קשה לי :(

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • קשה לי :(
    הדר
    07/03/2010

    אני בת 25 ומעשנת קופסה וחצי ביום.
    מזה יומיים אני מנסה להפסיק לעשן, הדחף הפסיכולוגי קטן משחששתי.
    הבעיה שלי היא הלחץ בחזה, ההזעה, הסחרחורות וכאבי הראש שתוקפים אותי אחת לשעתיים שלוש.
    כמובן שיש לי גם חשק עז לעשן, אבל עליו אני יכולה להתגבר.
    אני חייבת לתפקד בעבודה במשך 12 שעות, וגם לנהוג לעבודה וחזרה, ולכן ניסיתי לשאוף מעט מאוד מהסיגריה רק שלוש פעמים כדי לבדוק אם זה מקל עלי לתפקד- וזה כן.
    אני יכולה להתמודד עם הלחץ הנפשי שהפסקת העישון, אבל קשה לי נורא עם הסחרחורות והבחילות.
    מישהו יודע אם זה נורמלי, אם זה אמור להפסק מתישהו?....
    תודה לכולם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קשה לי :(

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תופעות גמילה

    רמי רומנובסקי
    07/03/2010

    הדר שלום

    אני מבין את הקושי בו את נתקלת.
    הפסקת עישון היא הרבה יותר קשה אם עושים אותה באופן עצמאי ללא ידע או תמיכה מקצועית.
    תופעות הגמילה שאת חווה נובעות מניקוטין ובכך שאת לוקחת מה שאיפות את אמנם מקלה לרגע אך מקשה על עצמך לטווח הרחוק מכיוון שאת מחזירה את עצמך לנקודת ההתחלה.

    אם כבר ניסית לבד וללא עזרה או תמיכה עדיף להפסיק לגמרי ולקחת בחשבון שה 3 -4 ימים הראשונים יותר קשים, במסגרת מקצועית זה הרבה יותר קל ופשוט.

    כל טוב ובהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד משהו

    הדר
    07/03/2010

    רק כדי להרגיע את עצמי, האם התופעות האלה שכיחות בקרב מפסיקים?
    אני קצת בלחץ מהסחרחורות והלחץ בחזה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דעתי בעניין

    קרין
    07/03/2010

    היי
    הרשתי לעצמי לענות לך - אומנם אין לי יותר מדי ניסיון בנושא - אבל הפסקתי מזה 3 שבועות , בת 28 .
    ומה שנירא לי שהכל בראש שלך , אל תחשבי על זה יותר מדי , לא אמור להיות שום תופעות כאלו בהפסקת עישון , את מכניסה לעצמך לראש שזה כך ,ולכן כך את מרגישה , הכל פסיכולוגי , וטיפ קטן אולי.. תחשבי איך היית ליפני שהתחלת לעשן , שלא היית צריכה את זה כלל ושהרגשת מצויין..
    בהצלחה..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הכל בראש שלך?

    הדר
    07/03/2010

    זאת תגובה לא כלכך לעניין.
    הכל בראש, וגם בגוף.

    הגוף שלך נגמל מהניקוטין ועדיין דורש אותו. כל מה שאת מרגישה נובע מהצורך של הגוף את הניקוטין. זה יכול להמשך כמה ימים, ואם את מרגישה שזה מחמיר גשי לרופא משפחה.
    אל תעשני כדי להרגיע את הלחץ מכיוון שזה רק יגביר את הזמן בו יקח לך להגמל מהניקוטין.

    גם אני סבלתי מסטרס כשהפסקתי לעשן (עשר שנים, נקיה בריאה ומשוחררת!).
    פחדתי מהפסקת העישון יותר מהכל, הסיגריה היתה הדבר היחיד הקבוע והבטוח בחיי. ההפסקה עברה עלי ביסורים של בחילות ודפיקות לב מואצות, והרגשתי שכל העולם נגדי.
    גם אני חשבתי שעישון קל לטווח קצר יפתור את הבעיה, וזה עצר את החלמתי לשבוע נוסף של שחטה פה ושחטה שם.. כמעט ונפלתי בפח וחזרתי לעשן.
    אם כך, כשגאה בי המתח ונתקפתי סחרחורות פשוט ישבתי בפינה ונרגעתי, שתיתי כוס מים, מצצתי סוכרית מנטה ונתתי להתקף לעבור. בימים אחרי זה כבר יכולתי לצאת לריצות קלות עם הכלב, ובמהלך הזמן גיליתי חיים חדשים ונפלאים, הכביסה הריחה כמו כביסה והאחיינים לא החמיצו פנים כשבאתי לנשקם.
    אני מאחלת לך בהצלחה ומקווה שתצליחי, תנשמי, ותשמחי בחייך החדשים כלא מעשנת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה :)

    הדר
    07/03/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הגמילה

    רמי רומנובסקי
    08/03/2010

    הדר שלום

    הקשיים בגמילה מעישון מחולקים לשניים:
    א. תופעות גמילה מניקוטין - בעיקר בימים הראשונים, חשוב להבין איך עובד מנגנון ההתמכרות לסם ואיך משתחררים ממנו ומקלים על התופעות
    ב. היבטים נפשיים - תחושת הויתור, הלחץ, אי הידיעה וכל הסובב את הנושא - מנסיוני זה הצד המשמעותי יותר מבין השניים.
    אני ממליץ לך לקרוא את "הדרך הקלה להפסיק לעשן" של אלן קאר הוא נותן הסבר מקיף על השניים והופך את ההפסקה להרבה יותר קלה ואפקטיבית

    כל טוב

    רמי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ?

    שחף אשכנזי
    25/03/2010

    הי איילי,

    פורום זה מנוהל על ידי ועל ידיי רמי רומנובסקי.
    כתיבת דברים מאד לא מדוייקים בשילוב נסיון להשתמש בפורום למטרת שיווק בלבד, תוביל בעתיד למחיקת התגובה כולה.

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא מדוייק

    רמי רומנובסקי
    25/03/2010

    כמעט ולא ידוע על שום סיכון בריאותי בהפסקת עישון מיידית.
    כמו כן הקשר בין עישון ובין שגרת חיים לחוצה הוא אשלייתי, שוב בספר של אלן קאר מרחיבים על הנושא.
    ישנם הרבה מיתוסים בנושאים אלו רובם לא נכונים, אני ממליץ לקבל המלצות וחוות דעת בנושא מאנשי מקצוע מנוסים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איילי!

    מישו
    28/03/2010

    גם אני התנגדתי להפסקת עישון מיידית כי חשבתי שאוכל להפחית באופן הדרגתי, אך הפסקה מיידית היא הדרך שבה בחרתי לבסוף לאחר נסיונות כושלים בהם הבנתי כי אין ממש דרך אחרת. המקרה המצער של מוות שאתה מתאר כאן, לא נגרם מהפסקת העישון כי אם משנות העישון שקדמו להן, והרי ידוע שתהליכי שיקום נמשכים שנים. ומקרה זה היה נמנע אם ההסתגלות לכושר הייתה הדרגתית; לא אם הגמילה לא הייתה מיידית! אני עוסק בפעילות ספורטיבית עוד מהזמן שעישנתי ומודע מאד להשלכות, וגם לאחר שהפסקתי, עדיין אני סובל מהקשיים שהותיר בי העישון גם אני חש בשיפור...ההבדל כעת, הוא שהכנסתי את עצמי למגמת שיפור בריאותי, ולא להיפך; זהו הבדל מאד מהותי.

    הכי קל להאשים את הגמילה, אך אין זה נכון, ומבחינת המנעות מסכנה הנשקפת מעישון, גמילה מיידית היא הדרך היחידה. כל נזק שנגרם לאחר הגמילה הינו תוצר של העישון עצמו ולא של הגמילה מעישון!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו