פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • סרוב לגזירת ציפורניים-חייבת תשובה!!
    רוית
    15/03/2015

    שלום,
    הבת שלי בת שנתיים ועשר,מתנגדת שאגזור לה ציפורניים,ממש מלחמות,אני מאבדת את הסבלנות,היא שורטת וזה לא נעים והיא פשוט לא מוכנה,גם בידיים וגם ברגליים,אני אומרת לה שאחרי שאגזור אתן לא לשמוע שיר שהיא אוהבת או אראה לה סרטון,אבל היא בשלה,אני כל יום דוחה את הגזירה,כי היא לא מאפשרת לי,בזמן שינה היא זזה,אז זה גם לא נוח,מה לעשות?????????פשוט לא עוזר ה"שוחד"שאני מציעה
    אני אומרת לה כשתחליטי שאת רוצה,תגידי לי (ממש)
    מחכה לתשובה,

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרוב לגזירת ציפורניים-חייבת תשובה!! - תגובה

    פז שפירא
    16/03/2015

    הי יעל,

    האם ניסית הסחות דעת תוך כדי גזירת הציפורניים? למשל לראות תוך כדי סרט שהיא ממש אוהבת, לאכול משהו טעים או להקריא סיפור?
    האם ניסית להסביר למה חשוב לגזור ציפורניים?
    אם סמכות חיצונית יכולה לעזור, תוכלי לומר שהגננת רוצה לראות ציפורניים קצרות או שהרופאה אמרה שחייבים לגזור ציפורניים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 8 עם התנהגיות מוזרות
    רעות
    12/03/2015

    היום קיבלתי צילצול מבית הספר כי בני באמצע שיעור בכיתה החל ללקק לעצמו את השד.
    כל הכיתה צחקה עליו והמורה נאלצה להוציא את בני מהכיתה ולהעבירו לכיתה מקבילה.
    1. מה אומרת תופעה מוזרה זו על הילד?
    2. האם הספרות המקצועית מתארת ילדים שנוגעים בגופם בצורה?
    3. האם חוסר התובנה של הילד לגבי התנהגותו והשלכותיה, כלפי הסביבה ואיך הסביבה עלולה להגיב, מעידה על בעיה פסיכולוגית, ואך ניתן לעזור לילד?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 8 עם התנהגיות מוזרות - תגובה

    פז שפירא
    16/03/2015

    הי רעות,

    האם זהו מקרה יחיד או שישנם עוד מקרים בעייתיים בבית הספר או התנהגויות מוזרות נוספות אחרות? איך בנך מבחינה לימודית, חברתית והתנהגותית? האם דיברת על בנך על המקרה ואם כן מה הוא אמר ואיך הסביר את התנהגותו?

    בבקשה תני לי עוד רקע על בנך - מענה על השאלות ששאלתי ודברים נוספים אם יש שנראים לך חשובים, על מנת שאוכל לייעץ לך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ביישנות
    טל
    12/03/2015

    שלום!
    בתי בת 4- ילדה מפותחת מאד לגילה, אהובה על כולם ומקבלת המון אהבה מכולם. לאחרונה שמתי לב וגם הגננת העידה שהיא מאד ביישנית- למשל אם היא יושבת ומציירת וצריכה טוש שלא נמצא לידה -היא לא מבקשת. אם אחד הילדים בגן עשה משהו שלא לרוחה-היא לא אומרת לו כלום וגם לא מתלוננת לגננת...כמו כן, שמתי לב שהיא נוטה לוותר לטובת אחרים- למשל , בגן המשחקים אם ילד מסוים רוצה להתנדנד היא תפנה לו את הנדנדה מיד. יש לציין שיש לה המון חברים בגן והילדים והגננת מאד אוהבים אותה. ניסיתי לדבר עם הבת שלי וגם הגננת שוחחה אתה שחשוב לומר אם משהו מפריע לה, אם היא צריכה או רוצה משהו אבל בינתיים ללא הועיל. יש לציין שגם אני-אמא שלה- הייתי מאד ביישנית כילדה. עדיין, אשמח לדעת האם יש משהו שניתן לעשות.
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ביישנות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ביישנות - תגובה

    פז שפירא
    16/03/2015

    הי טל,

    כדאי לשים לב למצבים בהם ביתך לא אומרת משהו שצריכה או מפריע לה ואז לגשת אליה ולהראות לה ששמתם לב לכך. במידת האפשר - להנחות אותה לדרך פעולה. למשל, אם הגננת רואה שביתך לא מבקשת טוש רחוק היא יכולה לגשת ולומר לה משהו כמו: "אני שמה לב שאת צריכה טוש שרחוק ממך ואולי מתביישת לבקש. את רוצה את הטוש? אפשר להגיד ליוסי - יוסי, תן לי את הטוש" במקרה כזה כדאי גם שהגננת תיתן לה את הטוש שצריכה. כך גם לגבי התנהגות לא נעימה מצד חבריה לגן.

    בגינה, אני מציעה להכין אותה מראש ולומר לה שאם ילד ירצה את הנדנדה היא לא תפנה אותה ותשאל אותך אם הייתה בנדנדה מספיק זמן. אם בכל זאת היא מפנה את המתקן כדאי להחזיר אותה ואפילו לומר לאותו הילד שביתך לא הייתה מספיק זמן בנדנדה.

    כלומר, צריך לתת לביתך כלים להתמודדות וצריך גם במקרים מסויימים שאתם המבוגרים תעמדו על זכויותיה כדי שבסופו של דבר היא תלמד לעשות זאת בעצמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חילוקי דעות
    ליאת
    12/03/2015

    שלום,
    יש לי שלושה ילדים הבכור בן חמש וחצי האמצעית בת שנתיים וחצי והקטנציק בין שבועיים.
    מי שנמצע לרוב עם הילדים זו אני ,כי הבעלי עובד עד מאוחר. אני זו שמחנכת והבעל הוא זה שמפנק ...כך הוא מרגיש צורך לכפר על חוסר הזמן שלו מול הילדים (למשל קבוע קונה מתנות בימי שישי , מבטיח הפתעות על התנהגות טובה וכו)
    עד לא מזמן זה לא הפריע לי או בכלל בחינוך של הילדים.
    השוני זה שהבעלי כיום יותר שותף בבית עם הילדים וזה גרם למספר שינויים.
    1. שיוני בהתנהגות של הילדים למשל הבן הגדול ממש מזהה את החולשה של בעלי אז הוא מתחצף אליו "עושה מה שבא לו ובעלי נותן לו .... או למשל בזמן שינה שהילדים נכנסים לישון ובעלי בבית , הטקס יכול להפוך לשעה וחצי מחפשים כל מיני תירוצים יש בכי וכו... ממש בלאגן ובנוסף הם מרגישים גיבוי שהוא נמצא. ולהבדיל שאני איתם לבד הם נכנסים למיטה מבלי שום בעיה ואין "בלאגן"

    לאחרונה המצב שנוצר בבית שאני "הרעה " הם כל דבר רוצים אבא אני מרגישה ממש התרחקות מצדם ובנוסף שהצטרף אח חדש למשפחה.
    דברתי עם בעלי על הכל והוא טוען שככה זה שצריך להיות השוטר הטוב והשוטר הרע.ואני לא מסכימה עם זה .
    אשמח להכוונה כי אני רואה שהמצב רק מחמיר וזה גורם לילדים שלנו להיות מתוסכלים עם זה. שאני יוצרת גבולות והוא לא., ואני מרגישה שאני ממש נלחמת לא רק עם בעלי גם איתם ממש קשה לי כל המצב הזה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חילוקי דעות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חילוקי דעות - תגובה

    פז שפירא
    16/03/2015

    הי ליאת,

    פעמים רבות בן זוג אחד הוא יותר "רך" והשני יותר "קשה". אולם, אם חלוקת התפקידים היא חדה מידי צריך לבדוק איך ליצור איזון באופן שאת תחווי כסמכותית אך גם ככזו עם צדדים רכים וכבעלך כרך אך שיוכל גם להציב גבולות בדברים ששניכם תסכימו עליהם. כיוון שזה מצב מורכב, הדורשת עבודה של שניכם, אני מציעה במידת האפשר ללכת יחד לייעוץ הורים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד חברותי
    טל
    12/03/2015

    היי פז
    בני בן שנה וחצי, תמיד היה חברותי, סקרן, אוהב חברה ואנשים
    תמיד מתחבר לסביבה, לא ירא מאף אחד.
    גם אם לא מכיר מישהו/י תוך דקות מעטות יפתח אליו ידיים ויישב בזרועותיו שמח.
    מי שבא אלינו הביתה, ישר רץ לזרועותיו, שמח וקופץ.
    שאלתי היא - איפה תכונת 'פחד מזרים' או להיות חשדן כלפי מי שאינו מכיר?
    גם אנשים זרים לגמרי (גם לנו כהוריו) , הוא עלול לרוץ אליהם מחייך ומח ולשחק איתם.
    יש בי הפחד שכשיגדל, יהיה לי קשה ללמדו להיזהר מאנשים זרים.
    י מה לעשות בגיל הזה? האם החשש שלי מוצדק?
    תודה לך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד חברותי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד חברותי - תגובה

    פז שפירא
    16/03/2015

    הי,

    קודם כל, נשמע שלבנך בטחון עצמי גבוה וחיוניות רבה וזה נפלא. ייתכן שעבר שלב קצר של מה שנקרא "חרדת זרים" אך מדובר בכל מקרה בחרדה שעוברת עד גיל שנה בדרך כלל.

    בגיל של בנך אני מציעה להיות את זו שיוצרת את ההגנה ואת בוודאי עושה זאת - למשל בוחרת בקפידה את המסגרת שבה נמצא ואת האנשים ששומרים עליו. מעבר לכך, אני מציעה לשים לב לתחושותייך בזמן שהוא ניגש לאנשים ולפעול לפיהן, אבל מבלי להסביר כגרע את הסיבה. למשל, אם הוא ניגש לאנשים שאינכם מכירים ואת מרגישה מאוד לא בנוח תוכלי לקרוא לו לבוא אליך ולומר לו למשל שאת רוצה לשחק איתו או להגיד לו משהו. אני מאמינה שכאשר יגדל וככל שיחשף לילדים ולמצבים הוא ילמד בעצמו שלפעמים נענים לו אך לפעמים הוא גם נתקל בסירוב. כעת הוא בגיל שכדאי לשמור על תמימותו והייתי שומרת את ההסברים על יחס לזרים החל מסביבות גיל שלוש-ארבע.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשיים עם הולדת האח
    היללי
    11/03/2015

    שלום,

    אני אמא ל3. הגדול בן 5.5, האמצעית בת 4 ותינוק בן 4 חודשים. בשבועות האחרונים יש נסיגה בהתנהגות של הגדול בגן. הגננת מדווחת שמתקשה לעבור מפעילות לפעילות (צריך ממש להוביל אותו ביד), משתטח על הרצפה, מציק לחברים ובאופן כללי מתנהג בצורה יותר ילדותית. גם בבית אני רואה את השנוי. זה לא בא לידי בטוי כלפי התינוק אך ברור שזה קשור אליו. בבית הוא מרבה לבכות ולהיות מתוסכל בקלות. אם מזמין חברים הוא מציק להם וכשהם רוצים לשחק בחפצים שלו הוא ממש "נשבר" מזה ופורץ בבכי. הילד פשוט נתון בסערת רגשות, רגיש ונמצא כל הזמן על סף הבכי. ניסיתי לשאול אם יכולה לעזור, לומר שאני רואה שקשה לו, לומר שאני אוהבת שהוא חשוב, אני נותנת לו לעזור בטיפול בתינוק ומעודדת את היחסים ביניהם אומרת כמה התינוק לומד ממנו, מסתכל עליו, מחייך אליו וכו'... ובכל זאת בכל יום המצב רק הולך ומחריף, מה אני יכולה לעשות ע"מ לעזור לו? אני חושבת שגם העובדה שמדברים על כך שהוא עומד לעלות לכיתה א' מוסיפה לתחושת הלחץ או האי וודאות שלו ומקשה עליו. אציין שהוא מהקטנים בשכבה והגננת ציינה שחוששת מהבשלות הרגשית שלו מבחינת התמודדות עם בי"ס. האם יש טיפול מסוים שכדאי לי לפנות אליו ע"מ לחזק אותו ולתת לו יותר תחושה של בטחון ומסוגלות וגם כלים להביע את עצמו ואת רגשותיו.

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קשיים עם הולדת האח

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשיים עם הולדת האח - תגובה

    פז שפירא
    16/03/2015

    הי היללי,

    נשמע שאת פועלת ממש נכון, נותנת מקום לקושי הרב בו הוא נמצא ותומכת בו. בנך נמצא כעת כנראה בתחושה מאוד קשה שנתפס מקומו ושהיכולת שלו להיות "תינוק" נלקחה.אם ניתן גם למצוא זמן איכות קבוע עימו שלך ושלו זה יכול לתרום להרגשה שלא הכל נלקח וישנם רגעים בהם הוא יכול להיות ילד קטן שלך.

    כדאי לשקול היטב את המעבר לכיתה א'. ייתכן מאוד שלא כדאי להעלותו לכיתה א' בזמן שהוא עובר משבר כזה בעקבות לידת אחיו, ובעיקר אם הגננת אומרת שהוא עדיין לא בשל לכך.

    כיוון שמדובר רק בכמה שבועות, אני מציעה להמשיך עם כל הדברים הטובים שאת עושה ולא להתייאש. במידה ולא יהיה שיפור תוך חודש-חודשיים ניתן בהחלט לפנות לטיפול רגשי - אולי אפשר דרך מכון להתפתחות הילד אצל פסיכולוגית התפתחותית. אולם, לרוב עם תמיכה מתמשכת חל שיפור במצב גם ללא התערבות טיפולית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבחון
    דנה
    11/03/2015

    לביתי המקסימה בת 11 וחצי יש קושי בלימודים.אנחנו רוצים לעשות לה אבחון.דיברנו איתה על אפשרות שנסיע לה עם מורה פרטית לחשבון.היא הגיבה מאד קשה ,בכתה וטענה שאנחנו חושבים שהיא סתומה.מבחינתה היא לא צריכה עזרה ולא מוכנה שיגידו לה שיש לה קושי.אצין שאנחנו לא מפעילים עליה שום לחץ בלימודים והיא לומדת בביס אנטרופוסופי שגם שם אין לחץ ואין תחרות בלימודים.כרגע,עם תגובה שכזו אני מפחדת לומר לה שרצוננו לעשות לה אבחון.מה עלינו לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אבחון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבחון - תגובה

    פז שפירא
    16/03/2015

    הי דנה,

    שבו עימה, הקדימו ואימרו לה שאתם חושבים שהיא ילדה מאוד חכמה ומוכשרת. אימרו לה שגם לילדים מוכשרים יש דברים בהם הם פחות טובים וחשוב לדעת את זה כדי שהיא תוכל להתקדם גם בדברים אלה. תנו לה דגמאות לדברים שאתם פחות טובים בהם. אימרו לה שעל מנת שהם יוכלו לדעת במה היא ממש חזקה ובה יכולה להשתפר אתם החלטתם ללכת לאבחון וספרו לה שבאבחון עושים כל מיני משימות, כמו משחקים ושמי שעושה את זה הוא איש מקצוע מאוד נחמד. אימרו לה שהרבה מאוד ילדים עושים זאת.

    ייתכן שהתגובה עדיין לא תהיה טובה, אך אם תציגו זאת בגישה חיובית אך עם זאת החלטית בשיחה הבאה עימה יכול להיות שהיא תסכים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 6: הרטבות, הרבה יריקות, ועוד
    מעיין
    10/03/2015

    שלום,
    קיבלתי המלצה להתייעץ עם פסיכולוג. אז אני מנסה (-:
    בני בן 6. בכור. יש אח נוסף במשפחה בן 3.
    בחודש האחרון החל לירוק המון.
    מה זה המון?
    הוא מוציא רוק על שרוולי החולצה הארוכים עד כדי כך שהשרוולים רטובים לגמרי!
    לעתים הרוק נשאר על הסנטר ואז הוא מנגב אותו וזה מתנגב על הלחיים- יש לו לחיים אדומות מלאות יוסש בגלל הריור הכבד הזה!
    הוא לא שולט בזה כך זה נראה ולא מפסיק.
    בנוסף, מרבה לנשוך את שולי בגדיו..

    מדובר בילד נורמטיבי, פעיל, מפותח לגילו וכו..

    אציין שלפני שנה, בגיל חמש, חווינו שבועיים מפחידים איתו.
    הילד החל להזות במהלך כל היום.
    לא היה לו חום! לא היה חולה לפני כן.
    היה ממש מדמיין דברים, רואה שיש לי רגלי דינוזאןר ומדבר בקול מוזר כאילו הוא בהיפנוזה.
    עשינו בדיקת EEG שיצאה תקינה.
    פסיכולוג ילדים פרטי אבחן ואמר שאין טראומה שהילד חווה (כבר חששנו שהיה משהו בגן)
    וברוך ה׳ כעבור שבועיים נעלם כלא היה.

    נתונים נוספים:כשיש חום גבוה מתחיל לפתח הזיות- לפעמים. לא תמיד.
    בריחת שתן בלילה - לא מרגיש.
    עשינו בדיקת כליות באולטראסאונד-הכל תקין.

    מה התרשמותכם הראשונית לאור הנתונים הרבים שסיפקתי?
    יש קשר לנפסיכולוגיה?
    אם כן מה יכול להיות ככה מהתרשמות ראשונית?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 6: הרטבות, הרבה יריקות, ועוד - תגובה

    פז שפירא
    16/03/2015

    הי מעיין,

    אני ממליצה לקחת את בנך לרופא הילדים על מנת לשלול בעיה רפואית המשפיעה על הריור. במידה ולא מדובר בבעיה גופנית, אני מציעה ללכת לפסיכיאטר ילדים על מנת לבחון אפשרות של טיקים חרדה או קושי נפשי אחר.
    לגבי ההרטבה בלילה - מציעה לגשת למרפאת הרטבה או למומחה בתחום.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התפרצויות בגן
    מר
    10/03/2015

    בני בן 6 הוא נולד מחוץ לנישואים אך אנו בקשר טוב עם אביו ומשפחתו.
    בני מתגורר איתי עם בן זוגי וביתי הקטנה בת ה-3 חודשים, נפגש עם אביו ומשפחתו כל סוף שבוע ופעם אחת באמצע השבוע.
    לפני כחודש סביו נהרג בתאונת דרכים, הוא היה קרוב אליו.
    כשסיפרנו לו הוא לא בכה או משהו כזה רק שאל שאלות.
    בשלושת השבועות האחרונים הוא מתנהג מזעזע בגן, מרביץ , ומתפרץ בזעם..
    חשוב לציין שבבית הוא לא כזה.
    אני ואביו כבר לא יודעים מה לעשות, חשבנו ללכת להדרכת הורים, או אפילו להתיעץ עם פסיכולוג.
    המלצות מה כדאי לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התפרצויות בגן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התפרצויות בגן - תגובה

    פז שפירא
    10/03/2015

    הי,

    נשמע שההתנהגות קשורה למות סביו. האם אתם ממשיכים לדבר איתו על סביו ועל רגשותיו סביב מותו? אם לא, כדאי לעשות זאת.

    כמו כן, מה אומרת הגננת? כיצד היא מגיבה להתנהגותו? אולי כדאי להתייעץ איתה ועם פסיכולוגית הגן בעניין.

    אם דברים אלה לא יעזרו כדאי בהחלט להתייעץ עם איש מקצוע.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הילד משחק רק עם בנות
    נופר
    10/03/2015

    יש לי ילד בן 4 ויש לי איתו בעיה הוא משחק בגן רק עם בנות ועם יחדה אלת ספציפית לטענתו הוא לא רוצה לשחק עם הבנים כי הם מעצבנים אותו לדעתי הוא מרגיש מאויים מהבנים ומשחק עם הבנות רק בגלל שהוא לא מפחד מהן והוא מחליט עליהן וככה קל לו להתמודד מולם ... בבית הוא רואה תוכניות של בנים וכאלה ומשחק גם עם אבא שלו הבעיה גם שאחר הצהריים הוא נמצא בחברת בנות כי הן היחידות לגילו שנמצאות באזור מגורינו.... הבנים הגדולים יותר בגיל אין לו עניין איתם קטנים ממני משעממים אותו
    יצא לי לראות אותו משחק עם בנים וזה יפה בעיני אבל העדפה שלו היא בנות ... כששואלים אותו איזה חבר הוא רוצה מהגן הבייתה ישר הוא אומר שם של בת
    בעלי עבר מתעצבן האמת שבצדק נמאס כבר מהעניין מה עליי לעשות חוץ מלהביא לו חברים הבייתה אחר הצהריים עזרה דחוףףףף

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הילד משחק רק עם בנות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הילד משחק רק עם בנות - תגובה

    פז שפירא
    10/03/2015

    הי נופר,

    לדעתי השאלה היא האם בנך סובל ממצב זה או שטוב לו. אם הוא לא סובל מכך - אני ממליצה להניח לו ולקבלו כפי שהוא.

    אם הוא סובל מכך כדאי לנסות ולעזור לו ואמנם ביקשת לא להציע זאת אך בכל זאת אציע - כדאי להזמין הביתה ילד שפחות יאיים עליו (אפשר לשאול אותו מי הכי פחות מאיים מהבנים ואפשר גם לבחור מישהו עדין ורגוע). אתם יכולים בגיל של בנך לקבוע עבורו מפגש ולא לבקש את אישורו. כדאי להזמין רק ילד אחד ולעשות איתו פעילויות שבנך אוהב במיוחד כדי שיחווה כיף והנאה במפגש עם אותו הילד. אני מציעה לא להראות שזה מפריע לכם או לכעוס עליו כי זה יכול ליצור מאבק כוח סביב הנושא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ביתי המתוקה, בת 5, מרביצה רק בבית.
    נני
    09/03/2015

    כשהילדה שלי מתוסכלת, וכשלא ממלאים את רצונה, או כשאחותה הקטנה למשל תפסה לפתוח את הדלת לפניה.היא ישר מרביצה.
    חשוב לי לציין שהיא ילדה חכמה מאוד, מוכשרת, וכולם מתפעלים ממנה. בגן היא אף פעם לא מרביצה, והגננות מאוד אוהבות אותה. יש פער גדול בין מה שהיא, לבין התנהגותה. היאי כולה שעה שלמה לצייר, לשיר, ועוד. אך כשקורה משהו, הכול מתפרק. כשהיא מרביצה לי לי ולקטנה יותר (בת שנתיים וחצי) אין שום דרך להפסיק זאת, רק אחרי כעס מצדי, לבסוף היא מפסיקה ואז בוכה. אני נשארת עם הרבה תסכול וחוסר אונים. וכמובן אשמה. מה לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ביתי המתוקה, בת 5, מרביצה רק בבית. - תגובה

    פז שפירא
    09/03/2015

    הי,

    האם ניתן להתרחק מביתך כשהיא מרביצה? אם לא, אפשר לנסות להחזיק אותה במה שנקרא "חיבוק דב" שמטרתו לרסן ולהרגיע ולא להכאיב. מה שבעיקר חשוב הוא לדבר אחרי שהיא נרגעת - שתסביר מה הרגישה ומה הכעיס אותה. נסי לעשות זאת איתה לאחר כל פעם שהיא משתוללת וזאת על מנת שלאט לאט היא תוכל להעביר את הכעס למילים במקום למעשים. זה יהיה בהתחלה לאחר מעשה ובהמשך תוכלי לנסות ולומר לה תוך כדי דברים כמו "את כועסת". נסי גם לעשות זאת בעצמך כשאת כועסת עליה לומר לה למשל: " אני כועסת עליך על זה שאת מרביצה עכשיו".

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התשובה, אך את כל הדברים

    נני
    11/03/2015

    לצערי ניסיתי את כל העצות האלו, ושום דבר לא עוזר. אנחנו מדברות מאוד על הנושאים האלו, ועדיין כשזה קורה, אין שום דבר שמרגיע אותה. לא הכרית שהיא אוהבת מאוד, לא פוך שעשינו במיוחד בשביל זה, ולא שיחות נעימות אחרי זה של התפייסות. כשהיא מרביצה היא דווקא נדבקת להרבצה ואיננה רוצה להיות באף מקום אחר, אלא להרביץ.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התשובה, אך את כל הדברים - תגובה

    פז שפירא
    16/03/2015

    הי נני,

    ביתך באמת אינה מצליחה לשלוט בהתנהגותה בשעת תסכול וכעס. לכן, צריך להמשיך ולהתמיד, גם אם לא רואים תוצאות מיידיות לתמלל את רגשותיה בזמן ולאחר מעשה. המשיכו ואל תתייאשו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בנות בלי חברות
    צביה
    08/03/2015

    אני אמא ל 4 בנות
    11,9,6,1
    נראה של 3 הבנות הגדולות לא מבקרות חברות ולא מוזמנות לחברות
    מה אנחנו עושים לא בסדר?? לא יכול להיות ששלושתן יש בעיה חברתית
    כשמגיעה חברה אלינו נראה שהן מאוד נהנות להיות יחד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בנות בלי חברות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בנות בלי חברות - תגובה

    פז שפירא
    09/03/2015

    הי צביה,

    האם יש לבנותייך חברות בבית הספר? האם הן ניסו להזמין אליהן חברות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עד דמעות...
    גילי
    08/03/2015

    מה עושים שילדים ( 9 וחצי ו8) מצליחים להביא אותי לדמעות ובריחה מהבית עד כדי תחושה של חוסר אונים ועצבים על גבול התקף לב ? בכי וצרחות בגלל שאין פיתה רק לחמניה... , ״ אין מה לאכול״ , ... ועוד ועוד מאות כאלה גוגמאות, יבבנות, בכיינות, עצבנות ואחר שעה חרטה על התנהגותם. כל פעם ילד אחר בתורו ובכל יום צרחות בבית ויבבות ועצבים ואני על סף התמוטטות עצבים! הילדה בתרפיה באומנות כבר שנתיים. נופת צופים כלפי כל העולם ועל סף הערצה . הצעיר התחיל טיפול פסיכולוגי עקב קשיים חברתיים ומופנמות. ותינוקת בת שנה וחצי שבנתיים היא האור היחיד בבית לצערי. אני ממש במצוקה כבר ! מה זה יכול להיות ??? כל הניסיונות נכשלו. גם בעלי מיואש . יש תקווה ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עד דמעות...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עד דמעות... - תגובה

    פז שפירא
    09/03/2015

    הי גילי,

    אני מתחברת לקושי שלך, זה נשמע מאוד מאוד קשה ואכן טיפול בילדים יכול להביא אותנו למקומות מאוד קשים.

    האם את מקבלת עזרה בעצמך, תרופתית או פסיכולוגית? אם לא אני מציעה לבדוק ברצינות את האפשרות הזו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבחון לילדה
    איגור משה
    08/03/2015

    שלום
    ברצוני לבצע אבחון דידקטי מלא ואבחון קשב וריכוז.
    שאלתי היא במידה ואקבל סיוע למימון לאבחונים ממחלקת הרווחה, האם תוצאות האבחון יעברו אל הרווחה? או אישית אלי?
    מדובר באבחון MOXO הבודק הפרעות קשב וריכוז
    ואבחון דידקטי מלא

    בתודה
    אמא מודאגת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אבחון לילדה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבחון לילדה - תגובה

    פז שפירא
    09/03/2015

    הי,

    אין לי מידע ספציפי לגבי האבחונים במימון הרווחה וכדאי לבדוק זאת מולם. ההגיון הבריא אומר שאת תקבלי את תוצאות האבחון אך לא הייתי מסתמכת על כך והייתי בודקת זאת ישירות מולם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד שלא מתחבר לפסיכולוגית
    נטע לי
    04/03/2015

    הילד שלי בן ארבע (נבון ומתפתח מעולה לגילו חברותי מאוד עם הרבה חברים) ולפי המלצת הגננת נאמר לי לקחת אותו לטיפול ריגשי מכיוון שיש לו קושי בדחיית סיפוקים, בכל דבר הוא רוצה להיות ראשון וקשה לו לקבל לא והוא גם מתבכיין הרבה.
    אנחנו נימצאים בטיפול עם פסיכולוגית כבר 10 מפגשים ועד היום כל פעם הילד שלי לא מוכן ללכת אליה הוא ממש לא רוצה להיכנס אליה למרות שהיא מנסה לשחק איתו ולתקשר איתו
    בפעם האחרונה יצאתי מהחדר והוא נישאר איתה ובמשך חצי שעה הילד רק צעק אליה:
    "לא רוצה",אני לא אוהב לבוא לפה", אני כן ואת לא" וכל מיני כאלה עד ששמעתי אותו מתחיל לבכות ונכנסתי לחדש

    השאלה שלי האם אני עושה לילד שלי אוול כשאני מחריכה אותו ללכת אליה האם כדאי לי לשנות את המטפל
    כי כבר עברו 10 טיפולים ומהרגע הראשון הוא לא היתחבר אליה עד היום ולא נראה לי שזה הולך להישתנות
    אני ממש עובדת עצות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד שלא מתחבר לפסיכולוגית - תגובה

    פז שפירא
    07/03/2015

    הי נטע לי,

    מצד אחד יש עניין משמעותי של כימיה עם מטפל ומצד שני, כשיש קושי להתחבר למטפל ועוברים את המכשול הזה, זהו יכול להיות הישג טיפולי משמעותי. אני מציעה לקבוע פגישה רק שלך ושל המטפלת ולפתוח את הדברים ולראות אם יש משהו שתוכלו לעשות כדי לשפר את הקשר. אולי יעזור להפוך את הטיפול לדיאדי בהתחלה (כלומר טיפול בו את תשתתפי)? אולי את תוכלי לייעץ למטפלת איך להתחבר אל בנך? ואולי המטפלת עצמה תעלה רעיונות ותובנות לגבי העניין?

    ייתכן גם שהמטפלת עובדת עם בנך על דחיית סיפוקים והדבר קשה לבנך ועל כן אינו רוצה ללכת לטיפול.

    לסיכום, אני לא שוללת אפשרות שבסוף תחליטי להחליף מטפלת, אך אני מציעה לבחון את העניין לעומק ויחד עם המטפלת ולתת לזה זמן לפני כן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך הפסקת טיפול אצת הפסיכולוג

    נטע לי
    26/03/2015

    פז שלום,
    לאחר מספר פגישות נוספות מאז ההודעה הקודמת, הפסיכולוגית החליטה לעצור את הטיפול לתקופה לא בדיוק מוגדרת (היא טוענת שאולי הוא צריך עוד קצת לגדול ואז הוא יישתף פעולה) מכיוון שהילד ממשיך לא לשתף איתה פעולה
    השאלה שלי האם לחפש פסיכולוג אחר ואם כן האם זה בסדר לעבור לפסיכולוג אחר מייד או שצריך איזה שהיא תקופת ריענון כדי לא להעמיס על הילד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך הפסקת טיפול אצת הפסיכולוג - תגובה

    פז שפירא
    26/03/2015

    הי נטע לי,

    התשובה היא לא חד משמעית אלא תלויה בכל מיני גורמים: אם אכן מדובר בבשלות של בנך אולי זה יהיה נכון לקבל את עצתה של הפסיכולוגית ולהמתין תקופה, אם הבעיה דורשת טיפול מיידי אולי כדאי דווקא לא לחכות. מעניין לנסות להבין מדוע בנך מתנגד לטיפול, מה מקשה עליו, וזאת על מנת להקל עליו כשישוב להיות בטיפול. ייתכן גם שכדאי לחשוב טוב איזה טיפול מתאים כאן - אולי אם בנך מתנגד תוכלו ללכת לייעוץ הורים ולעשות את השינוי דרככם, אולי שיטת טיפול מסוג מסויים תתאים לו יותר מהטיפול שהתחיל.

    כיוון שזו סוגיה מורכבת ואישית, אולי כדאי ללכת לייעוץ הורים פרטני על מנת להחליט.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום