מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- פענוח תוצאות בדיקת זרעיפית28/09/2010
להלן התוצאות (מנסים להרות שנה ו-3 חודשים):
תק' התנזרות: 3 ימים
צבע: צהבהב
צמיגות: 1
ph: 8
נפח: 0.3
ריכוז: 5
תנועה: 20
סוג תנועה: a 16, b 4
תאים תקינים: 4
פתולוגית ראש: 86
פתולוגית זנב: 10
בהערות נכתב: בהערכה מורפולוגית נספרו 50 תאים בשל מיעוט תאי זרע.
יש לציין כי זוהי בדיקה זרע שניה. בבדיקה הראשונה הנפח היה 0.5, ריכוז 18, תנועה 50 ובסוג תנועה a= 22 b= 28, תאים תקינים: 6
לפי התוצאות הבדיקה הראשונה הייתה טובה יותר וכעת אני מאוד מודאגת.
מה פשר התוצאות ומה עלינו לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש02/10/2010שלום יפית,
הכן, תוצאות בדיקת הזרע בשני המקרים לא תקינות. ממליץ לפנות לאורולוג לבדיקת תפקוד האשכים. לפי הבעיה, אורולוג יוכל להמליץ על טיפול מתאים.
במקביל לטיפול אצל אורולוג, עליכם לפנות לרופא פריון (בכל בית חולים יש יחידה להפריה חוץ גופית) ולהתחיל טיפולי פריון.
ממליץ על נטילת תוסף תזונה Vitamale, המשפר איכות הזרע. יש לנטול לאורך כל הדרך של טיפולים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- US אשכיםאיש27/09/2010
שלום רב,
בעקבות וריקוצלה נשלחתי לבדיקות זרע. תוצאות הבדיקה הייתה לא טובה ונשלחתי לבדיקת US אשכים:
אשך ימין - גודל 1.7*3*2.8 ס"מ נפח 2.7 סמ"ק - קטן
אפידידימוס אינו מעובה.
אין לראות נוזל חופשי סביב לאשך.
ללא הרחבת ורידים ספרמטיים.
בבדיקת דופלר מהירות הזרימה עורקית 5.5 סמ"ש עם RI של 0.5
גם בפתיחת דופלר וגם לאחר ולסבה אין לראות וריקוצלה.
אשך שמאל - בגודל 2*3.3*3 ס"מ. נפח 10 סמ"ק - קטן במקצת.
אפידידימוס אינו מעובה.
אין לראות נוזל חופשי סביב האשך.
בבדיקת דופלר מהירות זרימה עורקית 6.1 סמ"ש עם RI של 0.5
גם בפתיחת דופלר וגם לאחר ולסבה הודגם רפלוקס בכיוון הזרימה והגברת מהירות זרימה
הרחבת ורידים ספרמטיים בגודל עד 0.5 ס"מ וריקוצלה דרגה 3.
אשמח לשמוע פירוש. במיוחד מטרידה אותי העובדה שאשכי סווגו כקטנים. האם יש אפשרות שזו טעות? מה המשמעות של אשכים קטנים? (בהחלט פגיעה בדימוי העצמי הגברי).
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ואריקוצלה
ד''ר אליעזר גירש02/10/2010שלום,
ואריקוצלה היא מחלה של כלי דם באשך. ואריקוצלה נובעת מהרס שסתומים חד כיווניים. זה גורם לזרימה בכיוון הפוך של דם הורידי. זרימת הדם בכיוון הפוך גורמת ל- hypertermia ול- hypoxia. לחץ הידרוסטטי על רקמת האשך במחלה זו הוא פי 7-8 ממה שאשך יכול לסת. טיפול נכון יביא לשיפור תוך 4-12 חודשים ואז יש שוב ירידה. המחלה גורמת לירידה בייצור טסטוסטרון ולפגיעה בייצור זרעונים. בואריקוצלה הפגם בזרעונים הוא פגם במבנה הראש וכרומטין (חומר גנטי) אינו דחוס.
ב- 30% מהמטופלים יש הצלחה בטיפולי ואריקוצלה. ב- 70% מהמטופלים הבעיה חוזרת והסיבה היא בכך שבטיפול עצמו קשה מאוד להגיע לכל המקומות הבעייתיים שבוריד האשך.
נטילת תוספי תזונה יכולה לסיעה לשיפור בייצור הזרעונים ותקינותם. מומלץ לקחת תוספי תזונה לאחר ניתוח של ואריקוצלה ולהמשיך בנטילתם לאורך נסיון להרות.
גודל האשכים אינו תלוי במצב הואריקוצלה וקרוב לוודאי קיימת גם בעיה קודמת לואריקוצלה. ממליץ לבדוק רמות הורמונים גונדוטרופיים: FSH ו- LH. חשוב במקרה כזה לקבל דעה נוספת של אורולוג אחר.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהus אשכים
שלומי18/03/2014שלום רב
לפני ככמה שבועות היה לי כאב באשך שמאל עמום וחזק לאחר כמה ימים
הלכתי לרופא אורולוג וטען שאין מה לדאוג איך למרות הכל שהפנה לusאשכים.
הממצאים :
אשך שמאל
לא מוגדל ,מרקמו אחיד לא, הודגם נוזל סביב אשך.
דופלר זרימת דם תקינה
מסביב לאשך הודגמו ורידים ספרמטיים מעט מורחבים עם רפלוקס בתוכם, בעת מאמץ מתרחבים עד 0.26.
עזרה בבקשה למה הכוונה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פוריות הגברמעין27/09/2010
שלום יש לי 2 שאלות
1 אילו דברים שניתן לשנות בהרגלי החיים משפיעים על איכות הזרע, במובני תזונה ובריאות?
2 כשיש זרע חלש בכל הפרמטרים, באיזו תדירות כדי לעשות סקס?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש02/10/2010שלום שרית,
לגבי שאלתך ראשונה: לשמור על חיים בריאים, ז.א. ללא עישון, תזונה נכונה, ספורט, לא לשמור טלפונים ניידים קרוב לאשכים, מצב רוח טוב וכו'. על מנת לחזק איכות הזרע ממליץ לנטול תוסף תזונה Vitamale שפותח לצורך זה במיוחד.
לגבי שאלתך השניה: לקיים יחסי מין לפי רצון הדדי.
יתכן ותהיה ירידה באיכות הזרע עם הזמן, לכן ניתן להקפיא מספר מנות זרע כאשר איכות עדיין טובה וכך להבטיח שימושו בעתיד לצרכי הפריה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיטומיצין סי + הריוןירון26/09/2010
שלום, לאחרונה התגלה לי גידול שטחי בשלפוחית השתן. הגידול הוצא וטופלתי בשטיפה חד פעמית בשלפוחית - מיטומיצין סי. בעוד שלושה חודשים אעשה בדיקת הסתכלות נוספת. מבקש לדעת מבחינת הריון, האם עלינו להמתין תקופה מסויימת? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מיטומיצין וייצור הזרע
ד''ר אליעזר גירש02/10/2010שלום ירון,
שאלתך מעניינת. במודלים של חיות מעבדה נצפתה ירידה בפריון הן בנקבות והן בזכרים, עד להפסקת ייצור זרעונים באחד המחקרים. לא ידועות לי עדויות לגבי השפעת מיטומיצין על פריון הגבר. אני ממליץ להמתין עם נסיון להרות לסוף הטיפול ושלושה חודשים נוספים מעבר לסוף הטיפול. בנוסף ממליץ לנטול בצורה קבועה (עד להסגת הריון) תוסף תזונה Vitamale המכיל אנטיאוקסידנטים ברמה גבוה (טוב לטיפול שלך) ומשפר איכות הזרע בגלל המרכיביו. כדאי להתיעץ גם עם הרופא המטפל שלך.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אימוראן , פוריות הגבר ותופעות לוואידנה25/09/2010
שלום רב,
בעלי סובל ממחלת הקרוהן מזה כ 11 שנים (מתקופת השירות הצבאי)הוא נוטל אימוראן (3 כדורים ביום). לדבריו בגלל שהוא לא משגיח על דיאטה נכונה וממשיך לעשן הרופא המליץ לו להמשיך ליטול את הכדורים כדי שהמחלה תמשיך להיות ברמיסיה ולא תתפרץ.
יש לי 2 שאלות שמאוד חשוב לי לדעת את התשובה - כי לא מצאתי תשובה חד משמעית לצערי .
1. האם תרופת האימוראן יכול לדכא את הפוריות של הגבר?
2. האם התרופה יכולה להשפיע על מומים מולדים של העובר (כאשר הגבר המפרה נוטל אותה).
המון תודה , מצפה לתשובתך .
שבוע טוב
דנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אימוראן
ד''ר אליעזר גירש02/10/2010שלום דנה,
לצערי אין בידי להוסיף מעבר למה שאת יודעת. ידוע כי אימוראן יכול לפגוע בעובר אם אישה בהריון נוטלת את התרופה, אך אין מספיק נתונים לגבי השפעת התרופה על פריון הגבר. נכון להיום היתי אומר שאימוראן אינו משפיע שלילית על פריון הגבר ואין פוגע בעובר אם מדובר על זרע ותהליך ההפריה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינויים בן בדיקה לבדיקהחסוייה24/09/2010
שלום, רציתי לשאול בבקשה...לפני כ שלושה שבועות בעלי ביצע בדיקת זרע...הפרמטרים הלא תקינים היו: ריכוז - 10 מליון, תנועתיות 35% ומופולוגיה 8%
עם תוצאות כאלו נשלחנו להזרעה והשבחה...
היום כ 3 שבועות לאחר הבדיקה הראשונה ביקשנו שלפני ההשבחה וההזרעה יתנו לנו גם תשובה של בדיקת הזרע.
הזרע היה תקין לחלוטין אף בטרם השטיפה:
50 מליון ריכוז
50% תנועתיות
14% תקינים מורפולוגיה על פי קרוגר....
רציתי לשאול איך פתאום אחרי 3 שבועות הזרע תקין ועוד בפרמטר של מורפולוגיה שעלה מ 8 ל 14 ...חשבתי שזה לא נתון שמשתנה...
דבר שני... האם אני יכולה להתייחס אל הזרע כתקין...או האם בגלל בדיקות סותרות צריך לעשות שוב בדיקה....
תודה וחג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מקפיצה - פספסו אותי :)
חסויה24/09/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה
ד''ר אליעזר גירש24/09/2010שלום לך,
שאלתי האם שתי הבדיקות זרע נעשו באותה מעבדה. חשוב לבצע בדיקת זרע באותה המעבדה כי אז קיימת אחידות בין הבדיקות השונות. דבר נוסף, בהחלט קיימות פלוקטואציות (שינויים, קפיצות) בתוצאות בין בדיקה לבדיקה וזה תלוי בגורמים רבים: תזונה, אורך החיים, מחלות (כמו הצתננות, גם אם היא קלה מאוד), לחץ נפשי, עישון, שתיה, כמות שימוש בטלפון סלולרי וכו' וכו'...
תוצאות של בדיקה השניה תקינות. ממליץ לבצע בדיקה נוספת אחרי חודש ימים. ממליץ לקיים יחסי מין יום יום סביב הביוץ במשך 6 ימים רצופים שזה מתחלק ל- 4 ימים לפני הביוץ ויומיים אחרי הביוץ. לדעתי יש סיכוי טוב להרות בצורה הטבעית. אם ברצונכם לשפר איכות הזרע ממליץ על תוסף תזונה Vitamale.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה לך
חסויה24/09/2010הבדיקות התבצעו במעבדות שונות מאחר וזה חג והמעבדה הקודמת היתה סגורה....בעלי נוטל כדורי ויטמייל באופן קבוע כבר כחודש ימים וממשיך לעשות כן.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה
ד''ר אליעזר גירש25/09/2010בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרע דחוףףףףAHR23/09/2010
היי,
אני ובעלי מנסים להיכנס להריון במשך שנה ללא הצלחה.
בעלי עשה בדיקת זרע ואילו התוצאות:
complete liquefaction: yes
viscosity:moderate
ph:8.1
volume:1.90 m1
concentration:0.2 million
motility:12%
grade of motility:IV
vitaliy:79%
7%(morphology (who199o
leukocytes:1.2 million
האם הבדיקה תקינה?
מחכה לתשובה דחוף...
חג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש24/09/2010שלום,
ריכוז הזרעונים נמוך מאוד. גם תנועתיות הזרעונים נמוכה. חשוב לפנות לאורולוג לבדיקת תפקוד האשכים. חשוב לפנות בהקדם לרופא פריון להארכת מצב ותחילת טיפולי פריון כי עם נתוני זרע כאלה סיכוי קטן מאוד להרות בצורה הטבעית. ממליץ גם על שימוש בתוסף תזונה Vitamale המשפר את איכות הזרע.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- וריקוצלה וטיסהטיסה22/09/2010
לפני כחודשיים אובחנה אצלי וריקוצלה דו צדדית דרגה 1.
ביצעתי בדיקת זרע בעלת ערכים תקינים פרט למורפולוגיה בינונית (11%) והוחלט שלא לנתח בשלב זה.
בשבוע האחרון, בעת טיסה שנמשכה 11 שעות חשתי כי הורידים באשך שמאל התנפחו באופן משמעותי וכן הרגשתי לחץ על האשך.
לאחר מנוחה ירדה רוב הנפיחות.
האם תיתכן החמרה בוריקוצלה בעקבות טיסה? האם כדאי לפנות לרופא?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש24/09/2010שלום לך,
וריקוצלה בדרגה 1 לא דורשת טיפול. גם המורפולוגיה של זרעונים תקינה לחלוטין לפי הגדרות החדשות של WHO שיצאו לפני מספר חודשים. לא ידוע שטיסה מחמירה את מצב הוריקוצלה. לא מזיק לעבור בדיקה אצל אורולוג. אם ברצונך לשפר איכות הזרע אני ממליץ על תוסף תזונה Vitamale שצריך לנטול אותו מספר חודשים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בפיענוח בדיקת זרעליזי22/09/2010
שלום רב,
אני ואישתי מנסים מזה כשנה להיכנס להריון ולא מצליחים. לאחרונה עשיתי בדיקת זרע להלן תוצאותיה,
אודה להתייחסותכם
abstinence- 1
viscosuty-normal
volume-2.9
ph-8
count-15
tot. count- 43.5
motiluty-50%
grade-2-3
morphology:
normal- 5
borderline-12
amorphous-60
pyriform-7
tail-13
midpiece-3
fruct האם התוצאות תקינות? האם ישנם ערכים שאינם תקנינים?
תודה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש24/09/2010שלום שקד,
לפי הקריטריונים החדשים של WHO לגבי איכות הזרע, נתוני זרע שלך תקינים, אם כי עומדים על הגבול התחתון של סקלת התקינות.
ממליץ לעבור בדיקת תפקוד האשכים אצל אורולוג. ממליץ לנטול תוסף תזונה Vitamale המשפר איכות הזרע. ממליץ לפנות לרופא פריון להתיעצות.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!
שקד24/09/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- tesa ...הריונית :)21/09/2010
אני בן 31 סובל מאיזוספרמיה חסימתית כתוצאה מנשאות cf אישתי בת 26 בריאה .
אני לאחר שאיבה של 2 מנות, בtesa.
מהמנה 1 - נשאבו 9 ביציות , הפרו 3 עוברים והוחזרו ,לא הניבו הריון
מהמנה 2 - נשאבו 23 ביציות הופרו 16 הוחזרו 3 ללא הריון .
שרדו 10 עוברים להקפאה , הפשירו 4 שרדו 3 להחזרה , לא הניבו הריון .
מהתוצאות האלו אפשר להבין אם הזרע טוב או לא טוב ?
יש הבדל מי מנה למנה בשאיבה ?
האם בניתוח tesa הבא יכולות להישאב מנות טובות יותר?(בגלל שזו שאיבה שנייה )
האם בגלל שהזרע שלי לא יוצא (כמו במקרים רגילים) ואין תחלופה באשך , הזרע ישן/חלש מברגיל? (קצת קשה לי לנסח את השאלה )
מה ההבדל בין זרע רגיל שיוצא דרך הצינוריות לבין זרע שנשאב בtesa?
תודה וסליחה על כל השאלות, אני מאוד מבולבל ומאוכזב מהתוצאות ...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש24/09/2010שלום ש',
יש לך מצב לא פשוט הקשור ב- Cystic Fibrosis, וכתוצאה מכך לחוסר פריון. יש לך הרבה שאלות ולדעתי אין אפשרות לתת לך את כל התשובות דרך הפורום. צור איתי קשר לפגישת יעוץ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צ'יסטות בכליותרויטל21/09/2010
בס"ד
שלום רב לכם אני ובעלי נשואים כחצי שנה ומנסים להיכנס להריון,לבעלי מחלה גנטית ששמה "פוליציסטיק קידני"-צ'יסטות בכליות...האם מחלה זו פוגעת בפריון הגברי? האם היא תורשתית ועלולה להופיע גם אצל ילדינו(כשיהיו בע"ה)? מה הטיפול? אני ממש לחוצה אולי יש דברים שהוא לא מספר ואני לא מבינה בהם...תודה..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ואני בת 28 והוא בן 32
רויטל21/09/2010ואני בת 28 והוא בן 32.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפוריות והקשר לפוליציסטיק קידני.
מני21/09/2010שלום.
לצערי גם אני סובל מפוליציסיק קידני ,ומנסה בכל דרך להלחם ולעכב את המחלה.
אין קשר לפוריות , יש לי 2 ילדים שהובאו דיי בקלות.
המחלה היא תורשתית ויש סיכוי של 50% שאחד הילדים יחלה בה.
מני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
כליות פוליציסטיות
ד''ר אליעזר גירש24/09/2010שלום רויטל,
לא ידוע לי על קשר בין מחלה זו לחוסר פריון הגבר, מה גם שיש לו ילדים - הוכחה לפריון תקין (בתקופה ההיא). ממליץ לפנות לגנטיקאי ולברר מה הסיכוי להעברת המחלה לדור הבא. כמעט בכל מרכז רפואי יש מחלקה לגנטיקה הנותנת יעוץ.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת זרעדן20/09/2010
שלום למומחים
להלן תוצאות הבדיקה:
ימי הימנעות:3 נפח:7, צמיגות:תקינה, אגלוטינציה:אין, PH:7.4
ריכוז:0.1*10^6, מס'זירעונים כללי: 0.7*10^6, תנועה: בודדים -תנועה איטית
תאי דם לבנים:0 תאי זרע לא בשלים:0
%זרעים תקינים:1
לסיכום: OTA syndrome
אני בן 29 ומזה כשנה וחצי אישתי ואני מנסים להיכנס להריון
עדין לא ברור לי לאן לפנות ומה באמת אומרת הבדיקה..
אשמח להכוונה ויעוץ כמו כן האם יש דרכים לשיפור המצב עד לבדיקה הנוספת (שהבנתי לפי השיעורי בית שעשיתי שצריך לעשות בכל מקרה כדי לעמוד על המצב.. )
האם יש סיכוי למשהו לפי הנתונים האלה?
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יצי התנזרות:3
דן20/09/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה
ד''ר אליעזר גירש24/09/2010שלום דן,
מדובר במצב של מעוט זרעונים עם נתונים ירודים מאוד בתנועה ומורפולוגיה (מבנה) של זרעונים. חשוב לפנות לאורולוג, לבצע בדיקות הקשורות לתפקוד האשכים. חשוב במקביל לפנות לרופא פריון (יחידה להפריה חוץ גופית) ולהתחיל הכנות להפריה חוץ גופית. יש מה לעשות, יש סיכוי להריון בעזרת הפריה חוץ גופית. ממליץ גם להשתמש בתוסף תזונה Vitamale המשפר איכות הזרע ויכול לעזור לכם במסימה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרע וויטמיילחסוי20/09/2010
שלום רב
אני בן 31 לאחרונה סבלתי מדלקת ביתרת האשך טופלתי באנטיביוטיקה ובזריקות , לאחר מכן הדלקת חלפה אך התחילה דלקת בערמונית.
תוך כדי ובהתייעצות עם האורולוג הופנתי לספירה זרע.
בספירה יצא נזילות וצמיגות תקין PH 8.2
אך בתאי זרע עצמם נרשם שלא נמצאו תאי זרע גם בסרכזה...
מה זה אומר ??? האם יש קשר לאנטיביוטיקה ( יש לציין שאני מטופל 4 חודשים באנטיביטוקיה)??
מהו הטיפול המומלץ אם בכלל??
שמעתי על הכדורים ויטמייל ? כיצד הם עוזרים והאם היית ממליץ לי להשתמש בהם??
לתשובתך המהירה אודה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש24/09/2010שלום לך,
מדובר באזואוספרמיה - חוסר זרעונים במירוק. האם קיים קשר בין מצב זה לדלקות שהיו לך ביותרת האשך ובערמונית, קשה להגיש. יתכן ובגלל הדלקות נוצרה חסימה ואין יציאה של זרעונים במירוק. תנסה לתת זרע לבדיקה ולאחר שעה לתת זרע שוב לבדיקה, במצב זה לפעמים במנה השניה רואים זרעונים כי החסימה נפתחת. יתכן ואין קשר בין הדברים ואתה אזואוספרמי ודלקות היו במקביל למצבך.
ממליץ קודם כל כפי שהמלצתי לתת זרע פעמיים בהפרש של שעה. אם לא ימצאו זרעונים במנה השניה יש מקום לעשות בדיקה גנטית: קריוטיפ וחסרים על גבי כרומוזום Y. יתכן ותתצתרך לעבור ביופסיה של רקמת אשך ולבדוק האם רקמת אשך מייצרת זרעונים. קיימים דברים נוספים שאפשר לבדוק, אך קודם כל לבחון את מה שנאמר.
לגבי תוסף תזונה ויטמייל, לדעתי אין טעם לקחת בשלב זה. רק אם ימצאו זרעונים באחד השלבים יהיה כדאי לנטול ויטמייל לשיפור המצב.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת זרע - האם המורפולוגיה נמוכה?ד``ר אליעזר גירש20/09/2010
שלום,
להלן תוצאות בדיקת זרע
נפח: 5 מ"ל
ריכוז: 130 מיליון
PH: 7.6
תנועתיות: 55%
סוג תנועה - פרוגרסיבית: 44%
לא ניצפו ליוקוציטים
אגלוטינציות: שלילי
מורפולוגיה
תקינים: 6%
פתולוגיות ראש: 77%
פתולוגיות זנב: 17%
האם זו נחשבת בדיקה תקינה? (האם המורפולוגיה נמוכה? מה הסיכוי להיכנס להריון באופן טבעי לאור תוצאות אלה?)
האם ניתן לעשות משהו על מנת לשפר מורפולוגיה של זרע?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלושה ימי התנזרות לפני הבדיקה
רוני21/09/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה
ד''ר אליעזר גירש24/09/2010שלום רוני,
אם הית שואל אותי לפני כחצי שנה, היתי אומר לך שנתוני הזרע שלך לא תקינים. לפני מספר חודשים יצאו קריטריונים חדשים של WHO לגבי איכות הזרע ונתונים שלך, נכון להיום, נחשבים לתקינים, אם כי הם עומדים על הגבול התחתון של תקינות. ממליץ לעבור בדיקת תפקוד אשכים אצל אורולוג. דבר נוסף, ממליץ להשתמש בתוסף תזונה Vitamale המשפר איכות הזרע. יש לנטול אותו 2 כמוסות שלוש פעמים ביום ל- 3 חודשים לפחות.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה והבהרה
רוני24/09/2010ד"ר גירש תודה על התשובה,
מורפולוגיה נעשתה בשיטת Strict Kruger. האם הריכוז מפצה על המורפולוגיה הנמוכה? האם מלבד המורפולוגיה הבדיקה תקינה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרוני - משהו שיעזור לך עד שהרופא יענ
חסויה24/09/2010ישנם גברים אצלם רק המורפולוגיה ירודה. במידה והריכוז גבוה, הוא יפצה על המורפולוגיה הירודה. לדוגמא דגימה בעלת ריכוז 80 מליון ומורפולוגיה 6% שקולה לדגימה בעלת ריכוז 40 מליון ומורפולוגיה 12% - כלומר הזרע תקין.
במידה והמורפולוגיה נמוכה מאוד, ישנם מקרים בהם לא תהיה הפריה גם אם הריכוז יהיה גבוה מאוד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה
ד''ר אליעזר גירש24/09/2010שלום רוני,
נכון,הריכוז מפצה על מורפולוגיה במובן מסויים. גם המורפולוגיה תקינה לפי הקריטריונים החדשים, כך שסה"כ תוצאות תקינות.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח תוצאות - האם תקין?גברבר20/09/2010
אלו התוצאות שהתקבלו בבדיקה - יש כאן נתונים שלא נמצאים בטווח הרצוי, ורציתי לדעת מה משמעותם והאם הבדיקה תקינה.
ימי התנזרות: 4
כמות: 5 ml
ריכוז: 4 mil/ml
סה"כ כמות: 20 mil
motility I: 60%
grade: 3 - Progressing
Motility II: כלום
Eosin: כלום
מורפולוגיה: נורמלי 0%
borderline: 1%
Amorphous: 60%
Pyriform: 14%
Tail: 24%
%midpiece: 1
Prem cell: כלום
W.H.C: כלום
Fructose: normal
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש24/09/2010שלום גברבר,
לפי תוצאות הבדיקה יש לך מעוט זרעונים עם תנועה איטית ומורפולוגיה ירודה. משמעות הדבר שעם זרע כזה קשה מאוד להכנס להריון בצורה הטבעית. יש מספר צעדים שאני ממליץ לבצע: ביקור אצל אורולוג ובדיקת תפקוד האשכים, אפשר לשפר איכות הזרעונים ע"י נטילת כמוסות של Vitamale שהוא תוסף תזונה, אם ברצונכם להכנס להריון, זה הזמן לפנות לרופא פריון.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

