מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הירדמות ברגל ימין וכך רגל ימיןשולה28/02/2011
לרופאים שלום רב, בימים האחרונים אני נתקלתי בתופעה מטרידה . ללא כל התראה בעיקר בזמן מנוחה על הספה או המיטה מתחיל כאב עז ברגל מהשוק כלפי מטה מין תחושת הירדמות ואצבעות נתפסות.הכאב חולף לאחר מס' דקות כשאני מעסה את השרירים.
אני בת 45 פעילה לא עוסקת בספורט, יש לי לפעמים כאבים בגב בדרך כלל לאחר פעילות בבית ניקיון בישול וכד.
האם תוכלו לייעץ לי במה מדובר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הירדמות ברגל ימין וכך רגל ימין - תגובה
ד''ר יחזקאל טיטיון13/03/2011מדובר בבעיה עצבית מקומית או שורשית.
פני לבדיקת רופא המשפחה שישקול ביצוע EMG.
בברכה - דר' טיטיון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בצוואר ובגבאורית28/02/2011
שלום,
בת 31.5, 4 חודשים לאחר לידה שניה (לידה רגילה, הקודמת לפני 3.5 שנים בקיסרי).
מזה כחודש וחצי כאבים בצוואר-עורף שמאל, שתיתי נאבוקו תקופה, קצת נרגע אך עכשיו חזר שוב. מקרין לעיתים לכתף וגב עליון עם תחושת "שורף"
במקביל לפני כשבוע וחצי החלו כאבי גב בנקודה ספציפית למטה משמאל.
לפעמים גם כאבי רגליים בעיקר בשמאל.
באופן כללי כבר חודש וחצי כאבי גב אך מפוזרים - בעיקר בצד שמאל. גם הצוואר והעורף - צד שמאל.
יצוין - לפני כ-8 שנים לאחר ת.ד. אובחן בלט דיסק מינימאלי בחוליות צוואריות (C/S - לא זוכרת).מאז לא סבלתי מכאבים.
שאלתי - האם ייתכן שהכאבים נובעים מכך שאני מחזיקה את התינוקת רק בצד שמאל? האם יכול לנבוע מפריצת הדיסק? אני עדיין בהארכה של חל"ד - יכול לנבוע מחוסר פעילות גופנית?
האם יש סיבה לדאגה מיוחדת?
בבקשה תענו לי מהר, קצת מודאגת מהכאבים בעיקר מהנקודה הספציפית בגב.
תודה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספת קצרה וחשובה לשאלתי
אורית28/02/2011יצוין כי הכאב אינו כל היום אלא מתגבר בעיקר בערב / לילה בצוואר ובכגב גם לאחר מאמץ ממושך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בגב התחתון ובכתפייםיוסי27/02/2011
שלום שמי יוסי אני בן 16
איך הכל התחיל בהתחלה התחילו לי כאבים בצוואר וכתוצאה מכך היו לי גם כאבי ראש.ובנוסף לזה היו לי כאבים בכתפיים ובגב התחתון.
פניתי לרופאת משפחה והיא בדקה אותי ואמרה שכל השרירים שלי תפוסים
והפנתה אותי לאורטופד ולנוירלוג
עכשיו פניתי אל שניהם
בהתחלה לאורטופד האורטפוד אמר אין לי כלום
זה קשור למשהו עצבי הוא אמר וגם נתן לי רוקסט פלוס לשבעה ימים 4 פעמים ביום.
לאחר מכן פניתי לנוריולוג הנורלוג בדק אותי ואמר שאין לי כלום
אבל שלח אותי לצילום mri.
אז עכשיו הבעיה היא כאבי הראש וצוואר תפוס עברו לי
עכשיו תפוס לי הגב התחתון והכתפיים ואנלא יודע מה לעשות
מה צריך לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה
יוסי27/02/2011מישהו יכול לענות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבר בידמור26/02/2011
ד"ר שלום רב
אמתול מעדתי ונפלתי על כף יד שמאל. כתוצאה מכך הלכתי להית חולים שם עשו צילומים והממצאים היו שיש איזשהי עדות לשבר, אך לא נראה קו שבר ברור. ההעשרה היתה שיש איזשהו שבר באיזור האמה. אני התלוננתי על כאבים חזקים באיזור המרפק. הטיפול שקיבלתי הוא סד גבס אחורי ארוך,
יש לי 2 שאלות:
1. האם יתכן הכן מצב שלא ניתן לראות שבר בצילום.?
2. במנח הסד שעשו היד נוטה כלפי מטה, כלומר הזוית שנוצרה בין הזרוע לאמה היא זוית קהה ולא ב 90 מעלות, כפי שאני מכירה. האם מנח זה תקין?
בתודה מראש ושבוע טוב
מור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבר ביד - תגובה
ד''ר יונה יניב01/03/2011כן, לפעמים לא ניתן לראות שבר בימים הראשונים. אבל אם זה המצב, והסד לא נוח לך, ניתן ורצוי להוריד אותו כדי להפעיל את היד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מדרסיםעמי25/02/2011
שלום. אני סובל מכאבים בגשר כף הרגל בשתי הרגליים.ברגל שמאל יש לי כאבים גם בחלק העליון של כף הרגל.הומלץ לי על מדרסי תבנית גבס. האם יש יתרון למדרס תבנית עם 2 ריפודים על מדרס בעל ריפוד אחד? מה הם מדרסים טרמופלסטיים.? מה הם מדרסים ביו מכניים ולמה הם מתאימים או מיועדים? בתודה עמי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מדרסים - תגובה
ד''ר יחזקאל טיטיון13/03/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מדרסיםעמי25/02/2011
שלום. אני סובל מכאבים בגשר כף הרגל בשתי הרגליים.ברגל שמאל יש לי כאבים גם בחלק העליון של כף הרגל.הומלץ לי על מדרסי תבנית גבס. האם יש יתרון למדרס תבנית עם 2 ריפודים על מדרס בעל ריפוד אחד? מה הם מדרסים טרמופלסטיים.? מה הם מדרסים ביו מכניים ולמה הם מתאימים או מיועדים? בתודה עמי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרקינסון?
ד''ר יחזקאל טיטיון13/03/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מדרסיםעמי25/02/2011
שלום. אני סובל מכאבים בגשר כף הרגל בשתי הרגליים.ברגל שמאל יש לי כאבים גם בחלק העליון של כף הרגל.הומלץ לי על מדרסי תבנית גבס. האם יש יתרון למדרס תבנית עם 2 ריפודים על מדרס בעל ריפוד אחד? מה הם מדרסים טרמופלסטיים.? מה הם מדרסים ביו מכניים ולמה הם מתאימים או מיועדים? בתודה עמי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מדרסים - תגובה
ד''ר יחזקאל טיטיון13/03/2011קיבלת תשובה לשאלה זאת בפורום אחר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מדרסיםעמי25/02/2011
שלום. אני סובל מכאבים בגשר כף הרגל בשתי הרגליים.ברגל שמאל יש לי כאבים גם בחלק העליון של כף הרגל.הומלץ לי על מדרסי תבנית גבס. האם יש יתרון למדרס תבנית עם 2 ריפודים על מדרס בעל ריפוד אחד? מה הם מדרסים טרמופלסטיים.? מה הם מדרסים ביו מכניים ולמה הם מתאימים או מיועדים? בתודה עמי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מדרסים - תגובה
ד''ר יחזקאל טיטיון13/03/2011קקיבלת תשובה לשאלה זאת בבפורום אחר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משמעות תוצאות מיפוי עצמותעדי24/02/2011
שלום,
אני רוכבת על אופניים ורצה כשנה. בעקבות כאב באזור הקרסול לפני כשישה שבועות נשלחתי למיפוי עצמות, לאחר שצילום קרוב לזמן הופעת הכאב יצא תקין. מאז הופעת הכאב (שכמעט נעלם מאז) אני לא רצה.
בתוצאות נכתב:
"הממצא הבולט בחלק הדיסטלי של הטיביה משמאל מתאים לשבר. קרוב לוודאי
שצילום עדכני שיבוצע עתה כחודש ויותר לאחר תחילת התלונה, ידגים את השבר.
הממצא בטיביה מימין – יתכן שבר מאמץ.
הממצאים בשוקיים - שין ספלינטס בשל העיסוק בריצה."
עד שיגיע התור שלי לאורתופד - האם מומלץ להימנע גם מרכיבה? האם ייתכן שיהיה צורך בגיבוס?
תודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משמעות תוצאות מיפוי עצמות - תגובה
ד''ר יחזקאל טיטיון13/03/2011האם מומלץ להימנע גם מרכיבה? - הכל בגבבול הכאב.
האם ייתכן שיהיה צורך בגיבוס? - לא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבר ביד - האם צריך ניתוח?מירי בירן24/02/2011
אתמול נפלתי ושברתי את הזרת - שבר מרוסק מוזז בסיס מטאקרפוס 5. במוקד גיבסו לי את היד והרופא הפנה אותי לכירוג יד לבדיקה האם יש צורך בניתוח. לפי נסיונךהאם יש צורך בניתוח? האם עלי לבקש הפניה לבית חולים?מה הן הסכנות בניתוח כזה?
תודה מראש על תשובתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבר ביד - האם צריך ניתוח? - תגובה
ד''ר יונה יניב01/03/2011לוי איך נראה השבר ומה מידת התזוזה אם יש כזו. התאור שנתת לא מספיק כדי לחוות דעה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זרמים בברכייםכרמית22/02/2011
שלום,
בת 29, בריאה.
גובה 1.60, משקל 53 ק"ג (מציינת את זה כדי להראות שאין עודף משקל)
אני אמנם תכף מסיימת לימודי רפואה, אבל אורתופדיה זה לא הצד החזק אצלי :-)
כבר הרבה זמן שהברכיים שלי כואבות
התחיל לפני כשנה בברך שמאל בעיקר, וכעת גם בברך ימין (וברך שמאל בו זמנית).
לא כואב לי בשום מפרק אחר בגוף, ואין תלונות נוספות אחרות (חום/חולשה/כאבי שריר/פריחות...בכל שאר המערכות הכל תקין)
בדיקות דם שעשיתי לאחרונה - הכל תקין, כולל מדדי דלקת
כשהברכיים במנוחה, ורגלים ישרות, אפשר להרגיש "זרמים" בברכיים (כלומר אם מישהו מניח את ידו על הברך שלי, אפשר להרגיש זרם).
תיאור הכאב -
זה כאילו משהו שאני סוחבת איתי לאורך כל היום ומודעת אליו כל הזמן. כל הזמן אני מרגישה את הברכיים שלי. יותר תחושת של לחץ במפרק (כלומר זה לא כאב שיעשה לי דמעות). כאילו אני מפחדת ליישר אותן מהר מדיי, או כמו תחושה שיש "קנאק" כלוא.
לא שמתי לב לשעות מסוימות בהם יש לי יותר כאב בברך (גם כשאני מתעוררת אני מרגישה מעט את הברכיים, אבל זו לא נוקשות שאני לא יכולה להזיז את הברך, פשוט מרגישה את הברכיים ויודעת לכופף אותן בזהירות). ייתכן מאוד שאחרי שעות רבות של ישיבה הן כואבות יותר.
כמובן שחיצונית אין שום דפורמציה, אין נפיחות, אין אודם ואין חום מקומי.
משום מה בזמן ספורט אני לא מרגישה את תחושת הלחץ/כאב בברכיים ואולי אפילו יש הטבה מסוימת. אני ממשיכה לעשות ספורט 1-2 פעמים בשבוע.
מה זה יכול להיות?
האם רק כאב שחיקתי?
אני יודעת שטוב לחזק את השרירים שמחזיקים את המפרק, אבל השרירים שלי יחסית חזקים (או לפחות לא חלשים)
מאיפה הבאים ה"זרמים" שבמפרק?
מצפה לתשובתכם,
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השערה
חנה23/02/2011הי כרמית,
אני סטודנטית לפיזיותרפיה שנה ג'. הנה דעתי, עד שתקבלי תשובה מאחד הרופאים:
לא כל כך הצלחתי להבין היכן בדיוק ממוקם הכאב- פרט חשוב שמנסים לאתר בעיה במפרק מרובה מבנים כמו הברך. עם זאת, אני מניחה שלו היה מקום ספציפי כואב- היית מציינת זאת.
נשמע כאילו את מנסה לתאר כאב עמום תוך מפרקי. הוא יכול לנבוע ממספר סיבות, אך העובדה שציינת שהכאב חולף בפעילות גופנית ומתגבר בסטאטיות לאורך זמן,תיאור תחושת "לחץ" ו "קנאק כלוא"- גורמת לי לחשוב בכיוון של נפיחות תוך מפרקית (לא תמיד רואים אותה- תלוי כמה נוזל הצטבר).
קיימות בדיקות היכולות לחזק את האבחנה- אשמח לפרט לך במידה ותתענייני.
אגב, אם אכן זה המצב- נדמה כי כבר "עלית" על הפיתרון בעצמך. השתדלי להניע את הברכיים גם במהלך ישיבה ממושכת. מה שכן- עדיין כדאי לעמוד על מקור הבעיה, ולשם כך תזדקקי לבדיקה פיזיקלית מעמיקה יותר.
יופי, עכשיו גם אני מחכה לשמוע את דעת הרופאים איתך :)
תרגישי טוב,
יערה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעשיתי גם אולטראסאונד + תיאור הכאב
כרמית23/02/2011תודה על תשובתך.
שכחתי באמת לציין קודם שעשיתי גם אולטראסונד של ברך שמאל -
הבדיקה הייתה תקינה, לפי מה שהרופא ציין -
אין נוזל תוך מפרקי וזרימות בכלי דם תקינות.
לא זכור לי שציין משהו נוסף. בכל מקרה הבדיקה לטענתו תקינה, ללא שום פתולוגיה.
(אבל אמרת שלא תמיד מאבחנים את הנוזל אם הוא לא בכמות רבה)
תחושת ה"לחץ" בברך, הצורך ל"קנאק" מופיעה בקידמת הברך.
האם במצב של פיקה צפה יש "זרמים" בברכיים?
לאיזה בדיקות נוספות התכוונת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך השערה
יערה23/02/2011הי כרמית,
אם כך, אפשרות נוספת שאני יכולה לחשוב עליה מקורה במפרק ה patello-femoral (להבדיל מה Tibio-femoral). האינדיקציות לכך הן הכאב לאחר ישיבה ממושכת (באורטופדית קוראים לזה "movie sign"), והפחד מיישור (שריר ה quadriceps נאחז ב patella ומיישר את הברך).
יכול להיות שהיא אינה ממוקמת היטב עקב חוסר איזון שרירי (גם שרירים בכוח מלא יכולים להיות לא מאוזנים), והלחץ שתיארת מקודם נובע כתוצאה מלחץ מכאני בין הפטלה לפמור. "כאב שחיקתי", כפי שהגדרת, הוא יותר חד ומוחמר בפעילות.
חוסר איזון שרירי יכול להיפתר על ידי פיזיותרפיה, לדוגמא- על ידי טיפול אלקטרותרפי לשריר ה Vastus medialis oblique (לא ניתן לחזקו אינדיבידואלית, על כן האלקטרו'), אך לצורך כך תידרשי לעבור בדיקה מקיפה הרבה יותר אשר תבדוק את מנח הפיקה, כמו גם שאר מפרקי הגפה התחתונה והיציבה.
לו הייתי את, הייתי מטפלת בבעיה כל עוד היא יחסית מינורית- מנח לא טוב של פיקה יכול לגרום בהמשך לשחיקת המפרק, וזה כבר יותר מטריד.
בהצלחה בלימודים ורפואה שלמה :)
יערה
**הבדיקה הפיזיקלית לבדיקת נוזלים במפרק נקראת patellar tap test, אפשר לשלב אותה עם fluctuation test על מנת לעשות אותה מהימנה מעט יותר. אבל אם ה US שולל נוזלים במפרק, ספק אם יש טעם לבצע אותה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ועוד כמה שאלות
כרמית23/02/2011תודה רבה על התשובות המפורטות, נשמע שאת גם אוהבת את המקצוע העתידי שלך וגם שאת מבינה בו :-)
שכנעת אותי לגבי הVMO. אני אקרא על זה. על פניו לא נראה לי שהפטלה שלי נוגעת בפמור, אבל אי אפשר לדעת.
איך מאבחנים את זה (מפרק פטלו פמורלי)? או שזו אבחנה שבשלילה?
האם צריך צילום רנטגן בשביל זה?
איפה עושים את הטיפול האלקטרותרפי? זה בסל הבריאות (כשיש הפניה מרופא)?
הייתה לי מחשבה שאולי אימון שעובד על שיווי משקל או כל אסכולות הפילאטיס וכו, יכולים אולי לעבוד על הVMO. יש בזה משהו?
מה המהלך/פרוגנוזה של מפרק שכזה - כאבים הולכים ומחמירים עם השנים? ועד כמה הטיפול האלקטרותרפי באמת עוזר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
חנה24/02/2011הי כרמית,
ראשית תודה על המחמאות, אבל יש לזכור שהתשובה היא משוערת בלבד (אין תחליף לבדיקה פיזיקלית יסודית) ושבהחלט דרושה חותמת של איש מקצוע מנוסה כדי להכריע האם אני בכלל צודקת. ובכל מקרה- אם להמשיך בקו המחשבה ההוא:
באופן נורמלי, יש השקה בין הקונדיילים של הפמור לפטלה, כאשר בתנועות היישור\ כיפוף הפטלה נעה בהתאם לתנועה.
ישנן סיבות רבות בגינן יווצר mal aligment במפרק זה. ניתן לראותו באמצעי הדמיה, אך גם בבדיקה פיזיקלית ע"י איש מקצוע. אני מניחה שהדבר תלוי במקור הבעיה: מבנית תודגם היטב ברנטגן ודומיו, ואילו סטייה מהמסלול עקב חוסר איזון שרירי תשתקף טוב יותר בבדיקה. הרופא עשוי להמליץ לך על אחת מהדרכים \ שתיהן כדי להתקדם באבחון.
אלקטרו' ( EMS-Electrical Muscle Stimulation) היא שיטת טיפול מקובלת בפיזיותרפיה- במידה ותקבלי הפניה לטיפולי פיזיו' והמטפל יבחר להשתמש בה, היא תהיה חלק מהטיפול עצמו ללא עלות נוספת. כמו כן יכול להיות שיבחרו להשתמש בהדבקות (taping) אשר "ילמדו" את ברכייך תבנית נכונה יותר.
לשאלת ה VMO- אני מבינה קטנה מאוד בפילאטיס, כך שאין לי מושג באם הוא יכול \ לא יכול לעזור בכך.
אימון שיווי משקל משפר בעיקר קואורדינציה שרירית ופרופריוספציה- עובד על קבוצות שרירים אחרות ממיודענו, שתפקידו הוא לתת התנגדות לכוחות המושכים את הפיקה לכיוון סופרו-לטרלי. קשה לאמנו בצורה ספציפית, על כן האלקטרו' נחשבת לשיטה המקובלת והיעילה ביותר (כך , לפחות, על פי מה שאני למדתי).
"פרוגנוזה" היא מילה גדולה בשביל נסיון אבחון דרך הפורום- אבל אני די בטוחה שאם אכן זו הבעיה, לאחר שתאמני את השרירים הרלוונטיים תוכלי לתפקד כרגיל. זו אינה נחשבת לבעיה מורכבת.
המון בהצלחה, מקווה שאכן עזרתי במשהו.
יערה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה! האם "גרב" לברך מועילה?
כרמית27/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהברכיה
חנה01/03/2011הי כרמית,
למיטב ידיעתי, ברכיה לא תספק לך את המענה.
אף שקיימות בשוק ברכיות אשר עוטפות את הפיקה עם סיליקון- אני די סקפטית לגבי יכולתן לפתור את הבעיה- מה גם שהן לא ממש נוחות \ זולות, כך שעדיין הייתי ממליצה לך להשקיע את הכסף בפיזיותרפיסט טוב (יכול להיות שגם ביקור-שניים יספיקו), שיסייע לך לבטח.
במאמר מוסגר- כששאלתי בעבר את אחד המרצים שלי אם גרביים\ברכיות אלסטיות מסייעות בבעיות כרוניות (להבדיל מנקע אקוטי וכד'), הוא אמר שכן- הן בהחלט מסייעות לחשבון הבנק של מי שמוכר אותן..
בהצלחה,
יערה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בכרית כף הרגלמאיה21/02/2011
כבר כמה ימים שאני סובלת מכאבים בכריות כף רגל שמאל ממש מתחת לבוהן. הדבר מפריע לי ללכת וכואב.
יש לציין שאינני נועלת עקבים כלל ומעולם לא סבלתי מבעיות אורטופדיות כאלו או אחרות.
במה מדובר? ומה עליי לעשות?
אשמח לקבל תשובה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בכרית כף הרגל - תגובה
ד''ר יחזקאל טיטיון13/03/2011לא ניתן לתת יעוץ ללא בדיקה. ממליץ לפנות לבדיקת אורתופד באזור מגורייך.
בברכה - דר' טיטיון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נקעמשה21/02/2011
נקעתי את האצבע בזמן ששיחקתי כדורסל מה אני צריך לעשות עכשיו זה נפוח וכואב מאוד וגם לפני חודשיים נקעתי אצבע אחרת ביד ועכשיו זה לא כואב רק שאני עושה איזה תנועה אני מרגיש כאב מה לעשות תענו לי על הכל בבקשה..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נקע - תגובה
ד''ר יונה יניב24/02/2011ראשית - לכת לאורתופד או יותר טוב - כירורג של יד לבדיקה וצילום. לפעמים "נקע" יכול להיות שבר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבר בקרסול רגל שמאלדליה רולר21/02/2011
בת אחותי רכבה על אופניים, (בת שלושים שנה)
ניסתה "לעלות על המדרכה" - היה שבר במדרכה והאופניים נפלו על הקרסול, שנשבר בשלוש מקומות (הרגל נתקעה בין האופניים למדרכה.)
הרגל גובסה, הרגל התנפחה, ומסרו לה באיכילוב, שביום חמישי, אם הנפיחות תרד, תעבור ניתוח ויחזקו את הקרסול "בברגים" !
שאלתי: האם חייבים ברגים ? , האם זה ישפיע לטווח הרחוק על ההליכה? מה מומלץ לדעת הרופאים האורטופדים לעשות ? הרופא האורטופד בבי"ח אמר שלא חייבים להכניס ברגים, אך מומלץ לעשות זאת .
לתשובתכם ! תודה רבה, דליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבר בקרסול רגל שמאל - תגובה
ד''ר יחזקאל טיטיון13/03/2011האם חייבים ברגים ? - תלוי בסוג השבר. בד''כ לפי מה שתארת, כן.
האם זה ישפיע לטווח הרחוק על ההליכה? - תלוי בהצלחת הניתוח ובבהתאוששות ממנו.
מה מומלץ לדעת הרופאים האורטופדים לעשות ? - שברי קרסול כמתואר הטיפול בד''כ ניתוחי.
בברכה - דר' טיטיון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עצם זזהאיתי21/02/2011
שלום, לפני יומים שיחקתי כדורגל ובעטתי בעיטה חזקה ואז הרגשתי פתאום שכאילו זזה לי עצם או משהו וישר נשכבתי וניסיתי לישר את הרגל ולא הצלחתי ושניסיתי לישר זה כאב נורא ועד היום אני לא יכול לישר את הרגל זה כבר קרה לי פעם אחת שגם שיחקתי אבל אז ישר ישבתי והרגשתי כאילו שזה חזר למקום ואחרי שתי דקות זה כבר לא כאב והמשכתי רגיל אבל הפעם עשיתי את זה עוד פעם ולא הצלחתי לישר ונסעתי לסורוקה לאורטופד ועשיתי רנטגן והרופא אמר לי שאני צריך לנוח שבועיים ועם יש הרבה כאבים לקחת אקמול וזה יסתדר לבד אבל יש לי הרגשה שזה לא נכון ושצריך פשוט להחזיר את העצם למקום וזהו אבל שאני מנסה לישר זה כואב נורא ועברו יומים וזה אולי טיפה נהיה יותר טוב אבל אני עדיין לא יכול לישר ונמאס לי כבר מזה אני מת לחזור לשחק ולעשות ספורט בבקשה תעזרו לי!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עצם זזה - תגובה
ד''ר יחזקאל טיטיון13/03/2011מקווה שכבר פנית לרופא...
בברכה - דר' טיטיון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)



.jpg)
