פורום התפתחות הילד, התפתחות ילדים - יש לך שאלה?

פורום התפתחות הילד, התפתחות ילדים, נועד לעזור לכם לעקוב אחר התפתחותו המוטורית, השכלית והרגשית של ילדכם. פורום התפתחות הילד מיועד לשאלות בנושא: בעיות התפתחות, בעיות קשב וריכוז, איחור התפתחותי, פיגור, שיתוק מוחין, אוטיזם, ליקויי ראייה ועוד

מנהלי הפורום

ד"ר יוכי בן-נון
הוספת הודעה לפורום הוספת הודעה לפורום
אם את/ה רוצה שנחזור אליך
תמונה
יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום
 
  • בת 3- גמילה מחיתולים
    טווס
    16/02/2017

    שלום, הבת שלי בת 3 וחודש,
    התחלנו איתה גמילה מחיתולים לפני כשנה, במהלך השנה היו עליות ומורדות, בשורה התחתונה הגמילה לא היתה חלקה ותמיד היו פספוסים של פיפי (עם קקי מעולם לא היתה בעיה).
    עוד דבר שחשוב לציין- מדובר בגמילה ביום ולא בלילה, בלילה היא לא גמולה ומתעוררת עם חיתול רטוב.
    המצב ב4 החודשים האחרונים שהיא כמעט ולא מבקשת לעשות פיפי בכלל (!!!) גם כמעט ולא בגן, עושה פיפי רק במכנסיים ולרוב זה נראה שזה לא מזיז לה.
    חשוב לי לציין שהתייעצתי כבר עם כל בעל מקצוע אפשרי וגם הגננת, מבחינת התגובות שלי אני עושה הכל "לפי הספר" כלומר לא מתעצבנת ולא מראה לה שום התרגשות כדי שלא תעשה לי בכוונה וגם נותנת לה חיזוקים חיוביים על הפעמים הבודדות שבהן היא כן מבקשת ללכת לשירותים.
    אתמול הייתי אצל הרופא והוא נתן לי הפניה לאורולוג.... למרות שאני בטוחה ב100 אחוז שלא מדובר במשהו רפואי אלא התנהגותי (חוסר מוכנות/ עצלנות או משהו כזה....)
    מה אפשר עוד לעשות במצבים כאלה??? מיואשת...

    תודה!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • לגבי רופאת ילדים בקבוצה
    צליל
    15/02/2017

    שלום האם יש רופאה כאן בקבוצה? "דר יוכי נפטרה לפני שנה ואין מענה עדיין,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • בן 11 עם קושי בביטוי
    אילאיל
    08/02/2017

    שלום,
    בני בן 11 והוא מתקשה בביטוי רעיונות ומחשבות. הוא מתבטא באופן לא מאורגן, לא זורם, ללא קו מחשבה ברור. קשה לעקוב, להתרכז ולהבין את הרעיון שהוא מנסה לבטא.
    כמובן שהדבר גורם לו תסכול.
    איך ניתן לאבחן ולטפל ? האם קלינאית תקשורת ? האם העניין קשור להפרעות קשב וריכוז שיש לו ?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • התפתחות שפתית גיל 1.2
    אביבה
    01/02/2017

    שלום יוכי, בתי בת 1.2 ויש לה אוצר מילים גדול של כ 60 מילים. היא גם התחילה לצרף 2 מילים כגון: אבא בוא, עוד פעם, מוצץ נפל וזהו. לדעתי היא מבינה הרבה יותר ממה שעדיין מסוגלת לדבר. שאלתי היא כזו- ניכר עליה שהיא מנסה לדבר יותר ממה שהיום מסוגלת וזה מתסכל אותה, איך אני יכולה לעזור לה? תודה רבה!
    אביבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • עלייה בהיקף ראש מיקרוציפאלי בגיל 6
    שרון
    31/01/2017

    בתי בת 6. נולדה עם היקף ראש קטן 3-5% (עם חלק מתופעות הלוואי: ADD, בעיות למידה ובעיות שפתיות. לומדת בחינוך המיוחד). לאחרונה מדדו את היקף הראש. מאז המדידה הקודמת בגיל 5(אז ההיקף היה 48.7 5%,) ההיקף גדל ב-3 ס"מ (כיום 51.5 ס"מ). האם יש משמעות לתוצאה? האם המשמעות היא שמצבה השתפר?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • בן שנתיים ותשעה חדשים
    רינת
    05/01/2017

    שלום הנכד שלי עוד מעט בן שלוש נימצא בגן פרטי. הילד מדבר שוטף ויודע לקשר רגשות למצבים . הילד ביישן בחברת מבוגרים נוח לו יותר. מוטורית קצת מסורבל ולא אוהב ללכת לגן המשחקים וכשהוא נעתר אז מאד מסתייג מילדים . כשאני באה לאסוף אותו מהגן הוא מזהה אותי מסתכל ומיד מסיט את מבטו רץ אלי אבל מהצד. אינו מחבק ואינו מנשק לעתים בורח בכוונה ולעתים נראה שמסתייג. מאד פיקח לגילו אולם רגשית נראה לי שיש קצת בעיה. פוחדת לשתף את ההורים שאולי אני מגזימה. הגננת בגן לא אומרת שמשהו חריג אולם לאחרונה הוא נדבק לבובה ופחות משתף פעולה בפעילות חברתית בגן. אשמח לקבל חוות דעת תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • דיבור וצעקה בזמן שינה
    חורפית
    20/12/2016

    בוקר טוב,
    הבת שלי בת 5 וקצת בשבועיים האחרונים היא צועקת ומדברת מתוך שינה, (לא בוכה) ולא מתעוררת.
    אשמח לדעת האם זה בסדר וטבעי ?
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • דיבור דיקלומי ואינטונציה לבן שנתיים
    שלי
    09/11/2016

    שלום,
    בני בן שנתיים ו-10 מדבר שוטף ומאוד תקשורתי. ההתפתחות השפתית שלו התאחרה בשל נוזלים באוזניים וכאשר טיפלתי בזה על ידי דיקור הוא מיד ניסה לדבר ישר כאשר הוא פספס את שלב המילמול וזה קרה בגיל 1.4 ואילו לקראת גיל שנתיים הוא היה אומר הברות סופיות של מילים. כמה ימים לאחר יום הולדת שנתיים הוא אובחן עם גידול סרטני בכליה, עבר כריתת כליה וטיפולים כימותרפיים. למעשה הוא עבר תקופה מאוד קשה נפשית אך מיד כשחלה הוא החל לפתוח את פיו ולאט לאט לדבר הרבה יותר ברור, ובהמשך גם לחבר משפטים בני 2-3 מילים ואף לתקן את עצמו. כל זאת קרה בגיל שנתיים יחד עם הופעת מחלת הסרטן כך שבגיל שנתיים וחצי הוא החל לנהל איתי דו שיח ממשי. מבחינת תקשורת הוא מאוד תקשורתי, יוצר קשר עין נפלא, חייכן, מנסה ליצור קשר בגינה עם בני גילו, נמשך למשחק עם ילדים אשר מדברים ובדרך כלל גדולים ממנו ומתעלם מילדים שלא מדברים כלל ואף גם מרביץ להם. פניתי למכון להתפתחות הילד בנוגע לקושי מוטורי שהיה לו כשהיה תינוק- היפוטוניה וגמישות יתר, הוא מעט מסורבל ואין לו קוארדינציה וחלק מזה מהתרופות של הכימו׳.הגננת שבגן שלו מילאה טופס שאלון גננת ובו ציינה כי הדיבור שלו דיקלומי וחזרתי, יש לו אינטונציה מעט שירתית בדיבור ונוסף גם כמה דיווחים שהעלו בעיית תקשורת וקשב וריכוז, קשיים שאיני רואה אותם כלל! בנוסף היא ציינה כי הוא נוטה לחזור על דברים, לעיתים בבית הוא חוזר על משפט מסרט שרואה אותו בקביעות, חוזר עליו תוך כדי שהוא משחק עם עצמו ללא קשר, אך הבחנתי שזה קורה רק כשאני מראה לו את הסרט בתדירות גבוהה, ואילו כעת שהוא כבר לא מבקש לצפות בסרט הוא לא חוזר על המשפט בכלל, או שלפעמים גם נוטה לשאול מספר פעמים את השאלה, לדוגמה: מי זה? אפילו כשהוא יודע את התשובה ואז כשאני מחזירה לו באותה שאלה הוא עונה לי ואז מפסיק לשאול שוב. אני חשה שזה נובע מעיבוד מידע או יצירת שיח עימי אך עדיין איני מקור מוסמך אלא אמא שמאוד מחוברת לאינטואיציה שלה.
    היום היינו אצל רופאת התפתחות של המכון להתפתחות הילד ולאחר בדיקתה היא ציינה כי הוא מאוד תקשורתי, מביע עניין באחר, אך קופץ ממשחק למשחק מהר וכי יש לו מעט מוזרות בדיבור, המוזרות הינו האינטונציה שבקולו וההיגוי של מילים, שלדעתי זה נורמלי לילד שמדבר ברור רק 9 חודשים בחייו. גם לדעתה נראה לה חריג שהוא יודע מספרים, אותיות, ומכיר צבעים, צורות באנגלית ושר את השיר של abc שאת כל זה הוא מכיר משיטוט ביוטיוב בטלפון שלי וכי הוא מאוד אוהב לצפות בסרטונים המלמדים ילדים צורות וצבעים באנגלית. למעשה הוא יודע מספרים ואותיות כי אני לימדתי אותו בתקופה שהוא היה בבית ללא גן בטיפולים הכימותרפיים, הוא מקבל המון חיזוקים חיוביים מהסביבה ובעל מוטיבציה רבה ללמידה לאו דווקא של רצפים אלא גם מסיפורים שאנו קוראים ומטיולים בחוץ. אנגלית אני לא לימדתי אותו אלא הוא למד רק מהסירטונים לילדים שבהם הם מלמדים צורות או צבעים באנגלית. וכי הוא נהנה מהחיזוקים שהוא מקבל מהסביבה בשל כך. אני מודה שאני משקיעה בו המון, מקריאה לו סיפורים ותמיד אחר כך הוא מבקש להקריא לי את הסיפור שקראתי, עושים איתו פעילות יצירתית, משחקים, גינה, וכל הזמן משוחחת איתו ושרה איתו שירים. יש לציין כי הוא נוטה לזכור היטב ולספר אחרי על מה שלמד איתי או בגן. בעיני הוא מאוד תקשורתי וגם הגננת הנוכחית (לא זו שמילאה את הטופס) מרגישה כך ואף גם הרופאה. אך מכיוון שהיא טוענת שיש מוזרות בדיבור שלו אז היא מציינת שזה יכול להעיד בעתיד על אוטיזם בתפקוד גבוהה, בגלל המוזרות השפתית ובגלל שזה לא תחומה לקבוע הא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • הגבלה ממתקים - בעיות אכילה
    יורובסקי שרית
    22/10/2016

    שלום רב! בעלי לא מזמן הלך לבד לתזונאית כי הילד (עוד מעט בן 5) לא אכל טוב. אני עד עכשיו לא הגבלתי אותו בכלום ולא היו בעיות שקשורות באוכל. התזונאית אמרה להגביל אותו בממתקים. לא לתת אחרי הגן מה שהוא התרגל. הילד כרגע אם לא מביאים לו מה שהוא רוצה מתחיל להתנהג לא יפה איתי, כי אני ממשיכה להביא לו אני לא חושבת שזה נכון לא להביא לו ממתקים בכלל, אני רוב הזמן זו שנמצאת איתו לא בעלי. כשהוא אוכל ממתק הוא מפחד מאבא ומסתיר אותו. אי אפשר לשכנע את בעלי בכלום. עכשיו אוכל בסדר גם אוכל רגיל. (דבר נוסף הוא נולד בשבוע 27 ) היו לו תולעים וטיפלתי בזה מה שאני חושבת גרם לחוסר תיאבון. כשהוא מתחיל לבכות אני נשברת ונותנת לו מה שהוא רוצה. לא יכולה לראות אותו ככה. הבעיה שהוא מתנהג לא יפה איתי..עזרה בבקשה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • התפתחות חברתית אצל ילד בגיל 3.9
    מיכל
    19/09/2016

    היי
    בני בן 3.9 נכנס לגן עירייה עם ילדים בגילאי טרום חובה- חובה. הכי קטן בגן. רוב הילדים בשנתון שלו גדולים ממנו בחצי שנה לפחות. 3-4 ילדים בגן הם בגיל שלו. הילד נכנס לגן בשמחה אחרי שבוע הסתגלות שכלל בכי קצר בזמן ההיפרדות. הגננת כל הזמן אומרת לי להפגיש אותו עם חברים אחר הצהרים כי חשוב שימצא את החברים שלו. מהיכרותי עם הילד אם הוא לא מבקש הוא לא רוצה (בשנה שעבר היה חבר אחד שנהנה לשחק איתו אחר הצהרים וכל שאר המפגשים נועדו לכשלון) . אני גם מרגישה שהוא עוד לא מצא את עצמו מבחינה חברתית בגן אבל בגישה שלי רוצה לתת לו את הזמן גם להבשיל חברתית וגם לבחור לעצמו את החברים. הגננת מאד מלחיצה אותי ואומרת לי שעוד מעט כולם מסתדרים בחברויות והוא לא ימצא את עצמו. מה אפשר לעשות? כיצד אפשר לזהות אם לילד קיימת בעיה חברתית כלשהי? האם פער הגילאים בגן יכול להיות משמעותי ולהקשות עליו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • התפתחות דיבור בפג שנולד בשבוע 32
    rt
    11/08/2016

    שלום
    במי נולדבשבוע 32 פלוס יום.
    כיום בן 9 חודשים כרונולוגי ו 7 מתוקן
    אומר רק שתי הברות אבו ומה ומשמיעהמון קולות.
    האם בהתפתחות שפה בפגים הולכילפי גילמתוקן?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • עיכוב התפתחותי רב תחומי בן שנה ושבע
    אלונה
    10/08/2016

    שלום
    בן שנה ושבע נמצא כרגע באבחונים עקב עיכוב התפתחותי
    במבחן ביילי קבל ציון 59-mdi
    מה ההשלכות לגבי דליפות הטיפולים הפרט רפואיים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • מחכים לרופאה מחליפה! אני מעדכנת כאן את האנשים
    צליל
    28/06/2016

    הילה בן חמו?? הרופאה יוכי נפטרה זכרונה לברכה כתוב למטה, אל תשלחו הודעות,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • הכרת צבעים ילדה בת 3 עם בעייה בקליטה של צבעים
    הילה בן חמו
    21/06/2016

    היי שמי הילה יש לי ילדה בת 3 שמה נטע, ילדה מאוד חכמה עם קליטה מאוד טובה , ושפה מאוד רהוטה תקנית וברורה , לצערי הרב אין לה קליטה טובה לצבעים , ישנם צבעים שניא איננה מזהה . גם הגנמת שלה העירה את תשומת ליבי על כך. אשמח לדעת אם ישנו טיפול לכך או שרק התמדה בלמידה מאסיבית של צבעים ? או בדיקת עיוורון צבעים ? או שהלכתי רחוק מידי ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום

  • יש לי ילד בן שנה ושמונה חודשים - ילד יחיד:
    לימורבד
    20/06/2016

    יש לי ילד בן שנה ושמונה חודשים - ילד יחיד
    בבית הוא מאוד פעיל ורועש אך במעון בו הוא שוהה מאז גיל 11 חודשים המצב שונה לחלוטין
    הוא מאוד מופנם, פסיבי וסגור
    הגננת מקפידה להזמין אותו (למשוך אותו פיזית) למוקדי פעילות או למשחק עם ילדים אחרים
    הוא לא יוזם זאת בעצמו אלא תמיד מובל על ידי צוות הגן או ילדים אחרים
    הוא תמיד ישחק במשחק מוכר כל עוד לא מעודדים אותו להתנסות במשחק חדש
    כשהוא בכל זאת ניגש לילד אחר זה כשאותו הילד משחק בצעצוע שהילד שלי רוצה
    הוא בעיקר אוהב לצייר, להדביק, לשמוע סיפור ולהתעסק עם חומרים שונים
    מבין מצוין כל מה שמדברים אליו אך לא מדבר (כרגע אומר כ-10 מילים , בעיקר בבית, בגן הגננת כמעט ולא שומעת אותו)
    אשמח לשמוע את דעתך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    יעוץ אישי
    סגירה
    הדפסה

    הוספת תגובה

    אם את/ה רוצה שנחזור אליך
    תמונה

    יעוץ אישי פנייה ישירה למומחה, ללא פרסום בפורום