מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תינוק שאינו אוכל לבדאליהו10/05/2011
הבן שלי בן שנה. הוא לא אוכל ולא מכניס לפה שום דבר מלבד האצבעות שלו. אני רוצה לציין שלא נראה לי שיש לו בעיה מבחינת מוטוריקה מפני שהוא כן מכניס אצבעות לפה כאשר הוא מעוניין בכך וגם האחזית צבת שלו טובה. הוא לא מכניס לא אוכל וגם לא צעצועים וזה נראה לי ממש לא הגיוני.
גם בקבוק הוא לא תופס בעצמו. מה זה יכול להיות?????* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק שאינו אוכל לבד - תגובה
דבי גרוס דולב11/05/2011הי הודיה
אני לא מכירה את הכל התמונה המלאה של התפתחות בנך אבל אם הוא לא מסכים להכניס אוכל לפיו אבל כן מכניס אצבעות וכן אוכל בלי בעיות הרי שמדובר בעניין התנהגותי בלבד ולא מוטורי. אנו עוסקות רק בתחום המוטורי ולכן כדאי אויל להתיעץ בפורום פסיכולוגיה התפתחותית.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן שנתיים פוחד וקופץ מרעשיםשלי מור09/05/2011
בני בן שנתיים , התפתחות תקינה ככל הנראה - מבטא עצמו יפה ואומר 1-2 מילים.
שמנו לב כי כשיש רעש כמו מכונית חולפת או סתם בלי משהו ספציפי הוא הופך חרדתי מאוד ונצמד אלי ואומר במין בעתת בהלה "פוחד אמא" ..
אנו משתדלים לפי המלצת הגננת והסביבה להרגיע ולא לעשות סיפור יותר מדי..אך זה ממש מעיק ומתגבר. נראה כי הסף גירוי שלו ממש גבוהה לרעשים ופחדים.. אגב, הפחד הוא לא ממשהו ממש ספציפי כגון מפלצות וכדו'...
זקוקה לעזרה! (בכל מקרה אני ממתינה לתור בהתפתחות הילד אך אשמח להמלצה בנתיים!)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן שנתיים פוחד וקופץ מרעשים - תגובה
דבי גרוס דולב09/05/2011הי שלי
פורום זה עוסק בהתפתחות מוטורית ולכן לא נוכל לעזור לך. אנא נסי בפורום פסיכולוגיה התפתחותית.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק מתלבש לבד ?טלי09/05/2011
יש לי תינוק בן שנה.
הוא מנסה להתלבש לבדו.
יושב על השטיח ויכול במשך שעה שלמה בסבלנות פילאית ללבוש על הראש חולצה ולהוריד, על הרגל מלביש מכנס ומוריד וככה חוזר חלילה... גרביים, נעלים, אפודה, מעיל וכו'...
זה לא מוקדם עדיין?
אציין שבשאר תחומי ההתפתחות שלו הוא איטי (כרגע בן שנה ושלוש) ועדיין לא הולך ולא מדבר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק מתלבש לבד ? - תגובה
דבי גרוס דולב09/05/2011הי טלי
אין גיל מוקדם מידי לנסיונות כאלה וזה לא נשמע לי בעייתי בכל מקרה.
כדאי דווקא לשים דגש על התפתחות מוטורית טובה ולראות שבנך בדרך להליכה.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך להרדים תינוק סרבן מוצצים?טושה09/05/2011
שלום, בני בן ארבעה חודשים, מתוק וחייכן. במהלך היום כמעט ולא ישן מלבד תנומות קצרות פה ושם שבהן הוא נרדם על הידיים תוך כדי הליכה ונענוע.
הוא סרבן מוצצים מן ההתחלה וניסינו סוגים רבים ללא הצלחה.
לתקופה מסויימת הוא לקח מוצץ וזה הרגיע אותו מאד אך שוב דוחה אותו.
בלילה אני רוצה להרגיל אותו להירדם במיטה, אבל הוא צורח מאד ושום דבר לא מרגיע. לא ליטופים לא דיבורים או שירים.
איך אני יכולה להרגיע אותו בדרך שבה הוא ימשיך לשכב במיטה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך להרדים תינוק סרבן מוצצים? - תגובה
דבי גרוס דולב09/05/2011הי טושה
מה שאת מתארת אופייני לגיל זה שבו לתינוקות עדיין קשה להירדם לבד וללא תנועה.
הדרך היחידה להרגיל לשינה עצמאית היא לעשות החלטה חד משמעית בה מניחים את התינוק במיטתו בשעת השינה , מרימים כשמתחיל בכי ומחזירים למיטה, כך שוב ושוב יום אחרי יום עד שההרגל מתבסס. לדעתי בגיל זה עדיין לא מתאים להשתמש בדרך זו אבל אין דרך אחרת. אני הייתי מחכה עם זה עוד קצת עד שהתינוק יהיה יותר תנועתי, ישלוט בתנועותיו ויתרגל לעולם.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הליכהלילי04/05/2011
שלום,
ברצוני לדעת מהו טווח גילאים תקין להליכה אצל תינוקות?
בתודה וכל הכבוד על הפורום המוצלח,
לילי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הליכה - תגובה
דבי גרוס דולב05/05/2011הי לילי
טווח גיל ההליכה העצמאית הוא בין גיל שנה ולשנה וחצי.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הבאת ידיים לקו האמצעורוניקה04/05/2011
שלום רב!
התינוק שלי בן 8 שבועות, כבר מתהפך מהבטן אל הצדדים והגב, זוחל גחון, מוצץ ידיים, אך לא שמתי לב שהוא מביא אותן לקו האמצע.
השאלה באיזה גיל הוא אמור לשלב אותן בקו האמצע והאם זו יכולה להיות בעיה?
אודה על תגובה מהירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הבאת ידיים לקו האמצע - תגובה
דבי גרוס דולב05/05/2011הי ורוניקה
הבאת ידיים לקו האמצע בשכיבה על הגב מתחילה סביב גיל 2-3 חודשים.
מה שחשוב לראות לפני זחילת גחון הוא שכיבה נינוחה על הבטן, הרמת ראש ולאחר מכן התהפכויות.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלוש שאלות -תינוק בן 5 חודשיםענת04/05/2011
שלום!
בני בן 5 חודשים
1. האם כדאי לחשוף אותו לטלוויזיה? יש דיסקים של בייביאנשטיין מגיל 0! האם מומלץ?
2. מאיזה גיל אפשר להושיב אותו? ומתי אפשר לשים אותו בטיולון ולעלות קצת את המשענת (כך שלא יהיה במצב שכיבה מוחלט)
3. מהתחלה השכבנו את התינוק לישון מאוחר בלילה, הוא הולך לישון איתנו ב11 בלילה והוא קם בעשר בבוקר (אחרי שקם בשש לאכול בקבוק). אני רוצה עכשיו לקראת החזרה לעבודה והכניסה שלו לגן, להקדים לו את השעה, לפחות לתשע בלילה. איך עושים זאת? (מנסים כבר שבוע וזה לא מצליח).
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלוש שאלות -תינוק בן 5 חודשים - תגובה
דבי גרוס דולב04/05/2011הי מאי
1. ההמלצה היא לא לחשוף תינוקות לטלוויזיה לפני גיל שנה ולפי דעתי האישית גם לאחר מכן אין בכך אף צורך (חוץ מזה של ההורים...). לטלוויזיה אין אף תרומה להתפתחות התינוק, להיפך, היא רק מזיקה, כ"נל לגבי קלטות.
2. כל עוד התינוק לא מתחיל לעלות על 6 ומנסה להתיישב כדאי להמשיך בהשכבה בזווית של 180 מעלות או קרוב לזה. הטיית הגוף לישיבה לפני שהוא מוכן לזה עלולה לגרום לשיבושים בהתפתחות המוטורית.
3. לצערי אין לי פתרון קסם לבעיה זו. צריך להתחיל בהדרגתיות להשכיב יותר ויותר מוקדם ובמקביל להעיר את התינוק מעט יותר מוקדם עד שיתרגל לזה.
בהצלחה!
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה! ועוד שאלה
ענת05/05/2011התחלתי לפני חודש בטעימות. הוא לא אוכל יותר מכפית ביום.
בביקורת אתמול בטיפת חלב האחות אמרה לי שהוא לא עולה במשקל וכדאי להכנס בקצב לעניין הטעימות ושעד סוף החודש הוא צריך לאכול מנה של ירקות טחונים במקום בקבוק.
השאלה היא - איך אני יודעת כמה אוכל טחון הוא אוכל בארוחה? האם 120 מ"ל של תחליף חלב אם שווים ל 120 מ"ל של אוכל טחון? איך למדוד את האוכל הטחון? (חשבתי לשים בבקבוק ואז לשפוך לצלחת.... או שיש פתרון יותר טוב?)
רק להזכיר הוא בן 5 חודשים, שוקל 6300 ואוכל 120 בכל ארוחה (אוכל כל 3 שעות)
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה! ועוד שאלה - תגובה
דבי גרוס דולב05/05/2011הי מאי
אני לא עוסקת בנושאי תזונה אלא בהתפתחות מוטורית בלבד אבל חייבת להגיד שגיל 5 חודשים הוא קצת מוקדם מכדי "להכנס לקצב" בענייני המוצקים או לדאוג בעינייניהם,
יש תינוקות שלוקח להם יותר זמן להתרגל למוצקים.
ליתר שאלותייך אנא התייעצי בפורום תזונת תינוקות.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תגובה לתשובתךרויטל04/05/2011
דבי ראשית המון תודה על התיחסותכם והסבלנות שאתם מעניקים מכל הלב ורואים זאת במתן התשובות המפורטות .
כמו כן רשמתי מס שאלות בהקשר לתרגילים שרשמת לי (בלחיצה על הוספת תגובה )אבל אני לא רואה שזה מופיע עכשיו נכנסתי שוב להוספת הודעה חדשה וזה כן מופיע אני יכולה להרים אלייך פון? זה יהיה הרבה יותר מהר וקל עבורי במקום לרשום שוב את המגילה
תודה וסליחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה לתשובתך - תגובה
דבי גרוס דולב04/05/2011הי רויטל
את יכולה ליצור איתי קשר טלפוני לאחר השעה 8.30 בערב.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינהמילה03/05/2011
בני בן 7 חודשים לאחרונה(חודש בערך) מרבה להתעורר בחצות 00:00 ומתקשה לחזור להירדם לבדו, ואז אני מרימה אותו ונותנת לו בקבוק, לפעמים מנסה להקדים בלי בקבוק אך לא תמיד הולך, וגם שמצליח להירדם מתעורר שוב כמה וכמה פעמים לפעמים גם כל חצי שעה עד 4 לפנות בוקר וב 4 נירדם שוב עד 7:00 בבוקר
יש איזשהי דרך לגרום לו להפסיק את ההתעוררות כל חצי שעה שעה
אציין שהולך לישון ב 20:00 בערב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינה - תגובה
דבי גרוס דולב05/05/2011הי מילה
אני לא עוסקת בנושאי שינה, אנא נסי בפורום שינת תינוקות.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עיכוב בתחילת הדיבור.אור03/05/2011
שלום,
בתי בת שנה וחמישה חודשים.
במהלך כל הימים, בגן ואיתנו ההורים, היא שומעת עברית.
היא גם חשופה לשפה הרוסית יומיים, שלושה בשבוע- אמי מגיעה אחה"צ ומדברת איתה רוסית.
בתי כלל לא מנסה להתבטא במילים, ומביעה את עצמה רק בתנועות גוף או בצעקות.
גם כשהיא אומרת משהו, היא אומרת את המילה "בדרך שלה" למשל (בקבוק היא מכנה "בו", פרח זה "פואה" ועוד).
איך ניתן לעזור לה להתחיל לבטא מילים בצורה נכונה והאם הרוסית מעכבת את הדיבור?
(אמא שלי יכולה לדבר איתה גם בעברית).
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עיכוב בתחילת הדיבור. - תגובה
דבי גרוס דולב04/05/2011הי אור
פורום זה עוסק בהתפתחותמ וטורית ולכן לא אוכל לענות לך, אנא נסי בפורום של קלינאית תקשורת.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינויים בדפוסי השינהלילי03/05/2011
שלום,
בני בן 11 חודשים ובעבר ידע לישון יפה.
עכשיו הוא מתקשה להירדם, לפעמים הוא מתיישב במיטה כשעיניו עצומות ומפיל את עצמו לצדדים שונים של המיטה. הוא גם בוכה יותר.
אמרו לי שזה יכולה להיות השפעת צמיחת השיניים...
השאלה האם זה אופייני לגיל? האם זה תקין?
אציין שאין לו בעיות רפואיות כלשהן...
בתודה,
לילי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינויים בדפוסי השינה - תגובה
דבי גרוס דולב03/05/2011הי לילי
האמת היא ששינויים בהרגלי השינה אופייניים לכל גיל אצל תינוקות... זה תמיד יכול להתרחש, לפעמים עם סיבה ולפעמים בלי. זה יכול לקרות בעקבות בקיעת שיניים אבל גם בעקבות חרדת נטישה, שינויים, חלומות ודברים נוספים שאיננו יודעים אותם.
מאחלת לכם לילות טובים יותר.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המשך הושתת ידיים לחפציםרויטל03/05/2011
דבי היי
סליחה שהקשתי עלייך בלהבין את מה ששאלתי אותך אני ארשום שוב
בתי כיום בת שלושה חודשים, כשאני מניחה אותה על הבטן וממש עשיתי זאת משנולדה היא מרימה את ראשה יפה אך מסרבת להניח את ראשה ולשכב .רשמתי לך שזה יכול להיות שזה בגלל שהשרירים שלה מתוחים ואכן ענית לי שכן שאלתי היא :
1. מה אוכל לעשות בכדי שהשרירים שלה יהיו רפויים ? האם יש תרגילים מסויימים שאני יכולה לעשות לה ? אשמח לדעת
2. בלי שום קשר להנחת הראש היא מחזיקה ממש מעט זמן על הבטן ,עד 3 דק ומתיאשת ובוכה ואז אני הופכת אותה ,האם זה מספיק זמן ?
האמת שיש התקדמות כי כשהיא נולדה,היא לא הייתה מסוגלת להיות על הבטן בכלל רק לכמה שניות ,הייתי רואה וגם בטיפת חלב לשם יציבות הראש שהיא מרימה ומחזיקה יפה וזהו .
וכיום היא מחזיקה ממש כמה דקות ומתייאשת מה אני יכולה לעשות בנידון ?
3. לגבי הושתת ידיים לחפצים (כמו הושבה בטרמפולינה כשיש מולה בובות )האם זה הזמן ?אם לא באיזה גיל זה אמור להתחיל ?
תודה ושוב סליחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך הושתת ידיים לחפצים - תגובה
דבי גרוס דולב03/05/2011הי רויטל
אתן לך מספר תרגילים להארכת הגב ועמוד השדרה וזאת כדי להוריד מהמתח בגב ובצוואר וכדי לאפשר שכיבה נינוחה יותר על הבטן. יחד עם זאת אני מסייגת ואומרית שבד"כ סוג כזה של קושי דורש התייחסות אישית יותר ויתכן שעבור ביתך יהיו התרגילים כליים מידי, בהצלחה:
1. בשכיבה על הגב להרים את רגלי התינוק לכיוון הראש תוך הרמה של הטוסיק גם. הלוך וחזור מספר רב של פעמים.
2. להרבות בהשכבות על הצד ולהשהות שם לזמן ממושך ע"י הוספה של טפיחות בצידי הגוף העליון.
3. בשכיבה על הגב לשעות סיבובים גדולים של האגן והקפצות של האגן כנגד הרצפה.
4. להרבות בתנוחת ערסול ואם יש סירוב להוסיף תנועה מונוטונית, רצוי על כדור פזיו.
אני כאן לשאלות נסופות,
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך הושתת ידיים לחפצים - תגובה
דבי גרוס דולב03/05/2011הי רויטל
לגבי הושטת הידיים- זה מתחיל סביב גיל זה אבל לפעמים כשיש מתח שרירים גבוה מידי עלול הדבר להשפיע גם על הושטת הידיים.
בנוסף, רצוי להוריד ככל הניתן את מינון השימוש בטרמפולינה, הדבר אינו מעודד התפתחות מוטורית טובה ומעודד נסיונות התרוממות דרך שרירי הבטן.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המשך הושתת ידיים לחפציםרויטל02/05/2011
דבי קודם כל תודה על התשובה המהירה
ד"א איך אני אמורה להרפות לה את החלק של הצוואר בכדי שתוכל להניח את ראשה ללא מאמץ ??
וד"א אני מניחה אותה על הבטן כשהיא מתעוררת אחרי שאני מחליפה לה ולפני שהיא אוכלת ואז היא רגועה ויכולה להיות כך אבל גם ממש דקה היא מחזיקה מעמד ומתייאשת יש משהו שאני יכולה לתרום בעניין??? כי זאת גם התקדמות כי לפני כן שהייתי שמה אותה אחרי ההנקה בערך חצי שעה אחרי היא הייתה מתאמצת ואף פולטת כנראה מהמאמץ שהיא מנסה להחזיק את עצמה אז אמרתי אני שמה אותה לפני הארוחה עד שאני מתארגנת היא מסתכלת על התמונות שיש לה מסביב למיטה
וד"א לא ענית לי לגבי הושתת הידיים שלה לחפצים יכול להיות פיספסת מאיזה גיל זה מתחיל ??
תודה רבה שוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך הושתת ידיים לחפצים - תגובה
דבי גרוס דולב02/05/2011הי רויטל
קצת קשה לי לענות על שאלותייך משתי סיבות-
1. בהודעותייך אין בכלל סימני פיסוק, לא פסיקים, לא נקודות וקשה לי ל הבין מתי מתחיל ומתי חדש נפתח.
2. שתי הודעותייך קצת התבלבלו,
האם תוכלי לרכז הכל בשאלה אחת מתומצתת ועם סימני פיסוק על מנת שבאמת אוכל להבין?..
תודה וסליחה
דבי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התהפכות תינוקת בת 8 חודשיםאחת02/05/2011
שלום,
בתי בת שמונה חודשים עוד שבוע. נולדה בשבוע 36. עדיין לא אוהבת במיוחד להיות על הבטן ואחרי כמה דקות במקרה הטוב, רוצה לעבור לגב. לפני כמה חודשים (בסביבות גיל 3-4 חודשים) התהפכה לראשונה מהבטן לגב, נראה כאילו יצא לה בטעות וחשבתי שזו ההתחלה אבל מאז לא חזרה על זה.. מהגב לבטן - היא יודעת להתהפך , אך כמעט ולא עושה זאת. אחרי הפעם הראשונה שהתהפכה היו כמה ימים שהתהפכה כמה פעמים אבל הפסיקה, מתהפכת רק במקרים נדירים או עם עידוד קל. גם במעון וגם בבית משתדלים כמה שאפשר שתהיה על הבטן, ולהפוך מצד לצד מדי פעם, אבל עד כה נראה שפשוט לא מעוניינת להתהפך מהגב לבטן (מעדיפה להשאר על הגב) ובצד השני לא שולטת בתנועות כמו שצריך. האם כדאי לי ללכת איתה לרופא התפתחותי? האם כדאי להשכיב אותה לפעמים על הבטן בשינה (באמצע היום בעיקר)?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התהפכות תינוקת בת 8 חודשים - תגובה
ליאת קופיט02/05/2011נעמה שלום,
בגיל 8 חודשים אנו מצפים לראות תינוקת מתהפכת מצד לצד בחופשיות ושוכבת היטב על הבטן לזמן ארוך, מרימה את ראשה, שוכבת על המרפקים ואף מיישרת אותם. כאשר יש מצב כזה כמו שאת מתארת כאן, זה נובע מקושי מוטורי מסויים, קשה לי להגיד לך בדיוק מהו ללא אבחון מדוייק של בתך.
אשמח להפגש לאבחן ולייעץ לך לגבי תרגילים שניתן לעבוד איתה לחזק ולקדם אותה לשלב התפתחותי מוטורי נכון.
בברכה,
ליאת קופיט-מדריכת התפתחות תינוקות מוסמכת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שחיית תינוקותרינת02/05/2011
שלום רב
בתי בת 5 וחצי חודשים טרם מתהפכת.רציתי לשאול האם מומלץ לקחת אותה לשחיית תינוקות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שחיית תינוקות - תגובה
ליאת קופיט02/05/2011רינת שלום,
התהפכויות מתבצעת בין גיל 4-6 חוד', ניתן לעבוד איתה ולתרגל איתה התהפכויות מצד לצד (יש תרגילים באתר). לגבי השחיה, היא מחזקת את טונוס השרירים, מחזקת קשר בין תינוק להורה ומקנה לתינוק בטחון בסביבת מים, אין קשר בין התהפכויות לשחייה.
בברכה,
ליאת קופיט-מדריכת התפתחות תינוקות מוסמכת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טובים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)



.jpg)
