מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הנחת ראשהדס14/06/2011
שלום!
הבת שלי בת חצי שנה, מתוקה ולא נחה לדקה , התחילה לזחול ברוורס, עומדת עמידת 6 ומתנדנת כך, אוהבת מאוד להיות על הבטן אך לא מסוגלת להניח את הראש ולנוח כשהיא על הבטן, גם כשהיא עלי היא לא מניחה את ראשה על כתפי... האם זה תקין? מוכר לכן? האם יש תרגיל שאוכל לעשות על מנת שתנוחה כזו תהיה עבורה פשוטה יותר ומוכרת?
תודה מראש
הדס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספת קטנה
הדס14/06/2011שכחתי להוסיף שהיא מתהפכת בחופשיות לשני הצדדים כבר מגיל 4 חודשים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההנחת ראש - תגובה
אורנה עטאר14/06/2011הדס שלום,
לפעמים יש קשר בין קושי בהנחת ראש לזקיפה מוגברת של זוקפי הגב. האם את מרגישה זאת?
בכדי לטפל בזקיפת יתר אנו צריכים למעשה להוריד מתח מבית החזה ולהרפות את הזוקפים כך שגם כפיפה תתאפשר ואז בתך תניח ראש.
אני אכתוב כאן כמה תרגילים, אך במידה ותראי שאת מתקשה להגיע לתוצאות רצוי לראות מדריכה להתפתחות תינוקות לאבחון מדוייק יותר ותרגילים בהתאם.
1. כשהיא על הגב להרים את הרגליים לכיון הראש ולהוריד - לוודא כי הגב מתעגל ולעזור לו להתעגל ע"י יד על טוסיק כשאת מרימה את הרגליים לאט לאט ולחזור על זה כמה פעמים.
2. טפיחות על בית החזה בכל מנח אפשרי. טפיחות נוכחות. לחיצות על בית החזה ולהניע את בית החזה למטה ולמעלה. את יכולה לעשות זאת כשהיא שוכבת על הגב, כשהיא שעונה עלייך וכו'.
תעדכני איך הולך.
בברכה,
אורנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
הדס15/06/2011תודה על התגובה המהירה(:
אנסה את התרגילים ואעדכן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התינוק צועק הרבהענת14/06/2011
שלום
התינוק שלי בן 6 חודשים ושבועיים, מתהפך ללא קושי לשני הצדדים והתחיל בימים אלו לזחול חופשי.
הבעיה שמטרידה אותנו היא שהוא צועק המון, בהתחלה הוא רק השמיע יותר את הקול שלו, דיבר יותר, אך פתאום הדיבור הפך לצעקות וזה קורה בעיקר כשהוא משחק עם חפצים ואז בהתלהבות המשחק הוא גם צועק.
מה אפשר לעשות כדי שהוא לא יצעק?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התינוק צועק הרבה - תגובה
דבי גרוס דולב14/06/2011הי ליאת
לא נראה לי שיש מה לעשות על מנת שלא יצעק. מדובר גם בגיל, גם בטמפרמנט וגם בגילוי הקול.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תנועת ציר ושכיבה על הבטןרויטל14/06/2011
היי לכולכן
בתי בת 4 חודשים ועשרה ימים כשהיא שוכבת על הגב ולא משנה היכן אם זה באונברסיטה ואם זה במיטה כשהיא הולכת לישון תמיד אראה אותה במצב מאוזן היא דוחפת עם הכפות הרגליים ומסתובבת ציר של כמעט 180 מעלות או שאם היא בעגלה היא דוחפת עם הרגליים ומגיעה לראש העגלה על מה הדבר מרמז ? האם זאת התקדמות לשלב נוסף ? האם זה מתאים לגילה ? ד"א יש לציין ששכיבה על הבטן לישון היא לא אוהבת אך בהחלט אם אני שמה אותה על הבטן היא מרימה יפה את הראש אם זה קדימה ואפילו אם אני מעליה היא מסתכלת וגם לצדדים כמעת יותר מ90 מעלות אך מחזיקה מעמד כשהיא שוכבת על הבטן לא יותר מ 10 דקות ומרכינה את ראשה ובוכה מחוסר אונים מרכינה את ראשה אך מסרבת להניח את ראשה כאילו ניראה כי השרירי שלה מתוחים אני אפילו עוזרת לה להניח את הראש ושמה לה מוצץ ומניחה את כף ידי על ראשה ומסובבת בעדינות את ראשה הצידה במטרה שתשכב היא נרגעת מהמוצץ אך מסרבת להניח את ראשה ודוחפת את הראש בהתנגדות כלפי מעלה כאילו לא נוח לה מה אני יכולה לעשות אילו תרגילים? והאם אנסה להשכיב אותה על הבטן כשהיא רדומה לגמרי וזה אכן יקרה, האם זה יעזור לה להתרגל לכך ? או מכיון שהשרירים גם כך רפויים כשהיא ישנה זה לא יתרום .אשמח לתשובתך המהירה כי לגבי השכיבה על הבטן מציקה לי מתחילת היוולדה ואל תשכחי את שאלתי הראשונה תודה שוב ד"א שאלה קטנה נוספת האם זה בסדר שהיא עדיין לא מתהפכת מהבטן לגב ?היא עושה זאת רק בגלל שלא נוח לה התנוחה הזאת אז היא מטה את כל המשקל שלה על צד אחד ומתהפכת האם זה גם משהו ?או שזה מכייון שאין לה כוח להיות מספיק זמן על הבטן אז היא עושה זאת . שוב תודה וסליחה על שעיפתי אתכם בקריאה מרובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תנועת ציר ושכיבה על הבטן - תגובה
דבי גרוס דולב14/06/2011הי רויטל
מה שאת מתארת נשמע מתאים לתינוקות בעלי מתח רב בשרירי הגוף. חוסר השקט, הדחיפה עם הרגליים,התנועה המתמדת ובעיקר הקושי להניח את הראש עלולים להעיד על כך.
השכבה לישון על הבטן יכולה בהחלט לעזור מעט כי אז השרירים מספיק רפויים על מנת לנוח שם אבל לדעתי מה שיותר נדרש הוא לבדוק האם יש טונוס שרירים מוגבר וגם ללמוד תרגילים כיצד להרפות את גופה של ביתך ולאפשר לה התפתחות נינוחה וגם נכונה. אשמח לעזור.
וזה בסדר שביתך אינה מתהפכת עדיין, שלב זה מתרחש בין 4-6 חודשים אבל חשוב תחילה שתהיה שכיבה נינוחה על הבטן.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עצירות מתמשכת אצל תינוק בן שנה ו5פזית13/06/2011
היי
בני בן שנה וחמישה חודשים , סובל מזה כ חצי שנה מעצירות קשה , כיום מטופל בשמן פארפין , אבילק , נורמלק ואבקה פרוביוטית על בסיס יומיומי ,
1)כיצד מגיעים למצב של צואה ללא משלשלים ?
2)האם אין חשש לטיפול יומיומי ומתמשך במשלשלים ?
בברכה
פזית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עצירות מתמשכת אצל תינוק בן שנה ו5 - תגובה
דבי גרוס דולב14/06/2011הי פזית
פורום זה עוסק בהתפתחות מוטורית בלבד ולכן לא אוכל לעזור.
אני, באופן אישי, הייתי נעזרת ברפואה אלטרנטיבית המותאמת לתינוקות במקרה כזה.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשזיפים מיובשים
איריס15/06/2011שלום לך , את יכולה לקחת 2-3 שזיפים מיובשים ולהשרות אותם עם מים חמים למשך הלילה ובבוקר שהילד ישתה. אם עוד אוכל גם בקבוק את יכולה לשים את זה במקום המים הקרים.
אני משתמשת ב"פטנט" הזה עם הבת שלי שהיא בת שנה וזה עובד יופי
רפואה שלמה
איריס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תודהסיון12/06/2011
היי דבי,
אני רוצה להודות לך על התרגילים, הם עזרו לי מאוד ובהחלט רואים שיפור משמעותי.
היא מרימה את הראש די גבוה, נשארת רבע שעה לערך רצוף על הבטן, ישנה לרוב על הבטן (לא בלילה) ואף מותחת ידיים לצעצועים. היא עדיין מושיטה את הידיים לאחור מידי פעם, אבל פחות.
תודה, סיון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תודה - תגובה
דבי גרוס דולב14/06/2011הי סיוון
אני שמחה מאוד לשמוע ואשמח לעזור גם בהמשך אם יתעורר הצורך.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התלבטות לגבי מוצץ..מירי12/06/2011
שלום רב!
בתי בת שנה ותשעה חודשים מבקשת בזמן האחרון מוצץ. כתינוקת היא סירבה לקחת מוצץ (למרות שניסינו את כל השיטות, המוצצים, הדרכים וכו') וכלום לא הועיל. היא למדה להרגיע את עצמה לבד, להירדם לבד ותמיד דחתה את המוצץ עד לאחרונה. בבית הוריי היא מצאה מוצץ (אחד מאלו שניסינו בעבר) והחלה לשחק איתו ולהשתמש בו לסרוגין. בבית היא כל הזמן רוצה מוצץ ומבקשת ואנחנו מאד מתלבטים בעניין וחלוקים בדעותינו. נשמח לעזרה
מירי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התלבטות לגבי מוצץ.. - תגובה
דבי גרוס דולב14/06/2011הי מירי
אין תשובה אחת לשאלתך מכיוון שלא מדובר בחוקיות חד משמעית. ישנם הורים שהיו "זורמים" עם הילד ורצונותיו וכאלה שלא.
אני, באופן אישי, הייתי מנסה למנוע זאת מהילדה גם בשל גילה, גם כי אני בטוחה שהיא לא באמת זקוקה למוצץ וגם כי אני כבר יודעת שהיא יודעת להשיג את השקט שלה ללא עזרת המוצץ.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלות לגבי התהפכות..טלטוש11/06/2011
התינוקת שלי בת חצי שנה. לאחרונה למדה להתהפך מהבטן לגב. היא מתהפכת תמיד על צד אחד. יש לי כמה שאלות בנושא:
1. איך אני יכולה לגרום לה להתהפך גם לצד השני?
2. מאחר והיא "גילתה" שהיא יכולה להתהפך, ברגע שאני מניחה אותה על הבטן היא ישר מתהפכת. איך אפשר לגרום לה להישאר יותר על הבטן כדי לא לפגוע לה בהתפתחות וכדי שתתחיל לזחול?
3. היא מסתובבת על צירה, כשהיא שוכבת על הגב היא יכולה לשכב קצת על הצד ולשחק, אבל עוד לא מתהפכת מהגב לבטן, איך אפשר לעודד אותה להתהפכות והאם זה נורמלי שהיא עוד לא מתהפכת?
סליחה על כל השאלות. תודה רבה..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלות לגבי התהפכות.. - תגובה
דבי גרוס דולב14/06/2011הי טלטוש
כדי לעודד התהפכויות לשני הצדדים ודרך שני צידי הגוף את מוזמנת לתרגל תרגילי התהפכות המופיעים בפורום זה.
כשתינוק לומד להתהפך לצד אחד הוא מרבה לממש זאת ואין מקום לדאגה שכן בקרוב יהיו התהפכויות לשני הצדדים והדבר יתאזן.
זה תקין ומוכר כשלתינוק יש רגרסיה בהתהפכויות וזאת בעיקר כי הגוף "עסוק" במימוש השלב החדש שלמד זה עתה.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההי דבי
טלטוש14/06/2011הי דבי, אני לא מוצאת בפורום את התרגילים שציינת. את יכולה לשלוח לי את זה בלינק או להסביר לי היכן לחפש? תודה רבה..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נסיעה לחו"לבת שבע קריכלי11/06/2011
שלום רב, בעלי ואני נוסעים לחו"ל לשבוע ביום שני הקרוב. בננו בן 9 חודשים נשאר עם הורי, הוא מכיר אותם היטב. אירגנו את חפציו האישיים והצעצועים בבית הורי כך שירגיש בנוח. אנחנו לוקחים את המחשב הנייד איתנו וניהיה בקשר דרך הסקייפ. שאלתי היא: האם לדבר עם בננו דרך הסקייפ או עדיף שלא יראה אותנו כל השבוע (דבר שיקשה עלינו ועליו לדעתי), או עדיף שישמע אותנו דרך הטלפון (עדין לא מבין כל כך מזה טלפון אך כן מבין את התמונה שרואה בסקייפ). אשמח לתשובה בהקדם האפשרי. תודה מראש בת שבע
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נסיעה לחו"ל - תגובה
אורנה עטאר11/06/2011בת שבע שלום,
אנו לא עוסקים בנושאים אלו ואני אייעץ לך כאם ולא כמדריכה.
לראות או לדבר איתו יענה על הצורך שלכם ולא שלו. ייתכן וזה יקשה עליו לראות אתכם וייתכן ולא - לא ניתן לצפות זאת. עשו דברים לפי איך שאתם מרגישים ובמידה וההורים יגידו שהם רואים שזה קשה לו תשנו בהתאם.
תהנו בחול.
אורנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנסיעה לחו"ל - תגובה
דבי גרוס דולב12/06/2011הי בת שבע
לצערי אני לא יכולה לענות לך מכיוון שאני עוסקת בהתפתחות מוטורית. נסי אולי בפורום פסיכולוגיה התפתחותית.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיוך חברתישרית10/06/2011
שלום לכן
לפני כשבועיים שאלתי אותכן על ביתי שחייכה מעט והיום היא בת חודשיים מחייכת אלי יותר
ולפעמים(בבוקר) גם לאחיה , עם זאת לאנשים אחרים היא לא מחייכת , האם צריך לבדוק אותה? ומה זה אומר שבגיל חודשיים מודעת לידיים שלה היא עדיין לא מגיעה עם הידיים לקו האמצע, ומרבה לגעת בפנים שלה, מה דעתכן?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיוך חברתי - תגובה
דבי גרוס דולב11/06/2011הי שרית
כל מה שאת מתארת נשמע לי תקין ולא מעורר דאגה, גם החיוך וגם נושא קו האמצע.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זחילה אצל תינוקת בת 10 חודשיםשלי09/06/2011
שלום, בתי בת 10 חודשים, עדיין לא זוחלת, יושבת לבד, מתהפכת כמעט לבד, צריכה קצת עידוד. היא אף פעם לא אהבה להיות על הבטן, אני עובדת איתה כל יום על עמידה על הברכיים וידיים מקדימה, היא קצת מתנדנדת ופשוט קורסת קדימה. מה אני יכולה לעשות כדי לעודד זחילה? והאם זה נורמלי שהיא יושבת יציב אך לא זוחלת?
אשמח לעזרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זחילה אצל תינוקת בת 10 חודשים - תגובה
דבי גרוס דולב09/06/2011הי שלי
נשמע שלביתך יש עיכוב וקושי בסיסיים שלא טופלו מספיק. הבסיס הוא שכיבה על הבטן ואת מציינת שהיא עדיין לא אוהבת את זה. בהמשך נרצה לראות התהפכויות סדירות וקבועות עד גיח חצי שנה ולאחר מכן אפילו בלי עידוד. על סמך שלבים אלה מתחילה זחילה מבוססת. לי נשמע שיש לביתך קושי מוקדם מזה של הזחילה ולדעתי חשוב לאבחן אותו ולטפל בו ומתוך כך בזחילה.
כמו כן, חשוב מאוד לא להושיב תינוק לפני שלמד לעשות זאת בעצמו, הושבה כזו עלולה לגרום אף היא לשיבושים ועיכובים.
המלצתי החמה היא לשקול אבחון מעמיק וספציפי שילמד אתכם מה מקור הקושי של ביתכם וכן תרגילים לתרגול ביתי יומיומי. חשוב לציין שקושי בסיסי לא מטופל ממשיך ומלווה את התינוק לפעמים בשלבים מאוחרים של ההתפתחות.
אשמח לעזור אם תרצו בכך.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 7.5 חודשים טרם זוחלאני09/06/2011
שלום בני בן 7.5 חודשים.
שוכב בקלות על הבטן, מתהפך חופשי לשני הכיוונים ולכל הצדדים, עולה המון על שש ומנענע, מסתובב סביב עצמו. זוחל הרבה אחורה (כבר חודשיים וחצי רק אחורה!!!), פעמים ספורות הצליח באופן מוזר להתקדם קדימה במעין קפיצות - כששמנו לו לפטופ כגירוי (כנראה עושה לו את זה (:).
אך אינו מצליח לזחול קדימה עדיין. נראה שיותר עושה כל מיני תרגילי אקרובטיקה..
הוא עולה לאחרונה הרבה לעמידת דב, אינו מתקדם ככה אך נשאר בעמידה הזו כמה שניות ויורד.
לכאורה נראה שהתפתחותו בסדר, אך יחסית לעצמו חודשיים וחצי שלמים אינו מצליח להתקדם קדימה והוא מתוסכל נראה לי.
ניסיתי לעשות לו תרגילי דחיפה כששוכב על הגב ובהצמדה לקיר, אך ללא הועיל.אני
מה דעתך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 7.5 חודשים טרם זוחל - תגובה
דבי גרוס דולב10/06/2011הי אני
בנך מתפתח טוב ויפה לגילו וזה נכון שיחסית לעצמו הוא מתעכב עם הזחילה אבל באופן כללי זחילת 6 יכולה להגיע גם עד גיל 10 חודשים, כך שאין מקום לדאגה או צורך בתרגול מיוחד. דרך ההתנסויות שלו הוא יגיע בסוף לזחילה.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 7 חודשים מתעוררת המון בלילהמאיה09/06/2011
שלום,
בתי בת 7 חודשים ישנה בחדר עם אחיה בן ה3.
הילדה משנולדה נרדמת לבדה ללא צורך בעזרה שלנו. אנו שמים אותה באותה שעה 20:00-20:30 במיטה עם מוצץ והיא נרדמת יחסית מהר.
אך משום מה היא כל הזמן מתעוררת, ולא רק בשביל המוצץ אם כי גם לפעמים בשבילו, אך יש מס' פעמים שאני באה לשים לה מוצץ והיא לא רוצה, היא בוכה, מתחילה לקשקש איתי, ועירנית לגמרי וקמה בשעות 05:00 -6:00 בערך . יש לציין שיש לה סדר יום קבוע, שעות פחות או יותר קבועות לאוכל .
מה עושים, אנחנו מותשים וגם הם מעירים אחד את השני ?
תודה מראש
מאיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת 7 חודשים מתעוררת המון בלילה - תגובה
דבי גרוס דולב10/06/2011הי מאיה
אני לא מומחית בעינייני שינה ולכן לא אוכל לעזור, אנא נסי בפורום שינת תינוקות.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת שנה ועוד לא צמחו לה שינייםילנה08/06/2011
שלום בתי בת שנה ועדיין לא צמחו לה שיניים כבר מספר חודשים שהיא מגרדת חזק אבל לא יוצא כלום האם זה תקין האם יש מקום לדאגה ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת שנה ועוד לא צמחו לה שיניים - תגובה
דבי גרוס דולב08/06/2011הי ילנה
פורום זה עוסק בהתפתחות מוטורית בלבד ולכן לא אוכל לענות. אנא התייעצי עם רופא שיניים לילדים.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בגיל שבועייםעמית07/06/2011
זה טבעי שתינוק ישן כ"כ הרבה במשך היום? חוץ מבערבים שאז הוא כל הזמן צורח מגזים אני שמה לב שרוב שעות היום הוא ישן. זה נורמאלי?
(בלילה מתעורר לאכול כמעט כל שעתיים).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בגיל שבועיים - תגובה
דבי גרוס דולב07/06/2011הי עמית
בגיל זה לגיטימי ותקין שתינוק ישן שעות רבות כ"כ, תהני מזה (-:
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיכול להיות גם
שגית08/06/2011שבגלל שבערבים הוא מותש מהגזים אז הוא משלים את השינה במשך היום לא?
את נותנת לו משהו נגד הגזים? כי אני התחלתי להשתמש בגרפווטר וזה מאוד עוזר לקטן שלי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 7 חודשיםשרית07/06/2011
שלום בני בן 7 וחצי חודשים (כמעט), החל להתהפך בטן גב בגיל 4 חודשים וגב בטן לשני הכיוונים בערך בגיל 6 חודשים, התחיל לזחול גחון ועכשיו זוחל חופשי...מוחא כפיים ודי מפותח לגילו, אך הוא לא מתיישב וגם לא מנסה להתרומם כאשר הוא על הגב..באיזה גיל הם צריכים כבר ללמוד להתיישב לבד???
כאשר הוא שכוב בעגלה במצב של חצי שכיבה אז הוא כן מתרומם לכיוון ישיבה.
עוד שאלה נוספת מתי הם אמורים להתרומם לכיוון מצב של זחילה על שש???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 7 חודשים - תגובה
דבי גרוס דולב07/06/2011הי שרית
התיישבות עצמאית מגיעה מתוך עמידת 6 ו הטיית הטוסיק לאחור. אם בנך זוחל בנתיים רק זחילת גחון הרי שמשם לא תתחיל התיישבות.
בנוסף, התרוממות משכיבה על הגב דרך שרירי הבטן איננה בריאה ולא נכונה מבחינה התפתחותית לכן אין צורך לצפות לזה או לעודד זאת.
עלייה על 6 וזחילה על 6 אמורות להתרחש עד גיל 10 חודשים.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)
