מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- תוצאות בדיקה של בעליליאת18/10/2010
בעלי ביצע אולטראסאונד של האשכים ואלו התוצאות.
אשכים בעלי גודל גבולות ומירקם תקינים.
אפידידימוס שמור דו צדדי.
הודגמה וריקוצלה דו צדדי.
בסריקת דופלקס לורידים מימין לא הודגם היפוך כיוון זרימה.
משמאל הודגם היפוך כיוון זרימה בורידים.
אין עדות להידרוצלה דו צדדי.
לסיכום:
וריקוצלה דו צדדי- מימין דרגה 1 משמאל דרגה 2
מה אומרות התוצאות ומה עליו לעשות.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקה של בעלי - תגובה
פרופ` בנימין ברטוב25/10/2010במקרה כזה כדאי לבדוק את איכות הזרע. באם האיכות לא תקינה ניתן לטפל באמצעות קשירה או חסימה של הורידים. תהליך זה יכול לשפר את איכות הזרע ב-40% מהמטופלים.
מאידך באם יש תאים בעלי איכות גבוהה אולי ניתן לבודד אותם ולהשתמש בהם בשיטות של הפריה מסייעת כגון הזרעה תוך רחמית או הפריה חוץ גופית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרע-האם תקין?רונית17/10/2010
שלום רב,
להלן תוצאות בדיקת הזרע של בעלי, הוא עבר ניתוח וריקוצלה לפני כחצי שנה
abstience 4 days
viscosity n
volume 3.5 ml
ph 8.2
concentration 35 mill/ml
total count 122 milliom
motility 40%
grade prog
מורפולוגיה:
normal 1%
bordeline 6%
head defects 93%
midpiece 6%
tail defects 6%
יש לציין כי הבדיקה נעשתה על פי שיטת קרוגר
אנחנו מנסים להרות שנתיים ללא הצלחה,וכעת אנו לפני ivf ראשון
רציתי את חוות דעתך לגבי נתוני הזרע ומה הסיכויים ב ivf להערכתך
והאם בכלל-יש סיכוי להכנס באופן טבעי עם נתונים כאלה?
האם זה נחשב לבעיית זרע חמורה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי לציין את הגילאים שלנו:
רונית18/10/2010אני בת 28 ובעלי בן 31
מנסים להרות כשנתיים וחצי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמשוע לא עונים לי?
רונית22/10/2010בבקשה... זה דחוף
תודה :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקת זרע-האם תקין? - תגובה
פרופ` בנימין ברטוב25/10/2010באופן טיבעי הסיכוי נמוך לכן רצוי לעשות IVF ועדיף באם יש תאי זרע בעלי מורפולוגיה תקינה לבודד אותם ובהם להשתמש בהפריה החוץ גופית (חפשי שיטת IMSI).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההשאלה היא מה הסיכויים
רונית26/10/2010להצליח עם נתונים כאלה. אני פשו רוצה לדעת אם זו בעיה שניתן להתגבר עליה
אני רוצה להרגע ולדעת שיהיו לנו ילדים :)))* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההשאלה היא מה הסיכויים - תגובה
פרופ` בנימין ברטוב08/11/2010הסיכויים להשיג הריון כאשר משתמשים במיון תאי הזרע לפני הפריה חוץ גופית (שיטת IMSI) הם 50% למחזור טיפול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת אולטרא-סאונד אשכיםשירן17/10/2010
שלום וברכה ,
בעלי נשלח לפני מספר שבועות לבדיקת אשכים והמימצאים הראו :
באשך הימני נרשם כי לא קיימות הידרוצלה וורייקוצלה .
אך באשך השמאלי נרשם כי קיימת ציסטה של 0.3 בראש האפידידימוס עם וריקוצלה של דרגה 2-3 והדגמת זרימת דם חוזרת ,למה הכוונה .???
האם מדובר במימצא חמור שיש לטפלו דרך ניתוח או דרוש רק מעקב ...
לציין כי מדובר בגבר בריא לא מעשן לא שותה אלכוהול ומקפיד עם כושר גופני ..
תודה מראש וסליחה על האורך.
שירן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת אולטרא-סאונד אשכים - תגובה
פרופ` בנימין ברטוב25/10/2010התופעה ידועה ונקראת וריקוצל של ורידי האשכים (דליות אשכים). ניתן לטפל בזה באמצעות קשירה או חסימה של הורידים. תהליך זה יכול לשפר את איכות הזרע ב-40% מהמטופלים. מאידך ניתן לבדוק את איכות הזרע ובאם יש תאים בעלי איכות גבוהה אולי ניתן לבודד אותם ולהשתמש בהם בשיטות של הפריה מסייעת כגון הזרעה תוך רחמית או הפריה חוץ גופית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות השבחת זרעאלמונית17/10/2010
שלום,
אנו מטופלים ב - IUI, אשמח לדעת האם תוצאות השבחת הזרע שלנו תקינות:
נתוני דגימה לפני הטיפול:
נפח: 2.2 סמ"ק
ריכוז: 12 מיליון תאים לסמ"ק.
% תנועה: 30% פרוגרסיבית
שיטה: גרדיאנט (?)
נתוני הדגימה לאחר הטיפול:
נפח: 0.5 סמ"ק
ריכוז: 3-4 מליון תאים לסמ"ק
סוג תנועה: מתקדמת טובה
תודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות השבחת זרע - תגובה
פרופ` בנימין ברטוב25/10/2010הנתונים סבירים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לופוס והריוןיערה17/10/2010
אני לאחר נסיון 4 ב IVF שלא הצליח
לאור מחלה אצל בעלי, קיימת בעיה בספירת ואיכות הזרע.
יש לנו זרע מוקפא מהתקופה לפני שבעלי התחיל טיפולים. (1995)
השאלה שלי היא: האם יש אפשרות להקפיא ביציות ממספר שאיבות במטרה להגדיל את מספר הביציות בהפרייה בה נשתמש בזרע המוקפא? הכוונה היא : לבצע שאיבה אחר שאיבה, להקפיא את הביציות מכל שאיבה, ולהפרות כמה שיותר ביציות מהזרע המוקפא, כך אנצל אותו עד תום. כי זה הוא המפלט האחרון שלי להרות ולהביא ילד לעולם.
אם אאשתמש בזרע המוקפא להפריית ביציות משאיבה אחת, תהיה הגבלה במספר העוברים המתקבלים, וכך קיים סיכוי גבוה לכשלון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לופוס והריון - תגובה
פרופ` בנימין ברטוב21/10/2010שיטת הקפאת הביציות עדיין לא שוכללה דיה ולכן השרידות של הביציות לאחר ההפשרה אינה גבוהה מספיק ולכן הרווח מהקפאת הביציות והפשרתן עלול להיות קטן. מאידך אנחנו פיתחנו שיטת של מיון תאי זרע בעלי פוטנציאל הריוני גבוה יותר ובאם אפשר למצוא תאים כאלה בזירמה טריה של בעלך יש אפשרות לשפר את סיכויי ההצלחה ב IVF ולא להשתמש בנתיים בזרע הקפוא. בנוסף יש אפשרות לקחת חלקים מתוך הזירמה הקפואה ובהם להשתמש לצורך IVF ללא הפשרה של המנה כולה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבירור נוסף
יערה23/10/2010תודה על התגובה
איך נוכל לפנות לטיפול מעין זה?
האם זה קיים בכל מרפאת פריון?
למה לא סיפרו לנו שקיימת שיטה בה נוכל להעלות את סיכויי ההצלחה?
תודה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבירור נוסף - תגובה
פרופ` בנימין ברטוב08/11/2010את שיטת מיון תאי הזרע לפני הפריה חוץ גופית מבצעים במעבדה שלי. תוכלי לקרוא על כך באתר שלי או לברר בטלפונים במעבדה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרענטע17/10/2010
שלום רב
אשמח לדעת אם ע"פ תוצאות הבדיקה הנ"ל ניתן להיכנס להריון טבעי?
במידה ולא מה אנו צריכים לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת זרע - תגובה
פרופ` בנימין ברטוב25/10/2010רצוי לבצע השבחת הזרע על גבי מפלי צפיפות לקראת הזרעה תוך רחמית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרעשירה17/10/2010
שלום,
אשמח לקבל חוות דעת לגבי בדיקת זרע של בעלי, מדובר בניסיון ראשון של שנינו להרות.
מס' חודשי צפייה - 7 חודשים
גיל גבר - 41
גיל אישה - 37
מס' ימי התנזרות - 4 יצים
נפח - 0.5
צבע - נורמלי
צמיגות - צמיג
PH - 7.4
ריכוז - 11 מיליון
ספירה סופית - 5.5 מיליון
תנועתיות 47%
ספירת תנועה כללית - 2.5 מיליון
התקדמות - מהיר 26% איטי 12% לא מתקדם 9% שחסר כושר תנועה 53%
מורפולוגיה תקין - 10%
הצמדה - ללא
חיות - _____
כדוריות לבנות - _______
לסיכום - אוליגוספרמיה
תודה, ש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת זרע - תגובה
פרופ` בנימין ברטוב25/10/2010נפח הזירמה וריכוז תאי הזרע נמוכים והצמיגות גבוהה ולכן רצוי לדעתי לבצע תרבית של הזירמה. כמו כן כדאי לקחת ויטאמין סי 1 ג"ר ליום למשך חודש ימים.
במקביל כדאי לבצע השבחת הזרע על מפלי צפיפות לקראת הזרעה תוך רחמית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אי ספיקת כליות כרונית ואי פוריותחסוי16/10/2010
שלום רב
האם אי ספיקת כליות כרונית (על רקע רפלקס)גורם לאי פוריות
ותודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אי ספיקת כליות כרונית ואי פוריות - תגובה
ד''ר אליעזר גירש19/10/2010שלום,לא ידוע לי על הקשר בין אי ספיקת כליות ופריון, אך כדאי לך לפמות לאורולוג.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיקום חור הפין והשלכותיו על פריוןשלמה15/10/2010
שלום רב.
אנו זוג בסוף שנות העשרים, מנסים להיכנס להריון ראשון.
מיקום חור הפין שלי אינו ממוקם במרכז הכיפה אלא מעט למטה.(מדובר על ס"מ מטה ממרכז הכיפה)
שאלתי היא האם יתכן כי מיקום חור הפין שלי מפחית את הסיכויים שלנו להיכנס להריון?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מיקום חור הפין והשלכותיו על פריון - תגובה
ד''ר אליעזר גירש19/10/2010שלום שלמה,
כנראה מדובר במצב הנקרא היפוספדיאס. במקרים מסוימים מצב זה יכול לפגוע בכושר הפריון. יש לפנות לאורולוג.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרעחיים14/10/2010
שלום, אני בן 32. נא חוות דעתך על נתוני בדיקת הזרע:
Liquefaction + viscosity - normal
pH 8
VOLUME- 1.1
CONCETRATION-28 MILLION
TOTAL CONCENTRATION- 30.8 MILLION
MOTILITY- 40%
TOTAL MOTILE COUNT- 12.3 MILLION
Morphology - 6% normal forms* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספת לשאלתי ואנא תשובתכם המהירה
ויקה14/10/2010אישתי בת 31.7
תקופת ההתנזרות לפני הבדיקה - כחודש ימים
מנסים מעל שנה..........* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תוספת לשאלתי ואנא תשובתכם המהירה - תגובה
ד''ר אליעזר גירש19/10/2010יש להתנזר לא יותר מ- 4-5 ימים. אם לא מצליחים להרות באופן טבעי מעל שנה, זה הזמן לפנות לרופא פריון.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלאור תוצאות הבדיקות
ויקה20/10/2010שרשמנו להלן, האם יש אפשרות להרות באופן טבעי? האם יש בעיה בנפח הזרע?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר זרע בנסיון שני להקפאת זרעשני13/10/2010
שלום רב.
אנו לפני טיפולי IVF שלא התקדמו כלל .לבעלי לא נמצאים תאי זרע חיים. שלחו אותנו להקפאת זרע לצורך גיבוי ליום שאיבת הביציות, לצערי בפעם השנייה לא נמצאו תאי זרע חיים בכלל.
דיברו איתנו כבר על ניתוח טפנה. האם במקרה כזה זה יכול לעזור ? האם הוא ניתוח כואב , מסוכן , מה אורך ההחלמה ? האם הרדמה מלאה ?
האם תוכל לתת לי שם של מומחה לפריון הגבר באופן פרטי באיזור ירושלים, מומחה לפריון הגבר שהוא גם אורולוג ?
כל שאר הבדיקות שלו תקינות כולל בדיקות דם והורמונים, הוא עבר אולטרסאונד של כל מערכת השתןוהכל תקין.
אצלי הכל תקין
תודה רבה
שני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספת
שני17/10/2010אנו מנסים 7-8 שנים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדחוף דחוף , מחכה לתשובה , מיואשת!
שני20/10/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחוסר זרע בנסיון שני להקפאת זרע - תגובה
פרופ` בנימין ברטוב25/10/2010כדאי לבצע תרבית זירמה בכדי לראות האם קיים זיהום בתעלה הזיכרית. במקביל לבצע איבחון תנועה מקומית של תאי הזרע בהגדלה גדולה. יתכן שניתן לשפר את המצב ואת הסיכוי להרות.
באם הבעיה היא זיהומית הטפנה יכול לעזור אבל במקרה כזה טיפול אנטיביוטי עדיף.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
שני25/10/2010אם אכן יש זיהום בתעלה הזכרית, איזו בדיקה הוא צריך לעבור כדי לדעת זאת? האם הטיפול הוא אנטיביוטי ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
פרופ` בנימין ברטוב08/11/2010הבדיקה היא תרבית זירמה והטיפול כאשר מתגלה זיהום חיידקי הוא אנטיביוטי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איכות זרע בטיפול I.U.Iאביאל13/10/2010
לאחר ניסיונות במשך שנה ושלושה חודשים בצורה טבעית ולאחר שערכנו בדיקות מקיפות הפנו אותנו להזרעה.
בבדיקת הזרע שערכתי לפני4.5 חודשים הערכים היו תקינים אך לא מצויינים לדברי הרופא.
השבוע כשנתתי זרע להזרעה הערכים היו נמוכים לדברי הבודקת במעבדה.
הנתונים לאחר הטיפול בזרע:
נפח:0.4
ריכוז בתאים: 1.4X10- 6/ ml
רציתי לדעת מה הם הסיכויים להצלחת ההזרעה?
ובמידה ונצטרך לעבור הזרעה שוב מה כדאי לעשות על מנת לשפר את הזרע?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
איכות זרע בטיפול I.U.I - תגובה
ד''ר אליעזר גירש19/10/2010שלום אביאל,
גם עם מיליון אחד של זרעונים ניתן להצליח בהזרעה תוך רחמית. הסיכוי עומד על כ- 30%. ממליץ להשתמש בתוסף תזונה Vitamale לשיפור איכות הזרע. אם לא מצליחים להרות תוך 3-4 הזרעות תוך רחמיות יש לעבור לטיפולי IVF.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לאחר ניתוח וריקוצלהאורית13/10/2010
שלום,
עקב איכות זרע נמוכה מאוד, פנינו ליחידה להפרייה חוץ גופית, לא הסכימו לטפל בנו, עד שבעלי יעבור את הניתוח וריקוצלה, לפני חודש עבר את הניתוח בהצלחה, אמרו לנו לחכות 3 חודשים ואז לעשות בדיקת זרע ולראות אם יש שיפור, כדי להתחיל בטיפולי פוריות, בעלי עשה גם דיקור סיני, 10 טיפולים, ולא עזר, לפני הניתוח. חודשיים לפני הניתוח בעלי התחיל לקחת את תוסף תזונה - ויטמל לפוריות הגבר, השאלה אם יהיה אפשר להתחיל את הטיפולים בתום 3 חודשים לכדורי ויטמל? האם להמשך לצרוך אותם, עד להשגת הריון? והאם הכדורים יכולים לעזור מאוד למי שעבר את הניתוח וריקוצלה? האם הניתוח יכול לעזור מאוד בבבעיה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שאלה לאחר ניתוח וריקוצלה - תגובה
ד''ר אליעזר גירש19/10/2010שלום אורית,
ואריקוצלה היא מחלה של כלי דם באשך. ואריקוצלה נובעת מהרס שסתומים חד כיווניים. זה גורם לזרימה בכיוון הפוך של דם הורידי. זרימת הדם בכיוון הפוך גורמת ל- hypertermia ול- hypoxia. לחץ הידרוסטטי על רקמת האשך במחלה זו הוא פי 7-8 ממה שאשך יכול לסת. טיפול נכון יביא לשיפור תוך 4-12 חודשים ואז יש שוב ירידה. המחלה גורמת לירידה בייצור טסטוסטרון ולפגיעה בייצור זרעונים. בואריקוצלה הפגם בזרעונים הוא פגם במבנה הראש וכרומטין (חומר גנטי) אינו דחוס.
ב- 30% מהמטופלים יש הצלחה בטיפולי ואריקוצלה. ב- 70% מהמטופלים הבעיה חוזרת והסיבה היא בכך שבטיפול עצמו קשה מאוד להגיע לכל המקומות הבעייתיים שבוריד האשך.
לדעתי אתם צריכים לעשות בדיקת זרע בתום חודש 3-4 לאחר ניתוח וריקוצלה ופעם בחודש לבצע בדיקת זרע על מנת לבחון יעילות הניתוח. גם תוסף התזונה Vitamale מאוד מומלץ במיוחד לאחר הניתוח של וריקוצלה. יש לנטול אותו כל עוד אתם לא הסגתם הריון. אני מאמין שתראו שיפור באיכות הזרע כ- 3-6 חודשים לאחר הניתוח ושימוש בויטמל. כאשר תראו שיפור באיכות הזרע יש להקפיא מנות טובות של זרע לטובת טיפולי IVF עתידים. במקביל יש לעשות טיפול IVF כ- 3-4 חודשים בתום הניתוח.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח בדיקת זרעדוד12/10/2010
שלום ד"ר,
שאלה חשובה לאחר תוצאות בדיקת זרע :
אשתי ביצעה הפסקת הריון יזומה בעקבות מום לבבי בעובר (טרולנוקס) בשבוע ה19 להריונה . הפלה זו בוצעה במרץ 2009. לאחר כ9 חודשים בדצמבר 2009 עברה הריון כימי (הריון שלא צלח). מההפלה הראשונה אנו מנסים להיקלט ללא הצלחה. בין יתר הטיפולים שביצנו היו מעקב זקיקים וביקור אצל רופאי נשים. נכון להיום התחלנו הליך טיפול ראשוני של בדיקות בנושא הפוריות. אני נשלחתי לבדיקות זרע ולהלן תוצאות הבדיקה:
מראה כללי: n
נפח זרימה: 3 ml
ריכוז תאי זרע במיליונים: 34
סה"כ תאי זרע במיליונים: 102
תנועתיות: 60%
דרגה: 3
חיוניות: 85%
חומציות ph: 8.1
צמיגות: n
בדיקה מורפולוגית (שיטת קרוגר)
תאים תקינים: 4
tapering: 0
long acros.reg: 0
short acros.reg: 1
neck pathology: 4
pathology tail : 3
other : 90
long post acros: 1
האם תוצאות הבדיקה תקינות?
במידה וחלילה ישנה בעיה עם אחד הפרמטרים מה המשך הליך הטיפול?
במידה ויש חלילה בעיה עם אחד הפרמטרים האם יתכן שהוא זה שגרם למום הלבבי בעובר שהיה לנו?
עזרתך אודה היות והנושא חשוב ויקר לליבי וזמן ההנתנה לפיענוח ע"י רופא ארוך.
בברכה ותודה רבה,!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פענוח בדיקת זרע - תגובה
ד''ר אליעזר גירש19/10/2010שלום דוד,
בדיקת זרע שלך תקינה, אך נתונים מסוימים נמצאים על הגבול התחתון. למשל מורפולוגיה של 4% זה נמוך, גם כמות הזרעונים היא לא גבוהה אם כי נחשבת בנורמה. ממליץ לערוך בדיקת תפקוד אשכים אצל אורולוג, במקביל להמשיך טיפול במסגרת הפריה חוץ גופית ולהשתמש בתוסף תזונה Vitamale המשפר איכות הזרע.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לפני בדיקת זרע...לירן12/10/2010
היי,
רציתי לדעת אם זה בעייתי להיות תחת טיפול אנטיביוטי (מוקסיפן+קלארידקס) בעת ביצוע בדיקת זרע? האם זה יכול להשפיע על התוצאות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אנטיביוטיקה ובדיקת זרע
ד''ר אליעזר גירש19/10/2010שלום לירן,
לרוב אנטיביוטיקה אינה פוגעת באיכות הזרע, לכן זה לא צריך לפגוע בתוצאות הבדיקה. מצד שני, דלקת (שבגללה אתה לוקח אנטיביוטיקה) ותוצאות לווי של הדלקת (חום למשל) יכולות לפגוע באיכות הזרע וכך לתוצאות הבדיקה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)

