מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- טראומהמירב04/03/2015
הייי
הבן שלי בן שנה וחצי הוא עבר ניתוח שקדים ושקד שלישי
הוא מחלים יפה מאוד רק שמגיע שעת שינה הסרט מתחיל נראה כאילו יש לו טראומה והוא לא מוכן לישון במיטה שלו
הוא מסכים לישון רק על הידים שלי וכשהוא נרדם אני שמה אותו במיטה ואיך שהוא קולט את זה הוא פשוט צורח ובוכה ונהייה אגרסיבי.
אני כבר עובדת עצות לגבי זה
אין לנו לילות הוא לא נרגע .
הוא שבוע וחצי אחרי הניתוח
רק רציתי להוסיף שלפני הניתוח הוא ישן מעולה היה הולך ב7 לישון עד הבוקר
אשמח אם תוכלו לעזור לי לעזור לילד שלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אשמח מאוד אם תענו לי בהקדם
מירב06/03/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטראומה - תגובה
פז שפירא07/03/2015הי מירב,
אחרי ניתוח תיתכן מאוד רגרסיה בהתנהגות. בנך נמצא עדיין קרוב מאוד לניתוח וכדאי לאפשר לו קצת יותר קרבה אליכם. כדאי גם לדבר איתו על זה, גם אם הוא לא יכול בעצמו עדיין לבטא את מה שהרגיש אתם יכולים לומר לו שזה בטח היה מפחיד ושעכשיו עבר תקופה לא קלה כי כאב לו וכו. בהמשך, כדאי לנסות ולחזור איתו בהדרגה להרגלים הישנים. למשל, להשכיב אותו לישון במיטתו ולהיות לידו וללטף אותו. אם הוא מאוד נסער כדאי להרימו אך להחזיר ולהגיד שאתם רוצים שיישן במיטתו ושאתם נמצאים איתו עד שירדם. זהו תהליך לא פשוט ודורש סבלנות רבה, אך עם התמדה אני מאמינה שתוכלו להגיע בסוף למצב בו הוא ישן במיטתו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה ללא מרותאמא מודאגת02/03/2015
שלום רוצה להתייעץ לגבי ביתי בת 8 שלא מקבלת מרות בבית ומחברות,יש הרבה ויכוחי ומאבקי כוחות ביני לבינה, ולא מוצאת דרך להגיע אליה גם אחרי הדרכת הורים היא מתמרדת ורוצה רק בדרך שלה , אשמח לתגובה דחוף אמא מודאגת ומיואשת תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה ללא מרות - תגובה
פז שפירא02/03/2015הי,
זוהי שאלה מאוד כללית, תני בבקשה דוגמה ספציפית למשהו שקרה או משהו שחוזר על עצמו ואנסה לעזור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ייעוץ לאמא דואגת...תמר02/03/2015
שלום רב,
יש לי ילדה בת שנתיים שבשבוע האחרון חל שינוי קיצוני בהתנהגות שלה.
אנחנו עדים להתקפי בכי וזעם בכל פעם שקורה משהו שהוא לא לשביעות רצונה.
הרבה מהמקרים קשורים לנושא של אוכל (יש לציין שבד"כ היא ילדה שאוכלת יפה מאוד למרות שבחודשים האחרונים היא נהייתה יותר בררנית)
בגן לדוגמא, במקום ארוחת צהריים מבקשת עוגיה וכשהיא לא מקבלת היא פשוט מחליטה לא לאכול.
בבית היא מבקשת לאכול ארוחת ערב על הספה וכשמסבירים לה שארוחת ערב אוכלים ליד השולחן היא מחליטה שלא לאכול בשילוב התקפי בכי והשתטחות על הרצפה.
למעשה, אנחנו עוברים כמעט מדי יום מצב של בכי מתמשך מהרגע שחוזרים הביתה ועד שהולכים לישון...
אנחנו מרגישים שעצם העובדה שהיא מבינה הכל אבל עוד מתקשה להביע את עצמה מוסיף לתחושת התסכול כי לפעמים אנחנו גם לא לגמרי מבינים...
אני מכירה את המונח "גיל שנתיים הנורא" וייתכן וזה הסיפור אבל מאחר והשינוי כל כך קיצוני אנחנו מודאגים ותוהים האם יש עוד משהו שאולי אנחנו מפספסים, ובעיקר רוצים להתייעץ כיצד נכון להתמודד עם המצבים הללו, מצג אחד להציב גבולות ומצד שני לתמוך בה בתקופה שניכר שגם לא פשוטה עבורה...
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ייעוץ לאמא דואגת... - תגובה
פז שפירא02/03/2015הי תמר,
הגישה שלך נשמעת לי מאוד נכונה - של הצבת גבולות לצד תמיכה והבנת הקושי שלה. הגישה המתאימה כאן היא באמת להציב את הגבול אך מבלי לכעוס ומבלי "לעשות סיפור" מהעניין. למשל, להזמין אותה לאכול בשולחן וכאשר מתחילה לבכות ולהשתטח לומר משהו כמו: "אנחנו יודעים שאת רוצה לאכול על הספה אבל אי אפשר, ממש נשמח אם תבואי לאכול איתנו בשולחן". וזהו. אם תמשיכו להתמיד בכך אני מאמינה שתוכלי לראות עם הזמן שיפור בהדרגה. כמו כן נסו בשאר הזמן לעטוף אותה ביותר חום ואהבה מכרגיל ולהתחשב בה בדברים שאתם כן מוכנים להתגמש בהם.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מכה על היד - מצפוןאודי01/03/2015
היי, בני בן שנה ותשעה חודשים. הוא תמיד מוציא מהמגירה סכום ובורח וכשאני קוראת לו לבוא הוא חש משחק וממשיך לצחוק ולרוץ עד שאני תופסת אותו, פעם אחת הסברתי לו מילולית שאסור לקחת ולרוץ, פעם אחת אמרתימלו נונונו עם היד שישע שאסור והוא צוחקקקרר מבסוט. פעם נתתי לו מכה קטנה על היד והוא צוחקקק. אתמול הוא לקח סכין ופתאום רץ וצוחק ( מחכה לתגובתי כדי לברוח) ככ נבהלתי מהסכין ( זה היה בחנות) התחלתי לרוץ אחריו והואהרץ מבסוט צוחק ותפסתי אותו ונתתי לו 2 מכות קטנות על צידה של היד , החיצוני. הוא החל לבכות . קודם כל אשתף שלי בילדות הגדולה אפילו זכור לי שאימי עשתה לי את זה , בגיל 12 אפילו וזה פגע בי. אני אשתף מה אני מרגישה , אני מרגישה שנתתי מכת חינוך קטנה אבל זה סוג של זילזול בילד, ולי זה קשה מצפונית מטריד אותי דעשיתי זאת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מכה על היד - מצפון - תגובה
פז שפירא01/03/2015הי אודי,
ענישה גופנית לילדים באמת אינה מקובלת היום ואפילו אסורה. מצד שני, אפשר להבין את הבהלה שאחזה בך ואשר גרמה לאיבוד השליטה שלך. בנוסף, אני יכולה מאוד להתחבר להרגשת האשמה שלך ולומר לך שזוהי הרגשה מאוד לא נעימה אך גם חשובה כי היא יכולה להוביל ללמידה ולתיקון.
אני מציעה קודם כל להרחיק מידו של בנך את החפצים החדים, למשל להעלותם למקום גבוה יותר. אני מציעה שלאחר שתרחיק את החפצים החדים, להמשיך ולדרוש מבנך לא לפתוח את המגירה וזאת על מנת שילמד לא לעשות זאת אך במצב שאץ תהיי רגועה יותר.
כמו כן, אני חושבת שאת יכולה, במידה ואת רוצה לדבר עם בנך ולומר לו שאת מצטערת שנתת לו מכה ביד ושעשית זאת כי נבהלת שלקח סכין חד. כך תוכלי להדגים לבנך מודל של שיחה פתוחה על דברים לא נעימים שקורים ביניכם, ללמד אותו איך מבקשים סליחה וכן אולי להרגיש יותר טוב עם עצמך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עונש-שנשמע לי הזוי ולא חינוכימישהי28/02/2015
קודם כל אפתח בכך שאני בתחילת לימודי הוראה למסלול הגיל הרך ואין לי מספיק כלים לדעת איך לנהוג במצב מסוים למרות שגם בלי זה נראה לי שזה לא הגיוני..יש לי אחיין בן 4.5 מקסים וילד טוב,קרה מצב שהוא אמר לאבא שלי בלהט הרגע "סבא מטומטם" אני לא מעודדת התנהגות זו אך תגובת אימו בעייני הייתה נוראית. היא שמה לו פלפל שחור בפה כדי ש"ילמד" לא לנבל את הפה מיותר לציין שהילד פוחד מחריף ובכה והתחנן שלא תשים לו הרבה ביקשה ממנו שעד שהיא סופרת עד עשר הוא צריך לבקש סליחה מהסבא. וזה כמובן היה בנוכחות הסבא והסבתא שזה בעייני מעמד מביש לפי מה שאני יודעת עונש בגיל כזה זה האופציה האחרונה וגם לא כל כך יעיל כי ילד בגיל זה לא באמת מבין את מעשיו...רציתי לדעת אם מעשה זה של ההורים שלו נורמלי ואיך לומר להם בעדינות?תודה מראש...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עונש-שנשמע לי הזוי ולא חינוכי - תגובה
פז שפירא01/03/2015הי לילי,
התגובה באמת נשמעת חריפה מאוד ובעייתית. אני חושבת שכדאי להתערב אך איני יכולה לייעץ לך כיצד לומר את הדברים שכן איני מכירה את הנפשות המעורבות. לכן, אני מציעה להתייעץ עם אנשים חכמים המכירים את המשפחה או עם איש מקצוע שיוכל לשמוע את פרטי הדברים ואודות האנשים ולייעץ כיצד להתערב.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזה לא רק עונש חריף , זה אלים ומשפיל
מירה06/03/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הילדה שלי גלשה באתרים למבוגריםנסטור רובין28/02/2015
הבת שלי בת 8, גלשה מספר פעמים באתרים למבוגרים (כחולים), אני כבר חסמתי את המחשב לגלישה באתים אלה, איך מעלים את הנושא איתה כדי למנוע טראומה או סקרנות מיותרת מבחינתה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הילדה שלי גלשה באתרים למבוגרים - תגובה
פז שפירא01/03/2015אפשר לומר את האמת, שאתה יודע שהיא גלשה באתרים אלה וחשוב לך להסביר את עמדתך בנושא. חשוב לומר זאת בטון שאינו כועס אלא רגוע ואמפטי. תוכל לשאול אותה מה מעניין אותה בסרטים אלה ולאפשר לה לשאול שאלות נוספות הקשורות למין ומיניות (זה תלוי במידת הפתיחות שלך איתה.). תוכל לומר שהסקרנות שלה ברורה לגמרי ומצד שני, אתה כמבוגר יודע שאלו סרטים שמציגים מין ומיניות באופן מעוות, שמחפיץ ומשפיל אנשים ובעיקר נשים ושצפייה בסרטים האלה יכולים להשפיע על תפסותיה את הנושא באופן שלילי. אמור לה את הגבול שלך - שאינך מוכן שתגלוש באתרים אלה ושזה נובע מכך שאתה רוצה להגן ולשמור עליה. אמור לה שאתה סומך עליה בעניין.
ייתכן שאחרי השיחה הזאת ביתך עדיין תגלוש באתרים אלה אצל חברים ואז כדאי לשקול את התגובה - שיחות נוספות, מעקב צמוד יותר, שיחה עם הורי החברים ועוד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד שבוכה מתמונות מהעבראלה אליהו26/02/2015
כאשר בני בן ה5 צופה בסרטון הברית, החתונה או תמונות משנים שעברו.. למה זה קורה ומה עלי לעשות ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד שבוכה מתמונות מהעבר - תגובה
פז שפירא27/02/2015יכולות להיות סיבות שונות לכך שבוכה. אולי לא נעים לו להרגיש שהוא גדול, אולי זהו נושא שקשה לו (האם הוא הבכור? לפעמים הנושא של גדול-קטן קשה לבכורים). יתכן שהנושא של שינויים באופן כללי קשה לו. וייתכן סיבות נוספות. כדאי לשאול אותו מה הוא לא אוהב בסרטים (אם כי ילדים לא תמיד יודעים לומר מה מפריע להם). אפשר לנקוט בדרך שבה מראים לו את התמונות והסרטים ומדברים איתו על הקושי. אפשרות נוספת היא לא לחשוף אותו כרגע לתמונות שגורמות לו להרגיש יותר טוב. ייתכן שכשיגדל ויבשיל יותר יהיה לו קל יותר להתמודד עם הצפייה בתמונות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גמילה בלילה לפני גמילה ביום?שירה26/02/2015
בתי בת 3 וחודשיים..עדיין עם טיטולים עקב חוסר שיתוף פעולה מצידה (היה ניסיון מתמשך לגמול אותה באביב-קיץ שעבר אך ללא תוצאות...)
לפני מס' חודשים היו כמה ימים בהם הוציאה את הטיטול בגן ורצתה לשבת שם על האסלה..זה נמשך מס' ימים ולאחר מכן היא חזרה לטיטולים וסרבה לשבת על האסלה..
בלילות האחרונים לפני שנרדמת מוציאה את הטיטול ונרדמת ללא הטיטול..מתוך 3-4 פעמים שזה קרה נכנסתי לחדרה ושמתי לה טיטול..פעם אחת ש"פיספסתי" היא הרטיבה במיטה..האם ניתן לנסות ולגמול אותה בלילה כשהיא טרם גמולה ביום?
אודה להנחייתכם כיצד לפעול...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גמילה בלילה לפני גמילה ביום? - תגובה
פז שפירא27/02/2015הי שירה,
הגמילה בלילה שונה מהגמילה ביום ותלוייה בעיקר בבשלות הגופנית של הילד. כלומר, אם תראי שטיטול שלה יבש במשך מספר לילות ניתן לנסות ולהוריד את הטיטול בלילה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אובדי עצות - ילד בן 10ליאת26/02/2015
שלום רב,
אנחנו הורים לילד בן 10, יש לו אח נוסף בן 4.5.
לפני כשנה עברנו ליישוב חדש (עם כל מה שמשתמע מזה, מסגרות חדשות וכו), המעבר עבר דיי חלק והוא השתלב הן בבית הספר והן בצופים, הוא גם תלמיד לא רע בכלל.
הבעיות שלנו הן האדישות שלו, החוסר רצון לתרום, היכולת שלו להסתכל על עצמו בלבד, על האינטרסים שלו ושלו בלבד.
מגיע הביתה בצהרים, זורק את התיק, זורק את הנעליים באמצע המטבח, לא מוריד את הצלחת, זורק את המילקי על הספה, כל דבר שמבקשים ממנו זה התחננות במלוא מובן המילה, שיעשה שיעורים, שיכין מערכת, שיעלה להתקלח (אגב גם פה צריך לעזור לו, לקלח אותו אחרת הוא שוכח שהוא עם מים פתוחים ויכול לחלום גם חצי שעה שם), שיתלבש לחוג, שיצא עם הכלב, שיתעורר בבוקר, יתלבש, יתרחץ וכו' הכול בעצבים ובדקה ה - 90, הוא לא מוכן לעשות כלום בשביל הסביבה (המשפחה), מן עצלנות\חולמנות שכזו.
הילד נראה חי בעולם משלו ולא באמת מחובר לצרכים האמיתיים שלו ושל המשפחה.
רק כשיש לו מטרה כמו לארגן מפגש חברים בבית אז הוא מתנהג יפה, או אם הוא רוצה ללכת עד שעה מאוחרת יותר לשחק כדורגל הוא פתאום משתנה והופך עורו.
אני בבית יותר קשוח ולא מוכן לקבל את זה ומנסה להחזיק אותו קצר יותר, אשתי דיי ההפך ונוטה לסלוח יותר שזו גם בעיה בפני עצמה ששנינו נוקטים יד שונה ולא מאוחדים בדרך.
אשמח לקבל כמה כלים איך עלינו להתנהג.
אובדי עצות ממש.
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אובדי עצות - ילד בן 10 - תגובה
פז שפירא27/02/2015הי ליאור,
באופן עקרוני כדאי ללמד את בנך שלהתנהגות שלו ישנן השלכות מעשיות. צריך לחשוב באופן יצירתי לגבי כל אחד ואחד מהדברים אותם הוא לא מוכן לעשות. למשל, אם הוא לא מכין שיעורים - אפשר לומר פעם אחת או פעמיים אך אחר כך הוא ילמד שכדאי לו להכין אחרי שהמורה תגיב לכך. אם אינו מוכן להתחשב - זורק את הנעליים, זורק דברים או לא מוכן לעזור - למשל עם הכלב אפשר לומר לו שאם הוא לא מתחשב בכם לא יהיה לכם חשק להתחשב בו - ולא להיענות לבקשותיו בשעות שלאחר מכן. לגבי המקלחת - אולי לא כדאי לקלח אותו אבל כן לעמוד לידו ולומר לו מה לעשות עד שהפעולות יהפכו ליותר אוטומטיות. אם אינו מתארגן בזמן בבוקר תוכלו לומר לו שאתם יוצאים בשעה מסויימת (לשים בבית שעון שהוא יוכל לקרוא ולדעת מה השעה - לצאת בדיוק בזמן ומקסימום לקחת בתיק את הבגדים והנעליים ושיתארגן בדרך.
לא כדאי להתחיל עם כל זה. בחרו לשם התחלה את הדבר שהכי מפריע לכם והתמקדו בו.
באופן כללי זה יכול לדרוש מכם הרבה מאוד אנרגיה, התמדה ושיתוף פעולה ביניכם ההורים. אם אתם מרגישים שאינכם מספיק חזקים היום - אולי כדאי לפנות לאיש מקצוע על מנת להתחזק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקשנותלילי26/02/2015
שלום
ילדה בת שנתים וחצי
איך לגרום לה לעשות דברים.?
להיתלבש , לאסוף את הדברים שלה לסיים לעשות משהו כשאני מבקשת, בקיצור להקשיב לי
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עקשנות - תגובה
פז שפירא27/02/2015הי לילי,
בגיל זה אפשר להפוך חלק מהדברים למשחק - למשל לעשות תחרות מי אוסף/מתלבש הכי מהר, להמציא שירים ששרים תוך כדי, לעשות "קליעות לסל" של בובות שאוספים לתוך ארגז וכו'. אפשר גם לנקוט בדרך אחרת שבא מראים לביתך שישנן השלכות לדברים שעושה. למשל - אם לא תאסוף את תאספי במקומה אך תקחי את הצעצועים שתאספי לאותו יום אלייך.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה בת 9.5 מאוד רגישהאלה24/02/2015
שלום רב,
בת שלי בת 9.5 והיא מאוד רגישה. פעמים רבות בוכה בלי סיבה רצינית. לוקחת הכל מאוד קשה ללב וזה קורה לא רק בבית אלא גם בבית הספר. ה]עם חצי מהכיתה גם צחקו עליה בגלל זה.
איזה כלים לתת לה כדי שתוכל להתמודד עם מצבים כאלה בלי בכי והאם כדאי לקחת אותה לטיפול פסיכולוגי.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה בת 9.5 מאוד רגישה - תגובה
פז שפירא24/02/2015הי אלה,
ממתי ביתך רגישה? האם זה כך מאז ומתמיד או שזה החל בשלב מסויים או לאחר אירוע כלשהו? איך ביתך מבחינה חברתית ולימודית? מה מצב הביטחון העצמי שלה? האם יש דברים שגורמים לה ללחץ או חרדה (משבר כלשהו שעברתם במשפחה, שינוי כלשהו, אווירה משפחתית עם קשיים וכו'). ממה היא בוכה? האם יש דברים מסוימים בגללם בוכה? למה הכוונה "בוכה בלי סיבה"?
אנא השיבי על השאלות כדי שאוכל לייעץ לך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 11 חודשים נהיה רגישאנה24/02/2015
בני הפך להיות מאוד רגיש, אם הוא לא מקבל משהו שהוא רוצה (ידיים, לגעת בבקבוקים על השולחן) או שאם עושים משהו שהוא לא רוצה (כמו להושיב בעגלה, במושב של האוטו, ללכת לידיים של הגננת, ילד עקף אותו בגן) הוא מתחיל לבכות, יש הרגשה שהוא גילה שבאמצעות בכי הוא משיג דברים. ולפעמים הבכי הוא אמיתי. איך מפסיקים את הסחטנות הרגשית, ואיך גורמים לו להיות פחות רגיש? זה הגיע למצב שאם בעלי צריך להישאר איתו לבד בערב, הוא מתבאס כי הוא יודע שהוא הולך להתיש אותו. ותאמת שגם אני...
תודה מראש,
אנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 11 חודשים נהיה רגיש - תגובה
פז שפירא24/02/2015הי אנה,
בגיל זה ילדים הופכים ונעשים יותר ויותר עצמאיים מבחינה פיסית וכן חכמים יותר. תחושת העצמאות והאטונומיה מתפתחת ולילדים יש צורך בתחושה שהם יכולים להשיג דברים ולצד זאת זקוקים לגבולות שומרים מצד ההורים.
לכן, עליכם לנסות ולהרגיש מתי ניתן להיענות לבקשו ומתי שמים גבול ולא נענים או אוסרים עליו משהו. למשל - לשבת בעגלה ובמושב של האוטו זה הכרחי, לגעת בבקבוקים - אולי ניתן לאפשר לו אם הבקבוקים לא עשויים מזכוכית ועל הידיים - אולי אפשר לתת עד שאתם מרגישים כבר מאוד עייפים. את הגבול ניתן לעשות באופן מילולי, למשל לומר "לא" ולהרחיקו מדברים שאסור לו לגעת בהם. ניתן גם להשתמש בהסחות דעת שעובדות טוב בגיל זה. התגובה לבכי לא צריכה תמיד להיות היענות לבקשתו - אם אתם בוחרים לא להיענות כדאי לומר לו שאתם מבינים שהוא רוצה משהו/מתוסכל וכו' אך אי אפשר לקבל את זה עכשיו.
בכל מקרה, זוהי תקופה בה תצטרכו לעבוד קשה ואין מנוס מלהתעייף. נסו לחשוב איך אתם מוצאים לכם רגעים של מנוחה - מקבלים עוד עזרה למשל. כמו כן ככל שתהיו מתואמים בתגובותיכם ותעשו זאת לאורך זמן ייתכן מאוד שתרגישו יותר בשליטה ופחות עייפים.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סביבה יציבה לתינוקקרן22/02/2015
שלום,
אנחנו לקראת הורות משותפת ושאלתינו היא: עד איזה גיל רצוי שהילד ילון בסביבה אחת מוכרת (בית אחד, חדר אחד, מיטה אחת), ע"מ לשמור על יציבות בחייו (ולהמנע מטרטור/בלבול של לילות אצל האב או האם לסירוגין)?
תודה,
קרן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סביבה יציבה לתינוק - תגובה
פז שפירא23/02/2015הי קרן,
אני מאמינה שניתן כבר מגיל אפס ליצור מצב בו התינוק מבלה בשתי סביבות מוכרות. להערכתי הדבר החשוב הוא שיהיו לו הורים אוהבים, חמים שגם מסתדרים היטב זה עם זה.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן 5 עם שאלות על מוותשאלה22/02/2015
היי
הבן שלי בן 5 ולאחרונה יש לו שאלות על מוות,
השיחה האחרונה שלנו היתה כזו
בן: אבא, אחרי שנהיים זקנים אז מתים ?
אני: כן
בן: אבל אני לא רוצה למות, למה אלוהים ברא אותנו אם בסוף אנחנו מתים ?
אני: שותק
מה הייתי אמור לענות לו ובכלל מה צריך להסביר על מוות לילד בן 5 ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בן 5 עם שאלות על מוות - תגובה
פז שפירא23/02/2015הי,
זו שאלה מורכבת כי ישנם עקרונות מסויימים על פיהם כדאי להשיב אבל אין "תשובת בית ספר מוכנה מראש". באופן עקרוני רצוי לומר את האמת, רצוי לענות רק על מה שנשאלת וכדאי לעשות זאת בהתאמה לגיל. בנוסף, חשוב לענות על פי התפיסות והאמונות שלך לגבי המוות.
למשל, אם אתה מאמין באלוהים אתה יכול לומר לו שאלוהים רוצה לטובת בני האדם ושלמרות שלמות זה דבר נורא יש גם יתרונות (למשל - מעריכים את הזמן שיש לנו, עושים הרבה דברים טובים וחשובים כדי להספיק, אם נחייה לנצח אפשר להשתעמם). אם אתה מאמין בעולם הבא תוכל לספר לו על זה. כמובן שאם אינך מאמין בזה תצטרך למצוא הסברים אחרים.
דבר חשוב נוסף - אם אתה לא יודע איך לענות על משהו אתה יכול לומר לבנך שאתה תחשוב על כך ותענה לו אחר כך. אפשר להתייעץ עם אנשים מסביבתך או עם איש מקצוע לגבי המענה הספציפי שיתאים לך ולבנך ואז לשוב אליו עם תשובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהילד בן 5 עם שאלות על מוות - תגובה
פז שפירא23/02/2015הי,
זו שאלה מורכבת כי ישנם עקרונות מסויימים על פיהם כדאי להשיב אבל אין "תשובת בית ספר מוכנה מראש". באופן עקרוני רצוי לומר את האמת, רצוי לענות רק על מה שנשאלת וכדאי לעשות זאת בהתאמה לגיל. בנוסף, חשוב לענות על פי התפיסות והאמונות שלך לגבי המוות.
למשל, אם אתה מאמין באלוהים אתה יכול לומר לו שאלוהים רוצה לטובת בני האדם ושלמרות שלמות זה דבר נורא יש גם יתרונות (למשל - מעריכים את הזמן שיש לנו, עושים הרבה דברים טובים וחשובים כדי להספיק, אם נחייה לנצח אפשר להשתעמם). אם אתה מאמין בעולם הבא תוכל לספר לו על זה. כמובן שאם אינך מאמין בזה תצטרך למצוא הסברים אחרים.
דבר חשוב נוסף - אם אתה לא יודע איך לענות על משהו אתה יכול לומר לבנך שאתה תחשוב על כך ותענה לו אחר כך. אפשר להתייעץ עם אנשים מסביבתך או עם איש מקצוע לגבי המענה הספציפי שיתאים לך ולבנך ואז לשוב אליו עם תשובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רגרסיה בגמילהגלית סבח17/02/2015
שלום רב
בני יובל בן 3.5 נגמל בגיל שנתיים ושמונה חודשים. לאחרונה ישנה רגרסיה
והוא חזר לעשות קקי ולפי בתחתונים, בשלב הראשוני זה התבטא רק בגן (גי עירייה) ולאחרונה זה רואה גם בבית. יש לציין שחוץ מהתופעה הזאת אין שינוי בהתנהגות, אך יש לציין את העובדה שלפני כחודשיים עברנו לדירה חדשה. הגננת המליצה לי להתייעץ עם פסיכולוגית. אשמח לדעת כיצד לפעול.
אודה לתשובתך
גלית סבח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רגרסיה בגמילה - תגובה
פז שפירא17/02/2015הי גלית,
ייתכן שבנך מבטא חרדה מהמעבר רק דרך הגמילה ולא בדרכים התנהגותיות אחרות. אני מציעה, במידה ותקופת הגמילה הראשונה עברה בצורה טובה, לחזור לתגובות שהיו לכם כפי שהגבתם לפספוסים בתקופה זו. כמו כן כדאי לשוחח איתו על המעבר, על הקושי שלו אך גם על היתרונות שאתם צופים למעבר. כדאי לבדוק אם חל שיפור במהלך החודשים הקרובים. במידה ולא יחול שיפור כעבור מספר חודשים כדאי להתייעץ בשנית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה. כל הכבוד על הזריזות
גלית סבח17/02/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם פרפקציוניסטים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
