מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- בדיקת זרעשירה10/12/2010
שלום רב,
בעלי ואני מנסים להינס להריון כ9 חודשים. ביצעתי פרופיל הורמונלי והכל נראה תקין. בעלי ביצע 2 בדיקת זרע בהפרש של שבועים ולהלן התוצאות:
VISCOSITY-M
VOLUME-3
PH-8
CONCENTRATION 48
TOTAL COUNT 144
MOTILITY 50
MORPHOLOGY-NORMAL-O
BORDERLINE 2
HEAD DEFECT 98
MIDPIECE 10
TAIL DEFECTS 10
ולאחר שבועים:
VISCOSITY-M
VOLUME-4
PH-8
CONCENTRATION 69
TOTAL COUNT 276
MOTILITY -45-50
MORPHOLOGY-NORMAL-O
BORDERLINE 2
HEAD DEFECT 98
MIDPIECE 14
TAIL DEFECTS 10
היינוי אצל רופא פריון ששלל וריקוצלה. קבעתי תור לרופא פוריות בעוד כשבועיים.
מה עלינו לעשות? האם ניתן להשיג הריון טבעי עם נתונים כאלה? האם נטופל למרות שבפועל מנסים פחות משנה? אציין גם כי שנינו בני 28.
המון תודה על תשובתכם ותשומת לבכם,
שירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספת
שירה11/12/2010רק לציין כי בשתי הבדיוקת התנזר 4 ימים
תודה רבה,
שירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקת זרע - תגובה
פרופ` בנימין ברטוב12/12/2010הבעיה באיכות הזרע מתמקדת בנושא המורפולוגיה.
יש צורך לברר מדוע המורפולוגיה ברמה נמוכה שכזו. האם ישנם גורמי סיכון שיכולים להיות מעורבים. כדאי שתתקשרי אלינו ונשלח לך שאלון היסטוריה רפואית שיעזור לאתר גורמים כאלה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על תגובתך פרופ ברטוב
שירה13/12/2010תודה רבה על תגובתך פרופ ברטוב,
תהיתי אם בכל זאת עם נתונים כאלה ניתן להשיג הריון טבעי או שעלינו להיות ערוכים לטיפולי פוריות?
במידה וניהיה מודעים לגורמי הסיכון שהשפיעו על המורפולוגיה האם הם ניתנים לשיפור?
בן זוגי נהג לעשן (סיגריות ומריחואנה) אך לא עושה זאת כחצי שנה, האם יכולה להיות עדיין השפעה על המורפולוגיה?גם היום?
האם בתהליך של השבחה הדבר יכול להיעקף?
תודה רבה,
שירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיפור זרע ע"י זריקות פרגניל אוביטרללירון09/12/2010
שלום
בעלי אובחן עם וריקוצלה דרגה 2, ביצע ניתוח לפני 10 חודשים אצל ד"ר גת גורן, אך לא נצפה שיפור כלל בזרע. עקב תוצאות הורמונים נמוכות של LH, LSH, ו-TEST הומלץ ע"י הרופא זריקות של פרגניל 5000/אוביטרל 250 - 3 פעמים בשבוע. לוקח את הזריקות כבר 5 חודשים. נצפה שיפור משמעותי ברמת ה-T, במצב הרוח, בליבידו ובכושר. רמות ה-LH וה-LSH ירדו ל-0. מדדי הזרע קצת ירדו (2 בדיקות שונות בחודש האחרון).
ריכוז: 1.6 מיליון, נפח: 2 מ"ל, תנועתיות: 15% טובה, 15% בינונית, מורפולוגיה: 2% תקינים.
האם כדאי להפחית את מינון הזריקות?
האם פוגעות בייצור הזרע?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיפור זרע עם זריקות פרגניל אוביטרל
לירון09/12/2010הכוונה הייתה ל- FSH
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשיפור זרע ע"י זריקות פרגניל אוביטרל - תגובה
פרופ` בנימין ברטוב12/12/2010לירון היקרה
אנא רישמי את תוצאות בדיקות הזרע לפני תיקון הוריקוצל, לפני הטיפול ההורמונלי ואחריו.
כמו כן הוסיפי כמה שנים אתם מצפים לילד ובת כמה את.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשיפור זרע ע"י זריקות אוביטרל פרגניל
לירון14/12/2010שלום
אני בת 26 ואנו מנסים כבר שנה וחצי, כולל 2 הזרעות והורמונים לי (למרות שאצלי לא התגלתה בעיה).
תוצאות זרע לפני ניתוח לתיקון וריקוצלה:
נפח: 1.5 מ"ל, ריכוז: 2.5 מליון/מ"ל, כללי: 4 מיליון. תנועה: 40% (20% בינוני 20% טובה), מורפולוגיה: 3%.
תוצאות הורמונים לפני טיפול הורמונלי:
TSH: 4.67, FSH: 2.42, LH: 2.11, TES: 6.96
תוצאות הורמונים אחרי טיפול הורמונלי:
TSH: 2.41, FSH: 0.12, LH: <0.1, TES: 26.06
הטיפול ההורמונלי כלל כדורי אלתרוקסין 500 מיקרוגרם + זריקת אוביטרל/פרגניל 3 פעמים בשבוע. מטופל כ-5 חודשים.
חייבת לציין כי ניתן לראות שיפור ניכר בכל המדדים החיצוניים כגון ערנות, שמחת חיים, כושר, בניית שריר.
השאלה האם ייתכן שהזריקות משפיעות לרעה על ייצור הזרע?
האם ייתכן שאנו מזיקים במקום משפרים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשיפור זרע ע"י זריקות אוביטרל פרגניל
לירון09/01/2011הי
עדיין ממתינים לתשובה.
האם כדאי להוריד מינונים של הזריקות? או להוסיף זריקות של מונוגן?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשיפור זרע ע"י זריקות אוביטרל פרגניל - תגובה
פרופ` בנימין ברטוב11/01/2011נראה שהטיפול שבעלך מקבל מעלה את רמת הטסטוסטרון בדם ומכאן נובעות התופעות החיוביות שאת מציינת. מאידך לטסטוסטרון משוב שלילי על רמת ה FSH וה- LH (גונדוטרופינים) אשר נחוצים ליצירת זרע תקינה. לגבי שינוי אפשרי במינון ההורמונים כדאי להיועץ ברופא אנדוקרינולוג.
באם איכות הזרע תשאר כמו בבדיקות האחרונות, כדאי לשקול מהלך של הפריה חוץ גופית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בפיענוח בדיקת זרעאורי08/12/2010
נפח, 0.3 מ"ל
צמיגות לא תקינה
p.h 7.4
צבע :תקין
נפח: צמיגות: צבע:
אגלוטינציה:אין
ריכוז :^10 *11
מספר זרעונים כללי ^10 *33
תנועה:17
תנועה טוב:12 תנועה בינונית: 2 תנועה איטית : 3
תאי דם לבנים^10 2.3
תאי זרע לא בשלים 0
מרופולוגיה:
זרעים תקינים 2%
ראש 50%
צואר %
זנב %
Multiple 50%
Oligozoospermia
Asthenozoospermia
Teratozoospermia
תאי דם לבנים
צמיגות
אני מבין שהנתונים אינם טובים .יש מצב להכנס להריון?
מה אני צריך לעשות
תודה אורי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה בפיענוח בדיקת זרע - תגובה
פרופ` בנימין ברטוב12/12/2010אורי היקר
על פי המימצאים שכתבת איכות הזירמה שלך היא נמוכה בהיבט האיכותי (תנועה ומורפולוגיה). אם אתם מצפים מעל שנה לילד תיקחו בחשבון שתצטרכו להיכנס לתהליך של הפרייה מסייעת אשר באמצעותה ניתן יהיה לבחור תאים באיכות גבוהה יותר ולהפרות איתם.
בשלב ראשון כדאי שתבצע תרבית לזירמה לזיהוי זיהום חיידקי אפשרי במערכת הזיכרית. באם חיובי תזדקק לטיפול אנטיביוטי מתאים. באם שלילי, תצטרך לעבור תהליך של השבחת זרע והזרעה תוך רחמית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
אורי12/12/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה הויטמייל ?אביטל08/12/2010
שלום רב,
שמי אביטל ואני ובעלי מנסים להשיג הריון מזה שנתיים ומספר חודשים. אני לאחר 7 טיפולי iui שכשלו וטיפול 1 של ivf שהומר בסופו של דבר ל - iui תוך שימוש בדקפטיטיל,אוביטרל,
וגונל פ. הספירה של בעלי הינה נמוכה בערך 2 מליון זרעים לאחר השבחה ותנועתיות של 50% רציתי בבקשה הסבר בענין הוויטמייל ועד כמה הוא יכול לשפר את כמות הספירה ותנועת הזרע במקרה כמו שלי?
בברכה,
אדוני אביטל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מה הויטמייל ? - תגובה
ד''ר אליעזר גירש09/12/2010שלום אביטל,
תוסף תזונתי ויטמייל הוא מוצר שפותח במיוחד לשפר איכות הזרע על כל הפרמטרים שלו. בכמה הוא יעזור, קשה לנבא, אך לאור הבעיה שלכם, שווה לנסות לקחת את הויטמייל. מקובל לקחת 6 כמוסות ליום (שתי כמוסות שלוש פעמים ליום) לאורך לפחות 3 חודשים עד 6 חודשים. אם יש שיפור, יש להמשיך לקחת עד להסגת הריון.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת פוריות לגבראבי07/12/2010
שלום ראיתי שיש באינטרנט בדיקת פוריות ביתית לגבר בשם FertilityScore.
רציתי לדעת האם מישהו מכיר אותה ומה האיכות שלה
בתודה אבי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בדיקת פוריות לגבר - תגובה
ד''ר אליעזר גירש09/12/2010שלום אבי,
אין בארץ נסיון עם הערכה ולא ברור מה הנאמנות של הערכה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחלהשירי03/12/2010
שלום רב
לפני כחודשים ימים בעלי סבל מחיידק/וירוס (לאפטוספירה). הוא אושפז בבית חולים וסבל כ-5 ימים מחום גבוה מאד (39 מעלות). אנחנו מנסים להיכנס להריון. האם קיימת לזה השפעה מבחינת איכות הזרע? והאם אתה ממליץ לבדוק זאת?. בעברי הייתי בהריון
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחלה - תגובה
פרופ` בנימין ברטוב05/12/2010אינני חושב שתקופה קצרה של 5 ימים עם חום גוף גבוה עלולה להשפיע על תאי הזרע לטווח ארוך. מאידך לחיידק הזה עלולה להיות השפעה על איכות הזרע ולכן כדאי לבצע בדיקת זרע רוטינית כולל תרבית לאחר 3-6 ימי התנזרות מיחסים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בפיענוח תוצאות בדיקת זרעדן01/12/2010
שלום דר',
אשמח לחוות דעתכם על התוצאות הבאות. ראשית אציין שאני בן 37 ואשתי 34 ואנחנו מנסים כבר 3 חודשים להיכנס להריון אך ללא הצלחה.
צמיגות: 1
חומציות: 8
נפח: 1.3 מ"ל
ריכוז: 2.5 מיליון למ"ל
תנועה: 20%
סוג תנועה: a 16%
4% b
c אין ערך
לויקוציטים: 0 מיליון למ"ל
אגלוטינציה: שלילית
0.7 מיליון למ"ל: total motile count
מיליון למ"ל: swim up test
אחוז תאים תקינים: 0
פתולוגיית ראש: 89
פתולוגיית זנב: 11.
האם התוצאות תקינות ואם לא מה עושים. תודה מראש
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הוספה
דן02/12/2010מעיוני באינטרנט אני משער שהתוצאות שלי נמוכות באופן קיצוני. האם אחת הסיבות לכך יכולה להיות הנחה ממושכת של לפטופ על אזור החלציים? זו פעולה שהייתי נוהג לעשות מספר פעמים בשבוע עד לא מזמן למשך יותר מחצי שעה כל פעם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהובנוסף...
דן02/12/2010אני נוהג לעשות מקלחת די חמה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההערה: 3-4 ימי התנזרות לפני הבדיקה
דן02/12/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעזרה בפיענוח תוצאות בדיקת זרע - תגובה
פרופ` בנימין ברטוב02/12/2010אכן איכות הזרע נמוכה גם בהיבט הכמותי וגם בהיבט האיכותי. אני ממליץ לבצע בדיקה חוזרת במעבדה נוספת להוסיף בבדיקה זו גם תרבית זירמה (לבירור אפשרות של זיהום חיידקי. בנוסף אני ממליץ לבצע דופלר אולטראסאונד של האשכים ולברר האם קיים מצב של וריקוצל.
כדאי להימנע מחימום יתר של האשכים (מעל 35 מעלות צלזיוס) בתקופה שמבקשים להשיג הריון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאפשר עוד שאלה?
דן05/12/2010ייתכן ותוצאות חריגות כאלה מעידות על בדיקה לא תקינה? ואם הן תקינות- האם אפשר להיכנס להריון בדרך רגילה?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאפשר עוד שאלה? - תגובה
פרופ` בנימין ברטוב05/12/2010הפרמטר של המורפולוגיה הוא הבעייתי ביותר בבדיקת הזרע שלך ומאחר ומעבדות שונות בודקות פרמטר זה בצורה שונה, רצוי לחזור על הבדיקה במעבדה נוספת.
אם התוצאות תקינות אפשר להיכנס להריון בדרך רגילה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרע של בעליBotti01/12/2010
בעלי ואני מנסים להינס להיריון שנה. עד עכשיו הרופא שלנו אמר שיש אצלי בעיה שכן ה-FSH שלי הוא 11. ליפני כמה ימים עשיתי צילום רחם ופרופ' דיקר שבדק אותי אמר שהבעיה לא אצלי אלא אצל בעלי ושאם אני אחזור על בדיקות הפוריות התוצאה תהיה שונה שכן זה לא תואם את שאר התוצאות שהן טובות.
בדיקות הזרע של בעלי הראו:
odor - normal
color - normal
viscosity - normal
volume - 1.8 ml\
ph - 8.4
motile spermatozoa - 1 hr 55%
4hr 45%
viable spermatozoa 1 hr 75%
4hr 60%
sperm concentration 20ml
total sperm count 36 ml
morphology 2% Abnormal forms 98%
אני בת 29 ובעלי בן 33
והבדיקה נעשתה לפי stricr criteria באסותא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בבקשה תבדוק את הבדיקות שלנו זה דחוף
Botti01/12/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקת זרע של בעלי - תגובה
פרופ` בנימין ברטוב02/12/2010ריכוז תאי הזרע, התנועה שלהם והחיוניות תקינים. אך המורפולוגיה של תאי הזרע ירודה. המורפולוגיה היא פרמטר מאד חשוב להצלחת ההריון ולכן כדאי לברר את הסיבה האפשרית לירידה באחוז התאים הנורמליים. אני ממליץ לבצע תרבית זירמה מחשש לזיהום חיידקי ובמקביל לבצע דופלר אולטראסאונד של האשכים ולברר האם קיים מצב של וריקוצל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סמים ואיכות הזרעhhh29/11/2010
שלום רב!
האם סמים (גם בהסנפה) יכולים לפגוע באיכות הזרע ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
סמים ואיכות הזרע - תגובה
ד''ר אליעזר גירש29/11/2010בהחלט!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהואז זה פוגע בפוריות של הגבר?
hhh01/12/2010תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהוהאם גם אלכוהול ועישון סיגריות
hhh01/12/2010פוגע בפוריות הגבר?מה הכי פוגע מבין השלושה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה אחרונה
hhh01/12/2010אחרי כמה זמן מאז הלקיחה הפגיעה מתרחשת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלה אחרונה - תגובה
ד''ר אליעזר גירש09/12/2010שלום,
הפגיעה יכולה להיות קצרת טווח, מדובר במספר ימים ועד פגיעה ארוכת טווח של מספר חודשים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקשה לעזרה בפענוח בדיקת זרעשואלת29/11/2010
אני בת 36 עוד מעט ובעלי בן 37.5
יש לנו ילד אחת, מהמם יש לציין. כמעט בן שנתיים
כבר 9 חודשים אנו מנסים להכנס להריון
בדקתי ביוץ בעזרת ערכות מתאימות ועדייןם ללא הצלחה
נשלחתי לבדיקת פרופיל הורמונלי אשר נמצא תקין
בעלי נשלח לבצע בדיקת זרע
והיום קיבלנו תוצאות אשר יש לי חשש שיש עימן בעיה
אשמח לתשובה
נפח 3
(PH) חומציות 8.0
צמיגות +
מראה N
ריכוז תאי זרע 88
סה"כ תאי זרע 264
% תאי זרע נעים 65%
איכות תנועה 3.5
% תאים חיים 80%
בדיקה מורפולוגית (על פי שיטת קרוגר)
% תאים תקינים 6
abnormal forms
0 short acrosome
0 tapering
4 neck
5 tail
2 long post acrosome
85 others
אלו התוצאות. אציין תקופת התנזרות של 10 ימים קודם לבדיקה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בקשה לעזרה בפענוח בדיקת זרע - תגובה
ד''ר אליעזר גירש29/11/2010שלום לך,
על פניו התוצאות של בדיקת הזרע - תקינות, אך לא תמיד ניתן לראות ולבדוק כל דבר. קיימים דברים ניסתרים. ממליץ לבעלך להשתמש בתוסף תזונתי Vitamale המשפר איכות הזרע ולהמשיך לקיים יחסים סביב הביוץ.
אם לא תצליחו להרות כשלושה-ארבעה חודשים נוספים, פנו לרופא פריון.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת בעקבות תשובתך
שואלת29/11/2010תודה קודם כל,
איך מקבלים, או יותר נכון מה צריך לעשות ע"מ לקבל הפניה לרופא פריון?
אפשר לקבל גם מרופא משפחה או רק מגניקולוגית?
אני ובעלי בקופות חולים נפרדות
כך שאני מניחה שהפניה של הרופא שלו לא תעזור לנו
ומה שיותר חשוב
למה להמתין עוד 3-4 חודשים?
המתנו כבר למעלה מ9 חודשים
ובהתחשב בזה שכבר יש לנו ילד ובפקטור הגיל, לא כדאי לרוץ עם שאר הפרוצדורות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלה נוספת בעקבות תשובתך - תגובה
ד''ר אליעזר גירש30/11/2010שלום,
לגבי קופת חולים תבררו. לדעתי ניתן לקבל הפניה גם מרופא כללי. לגבי המתנה של 3-4 חודשים נוספים: קודם כל מקובל לפנות לרופא פריון לאחר לפחות שנה של נסיון להרות ואפילו עד שנתיים. אצלכם זה רק 9 חודשים. אם תשתמשו ב- Vitamale שזמן אפקטיבי הוא 3-4 חודשים, אז גם תנסו תוסף זה ואם לא תצליחו להרות אז כבר תעבור שנה וזה זמן סביר לפנות לרופא פריון.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מימון קופת חולים להקפאת זרעאבי29/11/2010
שלום,
אני רווק בן 39 וללא תוכניות לילדים בשנים הקרובות.
בדיקת זרע (WHO 1999) מראה מורפולוגיה נמוכה (האם יש עוד בעיות?):
Complete liquefaction: Yes
Viscosity: Normal
PH: 8.4
Volume: 3.5
Concentration: 27
Motility after 1hr: 62%, grades 2-4
Vitality after 1hr: 91%
Normal morphology (WHO 1999): 6%
Immature forms: slight
Erythrocytes: no
Leukocytes: no
fructose: >1000
יש לי מספר שאלות:
1. בהתחשב בגילי ובבדיקה - האם למיטב ידיעתכם, קופת החולים אמורה לממן הקפאת זרע בתנאים כאלו?
2. האם בתי החולים מבצעים גם הקפאות באופן פרטי?
3. האם מומלץ להקפיא זרע בכמה מכונים שונים?
בתודה,
אבי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מימון קופת חולים להקפאת זרע - תגובה
ד''ר אליעזר גירש29/11/2010שלום אבי,
למיטב ידיעתי, אין קופת חולים מממנת הקפאת זרע שנעשת בצורה פרטית. קיים בנק זרע פרטי בב"ח אסותא ראשון לציון, דרכו ניתן להקפיא ולשמר את הזרע. ממליץ להקפיא מספר מנות לשימוש עתידי. ממליץ לנטול תוסף תזונתי Vitamale המשפר איכות הזרע. יש להשתמש בו 3 חודשים ולאחר מכן להקפיא את המנות.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבהרה
אבי29/11/2010ד"ר גירש שלום,
תודה על תשובתך.
לא התכוונתי למימון הקפאה פרטית ע"י קופת חולים, אלא האם, בהתחשב בגילי, בהיותי עדיין ללא ילדים ובמורפולוגיה הנמוכה, אני זכאי למימון כדי להבטיח את יכולתי להורות.
כמו כן, אשמח לחוות דעת לגבי הבדיקה.
בתודה,
אבי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
הבהרה - תגובה
ד''ר אליעזר גירש30/11/2010לא ידוע לי על זכאות של קופת חולים במיקרים כאלה. ברר זאת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
מימון קופת חולים להקפאת זרע - תגובה
ד''ר אליעזר גירש30/11/2010הבדיקה תקינה, אם כי ריכוז הזרעונים קצת נמוך אך בנורמה וגם מורפולוגיה תקינה עומדת על אחוז נמוך אך נמצא בטווח התקין.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
אבי30/11/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תיקון וריקוצלהזוהר28/11/2010
שלום ד"ר. הייתי רוצה לקבל את חוות דעתך בנושא:
האם ניתוח ליקון וריקוצלה נחשב יעיל לבעיית הפריון? או שהניתוח לא באמת משפר את יכולת השגת ההריון?
אם לא, האם ישנם טיפולים יעילים יותר? לעשות ילדים זה באמת חלום בשבילי, ואני מפחד שהוריקצלה עלול לעשות לי בעיות עם זה בעתיד... (למרות שכרגע הבדיקות תקינות).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תיקון וריקוצלה - תגובה
ד''ר אליעזר גירש29/11/2010שלום זוהר,
אם כרגע יש לך זרע תקין, ניתן להקפיא מספר מנות על מנת לשמור את האופציה להשתמש בהן בעתיד, במידה ואיכות הזרע תרד.
כללית, ואריקוצלה היא מחלה של כלי דם באשך. ואריקוצלה נובעת מהרס שסתומים חד כיווניים. זה גורם לזרימה בכיוון הפוך של דם הורידי. זרימת הדם בכיוון הפוך גורמת ל- hypertermia ול- hypoxia. לחץ הידרוסטטי על רקמת האשך במחלה זו הוא פי 7-8 ממה שאשך יכול לסת. טיפול נכון יביא לשיפור תוך 4-12 חודשים ואז יש שוב ירידה. המחלה גורמת לירידה בייצור טסטוסטרון ולפגיעה בייצור זרעונים. בואריקוצלה הפגם בזרעונים הוא פגם במבנה הראש וכרומטין (חומר גנטי) אינו דחוס.
ב- 30% מהמטופלים יש הצלחה בטיפולי ואריקוצלה. ב- 70% מהמטופלים הבעיה חוזרת והסיבה היא בכך שבטיפול עצמו קשה מאוד להגיע לכל המקומות הבעייתיים שבוריד האשך.
נטילת תוספי תזונה יכולה לסיעה לשיפור בייצור הזרעונים ותקינותם. מומלץ לקחת תוספי תזונה לאחר ניתוח של ואריקוצלה ולהמשיך בנטילתם לאורך טיפולי פריון.
אני ממליץ על תוסף תזונתי Vitamale המשפר איכות הזרע.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אזוספרמיהסתוונית28/11/2010
שלום רב
לפני כשנה בעלי אובחן כאזוספרמי לא חסימתי. בניתוח טסה שעבר לא נמצא זרע, ונכנסתי להריון בעזרת תרומת זרע. אנחנו לפני לידה, ושמחים מאוד לקראתה.
יחד עם זאת, עדיין מהדהדת בראשי תקווה קלושה שאולי יום אחד יהיה לבעלי ילד גנטי. שאלתי היא - האם לאחר ניתוח טסה כושל ישנו עוד סיכוי למציאת זרע? כל הבדיקות שבעלי עבר היו תקינות, כולל כרומוזום Y וקריוטיפ, טסטוסטרון מעט נמוך אך בנורמה ן-FSH גבוה. ללא מחלות עבר או פגיעות. לאחר הניתוח נאמר לנו שלא נמצאה הסיבה להיעדר הזרע.
אודה מאוד לתשובה,
רחל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אזוספרמיה - תגובה
ד''ר אליעזר גירש29/11/2010שלום רחל,
הסיבה לחוסר זרעונים זה FSH גבוה. האם FSH גבוה כי חסר היזון שלילי מכיוון האשך או סיבה אחרת, לא ברור. בכל מקרה, אפשר עוד פעם נוספת לחזור על TESA או TESE או TFNA (סוגים שונים של ביופסית האשך), לפעמים לא מוצאים בביופסיה ראשונה, אך מוצאים בביופסיה השניה, אך ברור שסיכוי הוא נמוך.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זרע והפרייהיעל26/11/2010
בדיקת הזרע שלי לא תקינה. נפח - 1.3, ריכוז -31 מיליון, מורפולוגיה נמוכה - 6%, תנועתיות - 49%. עשיתי בדיקות אחרות ואין לי בעייה בורידים. הבעיים היא שהמורפולוגיה לא תקינה. עשיתי מספר בדיקות, חלק יותר טובות וחלק פחות, אני לא בטוח למה זה קשור.
אחרי 5 הזרעות לא מוצלחות עשינו הפרייה שהצליחה אבל לא התפתח עובר, רק שק הריון. ההפרייה הייתה תהליך לא פשוט לאישתי ואני הצעתי לה לחזור ולנסות הפרעות. בנוסף התחלתי לקחת ויטמינים ועשות דיקור.
האם אתה חושב שאנחנו מבזבזים את הזמן בהפרעות בהינתן לזרע שלי (לאישתי לא מצאו שום בעיות והיא בת 30). האם הדיקור והויטמינים יכולים להשפיע משמעותית על הזרע? האם זרע כזה בכלל יכול להפרות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
זרע והפרייה - תגובה
ד''ר אליעזר גירש29/11/2010שלום יעל,
לבדיקת זרע יש תוצאות טובות, וגם המורפולוגיה התקינה שעומדת על 6% נחשב לתקין לפי קריטריונים החדשים של WHO. אין שום רע בלקחת מולטיויטמינים ולעשות גם דיקור סיני. לא יודע איזה ויטמינים אתה לוקח. אני ממליץ על Vitamale הידוע כמשפר איכות הזרע.
אם לא תצליחו להסיג הריון במשך שנה, פנו לרופא פריון.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זרע "ישן" בטיפולי פוריותשירה25/11/2010
שלום רב!
אנחנו זוג דתי וסיימנו מחזור IVF עם איקסי
ביום חמישי שעבר 18/11 הוחזר עובר אחד טוב מאד בן שמונה תאים
שאלתי היא לגבי הזרע אותו בעלי היה אמור להוציא שלושה ימים לפני השאיבה ולהמנע מיחסים עד לשאיבה - זאת לפי הנחיית הרופאים
דבר זה מנוגד להלכה ולכן אני טבלתי ערב לפני השאיבה במקווה ואז בבקר הבאנו זרע למעבדה בצורה של יחסים לפי הנחיות ההלכה
האם העובדה שבעלי לא הוציא זרע במשך כשבועיים והזרע הראשון שהגיע למעבדה
הוא אותו זרע ישן עלולה לפגוע באיכות העובר? או לחילופין אם בעזרת השם יתפתח הריון האם יש משמעות לעובדה הזאת?
אשמח להסבר
שירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
זרע "ישן" בטיפולי פוריות - תגובה
ד''ר אליעזר גירש28/11/2010שלום שירה,
זרע שלא יצא מאשך במשך שבועיים מכיל ברמה גבוהה זרעונים שעוברים תהליך הזדקנות ותמותה. אם במקרה נעשתה הפריה עם זרעון "זקן" (כי אך אפשר לזהות אותו ולהבדיל מזרעון צעיר ו תקין?) אז יתפתח עובר, אך לא יהיה בר קיימה. מצד שני, אם נבחר במקרה זרעון בוגר ותקין אז הכל בסדר, יש סיכוי גבוה להריון תקין. צריך להמתין לתוצאות. לשאלות הלכתיות בתחום הפריון ממליץ לפנות למכון פוע"ה שבירושלים (יש להם גם אתר באינטרנט).
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
עד כמה חשוב לכם המראה החיצוני שלכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

