מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- בעיה בהבנת תוצאות המורפולגיה אנא עזרננה7429/06/2010
3 בדיקות זרע בחודשים שונים:
בדיקה ראשונה פברואר:
2% תקינים : קרטריון KRUGER STRICT CRITERIA תקין מעל 14%
אפריל:
7% תקינים : קרטריון KRUGER STRICT CRITERIA תקין מעל 14%
יוני:
13% תקינים : קרטריון WHO תקין מעל 30%
שאר התוצאות השתפרו ותקינות פרט לתוצאה חדשה של לויקוציטים וחומציות שכנראה מעידים על דלקת שצצה.
וריכוז 14 < 20.
מה זה אומר?
האם היה שיפור(הבדיקה הראשונה היתה אחרי מחלה ובנוסף שונו הרגלי תזונה ואורח חיים)?
לצערי אלה 3 מכונים שונים (כל רופא אוהב לעבוד עם מכון ספציפי ואין לי מה לעשות עם זה) האם זה פוגע בתוצאות?
עד עכשיו נעשו 2 הזרעות טבעיות ללא הצלחה. האם לדעתך יש צורך לעבור להזרעות בשילוב הורמונים ובשלב הבא IVF או ניתן להמשיך בהזרעה טבעית?
אשמח לדעתך המקצועית..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בדיקת זרע
ד''ר אליעזר גירש29/06/2010שלום רננה,
בהחלט יכול להיות מצב שחל שיפור באיכות הזרע. בדיקות זרע רצוי לבצע במעבדה אחת מסויימת, כך שינויים יהיו קטנים יותר. אם את שייכת לקופת חולים מסויימת, אז ניתן לבצע בדיקות זרע במעבדה העובדת עם הקופה, ולא משנה איזה רופא מטפל בך.
דבר נוסף, חשוב לבדוק תפקודי אשכים אצל אורולוג.
מבחינת הזרעות (IUI), מקובל לעשות 3-5 מחזורי IUI ואם לא מסיגים תוצאות רצויות עוברים לטיפולי IVF. אני ממליץ לקחת תוסף תזונה Vitamale המשפר איכות הזרע. יש להשתמש בתוסף זה כל עוד נמצאים בטיפולי פריון.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה ושאלה נוספת..
רננה7429/06/2010האם תוכל להסביר לי איך להשוות את התוצאות על פי קרוגר לעומת WHO
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהד"ר אשמח לתגובה :-)
רננה7429/06/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה
ד''ר אליעזר גירש01/07/2010שלום,
זה לא נכון לקרוא קרוגר. הנכון הוא Tygerberg strict criteria. לא ניתן להשוות בין שתי השיטות, פשוט אחת משלימה את השניה.
WHO נותן קריטריה כללי: פחות מ- 30% אינו תקין. Strict criteria מראה כי פחות מ- 14% תקינים לא ניתן להרות בצורה הטבעית. כאשר יש פחות, אז הכוונה היא באיזה שיטת טיפול לבחור כאשר פטולוגיה היא ב-% מסויים צורות תקינות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לצוות הרפואי שלוםחוששת29/06/2010
אשמח לקבל את חוות דעתכם לגבי המצב..
בעלי ביצע שתי בדיקות זרע במרפאה פרטית, בראשונה אובחן כאזוספרמי ובשנייה הממצאים הראו תאי זרע בודדים ללא תנועה. בהמלצת רופא הופנה בעלי לערוך בדיקה נוספת בבית חולים לצורך הקפאת זרע וגם בבדיקה זו לא נמצאו תאי זרע כלל.
הרופא המליץ לערוך לפחות עוד 3 בדיקות בבת החולים ורק לאחר מכן לבצע ניתוח של פתיחת האשך.
על פי נסיונכם הרב רציתי לדעת מהם הסיכויים שבבדיקות הבאות ימצא זרע, האם קרו דברים כאלו אי פעם, ומה הסיכוי שבניתוח ימצאו תאי זרע.
אציין שבעלי ביצע פרופיל הורמונלי שיצא תקין ובקרוב יעבור בדיקת קריוטיפ וחסרים על כרומוזום Y.
אשמח לשמוע את חוות דעתכם על המצב מאחר שאני כבר מיואשת ומתוסכלת מהלא נודע, ורציתי לדעת האם יש אילו סיכויים שיהיו לי ילדים מבעלי.
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אזואוספרמיה
ד''ר אליעזר גירש29/06/2010שלום לך,
אם לא מוצאים זרעונים במירוק, חשוב לבצע שטיפה וסירכוז במהירות גבוה ולנסות לבחון המצאות הזרעונים. לפעמים במירוק השני, כשעה אחרי מירוק הראשון, אפשר לזהות זרעונים. אם אין זרעונים יכולים להיות שני כיוונים: אזואוספרמיה חסימתית או אזואוספרמיה לא חסימתית. אזואוספרמיה חסימתית יכולה לנבוע מדלקת בדרכי המין. בדיקה בקטריולוגית לפטוגנים בזירמה יכולה לתת תשובה חלקית. יתכן גם מצב של מירוק אחורי, כאשר זרע נכנס לשלפוחית השתן במקום לצאת החוצה (Retrograde ejaculation). על מנת לבחון מצב זה צריך לתת שתן לבדיקה מיד אחרי המירוק.
אם מדובר בבעית קריוטיפ או חסרים בכרומוזום Y, סיכוי למצוא זרע נמוך, אך קיים. על מנת לבדוק זאת צריך לבצע ביופסיה של אשך.
ביחידות להפריה חוץ גופית יש לא מעט מקרים כאשר נכנסו להריון לאחר שמצאו זרעונים בביופסיה של אשך.
ממליץ לערוך בדיקות אשכים גם אצל אורולוג.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה- שאלה נוספת
חוששת30/06/2010בעלי מטופל אצל הרופא נשים שלי שהוא מומחה לפריון ודרכו נעשה כל התהליך
השאלה היא האם יש רופא המתמחה אך ורק בפריון הגבר והאם היית ממליץ לקבל גם ממנו חוות דעת?
אם כן ארצה לדעת איכן אוכל למצוא מומחה לפריון הגבר באיזור הצפון
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה
ד''ר אליעזר גירש01/07/2010ממליץ בחום על ד"ר דוד סלוצקר, אורולוג ומומחה בפריון הגבר. הוא עובד בבי"ח "מאיר".
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שליטה בדחפים ויצריםדוד197028/06/2010
אני מטפל בצעירים עם מצוקות ריגשיות ומה שמצוי אצלם זה תוקפנות חזקה ויצרים מיניים שלעיתים קרובות מסבך להם את החיים .גם שמעתי שזה קשור לתזונה המודרנית .רציתי לשאול האם יש דרך או שיקוי למתןתוקפנות ו יצרים מיניים לזמן מסויים בפרט אצל צעירים ובצורה שלא תזיק לפריון הגבר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש29/06/2010שלום רב,
אין לי נסיון בתחום, בו אתה מבקש את תגובתי. לדעתי שאלתך מתאימה יותר לפורום הסקסולוגיה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אשמח לקבל חוות דעת על הבדיקהדניאל28/06/2010
(קצת ארוך... סליחה מראש)
תקציר- נכנסתי להריון מיד לאחר הפסקת גלולות. ההריון הסתיים בהפלה בשל חוסר דופק בעובר בשבוע 17/13 מאז עברה יותר משנה של נסיונות.
היום עברנו IUI ראשון שכלל בדיקת זרע (ראשונה). בגלל נתוני ההתחלה הזרע עבר רק שטיפה במדיום ולא השבחה...
להלן התוצאות:
נתוני זרע לפני הטיפול-
נפח- 2.6 מ"ל
ריכוז- 6^10*3.1
תנועתיות- 48%
צמיגות תקינה.
ללא אגרגטים וללא לויקוציטים.
הזרע הובא בקונדום.
לאחר השטיפה-
נפח- 0.4 מ"ל
ריכוז- 6^10*1.4
* התנזרות פחות מ24 שעות (ברגע האחרון הוחלט ללכת על IUI)
* פעם ראשונה שהשתמשנו בקונדום ולאחר מכן בעלי הרגיש עוד לחץ באיבר המין, היתה לו הרגשה שלא הכל יצא והוא חייב להוציא את זה אבל זה כבר לא היה לתוך הקונדום.
המון תודות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בדיקת זרע
ד''ר אליעזר גירש28/06/2010שלום דניאל,
הריכוז הגבוה של זרעונים נמצא בטיפות הראשונות של מירוק, לכן אם לא יצא הכל לתוך הקונדום במשגל, סביר להניח שלא היתם מקבלים יותר זרעונים בספירה. בהחלט, כמות הזרעונים שהתקבלה נמוכה ולא מספיקה להפריה בצורה טבעית. מקווה שהשתמשתם בקונדום הלכתי ולא בקונדום רגיל. ממליץ לחזור על בדיקת זרע פעם נוספת ולהשוות את התוצאות.
ממליץ לפנות לאורולוג לבדיקה מקיפה של תפקוד האשכים. קיים תוסף תזונה, Vitamale, המשפר איכות הזרע. אם לא תתקבלנה תוצאה רצויה ב- IUI, שלב הבא הוא הפריה חוץ גופית.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אשכים קטנים, פענוח בדיקת זרעד``ר אליעזר גירש28/06/2010
עשיתי בדיקת זרע שנשלחתי אליה בגלל חשש של האורולוג מתוך שראה אשכים קטנים וטסטוסטרון מתחת לממוצע - שהוא אמר שלגילי נחשב נמוך. הוא גם במישוש חשב שיותרת האשך לא מוצמדת לאשך. נשלחתי גם לאולטרסאונד.
הנה תוצאות בדיקת הזרע.
liquefaction- gelatinous bodil
semen ph - 8.1
semen vicosity - normal
semen volume - 3.5
semen colour - gray opalescent
concentratioin - 54*10^6
semen wbc - 2-3
abstinence days - 14
rapid progress motility - 10* Rapid+slow normal > 50%
slugisg progressive motility - 14* Rapid+Slow normal > 50%
nonprogress motility - 1
immotily - 74
total motile sperm 49.0
neck - 9
sperm motility 30min - 26L
non-sperm round cell - a lot
total concentr.seme - 189.0
tot prog motil-sperm 46.5
normal cells - 3
head abnormalities - 88
method1 - strict morph No* Normal > 14%
Acrosome index - 8L
% Viability - 89
complete collection - yes
delivery time - 27
בסיכום של האוטראסאונד נכתב:
ורייצוקלה דו-צידית, יותר משמאל
מיקרוליטיאזיס באשך השמאלי - למעקב
ציסטה קטנה אפידידימלית בראש האפידרמיס מימין.
אודה מאוד אם תוכלו להסביר לי אם יש בעיה אמיתית וחשש, ומה נכון לעשות.
אני ואשתי מנסים כבר 7-8 חודשים להיכנס להריון ללא הצלחה עד כה.
תודה מראש.
יובל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מיקרוליטיאזיס
ד''ר אליעזר גירש28/06/2010שלום יובל,
מבחינת בדיקת זרע: רוב הנתונים תקינים, פרט למורפולוגיה של זרעונים שהיא עומדת על 3% צורות תקינות, כאשר צריך להיות מעל 14%. ממליץ לחזור על בדיקת זרע, אך לאחר 2-4 ימי התנזרות ולא אחרי 14.
מבחינת אולטראסאונד: נמצאה ואריקוצלה (דליות בורידים של אשך) דו צדדית. השאלה היא מה הדרגה של ואריקוצלה. אם היא בדרגה 3, מקובל לנתח. יתכן וזאת הסיבה למורפולוגיה ירודה ורמות טסטוסטרון נמוך.
דבר נוסף, מיקרוליטיאזיס, זה שקיעה של קלציום במוקדים קטנים ברקמת האשך, הדבר דורש מעקב של אורולוג.
לסיכום: אשכים קטנים, טסטוסטרון נמוך, ואריקוצלה, מורפולוגיה ירודה, מיקרוליטיאזיס, חוסר פריון, כל זה דורש בירור ומעקב.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מודאגחדש27/06/2010
שלום רב.
מבקש לקבל חוו"ד על תוצאות הבדיקה .
עד הבדיקה הרישמית ייקח זמן ואני מודאג .
תודה
צמיגות 2
8 ph
נפח 1.5 ( אבל להערכתי יצא לי ממש קצת כי הייתי לחוץ)
ריכוז 62*10בחזקת6
תנועה 24%
סוג תנועה a 19%
b 5%
ליקויציטים 0
אגלוטינציה חיובית +
total motail count 23 *10 בחזקת 6
swim up test 11*10 בחזקת 6
שיטת קרוגר
תאים תקינים 1%
פתולגית ראש 77%
פתולוגית זנב 22%
הערות : בדגימה המקורית נצפו 9*10בחזקת 6 round cells/ml
הערה שלי: זו בדיקה ראשונה הייתי ממש לחוץ , כמו כן הייתי אמור להעביר לצנצנת ונראה לי שייתכן והעברת הזרע לצנצנת הייתה מעט מגושמת ובכך פגעתי בו .
משך הזמן שחיכיתי היה 5 ימים.
ביחוד חשוב לי להבין מה זה תאים עגולים? ,והם יהיו לי ילדים?
אשמח לתגובה , ממש מוטרד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בדיקת זרע
ד''ר אליעזר גירש27/06/2010שלום לך,
פענוח של בדיקת זרע: נפח המירוק - על הגבול התחתון, אך תקין (יתכן וחלק הלך לאיבוד ?), ריכוז הזרעונים - תקין. תנועת הזרעונים ירודה. מורפולוגיה של זרעונים - ירודה (רצוי מעל 14% תקינים). תאים מקור של תאים עגולים יכול להיות או בתאי זרע לא בשלים או בתאים של מערכת חיסונית. שני סוגי התאים דומים מאוד וקשה להבדיל ביניהם, לכן מוגדרים בשם כללי כתאים עגולים. גם עם הנתוני זרע שמסרת יש אפשרות לקבל הריון, גם עם עזרה של הפריה חוץ גופית.
ממליץ לחזור על בדיקת זרע ואם התוצאות חוזרות על עצמן, לפנות לאורולוג לבדיקת פעילות האשכים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקאה לאחר ניתוח tesaש27/06/2010
ביום שישי האחרון עברתי ניתוח tesa כתוצאה של איזוספרמיה חסימתית נשאות של cf .
לאחר הניתוח הרגשתי טוב , יום למחרת יום שבת הקאתי והרגשתי כאבים בבטן תחתונה .
האם יש קשר בין הדברים ?
כדי לדווח לרופא שלי ?
או שסתם צירוף מקרים ?
בדרכ אני מרגיש טוב ולא סובל מבעיות כאלה ...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש27/06/2010שלום ש',
חשוב לדווח לרופא שטיפל בך.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה זה vitamaleנילי25/06/2010
מה זה vitmale? ואיפה אפשר לקנות את זה?
האם זה דומה למולטי ויטמין לגבר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
Vitamale
ד''ר אליעזר גירש27/06/2010שלום נטע,
תוספי תזונה על בסיס ויטמינים, מינרלים, חומצות אמיניות לשיפור איכות הזרע נמצאים בשימוש רחב כבר הרבה שנים, בעיקר באורופה וארצות הברית. Vitamale שהזכרת, פרי פיתוח ישראלי,קיים כבר כ-6 שנים בארץ, בעל כשרות, המתבסס על תוצאות המחקרים שנעשו בעולם בשנים האחרונות והוכיחו את פעילותם. המוצר הוא תוסף תזונתי ומורכב מתערובת של ויטמינים, מינרלים וחומצות אמינו, הנחוצים לפעילות תקינה של אשך. מומלץ לקחת 2 כמוסות 3 פעמים ביום אחרי ארוחה למשך 3 חודשים לפחות (כי תהליך ייצור הזרע לוקח כ-3 חודשים), רצוי לקחת למשך חצי שנה. יש לזכור שתכשיר זה ודומיו נותנים תוצאות רק בתקופת שימוש בו. זאת אומרת, כאשר מפסיקים את הטיפול, גם ההשפעתו יורדת. לא בכל מקרה תוספי תזונה עוזרים, אך אין להם תופעות שליליות, לכן כדאי לנסות לקחת ואם אין שיפור בזמן של כחצי שנה, להפסיק את הטיפול.
Vitamale הוכיח את עצמו אצל רבים כטיפול מוצלח, המעלה כמות ואיכות הזרעונים. הוא אינו דומה למולטיויטמין לגבר כי מרכיביו שונים וגם ריכוז המרכיבים מותאם למה שנחוץ מבחינת פעילות תקינה של אשך.
על מנת לרכוש את ה- Vitamale יש להכנס לאינטרנט ולחפש מקומות בהם הוא נמכר.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תסמונת קלינפלטר XXY 47יונית25/06/2010
שלום,
אני בשבוע 22 והתגלתה תסמונת קלינפלטר לעובר, ברצוני לדעת מהן השלכות התסמונת לגבי יכולות פריון לעובר בעתיד וכן מהם הפתרונות הידועים כיום.
נא עזרתכם הדחופה, אנו צריכים לקבל החלטה האם להפסיק את ההריון בתחילת השבוע הקרוב.
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תסמונת קליינפלטר
ד''ר אליעזר גירש27/06/2010שלום יונית,
תסמונת קליינפלטר נובעת מחוסר הפרדות של כרומוזומי XX בביצית או XY בזרע, כך שנוצר עובר-זכר שהוא XXY מבחינה כרומוזומלית. מצב זה מביא לחוסר כמעט מוחלט או מוחלט בייצור זרעונים באשך. במידה ויש חוסר מלא, הפטרון הוא תרומת זרע. במידה ויש ייצור מינימלי של זרעונים, ניתן למצוא אותם בביופסיה של אשך. במידה וימצאו זרעונים בביופסית אשך ניתן לבצע הפריה חוץ גופית בטכניקה הנקראת ICSI - הזרקת זרעון לתוך ביצית. במקרה כזה קיימת סכנה של העברת תסמונת קליינפלטר לדור הבא.
ממליץ לכם לעשות יעוץ אצל גנטיקאי בכל מרכז רפאוי.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תאי זרעזאנה24/06/2010
האם ייתכן מצב בו לגבר יש תאי זרע רק מסוג אחד, כלומר רק תאי זרע נקביים או רק זכריים, או שיש לו ריבוי תאי זרע נקביים או זכריים? ואם כן, האם הסיבה לכך היא גנטית? האם יש קשר לדוגמא בין העובדה שלגבר יש רק אחים זכרים לבין העובדה שיש לו רק בנים? אודה מאוד לתשובות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
זכר או נקבה
ד''ר אליעזר גירש27/06/2010שלום שרה,
נגעת בשאלה מעניינת מאוד. על פי הספרות בתהליך ייצור הזרע נוצרים בערך חצי מכמות הזרעונים בעלי כרומוזום נקבי וחצי השני בעלי כרומוזום זכרי. עכשיו, למה יש משפחות בהן כל הילדים הם ממין אחד בלבד? לרוב זה נובע ממצב החומציות בנרתיק האישה. בנוסף, חשוב מתי הזרעונים מגיעים אל הביצית. עדיין, עם כל זה, לא ברור למה משפחות מסויימות אינן יכולות להרות עם ילד ממין מסויים. יתכן, אצל גברים מסויימים, מבחינה גנטית, הזרעונים עם מטען גנטי זכרי חלשים יותר מזרעונים נקביים או הפוך, אך זה רק השארה שלי.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מקווה לתשובותעומר24/06/2010
1. כאשר אני מבצע פעילות כוח האם יש עליה בכמות ההורמון הגברי ?
2.מה התפקיד של ההורמון הגברי לעינין מסת השומן והשריר?
3. אם אני צורך את ההורמון הזה "מבחוץ"(משחות וכו") התפוקה שלו מהגוף יורדת גם אם אני מפסיק את הצריכה מבחוץ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
טסטוסטרון
ד''ר אליעזר גירש27/06/2010שלום ארז,
אין פעילות פיזית משפיעה על הפרשת הורמון הזכרי, טסטוסטרון. להורמון טסטוסטרון קיימת השפעה חיובית על בניית מסת השריר. צריכת טסטוסטרון מבחוץ ללא צורך יכולה לפגוע בייצור טסטוסטרון עצמי, אך אם מפסיקים לקחת אז גם הייצור הפיזיולוגי חוזר לקדמותו.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד שאלה
עומר28/06/2010יש דרכים"טבעיות" שכן אפשר להעלות את הכמות של הטסטסרון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה
ד''ר אליעזר גירש28/06/2010לא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות פוריותאני24/06/2010
שלום, אני בת 34, בן זוגי בן 36.
אנחנו מנסים במשך 5 חודשים להכנס להריון, ע"י ספירת ימי הביוץ שלי, וקיום יחסים בימים המועדים.
אצלי המחזור סדיר, של 28 ימים, לא מאחר ,רק לעיתים נדירות במקרה של תקופות לחוצות.
בן זוגי ניסה בעבר (בקשר קודם) להביא ילדים, ולפי מה שאני יודעת, הם ניסו למעלה משנה ( אולי אפילו במשך שנתיים), ללא הצלחה. אף אחד מהם לא עשה בדיקות, ולכן לא ידוע אצל מי הייתה הבעיה.
אני לא ניסיתי אף פעם להכנס להריון, זאת הפעם הראשונה בשבילי. ההיסטוריה המינית שלי די רגילה, לא נכנסתי להריון אף פעם, בגלולות השתמשתי לתקופות קצרות וכבר הרבה זמן שאני לא משתמשת בגלולות. התפתחות מינית רגילה, אולי אפילו טיפה יותר מוקדם מהנורמה.
רציתי לשאול מה הדחיפות שלנו לגבי בדיקות פוריות, כי אני קצת יותר מודאגת בגלל הגיל שלי, וגם בגלל ההיסטוריה של בן זוגי.
מה אנחנו צריכים לעשות?
אם במשך 5 חודשים מנסים ללא תוצאה , האם זאת סיבה לדאגה במקרה שלנו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פוריות
ד''ר אליעזר גירש27/06/2010שלום גלי,
מקובל לקיים יחסי מין במשך שנה וחצי עד שנתיים בצורה סדירה, ואם לא נכנסים להריון, פונים לרופא פריון. במקרה שלכם, בגלל גיל המתקדם, וגם בגלל הרקע של אי פריון אצל בן זוגך, אני ממליץ לעשות בדיקת זרע. לפי התוצאות לעשות החלטות.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיענוח בדיקת זרעיעל23/06/2010
שלום,
נודה לכם להסבר על הבדיקה. המורפולוגיה מטרידה אותנו
2. Complete liquification 30 minutes 30 minutes
3. Odor normal
4. Color normal
5. Viscosity normal
6. Volume 3.5 ml 2-6 ml
7. pH 9.0 7.8-8.7
8. Motile spermatozoa 1 hr 60 % >50%
.
4 hrs 50 % >40%
.
9. Forward progression 1 hr II-IV
4 hrs II-IV
10. Viable spermatozoa 1 hr 80 % >70%
.
4 hrs 70 % >60%
.
11. Sperm agglutination no
12. Sperm concentration 60 million/ml >20 million/ml
.
13. Total Sperm Count 210 million
14.Round Cells
15. Morphology
Normal forms 6 % 6
Abnormal form 94% 94
Tapered heads X Absent head
Microcephalus Double
Macrocephalus Tail abnormality
Amorphous X Immature forms המורפולוגיה נקבעת לפי
Round head Leucocytes Strict Criteria
RBC
בדיקות נוספות לפי בקשה
15. Fructose mcgr/ml >1200 mcgr/ml
הערות:* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פיענוח בדיקת זרע
ד''ר אליעזר גירש23/06/2010שלום יעל,
פרט למורפולוגיה של 6% תקינים, יתר הפרמטרים תקינים לגמרי. במקרים מסויימים, אם יש כמות גבוה של זרעונים (וזה המקרה שלכם), כמות יכולה לפצות על איכות הזרעונים. ממליץ להבדק אצל אורולוג על מנת לבחון את הסיבה לירידה באיכות הזרע. בנוסף ממליץ על שימוש בתוסף תזונה Vitamale המשפר איכות הזרע.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרעאנסטסיה23/06/2010
שלום רב
אשמח לקבל את חוות דעתכם על תוצאות בדיקת הזרע
בדיקה מס' 2
בן 31, התנזרות 4 ימים, בריא בד"כ
צבע - צהבהב
צמיגות - 1
PH - 8
נפח - 1.5 מ"ל
ריכוז- 110 מיליון למ"ל
תנועה - 67%
מתוכה פרוגרסיבית טובה 65% (A)
איטית 2% (B)
אין לויקוציטים
אגלוטינציה שלילית
תאים תקינים לפי קרוגר 6%
האם לאור המדדים הטובים בבדיקת הזרע המורפולוגיה 6% קריטית?
תודה
אנסטסיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בדיקת זרע
ד''ר אליעזר גירש23/06/2010שלום לך אנסטסיה,
אין תשובה חד משמעית לשאלתך. לפעמים כמות הזרעונים מחפה על זרעונים עם מורפולוגיה נמוכה, אך לא תמיד. יש לברר מה הסיבה למורפולוגיה ירודה. חשוב להבדק אצל אורולוג, לבדוק מצב האשכים (באולטרסאונד, דופלר), תנאי עבודה, אורך החיים, תזונה, פעילות ספורטיבית. קיימים גורמים רבים היכולים לפגוע באיכות הזרעונים.
ממליץ על שימוש בתוסף תזונה Vitamale המשפר איכות הזרע.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
אנסטסיה24/06/2010תודה רבה על תשובתך ד"ר גירש.
האם ניתן להשיג את הויטמייל בכל חנות טבע? האם הוא משפיע על מורפולוגיה?
תודה
אנסטסיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
Vitamale
ד''ר אליעזר גירש27/06/2010שלום נסטיה,
את הויטאמייל לא ניתן להסיג בכל חנות טבע. עשי חיפוש באינטרנט ובטוח תמצאי מספר מקומות בארץ בהם ניתן לרכוש את המוצר הזה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרע-בבקשה תשובה דחופה.....דניאלה23/06/2010
שלום,
בעלי בן 27 ואני בת 28.אנחנו מנסים להיכנס להריון כ- 11 חודשים.
זוהי בדיקת הזרע של בעלי אנא הסבר לי את הממצאים.
נפח : 4 מ"ל
ריכוז:: 106 X32 במ"ל
בתנועה:: 106X20 במ"ל (%62)
סוג תנועה: IV III (פרוגרסיבית)
התנזלות: מלאה
צבע:לבנבן
PH: 7.4
לויקוציטים :בודדים
בבדיקה מורפולוגית נמצאו:
פתולוגיות ראש תא הזרע:
% 22 תאי זרע בעלי ראש, צואר וזנב תקינים
% 5 תאי זרע בעלי ראש גדול
% 6 תאי זרע בעלי ראש קטן
% 9 תאי זרע בעלי ראש עגול
% 35 תאי זרע בעלי ראש מחודד TAPPERED HEAD
פתולוגיות MIDPIECE
% 6 תאי זרע בעלי ופתולוגיה צוארית
% 8 תאי זרע עם טיפה ציטופלסמטית
% 1 תאי זרע בעלי ראש אמורפי
% 4 תאי זרע בעלי ראש פיריפורמי
% 1 תאי זרע בעלי וקואולות
% 1 תאי זרע בעלי 2 ראשים
פתולוגיות זנב:
% 2 תאי זרע בעלי זנב מגולגל מסביב לראש
סה"כ נספרו 100 תאי זרע
אודה מאוד על תשובה מהירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בדיקת זרע
ד''ר אליעזר גירש23/06/2010שלום דניאלה,
מבחינת תוצאות בדיקת הזרע רואים כי כמות הזרעונים במירוק תקינה, תנועתיות שלהם גם כן תקינה. הבעיה היא במורפולוגיה של זרעונים, אין זרעונים בעלי מורפולוגיה תקינה. ממליץ לעשות בדיקת זרע נוספת. אם התוצאות חוזרות על עצמן, המלצתי :
1. לבצע בירור אצל אורולוג
2. להתיעץ עם רופא פריון
3. להשתמש בתוסף תזונה Vitamale המשפר איכות הזרע.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

