פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • ילד בן שנתיים וחצי עם התקפי זעם
    liv
    16/02/2015

    שלום רב, בני בן שנתיים וחצי, מזה חצי שנה שהתנהגותו השתנתה, הוא נהיה לילד זועם ומרביץ לכל דבר.. מרביץ להורים ולילדים בגן ולגננות, זורק כיסאות בגן על ילדים ועל הגננת, מעיף את צלחת האוכל שלו ואפילו מרביץ לקירות וארונות, ממש לכל דבר. ולפני שהוא מרביץ הוא גם אומר אל תרביץ ואז מרביץ. לפני חודשיים נוספה תינוקת למשפחה אך אני לא רואה איזושהי נסיגה אצלו בגלל זה. נראה כי הוא מקבל אותה ומודע לקיומה. לרוב ההתקפים שלו קורים כשהוא לא מקבל תשומת לב ולא מקבל את מה שהוא רוצה. הבעיה היא שמתקשרים אליי מהגן כל פעם שעוברים איתו ימים קשים ושאולי כדאי ללכת לייעוץ. אני כבר נואשת ולא יודעת מה לעשות. אני כועסת עליו כשמרביץ ואז הוא כל הזמן מבקש חיבוק.. לאחרונה ממש המון פעמים מבקש ממני ומבעלי חיבוקים.
    אני קוראת המון מאמרים שבהם כתוב שזה נובע מתסכול וזה נורמלי לילדים בגיל זה. אך האם בכל זאת לפנות לטיפול פסיכולוגי??

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן שנתיים וחצי עם התקפי זעם - תגובה

    פז שפירא
    16/02/2015

    הי Liv,

    ילדים בהחלט יכולים להתנהג כך מתוך תסכול. אפשר לבטא אמפטיה לתסכול אך יש גם להציב גבול ולתת אופציות חלופיות להתנהגות. כיצד הצוות מגיב להתנהגותו? האם מתנהג כך גם בבית? האם קרה משהו לפני חצי שנה שיכול היה לגרום לו לכעס/תסכול/חרדה?

    אני מציעה ליזום פגישה עם צוות הגן יחד עם פסיכולוגית הגן ולהכין תוכנית פעולה - כיצד להגיב בגן ובבית כאשר מתנהג כך. במידה והמצב לא ישתפר לאחר מכן אני מציעה לגשת לאיש מקצוע לשם קבלת ייעוץ.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 5 עושה דרמות מכל דבר
    רינת
    16/02/2015

    ביתי בת 5 אחות לבת 12 חודשים היא קיבלה בשימחה את התוספת למשפחה ותמיד מחבקת ומנשקת את אחותה
    מה שקשה לנו היא מכל דבר היא בוכה לדוגמא עם לאחותה יש איזשהו משחק והיא ראתה שאחותה משחקת יפה דווקא היא תילך ותפריע ואפילו תיקח מימנה בדרך חכמה כלומר תבקש יפה ואז תברך עם המשחק
    כמון שהקטנה בוכה כי לקחו לה וכשאני מבקשת מימנה יפה היא לא נותנת וכשאני משמיעה קול יותר חזק ואומרת לה זה לא יפה ושהיא לא הייתה רוצה שיתנהגו אליה ככה היא בוכה בבכי שלא נפסק והיא אומרת שהיא נפגעה וזה ממש לא יפה שאני רציתי שהתינוקת תקבל בחזרה
    וזה אחת מהמון דוגמאות והיא כמובן בוכה שלא הבנו מה שהיא אמרה בטלפון וכל דבר זה בכי
    מה אפשר לעשות?איך אפשר להפסיק את הדרמות האלה
    תודה מראש ושבוע טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בת 5 עושה דרמות מכל דבר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 5 עושה דרמות מכל דבר - תגובה

    פז שפירא
    16/02/2015

    הי מאי,

    ייתכן מאוד שבדרך זו ביתך מנסה להשיג את תשומת ליבך. אפשר לומר לביתך שאת מבינה שהיא לפעמים רוצה שתתייחסי אליה ומנסה להשיג את תשומת הלב דרך מעשים לא יפים כלפי אחותה. תוכלי לומר לה שכאשר היא תעשה זאת את תבקשי ממנה להחזיר את המשחק לאחותה וכן תבקשי ממנה לומר לך שהיא רוצה שתתייחסי אליה ושתעשו משהו ביחד. אם זה היא תצליח לעשות זאת - תגמלי אותה על כך ועשו משהו נחמד ביחד (אפשר משהו קצר כמו לצייר ציור משותף, להקריא לה סיפור וכו'). המטרה היא שביתך תעבור מלעשות מעשים שמכוונים לתשומת לב למילים ולבקשות.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי בטן וראש נפשיים - מה עושים
    לימור
    15/02/2015

    מזה כ 5 חודשים הילדה שלי בת 9.5 מתלוננת על כאבי ראש ובטן , בהתחלה ייחסתי לזה חשיבות והתחלתי בסידרת בדיקות מקיפה מאוד אשר הניבה תוצאות שליליות בהכל .
    כלומר משהו רפואי אין .
    הרבה פעמים בהסתכלות שלי מהצד על הילדה בבית , היא צוחקת מתנהגת רגיל , צופה בטלוויזיה והכל בסדר ואז לקראת שינה היא שוב מתלוננת על כאבי ראש או בטן או שניהם .
    זה נראה כמו דרישה לתשומת לב ולא יותר ובחנתי אותה מהצד הרבה יחד עם שיתוף פעולה מהמורה . אני מציינת שהיא ילדה יחידה ואני חד הורית , האבא מאוד בתמונה ואנחנו ביחסים מעולים ובשיתוף פעולה מלא והיא רואה אותו הרבה . אני לא מוצאת שחסר לה תשומת לב והיא מקבלת די והותר . היא כן ילדה רגישה מאוד אוהבת חום ומגע ואני רואה את זה שהיא דורשת גם מאשנים אחרים ולא רק ממני או מאבא שלה . חשבתי לתת לה סוג של ויטמין ולאמר לה שזוהי תרופה שהרופאה נתנה בשביל הכאבים ולראות את התגובה לכך מה עוד אני יכולה לעשות ? אני כבר מיואשת ומותשת .. היא מחייגת מהבית ספר שאגיע לקחת אותה היא מפסידה לימודים .. והיא ילדה עם הרבה ביטחון עצמי , יש לה חברות והיא דיי שתלטנית ולא וותרנית , ולפי המורה היא פורחת בבית הספר . אז אין לה סיבה לא ללכת לבית הספר . אולי הפרעת קשב קשורה ? היא דיי חלשה בלימודים .. לא ממש אוהבת ללמוד . אבל חברות היא אוהבת
    אשמח לכל תשובה או התייחסות .. תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי בטן וראש נפשיים - מה עושים - תגובה

    פז שפירא
    15/02/2015

    הי לימור,

    כדאי לחשוב האם ישנם גורמי לחץ או חרדה המשפיעים על ביתך. אם הצד הלימודי חלש אצלה חשוב לטפל בכך. כדאי מאוד לא לאפשר הימנעות מבית הספר על מנת שהמצב לא ידרדר. במידת הצורך כדאי להתייעץ גם עם פסיכולוגית בית הספר לגבי מצבה הלימודי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חייב לעשות את זה
    דנה
    15/02/2015

    שלום
    בני בן 11 עם טיקים הולכים ובאים, לאחרונה החמרה
    אתמול קרא לי לחדרו ואמר לי שהוא מרגיש שהוא חייב לתת לעצמו מכב בראש וממש לידי הכה את ראשו באגרופו.

    האם מוכר?
    מה זה?
    מה לעשות?

    מודאגת ומצפה למענה מרגיע

    תודה
    דנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חייב לעשות את זה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חייב לעשות את זה - תגובה

    פז שפירא
    15/02/2015

    הי דנה,

    כדאי להתייעץ עם פסיכיאטר ילדים בנושא כדי לשקול האם נכון לתת טיפול תרופתי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פסיכיאטר או נוירולוג

    דנה
    16/02/2015

    תוכלי בבקשה לחדד עבורי את ההבדל בין ההתמחויות?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פסיכיאטר או נוירולוג - תגובה

    פז שפירא
    16/02/2015

    הי דנה,

    ישנה חפיפה בין עבודת הפסיכיאטר לעבודת הנויורולוג. אולם, באופן כללי, נוירולוג מומחה לתפקוד המוח ועוסק בתופעות כמו פגיעות מוח רפואי, הפרעות התפתחותיות, רפואת כאב, הפרעות שינה בילדים ועוד. פסיכיאטר מומחה להפרעות נפשיות שמקורן יכול להיות גם בתפקודי המוח וגם בדברים נרחבים יותר כמו מתח נפשי, טראומה ועוד.

    לגבי טיקים/טכסים אני ממליצה לפנות לפסיכיאטר שכן הוא יכול להסתכל על התמונה הרחבה של גורמים רפואיים ונפשיים. אולם, אם לא נוח לך לפנות לפסיכיאטר אפשר בהחלט לשם התחלה לפנות לנוירולוג. אולי זה יספיק.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למה קיים הפורום אם לא עונים
    ????
    13/02/2015

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 4 וגירושים
    גרוש דואג
    12/02/2015

    שלום רב,
    אני בן 36 גרוש מזה מספר חודשים, ב״ה יש לי ילדה כמעט בת 4.
    אני וגרושתי ביחסים קונקטים וסבירים ללא מריבות.
    אנו במשומרת משותפת חצי חצי.
    הילדה עוברת בין הבתים בימים קבועים יש לה 2 חדרים מסודרים בשני הבתים ותנאים זהים יחסית.
    הילדה עד גיל 2.5 ראתה בית נורמלי לחלוטין עם קשר טוב אוהב ומכבד בין ההורים ומאז משהו השתבש עד לגירושים, ניתן לומר שמגיל 2.5-3.5 היא ראתה יחס לא טוב בין ההורים ולאחר מכן יציאה שלי מהבית.
    מכאן לשאלות:
    אני יוצא עם בחורה מזה חודשים ונראה שזה הולך לכיוון רציני,אני מעוניין להכיר בין השתיים, רק אציין שבתי מכירה אותה קצת באופן כללי אבל לא כבת זוג של אבא..
    שאלותי בבקשה:
    איך להכיר בינהן?
    מתי כדאי ?
    מה התדירות של החשיפה ?
    האם אני יכול לגלות סימני חיבה לידה ומה המסר שאני מעביר לה?
    איך אני מונע ממנה לראות את הקשר החדש כמודל נכון לנישואים?

    רק אציין כי ב״ה נראה כי עד עכשיו היא מקבלת את המצב בשלוות נפש ונהנית איתי ועם אמה באופן שווה.

    תודה רבה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילדה בת 4 וגירושים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 4 וגירושים - תגובה

    פז שפירא
    15/02/2015

    הי,

    כדאי להסביר בהדרגה ובאופן המתאים לביתך. אפשר לשם התחלה לומר שאתה ובת זוגך חברים ולשאול אותה מה היא חושבת על זה ואם יש לה שאלות. לדעתי לא כדאי מייד להפגין גילויי חיבה. מה שכן, אולי כדאי שתעשו שלושתיכם פעילויות כיפיות שיחברו בין השתיים.
    לגבי השאלה: "איך אני מונע ממנה לראות את הקשר החדש כמודל נכון לנישואים?" - תוכל בבקשה להסביר את שאלתך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    גרוש דואג
    16/02/2015

    שלום,

    ראשית תודה על תגובתך.

    השאלה שלי למעשה מתייחסת לסיטואציה בה הילדה רואה את אבא יוצא מבלה ומחשיב מישהי אחרת שלא אמא שלה כבת זוגו, איך אותם רגעים עלולים להשפיע עליה לרעה בתפיסתה את מוסד הנישואים.
    הרי ברור שיש פה השפעה או למעשה סוג של לגיטימציה חיובית לפרק בית ולהתחיל חיים עם בן זוג אחר, הפחד שלי בבסיסו יושב על דוגמא רעה שאנו )אני ואמה) נותנים לה והשפעה רעה בבואה להקים בית ב״ה בעצמה.

    ועוד שאלה שאולי תחדד גם את הקודמת, האם במקרה של חתונה שניה נכון יהיה להביא ילדה בת 5 לחתונה של אבא שלה שהוא מתחתן עם מישהי שהיא לא אמא שלה?

    תודה על הכול

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה - תגובה

    פז שפירא
    16/02/2015

    הי,

    ביתך כבר חוותה את הגירושין וכעת היא תוכל לראות כיצד מתמודדים עימם. ייתכן שדווקא העובדה שתראה כי ניתן להתחיל מהתחלה יעצב עבורה מודל טוב. בכל אופן, הדבר המשמעותי ביותר בכל התהליך הוא שביתך תוכל לחוות הרגשה כי אינה קרועה בינך לבין גרושתך, כי יש ביניכם שיתוף פעולה וכי אתם נותנים לה הכלה לקשייה ואהבה. במידת האפשר, התייעץ עם גרושתך לגבי המסרים שתעבירו לה בנושא. במידה ותתחתן בשנית לא נראה לי סביר שביתך לא תהיה חלק מהאירוע.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה בלילה
    סבטה
    11/02/2015

    שלום .
    בתי בת 3.9 . עד כה ישנה עם טיטול .
    \בבוקר מתעוררת עם טיטול רטוב ומפספסת.
    איך לגמול אותה מטיטול לגמרי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גמילה בלילה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה בלילה - תגובה

    פז שפירא
    15/02/2015

    הי גליה,

    גמילת לילה, לא כמו גמילת יום, קשורה בקשר הדוק עם בשלות פיזיולוגית. כדאי להמתין עוד וכאשר תראי שכמה לילות ברציפות הטיטול יבש - להסיר. בינתיים לא כדאי להעיר על כך. אם תתקרבו לגיל חמש ועדיין תרטיב בלילה - התייעצו שוב. כמו כן כדאי לחשוב אם יש משהו שיכול לגרום לה לחרדה או למתח - לעיתים אלה יכולים לעכב הגמילה בלילה.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחפשים עזרה וייעוץ
    einaim7677
    09/02/2015

    אנחנו מחפשים עזרה דחופה לילד הבכור שלנו, כמעט בן 12,
    הסובל מבעיות של חרדה חברתית וקשיים בלימודים. הבעיות
    החריפו, לאחרונה, ואנחנו פשוט מחפשים מוצא! אם מישהו
    מכיר ויכול להמליץ על מטפלים טובים, אנחנו ממש צריכים את
    עזרתכם בנושא!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מחפשים עזרה וייעוץ

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אמא בעזרת מורה מתנקלת לי דרך בנה
    סמאהר
    09/02/2015

    אתנצל מראש על האורך אך הייתי חייבת ,בני בכיתה א' ילד רגוע וחסר אלימות ביני לבין אמא של x בן כיתה שלו יש נתק חברתי ,x תמיד הרביץ לבני כך שהוא יודע שבני לא מגיב,כל הזמן התלוננתי (בעבר) למורה של גן חובה אפילו רציתי לבקשת בני להעביר אותו כיתה בגלל ילד זה , ותמיד קבלתי הבטחת טיפול והרגעה שהכל יסתדר ,בכיתה א x תקף את בני חנק אותו ובעט בו (במקום רגיש) בגלל שחבר בני למשחק לא נתן ל -x לשחק איתם כך ש- x לא יכול על חברו לכן הוציא זעמו על בני , הפעם החלטתי לראות את טיפול המורה במו עיני כי יותר לא אאמין לשטויות הלכתי לביה"ס ספרתי למורה בנוכחות התלמידים מה x עשה, x על המקום התגונן אך חבריו של בני ספרו את האמת בינתיים אמא של x נצלה את המצב והאשימה אותי שתקפתי את בנה ואיימה עלי ועל המנהל "כאילו על המנהל כי מסתבר שהמנהל מגבה אותה ולה יש בת דודה מורה באותו ביה"ס שעוזרת לה מבפנים ) ומנעה מבנה לשחק עם בני כך שיוצא מזה שבנה מצליח להוציא את בני מכל המשחקים המשותפים בגלל בקשת אמו ובני נותר בלי חבר למשחק כי אינו יכול להגן על עצמו בפני x פנינו למנהל אך המנהל מגבה אותה ומבקש ממני כרצונה לבקש סליחה מ x על דבר שלא עשיתי פשוט הוא נכנס לשקרים שלהם ומאמין להם ולא לי ,אין לי כלים להתמודד עם הבעיה חוץ מלהתלונן במשטרה אך חוששת שזה יפגע נפשית בבני כי גם כך הוא יש לו כבר טראומה מ x כי בכל פעם שאני מבקשת ממנו להתגונן ומחזקת אותו הוא עונה לי ש x ירביץ לו ואו אח שלו הגדול ממנו ואו אמא שלו תבוא ותרביץ לו וכאן אני אציין שהיא אישה מאד קשוחה ולא נחמדה לילדים אפילו לילדיה עד כדי כך שהרביצה לבנה x וסגרה אותו במקלחת כעונש כי הלשינו לה ששחק עם בני ואציין שלפי התיעוד של היועצת ביה"ס x רוצה לשחק עם בני כמו כל ילד אחר אך הוא מפחד מהעונש ואציין שאני למרות ההתנהגות האלימה של x אף פעם לא מנעתי מבני שישחק איתו להפך חזקתי אותו נתתי לו כלים להתמודד בקשתי שיתגונן ,איני יודעת איך לטפל בבעיה כי המנהל משתף פעולה איתם ! בבקשה הנחיה תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אמא בעזרת מורה מתנקלת לי דרך בנה - תגובה

    פז שפירא
    16/02/2015

    הי סמאהר,

    כדאי לבקש פגישה עם פסיכולוגית בית הספר ולמצוא לבעיה פתרון ברמת בית הספר. במידה וזה לא יעזור אני מציעה להתייעץ עם איש מקצוע באופן פרטי בשל מורכבות הבעיה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצה לאמא לחוצה
    טלי
    08/02/2015

    ערב טוב בני בן 8. בכיתה ב החל מהגן תמיד היה ילד אהוד כובש ומאוד פופולרי
    כשעלה לכיתה א חלק מחבריו עברו לבס אחר ולכן נשאר עם שני חברים טובים ועוד שלושה מהגן שעלו איתו אבל אבל היו איתו בקשר לסירוגין והגיעו כמובן עוד מס בנים מגן אחר אך משום מה בתחילת השנה הוא שיחק עם חבריו הישנים והכיר עוד שניים חדשים ביחד היו קבוצה של 5 חברים ומצד שני הייתה קבוצה שנייה בכתה עם עוד 5 בנים אך משום מה לא ממש אהבו את הבן שלי כנראה היו עימותים בתחילת השנה הוא נהג הרבה להלשין והם פיתחו אליו שינאה נוצר ממש ריחוק אפילו שלום לא היו אומרים לו הזמנתי אלי הבייתה אחד מהבנים והם הסתדרו נהדר אך בהפסקה כל אחד עם הקבוצה שלו ממש פילוג עכשיו כשעלו לכיתה ב עדיין נמשך הפילוג אך הבן שלי עדיין לא ממש התבגר ורק משחק בשטיות כגון משחקי כח ואלימות משחקי זומבים ואילו הקבוצה השניה משחקת כדורגל שזה פחות מעניין אותו אני חוששת שגם חבריו הקרובים התייאשו מההתנהגות שלו והם יותר התבגרו ממנו והקבוצה השניה כן מקבלת אותם אך משום מה עם הבן שלי מאוד קשה להם יצא במקרה השבוע שחבריו חלו ולא הגיעו לכיתה והוא הביא כדור ושיחק איתם כדורגל אך ביום השני רבו איתו על שטות ועזבו אותו לבד אני מאוד רוצה שיהיה גיבוש אך מצד אחד מנסה לא ללחוץ יש לציין שבני יוצר קשרים חברתיים בקלות יש לו הרבה חברים בשכונה אך מפריעה לי בעיקר הגיבוש הכיתתי מה עוד שאחד מחבריו שנה הבאה עוזב וישאר רק עם שלושה חברים אני מאוד רוצה שיסתדר עם כולם מה עלי לעשות לנסות להזמין אותם או שאראה מגוחכת כי גם האמהות יודעות שאין בניהם הרבה קשר שלא אעשה צחוק מעצמי או לתת לזמן לעשות את שלו?
    חשוב לי מאוד שבני יהיה אהוב בכיתה כמו שתמיד היה הסיטואציה הזאת ממש חדשה לי ומאוד מפתיעה אותי
    אשמח לעצתך
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עצה לאמא לחוצה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצה לאמא לחוצה - תגובה

    פז שפירא
    16/02/2015

    הי טלי,

    את מתארת סיטואציה בה בנך חברותי, יש לו חברים אך לפעמים הוא "מקלקל" אינטראקציות עם חבריו. כדאי לשוחח איתו על מקרים בהם האינטראקציה לא הצליחה ולתת לו אפשרויות מסתגלות וטובות יותר בהן יוכל לנהוג בפעם הבאה. לגבי הזמנת החברים, זה צריך להיות תלוי ברצונו של בנך אך באופן כללי אין לדעתי מה להילחץ כיוון שבנך יוצר קשרים בקלות ויש לו שלושה חברים. לא חובה להסתדר עם כולם ולהיות מגובשים תמיד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על תשובתך

    שוב אני
    25/02/2015

    הבעיה העיקרית היא שהוא דיי ילדותי ביחס לגילו האם ניתן לשפר זאת?
    או לתת לזמן לעשות את שלו
    אני תמיד משוחחת איתו אך לא עוזר בנוסף יש לו רכיבה על סוסים לקשב וריכוז\
    אודה על תשובתך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על תשובתך - תגובה

    פז שפירא
    07/03/2015

    הי,

    למה את מתכוונת ב"ילדותי"?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הכוונה ילדותי

    שוב אני
    08/03/2015

    לזה שהוא מדבר הרבה שטיות שלא תמיד קשורים לנושא שעליו מדברים חבריו לרוב דברים תפלים ולא עיקריים ,סיפורים מופרכים ממש מדבר הרבה שטיות
    משחקי חברה למרות שזה תופסת זה עם תוספת של זומבים אלימים בגינה אוהב להשתולל ולהרים קרשים ואבנים ולשים במחנה שהקים כל זאת כיום חבריו מעדיפים משחקים יותר רגועים ופחות אלימים ולכן מתחבר לילדים זרים ושובבים בלשון המעטה
    האם אני צריכה לקבל הדרכת הורים או שמא לתת לזמן לעשות את שלו
    בכל יום יש איתו תקרית שרב עם ילד זה או אחר גם אם הילדים גדולים ממנו כי לא ממש יודעים לפרש את ההתנהגות שלו
    האם ניתן לשנות זאת ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הכוונה ילדותי - תגובה

    פז שפירא
    09/03/2015

    הי,

    אלו התנהגויות שיכולות להיות קשורות לקשב וריכוז. אם אלו דברים שמפריעים לו ופוגעים בתפקוד שלו (הלימודי, חברתי, רגשי) ונשמע שייתכן וזה פוגע בו מבחינה חברתית - כדאי להתייעץ עם איש מקצוע.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחשבות
    אודי
    08/02/2015

    שלום, בני בן שנתיים ולפני כשבוע נפגשנו עם חברים וילדם באותו גיל. ילדי נצמד אליי ומראה ביישנות במשך שעה ולא נפתח ומשתחרר. לא מתנהג כהרגלו, יותר נרתע מהמבוגרים מאשר מילדם. שני דברים, כשרואים אותו אומרים יאה איזה ביישן ועדין, אני שונאת הגדרות ומכבדת את הרגשתו באותו רגע, שונאץ ניתוחי אישיות . כיצד אני יכולה להתמודד עם זה? דבר שני מדוע משתנה התנהגותו? חוסר ביטחון?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מחשבות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחשבות - תגובה

    פז שפירא
    15/02/2015

    הי שירה,

    ראשית, תוכלי לומר למי שאומר את הדברים, בנוכחותו משהו כמו: "נכון, הוא מתבייש וזה בסדר גמור". שנית, יש ילדים מופנמים וילדים יותר מוחצנים והשאלה רק עד כמה זה פוגע בבנך. האם לאחר זמן מה הוא מצליח להיפתח? אם הביישנות והמופנמות פוגעים בו ניתן לחשוב על דרכים בהן ניתן להעלות את הבטחון העצמי של בנך בסיטואציה. למשל - לשחק איתו ועם הילד השני ולא לצפות שישחק בעצמו. אם הוא קצת נפתח (למשל כאשר מתנתק ממך פיזית) כדאי לעודד אותו ולומר שיפה שהצליח למרות הקושי. כדאי גם לפני שנפגשים עם החברים לומר כמה שהמבוגרים שבחבורה שמחים שהוא מגיע, שהם מאוד אוהבים אותו. ובואופן כללי - בנך עדיין צעיר וזקוק לך בסיטואציות חברתיות. ייתכן שעם הזמן הדברים ישתנו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנגדות למתת חסד לחיית מחמד אהובה...
    ערבה
    07/02/2015

    ביתי בת 11. קשה לה מאוד לקבל את העובדה שבימים הקרובים נאלץ לקבל החלטה ולהמית את כלבתנו האהובה. הכלבה איתנו כבר 15 שנים, ומעשה ביתי גדלה במחיצתה מיום היוולדה. הכלבה כבר מאוד סובלת, וביתי לא מבינה שבמצב כזה מותה עדיף. היא רוצה שהיא תמות מוות טבעי, וקשה לה לקבל את זה שזה יהיה מוות ארוך וכואב. מה עושים? ברור שבסוף ניתן לה את הזריקה המיוחלת, אבל איך יוצאים מזה בשלום מבלי שהיא תרגיש שמעלנו באמונה? אם נעשה זאת בזמן שהותה בביה״ס, האם צריך לחכות לה, ולקבור את הכלבה ביחד עם ״טקס״?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנגדות למתת חסד לחיית מחמד אהובה... - תגובה

    פז שפירא
    15/02/2015

    הי ערבה,

    בסופו של דבר, על אף הכאב הרב של ביתך אותו ניתן להבין, ההחלטה היא שלכם ההורים. כדאי לדבר עם ביתך, לומר לה את החלטתכם ולומר לה את הזמן המקום בו בבמתה תתבצע ואת הטקס שיתבצע לאחר מכן. חשוב לאפשר לה להביע את עצמה ואת רגשותיה שיכולים לכלול גם כעס רב כלפיכם. אני מציעה כן לשתף אותה בכל התהליך תוך אמפטיה רבה למקום בו היא נמצאת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מדוע דילגתם על שאלותיי מה17.1??????
    יערה
    06/02/2015

    פורום מאכזב מאוד מאוד.....

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הגדרות, אמירות
    אופק
    06/02/2015

    שלום,
    בני בן שנה ושמונה חודשים.
    אני רוצה לשתף ולקבל הכוונה. בעלי הוא בן אדם שיש לו אמירות והגדרות והוא אינו מודע להם. גם כשאנחנו רבים במקום להקשיב הוא נכנס למגננה , ולא מקשיב אלא מתחיל להלחם בי.
    אתמול הגענו לבקר את הוריו וילדיי רץ לסבתו (שאחרי ניתוח) ונלחצתי שלא יכאיב לה אז ישר תפסתי אותו. אולי אולי הוא מעט נבהל וחיבק את רגלו של אביו.
    ןכמובן ישר, הסבא יו הבהלתם אותו, עכשיו הוא ככה יאההה
    האבא הגיב גם ככה "יוגב מה יש לך..."
    ואני נתתי לו את הזמן ולא הגדרתי או ניתחתי שום דבר מהנתנהגותו אלא זרמתי איתו והייתי שותפה לו.
    מה שאני אומרת שהתגובות של הסביבה וגם של בעלי יש בהן הרבה אשמה ולא רוצה שהילד שלי יגדל ככה .
    כמו " יוגב נו מה יש לך..."
    "
    או צועק עליו שהוא זורק את המוצץ . אני מסבירה לו לא לבוא ממקום כועס צועק ומבקר אלא ממקום ללמד .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הגדרות, אמירות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הגדרות, אמירות - תגובה

    פז שפירא
    15/02/2015

    הי אופק,

    השאלה אם יש לך ולבעלך תקשורת טובה ובונה בנושא גידולו של בנך. אם את מרגישה שלא מספיק, תוכלו להיוועץ עם יועץ חיצוני שיעזור לכם להתוות דרך משותפת בהורות בנושאים החשובים לכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 10 שמציקים לה
    גל
    05/02/2015

    ביתי אף פעם לא הסתדרה חברתית .היא ילדה מאוד גבוהה ושמנה לגילה-ניסינו אין ספור דברים וכולם לא עזר) סה"כ היא נלחמת על המקום שלה ולא מוותרת וגם מצליחה להזמין ולהיות מוזמנת.
    יש לי בעיה שמאוד מפריעה לי. הילדה כמעט כל יום מספרת לי על ילד או ילדה או חבורה שמציקה לה לפעמים זה מגיע לאלימות פיזית.אני כבר תקופה כל פעם מדברת עם המורה או עם ההורים . עד שהיום היא שוב סיפרה על ילד וחבריו שהציקו לה בתנועת נוער ואז אני התפרצתי עליה בכעס ואמרתי לה שלא יכול להיות שכל הילדים והילדות מציקים לה בכל מקום ושתלמד להסתדר ותפסיק כל היום להציף אותי בסיפורים ואז גם אבא שלה כעס עליה ואמר לה שבכל מקום מציקים לה והיא רבה עם מישהו ושתלמד להסתדר לבד.היא כמובן בכתה ואמרה שאנחנו לא מאמינים לה . כאב לי הלב עליה אבל אני לא מסוגלת להתמודד עם זה יותר . זה משפיע לרעה מאוד על החיים שלי ואני מותשת . מה אני עושה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילדה בת 10 שמציקים לה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 10 שמציקים לה - תגובה

    פז שפירא
    15/02/2015

    הי גל,

    זוהי בעיה מורכבת שחשוב לבדוק את המקורות לה והאפשרות לטיפול באופן פרטני אצל איש מקצוע.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום