מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- וריקוצלהזוג טרי22/06/2010
שלום רב!
אנחנו נשואים כחצי שנה, אשתי בת 25 ואני בן 27. אומנם אנחנו לא נשואים מספיק זמן כדי להתחיל להילחץ, אבל אנחנו דיי רוצים ילד.
להורי אשתי יש עבר של בעיות םיריון שמקורו באם.
אני הייתי אצל רופא אורולוג לפני כחצי שנה והוא איבחן לאחר בדיקת זרע אחת שיש לי 8% משהו (אני לא זוכר איך הוא ניסח את זה, בעוד שהערך התקין הוא 14%). ובנוסף עברתי בדיקת אולטרסאונד. הרופא הסביר שיש חסימה של וריד ובעקבות כך הטמפרטורה באיזור עולה ופוגעת באיכות הזרע.
נקבע לי ניתוח וריקוצלה לספטמבר. והאמת היא שאני דיי חושש... היינו אצל עוד רופא אורולוג שהסביר לנו שזה מוקדם מדי בשביל להחליט שיש לנו בעיות פיריון, שצריך לחכות לפחות שנה וכולי...
אני מבין את ההגיון, אבל המוח עובד שעות נוספות ובנוסף אני חושש מהניתוח..
רציתי לדעת מה ההשלכות של הניתוח ומה ההשלכות אם לא אעשה את הניתוח וכמובן האם יש דרך אחרת לפתור את העניין הזה...
האם יש סיכוי שאשתי תיקלט למרות הוריקוצלה?
כמו כן, האם על סמך בדיקת זרע אחת ועל סמך בדיקת האולטרסאונד ניתן לקבוע שיש לי וריקוצלה?
אשמח לקבל תשובות...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
וריקוצלה
ד''ר אליעזר גירש23/06/2010שלום לך אופטימי,
קודם כל בדיקת זרע אינה מעידה על ואריקוצלה. ואריקוצלה מאובחנת במישוש האשכים, אולטרסאונד, דופלר... תוצאות בדיקת זרע יכולות רק לחזק את הממצע של ואריקוצלה, אך לא הפוך. לגבי ואריקוצלה:
ואריקוצלה היא מחלה של כלי דם באשך. ואריקוצלה נובעת מהרס שסתומים חד כיווניים. זה גורם לזרימה בכיוון הפוך של דם הורידי. זרימת הדם בכיוון הפוך גורמת ל- hypertermia ול- hypoxia. לחץ הידרוסטטי על רקמת האשך במחלה זו הוא פי 7-8 ממה שאשך יכול לסת. טיפול נכון יביא לשיפור תוך 4-12 חודשים ואז יש שוב ירידה. המחלה גורמת לירידה בייצור טסטוסטרון ולפגיעה בייצור זרעונים. בואריקוצלה הפגם בזרעונים הוא פגם במבנה הראש וכרומטין (חומר גנטי) אינו דחוס.
ב- 30% מהמטופלים יש הצלחה בטיפולי ואריקוצלה. ב- 70% מהמטופלים הבעיה חוזרת והסיבה היא בכך שבטיפול עצמו קשה מאוד להגיע לכל המקומות הבעייתיים שבוריד האשך.
מקובל לנתח מצב ואריקוצלה כאשר מדובר בדרגה 3 של ואריקוצלה.
על מנת לדעת האם בכל זאת זרע מספיק טוב להריון טבעי צריך לדעת את כל הפרמטרים של בדיקת זרע. לפעמים כאשר יש ירידה במבנה הזרעונים כמות הזרעונים מחפע על איכות, אך לא תמיד. ממליץ לחזור על בדיקת זרע פעם נוספת כי צריך לראות את הדינמיקה פיזיולוגית של פעילות האשכים. קיימות פלוקטואציות באיכות הזרע. בנוסף, ממליץ בחום להשתמש בתוסף תזונה Vitamale המשפר איכות הזרע. תנסו להרות בצורה הטבעית ורק אם לא מצליחים במשך שנה-שנה וחצי, רק אז לפנות לרופא פריון. חשוב גם להיות במעקב אצל אורולוג.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאות בדיקת אולטרסאונד ובדיקת זרע
זוג טרי24/06/2010הייתי רוצה לדעת מה אומרות התוצאות:
סונר אשכים:
משמאל- ראש האפירדמיס ואשך בגודל ומבנה תקינים.
שק אשכים- וריקוצלה עם רוחב כלי דם 0.34 ס"מ
בסריקת דופלר הודגם היפוך זרימת דם.
מימין- ראש האפירדמיס ואשך בגודל ומבנה תקינים.
שק אשכים- ללא ממצא
בסריקת דופלר אין לראות כלי גם פתולוגיים.
תקופת התנזרות - 3 ימים
צמיגות-1
PH-7.2
נפח- 2 מ"ל
ריכוז- 5.5X10(6 למ"ל
תנועה 27%
סוג תנועה- A 9 B 18
לויקוציטים- 0X10)6 מ"ל
אגלוטינציה - שלילית
total motile count- 3x10(6
swim up test- X10(6/ml
בדיקת מבנה ע"פ קרוגר
תאים תקינים 8%
פתולוגית ראש 87%
פתולוגית זנב 5%
רציתי לדעת מה זה אומר לגבי הזרע ומה הדרגה של הוריקוצלה....
תודה ויום טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ואריקוצלה
ד''ר אליעזר גירש27/06/2010שלום רב לכם, זוג טרי,
מבדיקת דופלר רואים היפוך זרימת דם, המעיד על מצב ואריקוצלה. אורולוג, על פי כל הבדיקות, כגון ואלסלבה ואולטרסאונד, ודופלר יכול לקבוע דרגה של ואריקוצלה.
ואריקוצלה היא מחלה של כלי דם באשך. ואריקוצלה נובעת מהרס שסתומים חד כיווניים. זה גורם לזרימה בכיוון הפוך של דם הורידי. זרימת הדם בכיוון הפוך גורמת ל- hypertermia ול- hypoxia. לחץ הידרוסטטי על רקמת האשך במחלה זו הוא פי 7-8 ממה שאשך יכול לסת. טיפול נכון יביא לשיפור תוך 4-12 חודשים ואז יש שוב ירידה. המחלה גורמת לירידה בייצור טסטוסטרון ולפגיעה בייצור זרעונים. בואריקוצלה הפגם בזרעונים הוא פגם במבנה הראש וכרומטין (חומר גנטי) אינו דחוס.
ב- 30% מהמטופלים יש הצלחה בטיפולי ואריקוצלה. ב- 70% מהמטופלים הבעיה חוזרת והסיבה היא בכך שבטיפול עצמו קשה מאוד להגיע לכל המקומות הבעייתיים שבוריד האשך.
נטילת תוספי תזונה יכולה לסיעה לשיפור בייצור הזרעונים ותקינותם. מומלץ לקחת תוספי תזונה לאחר ניתוח.
לגבי תוצאות בדיקת הזרע, רואים ריכוז נמוך מאוד של זרעונים עם תנועה ירודה ומורפולוגיה לא גבוהה של זרעונים. צריך לבחון, לפי דרגת ואריקוצלה האם יש מקום לניתוח. בכל מקרה ממליץ בחום להשתמש בתוסף תזונתי Vitamale, המשפר איכות הזרע.
עם נתוני זרע כמו שקיבלתם האפשרות להריון היא בעזרת שיטות הפריה חוץ גופית.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- וריקוצהיעלה22/06/2010
לאחר שעברתי לידה אחת לפני שבע שנים ובשנה וחצי האחרונות 3 הפלות ,נשלח בעלי לבדיקת אולטראסאונד דופלר אשכים והתגלתה אצלו וריקוצלה באשך ימין דרגה 2 ובאשך שמאל דרגה 3
ההריונות היו ספונטניים
שאלתי-האם הוריקוצלה יכולה לגרום להפלות
אודה לתשובה בהקדם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ואריקוצלה
ד''ר אליעזר גירש22/06/2010שלום יעלה,
ואריקוצלה היא מחלה של כלי דם באשך. ואריקוצלה נובעת מהרס שסתומים חד כיווניים. זה גורם לזרימה בכיוון הפוך של דם הורידי. זרימת הדם בכיוון הפוך גורמת ל- hypertermia ול- hypoxia. לחץ הידרוסטטי על רקמת האשך במחלה זו הוא פי 7-8 ממה שאשך יכול לסת. טיפול נכון יביא לשיפור תוך 4-12 חודשים ואז יש שוב ירידה. המחלה גורמת לירידה בייצור טסטוסטרון ולפגיעה בייצור זרעונים. בואריקוצלה הפגם בזרעונים הוא פגם במבנה הראש וכרומטין (חומר גנטי) אינו דחוס.
ב- 30% מהמטופלים יש הצלחה בטיפולי ואריקוצלה. ב- 70% מהמטופלים הבעיה חוזרת והסיבה היא בכך שבטיפול עצמו קשה מאוד להגיע לכל המקומות הבעייתיים שבוריד האשך.
בהחלט, מצב של ואריקוצלה יכול לגרום לירידה באיכות הזרע וכך לחוסר פריון או לאפלות.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קליינפטר....תורשתי???נ.ג22/06/2010
לילה טוב!
רציתי לדעת מה הסיכויים של תסמונת קליינפלטר XXY,47 לעבור בתורשה לעובר??
האם מומלץ לעשות PGD במסגרת הIVF??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
קליינפלטר
ד''ר אליעזר גירש22/06/2010שלום נ.ג.
תסמונת קליינפלטר נובעת מחוסר הפרדות של כרומוזומי XX בביצית או XY בזרע, כך שנוצר זכר שהוא XXY מבחינה כרומוזומלית. מצב זה מביא לחוסר כמעט מוחלט או מוחלט בייצור זרעונים באשך. במידה ויש חוסר מלא, הפטרון הוא תרומת זרע. במידה ויש ייצור מינימלי של זרעונים, ניתן למצוא אותם בביופסיה של אשך. במידה וימצאו זרעונים בביופסית אשך ניתן לבצע הפריה חוץ גופית בטכניקה הנקראת ICSI - הזרקת זרעון לתוך ביצית. במקרה כזה קיימת סכנה של העברת תסמונת קליינפלטר לדור הבא. מומלץ לבצע PGD לעוברים ואם ימצאו עוברים בריאים, אותם להחזיר לרחם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- וריקוצלה בבקשה תענו לי....נ.ג22/06/2010
שלום!
לבעלי יש וריקוצלה בשני האשכים דרגה 1-2 והבדיקות זרע יצאו טובות ותקינות.
רצינו לדעת האם כדאי לעשות ניתוח או צנטור?ואיך מתבצע הניתוח ובאיזה איזור מתנחים??
ומה ההחלמה?ומה הסיכויים לאחר הניתוח להקלט באופן טיבעי??והאם הוריקוצלה יכולה לחזור?
(סליחה על כל הצפת השאלות) תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ואריקוצלה
ד''ר אליעזר גירש22/06/2010שלום נ.ג
ואריקוצלה היא מחלה של כלי דם באשך. ואריקוצלה נובעת מהרס שסתומים חד כיווניים. זה גורם לזרימה בכיוון הפוך של דם הורידי. זרימת הדם בכיוון הפוך גורמת ל- hypertermia ול- hypoxia. לחץ הידרוסטטי על רקמת האשך במחלה זו הוא פי 7-8 ממה שאשך יכול לסת. טיפול נכון יביא לשיפור תוך 4-12 חודשים ואז יש שוב ירידה. המחלה גורמת לירידה בייצור טסטוסטרון ולפגיעה בייצור זרעונים. בואריקוצלה הפגם בזרעונים הוא פגם במבנה הראש וכרומטין (חומר גנטי) אינו דחוס.
ב- 30% מהמטופלים יש הצלחה בטיפולי ואריקוצלה. ב- 70% מהמטופלים הבעיה חוזרת והסיבה היא בכך שבטיפול עצמו קשה מאוד להגיע לכל המקומות הבעייתיים שבוריד האשך.
במצבכם, כאשר נתוני זרע תקינים, לא היתי ממליץ לגעת באשכים מבחינת ניתוח. אולי יש מקום לשימוש בתוסף תזונה Vitamale המשפר איכות הזרע.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יחסי אישות בימים רצופיםמשה21/06/2010
שלום רב.
האם עדיף שלא לקיים יחסי אישות יום אחר יום, כאשר מנסים להכנס להריון. יש "שמועה" שאומרת שאיכות הזרע יורדת ביום השני, ולכן מוטב להמתין יום נוסף.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
יחסי אישות
ד''ר אליעזר גירש22/06/2010שלום משה,
אם מדובר בגבר בריא עם כל הנתוני זרע תקינים, אין בעיה לקיים יחסי אישות כל יום. אפשר לתזמן זמן של ביוץ עם יחסי אישות כך, ש במשך כ- 4 ימים לפני הביוץ ובמשך יומיים לאחר הביוץ לקיים יחסי אישות כל יום.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח בדיקת זרעהדס21/06/2010
בעלי בן 35 ביצע בדיקת זרע,
להלן הממצאים:
תקופת התנזרות: 3-4 ימים
אופן נתינה: אוננות
צבע: צהבהב
התנזלות: תקינה
אגלוטינציה: אין
נפח: 3.5 מ"ל
PH: 8.3
ריכוז: 50 מיליון / מ"ל
תנועה: 76%
סוג תנועה: פרוגרסיבית 60% איטית: 12% במקום:4%
לויקוציטים: מיליון/ מ"ל
Total motile count : 133 מיליון
בדיקת מבנה על פי שיטת Kruger :
תאים תקינים: 20% ( 14% תקין, 13 % בינוני, 4 % לא תקין)
פתולוגית ראש: 75% , פתלוגית צוואר: % פתלוגית זנב: 5%
האם הבדיקה תקינה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בדיקת זרע
ד''ר אליעזר גירש22/06/2010שלום אירית,
תוצאות של בדיקת זרע תקינות לחלוטין.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מקווה לתשובהעומר21/06/2010
מה עושים כשגוף משגע (אבל ממש משגע עד כדי חולי)אותך לזיין מישהו?אך מורידים את התאווה הזאת?וממה היא נגרמת?(עודף הורמונים)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש22/06/2010שלום ארז,
אוננות היא אחת הדרכים להוריד לחץ ודחף מיני. רצוי לך להפגש עם סקסולוג. היום בהרבה מרכזים רפואים נמצאים סקסולוגים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מורפולוגיה בבדיקת זרענילי20/06/2010
בעלי עשה בדיקת זרע. קיבלנו את התוצאות ותחת הכותרת מורפולוגיה נמצא: Normal forms 6%.
מהי תוצאה תקינה? האם עלינו להיות מוטרדים מהתוצאה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יתר תוצאות הבדיקה
נילי20/06/2010חשבתי שאולי כדאי להוסיף את יתר התוצאות (הבדיקה נעשתה לאחר התנזרות של 3 ימים, ו 7 חודשים של ניסיונות להרות)
ph 8
volume 2
color normal
viscosity normal
concentration 143.30
total count 286.6
motility+ 1 h 93%
motility+ 4h 73%
morfology (who criteria):
normal forms 6%
large head ++
small head +
round head +
tapered head ++
pyriform +++
amorphus head +
neck defects ++
cytoplasmatic droplet ++* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
בדיקת זרע
ד''ר אליעזר גירש22/06/2010שלום נילי,
חוץ ממורפולוגיה של 6% זרעונים תקינים הכל תקין. הנורמה צריכה להיות מעל 14% תקינים. בגלל שריכוז הזרעונים תקין וסה"כ יש הרבה זרעונים בתנועה טובה, יש סיכוי טוב שתצליחו להרות בצורה הטבעית. במצבכם, 7 חודשים של נסיון להרות זה לא הרבה זמן. המשיכו לנסות עד שנה-שנה וחצי ואם לא תצליחו להרות תפנו לרופא פריון. קיים תוסף תזונה Vitamale המשפר איכות הזרע. לדעתי זה יכול לעזור לכם בהחלט.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהציינתי שזה who criteria
נילי23/06/2010חשבתי ש ב- who criteria זה ממש נמוך לקבל 6%..?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- וריקוצלהדניאל19/06/2010
שלום,
אני ואשתי היינו אצל אורולוג שאיבחן אצלי וריקוצלה ב - 2 האשכים בעיקבות 2 בדיקות זרע
שהיגענו איתם + בדיקת מישוש שהרופא ערך לי.
האורולוג אמר לנו לחכות עד אוגוסט ואז לבצע בדיקת זרע שוב במידה ויצאו תוצאות
זהות כניראה יש לנתח.
1) מדוע הרופא לא שלח אותי לבדיקת אולטראסאונד? מדוע יש לחכות ולבצע שוב
בדיקת זרע??
2) אני ואישתי מבוטחים במכבי ואנחנו צריכים ללכת לרופא פריון...
האם אין רופאים כאלו ממכבי? האם הולכים רק לרופאים מיעצים??
3) האם יש פתרונות אחרים ללא ניתוח? האורולוג אמר לנו שבמידה ולא מטפלים בבעיה היא
הולכת ומחריפה האם רק ניתוח יכול לעזור לפתרון הבעיה גם לעתיד...
אשמח לתגובה תודה רבה ושבוע טוב,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש22/06/2010שלום דניאל,
ואריקוצלה היא מחלה של כלי דם באשך. ואריקוצלה נובעת מהרס שסתומים חד כיווניים. זה גורם לזרימה בכיוון הפוך של דם הורידי. זרימת הדם בכיוון הפוך גורמת ל- hypertermia ול- hypoxia. לחץ הידרוסטטי על רקמת האשך במחלה זו הוא פי 7-8 ממה שאשך יכול לסת. טיפול נכון יביא לשיפור תוך 4-12 חודשים ואז יש שוב ירידה. המחלה גורמת לירידה בייצור טסטוסטרון ולפגיעה בייצור זרעונים. בואריקוצלה הפגם בזרעונים הוא פגם במבנה הראש וכרומטין (חומר גנטי) אינו דחוס.
ב- 30% מהמטופלים יש הצלחה בטיפולי ואריקוצלה. ב- 70% מהמטופלים הבעיה חוזרת והסיבה היא בכך שבטיפול עצמו קשה מאוד להגיע לכל המקומות הבעייתיים שבוריד האשך.
מסיבות הללו יש לשקול האם כדאי לך לעבור את הניתוח, מצד השני, הרופא שלך צדק בזה שללא ניתוח תהיה החמרה, רק השאלה באיזה קצב זה יקרה.
ממליץ ללכת לרופא פריון דרך קופת החולים שלכם ונראה לי שיציעו לכם טיפולי פריון. אפשר לעשות את שני הדברים במקביל: טיפול אורולוג וטיפול פריון. אולי כדאי לקבל חוות דעת של אורולוג נוסף.
בכל מקרה, ממליץ בחום להשתמש בתוסף תזונה Vitamale המשפר איכות הזרע לאורך כל הדרך עד להסגת הריון.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בלבול ודיעות שונות בין אורולוגיםישי19/06/2010
שלום ד"ר. אני אב לילדה בת 5.5. בהריון הראשון הקליטה היתה מיידית (הייתי בין 26).
כיום אני בן 32 על גבול 33. אנו מנסים להכנס להריון כשנה לערך . כחלק מהבדיקות שערכנו , גם אני ערכתי בדיקות זרע , שכל אחת הובילה לתוצאות שונות :
1. הבדיקה הראשונה היתה באוקטובר 2009 : שם התוצאה היתה לא טובה
ספירה : 1.7 מליון
מורפולוגיה : 1%
ותנועתיות : 40%
2. הבדיקה השנייה היתה בנובמבר 2009 : נשלחתי ע"י האורולוג לבדיקה "דופלר" , בדיקת הורמונים, ובדיק זרע נוספות .
תוצאת הדופלר : וריקוצה דרגה 2 משמאל .
בדיקת הזרע השתפרה :
ספירה : 20 מיליון
תנועתיות : 60%
מורפולגיה : 2%
ממצאי בדיקה פיזית :ה אורולוג ציין כי הבדיקה הידנית באשכים היא הקובעת ולא הדופלר ומציין כי ישנה וריקוצה דרגה 1 בלבד . המלצותיו : לנסות להיכנס להריון בצורה טבעית במשך חצי שנה .
יצויין : במרץ 2010 אשתי נקלטה, אך הפילה הפלה טבעית בשבוע 10 (לא נצפה דופק) בהפלה טבעית ללא גרידה) .
3. הבדיקה השלישית היתה ב- מאי 2010 :
הבדיקה יצאה לא תקינה :
ספירה : 7 מליון
תנועתיות : 53%
מורפולגיה : 2%
ניגשתי עם הממצאים האחרונים לאורולוג אחר, שקבע ללא בדיקה פיזית באשכים , והסתמך על המסמכים בלבד כי - ישנה תסמונות OTA ויש לנתח .
לטענתו מדובר בוריקוצלה דרגה 2 .
בבדיקה הראשונה נצפתה בבדיקה : W.B.C +
בבדיקה האחרונה נצפתה : Leukocytes:Few
ציינתי זאת בפני האורולוג אך הוא בחר להתעלם מזה .
שאלותי : 1) האם מחוייבת המציאות בדיקה ידנית ? או שניתן להתייחס לבדיקה המעבדתית בלבד?
2) האם ישנו פתרון זולת ניתוח (שהבנתי שעלול לגרום לבעיות וסיבוכים עתידיים) ?ואף חזרה למצב הגרוע תוך 12 חודשים לערך.
3) איזו שיטה היא המוצלחת ביותר לטיפול בנושא זה ?
אודה על תשובתך ד"ק , תודה
ישי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש22/06/2010שלום ישי,
אין תשובה חד ערכית. בדרך כלל מתחשבים במשולב גם בתוצאות בדיקת אשכים ידנית ובדיקת דופלר. בדיקת מעבדה של זרע נותנת תוצאות שונות בין בדיקות בתאריכים שונים כי קיימות פלוקטואציות טבעיות. בכל מקרה גם ספירה של 2 מיליון ושל 20 מיליון זה לא הרבה, תנועתיות נעה בין 40% ו- 60%, זה בסדר, אך מורפולוגיה תקינה של 1%-2% זו תוצאה לא טובה. קרוב לודאי הכל נובע ממצב הוריקוצלה. ואריקוצלה היא מחלה של כלי דם באשך. ואריקוצלה נובעת מהרס שסתומים חד כיווניים. זה גורם לזרימה בכיוון הפוך של דם הורידי. זרימת הדם בכיוון הפוך גורמת ל- hypertermia ול- hypoxia. לחץ הידרוסטטי על רקמת האשך במחלה זו הוא פי 7-8 ממה שאשך יכול לסת. טיפול נכון יביא לשיפור תוך 4-12 חודשים ואז יש שוב ירידה. המחלה גורמת לירידה בייצור טסטוסטרון ולפגיעה בייצור זרעונים. בואריקוצלה הפגם בזרעונים הוא פגם במבנה הראש וכרומטין (חומר גנטי) אינו דחוס.
ב- 30% מהמטופלים יש הצלחה בטיפולי ואריקוצלה. ב- 70% מהמטופלים הבעיה חוזרת והסיבה היא בכך שבטיפול עצמו קשה מאוד להגיע לכל המקומות הבעייתיים שבוריד האשך.
האם לנתח או לא קשה להמליץ. בגלל שבכל זאת הצלחתם להרות, אני ממליץ להמשיך בצורה הטבעית ולהשתמש בתוסף תזונה Vitamale המשפר איכות הזרע.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרעאני19/06/2010
האם תוכל לכתוב לנו מה אתה מבין מתוצאות הבדיקה?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דילגתם עלי....:-(
אני19/06/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעד לקבלת התשובה מכם
אני19/06/2010קראתי כל מה שהעלתי כאן לגבי בדיקות זרע.
אז נתון נוסף שנראה לי חשוב - התנזרות של 5 ימים עד לבדיקת הזרע.
מסיבות מסוימות, אני קונטרא אינדיקציה לטיפולי פיריון מסוימים.
האם הזרעה היא הפתרון? אני יודעת מתי אני מבייצת. האם ניתן לעשות הזרעה ללא טיפולים הורמונליים נלווים?
תודה מראש על תשובתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה
ד''ר אליעזר גירש22/06/2010שלום ר',
אפשרי לעשות הזרעה ללא גירוי שחלתי, אך זה אינו מקובל כל כך. עם מורפולוגיה של 2% תקינים יהיה קשה להרות גם בהזרעה, נראה לי שהפתרון הנכון הוא טיפולי הפריה חוץ גופית. ממליץ לעבור בדיקת אשכים אצל אורולוג.
ממליץ להשתמש בתוסף תזונה Vitamale המשפר איכות הזרע.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרעשירן18/06/2010
למה הכוונה מורפולוגיה 4%?
בהתחשב בכך ששאר הנתונים נמצאים בטווח הנורמה ...
תודה מראש שירן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בדיקת זרע
ד''ר אליעזר גירש19/06/2010שלום שירן,
מורפולוגיה של זרעונים נחשבת כתקינה כאשר עומדת על מצב של מעל 14% זרעונים תקינים. עם מורפולוגיה תקינה של 4% קשה מאוד להכנס להריון בצורה הטבעית ומומלץ להיעזר בטכניקות של הפריה חוץ גופית (IVF). ממליץ גם על שימוש בתוסף תזונתי Vitamale המשפר איכות הזרע.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמורפולגיה
שירן19/06/2010שלום ד"ר ותודה רבה על ההתחיסות ...
אני מבינה שאם קשה מאוד להכנס להריון בצורה הטבעית ומומלץ להיעזר בטכניקות של הפריה חוץ גופית (IVF) אז הזרעיה אפילו לא נלקחת בחשבון ...פשוט ישר לעבור להפריה חוץ גופית ?????
מורפולגיה 4% עד כדי כך גרועה ???
ושוב תודה שירן...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה
ד''ר אליעזר גירש22/06/2010שלום שרון,
מורפולוגיה של 4% תקינים זה מצב פטולוגי, צריך לעור בדיקות לקינות האשכים. עושים זאת אצל אורולוג. עם תוצאה של 4% תקינים קשה מאוד להכנס להריון בהזרעה תוך רחמית, אך היו דברים מעולם. למען הסדר טוב כדאי להתחיל עם הזרעה כ-3 פעמים, ואם לא נכנסים להריון לעבור לטיפולי IVF. בכל מקרה ממליץ בחום על שימוש בתוסף תזונה Vitamale המשפר איכות הזרע.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תדירות יחסי מין לאחר ניתוחחזי18/06/2010
שלום
אני חודש לאחר ניתוח וריקוצלה, רציתי לדעת האם קיום יחסי מין ו\או אוננות יום יומיים עלול
להשפיע באיזו שהיא דרך על תוצאות הניתוח ?
האם זה עלול לגרוע מתוצאות הניתוח או שאין שום קשר ?
האם זה יכול לגרום לבעיה לחזור ?
תודה
חזי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ואריקוצלה
ד''ר אליעזר גירש19/06/2010שלום חזי,
טיפול נכון בואריקוצלה יביא לשיפור תוך 4-12 חודשים ואז יש שוב ירידה. ב- 30% מהמטופלים יש הצלחה בטיפולי ואריקוצלה. ב- 70% מהמטופלים הבעיה חוזרת והסיבה היא בכך שבטיפול עצמו קשה מאוד להגיע לכל המקומות הבעייתיים שבוריד האשך. בואריקוצלה הפגם הוא בזרעונים והוא פגם במבנה הראש וכרומטין (חומר גנטי). נטילת תוסף תזונה, למשל Vitamale, יכולה לסיעה לשיפור בייצור הזרעונים ותקינותם. מומלץ לקחת תוספי תזונה לאחר הניתוח. לידיעתי, קיום יחסי מין או אוננות אינם פוגעים בתוצאות הניתוח.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאברהם18/06/2010
שלום,אני בן 34.5 סובל איזוספרמיה ,ברקע שלי ספינה-ביפידה מנינגומאלצלה עם הידרוצפלוס וארנולד כיארי .לפני ימים אחדים הייתי בביקור אצל פרופ באורולוגיה ועשיתי בדיקת טרוס בעקבות הצגת המידע לאורולוג בעניין הפוריות,בבדיקה לא נראתה חסימה של צינורות הזרע ואו,התרחבות של כלי הדם ועדיין לא ברור מדוע יש איזוספרמיה ,לניתן לציין שעברתי ניתוח ציסטופלסטי ויש לי כיס שתן נוירוגני .הרופא המליץ לי ליטול אפדרין(סינופד) במשך שבוע 3 פעמים ביום ,רציתי לדעת מה יכולה תרופה זאת לעשות לעניין התוצאה בבדיקת זרע כעבור שבוע ,באופן תיאורטי???
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש19/06/2010שלום אברהם,
לדעתי במצב של אזואוספרמיה לא חסימתית רצוי לבצע ביופסיה של אשך ולראות האם ניתן למצוא זרעונים באשך. בנוסף, לאחר ביצוע ביופסיה וחיפוש הזרעונים במעבדה, יש לשלוח את שארית רקמת האשך מביופסיה לפטולוגיה על מנת לזהות האם קיים בכלל ייצור של זרעונים ברקמה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- וריקוצלה מיקרוכירורגיאסנת17/06/2010
שלום רב,
האם ניתוח וריקוצלה בשיטה המיקרוכירורגית יכול להשיג תוצאות טובות יותר?
הבנתי כי החתך קטן יותר מהחתכים בניתוחים הרגילים ושהשימוש במיקרוסקופ מאפשר זיהוי טוב יותר
מה דעתכם בנושא?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש19/06/2010שלום מודאגת,
אין קונצנזוס לגבי איזה שיטה מוצלחת יותר לתיקון וריקוצלה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)

