לאחר לידה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • לאחר לידה
    מיכל
    16/12/2011

    ד"ר שלום רב,
    אני בת 40 מס' ימים לאחר לידה (הריון שלישי),בהריון זה סבלתי מהמון ורידים/דליות ברגליים בעיקר ירך אחורית ,ישבן ושוקיים אחוריות. השתדלתי ללכת עם גרבי לחץ אלסטיות להריון אשר הקלו בעיקר על הרגשת הכובד ברגליים.
    ביום השני לאחר הלידה התלוננתי עוד בבית החולים על כאב בקפל מאחורי הברך אשר לווה בנפיחות מקומית. הנפיחות הפריעה לי להתהלך כראוי (כאב נסבל).
    נשלחתי עוד בב"ח לUS כלי דם:
    בוצע דופלקס ורידי רגליים:ללא עדות ל DVT ,הודגם טרומבוס מלא בקולטרל אחורי בברך בלבד.
    אציין כי במהלך הבדיקה נבדקו הורידים בחלק הקדמי של הרגליים בלבד מהמפשעה ומטה +החלק האחורי של הברך -מקום הכאב.(לא נבדקו הורידים האחוריים).
    שוחררתי לביתי תוך הוראה לחזור לגרוב את הגרביים+טיפול באיבופן 400 מ"ג שלוש פעמים ביום למשך שבוע.במקרה של החמרה ברגל,הופעת אודם או קוצר נשימה יש לפנות למיון.

    היום ,(חזרתי אתמול מבית החולים) שמתי לב להחמרה : המקום קיבל אדמומיות ובנוסף,ברגל השניה (במקום שלא כאב לפני כן)בחלק מוריד בולט בירך האחורית, הופיעה נפיחות ואדממומיות (האזורים האדומים מעט נוקשים בנגיעה).
    מלבד אדמומיות וכאב מקומי-אני לא סובלת מקוצר נשימה ואין לי חום.
    הבנתי מקריאה בלבד כי יתכן ומדובר בדלקת בוריד.כיצד מטפלים? האם הדלקת חולפת מעצמה (במידה ואכן מדובר בדלקת), למה נועד האיבופן? מה לעשות???
    בהלך ההריון ביקרתי אצל מומחה כלי דם אשר נתן כאמור המרשם לגרביים ואמר לחזור 3 חודשים לאחר הלידה. מה עושים כרגע???
    תודה רבה על ההקשבה
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לאחר לידה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאחר לידה - תגובה

    ד''ר ויקטור גינזבורג
    16/12/2011

    שלום
    לפי סיפרך ככל הנראה את סובלת מפלביטיס שיתחי בורידים מורחבים. המצב לא נעים וכואב אך בדרך כלל אינו מסוכן וחולף במשך מספר שבועות - חודשיים, ולא דורש טיפול מיוחד פרט לטיפול המקל על הסימנים - גרביים אלסטים, תרופות נגד כאבים ודלקת (אבופו, למשל). אפשר גם למרח ג'ל וולטרן על המקום הכואב - אך בכל מקרה התופעה הזאת תחלוף, אך הורידים המורחבים ישארו ואים לא מטפלים בהם - פלביטיס יכול חזור.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה לך ד"ר-דבר נוסף:

    מיכל
    17/12/2011

    האם האיבופן אמור להקל על הכאב בלבד או גם מסייע בריפוי הדלקת?
    במידה ומטרתו הקלה בכאב בלבד- אין סיבה שאקח אותו משום שכרגע הכאב נסבל....
    תודה שוב
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה לך ד"ר-דבר נוסף: - תגובה

    ד''ר ויקטור גינזבורג
    19/12/2011

    לאיבופן - כמו לרוב תרופות נגד כאב - יש השפעה נגד דלקת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו