מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- תוצאות בדיקת זרעשמעון11/10/2010
שלום רב
בעלי בן 31
מנסים כשנה וחצי להקלט להריון ראשון אך ללא הצלחה
לאחר בדיקות זרע שהתבצעו (לאחר 8 ימי נידה- ללא קיום יחסים כלל)
להלן התוצאות:
מראה כללי N
נפח זרימה 4
ריכוז תאי זרע 1.5
סך הכול במיליונים 6
תנועתיות 25
דרגה 2-3
תאים תקינים 2
חומציות 8.0
צמיגות N
TAPERING 2
OTHER 90
US אשכים הובחנה וריקוצלה משמאל קל עד בינוני ללא היפוך זרימה בזמן פעולת ולסלבה.
שאלתנו היא האם ישנה אפשרות - לשפר את הזרע ולהצליח להקלט להריון באופן טבעי?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תוצאות בדיקת זרע - תגובה
ד''ר אליעזר גירש19/10/2010שלום שמעון,
במצב וריקוצלה קלה עד בינונית יש פגיעה באיכות הזרע. איכות הזרע אצלך ירודה ויתכן שבנוסף לוריקוצלה ישנו גורם (ים) שהובילו למצב זה. הריון ספונטני (בצורה הטבעית) יתכן, אך בסבירות נמוכה. יש לשקול לטפל בוריקוצלה, אולי יתקבל שיפור גם באיכות הזרע. כדאי גם להשתמש בתוסף תזונה Vitamale המשפר איכות הזרע. מקובל לאחר כשנה של נסיון כושל להרות, לפנות לרופא פריון.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- OTA ??תות.11/10/2010
בעלי בן 29, אני 27. מנסים מזה שנה להכנס להריון. הותחל בירור פוריות וזו תשובת בד' הזרע שהתקבלה:
נפח גדימה- 4
צמיגות- יתר
PH - 7.5
ריכוז-4
צורות פתולוגיות 95% (צוואר, ראש וזנב פתולוגי)
אגלוטינציה- לא
סיכום הבדיקה OTA סינדרום
הערות: נמצאו תאי זרע בודדים בתנועה איטית ובמורפולוגיה לא תקינה
שאלתי:
מה המשמעות?
מה עושים מכאן?
תודה מקרב לב מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
OTA ?? - תגובה
ד''ר אליעזר גירש19/10/2010שלום רב,
מצב OTA זהו מצב בו יש מעוט זרעונים בעלי תנועה ירודה ובעלי מורפולוגיה ירודה. להכנס להריון בצורה טבעית במצב זרע זה סיכוי קלוש. מבחינת טיפול פריון הפתרון הוא הפריה חוץ גופית. ממליץ לפנות לרופא אורולוג ולבדוק תפקוד האשכים. יתכן וניתן לשפר איכות הזרע ע"י טיפול לפי בעיה (אם תמצא). גם שימוש בתוסף תזונה Vitamale יכול לשפר איכות הזרע, אך במצב של OTA לא יודע בכמה אפשרי לקבל שיפור.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- US אשכים בדיקה חוזרתאיש11/10/2010
שלום רב,
קודם כל ברצוני להודות על הפורום הנפלא הזה והעזרה המבורכת שמוצעת בו.
אורולוג קבע שיש לי וריקוצלה ושלח אותי לבדיקת US אשכים ובדיקות הורמונליות.
הבדיקות ההרומונליות היו תקינות.
בדיקת US אשכים מכון הממוגרף:
את הבדיקה ביצעתי במכון הממוגרף רעננה והיא התבצעה מאוד בגסות ובערך ב 20 שניות
התוצאות היו:
אשך ימין- בגודל 1.7*3*2.8 נפח 2.7 סמ"ק - קטן
אפידידימיס אינו מעובה.
אין לראות נוזל חופשי סביב האשך ללא הרחבת ורידים ספרמטיים.
בבדיקת דופלר מהירות זרימה עורקית 5.5 סמ"ש עם RI 0.5
גם בפתיחת דופלר וגם לאחר ולסבה אין לראות וריקוצלה.
אשך שמאל- בגודל 2*3.3*3 נפח 10 סמ"ק - קטן במקצת
אפידידימיס אינו מעובה.
אין לראות נוזל חופשי סביב האשך
בבדיקת דופלר מהירות זרימה עורקית 6.1 סמ"ש עם RI 0.5
גם בפתיחת דופלר וגם לאחר ולסבה הודגם רפלוקס בכיוון הזרימה והגברת מהירות זרימה
הרחבת ורידים ספרמטיים בגודל עד 0.5 ס"מ וריקוצלה דרגה 3
חשתי שהבדיקה לא רצינית אז ביצעתי בדיקה נוספת של US אשכים בתל השומר. בדיקה זו ערכה כ 20 דקות!
אשכים בגודל מרקם וזרימה תקינים דו"צ.
לא נצפו ממצאים מוקדיים באשכים.
האפידידימיס אינם מעובים.
נצפה נוזל הידרוצלה בכמות קטנה משמאל.
הודגם וריקוצלה בינוני ניכר (דרגה 2-3) בשמאל.
הודגם וריקוצלה קל-בינוני (דרגה 1-2) מימין.
סיכום וריקוצלה דוצ יותר משמאל.
ניתן לראות שתוצאות ה US שונות מאוד.
שאלותי:
1. מה משמעות נוזל ההידרוצלה שאובחן בבדיקה השניה?
2. האם במצב של וריקוצלה דו"צ נהוג לבצע ניתוח דו"צ?
3. מאחר ותוצאות ה US כה שונות זו מזו אולי מומלצת בדיקה שלישית?
בתודה והערכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר US אשכים בדיקה חוזרת - תגובה
פרופ` בנימין ברטוב17/10/2010קביעתו של האורולוג שנבעה מבדיקה ידנית אומתה בשני האולטרסאונדים שביצעת. נראה לי שיש להסתמך על הבדיקה השניה שעל פיה גודל ומרקם האשכים תקינים למעט וריקוצל דו צדדי שלגביו יש לשקול אם לעשות תיקון. שיקול דעת כזה ניתן לקבל לאחר עיון מדוקדק במימצאי איכות הזרע שלך. כדאי שתחזור להתייעץ באורולוג שלך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נתוני זרעלולי10/10/2010
מפרסמת שוב את הודעתי- אשמח לשמוע את דעתך הכללית לגבי הנתונים, פרט לכך שעלינו לבדוק שוב מורפולוגיה
שלום, אני בת 34 ובעלי בן 30, מנסים שנתיים וחצי להכנס להריון. סובלת מאנדומטריוזיס, עוברת הזרעות. 2 הריונות נקלטו בשנה האחרונה, אך נפלו.
רציתי לשמוע את חוות דעתך על נתוני הזרע של בעלי-
VOLUME- 2
CONCETRATION-21 MILLION
TOTAL COUNT- 42 MILLION
MOTILITY- 37%
TOTAL MOTILE COUNT- 15.5 MILLION
RAPID- 22%
SLOW-9%
NON PROGRESSIVE- 6%
IMMOTILE- 63%
ומצאתי נתוני מורפולוגיה מ-2008- 45% לא תקינים
מה דעתך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נתוני זרע - תגובה
פרופ` בנימין ברטוב17/10/2010ריכוז תאי הזרע תקין. התנועה סבירה. על המורפולוגיה יש לחזור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהיפית08/10/2010
שלום,
הננו מנסים להרות מעל שנה.
הלכנו לאורולוג לבדיקת תפקודי אשכים ולאחר מס' בדיקות התגלה אצל בעלי וריקוצלה באשך שמאל דרגה קלה- בינונית (דרגה 2-3) והומלץ לו לעבור ניתוח. אנחנו מסרבים לעבור את הניתוח.
שאלתי היא האם ניתן לפנות לטיפולי פוריות ללא צורך בניתוח או שיחייבו אותו לעבור ניתוח לשם קבלת טיפולי פריון? (תוצאות בדיקת זרע: נפח: 0.3 ריכוז: 5 מיליון תנועה: 20% מורפולוגיה: 20%)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שאלה - תגובה
ד''ר אליעזר גירש09/10/2010שלום יפית,
ואריקוצלה היא מחלה של כלי דם באשך. ואריקוצלה נובעת מהרס שסתומים חד כיווניים. זה גורם לזרימה בכיוון הפוך של דם הורידי. זרימת הדם בכיוון הפוך גורמת ל- hypertermia ול- hypoxia. לחץ הידרוסטטי על רקמת האשך במחלה זו הוא פי 7-8 ממה שאשך יכול לסת. טיפול נכון יביא לשיפור תוך 4-12 חודשים ואז יש שוב ירידה. המחלה גורמת לירידה בייצור טסטוסטרון ולפגיעה בייצור זרעונים. בואריקוצלה הפגם בזרעונים הוא פגם במבנה הראש וכרומטין (חומר גנטי) אינו דחוס.
ב- 30% מהמטופלים יש הצלחה בטיפולי ואריקוצלה. ב- 70% מהמטופלים הבעיה חוזרת והסיבה היא בכך שבטיפול עצמו קשה מאוד להגיע לכל המקומות הבעייתיים שבוריד האשך.
נטילת תוספי תזונה יכולה לסיעה לשיפור בייצור הזרעונים ותקינותם. מומלץ לקחת תוסף תזונה Vitamale,
אם אתם לא מעוניינים בניתוח ואריקוצלה, אפשר לגשת לטיפולי פריון גם כך, אך לדעת כי סיכוי להריון הוא נמוך יותר. מעודד עניין זה שיש 20% זרעונים תקינים מבחינה מורפולוגית.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בקשר לויטאמיילאמנון06/10/2010
האם ניתן לקנות את הויטאמייל ללא מרשם רופא?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כן בטח
חסויה06/10/2010זה תוסף מזון אין שום צורך במרשם...זו לא תרופה...
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלה בקשר לויטאמייל - תגובה
ד''ר אליעזר גירש09/10/2010שלום אמנון,
ויטמייל הוא תוסף תזונה ולא תרופה, לכן לא צריך מרשם מרופא.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת הורמונים גונדוטרופייםאיש05/10/2010
שלום ד"ר,
לאחר גילוי של וריקוצלה דרגה 3 ופגיעה קשה באיכות הזרע נשלחתי לביצוע בדיקות דם של הורמונים גונדוטרופיים.
מצורף קובץ עם התוצאות.
מה אומרות התוצאות של הבדיקה? האם ערכים אלה שוללים הפרעה הורמונלית?
תודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בדיקת הורמונים גונדוטרופיים - תגובה
ד''ר אליעזר גירש09/10/2010שלום,
ואריקוצלה היא מחלה של כלי דם באשך. ואריקוצלה נובעת מהרס שסתומים חד כיווניים. זה גורם לזרימה בכיוון הפוך של דם הורידי. זרימת הדם בכיוון הפוך גורמת ל- hypertermia ול- hypoxia. לחץ הידרוסטטי על רקמת האשך במחלה זו הוא פי 7-8 ממה שאשך יכול לסת. טיפול נכון יביא לשיפור תוך 4-12 חודשים ואז יש שוב ירידה. המחלה גורמת לירידה בייצור טסטוסטרון ולפגיעה בייצור זרעונים. בואריקוצלה הפגם בזרעונים הוא פגם במבנה הראש וכרומטין (חומר גנטי) אינו דחוס.
ב- 30% מהמטופלים יש הצלחה בטיפולי ואריקוצלה. ב- 70% מהמטופלים הבעיה חוזרת והסיבה היא בכך שבטיפול עצמו קשה מאוד להגיע לכל המקומות הבעייתיים שבוריד האשך.
נטילת תוספי תזונה יכולה לסיעה לשיפור בייצור הזרעונים ותקינותם. מומלץ לקחת תוספי תזונה לאחר ניתוח של ואריקוצלה ולהמשיך בנטילתם לאורך זמן.
רמת הורמונים גונדוטרופיים נמצאת בגבול התקין.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם יתכן לאחר שני הריונות טבעייםחסוי05/10/2010
שלום רב,
האם ייתכן שינוי בטיב הזרע ?
יש לנו שני ילדים מהריונות טבעיים.
בשנה האחרונה אנו מנסים להרות שוב ללא הצלחה. פנינו למוחחה לפירון ששלח אותנו להמון בדיקות שלי יצאו תקינות ואילו בעלי קיבל תשובה כששום פרמטר אינו נמצא בטווחים פרט לPH ו 100% פגומים.
האם יש לחזור שוב על הבדיקה.
האם כדאי או מזיק לקחת בינתיים ויטמייל- האם צריך מרשם?
לא מבינה בזה כלום אודה לעצתכם..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
האם יתכן לאחר שני הריונות טבעיים - תגובה
ד''ר אליעזר גירש09/10/2010שלום אא,
שני ילדים מהריונות הקודמים מעידים על כך שהיתם פוריים בתקופה ההיא. יתכן ופריון ירד מאז כי זמן עושה את שלו. לא היתי מסיק מסקנות מתוצאות של בדיקה אחת בודדת של זרע. רצוי לחזור על בדיקת הזרע לאחר 2-4 ימי התנזרות. אם הכן תוצאות חוזרות על עצמן, יש לפנות לאורולוג לבירור תפקוד האשכים. אפשר לקחת Vitamale המשפר איכות הזרע. לא צריך מרשם כי זה לא תרופה אלא תוסף תזונה. יתכן ויהיה צורך בעזרה מצד רופא פריון, למשל הזרעה תוך רחמית.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאז עשינו בדיקה נוספת
חסוי27/10/2010שלום,
שוב הבדיקות יצאו 100% פגומים.
מה זה אומר ? האם יתכן שזה בגלל הזמן מרגע מתן הזרע ועד לבדיקתו .
אנחנו גרים די רחוק מהמעבדה לוקח לנו להגיע למעבדה 45 דק'..
בעלי לא מוכן לנסות לתת דגימה בשרותים של המעבדה (אני בהחלט יכולה להבין אותו)
תודה,
אא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוות דעת על תוצאות בדיקת זרעגלעד05/10/2010
שלום רב,
אני שנה לאחר ניתוח וריקוצלה (בשל נתוני זרע ירודים ביותר על גבול העקרות). אשמח לדעת האם תוצאות הבדיקה שלהלן תקינות וכן האם קיימים סיכויים טובים להיריון טבעי (ככל שכרוך בגבר, כמובן):
ימי ההתנזרות טרם הבדיקה: 3-4 ימים.
coagulum present- no
complete liquification - 40 minutes
Odor- normal
Color- normal
Viscosity-moderate
Volume- 3.0 ml
pH- 8.4
Motile spermatoza - 1 hr 50%
40% 4hrs
Forward Progression 1 hr I II III (IV)
4hrs I II III
Viable spermatoza - 1 hr 75%
4hrs 65%
Sperm agglutination - no
Sperm concentration-40 million/ml
Total sperm count -120 million
Morphology-
Normal forms -6%
Abnormal forms- 94%* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
חוות דעת על תוצאות בדיקת זרע - תגובה
ד''ר אליעזר גירש09/10/2010שלום גלעד,
תוצאות של בדיקת הזרע תקינות. ניתן להרות בצורה הטבעית. ממליץ לחזק את איכות הזרע ע"י נטילת תוסף תזונה Vitamale שפותח למטרה זו בדיוק .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום ד"רלולי05/10/2010
אני בת 31 ואובחנתי כבעלת שחלות פוליצסטיות לאחר נסיון של שנה להרות, במקביל נשלח בעלי לבדיקת זרע ולהלן הממצאים:
התנזלות-תקין , נפח-3.5 מ"ל, ריכוז- 41 מ', PH- 7.6, תנועתיות- 46%, סוג תנועה פרוגרסיבית-46%, ליוקוציטים:לא נצפו, אגלוטינציות:שלילי.
מרפולוגיה עפ"י קרוגר:
תאים תקינים 3%
פתולוגיית ראש:82%
פתולוגיית זנב 15%.
הבנתי שהממצאים תקינים מלבד התקינות שהאחוז בו נמוך, אני אחרי סבב ראשון של איקקלומין ללא הזרעה, שאלתי היא האם לדעתך יש סיכויי להכנס להריון ללא הזרעה והשבחה או שהסיכויי נמוך וחבל על הזמן ואז כדאי להתחיל כמה שיותר מהר הזרעה או לנסות עוד סבבי איקקמומיל ללא הזרעה?
תודה רבה, מצפה לתשובה :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעלי בן 40 ותקופת התנזרות לפני
לולי05/10/2010בדיקה, 3 ימים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה
ד''ר אליעזר גירש09/10/2010שלום לולי,
נתון של מורפולוגיה תקינה עומד על אחוז נמוך מאוד. זה לא אומר שלא ניתן להרות בצורה הטבעית, אך סיכוי נמוך. סיכוי גבוה יותר להריון יהיה אם תעסו הזרעה תוך רחמית (IUI).
ממליץ לנטול תוסף תזונה Vitamale, המשפר איכות הזרע. רצוי גם לפנות לרופא אורולוג לבדיקת פעילות האשכים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נתוני זרעלולי04/10/2010
שלום, אני בת 34 ובעלי בן 30, מנסים שנתיים וחצי להכנס להריון. סובלת מאנדומטריוזיס, עוברת הזרעות. 2 הריונות נקלטו בשנה האחרונה, אך נפלו.
רציתי לשמוע את חוות דעתך על נתוני הזרע של בעלי-
VOLUME- 2
CONCETRATION-21 MILLION
TOTAL COUNT- 42 MILLION
MOTILITY- 37%
TOTAL MOTILE COUNT- 15.5 MILLION
RAPID- 22%
SLOW-9%
NON PROGRESSIVE- 6%
IMMOTILE- 63%
ומצאתי נתוני מורפולוגיה מ-2008- 45% לא תקינים
מה דעתך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשוב לציין שפרט למורפולוגיה
לולי04/10/2010מדובר בנתונים שנלקחו לפני ההשבחה (בשעה הראשונה לאחר נתינתו)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנתוני זרע - תגובה
פרופ` בנימין ברטוב04/10/2010כדאי לחזור על בדיקת המורפולוגיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ואיך נראים שאר הנתונים?
לולי04/10/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אונונות משפרת פריון ?פלוני02/10/2010
למי שהולך להיות תקופה מסויימת כמה חודשים
מנותק מהחברה בפיעלות מבצעית
השאלה היא בנושא פריון לצורך חזרה לשיגרה לאחר כמה חודשים
כמה שאלות לגבי תקופת הניתוק של הכמה חודשים
האם חוסר פעילות מינית אמורה לשפר את איכות הזרע או לחילופין להחליש
או שעדיף אוננות במקלחת להוצאת זרע מיידי פעם במהלך השבוע
בכדי לשמר או לשפר את הפריון של איכות הזרע
או שאין שום קשר כלל בין כך לכך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אונונות משפרת פריון ? - תגובה
פרופ` בנימין ברטוב04/10/2010אין שום קשר בין האוננות לפוטנציאל הפוריות של תאי הזרע. תחזור בשלום מהפעילות המבצעית ואז תתמסר לפעילות מבצעית של פוריות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח וריקוצלהנועה01/10/2010
לרופאים שלום!
בעלי בן 29 עם מורפולוגיה תקינה של 2% בלבד במספר בדיקות וכל שאר הערכים תקינים..הומלץ תחילה להמתין עם התערבות אך כרגע אנחנו מנסים עשרה חודשים ולשוא...הוא הגיע לאורולוג שהמליץ לנסות ניתוח וריקוצלה (באשך ימין אין לפי בדיקת האולטראסאונד ובאשך שמאל יש דרגה של 2,3).
שמענו שהניתוח יכול לחסוך לנו חודשים של ציפייה ואכזבה וגם כן שהוא לא מסובך במיוחד...הבנו שיש כמה שיטות לניתוח...לפי מה הן נקבעות? האם לא כדאי מראש ללכת על הצנתור שדורש תהליך החלמה קצר יותר ואינו מתבצע בהרדמה? מה הן הסיכונים של ניתוח כזה בכלל? זאת אומרת האם במצבנו כדאי להמתין עוד? איפה ניתן לעשות את הניתוח?
אשמח לדעתכם..
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש02/10/2010שלום,
ואריקוצלה היא מחלה של כלי דם באשך. ואריקוצלה נובעת מהרס שסתומים חד כיווניים. זה גורם לזרימה בכיוון הפוך של דם הורידי. זרימת הדם בכיוון הפוך גורמת ל- hypertermia ול- hypoxia. לחץ הידרוסטטי על רקמת האשך במחלה זו הוא פי 7-8 ממה שאשך יכול לסת. טיפול נכון יביא לשיפור תוך 4-12 חודשים ואז יש שוב ירידה. המחלה גורמת לירידה בייצור טסטוסטרון ולפגיעה בייצור זרעונים. בואריקוצלה הפגם בזרעונים הוא פגם במבנה הראש וכרומטין (חומר גנטי) אינו דחוס.
ב- 30% מהמטופלים יש הצלחה בטיפולי ואריקוצלה. ב- 70% מהמטופלים הבעיה חוזרת והסיבה היא בכך שבטיפול עצמו קשה מאוד להגיע לכל המקומות הבעייתיים שבוריד האשך. בד"כ המחלה פוגעת גם בצד ימין, אך בגלל מבנה אנטומי שונה, מוצאים רק בצד שמאל (זה לא אומר שצד ימין תקין). ממליץ ללכת על שיטה של גת-גורן ולהתיעץ עם ד"ר גת בעצמו.
נטילת תוספי תזונה יכולה לסיעה לשיפור בייצור הזרעונים ותקינותם. מומלץ לקחת תוספי תזונה לאחר ניתוח של ואריקוצלה ולהמשיך בנטילתם לאורך תקופה של נסיון להרות. ממליץ על תוסף תזונה Vitamale המשפר איכות זרע (כולל מורפולוגיה).
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מקפיץ בגלל החשש שלא שמו לב לתגובתיחסוי29/09/2010
אני בן 37 נשוי מזה כעשור ללא תאי זרע בזירמה רגילה וכן אצל ברטוב ובTEFNA 2
ו TESE לא נמצאו תאי זרע. בבדיקות גנטיות הכל תקין. בבדיקת הורמונים הFSH נע בין 18-20 ,הטסטוסטרון נמוך אבל בטווח. לפני כשנתיים עברתי צנתור באשכים אצל ד"ר גת וחצי שנה אח"כ נמצא תא זרע אחד פתלוגי בזירמה רגילה (לאחר סרכוז ) לפני כשבוע נמצאו 2 תאי זרע פתלוגיים בזרמה רגילה (לאחר סרכוז).
מה זה אומר?
האם יש סיכוי שהשתנה משהו ?מה הסיכוי להביא ילדים ובאיזה דרך?
האם כדאי לבצע TEFNA או TESE או בדיקה אצל פרופ' ברטוב (שוב )ובמקביל להכנתה של אשתי לשאיבת ביציות?
יצויין שיש לי מרקם תקין של אשכים וגם מבחינה חיצונית המראה שלי גברי עם שיעור בחזה וכיוצב'
אגב בדיקות קריטיפ וחסר Y ואחרות עשיתי והכל תקין
אודה לכם מאד על תגובתכם .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש02/10/2010שלום חסוי,
מעודד מאוד מצבך, שלאחר טיפול של ד"ר גת, בשיטת גת גורן, נמצאו זרעון אחד במקרה אחד ושני זרעונים במקרה שני, בזירמה. זה אומר שיש לפחות כמה מאות זרעונים בזרמה כולה. אני ממליץ בחום להתחיל מיידי לנטול תוסף תזונה Vitamale המשפר איכות הזרע ולהתחיל להקפיא מנות זרע כל עוד מוצאים זרעונים בזרמה (גם אם בודדים בבדיקה, כי זה אומר עשרות עד מאות זרעונים בזירמה כולה). חשוב להתחיל בטיפולי פריון (הפריה חוץ גופית), להשתמש בזרע טרי (גם אם מדובר בזרעונים בודדים ולא תקינים). יש הריונות גם במצבים כאלה! לא נראה לי שיש טעם לעשות TESE או TESA או TFNA או כל סוג אחר של ביופסיה של אשך. רצוי למנוע את הפגיעה ונזק ברקמה ובמרקם האשך כל אוד מוצאים זרעונים בזרמה.
הטבת המצב בזרע קרוב לוודאי תהיה לא לאורך זמן ולכן, חשוב לנצל את המומנטום!
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` בנימין ברטוב04/10/2010בהמשך לתשובתו של ד"ר גירש, ניתן עכשיו לחפש אצלנו תאי זרע ולהקפיאם כגיבוי לקראת הפריה חוץ גופית בשיטת המיקרומניפולציה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- וריקוצלה? או פתרונות אחריםעדן28/09/2010
שלום רב
יש לנו ילד מתוק בן שנתיים מהריון ספונטני.
כיום אנו מנסים להיכנס להריון יותר משנה. עשיתי בדיקות והכל אצלי היה בסדר.
בעלי עשה בדיקת זרעשהייתה נמוכה מאוד.
הלכנו לאורולוג שאמר שיש באופן ברור וריקוצלה והמליץ על ניתוח. לטענתו יש כ60 -70 אחוזי הצלחה.
לאחר בירורים גילנו שישנם מקרים בהם לאחר שיפור המצב יכול שוב להדרדר וצריך התערבות נוספת אם זה אפשר.
במקביל התוודענו דרך האינטרנט לשיטת גת גורן.
השאלה - 1. מהם האחוזים להצלחת ניתוח וריקוצלה?
2.מהם האחוזים שלאחר שיפור המצב שוב יחזור אחורה?
3. האם ישנם טיפולים יעילים לאחר שהוריקוצלה נכשל?
4. האם אתם ממליצים באופן ברור על שיטת גת גורן?
5. האם לאחר שמתבצע ניתוח וריקוצלה ובמידה והוא לא מצליח ניתן לנסות שיטת גת גורן או שהניתוח הורס את האפשרות לטיפול בשיטה זו?
6. האם נותנים כיום במקביל לזמן ההמתנה לשיפור באיכות הזרע לאחר הניתוח ניתן או מומלץ לעשות טיפולי פוריות?
תודה רבה! וסליחהעל האריכות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
וריקוצלה
ד''ר אליעזר גירש02/10/2010שלום עדן,
ואריקוצלה היא מחלה של כלי דם באשך. ואריקוצלה נובעת מהרס שסתומים חד כיווניים. זה גורם לזרימה בכיוון הפוך של דם הורידי. זרימת הדם בכיוון הפוך גורמת ל- hypertermia ול- hypoxia. לחץ הידרוסטטי על רקמת האשך במחלה זו הוא פי 7-8 ממה שאשך יכול לסת. טיפול נכון יביא לשיפור תוך 4-12 חודשים ואז יש שוב ירידה. המחלה גורמת לירידה בייצור טסטוסטרון ולפגיעה בייצור זרעונים. בואריקוצלה הפגם בזרעונים הוא פגם במבנה הראש וכרומטין (חומר גנטי) אינו דחוס.
ב- 30% מהמטופלים יש הצלחה בטיפולי ואריקוצלה. ב- 70% מהמטופלים הבעיה חוזרת והסיבה היא בכך שבטיפול עצמו קשה מאוד להגיע לכל המקומות הבעייתיים שבוריד האשך.
נטילת תוספי תזונה יכולה לסיעה לשיפור בייצור הזרעונים ותקינותם. מומלץ לקחת תוספי תזונה לאחר ניתוח של ואריקוצלה.
ממליץ להתחיל עם טיפול בשיטת גת גורן, ולאחר הטיפול לנטול תוסף תזונה Vitamale המשפר איכות הזרע. במקביל לטיפול בזרע, ממליץ להתחיל בטיפולי פריון. ממליץ לקחת Vitamale לאורך טיפולי פריון עד להסגת הריון. דבר נוסף, אם תהיה הטבה ושיפור באיכות הזרע באחד השלבים, להקפיא מספר מנות זרע באיכות טובה יותר וכך להבטיח שימוש במנות הללו בהמשך, שימוש עתידי להסגת הריון.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)

