מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- דלקת בגיד זרוע ימיןיהודית03/05/2011
שלום רב,
מזה שבועיים ימים אני סובלת מכאבים עזים בזרוע יד ימין. רופא המשפחה קבע שזו דלקת בגיד ונתן לי אטופן 600 מ"ג פעם עד פעמיים ביום ל 10 ימים.
אני לוקחת פם ביום זה כבר היום השביעי והכאבים עדיין כאן וחזק.
האם האבחנה של רופא המשפחה נכונה?
האם אפשר לאבחן זאת ב U.S?
רופא אמשפחה אף הפנה אותי לפיזיוטרפיה אלא שזה לוקח המון זמן עד שמתפנה מקום שם.
האם יש לך המלצה/השערה אחרת?
תודה רבה
יהודית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת בגיד זרוע ימין - תגובה
ד''ר חגי אמיר08/05/2011יהודית שלום,
כדאי לפנות לאורטופד בקופה.
יתכן ויוכל להזריק למעטפת הגיד ולקצר את זמן הסבל.
כמ כן יכול להיות ששרול אלסטי עם סד קשיח יכול לסייע.
פני לאורטופד.
בהצלחה
דר' אח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי גב ופרקיםאלין03/05/2011
שלום רב.
הנני בת 20 ואני סובלת מזה שנים מכאבי גב תחתון. בשנה האחרונה הכאבים בגב ממש התחזקו, בעיקר כשאני שוכבת על הגב או מתכופפת. אציין כי אני מרגישה את עיקר הכאב באיזור עצם הזנב ומידי פעם הכאב יורד לאיזור רגל שמאל (בעיקר בבוקר כשאני קמה-אני ממש צולעת!)
נוסף על כך- אני חשה גם כאבים ולחץ במפרקים- בעיקר בברכיים. ביקרתי אצל הרופא ואני בבירור שלFMF למרות שהמחלה אינה קיימת אצל משפחתי (אני ממוצא צפון אפריקאי).
רציתי לדעת אם יכול להיות שקיים קשר בין כאבי הגב לכאבי המפרקים, ובנוסף מדוע כל כך כואב לי הגב באיזור עצם הזנב- זה ממש מקשה עלי לפעמים!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי גב ופרקים - תגובה
ד''ר חגי אמיר08/05/2011אלין שלום.
ניראה כי את נמצאת בברור וטיפול במקומות טובים.
אכן כאבייך יכולים להיות קשורים ל- FMF, ומכיון שמבחלה זו מדובר על כאבים במפרקים, כל מקום בו קיים מפרק יכול להיות מעורב.
בהצלחה
דר' אח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבר בעצם המסרק החמישיתג03/05/2011
שלום אובחן אצלי שבר בעצם המסרק החמישית (בבסיס) לפני כ18 יום לאחר שבועיים ברנטגן חוזר הרופא אמר שהעצם אפילו קצת התרחקה בגלל שהעצם מחוברת לשריר
המלצתו היא או לחכות או לבצע ניתוח.
אני כרגע עם גבס.
יש לציין שאני כרגע לא חיי בארץ ומקבל את הטיפול הרפואי באוקראינה
מה דעתכם? שמעתי שישנה נעל מיוחדת (אם אני לא טועה DARCO) האם בסוג כזה של שברים ניתן ללבוש את הנעל ובמה היא עוזרת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבר בעצם המסרק החמישית - תגובה
ד''ר יחזקאל טיטיון06/05/2011הנעל לא עוזרת לריפוי שבר וגם גבס לא. הגבס הוא נגד כאבים בלבד.
לגבי טיפול, אפשר לטפל ללא ניתוח ועם ניתוח, תלוי בדרישות שלך מהרגל ועוד גורמים.
בברכה - דר' טיטיון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבר מאמץ בהיריוןשרון03/05/2011
שלום,
אני בהיריון שבבוע 31. היריון תקין.
לפני שבוע וחצי התחלתי להרגיש כאבים עזים בכף רגל ימין בזמן הליכה. אורטופד אבחן את זה כשבר הליכה בעצם המסרק השנייה. לפי מה שנאמר לי, אין מה לעשות חוץ מלחכות שזה יעבור. כרגע אני במנוחה בבית.
אציין שאני בחורה רזה ובמשך כל תקופת ההיריון עליתי כ-6 ק"ג בלבד. בתקופת ההיריון הקפדתי על פעילות גופנית ועל הליכות של כחצי שעה בקצב סביר. מעבר לזה לא אימצתי את הרגל באופן מיוחד ואני מניחה שהמשקל של ההיריון הוא זה שהוסיף לעומס על הרגל.
השאלה היא האם יש צפי לכמה זמן בד"כ לוקח לשבר מאמץ כזה להתאחות? האם כדאי לי להמשיך ללכת על הרגל (הליכה שבשגרה ולא הליכה מאומצת) או שעדיף שאשאר בבית במנוחה? האם יש משהו שאני יכולה לשים על כף הרגל כדי שהשבר יתאחה מהר יותר? האם מריחת משחת טראומיל יכולה לעזור ואם כן באיזה תדירות למרוח?
אשמח לקבל תשובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבר מאמץ בהיריון - תגובה
ד''ר יחזקאל טיטיון06/05/2011השאלה היא האם יש צפי לכמה זמן בד"כ לוקח לשבר מאמץ כזה להתאחות? - איחוי ראשוני חודש וחצי במידה ואכן את נחה ולא מאמצת את הרגל. החלמה מלאה יכולה לקחת יותר אפילו עד חצי שנה.
האם כדאי לי להמשיך ללכת על הרגל (הליכה שבשגרה ולא הליכה מאומצת) או שעדיף שאשאר בבית במנוחה? - מנוחה.
האם יש משהו שאני יכולה לשים על כף הרגל כדי שהשבר יתאחה מהר יותר? - לא.
האם מריחת משחת טראומיל יכולה לעזור ואם כן באיזה תדירות למרוח? - לא משנה.
בברכה - דר' טיטיון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פריצת דיסק צווארי וקרע בגידיםיהונתן02/05/2011
שלום רב, אני בן 50 הסובל כ-3 שנים מפריצות דיסק צווארי בנוסף לקרעים בגידים של כתף ימין. סליחה על אורך ההודעה.
להלן ממצאי בדיקת CT ו-MRI:
בגובה C4-5: בלט אחורי בזיז גרמי לוחץ על חוט השדרה.
בגובה C5-6: אוסטרופיט אחורי פרא-מדיאני ימני שטוח על קדמת חוט השדרה.
בגובה C6-7: אוסטאופיט דיסק קומפלקס אחורי לוחץ על חוט השדרה. היפרטרופיה אונקו-וורטרלית והקטנת גובה המרווח הבין חולייתי מצרים את הפורמינה.
בנוסף לפני כשנה אובחנו אצלי שני קרעים בגידים בכתף יד ימין.
להלן ממצאי בדיקת US:
בכתף ימין יש קרע מלא SST 6-10MM + SCP 4-6MM
אבחנות:
ROTATOR CUFF SYNDROME-SHOULDER+ALLIED DISORDERS(BURSITIS) RIGHT.
אציין שבחצי שנה חלה הידרדרות רצינית במצב ולכן טופלתי במשככי כאבים מסוג ארקוקסיה, טרמדס, טרמדול, בנוסף קיבלתי זריקת אזרקאין, זריקת וולטרן וזריקת דפו-מדרול-ליקודאין וגם עברתי טיפולי אסטאופתיה ופיזוטרפיה ללא הועיל בשום טיפול או זריקה. הכאבים לא מרפים ממני ולכן אני משתמש על בסיס יומי בטרמדקס.
לגבי הקרעים בגידים הומלץ לעבור ניתוח ARTHROSCOPY, ולגבי הצוואר הומלץ גם כן ניתוח. שאלתי היא האם אין מנוס מניתוחים במצבי? ואיזה ניתוח עדיף לעבור ראשון? אנא עזור לי בחוות דעתך, אני ממש אובד עצות לגבי המצב שלי. תודה מראש על תשובתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פריצת דיסק צווארי וקרע בגידים - תגובה
ד''ר חגי אמיר08/05/2011יהונתן
אני מבין היטב את כאביך ואת מצבך.
מצב כמו שלך אינו נדיר, והרבה פעמים לא ניתן לדעת בברור מה הגורם העיקרי לכאב, ולעיתים קיימים כאבים משני מקורות.
ללא בדיקה יסודית ועיון בכל הממצאים לא ניתן לתת לך יעוץ.
ניראה כי אתה סובל מכאבים זמן רב ביותר דבר שגורם לכאבים באופי כרוני.
לכך ישנם טיפולים ומרכזים שמתמחים בטיפול בסוג כאבים זה .
המרכז הטוב ביותר שאני מכיר הוא מרפאת שיקום כאב בתל השומר. בראשות דר' חיים משה אדהאן. ניתן גם לקבל טיפול במרכז השיקומי ברעות בתל אביב.
גם אני יכול ואשמח לעזור במידת הצורך.
בהצלחה
דר' אח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בתקופה האחרונה יש כאבים עזים ברגל שמאלעינת02/05/2011
שלום, אבי בן 65 סובל בתקופה האחרונה מכאבים עזים ברגל שמאל ועדין לא הצליחו לגלות ממה הדבר נובע .בבדיקת ctראו הצרות בתעלה בגובה L3,L4,L5 ודחיסה של עצב. הדבר מונע ממנו שינה במיטה ויש לו היכול לישון רק על כורסא כשיש כיפוף קל בגב,בישיבה אין כלל כאבים אך אין באפשרותו ללכת הליכות ארוכות או לעמוד לזמן ממושך. מה אפשר לעשות? נתנו לו כדור אקסוסיה -מקווה שזה השם המדויק של הכדור אבל זה לא עזר,בהתחלה חשבו שאולי יש דלקת אבל כנראה שלא.
מצפה לתשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים עזים ברגל שמאל - תגובה
ד''ר חגי אמיר09/05/2011שלום עינת,
כאבים כפי שאת מתארת אכן יכולים להיות ממקור גבי וההיצרות הקיימת בעמוד השידרה בהחלט יכולה לסייע להתפתחות כאב כזה עקב לחץ על מערכת העצבים.
כדאי לפנות לכירופרקטור למספר טיפולים, ובמידה ויעזור להמשיך.
אם לא יתכן ויהיה מקום לניתוח כדאי להוועץ באורטופד מנתח עמוד שידרה, ולשמוע מה בפיו.
בהצלחה
דר' אח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביוניקררונית01/05/2011
בעקבות פרסום לטיפול בבעית כאבי בירכיים, בגלל שחיקת סחוס, קבלתי מידע אודות מכשיר "ביוניקר"
שאומר: (בקווים כללים) לאחר טיפול של מספר חודשים מצב הסחוס משתפר, וכך נמנע הכאב בבירכיים.
המכשיר מוצמד לגוף ( במהלך הלילה) ושולח פולסים לבירכיים, או משהו כזה.
מה דעתך?
תודה
רונית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ביוניקר - תגובה
ד''ר חגי אמיר02/05/2011שלום רונית,
אכן לפי הפירסומים של החברה הפולסים החשמליים בלילה מזרזים ומשפרים את מצב הסחוס.
לא מספיק משכנע.
עדיין לא נמצא תכשיר או מכשיר שמגדל סחוסים בברך.
יתכן מאד שישפר את מצב הדלקת ויוריד את מידת הכאבים, אולם גדילת סחוס חזרה ...זה לפרס נובל.
בהצלחה
דר' אח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבירת מפרק הירךדרורה01/05/2011
האם יש קשר אצל החולה בין השבירה לבילבול ודיבור לא לעניין (בת 80+) לפני השבירה תופעה זו לא היתה קיימת,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבירת מפרק הירך - תגובה
ד''ר חגי אמיר02/05/2011שלום דרורה,
בהחלט שבר ואישפוז יכול לגרום להדרדרות קוגנטיבית (מחשבתית) אצל אדם מבוגר.
בדרך כלל המצב הפיך, לעיתים לא, אולם תמיד המצב אליו חוזרים קצת יותר נמוך ממה שהיה בהתחלה לפני הארוע.
בברכה
דר' אח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היכן אפשר להשיג נעלי אופוס מיד שניהעופרR30/04/2011
אני רוצה לרכוש ולתרום לנזקק שסובל מאוד נעלי אופוס מיד שניה
אשמח לקבל מידע בנושא
תודה
ושבת שלום לכולם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היכן אפשר להשיג נעלי אופוס מיד שניה - תגובה
ד''ר חגי אמיר09/05/2011שלום עופר.
נעלי אפוס אינם נעליים שניתן לרכוש וללבוש.
זו גישה וטיפול, יש צורך בהתאמה של הנעליים בדיקה של ההתקדמות ושינוי המרכיבים לפי הצרכים של כל אחד ואחד.
כל זאת עושים במרכז הטיפול באפוס בהרצליה.
במידה ויש צורך בטיפול בניזקק, אני בטוח כי ניתן לשוחח עם מנכ"ל אפוס, להסביר לו את הצורך בסיוע ואני בטוח שילך לקראת הנזקק.
בדיקה ראשונית היא ללא עלות כדי לקבוע אם בכלל מתאים טיפול באפוס לבעייתו.
בהצלחה
תיזכה למצוות.
דר' אח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- R.A לעומת O.Aקרולינה30/04/2011
שלום רב, אני סטודנטית לפזיותרפייה וברצוני לשאול מהם ההבדלים הקיימים בעת ביצוע ניתוח להחלפת מפרק ברך מלא, בנשים בעלות R.A לעומת נשים בעלות O.A ?
כמו גם- מה יהיה ההבדל בגישה השיקומית??
תודה רבה, ושבוע טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר R.A לעומת O.A - תגובה
ד''ר חגי אמיר09/05/2011שלום קרולינה,
בגדול כשכבר מגיעים לניתוח אין הרבה הבדל. סוג הניתוח והתותב ניקבע על סמך מידת ההרס של הרצועות והמשטחים המפרקיים ולא על פי המחלה הבסיסית.
השיקום אף הוא תלוי בתיפקוד יתר המפרקים בגוף, ושוב לא חשוב מה הסיבה אלא חשובה הפונקציה.
בהצלחה
דר אח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אצבעות תפוסות בידייםלימונית29/04/2011
שלום רב,
יש לי כל מיני בעיות אורטופדיות כרוניות, וחלק גם קשורות לפציעות כמו נקעים חוזרים בקרוסליים, שבר במרפק וכו'., ביניהן כרגע, בתקופה של השנה האחרונה לפחות, בעיה של אצבעות נתפסות, גם בידיים וגם ברגליים, אבל לא תמיד זה ממש רק האצבעות, לפעמים זה גם בחלק שכבר ממש בכף היד למשל, מתחת לאצבעות.
בעברי: ניתוחי CTS בשתי כפות הידיים.
הכאב וההיתפסות מופיעים הרבה גם במנוחה, וגם תוך כדי פעילות, וכדי לשחרר את הכאב אני צריכה לעשות "קנקים". לפעמים ההיתפסות היא באמת באצבע הכואבת, ולפעמים ה"קנק" שמשחרר אותה הוא באצבע ליד או אפילו שתי אצבעות ממנה.
על איזה בעיה מדובר לפי דעתכם?
ומה ניתן לעשות בנידון?
בתודה וחג שמח
לימונית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה שלא נענתה
לימונית06/05/2011אודה לתשובתכם,
בתודה,
לימ ונית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשוב ושוב מדלגים על שאלתי
לימונית08/05/2011השאלה מוקפצת פעם אחר פעם וכל פעם נדחקת בין התשובות שעונים לאלה שלא עונים.
מבקשת תשובה.
בתודה,
לימונית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאצבעות תפוסות בידיים - תגובה
ד''ר חגי אמיר09/05/2011לימונית שלום,
קשה לענות על שאלתך כיון שכאבייך אינם מוגדרים, והמזור שמצאת גם הוא איננו קונבנציונלי.
אינני חושב שיש קשר בין הנקעים לבין תפיסת האצבעות לשבר במרפק.
פשוט חוסר מזל.
בהצלחה
דר' אח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך...
לימונית10/05/2011ד"ר אמיר שלום,
לא חשבתי שיש קשר בין הנקעים לאצבעות התפוסות,נתתי לכם רק רקע כללי , אבל רציתי לדעת מה הגורם לאצבעות תפוסות ומה הטיפול לכך?
בתודה,
לימונית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך... - תגובה
ד''ר חגי אמיר10/05/2011שרירים "נתפסים" בדרך כלל כתגובה לירידה ברמת האנרגיה בתאי השריר.
כיצד זה קורה?
באופן רגיל כשהשריר איננו מכווץ תא השריר שומר על הבדל בריכוזי מלחים בין פנים וחוץ התא. תוך התא קיים ריכוז נמוך של יוני סידן ובחוץ התא נישמר ריכוז גבוה מאד של סידן. ברגע שסיב השריר מקבל פקודה מעצב המחובר אליו להתכווץ, ניפתחים שערים בממברנת התא ובגלל הריכוז הגבוה של הסידן מחוץ לתא הוא נישפך פנימה לתוך התא. העליה בריכוז הסידן בתוך התא גורם להתכווצות הסיבים החלבוניים המכווצים את תא השריר. באותו זמן מתחילים מיד לעבוד משאבות סידן הפועלות להוצאת הסידן חזרה החוצה ושמירה על הפרשי הלחצים של הסידן בין פנים וחוץ התא. פעולה זו של המשאבות דורשת אנרגיה רבה מהתא.
הורדת ריכוז הסידן בתוך תא השריר מאפשר את הרפית השריר לאחר כיווצו.
ואז גירוי עצבי נוסף יביא לתחילת התהליך מחדש וכיווץ נוסף של תאי השריר.
יוצא מכך כי השלב הדורש אנרגיה בתאי השריר הוא שלב השיחרור של ההתכווצות. ולכן כאשר שריר נחלש ומקורות האנרגיה שלו יורדים השריר מתחיל להתכווץ וקשה לו מאד להשתחרר. כך נוצרת "התכווצות שרירים" או "שריר שניתפס".
הדבר יכול לקראת עקב ירידה ברמת הפעילות של השריר, וחולשה שלו. ולעיתים תופעה זו מופיעה עקב פגיעה עצבית כלשהי שיכולה לפגוע במידת האנרגיה הקיימת בסיבי השריר לצורך שיחרור. ולעיתים עקב פגיעה שרירית. גם שינוי בריכוזי מלחים שאנו זקוקים להם בכמויות קטנות, כגון מגנזיום או אבץ, יכולים לגרום לכיווץ שרירים.
במידה והדבר קורה לעיתים תכופות כדאי להוועץ ברופא.
בכל מיקרה רצוי להבדק על ידי נוירולוג, ולהכנס לתכנית פעילות לחיזור הידיים והרגליים ובכלל פעילות גופנית ארובית כלשהי בצורה הדרגתית כדי למלא את מאגרי האנרגיה של השרירים חזרה.
יש לבחור את סוג הפעילות שיהיה נעים ורצוי לביצוע כדי שתוכלי להתמיד בו.
ויש להתחיל בעדינות בצורה הדרגתית רצוי להוועץ עם מדריך כושר.
בהצלחה
דר' אח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שברים באגןנטלי28/04/2011
האם מנפילה פשוטה (החלקה על הרצפה) ניתן לשבור או לסדוק את האגן?
ייתכן גם שאני בהריון-האם יש סכנה כלשהי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שברים באגן - תגובה
ד''ר חגי אמיר02/05/2011שלום נטלי,
הכל יכול להיות.
אולם שבר מנפילה בנלית בדרך כלל יציב ואין צורך בקיבוע או ניתוח. זה רק כואב מאד ללכת, אבל זה עובר. במיקרה ואת חושדת שאת בהריון צילום יכול לחכות עד שתדעי בברור שאת לא בהריון.
בברכה
דר' אח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חזרה לספורטשלי27/04/2011
לפני כשנה קרעתי את הרצועה בקרסול ומאז אני מאוד מתקשה לרוץ גם לאחר טיפולים ממושכים של פיזוטרפייה השאלה איזה ספורט אירובי מומלץ במקרים כאלה כדי למנוע את הכאב אך עדיין לעשות ספורט ..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חזרה לספורט - תגובה
ד''ר חגי אמיר28/04/2011שלי שלום,
רצוי לבדוק את מצב הקרסול ןלצלם, יתכן וגם ניגרם נזק סחוסי.
גשי לרופא אורטופד או למומחה כף רגל שיבדוק ויחליט כיצד להמשיך.
בהצלחה
דר' אח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בפענוח מיפוי עצמות דחוף!ניצן27/04/2011
שלום!
אני בת 22 ועברתי מיפוי עצמות לכל הגוף כיוון שסבלתי מכאבים עזים בשוקים ובברכים בשל עבודה מאומצת.
עשיתי מדרסים עכשיו כי קרסול שמאל שלי צונח פנימה.
הגיעו התשובות ליידי של המיפוי ואני אשמח לדעת מה הן אומרת!ולאיזו רגל הכוונה!
תוצאות הבדיקה:י הודגמה קליטת יתר קלה לרוחב הטיביה הדיסטילית מימין, מישנית לטראומה/סטרס.
פרט לכך הודגמה קליטה סדירה למדי וללא ממצאים ממוקמים ברורים ביתר אזורי השלד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה בפיענוח ct
יעקב27/04/2011מזה חודש סובל מכאבי גב ממוקדים צד שמאל
ספונדילוליזיס דו צידי ופס אינטרקולרי של L-5
ספונדילוליזיס דרגה 1-2 l-5 /s1
רווח בין חולייתי מוצר עם כמות רבה של גז
bulging disk עם ואקום פנומן
קוטר קידמי ואחורי של התעלה שמור
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעזרה בפיענוח ct - תגובה
ד''ר חגי אמיר28/04/2011יעקב שלום הכנסת את שאלתך כתגובה לשאלתה של ניצן.
הצילומים של הCT אינם אומרים דבר וחצי דבר ללא הבדיקה של הרופא .
גש ושאל את הרופא מה הוא חושב.
בהצלחה
דר' אח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעזרה בפענוח מיפוי עצמות דחוף! - תגובה
ד''ר חגי אמיר28/04/2011שלום ניצן, אם אין לך רגישות בקרסול או בפטישון החיצוני בקרסול הימני, אין מה לדאוג. בכל מיקרה חיזרי לברור התשובה לאורטופד אצלו ניבדקת לצורך המשך ברור וטיפול.
בהצלחה
דר' אח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רמוס פוביסקרן27/04/2011
ד"ר שלום רב,
אימי, בת 55 שברה את עצם הפוביס, שבר קטן שאינו דורש ניתוח. ניתן לה אישור דריכה. אולם, היא מצידה מתפתלת מכאבים, אינה יכולה לשכב/לשבת או לעמוד.
היום שמתי לב כי בזמן ששכבה על צידה, בלטה עצם הזנב מאוד.
שאלתי היא האם יתכן כי שברה את עצם הזנב, ולא רק את הפוביס. לציין כי במיון צולמו האגן ומפרקי הירכיים.
כמו כן, אשמח לדעת היכן הם אזורי הכאב בעיקריים בשבר מסוג רמוס פוביס.
רוב תודות על המענה.
בברכה,
קרן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רמוס פוביס - תגובה
ד''ר חגי אמיר28/04/2011קרן יקירה,
הכל יכול להיות, ודרושה בדיקת רופא אורטופד.
לגבי הכאבים משבר בפוביס, הכאב בדרך כלל באזור המפסעה בצד הפגוע ולאורך הרגל בצד קידמי ופנימי.
בהצלחה
דר' אח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



.jpg)
