מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- בדיקת הלוספרםיעלה16/05/2010
קראתי באינטרנט על בדיקת הלוספרם-בדיקת שלמות הDNA בזרע
האם ניתן לבצע אצלכם בדיקה זו
אנחנו סובלים מהפלות חוזרות שלא ידועה סיבתן
אורנית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בדיקת הלוספרם
ד''ר אליעזר גירש19/05/2010שלום אורנית,
בדיקת הלוספרם לשלמות חומר הגנטי היא בדיקה מצויינת וחשובה במיוחד לזוגות עם בעיות פוריות. לצערי, אנחנו עדיין לא מבצעים בדיקת הלוספרם. אנחנו נמצאים בתהליך הכנסת בדיקה זו אצלנו, אך לא מבצעים בצורה רחבה. אני ממליץ לבצע בדיקת הלוספרם באחת המעבדות של מכון שיפרה או במעבדה של פרופ' שולמן. במקומות הללו הוכנסה שיטה זו בצורה רחבה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השפעת סיאליס על איכות הזרעניר15/05/2010
שלום רב,
האם צריכה (לא על בסיס קבוע) של סיאליס עשויה להשפיע על איכות הזרע?.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
סיאליס ואיכות הזרע
ד''ר אליעזר גירש19/05/2010שלום ניר,
קיימים דיווחים סותרים לגבי סיאליס והשפעתו על איכות הזרע כאשר נוטלים בצורה קבועה. לדעתי לא צריכה להיות לך שום בעיה עם זה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השפעת בדיקת סי טי באזור האגן והירךאיגי15/05/2010
הי, אני גבר בן 40 ועברתי לפני שבוע את הבדיקה הנ"ל לאבחון כאבים באזור.
אשתי מנסה להיכנס להריון ורציתי לדעת על השפעת הבדיקה על איכות הזרע.
תודה,
איגי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
CT ופוריות
ד''ר אליעזר גירש19/05/2010שלום איגי,
תמיד רצוי לשמור את האזור של אשכים מוגן בזמן בדיקת סי טי, אך במקרה שלך הבדיקה נעשתה באיזור עצמו. הנזק של הבדיקה זו אינו גבוה ואם נוצר, חולף עם הזמן. רצוי להמתין בין 3 עד ל- 4 חודשים בנסיון שלכם להרות ואז לחזור לשיגרה מבחינת להרות.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בבקשה תתיחסו להודעה אני מחכהדניאלה14/05/2010
כבר הספקתי להיות אצל מומחה לפריון ואני עדיין מבקשת את חוות דעת שניה ממכם
הוא הציע להתחיל עם הורמונים והזרעה.
אני עדיין לחוצה מתוצאת המורפולוגיה 0% זנב וצוואר (פרטים מלאים ל הבדיקה למעלה)
ושואלת עם יש לצורתם איזשהי השלכה על העובר ? מה זה אומר שהם לא מפותחים עד הסוף? למה?
תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מורפולוגיה ירודה
ד''ר אליעזר גירש17/05/2010שלום דניאלה,
במקרה שלכם עם מורפולוגיה של 0% בזרע יש פתרון שהוא מתבסס על טיפול משולב: טיפול בהפריה חוץ גופית, שימוש בתוסף תזונה Vitamale המשפר איכות הזרע וטיפול זרע בשיטת פרופ' ברטוב, שהיא נקראת IMSI לבררת זרעונים הטובים ביותר תחת הגדלה אופטית גבוהה מאוד.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיענוח בדיקת זרעג'14/05/2010
שלום רב,
אני (29) ובעלי (28) מנסים להיכנס להריון כחצי שנה ללא הצלחה לאחרונה בעלי ביצע בדיקת זרע לאחר התנזרות של 5 ימים והתוצאות הן:
צבע: צהבהב
התנזלות לאחר 30 דקות: + (מצב תקין +++)
נפח: 3.5 מ"ל (נורמל:1.5-4.5 מ"ל)
ריכוז: 130 מיליון תאי זרע/מ"ל (נורמל: מינימום 20 מיליון תאי זרע/מ"ל)
pH: 7.6 (נורמל: 7.2-8)
תנועתיות: 42% (נורמל:מינימום 40%)
סוג תנועה: פרוגרסיבית 28%
לויקוציטים: 2.2 מיליון/מ"ל (מקסימום: 1 מיליון/מ"ל)
אגלוטינציות: שלילי
צמיגות גבוהה מאד
SWIM-UP:
ריכוז: 57 מיליון תאי זרע/מ"ל
תנועתיות: 84%
Total motile count: 24 milion cells
מורפולוגיה לפי Kruger:
תאים תקינים: 7% (נורמל: מינימום 14%)
פתולוגיות ראש: 67%
פתולוגיות זנב: 26%
בבדיקה גניקולוגית נראה שהתרחש ביוץ, המחזור שלי לא לגמרי סדיר התווך הוא 23-28 יום, אני בודקת את רמת הורמון LH כל חודש ונראים שני פסים במקל הבדיקה, איך עדיין אין הפרייה.
הייתי רוצה לקבל חוות הדעת שלכם לטיב הבדיקה. מה הסיכויים שלנו להרות? מה אלינו לעשות כדי לשפר את איכות הזרע? האם אנחנו צריכים לעשות הזרעות?
אשמח לקבל תשובה בהקדם
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש17/05/2010שלום ג',
נתוני זרע תקינים. מורפולוגיה של זרעונים נמוכה במאט, אך לא נראה לי קריטי כאשר ריכוז וכמות הכללית כה גבוהים. ניתן לשפר איכות הזרע בעזרת תוסף תזונתי Vitamale, לכך הוא מיועד. חצי שנה של נסיון להרות זה לא הרבה זמן. תמשיכו לנסות. רק אם לא תצליחו בנסיון מעל שנה, יהיה נכון לפנות לרופא פריון.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצמיגות מאד גבוהה
ג'18/05/2010שלום דר' גירש
תודה על התגובה שלך! אני רוצה לוודא בקשר לבדיקה, כתבתי שבבדיקה נראתה צמיגות מאד גבוהה של הזרע, התנזלות אחרי חצי שעה מאד ירודה ונוכחות מוגדלת של ללויקוציטים. מה אומרים כל הפרמטרים האלו על איכות הזרע? (אלו פרמטרים לא תקינים). האם זה מצביע על דלקת כל שהיא? האם זה יכולה להיות הסיבה לקושי להיכנס להריון?
חג שמח
ותודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה
ד''ר אליעזר גירש21/05/2010שלום ג',
צמיגות גבוה בהחלט יכולה לנבוע מתהליך דלקתי. תרבית זרע לפטוגנים (בדיקה בקטריולוגית) יכולה לתת תשובה לכך. ניתן לעשות תרבית זרע לפטוגנים בקופת חולים שלכם או במעבדה של פרופ' ברטוב, בה נעשת סריקת פטוגנים בצורה רחבה. אם ימצא פטוגן כלשהו יש לטפל ע"י אנטיביוטיקה מתאימה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת זרענועה13/05/2010
ערב טוב
רציתי לשאול על תוצאות בדיקת זרע שבעלי עשה..
נפח: 4
צמיגות: לא תקינה
צבע: תקין
ימי המנעות: 3
אגלוטינציה: אין
PH: 7.6
ספירת זרע:
ריכוז: 6^10*18 מס זרעונים כללי: 6^10*72
תנועה: 50%
תאי דם לבנים: 6^10 * 3.9
תאי זרע לא בשלים: 0
מורפולוגיה: KRUGER
זרעים תקינים: 2%
ראש: 50% MULTIPLE: 50%
בסיכום מסומנים הערכים הבאים בוי:
oligozoospermia
teratozoospermia
תאי דם לבנים
צמיגות
הבנתי שמשהו לא תקין עם המורפולוגיה אבל מה הן ההשלכות? האם נוכל להכנס להריון באופן טבעי? האם עישון מריחואנה באופן יומיומי של שנים משפיע, והאם הפסקתו עלולה לעזור?
אני אשמח לתשובה מהירה כי אני קצת בלחץ..(:
המון תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עוד כמה פרטים
נועה13/05/2010בעלי בן 29 ואני בת 28. אנחנו מנסים כבר חמישה חודשים, ואני עברתי בדיקות. התוצאות תקינות.
ועוד שאלה. לאיזה רופא עלינו לפנות במידת הצורך? אורולוג או רופא נשים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד כמה פרטים
נועה13/05/2010בעלי בן 29 ואני בת 28. אנחנו מנסים כבר חמישה חודשים, ואני עברתי בדיקות. התוצאות תקינות.
ועוד שאלה. לאיזה רופא עלינו לפנות במידת הצורך? אורולוג או רופא נשים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תוצאות בדיקת זרע
ד''ר אליעזר גירש17/05/2010שלום נ,
הבעיה העיקרית היא מורפולוגיה ירודה של זרעונים. הריון טבעי יתכן, אך בסיכוי נמוך בהרבה ביחס לזרע תקין. חשוב להבדק אצל אורולוג: אולטרסאונד אשכים, דופלר וחו'...
עישון פוגע באיכות הזרע, גם אקטיבי וגם פסיבי. עישון מריחואנה פוגע בדומה לעישון רגיל. הפסקת עישון צריכה לשפר איכות הזרע עם הזמן
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד שהוקרן 5 צילומים לאזור האשכיםרעות13/05/2010
בני בן 9, בגלל בעיה בגפיים הופנה לסדרה של צילומים בעמוד השדרה התחתון שכללו גם קרינה לאשכים (ללא המגן) הוא צולם 5 פעמים באותו יום. (לא נמצאו ממצאים).
הוא נלקח לצילומים על-ידי אשתי, בלא ידיעתי, רק אח"כ נודע לי על הקרינה לאזור הרגיש מרופא אחר שבדק אותו ואמר שחבל על כל הקרינה שהילד ספג, ועוד ללא שום הצדקה. (הרופא היה די המום מכמות הצילומים ומהקרינה).
מאז אני לא מוצא מנוח, ומפחד מההשלכות העתידיות שיכולות להיות על הקרנת רנטגן לאזור זה.
ברור שעכשיו אני כבר לא יכול לעשות דבר, אבל אני מעוניין לדעת האם יש בסיס לחששות שלי, האם יתכן ויכולת הפוריות שלו בעתיד תיפגע כתוצאה מכך.
מה אני יכול לעשות (יש בכלל משהו ?)
אנא ענה לי או הפנה אותי לגורם מקצועי מתאים.
אני לחוץ מאד והמחשבה הזו לא נותנת לי מנוח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` בנימין ברטוב13/05/2010תוכל לשאול במכון הטרטולוגי של משרד הבריאות בירושלים המנוהל ע"י פרופ' אור-נוי.
טלפונים:
02-6243669,02-6243663
מזכירות: 02-6363748
פקס 02-6241328
פתוח בימים א'-ה' בשעות 9:00 עד 15:00.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת זרעדניאלה12/05/2010
שלום
אני ובעלי מנסים להרות שנה וחצי אין ילדים כרגע אני בת 31 וגם בעלי
מהם האפשריות שיש בידנו לעשות על מנת להביא ילדים בהתייחס לתוצאה
2 ימי התנזרות
נפח 2.5
צמיגות תקינה
אין אגלוטינציה
חומציות 7.6
ספירת זרע - ריכוז 41
מס זרעונים 102
תנועה 30% תנועה טובה 15% תנועה איטית 7%
תאי דם לבנים 1.5
מורפולוגיה - זרעים תקינים 2
ראש 50% צוואר 0% זנב 0%
תודה מראש
תנועה טובה 15%* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת זרע
פרופ` בנימין ברטוב20/05/2010דניאלה היקרה
עיקר הבעיה בזרע היא מיעוט של תאים בעלי מורפולוגיה (מבנה) תקינה - רק 2%.
(ישנם 50% של תאים בעלי פגמים בראש ואין בכלל תאים בעלי פגמים בצוואר ובזנב)
מומלץ במקרה כזה לעשות הזרעות תוך רחמיות כאשר לפני כן משביחים את הזרע על מפל צפיפות.
בנוסף בגלל ריבוי התאים הלבנים מומלץ לבצע תרבית זירמה בכדי לברר האם קיים זיהום חיידקי. באם כן - הטיפול הוא באנטיביוטיקה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרע 1הדס12/05/2010
הננו נשואים ויש לנו ילדה בת שהגיעה בהריון ספונטאני ותקין לחלוטין3.5, מנסים כבר יותר משנה להיכנס להריון.
עשיתי צילום רחם ופרופיל הורמונאלי שיצא תקין.
בעלי בן 35 נשלח לבצע בדיקת זרע.
שאלותיי:
1. כמה זמן צריך להתנזר מקיום יחסים לפני הבדיקה ?
2. את הבדיקה בעלי אמור לעבור במרפאות חוץ בבית חולים ציבורי, האם אין סיכון שישתמשו בזרע הזה?. האם הם צריכים להביא לנו טופס שלא יעשה שימוש בו?
3. מה הבדיקה בודקת?
4. מהם ערכים תקינים ?
5. ואם יש אכן בעיה מה צריך לעשות?
6. שאלה אחרונה- תיתכן בעיה אם כבר הייתי בהריון תקין לחלוטין וממה עלול להיפגם הזרע אם בכלל?
תודה ויום טוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובות לשאלות
פרופ` בנימין ברטוב13/05/2010תשובות לשאלות:
1) שלש עד שש ימים של התנזרות.
2) תשאלי במעבדה בה אתם מבצעים את הבדיקה. יש מעבדות שמאפשרות הגעה של משגיחה.
3) בעיקר ריכוז, תנועה ומורפולוגיה של תאי הזרע.
4) כאשר יתקבלו התשובות מהמעבדה, יהיה רשום בצד כל תשובה מהם ערכי הייחוס.
5) באם ישנה בעיה, הטיפול תלוי בסוג הבעיה. לכן תצטרכי לקבל ייעוץ לאחר קבלת התשובות של הבדיקה.
6) למצב כזה קוראים עקרות משנית. בדרך כלל עקרות זו נובעת מהפרעה שהתפתחה עם השנים. ביחס לגבר, התפתחות כזו בדרך-כלל יכולה לנבוע או מזיהום בתעלה הזיכרית (ניתן לבצע תרבית זירמה כדי לראות אם זה הגורם) או מנוכחות מצב של דליות אשכים ( ניתן לבדוק זאת באמצעות דופלר אולטראסאונד).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות מדאיגות לבדיקת זרעתומר11/05/2010
יש לציין שנשלחתי לביצוע הבדיקה לא כי אני נשוי או משהו , עקב חשש לוורציקולה
תוצאות:
abstinence:4
viscosity :normal
volume:2.9
ph: 8.2
concentration : 12
total count : 348
motility : 40%
grade : pmog
MORPHOLOGY:
normal: 0
borderline :1
head defects : 99
midpiece :14
tail def : 14
premature : /
WBC : /
יש סיבה לפאניקה? תודה מראש..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי לציין
תומר11/05/2010בן 24
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
בדיקת זרע
ד''ר אליעזר גירש11/05/2010שלום רותם,
אין התאמה בין 12 מיליון זרעונים במ"ל ו- 348 מיליון ספירה כוללת, כאשר נפח הוא 2.9 מ"ל. לפי תוצאות הבדיקה יש ירידה מסויימת בתנועתיות הזרעונים. מורפולוגיה אינה תקינה, צריך לפחות שיהיה 14% תקינים.
המקרה מתאים לטיפולי הפריה חוץ גופית. ממליץ:
1. לבקר אצל אורולוג לבדיקת תפקוד אשכים.
2. להשתמש בתוסף תזונה Vitamale המיועד לשיפור איכות הזרע.
3. אם כל זה לא יעזור לשפר את המורפולוגיה של זרעונים תצתרכו לעשות הפריה חוץ גופית ובמקרה כזה יש חשיבות לבצע בחירת זרעונים הטובים ביותר לפי שיטת פרופ' בר טוב.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא הבנתי משהו..
תומר12/05/2010לגבי המורפולוגיה הכל ברור..
לגבי החוסר התאמה - למה אתה מתכוון שהבדיקה לא תקינה בעצמה או שקיימת בעיה בנתונים בריאותית ע"פ הנתונים??.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה
ד''ר אליעזר גירש13/05/201012 מיליון זרעונים כפול 2.9 מ"ל לא נותן 348 מיליון זרעונים בספירה הכוללת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתיקון***
תומר14/05/2010concentration - 12
total count - 34.8
volume - 2.9
ושאר הנתונים כמו שמופיע למעלה
האם הבדיקה תקינה??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה
ד''ר אליעזר גירש17/05/2010תומר,
כבר עניתי לך בתגובה הראשונה. יש שם הכל!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרעשרון111/05/2010
שלום רב,
בעלי ביצע בדיקת זרע ובה נמצאו לאחר סירכוז תאי זרע בודדים שחלקם בתנועה מקומית. מה משמעות התוצאה? ברור כי מדובר בהליך של טיפולי פוריות אך האם יש מקום לתקווה...?
עוד אציין כי ייתכן שבעלי סובל מאזוספרמיה שאינה חסימתית. האם יש מקום להיות מעודדים?
תודה רבה מראש,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי לציין
שרון111/05/2010רציתי לציין כי בוצעה הקפאה של תאי זרע בודדים מיד לאחר מתן הדגימה.
שוב תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
אזואוספרמיה
ד''ר אליעזר גירש11/05/2010שלום שרון1,
משמעות של זרעונים בתנועה מקומית בכך, שהם חיים, אך אי-אפשר שזרעונים הללו לבד יעשו את הפריה. נדרשת כאן עזרה של הפריה חוץ גופית. בעזרת הזרקה של זרעון לתוך ביצית ניתן להתגבר על הבעיה. חשוב לקחת Vitamale על מנת לשפר איכות הזרע.
לגבי אזואוספרמיה לא חסימתית: יש לבדוק במחלקה גנטית האם יש חסרים של מקטע או מספר מקטעים על גבי כרומוזום Y. זאת יכולה להיות הסיבה למצבכם.
נראה לי שמענה משמעותי תוכלו לקבל ביחידת הפריה חוץ גופית.
יש מקום להיות מעודדים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה ודבר נוסף-
שרון113/05/2010תודה רבה על התגובה המהירה.
דרך אגב בעלי ביצע בדיקה שנקראת קריוטיפ (לזאת הכוונה לגבי כרומוזום Y?) ויצאה תקינה ב100%.
לגבי ה,VITAMALE האם לוקחים זאת לפי המלצת רופא או שניתן לקנות זאת באופן עצמאי בבית מרקחת ?
מה דעתך?
המון תודה מראש,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אי פוריות אצל גבראני11/05/2010
שלום
לאחרונה עברתי בדיקת פוריות ע"י מתן זרע ותוצאות הבדיקה היו שאין זרע, לפני כשלוש שנים בבדיקות זרע שעשיתי נמצאו מספר קטן מאד של זרעים. אני מעוניין לדעת מה עלי לעשות על מנת שהיה סיכוי לכך שהיה זרע.
בתודה אמית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיפוש תאי זרע
פרופ` בנימין ברטוב11/05/2010שאלתך משותפת להרבה גברים שמופנים אלינו. לדעתי רצוי שתבצע חיפוש תאי זרע בזירמה לאחר ימי נזירות מרובים בשימוש במיקרוסקופ בהגדלה גדולה. באם יימצאו תאים בתנועה בתנאים אלה כדאי להקפיא כמה מנות לגיבוי לשימוש עתידי ולתכנן הפריה חוץ גופית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח בדיקת זרע - אנא התייחסותכם ..שושנה10/05/2010
אשמח אם תוכלו לעזור לי בפענוח הבדיקה עד שאגיע לרופא הנשים שלי.
הערה: הבדיקה בוצעה ב-PCT, הזרע הוצא מגופי לאחר קיום יחסים.
תקופת התנזרות: 3 ימים.
צבע: צהבהב
צמיגות: 2
PH- 7.8
נפח: 3 מ"ל
ריכוז: 14 מיליון למ"ל
תנועה: 21%
סוג תנועה: 7% a,
14% b
לויקוציטים: 0X10,000,000 מ"ל
אגלוטינציה: שלישית
total motile count : 4.5X10,000,000
קרוגר:
תאים תקינים: 8%
פתולוגית ראש: 32%
פתולוגית זנב: 60%
תודה מראש !!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת זרע
פרופ` בנימין ברטוב11/05/2010PCT היא בדיקה עקיפה של הזרע ולכן הניתוח שלה לא יהיה מדוייק. על-פי הנתונים שכתבת ריכוז התאים תקין אך התנועה והמורפולוגיה באיכות בינונית. במקרה כזה יש להניח שרופא הנשים ימליץ על השבחת הזרע והזרעה תוך רחמית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זרערבקה10/05/2010
שלום אני בן 25 ואני ואשתי רוצים ילד, אנחנו נשואים חצי שנה.
האם זרע נמוך (PH ) ניתן לטיפול ואם כן כיצד?
תודה מראש אורי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש10/05/2010שלום רותם,
במקרה שלך יש לכתוב לפורום את כל נתוני הזרע ואז נוכל להתיחס לבעיה, אם היא קיימת. כללית, בגיל שלכם אתם צריכים להמשיך לנסות להרות בצורה הטבעית, ואם לא תצליחו להרות בשנה-שנה וחצי, יהיה מקום לבירור אצל רופא פריון.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרעחיים10/05/2010
אנחנו לפני תהליך הפריה מלאכותית ופונדקאות- יש לנו ילד אחד
ואשתי לא יכולה להכנס לעוד הריון זה סיכון בשבילה
עשינו בדיקת זרע
התוצאות- PH-8.7
MOTILE SPERMATOZOA 1 HOUR 45ֵ%
4 HOUR 40%
ריכוז זרע 45 מיליון
ספירת זרע 158 מיליון
מורפולוגיה- נורמלי 2 אחוז
לא נורמלי 98%
האם אפשר עם תוצאות אלו להכנס לתהליך הפריה עם סיכויים טובים
תהליך הפונדקאות מאד יקר וחשוב לנו לדעת שהסיכוי גם מבחינתי תקין
אשתי צעירה
מה כדאי לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש10/05/2010שלום חיים,
צריכה להיות סיבה למורפולוגיה ירודה של זרעונים. חשוב להבדק אל אורולוג. בנוסף ממליץ בחום על שימוש ב- Vitamale המשפר איכות הזרע. בגלל שתהליך הפונדקאות יקר וחשוב, יש לשקול לדחות את תהליך ההפריה ל- 3-4 חודשים לטובת טיפול ב- Vitamale וגם לטובת בדיקות פעילות האשכים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה טיפוס בוגדני?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

