מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- לאחר ביופסיה באשכיםחסויה25/12/2010
שלום רב,
לאחר 3 בדיקות זרע בהן לא נמצאו זרעונים, בדיקות הורמונליות תקינות כמו כן בדיקות גנטיות תקינות, בעלי עבר TESE שגם כאן לא נמצאו זרעונים (3 מוקדים מכל אשך). דיברו איתנו ישר על תרומת זרע. חשוב לציין כי נאמר לנו שבפתיחת שק האשכים וברקמת האשך הכל נראה תקין כלומר ייתכן שהבעייה מולדת ולא נראה כי נגרמה ממשהו במהלך החיים. האם יש סיכוי שבמצב כזה כן יימצאו זרעונים בניתוח מיקרו טסה? האם יש מה לעשות בכל זאת לפני שפונים לתרומת זרע?
אשמח לקבל תגובה בהקדם, בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
לאחר ביופסיה באשכים - תגובה
ד''ר אליעזר גירש25/12/2010שלום,
כאשר את כותבת שבדיקות הגנטיות תקינות, חשוב לדעת מה נעשה. האם נעשה רק קריוטיפ או נעשתה גם בדיקה לחסרים על גבי כרומוזום הזיכרי? אם נעשתה הבדיקה לאיזורים החסרים על גבי כרומוזום Y יש לדעת איזה איזורים נבדקו. רק לאחר בירור מלא ניתן לתת לך תשובה נכונה יותר. בכל מקרה נראה לי יש מקום ל- micro TESA לפני שהולכים על תרומת זרע. אם עושים ניתוח האשך במקביל לגירוי שחלתי, חשוב שיהיה גיבוי של זרע תורם, כי חבל להפסיד מחזור טיפול.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בבקשהאני25/12/2010
שלום לכם,
אני אחרי 5 הריונות. 2 - הילדים המקסימים שלי ו-3 כשלונות רצופים אחריהם.
עברתי גרידה לפני שלושה שבועות וכעת נשלחתי להמון בדיקות דם דרך המטולוג,
רופאת המשפחה ומרופא הפיריון קיבלתי הפנייה לקריוטיפ לשנינו ולהיסטרוסקופיה.
עדיין לא התייאשנו וברצוננו בילד שלישי.
לפני שנה בן זוגי עבר בדיקת זרע. המורפולוגיה התקינה עמדה על 2% בלבד.
שאר הערכים ע"פ הרופא שמלווה אותי סבירים.
את ההריון האחרון השגתי עם פיוריגון, אביטרל, השבחה והזרעה + ליווי של פרוגסטרון מהרגע שנודע לי שאני בהריון ועדיין לא התפתח דופק (זו היתה הבעיה בשלושת הכשלונות).
זה הרקע. השאלה שלי - אני עושה כל כך הרבה בדיקות, האם יתכן שהכשלונות הללו נובעים בעצם מהמורפולוגיה הלא תקינה? אני מבינה מהרופאים שברגע שהושג הריון, הם טוענים שהזרע מאפשר הריון, אבל ההריון לא מתפתח לשום מקום ולא נוצר דופק.
עשיתי צילום רחם, עכשיו היסטרו, המון בדיקות דם יקרות, קריוטייפ....
אולי אנחנו אפילו לא בכיוון?... מה דעתכם? תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מצאתי את הבדיקה
אני25/12/2010היא מלפני חצי שנה מסתבר ולאחר 5 ימי התנזרות.
האם זו יכולה להיות הסיבה לשלושה כשלונות רצופים?
בשלושת ההריונות לא התפתח דופק, באחד מהם אפילו לא התפתח עובר.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמנסה להעלות את הבדיקה
אני25/12/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא מצליחה להעלות JPG
אני25/12/2010בכל אופן אני בת 35 ובעלי בן 38.
עוד אציין שבשלושת הפעמים בהם הזרע עבר השבחה בבית החולים, נאמר לי ע"י הלבורנטית שתוצאות ההשבחה טובות מאוד.
אעלה ידנית:
liquefactions normal
viscosity normal
ph 8
volume 2.5
concentration 16
total concentration 40
percent of motile sperm 38%
rapid +
moderate+++
slow+
total motile sperm 15.2
% of motile sperm after 4 hours 30
vitality
68
agglutination none
normal forms 2
abnormal forms 98
head defect 81
mid piece defect 9
tail defect 8
במסקנות כתוב + אחד על teratospermia
דעתכם חשובה לי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלה בבקשה - תגובה
ד''ר אליעזר גירש25/12/2010שלום לך,
כמו שציינת, יש בעיה בנתוני זרע, מורפולוגיה של 2%, כמות הזרעונים לא גבוהה וגם תנועתיות שלהם קצת נמוכה. כל זה לא הפריע להכנס להריון בהזרעה תוך רחמית, אך לא התפתח עובר בשלושה מקרי הריון. לשאלתך, כן, חוסר התפתחות העובר יכול לנבוע מהפריה עם זרעון שאינו תקין.
לדעתי, חשוב שבעלך יבדק אצל אורולוג שיבחון את פעילות האשכים שלו ואולי יכוון אותו לפיתרון מסויים או טיפול מסויים שישפר את נתוני הזרע. ממליץ גם על שימוש בתוסף תזונה Vitamale המשפר איכות הזרע. במקרה שלכם חשוב מאוד לשפר איכות הזרע.
יתכן שגם לך קיימות סיבות המונעות התפתחות העוברים (איכות הביציות או איכות רירית הרחם), לכן חשוב שניכם תעשו בירור מעמיק.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח בדיקות זרע3223/12/2010
היי
בן 33, מצטער אבל אני לא זוכר כמה ימי התנזרות אלה היו , כפי שהתבקש ממני, שלושה אם אני לא טועה.
מבקש לדעת בכמה אני פחות פורה מהממוצע:
נפח : 2 מ"ל
ריכוז: 1068 X במ"ל
בתנועה:: 106X 5 במ"ל (%62)
סוג תנועה: IV III (פרוגרסיבית)
התנזלות: מלאה
צבע: צהבהב
PH: 8.0
לויקוציטים : בודדים
בבדיקה מורפולוגית נמצאו:
פתולוגיות ראש תא הזרע:
% 37 תאי זרע בעלי ראש, צואר וזנב תקינים
% 3 תאי זרע בעלי ראש גדול
% 3 תאי זרע בעלי ראש קטן
% 12 תאי זרע בעלי ראש עגול
% 7 תאי זרע בעלי ראש מאורך
% 4 תאי זרע בעלי ראש מחודד TAPPERED HEAD
% 5 תאי זרע בעלי ראש אמורפי
% 8 תאי זרע בעלי ראש פיריפורמי
% 2 תאי זרע בעלי וקואולות
% 2 תאי זרע בעלי 2 ראשים
פתולוגיות MIDPIECE
% 7 תאי זרע בעלי ופתולוגיה צוארית
% 10 תאי זרע עם טיפה ציטופלסמטית
פתולוגיות זנב: לא נצפו
סה"כ נספרו 100 תאי זרע* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פענוח בדיקות זרע - תגובה
ד''ר אליעזר גירש25/12/2010שלום לך,
ריכוז הזרעונים נמוך מאוד ומורפולוגיה (מבנה תאי הזרע) ירודה. לדעתי יש להבדק אצל אורולוג ולבחון פעילות האשכים. נרא לי במצב הנוכחי יש מקום לטיפולי פוריות. יתכן ותצתרכו תהליך בחירת הזרעונים בשיטת פרופ' ברטוב (IMSI) לצורך הפרית הביציות. ממליץ גם על שימוש בתוסף תזונתי Vitamale המשפר איכות הזרע.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכמה פרטים חשובים שיכולים לשנות הכל
3226/12/2010את הבדיקה עשיתי ב 10 בנובמבר.
זה היה שבוע-שבועיים אחרי מחלת חום.
האם יתכן שזה השפיע על התוצאות עד כדי כך שבאמצע דצמבר התמונה כבר שונה לגמרי ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסליחה: חודש בדיוק אחרי מחלת חום
3226/12/2010האם מחלת החום חודש לפני הבדיקה השפיעו על תוצאות הבדיקה הזאת ?
האם יכול להיות שחודשיים אחרי מחלת החום המצב שונה לגמרי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
סליחה: חודש בדיוק אחרי מחלת חום - תגובה
ד''ר אליעזר גירש28/12/2010בהחלט יתכן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זרע חלשעודד23/12/2010
שלום רב,
אני ובת זוגתי מנסים להיכנס להריון זמן רב ללא הצלחה. בת זוגתי עשתה את כל הבדיקות אצלה הכל בסדר. הפנו אותי לבדיקה אצל אורולוג ולמעבדה על מנת לעשות בדיקת זרע. עשיתי 2 בדיקות זרע ויצא שהזרע חלש.
על סמך על הממצאים הפנו אותנו לטיפול הזרעה שעברנו פעמיים.
תוצאות הכנת זרע ל- IUI:
זרע לפני טיפול:
viscosity normal
volume 2
concentration 15
total concentration 30
motility 70
moderate ++
slow +
non progressive +
round cells 2
זרע אחרי הטיפול:
volume 0.7
concentration 38
total concentration 26.6
motility 64
type of motility rapid to moderate
total motile sperm 17.024
leucocytes 2
שיטת הטיפול: wash and concentration x
השאלה האם יש סיכוי דרך הזרעה להיכנס להריון עם התוצאות הנ"ל.
מה מומלץ במקרה זה?
אנו מאוד מוטרדים מהנושא, לתשובתכם נודה מאוד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
זרע חלש - תגובה
ד''ר אליעזר גירש25/12/2010שלום עודד,
נתוני הזרע שלך לא רעים בכלל וניתן להכנס להריון ב- IUI עם הנתונים כאלה. ממליץ בכל זאת להבדק אצל אורולוג ולבחון פעילות האשכים. כמו כן ממליץ על תוסף תזונתי Vitamale המשפר איכות הזרע.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
עודד26/12/2010האורולוג בדק כבר את האשכים. שאל עם עבר עלי משהו שהייתי קטן, אמרתי שלא זכור לי דבר שכזה.
ואז הוא אמר שאם כך אז זה בסדר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בפענוח בדיקת זרעשירי23/12/2010
בבדיקה חוזרת התקבלו התוצאות הבאות:
צבע: צהבהב
צמיגות: 1
pH - 7.6
נפח - 1.3 מ"ל
ריכוז 39x10^6 למ"ל
תנועה - 64%
סוג תנועה - a -פרוגרסיביות טובה - 53%
b- איטית 11%
לויקוציטים - 0
אגלוטינציה - שלילית
total motile count- 33X10^6
בדיקת מבנה ע"פ שיטת קרוגר -
תקינים - 15%
פתולוגית ראש - 76%
פתולוגיית זנב - 9%
הערות - אני חולה קרוהן, ומטופל בפורינטול.
האם התוצאה תקינה? הנפח מחוץ לנורמה. מה זה אומר?
תודה,
איתן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בהמשך להודעה
שירי23/12/2010בהמשך להודעה - התנזרות של שלושה ימים.
תקופת ניסיון להבאת ילד לעולם - כשנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
עזרה בפענוח בדיקת זרע - תגובה
ד''ר אליעזר גירש25/12/2010שלום איתן,
תוצאות בדיקת הזרע שלך תקינות לחלוטין. לגבי הנפח: המדידה היא לא אבסולוטית עם שגיעת מדידה גדולה, לכן, לדעתי, גם נפח הדגימה בסדר גמור. הבעיה היא שאתם מנסים כבר כשנה ללא תוצאה חיובית. לדעתי יש לפנות לרופא פריון ולבצע בדיקות ובירור מעמיק יותר גם לך וגם לאישתך. כדאי לך להבדק גם אצל אורולוג, בדיקת פעילות האשכים. ממליץ בחום על שימוש בתוסף תזונתי Vitamale המשפר איכות הזרע ויכול "לחזק" לעזור גם כן.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לתשובה
איתן26/12/2010תודה רבה על התגובה המהירה,
הייתי אצל אורולוג לפני כמה חודשים עקב כאב באשכים. נעשה לי אולטרסאונד לאשכים אך הוא היה תקין (למעט וריצקולה בדרגה קלה מאוד באשך שמאל). מאז התופעה לא חזרה.
מעבר לבדיקה זו, דרוש לדעתך בירור אורולוגי נוסף?
תודה,
איתן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
בהמשך לתשובה - תגובה
ד''ר אליעזר גירש28/12/2010שלום איתן,
זה מספיק. עכשיו יש לבצע את הבירור אצל רופא פריון.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צניחה חמורה במדדי הזרעדורון23/12/2010
שלום רב.
שותפתי ואני מנסים להרות מספטמבר.
במאי ביצעתי ספירת זרע שהראתה נתונים סבירים.
הריכוז היה 40 מיליון.
סה"כ הופקו 120 מיליון.
התנועתיות היתה 55 אחוז.
והמורפולוגיה ירודה 4 אחוז.
מאז שהתחלנו לנסות, מהשבחה להשבחה יורדים מדדי הזרע באופן עקבי ומדאיג.
אתמול הנתונים היו חד משמעיים.
הריכוז צנח לשש !!!
סהכ כמות ירדה ל24
התנועתיות ירדה ל 35
ורק המורפולוגיה עלתה ל 8
...
הבהירו לנו שעם נתוני זרע כאלה ניאלץ לעשות טיפולי הפריה.
אני נדהם ומודאג מהצניחה במדדי הזרע שלי בזמן כה קצר.
ו
בקצב הזה פשוט אפסיק לייצר זרע...
אני מודאג , מוטרד ומחפש פתרון.
בתודה מראש
דורון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
צניחה חמורה במדדי הזרע - תגובה
ד''ר אליעזר גירש25/12/2010שלום דורון,
קיימות פלוקטואציות במדדי זרע בין מירוקים שונים, במיוחד בכמות הזרעונים. זה נובע מסיבות שונות כגון אורך החיים שלנו, תזונה, פעילות, מצב נפשי וכו'. בגלל שאתם נמצאים בתהליך של כניסה להריון, אני ממליץ בחום על נטילת תוסף תזונה Vitamale המשפר איכות הזרע. יש לנטול אותו 6 כמוסות ליום (2 כמוסות 3 פעמים ביום). כדאי גם לבצע בדיקת פעילות של אשכים אצל אורולוג על מנת לבדוק אם הכל בסדר.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח בדיקת זרעתמר23/12/2010
שלום,
אני בת 29 ובעלי בן 31.
מנסים כבר 7 חודשים להכנס להריון.
ביצענו בדיקת זרע (ובמקביל גם פרופיל הורמונלי שיצא תקין), להלן התוצאות:
צבע: צהבהב
צמיגות 2
PH 7.2
נפח 2.3 מ"ל
ריכוז 83X10 בחזקת 6
תנועה 48%
לויקוציטים 0
אגלוטינציה שלילית
total mobile count 92 X 10^6
מבנה בשיטת kruger
תאים תקינים 4%
פתלוגית ראש 85%
פתלוגית זנב 9%
אני מבינה שהתוצאות בעייתיות. תור לרופא שלי יש לנו רק ביום ראשון.
הביוץ אמור להתרחש בסופ"ש ואני ממש בלחץ.
הייתי רוצה לדעת מה הסיכוי להריון טבעי עם תוצאות כאלה, ואם הסיכוי נמוך, מה השמך התהליך?
תודה רבה על כל ייעוץ שהוא
תמר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פענוח בדיקת זרע - תגובה
ד''ר אליעזר גירש23/12/2010שלום תמר,
תוצאות בדיקת הזרע אינן בעייתיות כמו שאת מציגה. כמות הזרעונים ותנועתם תקינים. מבנה תקין של זרעונים עומד על הגבול התחתון. ממליץ לפנות לאורולוג על מנת לבחון פעילות של אשכים. ממליץ להתחיל לקחת תוסף תזונתי Vitamale המשפר את איכות הזרע. בנוסף, יש לקיים יחסי מין כל יום במשך כ-6 ימים סביב הביוץ, ז.א. 4 ימים לפני ביוץ ויומיים אחרי ביוץ. אם לא תצליחו להרות במשך כחצי שנה, אז תפנו לרופא פריון.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיענוח בדיקת זרעדן21/12/2010
שלום.
אשמח לדעת הרופאים לתוצאות הבדיקה להלן. בתודה מראש.
מראה כללי- N
נפח- 1 מ"ל
ריכוז- 9 מיליון במ"ל
סה"כ תאי גרע- 9 מיליון
תנועתיות- 30 אחוז
דרגה- II-III
חיוניות- 75 אחוז
תאים תקינים- 2 אחוז
tapering-0
long acros. reg.- 0
short acros,reg-0
neck pathology- 3
tal pathology- 1
other- 90
long post acros- 4* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי להוסיף
דן21/12/2010צמיגות- N
PH- 7.8/
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדבר אחרון ששכחתי לציין
דודו22/12/2010ימי התנזרות- 3.5 לפני הבדיקה
אני בן 37. אשתי 34.5
מנסים כבר 4 חודשים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
דבר אחרון ששכחתי לציין - תגובה
ד''ר אליעזר גירש23/12/2010שלום דודו,
מבחינת תוצאות בדיקת הזרע, כמות הזרעונים נמוכה, תנועתיות הזרעונים נמוכה, מבנה הזרעונים אינו תקין (תקינים רק 2%). ממליץ לבצע מספר דברים. קודם כל יש לגשת לאורולוג ולבחון פעילות האשכים (אולטרסאוד, דופלר, מצב וריקוצלה וכו'). דבר נוסף, בכל מקרה ממליץ על שימוש בתוסף תזונתי Vitamale המשפר איכות הזרע. ארבעה חודשים של נסיון להרות בצורה הטבעית, זה לא הרבה זמן, יש להמשיך לנסות זאת כשנה - שנה וחצי ולשים דגש על קיום יחסי מין כל יום סביב ביוץ של האישה, ז.א. 4 ימים לפני הביוץ עד יומיים אחרי הביוץ. אם לא תצליחו להרות עד כשנה של נסיון, אז תגשו לרופא פריון.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בפיענוח בדיקת זרעקרן20/12/2010
היי, להלן תוצאות בדיקת זרע:
volume: 3 ml
ph: 8.7
motile spermatozoa: 1hr: תאי זרע בודדים בתנועה
4hr: תאי זרע ללא תתנועה
viable spermatozoa: 1hr 55%
4hr: 45%
sperm agglutination: no
sperm concentration: 2million/ml
total sperm count: 10million
morfhology:
normal forms: 5%
abnormal forms: 95%
מעיון הבנו כי התוצאות חריגות ואנחנו מודאגים. מה דעתך?
האם בדיקת מיפוי עצמות שבוצעה יום קודם למתן הדגימה עשוה היתה להשפיע על תוצאותיה?
הדגימה ניתנה כשעה ועשרים לפני מסירתה, האם יש לזה השפעה?
בעלי בריא, לא מעשן (היה בעת מתן הדגימה ביום העשירי של נטילת אטופן בשל דלקת ביד).
תודה,
קרן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עוד משהו קטן..
קרן20/12/2010האם לאור התוצאות שימוש בתוסף כגון ויטאמייל או משהו אחר יכול להועיל ולשפר תוצאות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
עזרה בפיענוח בדיקת זרע - תגובה
ד''ר אליעזר גירש20/12/2010שלום קרן,
יתכן ומיפוי עצמות השפיע על מצב הזרע, אך לא בהכרח. לגבי אטופן לא ידוע שהוא יכול לגרום נזק לזרעונים. ממליץ להמתין כ- 3 חודשים ולחזור על בדיקת הזרע. אם תוצאות יהיו לא מסביעות רצון, יש לפנות לאורולוג לבדיקת פעילות האשכים. קיימים פתרונות על ידי הזרעות תוך רחמיות וטיפולי הפריה חוץ גופית.
בהחלט, נטילת ה- Vitamale יכולה לסיע לשיפור באיכות הזרע.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיידק e.coli ובעיות בזרע?מר-קולי20/12/2010
שלום,
קצת רקע:
אני כיום בן 30 בדיוק ולפני כשנתיים אני ואישתי ניסינו להיכנס להריון, כאשר באותה תקופה הרגשתי כאבים מוזרים באיזור האשכים/איבר/ישבן בעת נטילת שתן, עשיתי בדיקת תרבית לזרע והתגלה חיידר ה- e.coli, קיבלתי אנטיביוטיקבה ולמיטב זכרוני באותו החודש (אחרי 3 חודשי ניסיון) היא נקלטה ונכנסה להריון.
כיום אחרי כשנה של ניסיונות כושלים, עשיתי בדיקת זרע (לא תרבית) והתוצאות הראו על OTA ונפח גדול, כאשר בשנה האחרונה היו לי כמה וכמה פעמים כאבים מוזרים בחלק התחתון שהתעלמתי מהם, כי הם היו נעלמים אחרי יומיים שלושה.
אני חושד (ואפילו דיי בטוח) שהחיידק עושה אצלי עבודה וכתוצאה ממנו התוצאות האלה, האם התוצאות המצורפות יכולות להעיד על הימצאות החיידק? לפי הבנתי התוצאות מעידות שהזרעים פשוט במצב מאוד לא תקין משום בחינה, ולזכרוני מבדיקות התרבית של הזרע הבודק במעבדה אמר לי שהוא רואה זרעים עם ראשים אכולים וזנבות מקוצצים.
הבדיקה נעשתה בעזרת רוק (לא שלי), שאולי גם השפיעה על הבדיקה, אבל עדיין לא נראה לי שעד כדי כך.
הבדיקה מצורפת כתמונה, אודה לחוות דעת, למרות שכבר קבעתי תור לרופא.
תודה,
מר-קולי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
חיידק e.coli ובעיות בזרע? - תגובה
ד''ר אליעזר גירש20/12/2010שלום מר-קולי,
תוצאות הבדיקה מראות על איכות הזרע נמוכה. מה הגורם לכך קשה להצביע רק מבדיקת זרע ורקע זיהומי בעבר. ממליץ לפנות לאורולוג ולבצע בירור רחב הכולל גם תרבית זרע לפטוגנים. לאחר בדיקת פעילות האשכים, מצב הבלוטות הפרשה של זרע ובתוספת בדיקת התרבית תהיה אולי אפשרות לקבוע מה הסיבה ואיך ניתן לטפל בזה.
אם לא תצליחו להרות בצורה הטבעית, קיימים פתרונות בעזרת הפריה חוץ גופית. בכל מקרה, ממליץ להשתמש בתוסף תזונה Vitamale המשפר איכות הזרע.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רופא מרפאה שמתמחים בהזרעה תוך רחמיתעבור בני17/12/2010
בני וחברתו מעוניינים להביא ילד לעולם. מסיבות שונות בני איננו יכול לקיים יחסי מין רגילים ומקובלים עם חברתו (אע"פ שיש לו זרע והזרע כנראה פעיל..טרם נבדק) והם מעוניינים לבצע הזרעה תוך רחמית (IUI).
האם תוכלו להפנות אותם למרפאה או לרופא שמתמחים בהזרעה שכזו.
רצוי מרפאה באזור חיפה או הצפון.. ואם אין כזו - באזור המרכז (תל-אביב).
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
רופא מרפאה שמתמחים בהזרעה תוך רחמית - תגובה
ד''ר אליעזר גירש18/12/2010שלום,
באיזור חיפה תנסו ד"ר שחר קול מבה"ח אלישע
באיזור הרצליה תנסו פרופ' דב פלדברג מבה"ח ביילינסון
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח בדיקת זרעשירה15/12/2010
להלן הנתונים של בדיקת הזרע, אבקש לדעת האם מתאים להשבחה והזרעה או לIVF
אני בת 25 בעלי בן 28 , מנסים 3 שנים, במהלך הריון אחד טבעי שהסתיים בגרידה.
צמיגות:1
PH 7.6
נפח 4
ריכוז 21
תנועה 48%
סוג תנועה: A 14%, B 34% C 10%
round cells 15 למיליון
total motile count 40 למיליון
תאים תקינים 3%
פתולוגית ראש 89%
פתולוגית זנב 8%* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פענוח בדיקת זרע - תגובה
ד''ר אליעזר גירש16/12/2010שלום שירה,
לפי קריטריונים החדשים של WHO הנתונים של זרע נמצאים על הגבול התחתון של תקינות פרט למורפולוגיה תקינה שהיא 3% וזה אינו תקין. ממליץ לבעלך קודם כל להבדק אצל אורולוג, לבחון תקינות של אשכיו. דבר נוסף, ממליץ לנטול תוסף תזונתי Vitamale המשפר איכות הזרע ובמקביל לעשות הזרעות. אם לא תצליחו להכנס להריון בהשפעה משולבת של Vitamale והזרעות (כ- 3-4 מחזורי טיפול), השלב הבא יהיה טיפולי IVF, שגם במקרה זה ממליץ להמשיך להשתמש ב- Vitamale. אם לא יהיה שיפור במורפולוגיה, ניתן לבחור זרעונים בודדים בשיטת פרופ' ברטוב, שיטת IMSI, וכך להפרות ביציות במעבדה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר חשק מינינירית בירן13/12/2010
בעלי בן 46 סובל מחוסר חשק מיני בחודשים האחרונים. הדבר נובע מלחץ בעבודה וממצבי רוח. ניסינו תרופות טבעיות ומשחה אך הטיפול לא עזר.
אודה על עזרתך בנושא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
חוסר חשק מיני - תגובה
ד''ר אליעזר גירש16/12/2010שלום נירית,
הפורום שלנו אינו דן בבעיות חשק המיני. ממליץ לפנות לרופא סקסולוג ולאורולוג.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זרע תקין?דנה11/12/2010
שלום רב,
אני בת 36.5 ובעלי בן 42. אנחנו לאחר 3 חודשי נסיונות כושלים.
תוצאות בדיקות זרע לאחר התנזרות של 3 ימים:
צמיגות 2
PH 8
נפח 0.3
ריכוז 68 מליון
תנועה 32% (a-31% b-1%)
TMC 7 מליון
swim up test 9 מליון
הביוץ שלי תקין ופרופיל הורמונלי תקין.
האם להמשיך לנסות טבעי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זרע תקין? - תגובה
פרופ` בנימין ברטוב12/12/2010באם אומנם נפח הזירמה 0.3 מ"ל, אזי כדאי שמעבדת הזרע תמהל את הזירמה מיד עם צאתה ותבצע בדיקת זרע רוטינית מלאה כולל מורפולוגיה ובמקביל תבדוק האם מופיעים תאי זרע בשתן הראשון שלאחר נתינת הזירמה. כמו כן רצוי לבצע גם תרבית זירמה ע"מ לבדוק אפשרות של זיהום חיידקי.
לאחר תוצאות בדיקות אלה, ניתן יהיה לענות לשאלותייך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה לפיענוח בדיקת זרעשיר11/12/2010
אני בת 25 בעלי בן 28 מנסים להיכנס להריון שנה ללא הצלחה. תוצאות בדיקת הזרע הן:
צבע תקין,
נפח 5.5
ריכוז 1.2*10
PH8.0
תנועה 42% פרוגרסיבית 17%
ליוקוציסים לא ניצפו
אגלוטינציות שלילי
מורפולוגיה תאים תקינים 0%
פ.ראש 70% פ.זנב 30%
ביקרנו במרפאה של גת גורן שהמליץ לעבור צינתור.
רציתי לדעת אם הצינתור יפתור את הבעיה או שצריך הזרעות והפריות וכו'..?
יש סיכויים להיכנס באופן טבעי..??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תקופת התנזרות של 3 שבועות קשורה??
שיר11/12/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעזרה לפיענוח בדיקת זרע - תגובה
פרופ` בנימין ברטוב12/12/2010הבעיה באיכות הזרע מתמקדת במורפולוגיה של תאי הזרע.
יתכן והסיבה היא כפי שאומרים גת וגורן עקב נוכחות מצב של וריקוצל. לגבי הסיכוי של תיקון הוריקוצל לשפר את המצב, עליך להתייעץ עם אורולוגים נוספים.
כדי לגלות אם יש גורמי סיכון נוספים שיכולים להסביר את הירידה במורפולוגיה תוכלי להתקשר אלינו ונשלח לך שאלון היסטוריה רפואית שיעזור לאתר גורמים כאלה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)

