מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אני מתה מפחד מפני הבריתשני26/08/2008
אני בפחדים מפני הברית. יש מוהל שאמר לי שהוא עושה חבישה ויום למחרת מוציא אותה. זה תקין?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איזו חבישה?
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון27/08/2008שני שלום
הכל תלוי בגישתו של המוהל,איזו סוג של חבישה זו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחבישה מקומית
שני27/08/2008שיום לאחר הברית הוא בא שוב ומוריד אותה. ובברית עצמו הוא שם חומר מאלחש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלדבריו: "חבישה קלה מאוד"
שני27/08/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה זאת אומרת?
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון11/09/2008אנני יודע לאיזה הכוונה
בד
סיבי קלציום
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום רב, בבקשה המלצה על רופא-מוהלTBY25/08/2008
ובנוסף, בבקשה דעתכן/דעתכם על ברית מילה בביה"ח קפלן ברחובות. מה הפרוצדורה, אשמח לפרטים ומידע בנושא בבקשה. בתודה מראש והמשך שבוע נעים!! :-))
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בבקשה מענה, זה חשוב ומתחיל להיות דח
TBY27/08/2008דחוף........ בתודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחרי הבריתי.25/08/2008
ד"ר שלום. מה צריך לעשות ב-24 שעות לאחר ברית מילה מבחינה של טיפול בתינוק? למה לשים לב בעיקר? תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מזל טוב
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון25/08/2008תלוי במוהל שבחרת ולגישתו.
הסיבוך השכיח הינו דימום ולכן יש לשים לב לכך בעיקר.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זקפה חרי הניתוחרפי19/08/2008
שלום. לפני מס' ימים עשיתי ברית מילה.אני בן 29.כמעט כול בוקר אני מתעורר מכאבים עקב זקפה.מה ניתן לעשות כדי להרגיע לזמן ההתאוששות? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מזל טוב
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון24/08/2008רפי שלום
הכאבים בזמן זקפה ידועים ולא ניתן להקל בשלב זה,(מאחר והזקפה בשלב זה בבוקר היא לא רצונית)ככל שיחלוף הזמן הכאב יופחת.
החלמה אורכת שבועים ואולי יותר -מאוד אישי.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
רומן30/09/2008תשים קרח בבוקר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ברית מילה בגיל 30אבי19/08/2008
שלום רב. לפני 5 ימים עשיתי את הניתוח.אני עדיין מתקשה ללכת עקב שפשוף הפין בבגדים.גם נגיעה קלה בחלק העליון(ראש הפין)כואבת.האזורים מאוד רגיש.הייתי רוצה לברר מתי הכאב עובר? תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מזל טוב
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון24/08/2008אבי שלום
ההחלמה לרוב נמשכת בין שבועיים לשלושה כאשר האי-נוחות הולכת ופוחתת.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צבע סגולרוני17/08/2008
בני בן 8 חודשים. כאם מודאגת, אשמח להתייחסותך לפרטים הבאים. ברית מילה כרגיל, בגיל 8ימים. בימים/שבועות שלאחרי הברית היה דימום קל שנפסק. בהמשך הופיע ועדיין מופיע מידי פעם צבע סגול מסביב לעטרת (כיפה). כמו כן, וזה מטריד יותר, נראה שהחיבור בין העטרת לפין עצמו הוא ישר (כאילו מחובר) בלי הפרשי גובה/עומק בחלק מהחיבור. אשמח לשמוע דעתך/ עצתך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סגול/הדבקות ?
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון24/08/2008רוני שלום
שינוי צבע הפין הינו תופעה מוכרת וידועה ,אשר מופיע ונעלמת לרוב ללא סיבה מוסברת.
בכל מקרה של חשש יש לפנות לרופא ילדים.
לענין החיבור בין העטרת לפין -נראה מתאורך כאילו קיימת הדבקות באזור -קשה מאוד לאבחן בצורה זו ,הדבר מחייב בדיקה ע"י מוהל/רופא מוהל/ אורולוג.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הי זה שוב ליאור מנתניה ואני שמחליאור14/08/2008
לבשר לך שלפני כחודש בערך נכנסתי בבריתו של אברהם אבינו בביה''ח לניאדו היה קצת קשה וכואב אבל עברתי את זה ואני בשלבי החלמה !
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מזל טוב
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון24/08/2008ליאור שלום
הרבה מזל טוב,ברכה והצלחה בכל אשר תפנה
בברכה
דר' סטיב ג'קסון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרי בריתויקי13/08/2008
כיצד אמור להראות הפין של התינוק לאחר הברית?? בננו בן 5 חודשים ונראה לנו כי המוהל השאיר עור מיותר, אבל אנחנו לא יודעים איך זה אמור להראות... האם יש תמונה איפשהו??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מאוד אישי
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון24/08/2008ויקי שלום
צורת הפין ומבנה הפין תלוי כמובן בכל ילד ולא ניתן להשוות.
יש לבחון כל מקרה לגופו-במידה ואתם חושבים כי יש עודף ניתן לחזור למוהל שמל את הילד/ ניתן לפנות לאורלוג ילדים לחוות דעת/ תוכלו לשלוח לי תמונות במייל.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ברית חוזרתקרן פ.10/08/2008
בני בן ה-7 חודשים הופנה ע"י אורולוג מומחה לניתוח MEATOMY כאשר המליץ באותה הזדמנות לתקן גם את עודף העורלה. הבנתי שהניתוח של הרחבת פית השופכה הינו פשוט. שאלתי היא לגבי הפרוצדורה השניה -האם היא מסוכנת? מה הסיבוכים? זה לא משהו שאמור להתסדר עם הזמן כאשר הפין גדל? איך זה קורה? האם מדובר ברשלנות של המוהל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תיקון?
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון10/08/2008קרן שלום
עודף עורלה לרוב מסתדר מעצמו כאשר הילד גדל ואיתו נמתח עור הפין.
יש עודף שמחייב תיקון ,לפי תאורך נראה כי הדבר בכלל לא הטריד אתכם ולא שמתם לב לכך.
יש לציין שהתיקון ברוב המקרים פשוט מאוד וללא סיבוכים.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה קורה אם עברו 8 ימים?שני06/08/2008
מהי עמדת ההלכה/התורה אם עברו יותר מ- 8 ימים מאז נולד התינוק ולא היתה כל סיבה לעכב את הברית (לא פג ולא צהבת וכו'). האם אפשר לעשות ברית?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מהר ככל האפשר
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון07/08/2008מזל טוב
ברית נדחת לא פוגמת בכשרות הברית,אך יש לבצע מיד כשאפשר.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סטיית איבר לאחר בריתמשה05/08/2008
בני עבר ברית לפני כשבוע לאחר הברית הבחנתי שהאיבר נוטה שמאלה כאשר העור סביב הפין לא סימטרי נראה שהחיתוך בצד השמאלי היה עמוק יותר מה שגורם לאיבר לנטוה שמאלה מה עליילעשות והאם עליי להיות מודאג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוקדם מידי
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון07/08/2008מזל טוב
מוקדם מידי כדי לבחון את מצבו של הפין.
סטיה קלה של הפין אינה משמעותית וברוב רובם של המקרים לא גורמת לבעיה תפקודית.
יש לתת לפין להחלים לחלוטין ואז להסיק מסקנות
הערכת מצב מחודשת בגיל 3-6 חודשים
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעיה דומה!
אמא מודאגת22/03/2011שלום, מה שמשה תיאר הוא בעיה זהה לחלוטין למה שאני מזהה אצל בני. זה בדיוק מה שאני מנסה להסביר כבר כמה שבועות לרופא ילדים ולרופא שמהל אותו אך לא מבינים את כוונתי!
בני כבר בן חודשיים וההטייה חדה שמאלה וגם אני רואה שיש א-סימטריה בחיתוך ונראה שזה מה שגורם להטיה. כאילו צד אחד "מושך" אותו יותר.
איך אפשר לתקן את זה. ההטייה מאוד משמעותית. האם יתכן שהיא נוצרה ללא קשר לברית?
כששאלתי את הרופא איך יתכן שלפני הברית לא היתה כל הטיה הוא טען שרק לאחר הסרת העורלה אפשר לראות את זה. האם הגיוני?...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעיה דומה! -לרוב מולד
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון26/03/2011שבוע טוב
סליחה על העיכוב המענה,
סטיה של הפין הינה לרוב מולדת ,אין כל משמעות לאיזה צד הפין נוטה, לרוב הדבר נראה יותר לאחר הברית.
אין צורך לתקן.
עם הזמן הנטיה הופכת לפחות משמעותית.
מזל טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מציצה - התועלת מול הסיכוןארי05/08/2008
האם התועלת מהמציצה כדברי חז"ל מוכרת לעולם הרפואה כיום?
האם רופאים מוהלים (ע"פ ההלכה) מבצעים מציצה וכיצד?
בתודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אמצעים סטרילים.
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון07/08/2008ארי שלום
ניתן לבצע ע"י שפורפרת פלסטיק חד פעמית.
אנני יכול לדבר בשם רופאים מוהלים מוסמכים אך הפעולה צריכה להתבצע בצורה המתוארת.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- העורלה והעטרהארי05/08/2008
שלום. ברצוני לשאול האם העורלה דבוקה לעטרה כמו "ציפורן לאצבע" (כהגדרת אחד המאמרים), או שיש הדבקה מסויימת שמופרדת בקלות? בתודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא בהכרח
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון05/08/2008ארי שלום
העורלה אכן דבוקה ברמות כאלו ואחרות ,לרוב ניתן להפריד בקלות ע"י בעל ניסיון.
בברכה
ד"ר ג'קסון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרדה של הרירת בפין חבוישרית02/08/2008
בני בן 7 חודשים לאחר הברית שביצע מוהל שהוא רופא הפין כל הזמן בפנים,השבוע הייתי אצל אותו מוהל והוא אמר שיש לו פין חבוי ועשה בצורה ידנית הפרדה של הרירית מישום שאמר שהיא דבוקה וטען שיראו יותר טוב את העטרה .נתן לי למרוח לו 3 ימים פולידין ואמר שיהיה קצת אדום אבל זה לא דם. בני צרח מכאבים כמו בברית היום אחרי 5 ימים המקום עדיין אדום ולא נראה טוב והתחיל דימום .אני מורחת מאז ויטה מרפן ולא רואה שינוי.מה עלי לעשות ומה אומר הדימום הזה?האם את ההפרדה הזו עושים ככה ללא שום הרדמה והאם זה היה נכון בכלל לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרדה
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון03/08/2008פעמים רבות כאשר הפין נחבה הדבר נגרם כתוצאה מהדבקות שאותה יש להפריד על מנת לחשוף את ראש הפין בשלמותו.
שיטת ההפרדה תלויה במבצע וכן הטיפול אח"כ-הכל לפי גישתו.
יכול להיות כי ההפרדה היתה קשה ולכן יש דימום אבל זה אמור להפסק.
בכל מקרה של חשש פני לאורולוג ילדים או חיזרי למוהל המבצע.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחרי הברית...גלית30/07/2008
שלום וברכה, רציתי להתייעץ איתך לגבי ברית שנעשתה לבננו לפני כשבוע וחצי. יום אחרי הברית המוהל הגיע להסיר את התחבושת ואמר לנו למרוח משחה על המקום מס' פעמים ביום, משחת ויטה מרפן. על הפין היתה מין תוספת בצבע לבן שחשבנו בתחילה שזו דלקת, אך מבדיקה שעשינו מול משפחה שעברה ברית לאחרונה הבנו שכך זה צריך להיות וזה צריך לחלוף כעבור מס' ימים. עברו כחמישה ימים והאזור נשאר עם קרום (לא יודעת איך לקרוא לזה) בצבע לבן, המוהל הגיע ורצה לדבריו למנוע הדבקה ורצה לבצע הפרדה בין הפין לבין ה"לבן" שהופיע על הפין. אנו לא אישרנו לו לבצע כי חששנו שזה יכאב לתינוק. היום כשבוע וחצי לאחר הברית זה עדיין קיים , אולי בכמות מופחתת, מיעוץ עם גורם רפואי נאמר לנו שזה אמור לרדת כעבור חודש ואם לא נצטרך להגיע למרפאה כירורגית להסיר את זה. שאלתי היא האם יש סיכוי שזה יירד לבד, היום אנו שבוע וחצי לאחר הברית. האם ניתן לתת למוהל כרגע להתערב שוב ולעזור בהפרדה כדי למנוע הדבקה או אולי בהסרת ה"לבן" <? איזה סוג של טיפול מבצעים חודש אחרי הברית במרפאה הכירורגית? האם זה בהרדמה? האם זה כואב לתינוק? האם חייבים? אשמח לעזרתך , מקווה שהסברתי את עצמי טוב. תודה מראש גלית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוקדם מידי
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון31/07/2008גלית מזל טוב
מוקדם מידי לבצע כל התערבות,
ההפרשה הצהובה הינה פיברין -חומר שמופרש ע"י הגוף במטרה להשלים את אזור החתך .
הפרשה זו טבעית ואינה דלקתית/מזוהמת.
פעמים יש צורך לנקות את האזור כדי למנוע הדבקות וזה חשוב.
אין כל צורךבהתערבות כירורגית בשלב זה .
נראה כי המוהל אכן יודע את עבודתו נאמנה אני מציע להמתין בסבלנות.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



