מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- תרבית זרעמתן14/11/2010
לפני מתן הדגימה יש להתנזר מספר ימים?
יש הגבלה של זמן ממתן הזרע את להבאתו למעבדה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תרבית זרע - תגובה
ד''ר אליעזר גירש14/11/2010שלום מתן,
מקובל להתנזר עד 5 ימים לפני בדיקת זרע. אני ממליץ על 3 ימי התנזרות. רצוי להביא את הזרע למעבדה תוך שעה ממתן המירוק.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טייסים ובעיות פוריותשני13/11/2010
שלום
הכרתי בחור שהיה בעברו טייס כ- 20 שנה. הוא התוודה בפני שבשל העובדה שהיה טייס זמן רב, ובגלל הלחץ שיש בטיסות קרב - הזרע שלו נפגע ולא בטוח שיכול להוליד ילדים. הוא טוען שהסיכוי של טייסים ללדת בנות הוא גבוה יותר בשל הפגיעה בזרע.
האם יש אמת בדבריו?
אציין שיש לו שני בנים מהתקופה שטרם היה טייס. הוא בן 42 כיום.אני בת 37. אם לילד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
טייסים ובעיות פוריות - תגובה
ד''ר אליעזר גירש14/11/2010שלום שני,
כן ידוע כי לטייסים יש לפעמים בעיה משמעותית יותר עם איכות הזרע ושלטייסים יש יותר סיכוי לעשות בנות. הסיבה לכך כי זרעונים "זכריים" רגישים יותר לתנאים סביבתיים והסרדות שלהם נמוכה יותר מזרעונים "נקביים".
על מנת לבחון אם זרעו תקין או לא קיימת דרך פשוטה למדי: ללכת ולעשות בדיקת זרע. לפי תוצאות הבדיקה ניתן להגדיר את מצבו מבחינת הפריון. קיים בשוק ישראלי מוצר, תוסף תזונתי Vitamale המשפר איכות הזרע. אפשר לנסות להשתמש בו על מנת לחזק ולגרום לזרע להיות פורה יותר.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיענוח בדיקת זרעאני12/11/2010
אשמח לפיענוח בדיקת זרע שקיבלנו (אנחנו מנסים להיכנס להריון 7 חודשים עם הריון כימי אחד באמצע)
צמיגיות 1
PH 8
נפח 1.8
ריכוז 23
תנועה 35%
ספירה כללית 14
swim up test 15
בדיקת מבנה קרוגר 5%, מתוכם 90% פתולוגיית ראש
האם התוצאה תקינה, האם נדרשות בדיקות נוספות, האם זה מפריע לכניסה להריון בצורה טבעית?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיענוח בדיקה - תוספת אינפורמציה
אני12/11/2010גיל הגבר - 32
ימי הימנעות לפני בדיקה - 3-4* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
פיענוח בדיקת זרע - תגובה
ד''ר אליעזר גירש12/11/2010שלום אני,
לפי בדיקת זרע, ריכוז הזרעונים תקין, אך נמצא על הגבול התחתון של נורמה, אחוז נמוך של זרעונים בתנועה, מורפולוגיה (מבנה תקין של זרעונים) עומד על הגבול התחתון של נורמה. עם נתונים כאלה אפשר להכנס להריון בצורה הטבעית, אך סיכוי לכך נמוך ביחס לזרע תקין. ממליץ להשתמש בתוסף תזונתי Vitamale המשפר איכות הזרע ולהמשיך לנסות להרות באופן טבעי. אם לא תצליחו מעבר לשנה של נסיון להרות, תצטרכו לפנות לרופא פריון לקבלת עזרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאחר הזרעהרעות12/11/2010
אני בת 28 ובעלי בן 27
לבעלי יש מורפולוגיה 0. בתור טיפול ראשוני אנחנו עושים הזרעה(אפילו שהרופאה אמרה שבמקרה שלנו מומלץ יותר הפריה חוץ גופית) אחרי ההשבחה הייו כ- 2,0000,000 תאים. עשיתי את ההזרעה ביום שלישי. יש סיכוי להכנס להריון מכזאת תוצאה? כמה זמן אחרי ההזרעה מומלץ לעשות בדיקת הריון(להמנע מאכזבה וצפיה לשוא)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
לאחר הזרעה - תגובה
ד''ר אליעזר גירש12/11/2010שלום רעות,
מקובל לפני תהליך של הפריה חוץ גופית לבצע הזרעה תוך רחמית. אם לא תצליחו להרות, שלב הבא הוא IVF.
מבחינת כמות הזרעונים שהתקבל להזרעה זה מספיק. יש סיכוי להריון, הוא לא גבוה, אך קיים בהחלט.
חשוב לבעלך להבדק אצל אורולוג ולבצע את כל הבדיקות מבחינת תפקוד אשכים ומערכת הרביה שלו. יתכן ותמצא סיבה למורפולוגיה ירודה. ממליץ גם להשתמש בתוסף תזונה Vitamale המשפר איכות הזרע.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרע - דחוףאוהד11/11/2010
שלום רב,
אני ובעלי מנסים כחצי שנה להיכנס להיריון. אני בעלת שחלות פוליצסטיות ולכן התחלתי החודש עם כדורי איקקלומין. בנוסף בעלי ביצע בדיקת זרע ע"פ בקשת הרופא.
מהרגע שקיבלנו תוצאות בעלי לא מצליח לתפקד (עדיין לא ניגשנו לרופא איתם) לכן אני ארשום פה את כל הערכים בתקווה לקבל תשובה לגבי המצב (מתנצלת מראש על האורך)
abstinece - 4 days
viscosity - h
volume - 3/1
ph - 8/2
concentration - 22
total count - 68/2
motility - 70%
grade - prog
eosin - לא צויין, היה קו
morphology - 0%
borderline - 0%
head defects - 100%
midpiece - 13%
tail defects - 10%
premature cells + wbc - לא צויין
בהערות היה רשום שמומלץ לחזור על הבדיקה
אנא תאמר לי במה מדובר, הערכים של המורפולוגיה מאוד נמוכים. מה זה אומר?
מה אחוז ההצלחה במידה וגם לי יש שחלות פוליצסטיות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת זרע - דחוף - שכחתי לציין
אוהד11/11/2010אני בת 28
בעלי בן 31
מנסים להיכנס להיריון כשנה (לא חצי שנה) ולי אין ווסת סדירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדבר נוסף ששכחתי לציין...
אוהד11/11/2010יום שני בלילה קיימנו יחסים
יום חמישי בבוקר בוצעה הבדיקה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
בדיקת זרע - דחוף - תגובה
ד''ר אליעזר גירש12/11/2010שלום אוהד,
לפי תוצאות בדיקת הזרע, רואים שמדובר בזרע חלש מבחינת כמות הזרעונים וגם מבחינת מבנה שלהם (מורפולוגיה). גם קיימת אצלכם בעיה של שחלות פוליציסטיות. זה מקרה לטיפולי IVF. יתכן ותצטרכו מיון זרעונים לפי שיטת פרופ' ברטוב. הזירעונים לאחר המיון ישמשו להפרית ביציות ב- IVF. בתחילת התהליך מקובל לבצע כ- 3 מחזורי טיפול בהזרעה תוך רחמית ואם אין הריון עוברים להפריה חוץ גופית.
ממליץ לפנות לרופא אורולוג לבחינת תפקודי אשכים. כמו כן ממליץ להשתמש בתוסף תזונה Vitamale המשפר איכות הזרע.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרע שנייהליאת11/11/2010
בעלי ביצע בדיקת זרע ראשונה ולאחריה אמרו לו לשתות אנטיביוטיקה ולקחת תוסף תזונה q10.
לאחר מחזור ראשונה של אנטיביוטיקה הוא ביצע בדיקה נוספת ואלו התוצאות:
תקופת התנזרות- 4 ימים
צבע:צהוב
התנזלות- תקינה
אגלוטינציה- אין
נפח- 2.5 מ"ל
ph-8.2
ריכוז- 49 מיליון
תנועה- 46%
סוג תנועה- פרוגרסיבית- 32%
איטית-8% במקום 6%
לויקוציטים- 6 מיליון
total motile count- 57.5 מיליון
בדיקת מבנה על פי שיטת קרוגר:
תאים תקינים 3%
( בבדיקה הראשונה היו 6%)
פתולוגית ראש- 74% פתולוגית צוואר- 6% פתולוגית זנב- 17%
בעלי בן 43 אני בת 37
לבעלי ילדים מנישואים קודמים שהקטן בן 5
אשמח לתשובה - מה עלינו לעשות ומה הסיכויים לכניסה להריון טבעי או בהפרייה?
אני בלחץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בדיקת זרע שנייה - תגובה
ד''ר אליעזר גירש12/11/2010שלום ליאת,
נתוני זרע בסדר, רק המבנה של זרעונים (מורפולוגיה תקינה) נמצא על הגבול התחתון. אולי פה יש בעיה, אך לא בהכרח. ממליץ להבדק אצל אורולוג (תפקוד אשכים), ממליץ גם להשתמש בתוסף תזונה Vitamale, המשפר איכות הזרע ולהשתמש בו כל עוד אתם מנסים להרות.
צריך להתיעץ עם רופא פריון לגבי הזרעה תוך רחמית (הזרקת זרעונים פעילים לתוך רחם), אולי זה גם יקצר המתנה להריון.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוספת לבדיקת זרע שנייה
ליאת12/11/2010בעלי עשה בדיקת אשכים ויש לו וריקוצלה בצד אחד דרגה 1 ובצד שני דרגה 2.
שאלה נוספת לגבי המורפולוגיה:
איך יתכן שבבדיקה הראשונה המורפולוגיה הייתה 6% ובבדיקה השנייה 3%?
או שלא הבנתי נכון את הבדיקה.
בעלי היה אתמול אצל אורולוג והוא אמר לו שהבדיקה תקינה . יתכן שיש דלקת.
בעלי שותה אנטיביוטיקה כבר חודש שני בגלל הדלקת ולוקח כל יום כמוסה אחת של q10
האורולוג אמר לו שאין לו בעיה להביא ילדים נוספים בכלל ולבדוק אם לאישה יש בעיה.
לי היתה בעיה של חצוצרות סתומות עברתי לפני מס' ימים צינתור חצוצרות ועכשיו אין חסימה.
האם יש סיכוי להיקלט בצורה טבעית? מה הסיכויים אם כן.
האם התוסף תזונה שבעלי שותה הוא טוב?
תודה רבה על ההתייחסות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תוספת לבדיקת זרע שנייה - תגובה
ד''ר אליעזר גירש14/11/2010שלום ליאת,
גם אורולוג וגם אני אומרים שתוצאות בדיקת הזרע תקינות. כתבתי לך שמורפולוגיה תקינה נמצאת על הגבול התחתון. גם לדלקת וגם לוריקוצלה קיימת השפעה שלילית על איכות הזרע. מקובל לקחת אנטיביוטיקה לאורך זמן ממושך יחסית כי חדירה של אנטיביוטיקה לאשכים היא איטית. לגבי וריקוצלה אין הרבה מה לעשות כי וריקוצלה בדרגות 1-2 בדרך כלל לא נוגעים, אלא אם כן היא מחמירה למצב 3.
יש סיכוי לא רע להכנס להריון בצורה הטבעית. צריך להתמיד לקיים יחסי מין כול יום בתקופה של סביב הביוץ, ז.א. 4 ימים לפני הביוץ ועוד יומיים לאחר הביוץ, כך סיכוי להריון הוא אופטימלי. בנוסף אני המלצתי גם בפעם הקודמת שבעלך יקח תוסף תזונה Vitamale המשפר איכות הזרע. אפשר לקת אותו במקביל ל- Q10.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התשובות
ליאת15/11/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיחסים סביב מועד הביוץ
מאוד לחוצה16/11/2010שלום
כתבת שע"מ לשפר את אחוז הסיכוי להיכנס להריון, כדאי לקיים יחסים 4 ימים לפני ויומיים אחרים.
שאלתי היא: באיזו תדירות והאם קיום תכוף של יחסים לא יכול להוריד את אכות הזרע.
ואגב, למה 4 ימים לפני? לזרע יש תוחלת חיים ארוכה?
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
יחסים סביב מועד הביוץ - תגובה
ד''ר אליעזר גירש18/11/2010שוב שלום,
מבחינה סטטיסטית נמצא כי קיום יחסי מין במשך 6 ימים, כאשר 4 ימים מתוך זה לפני הביוץ ויומיים אחרי הביוץ, נותנים את הסיכוי הטוב ביותר להכנס להריון. זרעונים יכולים להחזיק מעמד ולהפרות את הביצית במשך כ- 3 ימים כאשר נמצאים בדרכי מין האישה. מבחינת תדירות יחסי מין באותם הימים, מספיק פעם אחת ביום.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרעאור11/11/2010
אנו בני 39, מנסים להיכנס להריון שנה.
אבקש לדעת האם תוצאות בדיקת ספירת הזרע של בעלי תקינות (התנזרות 4 ימים, איסוף מיידי):
התנזלות תקינה
PH 8.1
נפח 3.5
ריכוז תאי זרע 22
ריכוז תאי זרע בזירמה 77
אחוז תנועה כללית 68
מהירה - 8
בינונית - 16
איטית - 40
במקום - 4
סה"כ תאים בתנועה - 52
אחוזה השרדות תנועה לאחר 4 שעות - 43
חיות - 80
אגלוטינציה - מעט הצמתות
מורפולוגיה (קרוגר):
צורות תקינות - 27
צורות פתולוגיות - 73
ראש - 50
צוואר - 18
זנב - 5
לאוקוציטים - 0.3
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בדיקת זרע - תגובה
ד''ר אליעזר גירש12/11/2010שלום אור,
נתוני בדיקת זרע של בעלך תקינים לחלוטין. נא לפנות לרופא פריון לבחון מצב אצלך: שחלות, חצוצרות, רחם (אולטרסאונד, היסטרוסקופיה), מצב הורמונלי.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה אודות המשך טיפוליפית10/11/2010
שלום,
להלן תוצאות בדיקות הזרע של בעלי:
נפח: 0.5, ריכוז: 18 מיליון, תנועה: 50%, מורפולוגיה: 6%.
ספקטרום חוזר: נפח- 0.3, ריכוז 5 מיליון, תנועה: 20%, מורפולוגיה 20%.
בבדיקות us גילו וריקוצלה דרגה 2-3 ובקבות זה בעלי נשלח לus טראנס רקטלי. להלן הממצאים- בדיקה רקטלית:
נפח: 10 סמ"ק, נוקשות: לא, סימטרית: כן, גבולות ערמונית: שמורים, ערמונית מובילית: כן, גוש- לא נמוש.
בדיקת טראנס:
נפח: 11.3 סמ"ק, אורך: 2.7, גובה: 2 ס"מ, רוחב: 4 ס"מ, גבול חיצוני: שמור.
PZ- מרקם הומוגני דו צדדי.
TZ- מרקם הטרוגני דו צדדי. חלל ציסטי קדמי לורום יתכן הרחבה ציסטית שך ED.
גבול בין PZ ל-TZ- שמור
בלוטות זרע בגודל ומבנה תקין.
מה אומרת הבדיקה? מה לדעתך יהיה המשך טיפול? לפני הטיפול דיברו איתנו על הפריה חוץ גופית- האם תוצאות הבדיקה טראנס רקטלי מאמתות את זה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי לציין
יפית10/11/2010שאצלי הכל תקין ואנו מנסים להיכנס להיריון שנה וחצי. אני בת 26 בעלי בן 29 ללא ילדים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלה אודות המשך טיפול - תגובה
ד''ר אליעזר גירש12/11/2010שלום יפית,
לפי נתונים של בדיקת זרע בהחלט יכולה להיות בעיה להכנס להריון ספונטני. זה לא אומר שצריכים לרוץ מייד לטיפולי הפריה חוץ גופית. רצוי להתחיל עם הזרעה תוך רחמית. אם לא תצליחו להרות אחרי 3-4 נסיונות של הזרעה תוך רחמית אז יש מקום לטיפולים בהפריה חוץ גופית. בכל מקרה, על מנת לחזק איכות הזרע, ממליץ על תוסף תזונתי Vitamale, המשפר את כל הפרמטרים של זרעונים.
לגבי מצב של וריקוצלה: ואריקוצלה היא מחלה של כלי דם באשך. ואריקוצלה נובעת מהרס שסתומים חד כיווניים. זה גורם לזרימה בכיוון הפוך של דם הורידי. זרימת הדם בכיוון הפוך גורמת ל- hypertermia ול- hypoxia. לחץ הידרוסטטי על רקמת האשך במחלה זו הוא פי 7-8 ממה שאשך יכול לסת. טיפול נכון יביא לשיפור תוך 4-12 חודשים ואז יש שוב ירידה. המחלה גורמת לירידה בייצור טסטוסטרון ולפגיעה בייצור זרעונים. בואריקוצלה הפגם בזרעונים הוא פגם במבנה הראש וכרומטין (חומר גנטי) אינו דחוס.
ב- 30% מהמטופלים יש הצלחה בטיפולי ואריקוצלה. ב- 70% מהמטופלים הבעיה חוזרת והסיבה היא בכך שבטיפול עצמו קשה מאוד להגיע לכל המקומות הבעייתיים שבוריד האשך. בדרגה 2-3 כמו אצל בעלך יש לשקול טיפול בוריקוצלה.
נטילת תוספי תזונה יכולה לסיעה לשיפור בייצור הזרעונים ותקינותם. מומלץ לקחת תוספי תזונה לאחר ניתוח של ואריקוצלה ולהמשיך בנטילתם לאורך טיפולי IVF.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טסטסטרון גבוה ופוריותקורן08/11/2010
שלום,
בן זוגי בן 63 ובבדיקות שעשה התברר שרמת הטסטוסטרון שלו גבוהה מהנורמה.
תווך הנורמה לגילו הוא בין 8.4 ל- 28.7 nmol/l ואצלו הערך הוא 42.9 . אציין כי לפני חודשיים הערך עמד על 40.
מה יכולה להיות הסיבה לרמה גבוהה זו, על מה היא מעידה והאם יש בכך סיכונים בריאותים.
לציין שאנו מנסים להכנס להריון ובחודשים האחרונים חלה ירידה בספירת הזרע, מ200 מיליון ל-20 מיליון. האם יש קשר בין הדברים ?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טסטסטרון גבוה ופוריות - תגובה
פרופ` בנימין ברטוב08/11/2010אכן יש קשר שלילי בין רמות גבוהות של טסטוסטרון לרמת ייצור תאי הזרע. הטסטוסטרון משמש באיזון חוזר בקרה על הפרשת הגונדוטרופינים שמתפקידם לעודד ייצור תאי זרע. השאלה היא מדוע לבן זוגך רמות גבוהות של טסטוסטרון. בכדי לענות על כך יש להתייעץ עם אורולוג ו/או אנדוקרינולוג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרעהריונית07/11/2010
שלום רב,
אני ובעלי בני 25, מנסים להיכנס להריון מזה שנה.
אצלי הבדיקות תקינות, פרופיל הורמונלי תקין, מחזור די סדיר- 25-27 יום.
בעלי עשה בדיקת זרע (PCT כוסית)- לציין ברקע וריקוצלה
התוצאות הן:
צבע צהבהב
צמיגות 2
PH 7.4
נפח 4.5 מ"ל
ריכוז 26X 10_6
תנועה 46%
סוג תנועה" פרוגרסיבית טובה 46%
איטית 4%
מקומית 4%
לויקוציטים 0
אגלוטינציה שלילית
TMC 54X 10_6
מורפולוגיה (קרוגר)-
תאים תקינים 6%
פתולוגיות ראש 85%
פתולוגיות זנב 9%
אני מבינה שהבדיקה איננה תקינה, אך מה עלינו לעשות? איך אפשר להתקדם?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת זרע - תגובה
פרופ` בנימין ברטוב08/11/2010כדאי לתת את הזרע בקונדום הילכתי ולבצע עליו השבחה על מפלי צפיפות לצורך הזרעה תוך רחמית במשרדו של הרופא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקת זרע
הריונית08/11/2010תודה על תשובתך, האם על סמך בדיקת הזרע הזו ניתן להיכנס להריון בדרך טבעית?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקת זרע - תגובה
פרופ` בנימין ברטוב08/11/2010לדעתי כן אך בסיכוי נמוך יותר מאשר בהשבחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- וריקוצלהיריב07/11/2010
שלום רב,
האם תוכלו להמליץ על הרופאים הטובים ביותר לביצוע ניתוח וריקוצלה?
האם קיימת רשימה מצומצמת של הרופאים המנוסים ביותר בתחום?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר וריקוצלה - תגובה
פרופ` בנימין ברטוב08/11/2010במסגרת הפורום איננו ממליצים על רופאים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוות דעת על נתוני זרעעדי07/11/2010
שלום
אשמח לחוות דעת על נתוני הזרע
הגבר בן 32 אישה בת 29. מנסים מזה חצי שנה. לפני כמה חודשים כניסה ספונטנית להריון שהסתיימה בהריון כימי.
תוגה
PH 8,7
volume - 5.3 ml
concentration - 51 million/ml
motily (1 hour) - 62%
vatality (1 hour) 90%
normal morphology (1999 who) - 4%
immature form - slight* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי לציין - התנזרות של 3 ימים
עדי08/11/2010לפני הבדיקה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחוות דעת על נתוני זרע - תגובה
פרופ` בנימין ברטוב08/11/2010לזרע יש חולשה במבנה התאים וכן pH גבוה. לכן אני ממליץ לבצע תרבית זירמה. באם יתגלה זיהום חיידקי יש לקבל טיפול אנטיביוטי מתאים. באם לא יתגלה זיהום חיידקי הייתי ממליץ לקיים יחסים באופן טיבעי עוד 2-3 מחזורים. באם תיכנסי להריון מה טוב ואם לא יש להשביח את הזרע על מפלי צפיפות לקראת הזרעה תוך רחמית במשרדו של הרופא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לפרופ' ברטוב- הפלות חוזרותמאיה06/11/2010
שלום,
בעלי ואני עוברים טיפולי IVF+ICSI בעקבות בעית זרע די חמורה.
בעלי ביצע 3 בדיקות זרע כאשר הריכוז נע בין מיליון ל-5 מיליון, מורפולוגיה 1% ותנועתיות נמוכה.
בכל טיפול נקלט הריון, אבל נופל בשלב מאוד מוקדם (הריון ראשון הפלה טבעית של שק הריון ללא עובר ועוד 3 הריונות כימיים).
הרופא שלנו אומר שההפלות נובעות מבעית הזרע.
האם לדעתך יש קשר? היית ממליץ לבצע מיון זרע בשיטה שלך?
תודה,
מאיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרטים נוספים
מאיה06/11/2010אני בת 26 ובעלי בן 30
יש לציין גם שבכל הטיפולים ישנו אחוז הפריות גבוה ועוברים יפים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה לפרופ' ברטוב- הפלות חוזרות - תגובה
פרופ` בנימין ברטוב08/11/2010לדעתי יש קשר בין ירידה במורפולוגיה של תאי הזרע והפלות חוזרות. לכן הייתי ממליץ לבצע מיון מוקדם של תאי הזרע בעלי איכות מורפולוגית טובה ולהשתמש בהם בהפריה חוץ גופית בשיטת המיקרומניפולציה (IMSI).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טרנסלוקציה 13,14רותי04/11/2010
שלום רב,
אנו בטיפולי IVF +PGD עקב בעיית טרנסלוקציה. במחזור טיפול אחרון הוחזרו עוברים לרחם ללא ביצוע PGD וזאת לאחר מספר לא מבוטל של טיפולים הכוללים PGD שלא צלחו. כמו כן נעזרנו במיון בר טוב. נקלטנו להריון עם תאומים ובבדיקת סיסי שליה התבררו כתקינים. (ההריון הסתיים בעקבות לידה מוקדמת). שאלתי היא האם קיים קשר בין המיון שעשינו לבין תקינות העוברים. האם זרע לא מאוזן כרומוזומלית יהיה בעל מבנה גרעין לקוי?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
טרנסלוקציה 13,14 - תגובה
ד''ר אליעזר גירש05/11/2010שלום רותי,
לצערי אין בסורות טובות: זרעון בעל מטען כרומוזומלי לא מאוזן יראה תקין לחלוטין מבחינה ויזואלית. בבחירת זרעונים לפי שיטת פרופ' ברטוב ניתן לבחור זרעונים בעלי מורפולוגיה נורמלית (תקינה) וזה אומר שבין הזרעונים הללו יש סיכוי גבוה יותר להשתמש להפריה בזרעון בעל מטען גנטי תקין ביחס לזרעונים שלא עברו את המיון לפי שיטה זו, אך עדיין בין הזרעונים אחרי המיו יתכן ויהיו זרעונים לא תקינים גנטית. לא קיימת שיטה, נכון להיום, המאפשרת בדיקה ובחירה של זרעון תקין מכל הבחינות לצרכי הפריה .
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה.
רותי07/11/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יש לי בעיה עם בעלי כתוצאה מטיפוליםאלינוש02/11/2010
שלום לכולן
שמי דלית, בת 36, נשואה מזה כחמש שנים ומנסה להרות כארבע שנים
אני נמצאת ב25 האחוזים שמוגדרות ע"י הרופאות כ"סיבה בלתי מוגדרת"
לאחרונה המצב עם בעלי החל להתדרדר. זה התחיל מריבים קשים ועכשיו זה נמצא במצב של מלחמה קרה. יש אי נעימות ואני מרגישה שבקרב להכנס להריון אני עלולה לאבד את הזוגיות.
יש לי המון חברות טובות ורגישות אבל אין מה לעשות, הן אינן יכולות להבין מה שעובר עליי ולסייע.
האם יש איזו מסגרת טיפולית או "קואוצ'ינג" שמתמחה בנושא הזה?
אפילו מטפל זוגי שמתמחה בבעיות שצצות עקב קשיי פוריות?
אודה על תשובה
דלית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
יש לי בעיה עם בעלי כתוצאה מטיפולים - תגובה
ד''ר אליעזר גירש05/11/2010שלום דלית,
לדעתי אפשר לפנות למטפל זוגי או לפסיכולוג או אפילו לפסיכיאטר כדי לקבל עזרה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

