פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • גמילה מחיתול
    ירדן
    29/03/2015

    בתי בת 2.7 , בעבר ניסיתי מס' פעמים להוריד את החיתול אבל לא היה שיתוף פעולה מצידה. אתמול הורדנו אותו ובמהלך היום היו כמה פספוסים וגם פעמיים שהצליחה לעשות פיפי בשירותים כשלקחנו אותה בלי שביקשה. (רק פעם אחת בסוף היום ביקשה לעשות פיפי אחרי שקצת ברח לה ועשתה בשירותים)
    בלילה השארתי את החיתול כי להבנתי היא צריכה קודם ללמוד לשלוט ביום ואח"כ בלילות יהיה לה יותר קל.
    היום בבוקר קמה עם חיתול יבש לחלוטין מה שהפתיע אותי מאוד. גם לא רצתה לעשות פיפי כשהתעוררה. רק אחרי כ 15-30 דק' ניגשתי איתה לשירותים ולמרות שאמרה שאין לה היא עשתה פיפי ראשון של הבוקר. כמובן שהלכה לגן עם תחתונים ובגדים להחלפה.
    יש לציין שהיא ילדה מאוד בוגרת עצמאית ונבונה.
    האם הגיוני שהחיתול הבוקר היה יבש? (בד"כ קמה עם חיתול מלא בפיפי)
    יכול להיות שהיא מפחדת לעשות פיפי או משהו כזה?
    האם זה בסדר לשאול אותה כל כמה דק אם היא צריכה להתפנות? כי היו מס' פעמים ששאלתי וסירבה ומיד עשתה במכנסיים.
    אשמח להדרכה וטיפים איך ממשיכים מכאן..
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גמילה מחיתול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה מחיתול - תגובה

    פז שפירא
    29/03/2015

    הי ירדן,

    יכול להיות שקמה יבשה, אולי מתחילה לשלוט בסוגרים בלילה. שימי לב ואם במשך כמה ימים היא יבשה (הייתי לוקחת שבוע ליתר ביטחון) אפשר לשקול להוריד טיטול בלילה.

    לגבי גמילת היום, לא מומלץ לשאול כל כמה דקות. הרעיון הוא להעביר את האחריות לביתך בומצב זה את לוקחת את האחריות. כן אפשר לבדוק איתה בהתחלה כל שעה-שעה וחצי אך רק בתחילת התהליך ובהמשך לא להזכיר.

    מכאן והלאה צריך לקחת נשימה ארוכה, לא לכעוס על פספוסים, כאשר תפספס (והיא תפספס הרבה בהתחלה) לומר משהו כמו: "עשית פיפי בתחתונים, זה בטח לא נעים לך. בפעם הבאה תעשי באסלה".

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינוי בהתנהגות של הילד
    מעיין
    27/03/2015

    יש לי ילד בן ארבע וחצי ובחודשים האחרונים שמתי לב לשינוי שלילי בהתנהגותו. הוא בבסיסו ילד מאוד טוב שמקשיב ואוהב לעזור ולאחרונה הוא התחיל להתחצף ולעשות שטויות גם בבית וגם בגן. הגננת אומרת שהוא מנסה לבדוק גבולות. אולם נראה לי כי יש גם משהו אחר.... למשל: הוא פתאום לא רוצה לשים את הנעליים שכל הזמן שם . פתאום הנעליים לא נוחות לו. אם כל בוקר הכנתי לו לשתות פתאום הוא רוצה רק שאבא שלו יכין לו ועוד כל מיני דברים שעד עכשיו היו בסדר ופתאום הוא לא מוכן לקבל אותם או לעשות אותם . או שהוא רוצה רק דבר מסוים ואנחנו לא מסכימים והוא מתחיל לבכות ולהשתולל. נוצר מצב שכמעט כל אינטראקציה איתו נגמרת בכעס על התנהגותו. יש לציין שבגן שהוא נמצא יש כ 20 בנים ו 10 בנות והגננת מתעסקת שם הרבה עם בעיות משמעת . יש ילדים שמתנהגים לא יפה והילד שלי נגרר אחריהם . יש ילדים שמרביצים והילד שלי לא מרביץ כי הוא יודע שזה אסור ולדעתי כל זה משפיע עליו לשלילה ....איך ניתן לדעת ממה נובעת ההתנהגות הזו? ואיך ניתן למגר אותה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שינוי בהתנהגות של הילד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינוי בהתנהגות של הילד - תגובה

    פז שפירא
    27/03/2015

    הי מעיין,

    לא תמיד ניתן לדעת ממה נובעת ההתנהגות. ניתן לחשוב - האם היה שינוי בארבעת החודשים האחרונים, איזשהו אירוע או אווירה שהשתנו? ייתכן שמדובר בחיקוי וייתכן שמדובר בבדיקת גבולות. בכל אופן, צריך "לבחור את המלחמות" - להחליט על אילו דברים אתם מתעקשים ועל אילו דברים אתם יכולים לוותר וזאת על מנת לחסוך לכם ההורים אנרגיה ולאפשר לבנך להרגיש שיש לו השפעה ואפשרות בחירה. כדאי לעודד אותו ולומר לו כל הכבוד על כך שהוא מצליח להתנהג יפה ולא להרביץ.

    אם יש לכם קושי למפות את ההתנהגויות ולהחליט על מה להתעקש איתו ועל מה לא, ולבחור את דרך התגובה הרצוייה, תוכלו להיעזר בהדרכת הורים לשם כך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות של ילד בגן
    אדר זיוה
    26/03/2015

    בתחילת השנה היתה גננת מאוד קשוחה עם הילדים ,אחד הילדים שקבוע כל יום היה בעונש בגלל התנהגות של אלימות שובבות וכ׳...
    כבר חודשיים שהתחלפה גננת והילד פשוט נרגע כבר לא מרביץ לא משתולל הרבה יותר רגוע ומשתף פעולה וממש לא נענש בכלל אבל בכל יום כשהן חוזר הביתה הוא מספר לאמא שלו שהוא היה בעונש וזה לא נכון ואיך יכול להיות שעם הגננת הקודמת הוא היה נענש ולא מספר ועכשיו כשהוא לא נענש הוא מספר מה עובר אותו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התנהגות של ילד בגן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות של ילד בגן - תגובה

    פז שפירא
    26/03/2015

    הי,

    ייתכנו סיבו, שונות לכך. אולי הסיבה היא שכעת הילד בוחר לדבר על מה שהיה בעבר עם הגננת הקודמת. לפעמים ילדים פותחים דברים ומדברים עליהם כעבור זמן, כאשר הם מרגישים בטוחים לעשות זאת. אפשרות נוספת היא שדרך הדיבור הזה הילד מרגיש שהוא משיג תשומת לב מההורים, גם אם היא שלילית. בכל אופן, אפשר לשוחח עם הילד ולומר לו שהוא מרגיש שהתנהג לא יפה, אבל שדווקא שמעתם דברים טובים מהגננת ושאתם גאים בו על כך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התחלה של תהליך גמילה מחיתולים
    שירה
    26/03/2015

    אני מעוניינת להתחיל (ולא בפעם הראשונה...לצערי) תהליך של גמילה מחיתולים לילדה בת 3.4 חודשים בפסח.
    אודה להנחייה איך אני אמורה להתחיל...אני יודעת שמתחילים עם היום ובלילה שמים חיתול..אבל השאלה אם זה לא יכול לבלבל את הילדה..
    היא יושבת על הישבנון ולא עושה כלום..פעם אחת ויחידה עשתה קקי.
    להוריד לה לגמרי ביום למרות הפספוסים הרבים ובלילה לשים לה טיטול?
    מתי אני יודעת שאפשר להתחיל גם בלילה?

    אודה להנחייתך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התחלה של תהליך גמילה מחיתולים - תגובה

    פז שפירא
    26/03/2015

    הי שירה,

    הגמילה ביום ובלילה הם תהליכים שונים ומתייחסים אליהם בנפרד. בדרך כלל זה לא מבלבל ילדים ששמים להם טיטול בלילה. לגבי גמילת הלילה, כאשר תראי שבמשך כמה ימים הטיטול יבש תוכלי להוריד את הטיטול. לגבי הגמילה ביום, אמרי לביתך שמעכשיו היא תיפרד מהטיטול והיא תעבור לעשות קקי ופיפי באסלה כאשר תרגיש בגוף שהיא צריכה. התכונני לכך שיהיו המון עשיית צרכים בתחתונים וקחי נשימה עמוקה על מנת לא להראות כעס או תסכול. כאשר היא תפספס אמרי לה משהו כמו: "עשית פיפי בתחתונים, זה בטח לא נעים לך, בפעם הבאה תעשי באסלה". כאשר תראי שהיא עושה צעדים לקראת עשיית צרכים באסלה או ממש עושה עודדי אותה על כך בצורה מתונה, לא בהתלהבות גדולה מידי (למשל, אמרי בקול שקט ובחיוך: "איזה יופי, זה בטח נעים לך שעשית באסלה/את בטח גאה בעצמך שעשית באסלה"). התכונני לתהליך שבו את נדרשת להרבה ניקיונות ולהרבה סבלנות.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התחלה של תהליך גמילה מחיתולים

    אילה
    28/03/2015

    תודה רבה על התשובה המפורטת..תחזיקי לי אצבעות ??

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יחסים בין אחות גדולה לתאומות
    קרן
    26/03/2015

    שלום,
    יש לי שלוש בנות - גדולה בת שש וחצי ותאומות בנות שלוש. לאחרונה ישנה העדפה ברורה של האחות הגדולה את אחת התאומות. זה הגיע למצב שבו לאחר וויכוח הגדולה אמרה לאחת הקטנות שהיא לא אוהבת אותה ושהיא מעצבנת אותה והלכה לתאומה השניה.
    אני מכירה את הגישה שאומרת שלא להתערב כי כל התערבות שלי בסיטואציות הופכת את הנושא לאישיו. אבל, אני לא יכולה שלא לגונן על התאומה הנפגעת. יש כאן גם סיפור של היחסים בין התאומות, שהן חברות טובות עכשיו אך ממש לא רוצה שתתפתח העדפה ברורה של הגדולה שתלווה אותן בהמשך.
    קיימתי כמה פעמים שיחות עם הגדולה והסברתי שההתנהגות שלה כלפי הקטנה מאוד מעליבה ושאני מבקשת שהיא תנהג כלפי שתיהן באותו היחס. היא כמובן מבינה ומסכימה אך ברגעים שהיא מתעצבנת על הקטנה, היא אומרת משפטים שמאוד מעליבים.
    אודה מאוד לעצה מה הדרך הטובה להתמודד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יחסים בין אחות גדולה לתאומות - תגובה

    פז שפירא
    26/03/2015

    הי קרן,

    אני מסכימה עם האינטואיציה שלך להתערב בעניין. ייתכן שביתך הגדולה מאויימת מהקשר שבין התאומות ולכן נוהגת כך? ייתכן שכדאי ליצור מצבים בהם ביתך מבלה זמן נפרד עם כל אחת מהתאומות ובמיוחד עם האחות איתה היא לא מסתדרת. אפשר ליצור מצבים בהם את לוקחת אותה עם כל אחת מהתאומות בנפרד לבילויים כיפים.

    בנוסף, אפשר, לאחר שקורה מצב בו ביתך מעליבה את אחותה ובזמן שהיא רגועה לנהל שיחה עם שתיהן תוך כדי שאת מתווכת - שואלת מה הכעיס את האחות הגדולה ומציעה כיצד אפשר לומר את הדברים שצורה יותר מתאימה בפעם הבאה. זאת על מנת ללמד את ביתך הגדולה לבטא את רגשותיה תוך שהיא מדברת ופחות תוך העלבות ויצירת חיץ בין האחיות התאומות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השארת תינוק שבועיים אצל סבים וסבתות
    נטע
    24/03/2015

    שלום רב,
    אשמח לדעת כיצד יושפע תינוק בן 4 חודשים אם יושאר אצל סבים וסבתות למשך שבועיים כשההורים בחו"ל. האם ייתכן שיפתח חרדת נטישה?
    מנגד, האם מומלץ לקחת אותו לטיול גם במידה ומדובר בטיסה מאוד ארוכה?

    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השארת תינוק שבועיים אצל סבים וסבתות - תגובה

    פז שפירא
    26/03/2015

    הי נטע,

    קשה לדעת כיצד יושפע התינוק מהנסיעה. יתכנו לשאלתך תשובות ודיעות שונות. יהיו שיאמרו שטובת ההורים חשובה ולכן כדאי לנסוע בלי התינוק. אני מאוד בעד טובת ההורים, אך להרגשתי האישית גיל ארבעה חודשים הוא גיל צעיר מאוד ובמידת האפשר הייתי מציעה כן לקחת אותו, למרות הטיסה הארוכה. עם זאת - ייתכנו גורמים שישפיעו על ההחלטה לטוס ללא התינוק - למשל אם יש צורך בחיזוק הזוגיות ללא התינוק, אם ישנה עייפות מאוד משמעותית של ההורים, אם ישנו קושי טכני ועוד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 9 וחצי עשתה לעצמה סימני היקי
    נועה
    24/03/2015

    שלום ערב טוב.
    ביתי בת ה 9 וחצי יצאה היום מהמקלחת ואמרה שעשתה מעשה רע והראתה לי שהיא נשכה את עצמה ועשתה לעצמה סימן היקי גדול...(כעסתי אבל לא יודעת אם עשיתי נכון)
    מה אני אמורה לעשות אם זה איך להגיב... ומה זה אומר לגבי הילדה ??

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 9 וחצי עשתה לעצמה סימני היקי - תגובה

    פז שפירא
    26/03/2015

    הי נועה,

    ייתכן מאוד שפשוט מדובר בסקרנות של ביתך לגבי גופה שגרמו לה לעשות את סימן המציצה. נסי לומר לה, מבלי לכעוס, שאולי סיקרן אותה לראות מה יקרה אם תעשה זאת, אך שאת לא מרשה כיוון שבעינייך לעשות סימן מציצה זה כמו לפצוע את עצמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשיים בלהציב גבולות
    רוית
    23/03/2015

    שלום,
    הבת שלי בת שנתיים ועשר,לא מקשיבה לי,היא ממש לא ממושמעת בכל
    מה לעשות?זה קשה לי ומתסכל אותי,על הכל היא אומרת לא,היא רואה את התסכול שלי וזה לא טוב בכלל,אבל אני ממש מתוסכלת,היא עדיין לא גמולה ואני צריכה לשים לה את השקית שתעשה,אז היא מתנגדת,למרות שאני מסבירה לה,אני מנסה לגמול אותה ואני מדברת איתה על זה,אבל היא לא מוכנה לשבת בסיר,למרות שהיא כן רוצה לעשות בסיר והיא אומרת שהיא רוצה לעשות.לגבי אוכל,זה רק אוכל קבוע ולא משהו אחר,לגבי משחק זה רק מה שהיא רוצה,אני רוצה לקדם אותה בדברים אבל היא נשארת מאחור,מה לעשות?

    מחכה לתשובה

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קשיים בלהציב גבולות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשיים בלהציב גבולות - תגובה

    פז שפירא
    26/03/2015

    הי דניאלה,

    אוכל לתת לך עצות לגבי כל אחד מהדברים עליהם שאלת. אולם, ייתכן שיהיה לך קשה ליישם עצות שייראו לך במידה ובאמת קיים אצלך קושי בסיסי להציב גבולות. במקרה כזה אציע ללכת להדרכת הורים בה לא רק תקבלי עצות אלא גם יהיה בירור עמוק יותר לגבי מקור הקושי שלך.

    באופן כללי, ביתך מתנהגת בהתאם לגילה, היא מחפשת הרגשת אוטונומיה ועצמאות על ידי סירוב וזה חשוב מבחינה התפתחותית. לגבי הגמילה - נסי לא להיכנס למאבק, לא להראות כעס ורק לעודד על מה שהיא כן מוכנה. למשל - לעודד על כך שהיא כן רוצה לשבת בסיר, אחר כך אפשר לשאול אם רוצה לשבת לזמן קצר עם בגדים ואם תסכים לעודד וכן הלאה. לגבי האוכל - כדאי להמשיך ולהציע אוכל חדש, לאכול לידה את אותם המאכלים וגם אולי להציע אותם ראשונים, כאשר רעבה. לגבי המשחק, אפשר לשחק איתה במה שהיא רוצה אך גם להכניס מצבים בהם את משחקת לבד או עם אדם אחר במשחק חדש, על מנת לגרות את סקרנותה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד להורים גרושים
    ליאת
    23/03/2015

    שלום
    הבן שלי בן שנה ושבעה חודשים .
    אביו ואני התגרשנו לפני חודש ,האב חזר לגור אצל הוריו לפני חודש וחצי והם גרים באותו הרחוב שלי מרחק הליכה של דקה ברגל .
    הילד המון שם אוהב מאוד את סבתא שלו וסבא שלו .מקבל פינוק אינסופי .הבית שם הוא בית פתוח אנשים נכנסים יוצאים תמיד יש שם ילדים (בני דודים של הבן שלי) .
    הילד שלי מאוד אוהב חברה ,כאשר הוא איתי בבית הוא מאבד עניין מהר מצביע על הדלת ובוכה שרוצה את סבתא שלו .כמובן שאני מורידה אותו לגינה ועושה מה שיכולה אבל איכשהו תמיד זה נגמר שאני לוקחת אותו לסבתא שלו והוא מאושר ..
    בימים האחרונים הוא ישן אצל אבא שלו כי אני לא כ"כ מרגישה טוב .עכשיו לקחתי אותו לגן אחרי שישן אצל אבא שלו והילד היה נראה לי מצוברח מאוד . גם בגן לא הלך יפה לגננת ובכה .אציין כי לא היה בגן שבוע כמעט עקב דלקת גרון , חיכיתי בחוץ כמה דק' עד שיגידו לי שנרגע . השאלה האם זה שהוא ישן אצל אבא שלו בגיל כזה עלול לבלבל אותו עד למצב שאין לו מצב רוח? האם ילדים בגיל כזה עלולים להיכנס לדיכאון ? אני ממש פוחדת עליו ופוחדת שאנחנו עושים טעויות בלי לשים לב. האם בכלל זה בסדר שהוא ישן אצל אבא שלו בגיל כזה? אשמח לתשובה תודה מראש ליאת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד להורים גרושים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד להורים גרושים - תגובה

    פז שפירא
    23/03/2015

    הי ליאת,

    בנך עובר עכשיו הסתגלות מחדש למצב המשפחתי, אולם לא בהכרח שהתנהגותו מעידה על דיכאון. ייתכן שזה קשור לכך שהוא עדיין לא מרגיש טוב, או למשהו נקודתי שקרה. שימי לב אם מצב רוחו משתפר או שזה כך לאורך זמן.

    לדעתי זה בסדר שילד בכל גיל יישן אצל אביו ואצל אימו בנפרד. הדבר החשוב הוא שיקבל אהבה ותמיכה מכל אחד מהוריו ושהוריו יסתדרו ביניהם. כמו כן, כדאי, אפילו שהוא צעיר, להסביר לו את המצב במילים פשוטות, למשל שאבא ואמא גרים עכשיו בבתים נפרדים והוא כל פעם ישן אצל מישהו אחר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התגובה המהירה .. אנחנו

    ליאת
    23/03/2015

    אנחנו תמיד מסבירים לו את המצב ,יש לו מצב רוח כל הזמן הוא צוחק מחייך ,הוא מאוד קשור לאבא שלו ואוהב אותו ולכן האבא רואה אותו כל יום ולא רק פעמיים בשבוע כפי שסוכם בחוזה
    אביו ואני בקשר טוב למענו והכל הסתיים בצורה הטובה ביותר ללא ריבים ומלחמות .
    פשוט היה חשוב לי לדעת האם אני עושה בסדר שבגיל כזה אני חושפת אותו לבלבול מבית לבית .
    איך יודעים לזהות ילד בגיל כזה בדיכאון?
    שאני אדע לשים לב .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התגובה המהירה .. אנחנו - תגובה

    פז שפירא
    23/03/2015

    יופי, נהדר.

    שימי לב אם משחק, אם אוכל וישן טוב ואם יש שינויים בהתנהגותו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תקיפה מינית
    צליל
    19/03/2015

    היי. אני מכיר ילד בן 12 שבעבר הותקף מינית ולא סיפר. רק כשתקף ילדים אחרים כולל אחותו זה התברר. ההורים רוצים לטפל אך חוששים מחובת הדיווח. מה אפשר לעשות? מהי ועדת פטור

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תקיפה מינית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תקיפה מינית - תגובה

    פז שפירא
    20/03/2015

    הי צליל,

    במקרה כזה לדעתי צריך לטפל ואין ברירה - צריך לקחת בחשבון כי יהיה דיווח. להערכתי הימנעות מטיפול עלולה להביא נזק רב יותר מטיפול שיכלול בתוכו דיווח של המטפל על המקרה. ניתן להסביר להורים כי הגישה כלפי קטינים שפגעו מינית על ידי רשויות הרווחה היא קודם כל של טיפול וחינוך והימנעות ככל האפשר מענישה. במידה וההורים יחליטו על טיפול, אני ממליצה על טיפול קוגניטיבי-התנהגותי הנקרא PE שכן זהו טיפול המתמקד בטראומה ובעיבודה.

    אגב, ייתכן כי גם לך יש חובת דיווח מבחינת החוק, כדאי להתייעץ על כך מבחינה משפטית ולחשוב על האפשרות הזו מבחינה אתית.

    ועדת פטור היא ועדה שפקיד סעד יכול לזמן על מנת לבחון אפשרות לא לדווח למשטרה במקרים ש"הדיווח עלול לסכן חיי קטין או בן משפחה או כאשר כאשר קיימת אלטרנטיבה טיפולית למסלול הפלילי, והקטין מוגן". יחד עם זאת - מרגע דיווח לא ניתן לדעת כיצד פקיד הסעד יבחר לנהוג שכן יש גורמים שונים להחלטה כיצד להגיב לדיווח שהוא מקבל.

    אני מקווה שזה עזר, אם ישנן עוד שאלות מוזמן לשאול.





    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תקיפה מינית המשך

    צליל
    20/03/2015

    תודה רבה!!! עזר מאוד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 3 וחצי בעיות גמילה
    שרון
    19/03/2015

    הי,

    הבן שלי בן 3 וחצי, עדיין מפספס פיפי במהלך היום. בגן זה כבר כמעט ולא קורה אבל בבית כשהוא איתנו אחה"צ או בסופי שבוע זה קורה יחסית הרבה. אני חושבת שזה כבר הפך לעניין של מאבק כוחות בינינו לבינו. לדוגמא - הוא משחק, אנחנו רואים שהוא "רוקד" לפיפי ושואלים אותו אם הוא לא צריך ללכת לשירותים, ואומרים לו שחבל מאוד אם הוא יפספס במכנסיים, והוא מתעקש שאין לו. כשהוא כבר הולך לשירותים זה באיחור וכבר ברח לו חלק במכנסיים. אנחנו יודעים שהוא יודע ללכת לבד כך שזאת לא בעיה פיזית - בגן לדוגמא כמעט אף פעם לא בורח לו ואם זה קורה זה בגלל שהוא לא עושה הפסקה באמצע המשחק או האוכל (שאלנו אותו למה הוא לא עושה הפסקות לפיפי והוא אמר שלא בא לו...).
    זה באמת הפך להיות מוקד למאבקים בבית, כל יום. נדמה כאילו הוא בוחר לעמוד על שלו מולנו ומשתמש בעניין של הפיפי כדי לעשות את זה. הבעיה היא שאנחנו לא יודעים איך צריך להגיב. האם להתעלם ולא להגיד כלום בכלל, האם רק לתת חיזוקים חיוביים על הצלחות ולהתעלם לחלוטין מפספוסים, האם לתת תמריצים שליליים? ניסינו כבר הכל - נראה שתמריצים לא עובדים והבן שלנו מעדיף לעמוד על שלו גם אם המחיר הוא ויתור על תמריצים.
    מה עושים?

    תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן 3 וחצי בעיות גמילה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 3 וחצי בעיות גמילה - תגובה

    פז שפירא
    19/03/2015

    הי שרון,

    מעניין לבחון את גישת צוות הגן ואלי לקבוע פגישה עם הגננת כדי לשמוע את גישתה בנושא. ייתכן שאימוץ גישה דומה תעזור, שכן בגן הוא כמעט ולא מפספס.

    מעבר לכך, אני מציעה להעביר את האחריות לבנך ולהפסיק להעיר לו בנושא. במידה והוא מרטיב כדאי לבקש ממנו להחליף בגדים בעצמו (גם אם הדבר אינו נעים לו). המשמעות היא פספוסים רבים בהתחלה שאמורים לפחות עם הזמן. אם יהיו בהתחלה הצלחות וילך לשירותים בעצמו כדאי לעודד אותו אך לא לעשות מזה "סיפור" גדול מידי.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה קטנה..

    שרון
    19/03/2015

    הי,
    תודה על התשובה המהירה.
    לגבי הגן - אני אברר עם הגננת.
    לגבי העברת האחריות לבן שלי - אנחנו מנסים, אבל כשאנחנו אומרים לו להחליף בגדים, זה גורר ויכוח כי הוא לא מוכן להחליף. מבחינתו להישאר עם בגדים רטובים, זה לא מפריע לו... ואז אנחנו נכנסים לויכוח איתו... איך את מציעה להתמודד עם זה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה קטנה.. - תגובה

    פז שפירא
    20/03/2015

    במקרה הזה, בגלל שזה לא בריא להישאר עם בגדים רטובים (יכול לגרום לצריבה של העור) אני חושבת שכדאי להפעיל יותר סמכות - לומר שצריך להחליף כדי לשמור על בריאותו ולהסביר למה, לומר שבכל פעם שירטיב יצטרך להחליף ובמידה ולא יחליף לא יוכל להמשיך בפעילות שבה בחר (משחקים, טלויזיה וכו') עד שיחליף.

    חשוב לנסות ולומר את הדברים לא בכעס, אלא להראות שאתם עושים זאת (גם את ההגבלות על משחק, צפייה בטלויזיה ועוד) מתוך דאגה לבריאותו.

    לאחר שמחליף תנו לו מילה טובה על כך ואפשרו לו להמשיך בפעילות שהתחיל קודם לכן.

    זהו תהליך מתסכל ולא פשוט, קחו נשימה ארוכה.

    במידה וזה לא הולך, התייעצו שוב.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד ותרן
    יעל
    16/03/2015

    החברים של הבן שלי תמיד מתייחסים אליו לא יפה. קוראים לו שקרן, תסתום, לא תמיד משתפים אותו, מטומטם.
    אני לא רואה שהם מתנהגים ככה בין החברים האחרים ואני דואגת שהוא נראה וותרן ושהם מרשים לעצמם איתו יותר מעם אחרים
    הוא חבר של קבוצת ילדים אבל נראה שהוא בתוך הקבוצה הזאת הכי פחות "מקובל"
    (הוא גם הכי נמוך בניהם אם יש לזה משמעות) והוא ילד מקסים שלא מחפש לריב כל הזמן מנסה להיות בסדר עם כולם ונראה שהוא מאוד משתדל להיות "בסדר איתם "
    השאלה שלי איך אני צריכה להגיב כשחבר שלו אומר לו לידי מילים כמו תסתום, מטומטם. אני מרגישה שאם אני לא אתערב בכלל הבן שלי יפרש את זה כהתנהגות שהוא צריך לקבל.
    הוא בן 5. בגן חובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד ותרן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד ותרן - תגובה

    פז שפירא
    16/03/2015

    הי יעל,

    כדאי באמת ללמד את בנך דרכים להגן על עצמו. ראשית, כדאי לדבר עם בנך ולומר לו שכאשר מישהו מדבר אליו לא יפה הוא צריך להגן על עצמו ולהחליט מה אפשר לומר לאותו הילד. אחר כך, בזמן ילד אחר ידבר בצורה כזו אל בנך תוכלי להזכיר לו מה לעשות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • משיכת שיער
    מיכל
    16/03/2015

    ביתי עוד מעט בת שלוש. מאז שהיא בת כחצי שנה נרגעת ונרדמת ע"י כך שהיא מלטפת ומושכת (די חזק) את שערותיי. זו ממש הדרך שלה להרגע. האם אני גורמת לה נזק בכך שאני מאפשרת לה המשיך בהרגל זה? האם יש קשר לטריכוטילומניה?
    בשערות של עצמה היא לא מושכת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    משיכת שיער

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • משיכת שיער - תגובה

    פז שפירא
    16/03/2015

    הי מיכל,

    בגילאים צעירים מאוד זוהי דרך בה תינוקות עשויים להשתמש על מנת להירגע. בגיל שלוש אני מציעה לעבור לדרכים אחרות להירגע. כלומר, כאשר ביתך מתחילה ללטף ולמשוך את שיערך תוכלי לומר לה שאת מבינה שהיא רוצה להירגע ולהירדם אבל שמעכשיו לא מושכים לאמא בשיערות אל עושים דברים אחרים שיעזרו לה להירגע ולהירדם. תוכלי לתת לה בובה עם שערות שהיא תוכל לשחק בה, אולי לשחק עם פונפון, אולי חיתול בד נעים.

    זה לא קשור לטריכוטלומניה כיוון שטריכוטלומניה היא הפרעה שבה אדם תולש לעצמו שיער. לצד זאת, כפי שאמרתי, כדאי למצוא עבור ביתך דרכים מרגיעות אחרות, מתאימות יותר לגיל ולקשר ביניכן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחד מכלבים - בת 4.5
    zeani
    15/03/2015

    שלום רב,

    בתי בת 4.5 מפחדת מכלבים.
    הפחד מתבטא בצרחות כאשר רואה כלב (בכל גודל שהוא) גם אם היא נמצאת במקום סגור והכלב בחוץ.
    אנחנו מתגוררים במושב, בו מסתובבים כלבים רבים. בכל פעם שרואה כלב צורחת בהיסטריה מבקשת על הידיים.
    כך למשל, אנחנו יכולים להיות בתוך הרכב כשהוא סגור ויש כלב בחוץ, והיא צורחת ובוכה שהיא מפחדת ממנו. ולא נרגעת גם כשאני אומרת שאנחנו לא נצא מהרכב עד שהכלב ילך.
    בנוסף, משפחה של חברה טובה שלה הכניסה כלב הביתה, ומאז היא לא הולכת לחברה הזו.

    השאלה שלי, כיצד ניתן להתמודד עם הפחד הזה?
    נאמר לנו להכניס כלב הביתה וכך היא תתמודד. האם זו דרך נכונה?

    אודה על תשובה בהקדם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פחד מכלבים - בת 4.5

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחד מכלבים - בת 4.5 - תגובה

    פז שפירא
    16/03/2015

    הי,

    מומלץ להתמודד עם הפחד בהדרגה. כלומר, בהתחלה לראות אולי סרט על כלבים חמודים ולומר לה שהם מאוד ידידותיים ולא עושים שום דבר רע לבני אדם. אחר כך כדאי אולי ללכת לחברים או מכרים שיש להם כלב קטן ולהתקרב אליו ולהסתכל בלי שייגע בה. אחר כך אולי לנסות ללטף ואולי לבסוף אם זה מתאים לכם (ואם אתם מוכנים לטיפול שכרוך בכך) אפשר להביא כלב הביתה.

    אפשר לנסות לעשות את השלבים בעצמכם. אפשר גם לפנות לפסיכולוג לטיפול קוגניטיבי-התנהגותי הנקרא "חשיפה הדרגתית". זהו טיפול קצר, ממוקד שאמור להביא תוצאות בזמן קצר יחסית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אצבע באף!!!
    גלית
    15/03/2015

    הייי, חייבת פיתרון....
    הבן שלי בן שמונה וחצי שיהיה בריא, לא מפסיק לדחוף את האצבע לאף! ולהוציא ולחטט ולמרוח וזה דייייייייייי! הוא מורח בכל מקום אפשרי על הקיר על המיטה על הספה... זה מגעיל וניסינו להעיר יפה וגם לא יפה.... והוא לא מפסיק!!!
    מה לעשות????

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אצבע באף!!!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אצבע באף!!! - תגובה

    פז שפירא
    16/03/2015

    הי גלית,

    צריך לדעתי להתייחס לזה משני היבטים. ראשית, לשאול את עצמנו האם זהו הרגל חדש שאולי נובע מאיזו שהיא חרדה, שינוי כלשהו - משהו שאולי ניתן לדבר איתו עליו או לשנות עבורו כדי שיהיה פחות חרד. זאת כי לעיתים התנהגות כזו יכולה לנבוע כאקט מרגיע חרדה.

    בהיבט השני, כדאי להתייחס להתנהגות זו כפי שהיינו מתייחסים לכל התנהגות שאינה מנומסת. התגובה יכולה להיות למשל - "כאשר אתה מתנהג כך לא נעים לנו ואנחנו לא רוצים להיות בחברתך" ולהתרחק ממנו. אפשר גם לא לאפשר לו לשבת בסלון או בחדר כשהוא מתנהג כך וזאת כיוון שהוא למעשה משחית באופן מסויים חפצים/רהיטים בבית - ולשלוח אותו לקנח את האף ולחזור רק אם סיים ולא יעשה זאת.

    לסיכום, נסו לאמץ גישה אסרטיבית, עם תגובה שהיא לא רק מילולית אלא גם מעשית, המותאמת להתנהגות. במקביל, נסו להפחית גורמי לחץ וחרדה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום