פורום פוריות הגבר והאישה, אמבריולוגיה,IVF - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

ד"ר אליעזר גירש
ד"ר אליעזר גירש
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל ד"ר אליעזר גירש ללא פרסום בפורום
 
  • תוצאות בדיקת זרע
    שמעון
    11/10/2010

    שלום רב

    בעלי בן 31
    מנסים כשנה וחצי להקלט להריון ראשון אך ללא הצלחה
    לאחר בדיקות זרע שהתבצעו (לאחר 8 ימי נידה- ללא קיום יחסים כלל)
    להלן התוצאות:
    מראה כללי N
    נפח זרימה 4
    ריכוז תאי זרע 1.5
    סך הכול במיליונים 6
    תנועתיות 25
    דרגה 2-3
    תאים תקינים 2
    חומציות 8.0
    צמיגות N
    TAPERING 2
    OTHER 90

    US אשכים הובחנה וריקוצלה משמאל קל עד בינוני ללא היפוך זרימה בזמן פעולת ולסלבה.

    שאלתנו היא האם ישנה אפשרות - לשפר את הזרע ולהצליח להקלט להריון באופן טבעי?

    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תוצאות בדיקת זרע

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות בדיקת זרע - תגובה

    ד''ר אליעזר גירש
    19/10/2010

    שלום שמעון,
    במצב וריקוצלה קלה עד בינונית יש פגיעה באיכות הזרע. איכות הזרע אצלך ירודה ויתכן שבנוסף לוריקוצלה ישנו גורם (ים) שהובילו למצב זה. הריון ספונטני (בצורה הטבעית) יתכן, אך בסבירות נמוכה. יש לשקול לטפל בוריקוצלה, אולי יתקבל שיפור גם באיכות הזרע. כדאי גם להשתמש בתוסף תזונה Vitamale המשפר איכות הזרע. מקובל לאחר כשנה של נסיון כושל להרות, לפנות לרופא פריון.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • OTA ??
    תות.
    11/10/2010

    בעלי בן 29, אני 27. מנסים מזה שנה להכנס להריון. הותחל בירור פוריות וזו תשובת בד' הזרע שהתקבלה:
    נפח גדימה- 4
    צמיגות- יתר
    PH - 7.5
    ריכוז-4
    צורות פתולוגיות 95% (צוואר, ראש וזנב פתולוגי)
    אגלוטינציה- לא
    סיכום הבדיקה OTA סינדרום
    הערות: נמצאו תאי זרע בודדים בתנועה איטית ובמורפולוגיה לא תקינה
    שאלתי:
    מה המשמעות?
    מה עושים מכאן?
    תודה מקרב לב מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    OTA ??

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • OTA ?? - תגובה

    ד''ר אליעזר גירש
    19/10/2010

    שלום רב,
    מצב OTA זהו מצב בו יש מעוט זרעונים בעלי תנועה ירודה ובעלי מורפולוגיה ירודה. להכנס להריון בצורה טבעית במצב זרע זה סיכוי קלוש. מבחינת טיפול פריון הפתרון הוא הפריה חוץ גופית. ממליץ לפנות לרופא אורולוג ולבדוק תפקוד האשכים. יתכן וניתן לשפר איכות הזרע ע"י טיפול לפי בעיה (אם תמצא). גם שימוש בתוסף תזונה Vitamale יכול לשפר איכות הזרע, אך במצב של OTA לא יודע בכמה אפשרי לקבל שיפור.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • US אשכים בדיקה חוזרת
    איש
    11/10/2010

    שלום רב,

    קודם כל ברצוני להודות על הפורום הנפלא הזה והעזרה המבורכת שמוצעת בו.

    אורולוג קבע שיש לי וריקוצלה ושלח אותי לבדיקת US אשכים ובדיקות הורמונליות.
    הבדיקות ההרומונליות היו תקינות.

    בדיקת US אשכים מכון הממוגרף:

    את הבדיקה ביצעתי במכון הממוגרף רעננה והיא התבצעה מאוד בגסות ובערך ב 20 שניות
    התוצאות היו:
    אשך ימין- בגודל 1.7*3*2.8 נפח 2.7 סמ"ק - קטן
    אפידידימיס אינו מעובה.
    אין לראות נוזל חופשי סביב האשך ללא הרחבת ורידים ספרמטיים.
    בבדיקת דופלר מהירות זרימה עורקית 5.5 סמ"ש עם RI 0.5
    גם בפתיחת דופלר וגם לאחר ולסבה אין לראות וריקוצלה.


    אשך שמאל- בגודל 2*3.3*3 נפח 10 סמ"ק - קטן במקצת
    אפידידימיס אינו מעובה.
    אין לראות נוזל חופשי סביב האשך
    בבדיקת דופלר מהירות זרימה עורקית 6.1 סמ"ש עם RI 0.5
    גם בפתיחת דופלר וגם לאחר ולסבה הודגם רפלוקס בכיוון הזרימה והגברת מהירות זרימה
    הרחבת ורידים ספרמטיים בגודל עד 0.5 ס"מ וריקוצלה דרגה 3


    חשתי שהבדיקה לא רצינית אז ביצעתי בדיקה נוספת של US אשכים בתל השומר. בדיקה זו ערכה כ 20 דקות!

    אשכים בגודל מרקם וזרימה תקינים דו"צ.
    לא נצפו ממצאים מוקדיים באשכים.
    האפידידימיס אינם מעובים.
    נצפה נוזל הידרוצלה בכמות קטנה משמאל.
    הודגם וריקוצלה בינוני ניכר (דרגה 2-3) בשמאל.
    הודגם וריקוצלה קל-בינוני (דרגה 1-2) מימין.
    סיכום וריקוצלה דוצ יותר משמאל.


    ניתן לראות שתוצאות ה US שונות מאוד.

    שאלותי:

    1. מה משמעות נוזל ההידרוצלה שאובחן בבדיקה השניה?
    2. האם במצב של וריקוצלה דו"צ נהוג לבצע ניתוח דו"צ?
    3. מאחר ותוצאות ה US כה שונות זו מזו אולי מומלצת בדיקה שלישית?


    בתודה והערכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    US אשכים בדיקה חוזרת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • US אשכים בדיקה חוזרת - תגובה

    פרופ` בנימין ברטוב
    17/10/2010

    קביעתו של האורולוג שנבעה מבדיקה ידנית אומתה בשני האולטרסאונדים שביצעת. נראה לי שיש להסתמך על הבדיקה השניה שעל פיה גודל ומרקם האשכים תקינים למעט וריקוצל דו צדדי שלגביו יש לשקול אם לעשות תיקון. שיקול דעת כזה ניתן לקבל לאחר עיון מדוקדק במימצאי איכות הזרע שלך. כדאי שתחזור להתייעץ באורולוג שלך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נתוני זרע
    לולי
    10/10/2010

    מפרסמת שוב את הודעתי- אשמח לשמוע את דעתך הכללית לגבי הנתונים, פרט לכך שעלינו לבדוק שוב מורפולוגיה

    שלום, אני בת 34 ובעלי בן 30, מנסים שנתיים וחצי להכנס להריון. סובלת מאנדומטריוזיס, עוברת הזרעות. 2 הריונות נקלטו בשנה האחרונה, אך נפלו.
    רציתי לשמוע את חוות דעתך על נתוני הזרע של בעלי-

    VOLUME- 2
    CONCETRATION-21 MILLION
    TOTAL COUNT- 42 MILLION
    MOTILITY- 37%
    TOTAL MOTILE COUNT- 15.5 MILLION
    RAPID- 22%
    SLOW-9%
    NON PROGRESSIVE- 6%
    IMMOTILE- 63%

    ומצאתי נתוני מורפולוגיה מ-2008- 45% לא תקינים

    מה דעתך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נתוני זרע

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נתוני זרע - תגובה

    פרופ` בנימין ברטוב
    17/10/2010

    ריכוז תאי הזרע תקין. התנועה סבירה. על המורפולוגיה יש לחזור.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    יפית
    08/10/2010

    שלום,

    הננו מנסים להרות מעל שנה.
    הלכנו לאורולוג לבדיקת תפקודי אשכים ולאחר מס' בדיקות התגלה אצל בעלי וריקוצלה באשך שמאל דרגה קלה- בינונית (דרגה 2-3) והומלץ לו לעבור ניתוח. אנחנו מסרבים לעבור את הניתוח.
    שאלתי היא האם ניתן לפנות לטיפולי פוריות ללא צורך בניתוח או שיחייבו אותו לעבור ניתוח לשם קבלת טיפולי פריון? (תוצאות בדיקת זרע: נפח: 0.3 ריכוז: 5 מיליון תנועה: 20% מורפולוגיה: 20%)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה - תגובה

    ד''ר אליעזר גירש
    09/10/2010

    שלום יפית,
    ואריקוצלה היא מחלה של כלי דם באשך. ואריקוצלה נובעת מהרס שסתומים חד כיווניים. זה גורם לזרימה בכיוון הפוך של דם הורידי. זרימת הדם בכיוון הפוך גורמת ל- hypertermia ול- hypoxia. לחץ הידרוסטטי על רקמת האשך במחלה זו הוא פי 7-8 ממה שאשך יכול לסת. טיפול נכון יביא לשיפור תוך 4-12 חודשים ואז יש שוב ירידה. המחלה גורמת לירידה בייצור טסטוסטרון ולפגיעה בייצור זרעונים. בואריקוצלה הפגם בזרעונים הוא פגם במבנה הראש וכרומטין (חומר גנטי) אינו דחוס.
    ב- 30% מהמטופלים יש הצלחה בטיפולי ואריקוצלה. ב- 70% מהמטופלים הבעיה חוזרת והסיבה היא בכך שבטיפול עצמו קשה מאוד להגיע לכל המקומות הבעייתיים שבוריד האשך.
    נטילת תוספי תזונה יכולה לסיעה לשיפור בייצור הזרעונים ותקינותם. מומלץ לקחת תוסף תזונה Vitamale,
    אם אתם לא מעוניינים בניתוח ואריקוצלה, אפשר לגשת לטיפולי פריון גם כך, אך לדעת כי סיכוי להריון הוא נמוך יותר. מעודד עניין זה שיש 20% זרעונים תקינים מבחינה מורפולוגית.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה בקשר לויטאמייל
    אמנון
    06/10/2010

    האם ניתן לקנות את הויטאמייל ללא מרשם רופא?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה בקשר לויטאמייל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כן בטח

    חסויה
    06/10/2010

    זה תוסף מזון אין שום צורך במרשם...זו לא תרופה...
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה בקשר לויטאמייל - תגובה

    ד''ר אליעזר גירש
    09/10/2010

    שלום אמנון,
    ויטמייל הוא תוסף תזונה ולא תרופה, לכן לא צריך מרשם מרופא.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת הורמונים גונדוטרופיים
    איש
    05/10/2010

    שלום ד"ר,

    לאחר גילוי של וריקוצלה דרגה 3 ופגיעה קשה באיכות הזרע נשלחתי לביצוע בדיקות דם של הורמונים גונדוטרופיים.
    מצורף קובץ עם התוצאות.
    מה אומרות התוצאות של הבדיקה? האם ערכים אלה שוללים הפרעה הורמונלית?

    תודה!


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת הורמונים גונדוטרופיים - תגובה

    ד''ר אליעזר גירש
    09/10/2010

    שלום,
    ואריקוצלה היא מחלה של כלי דם באשך. ואריקוצלה נובעת מהרס שסתומים חד כיווניים. זה גורם לזרימה בכיוון הפוך של דם הורידי. זרימת הדם בכיוון הפוך גורמת ל- hypertermia ול- hypoxia. לחץ הידרוסטטי על רקמת האשך במחלה זו הוא פי 7-8 ממה שאשך יכול לסת. טיפול נכון יביא לשיפור תוך 4-12 חודשים ואז יש שוב ירידה. המחלה גורמת לירידה בייצור טסטוסטרון ולפגיעה בייצור זרעונים. בואריקוצלה הפגם בזרעונים הוא פגם במבנה הראש וכרומטין (חומר גנטי) אינו דחוס.
    ב- 30% מהמטופלים יש הצלחה בטיפולי ואריקוצלה. ב- 70% מהמטופלים הבעיה חוזרת והסיבה היא בכך שבטיפול עצמו קשה מאוד להגיע לכל המקומות הבעייתיים שבוריד האשך.
    נטילת תוספי תזונה יכולה לסיעה לשיפור בייצור הזרעונים ותקינותם. מומלץ לקחת תוספי תזונה לאחר ניתוח של ואריקוצלה ולהמשיך בנטילתם לאורך זמן.

    רמת הורמונים גונדוטרופיים נמצאת בגבול התקין.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם יתכן לאחר שני הריונות טבעיים
    חסוי
    05/10/2010

    שלום רב,
    האם ייתכן שינוי בטיב הזרע ?
    יש לנו שני ילדים מהריונות טבעיים.
    בשנה האחרונה אנו מנסים להרות שוב ללא הצלחה. פנינו למוחחה לפירון ששלח אותנו להמון בדיקות שלי יצאו תקינות ואילו בעלי קיבל תשובה כששום פרמטר אינו נמצא בטווחים פרט לPH ו 100% פגומים.
    האם יש לחזור שוב על הבדיקה.
    האם כדאי או מזיק לקחת בינתיים ויטמייל- האם צריך מרשם?
    לא מבינה בזה כלום אודה לעצתכם..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם יתכן לאחר שני הריונות טבעיים - תגובה

    ד''ר אליעזר גירש
    09/10/2010

    שלום אא,
    שני ילדים מהריונות הקודמים מעידים על כך שהיתם פוריים בתקופה ההיא. יתכן ופריון ירד מאז כי זמן עושה את שלו. לא היתי מסיק מסקנות מתוצאות של בדיקה אחת בודדת של זרע. רצוי לחזור על בדיקת הזרע לאחר 2-4 ימי התנזרות. אם הכן תוצאות חוזרות על עצמן, יש לפנות לאורולוג לבירור תפקוד האשכים. אפשר לקחת Vitamale המשפר איכות הזרע. לא צריך מרשם כי זה לא תרופה אלא תוסף תזונה. יתכן ויהיה צורך בעזרה מצד רופא פריון, למשל הזרעה תוך רחמית.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אז עשינו בדיקה נוספת

    חסוי
    27/10/2010

    שלום,
    שוב הבדיקות יצאו 100% פגומים.
    מה זה אומר ? האם יתכן שזה בגלל הזמן מרגע מתן הזרע ועד לבדיקתו .
    אנחנו גרים די רחוק מהמעבדה לוקח לנו להגיע למעבדה 45 דק'..
    בעלי לא מוכן לנסות לתת דגימה בשרותים של המעבדה (אני בהחלט יכולה להבין אותו)
    תודה,
    אא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חוות דעת על תוצאות בדיקת זרע
    גלעד
    05/10/2010

    שלום רב,



    אני שנה לאחר ניתוח וריקוצלה (בשל נתוני זרע ירודים ביותר על גבול העקרות). אשמח לדעת האם תוצאות הבדיקה שלהלן תקינות וכן האם קיימים סיכויים טובים להיריון טבעי (ככל שכרוך בגבר, כמובן):

    ימי ההתנזרות טרם הבדיקה: 3-4 ימים.



    coagulum present- no

    complete liquification - 40 minutes

    Odor- normal

    Color- normal

    Viscosity-moderate

    Volume- 3.0 ml

    pH- 8.4

    Motile spermatoza - 1 hr 50%

    40% 4hrs



    Forward Progression 1 hr I II III (IV)

    4hrs I II III

    Viable spermatoza - 1 hr 75%

    4hrs 65%



    Sperm agglutination - no



    Sperm concentration-40 million/ml



    Total sperm count -120 million



    Morphology-



    Normal forms -6%

    Abnormal forms- 94%

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חוות דעת על תוצאות בדיקת זרע - תגובה

    ד''ר אליעזר גירש
    09/10/2010

    שלום גלעד,
    תוצאות של בדיקת הזרע תקינות. ניתן להרות בצורה הטבעית. ממליץ לחזק את איכות הזרע ע"י נטילת תוסף תזונה Vitamale שפותח למטרה זו בדיוק .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום ד"ר
    לולי
    05/10/2010

    אני בת 31 ואובחנתי כבעלת שחלות פוליצסטיות לאחר נסיון של שנה להרות, במקביל נשלח בעלי לבדיקת זרע ולהלן הממצאים:
    התנזלות-תקין , נפח-3.5 מ"ל, ריכוז- 41 מ', PH- 7.6, תנועתיות- 46%, סוג תנועה פרוגרסיבית-46%, ליוקוציטים:לא נצפו, אגלוטינציות:שלילי.
    מרפולוגיה עפ"י קרוגר:
    תאים תקינים 3%
    פתולוגיית ראש:82%
    פתולוגיית זנב 15%.
    הבנתי שהממצאים תקינים מלבד התקינות שהאחוז בו נמוך, אני אחרי סבב ראשון של איקקלומין ללא הזרעה, שאלתי היא האם לדעתך יש סיכויי להכנס להריון ללא הזרעה והשבחה או שהסיכויי נמוך וחבל על הזמן ואז כדאי להתחיל כמה שיותר מהר הזרעה או לנסות עוד סבבי איקקמומיל ללא הזרעה?
    תודה רבה, מצפה לתשובה :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שלום ד"ר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעלי בן 40 ותקופת התנזרות לפני

    לולי
    05/10/2010

    בדיקה, 3 ימים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ד''ר אליעזר גירש
    09/10/2010

    שלום לולי,
    נתון של מורפולוגיה תקינה עומד על אחוז נמוך מאוד. זה לא אומר שלא ניתן להרות בצורה הטבעית, אך סיכוי נמוך. סיכוי גבוה יותר להריון יהיה אם תעסו הזרעה תוך רחמית (IUI).
    ממליץ לנטול תוסף תזונה Vitamale, המשפר איכות הזרע. רצוי גם לפנות לרופא אורולוג לבדיקת פעילות האשכים.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נתוני זרע
    לולי
    04/10/2010

    שלום, אני בת 34 ובעלי בן 30, מנסים שנתיים וחצי להכנס להריון. סובלת מאנדומטריוזיס, עוברת הזרעות. 2 הריונות נקלטו בשנה האחרונה, אך נפלו.
    רציתי לשמוע את חוות דעתך על נתוני הזרע של בעלי-

    VOLUME- 2
    CONCETRATION-21 MILLION
    TOTAL COUNT- 42 MILLION
    MOTILITY- 37%
    TOTAL MOTILE COUNT- 15.5 MILLION
    RAPID- 22%
    SLOW-9%
    NON PROGRESSIVE- 6%
    IMMOTILE- 63%

    ומצאתי נתוני מורפולוגיה מ-2008- 45% לא תקינים

    מה דעתך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נתוני זרע

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חשוב לציין שפרט למורפולוגיה

    לולי
    04/10/2010

    מדובר בנתונים שנלקחו לפני ההשבחה (בשעה הראשונה לאחר נתינתו)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נתוני זרע - תגובה

    פרופ` בנימין ברטוב
    04/10/2010

    כדאי לחזור על בדיקת המורפולוגיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה ואיך נראים שאר הנתונים?

    לולי
    04/10/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אונונות משפרת פריון ?
    פלוני
    02/10/2010

    למי שהולך להיות תקופה מסויימת כמה חודשים
    מנותק מהחברה בפיעלות מבצעית

    השאלה היא בנושא פריון לצורך חזרה לשיגרה לאחר כמה חודשים

    כמה שאלות לגבי תקופת הניתוק של הכמה חודשים

    האם חוסר פעילות מינית אמורה לשפר את איכות הזרע או לחילופין להחליש

    או שעדיף אוננות במקלחת להוצאת זרע מיידי פעם במהלך השבוע
    בכדי לשמר או לשפר את הפריון של איכות הזרע

    או שאין שום קשר כלל בין כך לכך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אונונות משפרת פריון ?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אונונות משפרת פריון ? - תגובה

    פרופ` בנימין ברטוב
    04/10/2010

    אין שום קשר בין האוננות לפוטנציאל הפוריות של תאי הזרע. תחזור בשלום מהפעילות המבצעית ואז תתמסר לפעילות מבצעית של פוריות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח וריקוצלה
    נועה
    01/10/2010

    לרופאים שלום!

    בעלי בן 29 עם מורפולוגיה תקינה של 2% בלבד במספר בדיקות וכל שאר הערכים תקינים..הומלץ תחילה להמתין עם התערבות אך כרגע אנחנו מנסים עשרה חודשים ולשוא...הוא הגיע לאורולוג שהמליץ לנסות ניתוח וריקוצלה (באשך ימין אין לפי בדיקת האולטראסאונד ובאשך שמאל יש דרגה של 2,3).
    שמענו שהניתוח יכול לחסוך לנו חודשים של ציפייה ואכזבה וגם כן שהוא לא מסובך במיוחד...הבנו שיש כמה שיטות לניתוח...לפי מה הן נקבעות? האם לא כדאי מראש ללכת על הצנתור שדורש תהליך החלמה קצר יותר ואינו מתבצע בהרדמה? מה הן הסיכונים של ניתוח כזה בכלל? זאת אומרת האם במצבנו כדאי להמתין עוד? איפה ניתן לעשות את הניתוח?
    אשמח לדעתכם..
    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ניתוח וריקוצלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ד''ר אליעזר גירש
    02/10/2010

    שלום,
    ואריקוצלה היא מחלה של כלי דם באשך. ואריקוצלה נובעת מהרס שסתומים חד כיווניים. זה גורם לזרימה בכיוון הפוך של דם הורידי. זרימת הדם בכיוון הפוך גורמת ל- hypertermia ול- hypoxia. לחץ הידרוסטטי על רקמת האשך במחלה זו הוא פי 7-8 ממה שאשך יכול לסת. טיפול נכון יביא לשיפור תוך 4-12 חודשים ואז יש שוב ירידה. המחלה גורמת לירידה בייצור טסטוסטרון ולפגיעה בייצור זרעונים. בואריקוצלה הפגם בזרעונים הוא פגם במבנה הראש וכרומטין (חומר גנטי) אינו דחוס.
    ב- 30% מהמטופלים יש הצלחה בטיפולי ואריקוצלה. ב- 70% מהמטופלים הבעיה חוזרת והסיבה היא בכך שבטיפול עצמו קשה מאוד להגיע לכל המקומות הבעייתיים שבוריד האשך. בד"כ המחלה פוגעת גם בצד ימין, אך בגלל מבנה אנטומי שונה, מוצאים רק בצד שמאל (זה לא אומר שצד ימין תקין). ממליץ ללכת על שיטה של גת-גורן ולהתיעץ עם ד"ר גת בעצמו.
    נטילת תוספי תזונה יכולה לסיעה לשיפור בייצור הזרעונים ותקינותם. מומלץ לקחת תוספי תזונה לאחר ניתוח של ואריקוצלה ולהמשיך בנטילתם לאורך תקופה של נסיון להרות. ממליץ על תוסף תזונה Vitamale המשפר איכות זרע (כולל מורפולוגיה).
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מקפיץ בגלל החשש שלא שמו לב לתגובתי
    חסוי
    29/09/2010

    אני בן 37 נשוי מזה כעשור ללא תאי זרע בזירמה רגילה וכן אצל ברטוב ובTEFNA 2
    ו TESE לא נמצאו תאי זרע. בבדיקות גנטיות הכל תקין. בבדיקת הורמונים הFSH נע בין 18-20 ,הטסטוסטרון נמוך אבל בטווח. לפני כשנתיים עברתי צנתור באשכים אצל ד"ר גת וחצי שנה אח"כ נמצא תא זרע אחד פתלוגי בזירמה רגילה (לאחר סרכוז ) לפני כשבוע נמצאו 2 תאי זרע פתלוגיים בזרמה רגילה (לאחר סרכוז).
    מה זה אומר?
    האם יש סיכוי שהשתנה משהו ?מה הסיכוי להביא ילדים ובאיזה דרך?
    האם כדאי לבצע TEFNA או TESE או בדיקה אצל פרופ' ברטוב (שוב )ובמקביל להכנתה של אשתי לשאיבת ביציות?
    יצויין שיש לי מרקם תקין של אשכים וגם מבחינה חיצונית המראה שלי גברי עם שיעור בחזה וכיוצב'

    אגב בדיקות קריטיפ וחסר Y ואחרות עשיתי והכל תקין

    אודה לכם מאד על תגובתכם .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ד''ר אליעזר גירש
    02/10/2010

    שלום חסוי,
    מעודד מאוד מצבך, שלאחר טיפול של ד"ר גת, בשיטת גת גורן, נמצאו זרעון אחד במקרה אחד ושני זרעונים במקרה שני, בזירמה. זה אומר שיש לפחות כמה מאות זרעונים בזרמה כולה. אני ממליץ בחום להתחיל מיידי לנטול תוסף תזונה Vitamale המשפר איכות הזרע ולהתחיל להקפיא מנות זרע כל עוד מוצאים זרעונים בזרמה (גם אם בודדים בבדיקה, כי זה אומר עשרות עד מאות זרעונים בזירמה כולה). חשוב להתחיל בטיפולי פריון (הפריה חוץ גופית), להשתמש בזרע טרי (גם אם מדובר בזרעונים בודדים ולא תקינים). יש הריונות גם במצבים כאלה! לא נראה לי שיש טעם לעשות TESE או TESA או TFNA או כל סוג אחר של ביופסיה של אשך. רצוי למנוע את הפגיעה ונזק ברקמה ובמרקם האשך כל אוד מוצאים זרעונים בזרמה.
    הטבת המצב בזרע קרוב לוודאי תהיה לא לאורך זמן ולכן, חשוב לנצל את המומנטום!
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` בנימין ברטוב
    04/10/2010

    בהמשך לתשובתו של ד"ר גירש, ניתן עכשיו לחפש אצלנו תאי זרע ולהקפיאם כגיבוי לקראת הפריה חוץ גופית בשיטת המיקרומניפולציה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • וריקוצלה? או פתרונות אחרים
    עדן
    28/09/2010

    שלום רב

    יש לנו ילד מתוק בן שנתיים מהריון ספונטני.

    כיום אנו מנסים להיכנס להריון יותר משנה. עשיתי בדיקות והכל אצלי היה בסדר.

    בעלי עשה בדיקת זרעשהייתה נמוכה מאוד.

    הלכנו לאורולוג שאמר שיש באופן ברור וריקוצלה והמליץ על ניתוח. לטענתו יש כ60 -70 אחוזי הצלחה.

    לאחר בירורים גילנו שישנם מקרים בהם לאחר שיפור המצב יכול שוב להדרדר וצריך התערבות נוספת אם זה אפשר.

    במקביל התוודענו דרך האינטרנט לשיטת גת גורן.

    השאלה - 1. מהם האחוזים להצלחת ניתוח וריקוצלה?
    2.מהם האחוזים שלאחר שיפור המצב שוב יחזור אחורה?
    3. האם ישנם טיפולים יעילים לאחר שהוריקוצלה נכשל?
    4. האם אתם ממליצים באופן ברור על שיטת גת גורן?
    5. האם לאחר שמתבצע ניתוח וריקוצלה ובמידה והוא לא מצליח ניתן לנסות שיטת גת גורן או שהניתוח הורס את האפשרות לטיפול בשיטה זו?
    6. האם נותנים כיום במקביל לזמן ההמתנה לשיפור באיכות הזרע לאחר הניתוח ניתן או מומלץ לעשות טיפולי פוריות?

    תודה רבה! וסליחהעל האריכות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • וריקוצלה

    ד''ר אליעזר גירש
    02/10/2010

    שלום עדן,
    ואריקוצלה היא מחלה של כלי דם באשך. ואריקוצלה נובעת מהרס שסתומים חד כיווניים. זה גורם לזרימה בכיוון הפוך של דם הורידי. זרימת הדם בכיוון הפוך גורמת ל- hypertermia ול- hypoxia. לחץ הידרוסטטי על רקמת האשך במחלה זו הוא פי 7-8 ממה שאשך יכול לסת. טיפול נכון יביא לשיפור תוך 4-12 חודשים ואז יש שוב ירידה. המחלה גורמת לירידה בייצור טסטוסטרון ולפגיעה בייצור זרעונים. בואריקוצלה הפגם בזרעונים הוא פגם במבנה הראש וכרומטין (חומר גנטי) אינו דחוס.
    ב- 30% מהמטופלים יש הצלחה בטיפולי ואריקוצלה. ב- 70% מהמטופלים הבעיה חוזרת והסיבה היא בכך שבטיפול עצמו קשה מאוד להגיע לכל המקומות הבעייתיים שבוריד האשך.
    נטילת תוספי תזונה יכולה לסיעה לשיפור בייצור הזרעונים ותקינותם. מומלץ לקחת תוספי תזונה לאחר ניתוח של ואריקוצלה.
    ממליץ להתחיל עם טיפול בשיטת גת גורן, ולאחר הטיפול לנטול תוסף תזונה Vitamale המשפר איכות הזרע. במקביל לטיפול בזרע, ממליץ להתחיל בטיפולי פריון. ממליץ לקחת Vitamale לאורך טיפולי פריון עד להסגת הריון. דבר נוסף, אם תהיה הטבה ושיפור באיכות הזרע באחד השלבים, להקפיא מספר מנות זרע באיכות טובה יותר וכך להבטיח שימוש במנות הללו בהמשך, שימוש עתידי להסגת הריון.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום