מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- וריקוצלהאסנת17/06/2010
שלום רב,
האם ניתוח וריקוצלה באסותא כלול בסל הבריאות של קופ"ח מכבי זהב?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש19/06/2010שלום מודאגת,
את השאלה זו צריך לשאול בקופ"ח מכבי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המשך- תוצאות בדיקת זרעאבישי17/06/2010
בהמשך להודעה הקודמת, אנו לאחר התנזרות של כשבועיים וחצי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש19/06/2010ממליץ על התנזרות של 2-4 ימים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת זרעאבישי17/06/2010
שלום,
אנו זוג (בני 40) + 2, שמנסים להביא את הילד השלישי ללא הצלחה כבר מעל שנתיים. (ההריונות הראשונים היו ספונטאניים, אך לקחו זמן)
לאחר בדיקות זרע, מצ"ב התוצאות שהתקבלו:
נפח- 2 מ"ל
צמיגות- לא צמיג
מראה- +
ריכוז תאי זרע- 41 מיליון
סה"כ תאי זרע- 82 מיליון
% תאי זרע נעים- 25%
איכות תנועה- 2.5 (סולם 0-4)
% תאים חיים- 75%
בדיקה מורפולוגית ע"פ קרוגר-
% תאים תקינים- 5%
Abnormal forms:
short acrosome-0
tapering-0
neck-7
tail-4
long post acrosome-1
others-85
אשמח לשמוע דעתך האם הריון ספונטני הינו אפשרי בהנחה שאצל האשה פרופיל הורמונלי יצא תקין. וכן מה ניתן לעשות בנידון.
בנוסף- האם רכיבה על אופניים יכולה להביא להידרדרות באיכות הזרע?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש19/06/2010שלום אבישי,
מבחינת איכות הזרע - לא רע בכלל. כמות תקינה, יש ירידה מסויימת בתנועתיות של זרעונים, גם המורפולוגיה בירידה, אך בהתחשב בכמות טובה של זרעונים יש סיכוי להרות גם ספונטנית. על מנת לחזק איכות הזרע ממליץ להשתמש בתוסף תזונתי Vitamale המשפר ייצור ותכונות הזרעונים. רכיבה על אופניים אינה צריכה לפגוע בייצור הזרע, אלא אם אתה נמצא בעומסים פיזיים ולחץ במפסע לאורח זמן.
לי נראה בעיתי יותר גיל האישה. בגיל זה יש ירידה משמעותית באיכות הביציות ולהשיג הריון קשה מאוד, אפילו בשיטות ההפריה חוץ גופית.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אשכים נעלמיםבחור16/06/2010
שלום
אני בן 25 ,נולדתי עם בעיית אשכים נעלמים כך שעברתי ניתוח (כשהיתי ילד ) והם הורידו לי אשך שמאל, ואת אשך ימין הם השאירו(אבל הוא לא היה במצב כל כך טוב) עד עכשיו ולמרות כל הבדיקות אולטרסאונד MRI לא נמצאה רקמת אשך בכל הגוף שלי, כלומר עכשיו אין לי אשכים בכלל, וגם כן יש לי מיקרופינס. רציתי לשאול אותך אם קיים פתרון לבעיה זה אם זה מבחינת המראה החיצוני של איברי המין ? ואם זה מבחינה בריאותית, אולי שאוכל להביא ילדים בהמשך?
ואיך מצבי הזה יכול להשפיע על מצבי הכללי, כך שהאם יכולות להפתפתח צלי מחלות מסויימות, האם מצבי זה גורם להשמנת יתר??
בבקשה תן לי כמה שיותר הסברים ומידע על מקרים כאלה
אגב אני מטופל ב TESTOVERON DEPOT בזריקה חודשית,
ועד לפני 3 שנים היתי במעקב ב מחלקת אנדו ילדים במרכז שניידר לרפואת ילדים,אבל ב 3 שניים האחרונות לא היו לי ביקורים אצלם, וגם כבר שנה אני לא מקבל את זריקת ה TESTOVERON
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא עניתם לי!!!!
בחור19/06/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה
ד''ר אליעזר גירש22/06/2010שלום בחור,
חבל מאוד שהפסקת להיות במעקב. חשוב להיות בקשר עם הרופא המטפל שלך ולקבל טיפול הורמונלי הנותן לך טסטוסטרון שחסר לך בגלל חוסר האשכים. קשר עם רופא המטפל שלך נותן גם אינדיקציה לגבי שינוים בגופך. מבחינת פריון, לדעתי, יש לך רק אפשרות אחת והיא תרומת זרע.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח בדיקת זרעבונבון1115/06/2010
נפח: 5.0 מ"ל ,
צמיגות: לא תקינה
אגלוטינציה : אין ,
PH: 7.6 ,
ריכוז: 9.4* 6^10 /מ"ל {>20 מיליון/מ"ל} מס' זרעונים כללי: 6^10 * 47
תנועה: 31 , 12% תנועה טובה, 17% תנועה בנונית, 2% תנועה איטית
תאי דם לבנים: 6^10 * 4.4 /מ"ל
תאי זרע לא בשלים: *0 /מ"ל {<1 מיליון/מ"ל}
VIABILITY {חיות}: % {<50%}
מורפולוגיה: זרעים תקינים: 1% ראש: 50% , צואר: 0 , זנב: 0 , Multiple: 50%
בחיות לא מופיע שום אחוז. {אני מקווה שפרשתי את המילה נכון}
שאלתי היא: ברור לי שזה לא נראה טוב בכלל, אבל מה זה המילה האחרונה שכתבתי באנגלית? והאם יכול להיות שפתאום הראש 50% בסדר והמילה באנגלית גם 50% בסדר? עד עכשיו הכל היה רק איקסים עליהם. וזה שהצמיגות לא תקינה האם אומר גם משהו? עד היום היה תקין. אציין שבעלי הביא את הזרע לבדיקה מהבית ועברו 40 דק' עד שהגיעה ליעדה הסופי במעבדה. חייבת מעט תובנות כי אני כבר מבולבלת מהכל. אנחנו לאחר 6 IVF , לאחר טיפול מס' 4 נקלטתי עד שבוע 13 ונגמר. עוד 2 טיפולים אח"כ . האם מורפולוגיה יכולה להשתנות? שמעתי שזוהי בעייה מולדת. חיות 0 מה אומר? שהזרע בכלל לא חי? יכול להיות שאני שואלת שאלות טיפשיות אבל זה רק מתוך ייאוש ובלבול. תודה על תשובתך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש15/06/2010שלום לך,
לדעתי את צריכה יעוץ. עברתם הרבה, יש לך הרבה שאלות ולא נראה לי נכון לעשות זאת דרך הפורום בצורה לא מלאה ולא לעומק.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה אבל
בונבון1115/06/2010אולי אפשר בכל זאת לתת לי מעט פרטים על הזרע. בבקשה. על פי ידיעתך המקצועית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תשובה
ד''ר אליעזר גירש19/06/2010שלום,
הצמיגות של נוזל הזרע אינה תקינה, ריכוז הזרעונים נמוך, % הזרעונים בתנועה נמוך, מורפולוגיה של זרעונים ירודה. יש להבדק אצל אורולוג ולברר מה הסיבה לבעיה והאם ניתן לטפל בבעיה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המלצה על רופא - ד"ר שי שפישש15/06/2010
שלום רב,
אני יודעת שאולי זה לא מקובל אבל חשוב לי מאוד לדעת האם ד"ר שפי מומלץ ונחשב למומחה בתחום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש15/06/2010לא מקובל לתת חוות דעת על רופאים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרעהדס15/06/2010
אני ובעלי בבירור פוריות ועל כן,
בעלי צריך לעבור בדיקת זרע ראשונה לאבחון שהזרע תקין.
שאלות:
1.אם קיימנו יחסי מין ביום ראשון 12.6 אפשר לעשות את הבדיקה ביום חמישי 17.6 ?
2.האם כדאי להכין כבר מהבית את הזר בתוך כוסית או שעדיף בבית חולים? ואם כן כמה זמן זה יכול להיות ככה?
3.יש אפשרות שבבית חולים יחתמו לי על כך שלא יהיה שימוש בזרע?
4. מה הכמות שצריך לתת?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בדיקת זרע
ד''ר אליעזר גירש15/06/2010שלום אירית,
על מנת לבצע בדיקת זרע יש צורך בהתנזרות של 2-4 ימים. עדיף ונוח יותר לתת זרע בבית ולהביא למעבדה לבדיקה אם בין מתן זרע עד הבאותו למעבדה לא עובר יותר משעה. יש לאסוף את כל המירוק לבדיקה. לא מקובל שבית החולים יחתום על אי שימוש בזרע.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח בדקת זרעליאת14/06/2010
שלום דר',
אני (35)ואשתי (35) עשינו בדיקת זרע (PCT)שהובאה במדיום. להלן התוצאות:
חשוב לציין שלא קיימנו יחסי מין יותר מחודש
צבע: צהבהב
צמיגות: 1
ph :7.8
נפח: 6 מ"ל
ריכוז: 10 בחזקת 6 * 96 למ"ל
תנועה 73%
סוג התנועה : a - 63%
b - 10%
ריק - c
לויקוציטים - 10 בחזקת 6 * 0
אגלוטיניצה - שלילית
total motile count : מיליון * 420
swim up test- יבוצע רק כאשר :
6 מיליון< TMC< מיליון 20 .
בדיקת מבנה ע"פ שיטת קרוגר:
תאים תקינים 6%
פתולוגית ראש: 90%
פתולוגית זנב 4%
שאלותינו:
1. האם מלבד תקינות התאים הכל תקין?
2. מה המשמעות של תאים תקינית רק 6%??
האם זה אמור להדאיג?
קראנו שהצלחת הפריה נמוכה אם אין הרבה תאים תקינים האם הבנו נכון?
3. האם אפשר להקלט ספונטני? או שהסיכוי קטן?
4. האם הזרעה היא פתרון לבעיה זו?
5. האם נתון זה מהווה באמת בעיה?ומה הפתרון??
נשמח לתשובות!
תודה מראש
עופר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תוצאות בדיקת זרע
ד''ר אליעזר גירש15/06/2010שלום עופר,
התנזרות של חודש ימים זה המון. מקובל להתנזר 2-4 ימים. אני מבין שאתם זוג דתי. ניתן לקבל מירוק לבדיקה גם על ידי יחסי מין ושימוש בקונדום הלכתי (קונדום מיוחד ללא קוטל זרע). כך תתקבלנה תוצאה אמינה יותר מתוצאה שלאחר PCT. בכל מקרה, 6% צורות תקינות זה נתון נמוך כאשר חייב להיות מעל 14% זרעונים תקינים על מנת להסיג הריון בצורה הטבעית.
ממליץ לבצע בדיקת זרע לאחר התנזרות של 2-4 ימים, לעשות ביקור אצל אורולוג ולבדוק פעילות האשכים, לנטול תוסף תזונה Vitamale, המשפר איכות הזרע.
הזרעה תוך רחמית יכולה בהחלט לסיעה לתהליך הקליטה להריון.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקת זרע
נטע15/06/2010תודה על תשובתך.
האם סביר להניח שהתנזרות הממושכת תשפיע על התוצאות כלפי מטה או מעלה??
האם סביר להניח שבדיקת PCT עם מדיום תשפיע על התוצאות כלפי מטה או מעלה?
האם ריכוז גבוה ותנועה טובה לא יכולה לחפות על תקינות תאים נמוכה?
תודה מראש
מור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
המשך
ד''ר אליעזר גירש15/06/2010התנזרות ארוכה גורמת לכמות גדולה יותר של נוזל הזרע ולכמות גדולה יותר של זרעונים, אך מורידה כושר התנועה של זרעונים, רמת זרעונים חיים וחיוניותם. בהחלט, כמות גדולה וריכוז גבוה של זרעונים בתנועה יכול לחפות על תקינות התאים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה, המשך..
ליאת15/06/2010ממש תודה על תשובתך!!
1. אני מבין שתשובתך הייתה לגבי השפעת ההתנזרות הממושכת. ומה לגבי סוג הבדיקה שעשינו? PCT ידוע האם זה יכול להשפיע על התוצאות כלפי מטה או מעלה?
2. רק לחדד הבנתי - יכול להיות שההתנזרות הממושכת או אופי הבדיקה(PCT) השפיעו גם על תקינות התאים כלפי מטה או שזה לא קשור?
3. אז לפי תוצאות הבדיקה הדר היה ממליצ לנסות טבעי או סוג של טיפול? אם כן איזה טיפול?
תודה מראש!
תשובותיך ממש עוזרות להבנה.
עופר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה
ד''ר אליעזר גירש19/06/2010שלום עופר,
PCT אינה בדיקה מדוייקת לכן לא ניתן להסיג מסקנות חד משמעיות.
מורפולוגיה של זרעונים אינה מושפעת מאופן הבדיקה.
לפי התוצאות של מורולוגיה ירודה היתי ממליץ ללכת על הזרעה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמודה לך מאוד!! שאלות נוספות..
נטע20/06/2010דר' גירש היקר!!
אני ממש מודה לך על התשובות !!!!וההתייחסות לכל השאלות!!
1. האם הדר' מתכוון להזרעה עם הורמונים או בלי הורמונים?
2. קראתי בתשובתך לאחת מהשואלות שתנועתיות טובה ומורפולגיה נמוכה יכולה לגרום להפלות. שמעתי גם דעות שאין קשר. האם יש על זה חילוקי דעות? ממש חשוב לי לדעת. לבעלי מורפולגיה 6%.
3. מה יכולות להיות הסיבות למורפולוגיה נמוכה?? האם יכול להיות קשור לדלקת? וריקוצלה?
האם כדאי לדעת הדר' שבעלי ילך לבדיקה אצל רופא פריון שיבדוק מה הסיבה למורפולגיה נמוכה?
מודה לך מאוד!!!!!!!!!!!!!
אשתו של עופר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה
ד''ר אליעזר גירש22/06/2010שלום רב,
קיימות סיבות רבות לירידה במורפולוגיה של זרעונים. אנחנו יודעים היום שחלק לא מבוטל של הפלות נובע ממורפולוגיה ירודה של זרעונים. חשוב להבדק אצל אורולוג (דלקת, ואריקוצלה, וכו'). רופא פריון ילך ישר לכיון של הזרעות והפריה חוץ גופית. אפשר ללכת בשני מסלולים מקבילים: מעקב אצל אורולוג ותחילת טיפול פריון. תנסו להשתמש בתוסף תזונתי Vitamale המשפר איכות הזרע. אולי גם זה יעזור לכם לשפר את המצב.
מבחינת הזרעה תוך רחמית מקובל לעשות טיפול בכלומיפן ציטראט.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת הזרעמרינה14/06/2010
שלום!
אנחנו זוג צעיר (אני בת 29, הוא 30). מנסים להרות 8 חודשים. בעלי עשה בדיקת איכות הזרע. התוצאות:
צמיגות- 1
pH- 7.8
נפח- 3.3
ריכוז- 26*10^6
תנועה- 62%
סוג תנועה- 52% A
10% B
0 לויקוציטים
אין אגלוטינציה
Total motile count- 53*10^6
תוצאות ע"פ שיטת KRUGER:
תאים תקינים- 5%
פטולוגית ראש- 91%
פטולוגית זנב- 4%
מה זה אומר? איזה טיפול (אם בכלל) זה מצריך?
אני מאוד דואגת!
תודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תוצאות בדיקת זרע
ד''ר אליעזר גירש15/06/2010שלום מרינה,
קודם כל 8 חודשי נסיון להרות, זה עדיין לא הרבה. מקובל לפנות לרופא פריון לאחר שנתיים של נסיון כושל להרות בצורה הטבעית. אם לקחת בחשבון ריכוז נמוך של זרעונים ו-% נמוך של צורות תקינות, אז זה הזמן לפנות לאורולוג לבירור תפקודי אשכים של בעלך על מנת לברר מה הסיבה לנתונים הללו. אפשר במקביל לקבל יעוץ אצל רופא פריון. קיים תוסף תזונה Vitamale המשפר איכות הזרע. אפשר לנסות לקחת אותו.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה.!
מרינה15/06/2010האם הסיכוי להשיג הריון ספונטני עם נתונים כאלה הוא נמוך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה
ד''ר אליעזר גירש15/06/2010שלום מרינה,
יתכן הריון בצורה הטבעית, אך סיכוי לכך נמוך ביחס למצב התקין.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרערן14/06/2010
שלום
אני בן 23.5 עם וריקוצלה דו צדדית.
בצעתי השבוע בדיקת זרע
התוצאות:
התנזלות תקינה
צמיגות תקינה
צבע לבן
P.H 8
נפח 3 MIL
ריכוז תאי זרע 70 MIL\ML
אחוז תנועה כללית 70%
מהירה 30
בינונית 30
איטית 10
במקום 0
סה"כ תאי זרע בתנועה 147 MIL
אחוז השרדות תנועה לאחר 4 שעות 50 %
חיות 75%<
אגלוטינציה +
מורפולוגיה
צורות תקינות 12%
צורות פתולוגיות 88%
ראש 52%
צוואר 20%
זנב 16%
תאים עגולים 2 MIL\ML
לאוקוציטים 3 MIL\ML
OLIGOZOOSPERMIA תקין
ASTENOZOOSPERMIA תקין
TERATOZOOSPERMIA תקין
שאלות:
1. האם הבדיקה תקינה?
2. הלאוקוציטים לא קצת גבוהים? (3 מיליון)
3. צורות במורפולוגיה לא קצת נמוך? (12%)
4. לפני 3 שנים בצעתי גם בדיקת זרע. התוצאות היו די דומות אבל הריכוז היה 110 מיליון (ועכשיו הוא רק 70 מיליון)
השתנו כמה דברים ב-3 שנים האלה כמו: גילו לי לחץ דם קצת גבוה ואני לוקח נורמלול 25 כל בוקר. אני נוטל כדור פרופסיה נגד נשירת שיער. והתחלתי לעשן לעתים רחוקות ולשתות קצת אלכוהול בסופי שבוע.
השאלה היא האם הדברים האלה שאמרתי קשורים לירידה בריכוז? או שבכל זאת הבדיקה שעשיתי עכשיו תקינה ואין מה לדאוג?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תוצאות בדיקת זרע
ד''ר אליעזר גירש14/06/2010שלום רן,
קודם כל תוצאות בדיקת הזרע תקינות לחלוטין. מורפולוגיה תקינה העומדת על 12% כאשר צריכה להיות מעל 14% , אך זה בסדר. מבחינת לאוקוציטים יש קושי להבדיל בין לאוקוציטים ותאים אגולים אחרים, לכן גם במספרים הללו לא היתי דועג.
אם אתה חושש מאיבוד פריון בעתיד בגלל וריקוצלה, המלצתי להשתמש 3-4 חודשים בתוסף תזונה Vitamale המשפר איכות הזרע ולאחר מכן להקפיא זרע במספר מנות לשימוש עתידני. ניתן להקפיא זרע בבנק זרע של אסותא ראשון לציון.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרעאני רק שאלה13/06/2010
שלום,
רציתי לדעת האם תוצאות הבדיקה להלן סבירות או מצביעות על בעיה בהפריה ובכניסה להריון (של האשה, כמובן). יש לציין כי הגבר בן 60.
volume: 3.0
color: not done
coagulation: unknown
viscosity: +
agglutination: +++
ph: 7.7
non sperm cells: 0.8
concentration: 67
total count: 201
viability: 66
dormant: 33
motility: 33
prog.mot: 40
local. mot: 0
average speed: 27.9
normal forms: 12
head defects: 72
oval: 44
elongated: 28
amorphous: 0
mead peace defects: 14
tail defects: 10
cytoplasmic droplet: 0
"נמצא ריבוי אגלוטינציות"
אודה לתשובות:
א. האם התוצאות נורמליות?
ב. האם סיכויי הכניסה להריון ממוצעים או נמוכים?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש14/06/2010שלום,
בשביל גבר בן 60 יש לו ממצאים טובים בבדיקת זרע. יש קצת ירידה בתנועתיות של זרעונים וגם מורפולוגיה תקינה של זרעונים עומדת על הגבול התחתון של סקלה. קיים סיכוי סביר להריון בצורה הטבעית. ניתן לשפר איכות הזע ע"י תוסף תזונה Vitamale.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- TESA/MTESA וריקוצלהשש13/06/2010
שלום רב,
לפני כשנה עבר בעלי TESA רגיל שבו הצליחו למצוא מס' תאי זרע בודדים אבל הם לא נקלטו בהפריה. לפני הTESA לא נמצאו כלל תאי זרע בבדיקות זרע.
לדברי הרופא, כיום ניתן לבצע MTESA אולם מחקרים חדשים ממליצים לבצע קודם ניתוח וריקוצלה מכיוון שגם אם לאחר הוריקוצלה לא יהיה זרע, זה יעלה משמעותית את ההסתברות להצלחת ה - MTESA בעתיד, אולם אם נבצע ישר MTESA שלא יצלח זה יקטין את הסיכויים עם כל הליך נוסף שנעבור, מיותר לציין שהליך הוריקוצלה יכול לארוך כשנה עד לקבלת תוצאות ולכן הקריטיות בהחלטה
אודה לכם על ייעוץ נוסף...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש14/06/2010שלום שש,
חשוב לטפל בואריקוצלה לפני המיקרו-TESA. זה מעלה סיכוי למצוא זרעונים באיכות טובה יותר. יש לזכור כי גם ללא טיפול בואריקוצלה קיים סיכוי למצוא זרעונים במיקרו-TESA, אך איכות שלהם תהיה ירודה יותר וכך סיכוי להריון תקין קטן יותר. ממליץ לשלב בטיפול גם תוסף תזונתי Vitamale המשפר איכות הזרע.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת זרעgerbi113/06/2010
אני ובעלי נשואים כבר 3 שנים, לא משתמשים באמצעי מניעה, פעמיים נכנסתי להריון והיתה לי הפלה כבר לאחר שבוע. במסגרת בדיקות שקיבלנו בעלי קיבל תוצאות של תשובת זרע, ולהלן התוצאות:
/ - abstinence
viscosity - normal
volume - 4
pH - 8
count - 13
tol.count - 52
molility I - 55-60
grade - 3
hosin - /
morphologh - /
normal - 4
borderline - 8
amorphous - 57
pyriform - 19
round - /
tall - 7
midpiece - 2
others - cyl3
prem. cel - few
wbc - /
fructose - normal
האם יש בעיה בבדיקה? האם צריך טיפול כלשהו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תוצאות בדיקת זרע
ד''ר אליעזר גירש14/06/2010שלום לכם,
מבחינת כמות הזרעונים בעלך עומד על הגבול התחתון של סקלה תקינה. יש בעיה במורפולוגיה של זרעונים, רק 4% בעלי צורה תקינה (ערך תקיו מעל 14%).
ממליץ לפנות לאורולוג לבדיקת תקינות ופעילות של אשכים. ממליץ להשתמש בתוסף תזונתי Vitamale המשפר איכות הזרע. חשוב להתחיל לעשות בירור ביחידה להפריה חוץ גופית לגבי המשך הטיפול.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לקראת ייעוץ פוריותמיכל12/06/2010
שלום רב,
בעלי בן 40, אני בת 38, לפני 3+ שנים נולד ילדנו הבכור, לאחר ניסיונות טבעיים ועזרה רפואית. אותרה אצל בעלי בעיה בזרע (להבנתי בעיקר ריכוז נמוך כ-4 מליון ומורפולוגיה בעייתית כ- 4% ופחות, ווריקוצלה קל-בינוני, ציסטה בראש כל אפידרמיס). אני קיבלתי איקוקלומין ואח"כ גונל, ועשינו השבחות. רגע לפני IVF, נכנסנו להריון באופן טבעי. היום אנחנו רוצים להרחיב את המשפחה, לאחר מספר ניסיונות טבעיים קבענו תור לייעוץ. אני רוצה להגיע מוכנה כניתן למפגש, לכן מספר שאלות: 1) האם כדאי לעשות טרם הגעה לרופא בדיקת זרע? אם כן, האם רגילה או מיוחדת, לדוגמא בהגדלה גדולה? 2) האם כדאי שוב אורולוג, ואם כן, האם לפני מפגש הייעוץ עם רופא פוריות? האם כדאי בקשות מסוימות שלא בהכרח כל אורולוג בודק? 3) בדיקות דם לבעלי, האם צריך - TSH LH FSH FREE ANROGEN INDEX B12 HIV SHBG DHEA-S HEPATITIS B+C טסטוסטרון פולקטין ? האם יש עוד בדיקות? המון תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש14/06/2010שלום מיכל,
יש לך הרבה שאלות. את צריכה אולי יעוץ. אנסה לענות בקצרה. בדיקת זרע כדאי לבדוק עכשיו. מספיק כרגע לעשות בדיקת זרע רגילה. לאור בעיות זרע אצל בעלך יש חשיבות לבקר אורולוג. הוא גם יחליט לגבי בדיקות דם נחוצות. ממליץ גם לקחת תוסף תזונה Vitamale המשפר איכות הזרע.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- vasectomyR12/06/2010
שלום רב,
בעלי עבר קשירת צינורית זרע לפני 15 שנה לאחר 2 ילדים גדולים מנישואים קודמים.
לפני 4 שנים ביצענו 3 טיפולי IVF שהסתיימו ב"ה בילד בריא בן 3.
כרגע בטיפולי IVF לילד שני, נמצאים שוב בטיפול שלישי וממתינים לתוצאה.
שנינו בריאים לחלוטין ללא בעיות פריון או בעיות אחרות.
אני מגיבה בגירוי יתר לכל טיפול IVF, גם אם ניתן לי המינון הנמוך ביותר של ההורמונים. (75 גונל 1.5 מנופור, 20 ביציות, 13 הפריות, הוחזרו 2 עוברים, לא נשארים מוקפאים בד"כ בגלל ריבוי ביציות לא בשלות)
במידה וטיפול זה לא יצליח, אינני מעוניינת לעבור שוב גירוי שחלתי בגלל התגובות החמורות שלי. (בת 39 עם FSH 5)
רופר הפריון שלי לא ממליץ לי לעבור IVF על בסיס ביצית אחת של מחזור טבעי מאחר וחושש להעביר את בעלי כל חודש שאיבת זרע. הוא טוען שהאשכים רגישים הרבה יותר משחלות לדקירות חוזרות ונשנות.
לטעמי, גירוי יתר עם אסטרדיול 17,500 לפני שאיבה וביצוע קוסטינג, הרבה יותר מסוכן מדיקור אשכים.
מה דעתכם? האם יש אמת בכך שאי אפשר לדקור את האשכים אפילו פעם ב 3 חדשים ולהקפיא מנות זרע קטנות יותר?
חוץ מ IVM שהוא טיפול חדש ללא נסיון, האם יש פתרון אחר????
מאד מאד מאד אודה על התייחסותכם!
נועה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש14/06/2010שלום נועה,
השאלה שלך מתאימה יותר לפורום IVF, אך אנסה לענות בקצרה. קודם כל אם מתוך 20 ביציות שנשאבו היו 13 הפריות, אז מדובר ב- 13 ביציות בשלות לפחות, כך שלא ברור למה את מציינת החזרת 2 עוברים כי יתר הביציות לא בשלות.
מבחינת דיקור או ביופסיה של אשך: כל ביופסיה פוגעת באשך ואין אפשרות לבצע פעולה זו הרבה פעמים. ניתן, לאחר הביופסיה של אשך, לחלק כל הזרעונים (אם יש מספיק) למנות קטנות ולהקפיא, כך יהיה שימוש ארוך טווח.
ברצוני להדגיש כי הגיל שלך מתקרב לשלב קריטי מבחינת איכות הביציות. יתכו וזאת הבעיה לחוסר קליטה להריון, אך זאת רק השארה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ועוד שאלה קטנה
R15/06/2010כבר בוצעו 4 שאיבות זרע (2 לפני 3 שנים ו 2 לאחרונה)
בכולן הוקפאה רק מנה אחת של זרע. האם ניתן לבקש מהמעבדה לנסות לחלק למנות קטנטנות עמ"נ לנסות לעבוד עם ביצית אחת של מחזור טבעי? או שאני אבזבז את זמני לריק...?
האם ייצור או איכות הזרע נפגמת עקב הדיקורים שנעשים לאשכים?
אגב, לדעת הרופא המטפל אין בעיה עם איכות הביציות בעיקר בגלל אחוזי הפריות שתמיד גבוהים, מראה הביציות ואיכות העוברים שמושגת... גם FSH 5 נמוך לגילי כך שזאת כנראה לא הבעיה.
רוב תודות!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה
ד''ר אליעזר גירש19/06/2010שלום נועה,
תמשיכו לנסות IVF כל זמן שיש ביציות וזרע. אולי יתמזל מזלכם. לטענה שכל הביציות תקינות היתי מתיחס בזהירות. אין מומחים יודעים לפי אחוזי הפריה אם ביציות תקינות. גם ביציות הלא תקינות בדומה לזרעונים הלא תקינים יודעות לצור הפריות ועוברים הנראים תקינים לעין. אין אנו יכולים לבדוק את המבנה הגנטי של אותן הביציות. אנחנו מניחים כי אם הביציות נראות טוב והעוברים קיבלו דירוג גבוה יש להם סיכוי טוב שיתפתח הריון ולידה של תינוק בריא. לפי מומחים רבים העוסקים ב- PGD (בדיקות גנטיות של עוברים לפני השרשה) ידוע והראו שרוב העוברים, גם אלה שקיבלו ציון גבוה, אינם תקינים גנטית (מבנה הכרומוזומים) ולא נותנים הריון או נותנים הריון המלווה בהפלה בשלבים המוקדמים של הריון. לכן, בהתחשב לגילך ולמצב הזרע של בן זוגך, היתי לוקח את הדברים בזהירות רבה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

