאתם עכשיו שמים לב הרבה יותר למה שקורה ולא תתנו לזה לקרות שוב. כמו כן, לפני שאתם מתקרבים הביתה כדאי לערוך לה הכנה ולומר משהו כזה: "אנחנו עוד מעט נתקרב הביתה, אני שומרת גם עליך וגם על אחיותייך שאף אחד לא ינסע במעלית לבד. אני מבקשת ממך להתנהג כמה שיותר ברוגע עכשיו."* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מציצת אצבע ילדה בת 5לימור28/01/2015
שלום,
אשמח לעזרה:
הבת שלי בת 5.
מגיל 0 מוצצת אצבע...
בגן כמעט ולא, אך אחרי הגן כן.
בגן זה קורה גם כשבוכה/נעלבת וכו.
היא מאוד מאוד מפותחת שכלית.
איך מומלץ לטפל בזה?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מציצת אצבע ילדה בת 5 - תגובה
פז שפירא16/02/2015הי שלי,
מנחם לדעת שביתך מצליחה לרוב לעצור את עצמה ולא למצוץ את האצבע בגן. זה מעיד על יכולת שליטה ועל הבנה חברתית. נסי להחליף לה את מציצת האצבע בפעילות מרגיעה אחת - למשל לעיסת מסטיק, פעילות מרגיעה של הידיים כמו התעסקות עם שרשרת חרוזים וכו'.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לקיחת דברים ללא רשותמירב28/01/2015
שלום, יש לי ילד בן 4.5 שלאחרונה שמתי לב שהוא לוקח דברים מהגן או מחנויות ללא רשות פשוט מחביא ומוציא בבית אני כמובן מסבירה שזה אסור וזה לא כל כך עוזר.
הייתי שמחה לקבלת עצה.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לקיחת דברים ללא רשות - תגובה
פז שפירא16/02/2015הי מירב,
כדאי לבדוק כשיוצאים מהגן או מחנות אם לקח משהו ואם לקח - לבקש ממנו להחזיר או ללכת איתו ולהחזיר בעצמך בנוכחותו. אם יש אפשרות - להכין משהו קטן למוכר או לגננת כדי לכפר על המעשה. למשל: מכתב קטן, ציור וכו'.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בני בן ה10????28/01/2015
שלום, לבני בן ה10 יש רגרסיה בהתנהגות, הוא ראה סרט מפחיד שלא ידעתי שראה, ועבר למיטה חדשה שקנינו, כעת במשך כשבועיים לאחר שנרדם במיטתו בשעה 4 בבוקר הוא קם ורוצה לישון אצלינו במיטה לרוב אני מאפשרת אבל בעלי למשל ממש לא אוהב את זה, אם בעלי מתנגד אזי זה אומר שאני צריכה להיות ערה בשעה 4 בבוקר למשך כמעט שעה עד שנרדם במיטתו וגם זה לא תמיד קורה וזה ממש קשה, הוא גם לא מוכן להיות במקלחת לבד ולא מוכן לצחצח שיניים בבוקר לבד וגם להיות לבד בבית זה לא ממש אופציה, אציין שהוא היה עצמאי לפני כן, הסברנו לו שאין כלום בבית ויש לנו כלב ואנחנו ששומרים עליו אבל זה לא ממש עוזר, אשמח לעזרה, תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אשמח לתשובה
????01/02/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחבל שלא עונים
????05/02/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבני בן ה10 - תגובה
פז שפירא15/02/2015הי,
כדאי לשוחח עם בנך על הסרט שראה ועל פחדיו. לתת מקום לרגשות, לפחד ולומר לו שהם לגיטימיים. לצד זאת, כדאי לעודד אותו לישון במיטתו - האם בעלך יוכל להשתתף ולקום אליו גם כן? כדאי לשאול את בנך, במהלך היום, מה יוכל לעזור לו כשהוא מתעורר בלילה - מלבד לישון אצלכם במיטה. אולי יעזור לו לישון עם חרב צעצוע, אולי יעזור לו לדמיין שהוא גיבור על? אולי תוכלי לישון ליד מיטתו על מזרון למשך כמה ימים עד שירגיש רגוע יותר?
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סוגיה לגבי הנכדהא22/01/2015
אני סבתא ל 3 נכדים מקסימים בגילאי 6,4,ו 11 חודשים. בני הגיע עם שלושתם לביתי. מכיון שאמם לא היתה בבית הוא ביקש ממני לקלח את הנכדה הגדולה. נכנסנו לאמבטיה והנעליים והגרביים שלה היו מלאות בחול. בכניסה לביתם הם חולצים תמיד נעלים וגרביים ומנקים את כפות הרגלים. אחרי הגן וביהס כי גם שם משחקים בחול. ביקשתי ממנה לחלוץ ותוך כדי כך התחלתי לחלוץ לההיא התנגדה משכה את הרגל התחילה לצעוק ואמרה לבני שהכיתי אותה דבר שאין מה לדבר עליו בכלל. גם בתי הצעירה היתה נוכחת. בני אמר לי תסגרי את הדלת ולא אמר דבר לבתו. אני אמרתי לו שלדעתי הוא טועה והיה צריך לדון עם הילדה על כך. לדעתי זאת לא דרך ובעתיד תוכל לאמר ככל העולה על רוחה. הוא ענה לי שאני ילדותית וטועה ועזב את הבית בכעס. האומנם כך.?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סוגיה לגבי הנכדה - תגובה
פז שפירא27/01/2015הי,
לפעמים ילדים צעירים אומרים שמבוגר הרביץ להם כאשר הם חשים שמבוגר התייחס אליהם לא יפה ולאו דווקא כאשר הרביץ. לצד זאת, אפשר להבין את התסכול שלך מהאשמת השווא. לדעתי, אם מדובר במקרה בודד ניתן להניח לו ולבדוק האם מקרה כזה מתרחש שוב. אם יתרחש שוב כדאי לשוחח עם הילדה - לאו דווקא בזמן שקורה המקרה אלא אפשר דווקא אחר כך, כשהיא רגועה ופנויה להקשבה ולהסביר לה את המשמעות של מה שהיא אומרת ולשים גבולות בעניין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
